Ελληνορωμαϊκά!

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ – Να γνωρίζετε πατέρες, ότι εδώ έχετε μεγάλη χάρη στην εκκλησία σας. Ο Άγιος Στέφανος πολύ σας αγαπά. Διότι, δεν είναι λίγο να μπει και να σας θυμιάσει

Η θαυμαστή εμφάνιση του αρχιδιακόνου, αγίου Στεφάνου στις Καρυές Αγίου Όρους!

Η θαυματουργή εικόνα του αγίου Στεφάνου, που βρίσκεται στο ομώνυνο παρεκκλήσι στο κονάκι της Μονής Διονυσίου στις Καρυές του Αγίου Όρους.

Γράφει ο Μοναχός Λάζαρος Διονυσιάτης στο βιβλίο του “Διονυσιάτικαι διηγήσεις”:

Όταν κατέβηκε από τις Καρυές στο μοναστήρι [στην Μονή Διονυσίου Αγίου Όρους] ο άγιος Καθηγούμενος αρχ. Γαβριήλ, όπου είχε μεταβεί για την Διπλή Ιερά Σύναξη, που συγκλήθηκε από την Ιερά Κοινότητα, μας διηγήθηκε την εμφάνιση του αγίου Πρωτομάρτυρος Στεφάνου, η οποία έγινε στο ναΐδριο του Αντιπροσωπείου (κονάκι) ως εξής.

Την περασμένη Κυριακή 14 Ιουλίου, εορτή του Οσίου Πατρός ημών Νικοδήμου του Αγιορείτου, ο αντιπρόσωπος της Μονής [στην Ιερά Κοινότητα] προσκάλεσε τον ευλαβέστατο ανάμεσα στους Ιερομονάχους, π. Νικόστρατο, ο οποίος ήταν και αυτός αντιπρόσωπος της δικής του Μονής, δηλαδή της σεβασμίας αδελφής Μονής του Αγίου Παντελεήμονος του Ρωσικού, για να τελέσει την Θεία Λειτουργία στο κονάκι.

Η Θεία Λειτουργία θα πραγματοποιείτο λόγω της διπλής γιορτής και για τους εκεί αποσταλέντες από την Μονή αδελφούς για το μάζεμα των φουντουκιών.

Κατά την ομολογία, λοιπόν, του αντιπρόσωπου της Μονής και άλλων αδελφών, ο Ιερομόναχος αυτός ήλθε στο κονάκι περί το τέλος της ακολουθίας του όρθρου και μάλιστα, όταν έψαλλαν την δοξολογία.
Αφού κοίταξε μέσα στην εκκλησία από την πόρτα, δεν μπήκε μέσα, αλλά στάθηκε έξω από το ναΐδριο στα στασίδια που βρίσκονταν εκεί. Στεκόταν εκεί με πολλή ευλάβεια και κατά κάποιον τρόπο σαν να βρισκόταν σε έκσταση από αυτά που έβλεπε ο ίδιος μυστικά.

Ο αντιπρόσωπός μας, βλέποντας αυτά, απορούσε και μετά από λίγο του είπε:
– Ορίστε, παπά, ελάτε μέσα να πάρετε “καιρόν”. [Ο καιρός, είναι μικρή ακολουθία την οποία τελούν οι ιερείς, πριν την είσοδο τους για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας].

Ο ιερομόναχος απάντησε:
– Τι λες, γέροντα, αφού έχετε παπά και λειτουργεί στον ναό, τι να κάμω εγώ, να έλθω μέσα;

Όταν άκουσε αυτά ο αντιπρόσωπος, με απορία και θαυμασμό του είπε:
– Λειτουργία μέσα από άλλον παπά;

Και ο ιερομόναχος του απάντησε:
– Πώς δεν γίνεται λειτουργία, αφού ο διάκος προ ολίγου τους εθυμίασε όλους, και τις εικόνες, και μόλις τώρα μπήκε στο Ιερό; Μόνος του λειτουργεί, χωρίς παπά;

Ακούοντας αυτά ο αντιπρόσωπος γέρων Δομέτιος και οι υπόλοιποι αδελφοί και κάποιοι άλλοι από τα γειτονικά κελλιά, κατάλαβαν όλοι ότι είδε Θεία οπτασία ο αντιπρόσωπος. Δηλαδή τον αρχιδιάκονο άγιο, Στέφανο, στην μνήμη του οποίου τιμάται το εκκλησάκι.
Και ενώ τον παρακαλούσαν ικετευτικώς να μπει στο Ιερό και να συλλειτουργήσει μαζί με τον διάκονο, τον οποίο αυτοί, βεβαίως, δεν έβλεπαν, αυτός δεν δεχόταν. Λέγοντας του τέτοια και άλλα παρόμοια, κατόρθωσαν μόλις και μετά βίας, να πειστεί και να μπει ο ευλαβέστατος εκείνος ιερομόναχος και να τελέσει όπως συνηθιζόταν την Θεία Λειτουργία.

Όταν συνήλθε και ήλθε στον εαυτό του, κατανόησε ότι αυτά που είδε, ήταν επίσκεψη και εμφάνιση του αρχιδιακόνου και Πρωτομάρτυρα Στεφάνου.
Μετά το πέρας της λειτουργίας και όταν έγινε το κέρασμα στο αρχονταρίκι, μόνος του ο ιερομόναχος αυτός, Ρώσσος, π. Νικόστρατος ομολόγησε και είπε στους αδελφούς:
– Να γνωρίζετε πατέρες, ότι εδώ έχετε μεγάλη χάρη στην εκκλησία σας. Ο Άγιος Στέφανος πολύ σας αγαπά. Διότι, δεν είναι λίγο να μπει και να σας θυμιάσει.

Και καταλήγει τη διήγηση του ο μοναχός Λαζαρος: Αυτά τα σημειώνουμε για διαρκή μνήμη και γνώση των μεταγενεστέρων την 22α Ιουλίου 1958.

          Πηγή ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΟΡΤΑΤΙΣΣΑ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024

- που να ξέρω παιδί μου , ο Τεχθείς Κύριος γνωρίζει , τέτοια μέρα όμως γίνονται πολλά και παράδοξα ...

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 
Ξημερώματα τελείωσε η Θεία Λειτουργία της Γεννήσεως του Θεανθρώπου . Αποχωρώντας από την εκκλησία άνοιξαν οι Ουρανοί, αλλά εμείς δεν βλέπαμε τους δοξολογούντας Αγγέλους, αλλά την καταρρακτώδη κρύα βροχή που έπεφτε .
Ανοίξαμε τις ομπρέλες, όσοι φυσικά είχαν πάρει μαζί τους .
Ένα γεροντάκι παραδίπλα ήταν έρμαιο στην βροχή γιατί δεν είχε ομπρέλλα .
- άντε παππού πάμε , του είπαμε...πάρε την ομπρέλα μου 
- και εσύ παιδί μου , τι θα κάνεις ...
- μην στενοχωριέσαι , θα βάλω στο κεφάλι αυτό το αδιάβροχο κάλυμμα.
Έτσι πορευτήκαμε με τον παππού ...
Οι δρόμοι άδειοι και παγωμένοι, κάποιοι νέοι μας γυρνούσαν μισό μεθυσμένοι στα σπίτια τους μετά την ολονυχτία της κραιπάλης και του ρεβεγιόν.
-:τα κακομοίρα τα παιδιά , τι χάνουν από τις χαρές που σκορπάει σήμερα απλώχερα ο Τεχθείς Κύριος , μουρμούρισε ο παππούς .
- που να συμμετάσχουν  στα "ρεβεγιόν" της εκκλησίας ,  μετά δεν θα θέλουν να ξεκολλήσουν ..
- τα λυπάμαι, αλλά έχει ο Θεός και για αυτά ..θα καθίσει ο ίδιος ο Κύριος οκλαδόν στα μονοπάτια της ζωής τους και θα τους προσμένει , δίνοντας τα ευκαιρίες να σωθούν ..
- αδελφέ , βλέπεις τόση ώρα περπατάμε σε δρόμος στολισμένους με εκατοντάδες φωτάκια ..
- μας αρέσουν τα φωτάκια όλους μας γιατί μας θυμίζουν τα έσω  " φωτάκια "  που χάσαμε και σήμερα τα αντικαταστήσαμε με led .
- πες μου άνθρωπε του Θεού , είπα στον παππού ..
" τόση ώρα περπατάμε υπό καταρρακτώδη βροχή και η ομπρέλα που κρατάς, αλλά και το αδιάβροχο που έχω στο κεφάλι μου, ενώ θα έπρεπε να είναι μούσκεμα , αντίθετα είναι στεγνά ..ξέρεις τι γίνεται;"
- που να ξέρω παιδί μου , ο  Τεχθείς Κύριος γνωρίζει , τέτοια μέρα όμως γίνονται πολλά και παράδοξα ...
-Χρόνια πολλά παιδί μου
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΔΕΛΦΟΙ 
Δρ.Κωνσταντίνος  Βαρδάκας 

Ναι είναι μεγάλη βόμβα - Με άδεια Erdogan η Ουκρανία βγαίνει στη Μεσόγειο - προοίμια αποκλεισμού των ΣΤΕΝΩΝ στους Ρώσους

 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ 

Σε λίγα χρόνια, η Ουκρανία θα έχει τουλάχιστον δύο σοβαρά πολεμικά πλοία τουρκικής κατασκευής με ανθυποβρυχιακό προσανατολισμό, ικανά να εκτελούν επιθέσεις στη Μεσόγειο

Ο πόλεμος του ΝΑΤΟ κατά της Ρωσίας έχει πλέον άμεσες συνέπειες για τη Μεσόγειο Θάλασσα, καθώς το καθεστώς Zelensky σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις τουρκικής κατασκευής φρεγάτες του, προκειμένου να εξαπολύσει ανθυποβρυχιακό πόλεμο στον ρωσικό στόλο.

Σε πρώτη φάση, η Ουκρανία ενισχύει σταδιακά τη ναυτική της δύναμη, με απώτερο σκοπό να αντικαταστήσει όσα πλοία καταστράφηκαν από ρωσικά πλήγματα κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων του Βόρειου Στόλου στη Μαύρη Θάλασσα.
Ωστόσο, τόπος που επέλεξε το Κίεβο για τη δημιουργία νέου ναυτικού δείχνει πού αναμένονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον.... και αυτό το θέατρο των νέων συγκρούσεων δεν είναι  άλλο από τη Μεσόγειο Θάλασσα.
η απειλή από τις ουκρανικές κορβέτες του τουρκικού προγράμματος Ada προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, όχι μόνο στη Ρωσία, αλλά σε όλες τις δυνάμεις της ευρύτερης περιοχής.
Έχουμε ήδη γράψει λεπτομερώς για το πρώτο πλοίο της σειράς και το μελλοντικό πλοίο-ναυαρχίδα του Ουκρανικού Ναυτικού, το Hetman Ivan Mazepa.

233.webp

Τα κακά νέα είναι ότι το Κίεβο και η Άγκυρα προφανώς αποφάσισαν να μην περιοριστούν σε αυτό.
Το 2023, ένα δεύτερο πλοίο του ίδιου τύπου, το Hetman Ivan Vyhovsky, κατασκευάστηκε στην Τουρκία.
Αυτό σημαίνει ότι σε λίγα χρόνια, η Ουκρανία θα έχει τουλάχιστον δύο σοβαρά πολεμικά πλοία με ανθυποβρυχιακό προσανατολισμό, ικανά να εκτελούν επιθέσεις κατά πλοίων επιφάνειας αλλά και εναντίον στόχων ξηράς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.bankingnews.gr/

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΜΕΛΕΤΗ- "πως η φυγή του ΘΕΙΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ στην Βαβυλώνα της Αιγύπτου καταρρίπτει το επιχείρημα της Ρώμης, ότι ο Απόστολος Πέτρος βρέθηκε στην Δύση και μαρτύρησε εκεί, εξ ου και το Πρωτείο, που μας θέτουν κάθε τόσο; "

 

ΦΩΤΟ - Το σπήλαιο που φιλοξένησε το Θείο Βρέφος στην αρχαία Βαβυλώνα της Αιγύπτου 
ο Απόστολος Πέτρος γράφει τις επιστολές του από εκεί, ενώ οι Παπικοί λένε ότι τις έγγραψε στην Ρώμη, όπου και μαρτύρησε (φαίνεται να μην πήγε εκεί κατά τον Άγιο Νεκτάριο)

(ψάχνοντας την ιστορική αλήθεια με την βοήθεια του ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ, γιατί από κάτι παραφράσεις της ιστορίας έγιναν τα μεγαλύτερα εγκλήματα που ταλαιπωρούν ακόμη και σήμερα   την ανθρωπότητα. Στους ιδιόχειρους τόμους  " Περί Σχίσματος" με συγγραφέα τον ΑΓΙΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ  επισημαίνεται λίαν επεξηγηματικά, ότι  ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ δεν βρέθηκε ποτέ  στην Ρώμη, αλλά και ούτε μαρτύρησε εκεί, όλα έγιναν για να φτιάξει η Δύση το ΠΡΩΤΕΙΟ) 

Σήμερα με την βοήθεια του ΑΓΙΟΥ και με βάση τα παρακάτω ιστορικά στοιχεία αξιολογήστε την αμάθεια μας ή το σκέπασμα της αλήθειας (δεν μιλάμε φυσικά για μακαρίτες καθηγητές θεολογίας γιατί εκεί επάνω τους  εξηγεί τα "λάθη" τους   ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ)  

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Να μην πιστεύουμε σε παραμύθια ...
Ο Απόστολος Πέτρος γράφει τις επιστολές του από την Βαβυλώνα του κάτω Νείλου της Αιγύπτου και όχι από την Ρώμη που κατά τον Άγιο Νεκτάριο δεν επισκέφτηκε ποτέ και φυσικά, ούτε μαρτύρησε εκεί.

Να πως καταλήγει η Α' Επιστολή του 

" Πε. 5,12          Διὰ Σιλουανοῦ ὑμῖν τοῦ πιστοῦ ἀδελφοῦ, ὡς λογίζομαι, δι᾿ ὀλίγων ἔγραψα, παρακαλῶν καὶ ἐπιμαρτυρῶν ταύτην εἶναι ἀληθῆ χάριν τοῦ Θεοῦ, εἰς ἣν ἑστήκατε.

Α Πε. 5,12                 Δια του Σιλουανού, του αξιοπίστου και εμπίστου αδελφού, σας έγραψα δι' ολίγων, όπως εγώ νομίζω, προτρέπων και παρακαλών και βεβαιώνων ότι αυτά, που σας έγραψα, είναι η αληθής και πραγματική χάρις και δωρεά του Θεού, εις την οποίαν και στέκεσθε σταθεροί.

Α Πε. 5,13          Ἀσπάζεται ὑμᾶς ἡ ἐν Βαβυλῶνι συνεκλεκτὴ καὶ Μᾶρκος ὁ υἱός μου.

Α Πε. 5,13                 Σας στέλλει χαιρετισμούς η εν Βαβυλώνι Εκκλησία, που είναι μαζή και με την ιδικήν σας Εκκλησίαν εκλεκτή ενώπιον του Θεού, και ο Μάρκος, ο πνευματικός μου υιός.

Α Πε. 5,14          ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἀγάπης. Εἰρήνη ὑμῖν πᾶσι τοῖς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· ἀμήν.

Α Πε. 5,14                 Χαιρετίσατε ο ένας τον άλλον με φίλημα αγίας αγάπης. Είθε να είναι η ειρήνη του Θεού εις όλους σας, που πιστεύετε και ανήκετε στον Ιησούν Χριστόν. Αμήν.

Πηγή ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

 Ποια ήταν λοιπόν η Βαβυλώνα , η Αιγυπτιακή αυτή πόλη, που κάποιοι θεολόγοι παραφράζοντας την πραγματικότητα λένε ότι ο Απόστολος Πέτρος με τον χαρακτηρισμό αυτό  την ταυτίζει με  την διεφθαρμένη  Ρώμη ( όπου δήθεν βρέθηκε) ;  

Έτσι  ξεκινάει το μεγάλο παραμύθι, ότι  δήθεν ο Απόστολος πήγε στην Ρώμη, από εκεί έγγραψε τις επιστολές του και εκεί μαρτύρησε, άρα το ΠΡΩΤΕΙΟ το έχει η  Ρώμη και ο εκάστοτε ποντίφηκας ;


Κοινώς μύλος για να ικανοποιηθεί το Βατικανό;

Διαβάζουμε :

Το σπήλαιο που φιλοξένησε το Θείο Βρέφος στην αρχαία Βαβυλώνα της Αιγύπτου 


Ιωάννης Φουρτούνας αποκλειστικά στην Romfea.gr  ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Όταν ο βασιλιάς Ηρώδης πληροφορήθηκε από τους μάγους ότι γεννήθηκε ο Χριστός, τους ζήτησε, όταν τον βρουν, να τον ενημερώσουν για να πάει δήθεν να τον προσκυνήσει. Στην πραγματικότητα όμως ήθελε να τον αφανίσει..

Γι’ αυτό και ένας άγγελος ειδοποίησε τον Ιωσήφ να παραλάβει το παιδίον και την μητέρα αυτού και να αναχωρήσει για την Αίγυπτο, ίνα πληρωθεί η γραφή η λέγουσα «Εξ Αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου», (Ματθ. 2,15).

Πράγματι, όταν ο Ηρώδης είδε ότι ενεπαίχθη από τους μάγους έδωσε εντολή να σφαγούν όλα τα μικρά παιδιά από δύο ετών και κάτω στην πόλη της Βηθλεέμ, αλλά και σε όλες τις περιοχές γύρω από την πόλη (Ευαγγέλιο Ματθαίου, Β’ 13-18).

Ο μνήστωρ Ιωσήφ όμως με το Θείο Βρέφος και την μητέρα αυτού πορευόταν ήδη προς τη γη της Αιγύπτου μέσω της Γάζης, πέρασε από την περιοχή του Πηλουσίου όρους που είναι ανατολικά της σημερινής πόλεως του Πόρτ- Σάιντ και εισήλθε στη χώρα του Νείλου.

Μετά από διαφόρους σταθμούς που κατά την τοπική παράδοση έκαμαν κατά τη διαδρομή τους με κατεύθυνση το εσωτερικό της χώρας, βρήκαν φιλοξενία στην αρχαία πόλη της Βαβυλώνος όπου και υπάρχει έως σήμερα το σπήλαιον της διαμονής τους στην χώρα του Νείλου.

Η πόλη της Βαβυλώνος κτίστηκε από Ασσύριους αιχμαλώτους – γι αυτό και η ονομασία της Βαβυλών – που έφερε ως αιχμαλώτους ο βασιλεύς Σέσωστρις (12 δυναστεία), περιτειχιζόταν από υψηλό τείχος και ήταν εκεί που είναι σήμερα το Παλαιό Κάιρο στην πρωτεύουσα της Αιγύπτου.

Στην εποχή του Αυγούστου η πόλη με το φρούριό της ήταν η έδρα του ρωμαϊκού στρατού που εξασφάλιζε τον έλεγχο της περιοχής και την εμπορική οδό μεταξύ της κάτω και της άνω Αιγύπτου, ενώ οι Ρωμαίοι ανήγειραν πύργους για την προστασία της.

Τον παλαιό καιρό ο Νείλος περνούσε από εκεί, περιέβαλε την πόλη και καθιστούσε απροσπέλαστα τα τείχη της, μάλιστα στα υπόγεια της επιβλητικής ροτόντας του Αγίου Γεωργίου φαίνεται ως τα σήμερα η προβλήτα, στην οποία έδεναν τα πλοία που διέπλεαν τον Νείλο.

Από τους δύο πύργους που υψώνονταν εκατέρωθεν της επιβλητικής πύλης ο ένας είναι μισοερειπωμένος και είναι εκεί που σήμερα εδράζεται το κοπτικό μουσείο, ενώ ο άλλος ανακαινισθείς στις αρχές του 20ου αι. είναι η ροτόντα της Μονής του Αγίου Γεωργίου.

Μεταξύ αυτών των δύο πύργων βρίσκεται έως σήμερα το σπήλαιον της Φιλοξενίας της Παναγίας και του Θείου Βρέφους, στο κοιμητήριο των Ελλήνων στην Ιερά Πατριαρχική και Θεοβάδιστο Μονή του Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου.

Η Παναγία ανεβαίνοντας τον Νείλο ποταμό σ’ εκείνο το σημείο βρήκε το φιλόξενο σπήλαιο, όπου και διέμεινε με το Θείο Βρέφος για δύο χρόνια, έως ότου έπαψε ο διωγμός του βασιλιά Ηρώδη και ο Ιωσήφ έλαβε την εντολή να επιστρέψει πίσω στην Ναζαρέτ.

Τα σπήλαιο βρισκόταν την παλιά εποχή δίπλα στις όχθες του Νείλου, πολύ πριν αλλάξουν τον ρου του ποταμού - ενώ σήμερα κυλάει μεταξύ της Γκίζας των Πυραμίδων και της Μονής του Αγίου Γεωργίου - και εντός των τειχών, όπου η διαμονή τους ήταν ασφαλής.

Το ενδιαίτημα της Παναγίας και του Θείου Βρέφους δέχεται ανά έτος πολλές χιλιάδες επισκέπτες –προσκυνητές, είναι δε ένας ιερός χώρος πολύ σημαντικός για τους χριστιανούς, ενώ η επίσκεψή του αποτελεί μία μοναδική πνευματική εμπειρία.

Για να το επισκεφθεί κανείς πρέπει φτάνοντας στην πρωτεύουσα της Αιγύπτου να πάει στο Παλαιό Κάιρο, στην ελληνική Μονή του Αγίου Γεωργίου και να κατευθυνθεί προς το κοιμητήριο των Ελλήνων και προς τον εκεί υπάρχοντα ναό της Παναγίας.

Ο ανακαινιστής της Μονής π. Αγαθάγγελος Ζαρίφης κατά τον μεσοπόλεμο εκαλλώπισε όλο το κοιμητήριο που είναι γεμάτο με περίφημα γλυπτά εις τους τάφους, και δίπλα στον ναό της Παναγίας ανακαίνισε το σπήλαιο εξωτερικά, όπως μαρτυρά και η εκεί επιγραφή:

«Το ιερόν και θεοβάδιστον τούτο προσκύνημα ανεσυστήθη βάσει των ιστορικών ιερών από αιώνων παραδόσεων και κατόπιν ανασκαφών επί πατριαρχίας Χριστοφόρου του Β΄ υπό του ηγουμένου Αρχιμανδρίτου Αγαθαγγέλου εν έτει 1941».

Στο εσωτερικό του ναού της Παναγίας πίσω από το ιερό υπάρχει στενός μικρός διάδρομος που σε οδηγεί προς το σπήλαιο, σε ένα χώρο όπου εις το μέσον υπάρχει το πηγάδι, από όπου σήμερα παίρνουν αγίασμα οι επισκέπτες και οι ευσεβείς προσκυνητές.

Ο χώρος έχει συντηρηθεί από τον ηγούμενο Αγαθάγγελο, έχει εμπλουτισθεί με μικρά παρεκκλήσια και εικόνες σχετικές με την φυγή του θείου Βρέφους, ενώ επιγραφές με αποσπάσματα από την Αγία Γραφή εισάγουν τον προσκυνητή στα ιστορικά πλαίσια της τότε εποχής, όπως και η εξής:

«Αυτού εις Αίγυπτον ήλθεν η Θεοτόκος μετά του ευλογημένου Υιού αυτής και μετά Ιωσήφ ίνα πληρωθεί ο λόγος του προφήτου εξ Αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου, έξωθεν δε του Καΐρου είναι και η βρύσις όπου έπλυνεν η Θεοτόκος τα σπάργανα του Υιού αυτής».

Εκεί εις το σπήλαιον υπήρχε τα παλαιά χρόνια και η θαυματουργός εικόνα «της Παναγίας του Νείλου», καθόσον η Παναγία μας προστάτευε τους χωρικούς από τις πλημμύρες του Νείλου, εξάλλου γι αυτόν τον λόγο και ο ναός που είναι κτισμένος επάνω από το σπήλαιον είναι αφιερωμένος σε Αυτήν.

Αλλά και ο ανακαινιστής της Μονής π. Αγαθάγγελος Ζαρίφης ακούγοντας από τους παλαιούς για την εικόνα του Νείλου έδωσε την εντολή κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου να ξανααγιογραφηθεί αυτή η εικόνα της Παναγίας του Νείλου.

Εξάλλου, η φυγή εις την Αίγυπτον αποτελεί δημοφιλές θέμα της τοπικής εικονογραφίας γιατί αγγίζει κάθε ψυχή η ιστορία με την έλευση του Θείου Βρέφους και το πόσο δυσκολεύτηκαν στη διαδρομή, όσο και στην διαβίωσή τους.

Εις το εσωτερικό του σπηλαίου υπάρχει μία μικρή και στενή κλίμακα που οδηγεί με λίγα σκαλοπατάκια σε ένα σμικρότατο χώρο στο κάτω μέρος του σπηλαίου και εκεί λέγεται ότι διέμενε η Παναγία μας με το Θείο Βρέφος, χώρος ιερός όπου οι προσκυνητές προσεύχονται εκ βάθους καρδίας.

Η Αίγυπτος, που παλαιά κυνήγησε τους Εβραίους και τους επολέμησε, τώρα υποδέχεται τον Ιησού και του δίνει φιλοξενία, ενώ στη θέση του παλαιού διωγμού προσφέρει το σπήλαιο και την σωτήρια φιλοξενία προς τον Ιησού και την μητέρα αυτού.

Και ο Ιησούς έρχεται στη χώρα του Νείλου, ο Νείλος της δικαιοσύνης, ο Νείλος της θεϊκής αγάπης και της σωτηρίας όλων των ανθρώπων, που διέλυσε την παλαιά κατάρα των δέκα πληγών της φαραωνικής εποχής και στη θέση της τώρα σκορπίζει τη χαρά και την ευλογία.

Ο Νείλος πότιζε και ποτίζει τη χώρα της Αιγύπτου προσφέροντας τη ζωή, την τροφή και την υγεία των κατοίκων της, ο νέος Νείλος όμως δεν ποτίζει ξεραμένη γη και τους αγρούς της χώρας, αλλά τις ψυχές των ανθρώπων και προσφέρει την ψυχική σωτηρία τους.

Πράγματι, έκτοτε η θεοβάδιστος Αίγυπτος γίνεται χριστιανική, η Αλεξάνδρεια λάμπει στο στερέωμα της θεολογίας, εδώ γεννάται ο μοναχισμός, κατακλύζεται ο τόπος από πλήθος μεγάλων αγίων και τις χιλιάδες μοναχούς, με τις θαυμαστές ασκητικές μορφές της αιγυπτιακής ερήμου.

Ποιος ήταν κοντά στον Απόστολο Πέτρο, όταν αυτός έγγραφε την επιστολή του αυτή;
Α Πε. 5,13 Ἀσπάζεται ὑμᾶς ἡ ἐν Βαβυλῶνι συνεκλεκτὴ καὶ Μᾶρκος ὁ υἱός μου. 

Ήταν ο Μάρκος ο αγαπημένος  μαθητής του. 

Που δίδαξε ο Απόστολος Μάρκος και πιο ήταν το τέλος του;

"Κατά την παράδοση, ο Μάρκος κήρυξε το Ευαγγέλιο στην Αίγυπτο, τη Λιβύη, τη Βαρβαρία, και είχε χρηματίσει πρώτος επίσκοπος Αλεξανδρείας"

"Για τον τρόπο του θανάτου του οι γνώμες διίστανται. Η μία αναφέρει ότι πέθανε ειρηνικά στην Αλεξάνδρεια, ενώ η άλλη, ότι πέθανε δια λιθοβολισμού από τους ειδωλολάτρες. Σύμφωνα με την δεύτερη εκδοχή, ο Απόστολος Μάρκος, κάποια μέρα που κήρυττε, τον άρπαξαν οι εχθροί της πίστεως, οι εθνικοί κι οι ειδωλολάτρες, κι αφού τον έδεσαν με σχοινιά, τον έσυραν στους δρόμους της Αλεξανδρείας, όπου και πέθανε από τα τραύματα του στις πέτρες. Το άγιο λείψανο του το περιμάζεψαν με πόνο οι χριστιανοί και το έθαψαν σ' ένα γειτονικό χωριό."

και ρωτάμε ποτέ βρέθηκε ο Απόστολος Μάρκος στην Ρώμη όταν ο Απόστολος Πέτρος έγγραφε τις επιστολές του ; 
 
ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ " βρέθηκε"  στην Δύση μόνο όταν έκλεψαν το σκήνωμα του.

"Κατά τον 9ο αιώνα έμποροι Ενετοί μετέφεραν τα άγια λείψανα στη Βενετία και τα τοποθέτησαν σ' ένα πολύ μεγάλο και ωραιότατο ναό, που έκτισαν προς τιμή του"
Περισσότερα στον ΣΥΝΔΕΣΜΟ

Επίσης" οι Παπικοί δέχονται ότι ο Πέτρος βρέθηκε στη Ρώμη ύστερα από τη θαυμαστή αποφυλάκισή του, για την οποία ομιλεί ο Λουκάς στις Πράξεις, (12,1-17), το 42 ή 44 μ.Χ. και ότι έμεινε στην πόλη αυτή ως πρώτος επίσκοπος για 25 χρόνια, ένα μήνα και οκτώ ημέρες, μέχρι τον μαρτυρικό θάνατό του το 64 μ.Χ. κατά τον διωγμό του Νέρωνα. Ωστόσο η παράδοση αυτή δεν ευσταθεί, διότι στηρίζεται σε μεταγενέστερα ψευδεπίγραφα χειρόγραφα, τις λεγόμενες «Ψευδοϊσιδώρειες Διατάξεις». Πέραν τούτου ο πρώτος επίσκοπος της Ρώμης ήταν ο Λίνος, όπως μαρτυρείται από αρχαίο κατάλογο που συνέταξε ο επίσκοπος Ρώμης Σωτήρ (166-174μ.Χ.). Η ίδια ( η παποσύνη και οι περί αυτής παπόφιλοι )    προσπαθεί, αιώνες τώρα, να στηρίξει επάνω στον Πέτρο το πρωτείο του επισκόπου Ρώμης, το οποίο κατανοεί ως πρωτείο κυριαρχικής εξουσίας πάνω σ’ όλη την Εκκλησία και όχι ως πρωτείο τιμής. "ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ



Αδελφοί βγάλτε τα συμπεράσματά σας και αξιολογήστε όλα τα παραπάνω ..κάποτε πρέπει να μάθουμε τις αλήθειες.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

" το τι χαρά έκαναν οι Αιγύπτιοι που πήγε το ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ στην χώρα τους δεν περιγράφεται, αλλά ο Κύριος με αξίωσε να δω αυτήν την υποδοχή του εκεί μέχρι και τα δένδρα ελύγισαν για να ΤΟΝ προσκυνήσουν"

 

Φυγή Ιησού Χριστού στην Αίγυπτο
Ημερομηνία Εορτής: 26/12/2025
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΣΚΗΤΗ ΠΟΥ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟ ΕΝΘΥΜΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΥΤΗ ΧΑΡΑ.

Ἥκοντα πρὸς σέ, τὸν πάλαι πλήξαντά σε,
Αἴγυπτε φρίττε, καὶ Θεὸν τοῦτον φρόνει.

Όταν οι μάγοι προσκύνησαν το Χριστό, αναχώρησαν για την πατρίδα τους, χωρίς να περάσουν από το βασιλιά Ηρώδη. Τότε άγγελος Κυρίου φάνηκε σε όνειρο στον Ιωσήφ και του είπε να πάρει το παιδί με τη μητέρα του και να φύγει στην Αίγυπτο (Ευαγγέλιο Ματθαίου, Β' 13-18). Και έμειναν εκεί, μέχρι πού πέθανε ο Ηρώδης, για να επαληθευθεί έτσι εκείνο που ελέχθη δια του προφήτου Ωσηέ: «Ἐξ Αἰγύπτου ἐκάλεσα τὸν υἱόν μου» (Ωσ. Ια’ 1).

Μετά τη φυγή του Κυρίου στην Αίγυπτο, ο Ηρώδης έστειλε στρατιώτες και θανάτωσαν όλα τα παιδιά που ήταν στη Βηθλεέμ και τα περίχωρά της, από ηλικίας δύο ετών και κάτω. Διότι τόσο είχε υπολογίσει την ηλικία του Χριστού, Τον οποίο φοβόταν ότι θα του έπαιρνε τη βασιλεία.

Επίσης, η φυγή του Κυρίου στην Αίγυπτο, κατά τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, φράσσει και τα στόματα των αιρετικών. Διότι όπως λέει, αν δεν έφευγε ο Κύριος και φονευόταν από τον Ηρώδη , θα είχε εμποδιστεί η σωτηρία των ανθρώπων. Αν πάλι τον συνελάμβαναν και δεν φονευόταν, θα έλεγαν πολλοί ότι δε φόρεσε ανθρώπινη σάρκα, αλλά μόνο κατά φαντασία. Γράφει συγκεκριμένα: «Διατί ανίσως δεν έφευγεν ο Kύριος, αλλά ήθελε πιασθή από τον Hρώδην, ει μεν και εφονεύετο από εκείνον, βέβαια ήθελεν εμποδισθή η σωτηρία των ανθρώπων. Eι δε και δεν εφονεύετο διά να τελειώση την οικονομίαν, βέβαια ήθελε φανή εις τους πολλούς, ότι δεν εφόρεσε την ανθρωπίνην φύσιν πραγματικώς και κατά αλήθειαν. Aλλά μόνον κατά δόκησιν και φαντασίαν. Eπειδή αν εφόρει σάρκα αληθή, βέβαια ήθελε κοπή από το σπαθί. Aνίσως λοιπόν οι άθλιοι αιρετικοί ετόλμησαν να ειπούν τούτο, ότι δηλαδή κατά φαντασίαν ο Kύριος εγεννήθη, ως ο θεομάχος Mάνης, και οι τούτου οπαδοί Mανιχαίοι· και μόλον οπού δεν έλαβον εις τούτο, καμμίαν αιτίαν και αφορμήν· πόσω μάλλον ήθελαν ειπούν τούτο, και εάν εύρισκον αιτίαν; Διά τούτο λοιπόν φεύγει ο Kύριος εις την Aίγυπτον διά τας ρηθείσας δύω αιτίας. Kαι προς τούτοις, ίνα συντρίψη και τα εν Aιγύπτω ευρισκόμενα είδωλα».

Τέλος, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης σημειώνει και τα εξής για την Φυγή του Ιησού:

«Σημειούμεν δε ενταύθα τα χαριέστατα και αξιοσημείωτα ταύτα. Δηλαδή ότι ο Kύριος φεύγωντας εις την Aίγυπτον, όχι μόνον τα είδωλα εκείνης συνέτριψε, αλλά και τα φυτά έκαμε να τον προσκυνήσουν. Γράφει γαρ ο Σωζόμενος εις το πέμπτον βιβλίον της Eκκλησιαστικής Iστορίας, εν κεφαλαίω εικοστώ, ότι ο Xριστός φεύγωντας εις την Aίγυπτον διά τον φόβον του Hρώδου, όταν έφθασεν εις την πόρταν Eρμουπόλεως της Θηβαΐδος, μία περσική μηλέα, ήτοι ροδακινέα, έκλινεν έως κάτω την κορυφήν της και επροσκύνησεν αυτόν. Eπειδή γαρ το φυτόν αυτό διά το μεγαλείον και κάλλος του επροσκυνείτο και ελατρεύετο από τους κατοίκους της πόλεως, διά τούτο ο εις το φυτόν αυτό κατοικών δαίμων, αισθανόμενος την παρουσίαν του Kυρίου, εφοβήθη και έφυγε. Φεύγοντος δε του δαίμονος, έμεινε το φυτόν αυτό ιατρείας πολλάς εργαζόμενον, εάν μόνον έγγιζεν εις τους ασθενείς, φύλλον, ή φλούδα, ή κομμάτι από αυτό. Kαι τούτου μάρτυρες είναι και Παλαιστινοί και Aιγύπτιοι.

Γράφει δε ο Bουρχάριος εν τη περιγραφή της Iερουσαλήμ, ότι αναμέσον της Hλιουπόλεως και της Bαβυλώνος, της αιγυπτιακής δηλαδή, ευρίσκεται κήπος του βαλσάμου ωραιότατος, όστις ποτίζεται από μίαν βρύσιν μικράν, εις την οποίαν άδεται λόγος, ότι η Θεοτόκος έπλυνε τα σπάργανα του Xριστού, όταν έφευγε διά τον φόβον του Hρώδου. Kοντά δε εις την βρύσιν ταύτην είναι και μία πέτρα, επάνω εις την οποίαν ήπλωσε τα σπάργανα του Xριστού η Θεομήτωρ διά να ξηρανθούν. Tον δε τόπον εκείνον έχουσιν εις πολλήν ευλάβειαν, τόσον οι Xριστιανοί, όσον και οι Σαρακηνοί. Προσθέττει δε και Aντώνιος ο Mάρτυς εν τη των Iεροσολύμων περιόδω, ότι περνώντας ο Kύριος εις τον κάμπον του εν Aιγύπτω Tάνεως, εκλείσθη από λόγου της η πόρτα ενός μεγάλου ειδωλικού ναού. H οποία ύστερον με δύναμιν ανθρώπων, δεν εδύνετο να ανοιχθή. (Όρα σελ. 28 της νεοτυπώτου Eκατονταετηρίδος.)

Περιττοί δε τη αληθεία και πέραν του δέοντος κριτικοί πρέπει να ονομάζωνται, οι τοις θαύμασι και τοις σημείοις τούτοις αντιλέγοντες, προβαλλόμενοι τάχα, ότι αν αυτά ήτον αληθή, δεν ήθελε λέγεται πρώτον σημείον του Kυρίου, το εν Kανά γενόμενον. Aλλ’ ω ούτοι, ήθελεν ειπή τινας προς αυτούς, πρώτον σημείον λέγεται τούτο του Kυρίου, μετά την διά του Bαπτίσματος ανάδειξιν, και ουχί προ της αναδείξεως. Kαθότι προ της αναδείξεως του Kυρίου, πολλά σημεία και θαύματα τη δυνάμει τούτου εγένοντο. Kαι διά να σιωπήσω την ασπόρως και εκ Πνεύματος Aγίου γενομένην του Kυρίου σύλληψιν, όπερ εστί το θαύμα των θαυμάτων. Kαι το ακόπως αυτόν εν τη κοιλία φέρειν την Mητέρα. Kαι το αφθόρως γεννήσαι. Θαύμα της δυνάμεως του Kυρίου ήτον, οι εν τη γεννήσει αυτού, δόξα εν υψίστοις κραυγάζοντες Άγγελοι, και τοις ποιμέσιν ευαγγελιζόμενοι. Θαύμα ήτον, το υπέρ φύσιν και παράδοξον σκίρτημα, οπού επροξένησεν ο Kύριος κυοφορούμενος εις τον εν κοιλία φερόμενον Iωάννην. Θαύμα ο υπερφυσικός αστήρ ο τους Mάγους οδηγήσας. Θαύμα το 

το να μην ιδή θάνατον ο Συμεών έως ου να βαστάση αυτόν. Θαύμα αι προφητείαι του αυτού Συμεών, και αι ανθομολογήσεις της θεοπνεύστου Άννης, μαρτυρούσης Σωτήρα τον Xριστόν, κατά τον Aμβρόσιον.

Tο φυτόν δε του ανωτέρω βαλσάμου (διά να ειπούμεν εδώ κατά παρέκβασιν), πρώτον έφερεν η βασίλισσα Σαββά εις τον Σολομώντα ως δώρον βασιλικόν, και αυτός το εφύτευσεν εις την Iεριχώ, και ευρίσκετο μέχρι του καιρού του Tίτου. O οποίος έλαβεν εκ της Iερουσαλήμ τα δένδρα του βαλσάμου, και εστέφθη με αυτά κατά μίμησιν Πομπηΐου του μεγάλου, όταν εκυρίευσε πρώτον την Iερουσαλήμ. Ως μαρτυρεί ο Σελίνος εις το ιστορικόν του. Έστι δε ο καρπός του βαλσάμου κοκκινωπός, και τα φύλλα του παρόμοια με τα φύλλα της μαστίχης. Iστορεί δε ο Iώσηπος ότι ακούσασα η Kλεοπάτρα η βασίλισσα, η ερωμένη του Aντωνίου, την φήμην του τόσον θαυμαστού δένδρου, επεθύμησε να έχη και αυτή το τοιούτον ευωδέστατον φυτόν. Όθεν ο Hρώδης, ίνα πληρώση την επιθυμίαν της βασιλίσσης, απέστειλεν εις αυτήν μερικά φυτά, ομού και σπόρον αυτού. Λέγει δε και ότι, Aλέξανδρος ο βασιλεύς περνώντας από τα Iεροσόλυμα, έλαβε πολύ από τον σπόρον του βαλσάμου τούτου. Kοπτόμενον δε το φυτόν τούτο με κοπτερόν κέρατον, και με πετρίνην μάχαιραν, και όχι με σιδηρούν μαχαίριον, έτζι δακρύει, και ποιεί το καλούμενον οποβάλσαμον, ήτοι το πηκτόν υγρόν του βαλσάμου.

Eι δε και ζητεί τινας να μάθη πόσους χρόνους διέτριψεν ο Kύριος εις την Aίγυπτον, αποκρινόμεθα, ότι περί τούτου είναι γνώμαι διάφοροι. O μεν γαρ Παμφίλου Eυσέβιος υπέθετο εν τοις χρονικοίς, ότι πέντε χρόνους εν Aιγύπτω ο Kύριος διέτριψε, ή τέσσαρας ή τουλάχιστον τρεις. O δε θείος Eπιφάνιος (αιρέσ. να΄) αποφασίζει, ότι δύω χρόνους. Tω γαρ λγ΄ έτει (λέγει) γεννάται ο Kύριος. Tω λε΄, ήλθον οι Mάγοι, και τω λζ΄ τελευτά ο Hρώδης. O δε Θηβαίος Iππόλυτος εν τω Συντάγματι τω χρονικώ ούτω χρονολογεί· «Από της ενανθρωπήσεως του Xριστού μέχρι της των Mάγων παρουσίας έτη δύω. Kαι εκ της εις Aίγυπτον αναχωρήσεως μέχρι της τελευτής Hρώδου υιού Aντιπάτρου, έτη τρία ημέρας πέντε. Παρώκησαν δε εν Aιγύπτω, εν Hλιουπόλει τη κατά Mέμφιν, ό,τε Iωσήφ και η Mαρία συν τω Iησού, έτη τρία, και ημέρας είκοσιν». (Όρα εν τη νεοτυπώτω Eκατονταετηρίδι.) ».

Χριστός Ετεχθη χρόνια πολλά Ευλογημένα
 Αμήν!!!!

ΤΩΡΑ στην Συρία θα γίνει "της κόλασης" εμφύλιος σπαραγμός, όλοι εναντίων όλων -ΒΊΝΤΕΟ

Ξεσηκώθηκαν οι Αλαουίτες στη δυτική Συρία - Κατηγορούν το καθεστώς Τζολάνι για αιματηρή επίθεση σε ναό
Από την κοινότητα των Αλαουιτών προέρχεται ο Μπασάρ αλ Άσαντ - Μαζικές διαδηλώσεις 

Ξεσηκώθηκαν οι Αλαουίτες στη δυτική Συρία - Κατηγορούν το καθεστώς Τζολάνι για αιματηρή επίθεση σε ναό  

Το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για πρωτοφανείς διαδηλώσεις από τη μειονότητα των Αλαουιτών σε πολλές πόλεις της Συρίας, μετά από ένα βίντεο που μεταδόθηκε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δείχνει μια επίθεση σε έναν χώρο λατρείας της θρησκευτικής αυτής ομάδας.

Ισχυρίζονται ότι το συριακό ισλαμιστικό καθεστώς έκαψε το ιερό μουσουλμανικό ιερό των Αλαουιτών και σκότωσε τους φύλακες του ναού.
Οι εικόνες από τα βίντεο που έχουν δημοσιευθεί στα social media είναι πολύ «σκληρές» και δείχνουν πτώματα αλλά και στρατιώτες να είναι πάνω από τα νεκρά σώματα και να τραβούν με τα κινητά τους.  





Τρεις μάρτυρες είπαν από το Γαλλικό Πρακτορείο ότι διαδηλώσεις έγιναν στις παράκτιες πόλεις Ταρτούς, Τζαμπλέχ και Λαττάκεια στη δυτική Συρία, όπου κυριαρχεί η κοινότητα των Αλαουιτών από την οποία προέρχεται ο ανατραπείς πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ. Το Συριακό Παρατηρητήριο επιβεβαίωσε παρόμοιες διαδηλώσεις στη Μπάνιας και τη Χομς - την μεγάλη πόλη στη κεντρική Συρία - όπου εκεί η αστυνομία κήρυξε απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 το βράδυ έως τις 6:00 τα ξημερώματα, σύμφωνα με το συριακό πρακτορείο ειδήσεων SANA.

Ανατροπή προ των πυλών η Ρωσία καθ'οδόν για να βοηθήσει τους Κούρδους ..δηλώσεις Πούτιν

 

φώτο χειμωνιάτικα κρινάκια στις γέφυρες του Βοσπόρου 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Τελικά τους Κούρδους θα τους βοηθήσουν οι Ρώσοι και όχι οι Αμερικάνοι καθώς μας λένε ..

οι Ρώσοι θα βοηθήσουν τους Κούρδους να φτιάξουν κράτος ..όταν θα ορμήσουν προς τα κάτω και αυτό συμβαδίζει με τα λεγόμενα του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ και τις τελευταίες εξελίξεις... 

έλεγε ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ " τότε οι Κούρδοι θα πάρουν τα δικά τους μέρη , οι Αρμένιοι τα δικά τους και εμείς τα δικά μας " και αν αυτά φαίνονται παράδοξα , δείτε σήμερα τις δηλώσεις του Πούτιν και τις άλλες εξελίξεις 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ - Ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έθιξε το κουρδικό ζήτημα στη Συρία στην ετήσια συνέντευξη Τύπου και είπε: «Το κουρδικό ζήτημα πρέπει να επιλυθεί», όπως δημοσιεύει το κουρδικό Rudaw.

«Δεν είναι μικρό ζήτημα -Υπάρχουν εκατομμύρια Κούρδοι στην Τουρκία»

Ο Πούτιν είπε τα εξής για τους Κούρδους:

 «Υπάρχουν εκατομμύρια Κούρδοι στην Τουρκία. Πολλοί Κούρδοι ζουν στο Ιράν και στο Ιράκ. Λοιπόν, πόσοι Κούρδοι ζουν εκεί; Σίγουρα γνωρίζετε καλύτερα, αλλά ο εκτιμώμενος αριθμός είναι περίπου 30 με 35 εκατομμύρια. είναι αλήθεια;»

«Οι Κούρδοι είναι σοβαροί πολεμιστές»

«Υπάρχουν εκατομμύρια Κούρδοι στην Τουρκία»

Ο Πούτιν είπε τα εξής για τους Κούρδους:
«Υπάρχουν εκατομμύρια Κούρδοι στην Τουρκία.
Πολλοί Κούρδοι ζουν επίσης στο Ιράν και το Ιράκ.
Πόσοι Κούρδοι μένουν λοιπόν εκεί;
Σίγουρα ξέρεις καλύτερα, αλλά υπολογίζω ότι είναι γύρω στα 30 με 35 εκατομμύρια. Είναι αλήθεια;»

Rudaw

Περισσότερα στο https://echedoros.blog/

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

τι επισημαίναμε στις 12 Δεκεμβρίου 2024

πληροφορίες όπως έρχονται ...

Η Ρωσία που έχασε τον Άσαντ στην Συρία
προσπαθεί να βρει τώρα στήριγμα στην περιοχή στους Κούρδους ..έρχονται νέες ανατροπές
Γράφει ο Δρ.Κωνστσντίνος Βαρδάκας
Γυρίσαμε πάλι στα ίσα μας .
Πήγαμε ουσιαστικά μια δεκαετία πίσω όταν η Ρωσία έπνεε μένεα κατά του Σουλτάνου.
Τώρα πάλι τα ίδια γιατί οι Ρώσοι συμφεροντολόγοι ( άλλωστε για τα συμφέροντα τους ενεργούν , όπως μας είπε ο Άγιος Παϊσιος ) την πάτησαν με τον "αδελφό" σουλτάνο γιατί δεν διάβασαν καλά τις προφητείες του Αγίου Παϊσίου , ενώ ο Τούρκος τις διάβασε και θέλησε να τις αποτρέψει.
Το πέτυχε βραχυπρόθεσμα όσο αφορά τις προφητείες που αφορούν αυτόν και όχι εν συνόλω γιατί ο Άγιος Θεός δεν θα βγάλει ψεύτες τους Αγίους του.
Η Ρωσία βρίσκεται με την πλάτη στο τοίχο στην Μέση Ανατολή και η μοναδική ναυτική βάσης της στην Ανατολική Μεσόγειο  βρίσκεται στην Ταρτούς της Συρίας περικυκλωμένη από τα τζιχάντια του πρώην φίλου σουλτάνου.
Τώρα η Ρωσία είναι αναγκασμένη να επανεξετάσει το στρατηγικό δόγμα της στην εν λόγω περιοχή και μάλιστα ταχύτατα, γιατί όσο περνά ο χρόνος ο Τούρκος θα απορροφήσει την χώρα της Συρίας με ότι συνεπάγεται αυτό στις διαδρομές ενεργειακών αγωγών από το Κατάρ και τον Περσικό προς την Ευρώπη της παγωμένης από ενέργεια Γερμανίας.
Όταν λέμε τουρκική διπλωματία πρέπει να βλέπουμε  πίσω την γερμανική τέτοια.
Πάμε όμως στον Ρώσο ..τι ακούγεται να κάνει αυτές τις στιγμές;
Θα προσεγγίσει τον Κούρδο και θα του υποσχεθεί την αμέριστη συμπαράσταση του στον αγώνα του  ίσα - ίσα για να τον έχει αποκούμπι εκεί κάτω μετά τον Άσαντ.
Και οι Κούρδοι τώρα θα επιλέξουν Ρωσία γιατί παρ ότι ακούγεται ότι τους βοηθούν οι ΗΠΑ, βλέπουν ότι Τουρκία - Αμερική - Ισραήλ μπορεί να βάλλουν την ανεξαρτησία τους πάλι στις καλένδες.
Στο σενάριο αυτό που έρχεται θα ακούσουμε πολλά τις επόμενες μέρες ..
Πάμε πάλι στον Τούρκο που πήρε τώρα πολλά οικόπεδα στην Συρία, αλλά είναι ερημικά με σκέτο πετρέλαιο  και όχι γαλάζια και δροσερά , όπως τα οικόπεδα της Γαλάζιας πατρίδας.
Εδώ μας λένε για "Πρέσπες στο Αιγαίο " και άλλες κορδέλες , ξεπεράστηκε αυτό "ο  μέγας προς στιγμήν Αγαρηνός" θέλει νησιά, όχι απλώς αποστρατικοποιημένα, αλλά ολάδικα του όπως έκανε στην Συρία δια των αντιπροσώπων του τζιχαντιστών.
Τώρα μπορεί να καταλάβουμε γιατί πολλές φορές οι μεταναστευτικές ροές φαινόταν σαν προσομοίωση απόβασης στα νησιά μας;
Και πάμε στο τέλος γιατί σας κουράσαμε, αλλά δυστυχώς έχουμε να ζήσουμε συγκλονιστικά.
Η επαναχάραξη του στρατιωτικού δόγματος της Ρωσίας στην Μέση Ανατολή θέλει την ταχύτατη μεταφορά στρατιωτικών δυνάμεων αρχής γενομένης για την ναυτική βάση της Ταρτούς .
Τότε έρχεται και η μεγαλύτερη κύρωση των Δυτικών στην Ρωσία δηλ. να "πληρώσουν"  τον Τούρκο για να κλείσει τα Στενά .
Πώς θα τον πληρώσουν όμως,  όχι με ρευστό, αλλά με ικανοποιητική αντιπαροχή .

ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

πήρε Χριστουγεννιάτικο μήνυμα ο αντίχριστος στην Μέση Ανατολή - βίντεο

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/OMtSzEwtuyU?si=tWgndNv0o4iDiDc4

Μπορεί να εορτάζουμε εμείς  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, αλλά στην Δαμασκό και στις άλλες πόλεις της Συρίας κατέβηκαν με τους ΣΤΑΥΡΟΥΣ που προηγούνται των Επιταφίων της Μεγάλης Παρασκευής.

Σήμερα στην Ελλάδα και στην Κύπρο στους άμβωνες των Ιερών Ναών θα έπρεπε με λόγους να μεταφέρουν αυτές τις εικόνες Ομολογίας των αδελφών Ορθοδόξων στην Συρία που ξαφνικά τους έβαλαν στο Κολοσσαίο της Ρώμης με τα θηρία της νέας εποχής που τους έδωσαν την ονομασία τζιχαντιστές και τους πριμοδοτεί ο " θηριοδαμαστής"  Ερντογάν.

άραγε μας ενδιαφέρουν όλα αυτά;

ΚΑΙ πολύ μάλιστα, γιατί το κακό ξεκίνησε στην Συρία ( μακαριστός Σιατίστης Αντώνιος ) και έρχεται ...

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 


" δεν φαίνεται και τόσο καλό σημάδι" ανάγκη επανένωσης της Κύπρου ο Πάπας Φραγκίσκος, στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του

 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ - Αναφορά στην ανάγκη επανένωσης της Κύπρου έκανε ο Πάπας Φραγκίσκος, στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του

Ο Ποντίφικας εξέφρασε, επίσης, την αλληλεγγύη του στη χριστιανική κοινότητα του Λιβάνου και της Συρίας και ζήτησε να ξεκινήσει διάλογος σε όλη την ευρύτερη περιοχή
μπορει να λεει οτι τωρα εκει στην μεση ανατολη επανασχεδιαζονται ολα - ευκαιρια ειναι να τελειωνουμε και με την κυπρο
στωμεν καλωσ κυπρο

Το τέλος του Χριστιανισμού στη Συρία … Στη Κύπρο;




Αργυρού – Ερευνήτρια/δημοσιογράφος ( αποσπάσματα από το  παραπάνω άρθρο ) 

Μετά από 2024 χρόνια και καθώς ο Χριστιανισμός παγκοσμίως θα γιορτάσει σε τρείς μέρες για ακόμα μια φορά τη γέννηση του Θεανθρώπου για την σωτηρία αυτού του κόσμου, ο ίδιος πνέει τα λοίσθια στη γειτονική Συρία, πολύ πλησίον στον ίδιο το τόπο της γέννησής του!

Καταστρέφονται με μανία ιστορικά μνημεία, δολοφονούνται συστηματικά Χριστιανοί και κουφαίνουν παγκοσμίως οι σημερινοί ‘ηγέτες’…


Παντού πανηγυρικά στολίζονται βιτρίνες καταστημάτων, δρόμοι και λεωφόροι, στις πολιτισμένες και ‘χριστιανικές’ πρωτεύουσες για ‘ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ’, ξοδεύονται δισεκατομμύρια για ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ρεβεγιόν, εν ονόματι του νεογέννητου Ιησού Χριστού (εξού και ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ), αλλά ο Χριστιανισμός βρίσκεται υπό εξόντωση…Ακούει κανείς; 


Για την  τραγωδία και το άρθρο του Ανδρέα Γρ. Ορφανίδη* στη ¨Σημερινή» 8/12/24 «Ελληνορθόδοξες κοινότητες της Συρίας: Υπό απειλή και εγκατάλειψη».

Οι Ελληνορθόδοξοι της Συρίας έστειλαν επιστολή στη ελληνική κυβέρνηση (η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα) με μια δραματική έκκληση για βοήθεια. Η οποία (επιστολή) αναδεικνύει έγραψε, την αίσθηση εγκατάλειψης και τη συνεχιζόμενη απειλή για την ύπαρξή τους… 

Πρόσθεσε μεταξύ άλλων : «Οι Ελληνορθόδοξοι της Συρίας είναι μια από τις αρχαιότερες χριστιανικές κοινότητες της Μέσης Ανατολής, με ρίζες που ανάγονται στους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού… Η κραυγή αγωνίας των Ελληνορθόδοξων της Συρίας είναι μια υπενθύμιση της ευθραυστότητας των θρησκευτικών και πολιτιστικών κοινοτήτων σε περιοχές συγκρούσεων…»

*Καθηγητής-Ανθρωπολόγος στο Philips University, πρώην Πρύτανης και πρώην Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης (EURASHE). https://simerini.sigmalive.com/article/2024/12/9/ellenorthodoxes-koinotetes-tes-surias-upo-apeile-kai-egkataleipse/  

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Γεώργιος Α’  

Ταυτόχρονα θα πρέπει να ακούσουμε και τη φωνή του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Γεωργίου Α’, και τις δικές του προειδοποιήσεις και κραυγή αγωνίας για το μέλλον της δικής μας μικρής πατρίδας, που κινδυνεύει και αυτή να είναι το επόμενο θύμα. O Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου, Γεώργιος ήταν φιλοξενούμενος στο TSOUROULLIS «Uncensored». Σύνδεσμος εδώ:



Ο Μακαριώτατος μίλησε για διάφορα θέματα αλλά κρατάω την αγωνία του για την την ύπαρξη του Ελληνισμού στην Κύπρο που, αφού κατάφερε να επιζήσει τόσους κατακτητές, σήμερα κινδυνεύει με εξαφάνιση. 

Το κυριότερο που τον απασχολεί είπε είναι « Η πορεία του Ελληνισμού στο τόπο τούτο. Που πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος που να την βάλει στη πορεία ανόδου γιατί μια πορεία 35 αιώνων σ΄αυτό το τόπο κινδυνεύει σήμερα να φθάσει στο τέρμα της. Έχουμε πολλούς που επιβουλεύονται την παραμονή μας σ΄αυτό το τόπο».  

Σε ερώτηση αν έχουμε σήμερα έλλειψη ηγεσίας ή έλλειψη στόχων απάντησε.


«Νομίζω και τα δυό. Χωρίς ευκρινείς στόχους δεν μπορεί και η κατάλληλη ηγεσία να οδηγήσει το λαό αλλά και δίχως κατάλληλη ηγεσία όσο και να υπάρχουν στόχοι δεν μπορείς να καταφέρεις πάλι εκείνα που επιδιώκεις». 

Όσο για τη θέση της Εκκλησίας για όσους επικαλούνται ότι είναι ακραία θέση απάντησε.

«Μα είναι ακραία θέση να επιζητούμε να μείνουμε ως Ελληνισμός στο χώρο τούτο που είμαστε εδώ και 35 αιώνες; Ποια είναι η ακραία θέση να υπάρξουν συνθήκες ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον 21ο αιώνα είναι ακραία θέση, δεν ζητήσαμε την καταπάτηση των δικαιωμάτων κανενός… μήπως ζητούμε κάτι περισσότερο απ ότι απολαμβάνουν όλοι οι Ευρωπαίοι στη Ευρώπη, ελεύθερη διακίνηση ελεύθερη εγκατάσταση και απόκτηση περιουσίας;  

Επιτρέπεται σε όποιο ευρωπαίο θέλει να πάει να αποκτήσει κατοικία σε όποια χώρα θέλει της Ευρώπης και εμείς δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στα σπίτια μας! Είναι ακραία θέση;»


Και πρόσθεσε ότι είναι η Εκκλησία , που μέσα στους αιώνες κράτησε και τη γλώσσα μας, και τη θρησκεία μας και την συνείδησή μας και γι αυτό έχει λόγο στα εθνικά θέματα.

Και για τη νέα πρωτοβουλία στο Κυπριακό πιστεύει θα καταλήξει σε ναυάγιο και θα μας μείνουν και νέες υποχωρήσεις…αυτός ο δρόμος οδηγεί στην τουρκοποίηση. 


Οι προειδοποιήσεις του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Γεωργίου φέρνουν στο νου α) το ερώτημα του κ. Κώστα Ν. Χατζηκωστή στο βιβλίο του «Έξι Προεδρικά Πορτραίτα»:

«Αφήνεται στον αναγνώστη η δυνατότητα να προβληματιστεί και να ερμηνεύσει το πλέον εξουθενωτικό και καταθλιπτικό γεγονός της νεότερης κυπριακής Ιστορίας. Πώς με 300 χρόνια τουρκικής κατοχής (1571-1878) η Κύπρος βγήκε ελληνική και με πενήντα χρόνια ελεύθερης πολιτειακής ζωής, με Έλληνες ηγέτες, πορεύεται προς την τουρκοποίηση!»


και β) τη δήλωσή του ότι « Δεν μπορεί να είναι εθνικισμός η άρνηση της υποταγής», σε ομιλία του στη Θεσσαλονίκη στο συνέδριο με θέμα «Άμβλυνση των εθνικισμών στα Βαλκάνια» που οργάνωσε τον Μάιο του 1993 η Ένωση Συντακτών Μακεδονίας-Θράκης.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 

Φανούλα Αργυρού – Ερευνήτρια/δημοσιογράφος 

Ο ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ - “ὁ Ὤν γίνεται, ὁ Ἄναρχος ἄρχεται” καί ὁ Λόγος σαρκοῦται.

 


 «Οἱ προπάτορες Πνεύματι ἐθεάσαντο, ἀλλ᾽ ἡμῖν ἐπεφάνη διά σαρκός ὁ Υἱός, τῆς Μεγάλης τοῦ Πατρός βουλῆς ὁ Ἄγγελος, συγκαταβάς γάρ ὁ Σωτήρ ἐκ Παρθένου εἴληφεν τήν ἡμετέραν οὐσίαν, ἥν κατελθών μέχρις Ἅδου καί Ἀναστάς ἐθεούργησεν». 

Μιλοῦσε ὁ Θεός στούς Πατριάρχες καί στούς Προφῆτες καί στούς Δικαίους τῆς Π.Δ. μέ Ἐκεῖνον πού ἡ Κ.Δ. ὀνομάζει Λόγον τοῦ Πατρός, τόν ὀνομάζει «ὁ Ὤν» (ὁ Ὑπάρχων), τόν ὀνομάζει «Μεγάλης Βουλῆς Ἄγγελον, θαυμαστόν Σύμβουλον, Θεόν ἰσχυρόν, Ἄρχοντα τῆς εἰρήνης, Πατέρα τοῦ μέλλοντος αἰῶνος» (Ἠσ. θ΄,6). 

Ἐμφανιζόμενος ὁ Κύριος στούς Δικαίους τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὡς ἀπεσταλμένος, δέν τούς μιλοῦσε ὅπως οἱ δημιουργημένοι ἄγγελοι, ἀλλά ἐξουσιαστικά ὡς Θεός. Οἱ θεοφόροι Πατέρες ἐξηγοῦν, ὅτι ἁπλῶς ἐμφανιζόταν ἔτσι, γιατί δέν θά μποροῦσαν ἀλλιῶς νά Τόν δοῦν οἱ Δίκαιοι.

Ἔτσι φανερώθηκε ὁ Κύριος μέσα στή Βαβυλωνιακή Κάμινο καί ἔσωσε τούς ἁγίους τρεῖς Παῖδες. Συγκατέβη ἀνάμεσα στόν Ἀζαρία, τόν Ἀνανία καί τόν Μισαήλ, καί παραμέρισε ἀπ’ αὐτούς τή φλόγα, ὥστε νά μήν τούς βλάψει καθόλου. Ὅταν μάλιστα ὁ Ναβουχοδονόσωρ ἔσκυψε νά δεῖ, εἶπε: «Ποιός εἶναι αὐτός πού εἶναι σάν ἄνθρωπος, ὁ τέταρτος, ἐκτός ἀπό τούς τρεῖς πού ρίξαμε μέσα;» Ἦταν ὁ ἄσαρκος Λόγος τοῦ Πατρός, πού ἐμφανιζόταν σάν ἀγγελιοφόρος ἄνθρωπος, συγκαταβαίνοντας στά μέτρα τῶν δικαίων Τριῶν Παίδων. Καί μάλιστα τόν ἔβλεπε κι ὁ εἰδωλολάτρης Ναβουχοδονόσωρ!

 Εἶναι αὐτό πού ψέλνουμε: «Εὐλογεῖτε, παῖδες, τῆς Τριάδος ἰσάριθμοι, δημιουργόν Πατέρα Θεόν· ὑμνεῖτε τόν συγκαταβάντα Λόγον καί τό πῦρ εἰς δρόσον μεταποιήσαντα· καί ὑπερυψοῦτε τό πᾶσι ζωήν παρέχον Πνεῦμα Πανάγιον εἰς τούς αἰῶνας».

Μητροπολίτη Γουμενίσσης- Πολυκάστρου - Αξιουπόλεως - Γέφυρας Δημητρίου 

26 Δεκεμβρίου η ΠΑΝΑΓΙΑ η Βηθλεεμίτισσα «Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ» ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

 

26 Δεκεμβρίου και η Εκκλησία μας εορτάζει την Σύναξη της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ που και η Αθήνα κατέχει σήμερα το πρώτο πιστό αντίγραφο της με θαυμαστό τω τρόπω όπως επισημάναμε στις 30 Ιανουαρίου του 2022 ημέρα Κυριακή βλ. https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2022/01/blog-post_589.html


Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Αυτό έγινε τώρα στην Ιερά Μονή της Δαμάστας :   

"Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ" 

Να σας μεταφέρουμε αδελφοί χαρούμενα πράγματα , να ξεφύγουμε για λίγο από την μιζέρια που μας τριγυρίζει με την οχλοβοή των ΜΜΕ με επικείμενους πολέμους , κρούσματα πανδημίας , περιοριστικά μέτρα , πόλεμο κατά της εκκλησίας και να πάμε στο χαροποιό γεγονός ότι η ΠΑΝΑΓΙΑ είναι ολοζώντανη κοντά μας.

Τι έγινε σήμερα στο μετόχι του ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ στην Πλάκα των Αθηνών;

Όπως γράψαμε εχθές  η Εξαρχεία του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα υποδέχτηκε το πρώτο πιστό αντίγραφο που υπάρχει μέχρι σήμερα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ.

Βλ.https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2022/01/blog-post_123.html

Σήμερα πρωί – πρωί Κυριακής 30 Ιανουαρίου του 2022  βρεθήκαμε και εμείς εκεί να κατευοδώσουμε και να προσκυνήσουμε την ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ( ανήμερα της σύναξης των ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ και μνήμη της ανεύρεσης της  εικόνας της ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ στην νήσο Τήνο)

Με το που εισήλθαμε στον Καθολικό των Αγίων Αναργύρων στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα η ματιά εστιάστηκε προς τα δεξιά μας.

Τέτοια ομορφιά δεν ξαναείδαμε, μια ομορφιά που σου έδινε ευφρόσυνη,  χαρά και έλεγες να μην  ξεκολλήσεις από αυτήν.



Στο μεγαλοπρεπές κουβούκλιο είχε εναποτεθεί από χθες  η Εικόνα της Παναγίας της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ, πρώτο πιστό  αντίγραφο ΤΗΣ που αγιογραφήθηκε-  φιλοτεχνήθηκε στην Πάνσεπτο Ιερά Μονή της Δαμάστας που είναι πασίγνωστη σε όλους μας.

Στο τέλος της ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ο Καθηγούμενος και  Έξαρχος του Παναγίου Τάφου πατήρ Ραφαήλ με έκδηλη την χαρά και την συγκίνηση μας είπε τα παρακάτω:

( λάβαμε την ευλογία του να τα μεταφέρουμε στους πιστούς προς οικοδομή και αγαλλίαση)

Τι μας είπε:  

-        Εχθές αδελφοί μετά την λιτάνευση της ΑΓΙΑΣ ΕΙΚΟΝΟΣ και την Παράκληση της είχαμε μια τέτοια χαρά σαν να ξανα βιώναμε Χριστούγεννα, καθότι η ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑ το πρωτότυπο  σεμνύει με την παρουσία της τον Ιερό Ναό της Γεννήσεως του Θεανθρώπου ημών Ιησού Χριστού  στα Ιεροσόλυμα.

-        Μιλώντας χθες με την ηγουμένη της Ιεράς Μονής της Δαμάστας όπου και παραγγέλθηκε η εικόνα της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ κατόπιν ευλογίας του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου Γ΄ μας είπε :

-        « όταν έδωσα άγιε καθηγούμενε  την εντολή στην αγιογράφο αδελφή της Μονής μας να ξεκινήσει, συνέβη το εξής…

η αδελφή ξεκίνησε, αλλά στην πορεία είχε δυσκολία. Έσβηνε και διόρθωνε , δεν μπορούσε να κάνει πινελιά. Δυσκολευόταν τόσο πολύ που της είπα .. “παιδί μου άστο , δεν πειράζει”. Aλλά  η μονάχη δεν ήθελε να αφήσει αυτήν την αγιογραφία.

Προσευχόμασταν όλοι.

Κάποια στιγμή μετά από καιρό πήγα στο εργαστήριο και είδα την αδελφή μοναχή να είναι  πεσμένη στο πάτωμα πάνω από την σανίδα – τάβλα και την ρώτησα … τι κάνεις παιδί μου εκεί;”

Και η αδελφή μου είπε:

« Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ»

 

Εγώ , λέει η γερόντισσα παρακολουθούσα την μοναχή να αγιογραφεί με τελίτσες και όχι με ευθείες γραμμές.

Τελικά μας είπε ο Καθηγούμενος Έξαρχος του Παναγίου Τάφου Πατήρ Ραφαήλ, ότι το τελικό έργο είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο πιστό αντίγραφο της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ να απεικονίζει την πραγματική μορφή του Πρωτότυπου στην Βηθλεέμ ακόμα και το ίδιο  πουκάμισο – ένδυμα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ με τις ίδιες αποχρώσεις.



Και συνέχισε ο Έξαρχος να μας λέει και για άλλο ΘΑΥΜΑΣΤΟ γεγονός της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ που συνδέεται με την Παράκληση ΤΗΣ.

 « Πριν χρόνια, το 2004 ένας μοναχός φοιτητής που μόναζε στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας στο  Άγιον Όρος και θα κατέβαινε στην Βηθλεέμ τον ρώτησαν οι πατέρες ..τι δώρο να σου κάνουμε για να το πας στην ΠΑΝΑΓΙΑ και αυτός τους είπε αυθόρμητα ..την ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ.

“Βρε παιδί μου δεν προλαβαίνουμε , του είπαν γιατί αυτό θέλει χρόνο από τον υμνογράφο μας , άλλη φορά , του είπαν” .. να είναι ευλογημένο , τους απάντησε.

Αλλά τι συνέβη εν τω μεταξύ .

Την επόμενη μέρα στο Όρθρο και στην Θεία Λειτουργιά , ο υμνογράφος ιερομόναχος δεν προσήλθε.

Εμφανίζεται μετά από ώρα και οι άλλοι μοναχοί τον ρώτησαν να μάθουν τι έπαθε.

Αυτός σε έκσταση τους απάντησε:

« Αδελφοί να δείτε τι έπαθα χθες το βράδι.

Την ώρα που ξεκουραζόμουν άκουσα μια φωνή που μου είπε “ σήκω και άρχισε να γράφεις”.

Ήταν η ΠΑΝΑΓΙΑ , το χέρι μου πήγαινε επί δυο ώρες  μόνος του . Εγώ δεν σκεφτόμουν , πήγαινε μόνο του .

Συνήθως όταν γράφω, μετά τα ξαναδιαβάζω μήπως υπάρχουν λάθη.

Αυτή την φορά δεν υπήρχε τίποτε»

 

Και τελείωσε  έτσι ο Έξαρχος την αφήγηση του." η ΠΑΝΑΓΙΑ μας είναι ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΗ"   

 

Αυτά αδελφοί από τα ΜΕΓΑΛΕΙΑ της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ , αυτά άκουσα , αυτά σας  μεταφέρω και οποιαδήποτε παράλειψη κατά την μεταφορά αυτή την χρεώνομαι εγώ και η ακουστική αδυναμία μου.


ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας