Ελληνορωμαϊκά!

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022

2023 - τα " πυροτεχνήματα" στην Ουκρανία και το κλάμα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ δείχνουν τα " βεγγαλικά" που θα σκεπάσουν το αύριο αν δεν γίνουμε άνθρωποι


ΠΑΡΥΦΕΣ ΛΥΚΑΒΗΤΟΥ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ
" Νέο ρωσικό σφυροκόπημα στην ουκρανική επικράτεια, που δέχθηκε συντονισμένες επιθέσεις με πυραύλους και drones καμικάζι την Παραμονή Πρωτοχρονιάς (31/12/2022).
Στόχος των ρωσικών βομβαρδισμών είναι οι ενεργειακές και όχι μόνο υποδομές της Ουκρανίας αλλά και η εξουδετέρωση της αεράμυνας του καθεστώτος Zelensky.
Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ήταν μία από τις μεγαλύτερες επιθέσεις που έχουν εξαπολυθεί από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης.
Τουλάχιστον 10 εκρήξεις συγκλόνισαν το Κίεβο, όπου σύμφωνα με τον δήμαρχο της πόλης υπάρχουν ένας νεκρός και αρκετοί τραυματίες.
Επλήγησαν επίσης η Οδησσός, το Lviv, το Kharkov, το Zhytomyr, το Khmelnytsky, το Ternopil, η Kherson, η Vinnytsia , το Nikolaev και το Kramatorsk" 

βλ.https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/658755/neo-baraz-rosikon-pyravlikon-epitheseon-sygklonise-tin-oukrania-sok-kai-deos-me-isxyres-ekrikseis-sto-kievo

ΠΑΡΥΦΕΣ ΒΥΡΩΝΑ η ΠΑΝΑΓΙΑ η ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΡΙΑ 


ΠΑΡΥΦΕΣ ΒΥΡΩΝΑ η ΠΑΝΑΓΙΑ η ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΡΙΑ 


ΠΑΡΥΦΕΣ ΛΥΚΑΒΗΤΟΥ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ - ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΧΡΟΝΙΑ ;


ο ΟΥΡΑΝΟΦΑΝΤΩΡ μας συμβουλεύει για το νέο έτος


(Φώτο  από  πανηγυρικό Εσπερινό στον Μέγα Βασίλειο στην Τοσίτσα - Πεδίον Άρεως , και ιερό λείψανο  της χειρός  του Ουρανοφάντωρα Αγίου Βασιλείου που βρίσκεται τεθησαυρισμένο στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος) 

Η θλίψη του Μεγάλου Βασιλείου 

Μην περιμένεις απ' τις θλίψεις ποτέ να απαλλαγείς, μέσα στου χρόνου το άπλωμα θα γίνουν ευλογίες.
Πολλές φορές μιλάμε για τη θλίψη ή εκ του ασφαλούς εκφράζουμε λόγια παρηγοριάς.
Το παρακάτω απόσπασμα προέρχεται από επιστολή του Μεγάλου Βασιλείου προς έναν φίλο του μοναχό και αποτελεί κλεφτή ματιά γύρω απ' το πως σκέπτεται και αισθάνεται στην πράξη ένας Άγιος, όταν μια στεναχώρια έρχεται και τον συναντά.

«… Μα έλα εδώ κι ας σου είναι δύσκολο, για να με παρηγορήσεις ή για να με συμβουλεύσεις ή και για να είσαι κοντά, έτσι κι αλλιώς θα μου κάνει καλό και μόνο να σε δω. Και το σημαντικότερο; Να προσεύχεσαι, όσο μπορείς να προσεύχεσαι, για να μην βουλιάξουν και οι σκέψεις μου μέσα στην τρικυμία που με δέρνει. Να διατηρήσω σε κάθε περίσταση την διάθεση της ευχαριστίας προς τον Θεό. Να μην συναριθμηθώ με τους κακούς δούλους του Ευαγγελίου, που όταν ο Θεός τους φέρνει τα πράγματα καλά τον δοξολογούν κι όταν τους παιδαγωγεί με δυσκολίες δεν συμφωνούν. Αντίθετα, να ωφεληθώ κι από τις ίδιες τις δυσκολίες πιστεύοντας ακόμα περισσότερο σε Εκείνον, τώρα που το έχω μεγαλύτερη ανάγκη».

Μέγας Βασίλειος 

ΠΗΓΗ -ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ fb

Ο Φωστήρ της Καισαρείας

Υπό  (†) Βασιλείου Λ. Δεντάκη, Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο μέγας και οικουμενικός διδάσκαλος εγεννήθη πλησίον της Νεοκαισαρείας του Πόντου περί το 330 μ.Χ. Ο πατήρ του, Βασίλειος επίσης καλούμενος, η μήτηρ του Εμμέλεια και η μάμμη του Μακρίνα, επεμελήθησαν της ανατροφής αυτού. Εσπούδασεν εις τας σχολάς Καισαρείας, Βυζαντίου και Αθηνών ρητορικήν, γραμματικήν, φιλοσοφίαν, φυσικήν, γεωμετρίαν, ιατρικήν και θεολογίαν. Εγκατασταθείς εν συνεχεία εις την Καισάρειαν, έδρασεν επ’ ολίγον ως καθηγητής της ρητορικής, ησπάσθη εις ώριμον ηλικίαν τον μοναχικόν βίον, ανέλαβε δε μετά ταύτα ταξίδιον εις Συρίαν, Παλαιστίνην, Μεσοποταμίαν και Αίγυπτον προς γνωριμίαν των περιφημοτέρων ασκητών της εποχής του και του τρόπου της ζωής αυτών. Επανελθών διένειμε την περιουσίαν του όλην εις τους πτωχούς, εμόνασεν εις τον Πόντον και επεδόθη μεγάλως εις την ανάπτυξιν του μοναχικού βίου. Μετά φόβου ατενίζων την ιερωσύνην εχειροτονήθη μόλις το 362 εις διάκονον, είτα δε εις πρεσβύτερον.

Κατά το έτος 370 εξελέγη επίσκοπος Καισαρείας, αναδείξας εαυτόν εις υπόδειγμα και πρότυπον επισκόπου, πλήρους πίστεως και ευσεβείας, αληθούς πατρός και γνησίου  ποιμένος, ανυστάκτως ενδιαφερομένου διά τον πιστόν λαόν του Θεού, αγωνιστού ιεράρχου και προασπιστού των δικαίων της Εκκλησίας και φύλακος αγρύπνου έναντι των αιρετικών. Η εν γένει υπέρ του ποιμνίου διαρκής προσπάθεια ωδήγησεν αυτόν προώρως εις την μετάστασιν προς την αιώνιον ζωήν, πριν ή συμπληρώση το 50ον έτος της ηλικίας του (379). Πλήθος, πρωτοφανές εις όγκον και αριθμόν πιστών, εξεδήλωσε την προς αυτόν αγάπην του κατά την κήδευσιν του.
Συνδυάσας ως άριστα, τον ασκητικόν-μοναχικόν και τον κοινωνικόν βίον, τους οποίους καλλιεργεί περιοδικώς μεν, αλλά κατά μεγάλα εκάτερον διαστήματα, μορφώνει οριστικώς τον χαρακτήρα του, αναπτύσσει τεραστίαν εις έκτασιν κοινωνικήν δράσιν και αναδεικνύεται εις εξαίρετον και μοναδικόν συγγραφέα, του οποίου τα έργα, μεστά πίστεως και ορθοδόξου θεολογίας, φιλοσοφικής σκέψεως και ακριβείας, τοποθετούν αυτόν, κατ’ έκτασιν και ποιότητα και ποικιλίαν θεμάτων, εις την πρώτην γραμμήν των εκκλησιαστικών συγγραφέων όλων των εποχών.
Εκ της λίαν περιληπτικώς αναφερθείσης ανωτέρω δράσεως αναφέρομεν ελάχιστά τινα χαρακτηριστικά σημεία, κατ’ επιλογήν, επί τη ευκαιρία της αγίας μνήμης του.

* * *

Δια τον Μέγαν Βασίλειον οι ποιμένες γενικώς και οι επίσκοποι ιδιαιτέρως είναι «πατέρες και τροφοί ιδίων τέκνων, εν πολλή διαθέσει της εαυτών αγάπης ευδοκούντες μεταδούναι ου μόνον το ευαγγέλιον, αλλά την εαυτών ψυχήν». Είναι, ούτως ειπείν, μία «δευτέρα κατηγορία πατέρων» των Χριστιανών, ως γράφει εις μίαν παραμυθητικήν επιστολήν του.

Ο Μέγας Βασίλειος είναι ο θεωρητικός κήρυξ και πρακτικός εφαρμοστής της προς τον πλησίον αγάπης, ο αναδείξας κατ’ εξοχήν τον κοινωνικόν αυτής χαρακτήρα, υπό την αληθή αυτού όψιν. Διατυπώνει τούτο συνοπτικώς ο ίδιος διά της φράσεως «χρήζειν αλλήλων και αγαπάν αλλήλους». Απευθύνει την αγάπην του κατ’ ισομοιρίαν προς πάντας και ζητεί να επουλώση τας κοινωνικάς πληγάς, θεωρών τας αλλοτρίας συμφοράς ως ιδικάς του. Κατά την παγίαν πράξιν του, η άσκησις του έργου της διακονίας της κοινωνίας δεν είναι η ελεημοσύνη των φιλανθρώπων κυρίων και κυριών, ουδέ η επαναστατική διεκδίκησις ανυπάρκτων δικαιωμάτων. Αύτη είναι έκφρασις εσωτερικής τινος ταυτίσεως προς τον στερούμενον και πάσχοντα αδελφόν, εις το πρόσωπον του οποίου βλέπει τον Κύριόν του. Ολόκληρον πόλιν, την βραδύτερον αποκληθείσαν Βασιλειάδα, απετέλεσαν τα πολυειδή φιλανθρωπικά καταστήματα, τα οποία ίδρυσε προς περίθαλψιν και ανακούφισιν της ανθρωπίνης δυστυχίας. Πτωχοκομείον, νοσοκομείον, ορφανοτροφείον, ξενών διά τους ταξιδεύοντας, λεπροκομείον κεχωρισμένως, διδακτήριον ιδιαίτερον διά τα μικρά και ορφανά, ειδικά εργαστήρια προς εκμάθησιν τεχνών και επαγγελμάτων. Υπήρχον επί πλέον ιδιαίτερα οικήματα διά τους ιατρούς, διά το λοιπόν προσωπικόν και τους νοσοκόμους. Ακόμη και βουστάσιον διέθετε προς εξυπηρέτησιν των αναγκών των ιδρυμάτων τούτων.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο αδελφικός φίλος του Μεγάλου Βασιλείου, ο υπέρ πάντα άλλον γνωρίζων καλώς αυτόν, χαρακτηρίζει τα της Βασιλειάδος, ως μάρτυς αυτήκοος και αυτόπτης, αφ’ ου ο ίδιος υπηρέτησεν εις το Ίδρυμα εκείνο, αρχικώς ως απλούς νοσοκόμος, βραδύτερον δε ως διευθύνων. Παραθέτομεν εν μεταφράσει μερικά εξ όσων ούτος λέγει περί αυτής.

«Πόσον ωραία αρετή είναι η φιλανθρωπία, η διατροφή των πτωχών και η ανακούφισις του ανθρωπίνου πόνου! Έξελθε ολίγον εκ της πόλεως και παρατήρησον την νέαν πόλιν, το ταμείον της ευσεβείας, το κοινόν θησαυροφυλάκιον των πλουσίων, ένθα ούτοι καταθέτουν τα περισσεύματα του πλούτου των, τα περισσεύματα, τα οποία διά των προτροπών και συμβουλών του Βασιλείου εγένοντο χρήσιμα και απετίναξαν την σκωρίαν και δεν ευφραίνουν πλέον τους κλέπτας και εκφεύγουν του φθόνου και του χρόνου την φθοράν.

Εκεί εξετάζεται και περιθάλπεται η ασθένεια δι’ οφθαλμού γεγυμνασμένου υπό της χριστιανικής φιλοσοφίας, απαλύνεται ο πόνος… Χάρις εις τα φιλανθρωπικά έργα του Βασιλείου δεν έχομεν πλέον ενώπιόν μας το φοβερόν εκείνο και ελεεινόν θέαμα ανθρώπων, εχόντων νεκρά και άχρηστα πολλά μέλη του σώματός των, πριν ή ούτοι αποθάνουν… Ο Βασίλειος όμως –συνεχίζει ο Γρηγόριος περαιτέρω-  υπέρ πάντα άλλον ηδυνήθη να πείση ότι, αφού και ημείς είμεθα άνθρωποι, δεν πρέπει να περιφρονώμεν τους συνανθρώπους μας… Και δεν εθεώρει ταπεινωτικόν να τιμά τους αρρώστους και να τους ασπάζεται ακόμη, αν και δεν ήτο άσημός τις άνθρωπος, αλλ’ ευγενής και εξ ευγενούς οικογενείας και υπέρλαμπρος διά την δόξαν του».

* * *

Ο Μέγας Βασίλειος, ως άλλως τε και πάντες οι Πατέρες της Εκκλησίας, μετ’ εξαιρετικού ενδιαφέροντος, μετ’ αγωνίας, δύναταί τις να είπη, παραμένει άγρυπνος, ως προς το θέμα της διατηρήσεως της Ορθοδόξου Πίστεως, συμφώνως προς την εντολήν του αποστόλου Παύλου, «την παραθήκην φύλαξον». Ουδ’ επί στιγμήν ευρίσκει ησυχίαν υπερασπιζόμενος αυτήν από των επιθέσεων και επιβουλών των αιρετικών, τους οποίους ο αυτός Απόστολος καλεί «λύκους βαρείς, μη φειδομένους του ποιμνίου και άνδρας λαλούντας διεστραμμένα». Η ευαίσθητος καρδία του Μεγάλου Βασιλείου επιθυμεί βεβαίως την επικράτησιν της ειρήνης μεταξύ των Χριστιανών. Καταβάλλει προς τούτο πάσαν προσπάθειαν. Αι επιστολαί του μαρτυρούν σαφώς περί τούτου. Μετεχειρίζετο προς τούτο παν μέσον· συμβουλάς, προτροπάς, διαφώτισιν, αυστηρότητα γλώσσης· ούτω λ.χ. γράφων προς τον επίσκοπον Σαμοσάτων Ευσέβιον παρατηρεί, ότι προετίμα να προσφέρη και την ζωήν του ακόμη, προκειμένου να κατασβέση την φλόγα του μίσους, την οποίαν είχον ανάψει οι αιρετικοί. Αλλ’ όταν διαπιστώνη ότι οι λύκοι ούτοι καθίστανται αμετάπιστοι, τότε χωρίζεται απ’ αυτών. «Τότε δη, γράφει προς τον επίσκοπον της Νικοπόλεως Θεόδοτον, προς τον χωρισμόν εβεβαιώθημεν, λογισάμενοι ότι ούτε Αιθίοψ αλλάσσει ποτέ το δέρμα αυτού, ούτε πάρδαλις τα ποικίλματα αυτής, ούτε ο εν διαστρόφοις δόγμασι συντραφείς αποτρίψασθαι δυνατόν το κακόν της αιρέσεως».

Συνεπή προς τα ανωτέρω είναι και το θάρρος και η παρρησία, την οποίαν επέδειξεν, ότε ο αυτοκράτωρ Ουάλης, εν τη προσπαθεία του να επιβάλη τον Αρειανισμόν, απέστειλε προς τον Βασίλειον τον Ύπαρχον του Πραιτωρίου, πρωθυπουργόν Μόδεστον, προκειμένου δι’ απειλών να εκβιάση αυτόν. Την υποταγήν του Βασιλείου εζήτησεν ο Ύπαρχος και εξέφρασε την απορίαν του προ της αρνήσεώς του. Ποίος ήτο ο θρασύς ούτος, ο οποίος ετόλμα να αυθαδιάζη ενώπιον του απεσταλμένου του αυτοκράτορος και να ανθίσταται εις τα προστάγματά του; Δεν είναι πρόσφορον νε εκτεθή εδώ πλήρης ο μεταξύ των δύο ανδρών διάλογος, ο οποίος δεικνύει ποίαν στάσιν υποδειγματικήν οφείλει να τηρή ο πιστός επίσκοπος, ο αντλών από περιουσίας πνευματικής, ο διατυπών απόψεις γνησίως εκκλησιαστικάς, αι οποίαι είναι έκφρασις σκέψεων και γνωμών, αποκρυσταλλωθεισών, κατόπιν εντατικής και γνησίας μελέτης των θεμάτων. Δεν είναι όμως περιττή η αυτολεξεί, και για το γλωσσικόν κάλλος, παράθεσις μιας παραγράφου, ίσως της πλέον χαρακτηριστικής· «Τ’ άλλα μεν γαρ επιεικείς ημείς, Ύπαρχε, και παντός άλλου ταπεινότεροι, τούτο της εντολής κελευούσης· και μη ότι τοσούτω κράτει, αλλά μηδέ των τυχόντων ενί την οφρύν αίροντες. Ου δε Θεός το κινδυνευόμενον και προκείμενον, τ’ άλλα περιφρονούτνες, προς Αυτόν μόνον βλέπομεν· πυρ δε και ξίφος και θήρες, και οι τας σάρκας τέμνοντες όνυχες, τρυφή μάλλον ημίν εισιν ή κατάπληξις. Προς ταύτα ύβριζε, απείλει, ποίει παν ό,τι αν η βουλομένω σοι, της εξουσίας απόλαυε. Ακουέτω ταύτα και βασιλεύς, ως ημάς γε ουχ αιρήσεις, ουδέ πείσεις συνθέσαι τη ασεβεία, καν απειλής χαλεπώτερα».

* * *

Εκ των ελαχίστων, τα οποία ανωτέρω εξετέθησαν και εκ πολλών άλλων, τα οποία ο χώρος και ο χρόνος δεν επιτρέπουν να εκτεθούν, προκύπτει το μεγαλείον της προσωπικότητος του Μεγάλου Βασιλείου, αναδειχθέντος διά της όλης δράσεώς του, ως ελέχθη, εις πρότυπον και υπόδειγμα Ιεράρχου της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας, αληθώς μεγάλου εκκλησιαστικού Πατρός.

Συνετός, σοβαρός, ολιγόλογος, μεμετρημένος, ξένος προς πάντα κενόν θόρυβον και την ανόητον επίδειξιν, μηδέν το περιττόν λέγων, αλλά πάντοτε εις την ουσίαν των πραγμάτων εισερχόμενος και μένων, βαθέως σκεπτόμενος, βαθύτερον στοχαζόμενος, πλείστα ως εν ενοράσει διαισθανόμενος και δι’ ολίγων ταύτα εκφράζων· συνεπής εις τας πράξεις του, άκαμπτος εις τας απόψεις, αι οποίαι όμως ήσαν πάντοτε απαύγασμα μελέτης και σοβαράς αντιμετωπίσεως των θεμάτων, είχε καρδίαν εύπλαστον, ως ο κηρός, ιδία οσάκις απηυθύνετο προς τους μικρούς και ταπεινούς. Ο Μέγας Βασίλειος δεν ανήκεν εις την τάξιν των «τα πάντα πάσι χαριζομένων», κατά τον εύκολον και συνήθη τρόπον του ζην και ευδοκιμείν σήμερον· ανήκεν εις την τάξιν εκείνων, οι οποίοι γνωρίζουν να έρχωνται εις αντίθεσιν και εις σύγκρουσιν, προκειμένου να επικρατήση το αληθές, το ηθικόν και το δίκαιον· ανήκεν εις την τάξιν των «έστιν α και προσκρούειν ειδότων υπέρ του βελτίονος». Γνήσιος προασπιστής της Ορθής Πίστεως και των δικαίων της Εκκλησίας, ήτο πάντοτε έτοιμος να θυσιάση υπέρ αυτών και αυτήν την ζωήν του.

Ούτως επεβεβαίωσε διά της βιοτής αυτού το έτυμον του ονόματός του. Βάσις λαού. Βάσις ευσταθής και ακλόνητος. Θεμέλιος πνευματικός, επί του οποίου ο στηριζόμενος δύναται να έχη απόλυτον εμπιστοσύνην και χάρις εις τον οποίον ο προς αυτόν αποβλέπων δύναται μετά βεβαιότητος να αισθάνεται πλήρως ασφαλής. Πάσαι αι ιδιότητές του αύται υπήρξαν η αιτία της εις υπέροχον και μεγάλην προσωπικότητα αναδείξεώς του. Και η τοιαύτη περί αυτού αντίληψις προσέδωκεν εις αυτόν τεράστιον κύρος. Δικαίως απεκλήθη Μέγας, ήδη ζων, υπ’ αυτών των συγχρόνων του. Εφ’ ω και η ιερά μορφή του προσέλαβεν οικουμενικάς διαστάσεις και αιώνιος και αγήρως θα παραμένη η μνήμη του.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Λ. ΔΕΝΤΑΚΗΣ

Ορθόδοξος Τύπος, Έτος ΛΒ’, Αρ. Φύλλου 959, 10 Ιανουαρίου 1992

ΠΗΓΗ https://www.impantokratoros.gr/EF6F24CD.el.aspx

" πες μας μια καλή είδηση - μια καλή είδηση, αν ξέρεις Γέροντα"

 


Από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου λίγο πριν ξεκινήσει ο εσπερινός του Μεγάλου Βασιλείου σώπασε , σαν να κοντοστάθηκε και δεν ήθελε να  μας πει.

" αν επιτρέπεται Γέροντα" επαναλάβαμε 

Στα λίγα δευτερόλεπτα της σιωπής ακούσαμε: 

- ΦΕΥΓΕΙ - φεύγει , άργησε αλλά φεύγει 

- αφήνει κουρνιαχτό και δυσκολίες 

- τώρα είναι για παλληκάρια αυτός ο καιρός 

- κλείνουν λογαριασμοί σου είπα 

- φεύγει για να σωθούν οι επόμενες γενιές που έρχονται 

- μόνο ο Πατρό Κοσμάς γνώριζε και μας προείπε πριν αιώνες 

" έρχεται ένα ψευτορωμαίικο , μην το πιστέψετε θα φύγει πίσω" 

- εμείς το πιστέψαμε και το κάναμε τρόπο ζωής για αυτό άργησε να φύγει , τώρα που έρχονται οι δυσκολίες θα το καταλάβουμε 

- όλα είναι από πάνω, για να σωθούμε "εκεί επάνω" 

- ακόμα δεν γνωρίσαμε τι είναι μετάνοια, αλλά και την Οργή του ΘΕΟΥ δεν την γνωρίσαμε για να μάθουμε την Μεγάλη Αγκαλιά ΤΟΥ

- ήδη δεν προλαβαίνουμε τα τόσα παλαβά και θλιβερά που γίνονται.

- οι προφητείες και οι άγιες κουβέντες που μας δόθηκαν δεν είναι καζαμίας αλλά ΣΩΤΗΡΙΑ που μετά θα γίνει ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ όταν θα πραγματοποιηθούν.

- άντε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και η ΠΑΝΑΓΙΑ  να σκεπάζει 

ας είναι ευλογημένο Γέροντα 

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ευχόμαστε 

Δρ. Κωνσταντίνος  Βαρδάκας 

 

"Με το καλημέρα το 2023 ανοίγει το καπάκι και βγαίνουν οι ψυχές οι προδομένες"



" στην ΠΟΛΗ στην Αγία Σοφιά θα κτίσουμε καμπάνες να βγούν τα μισοφέγγαρα, να στηριχθούν λαμπάδες να βγούνε οι Τούρκοι από τα τζαμιά , να φύγουν και οι Χότζα δες , ναρθουν τα Ελληνοπαιδα μαζί με τους Πατριαρχαδες , τότε θα έχουμε Ελπίδα πως θα πάμε στην Πατρίδα" 
Κάλαντα Πρωτοχρονιάς Φώκαιας Μικράς Ασίας  
Αυτά έπρεπε να ακούν οι σημερινες εξουσίες μήπως μάθουν την ύστατη στιγμή ιστορία για να αντιμετωπίσουν αυτό που έρχεται 

σύνδεσμος βίντεο https://youtube.com/watch?v=9md4HWsuRpQ&si=EnSIkaIECMiOmarE

Ανατροπή που φέρνει τον Τούρκο έξω από την πορτα μας.
Με το καλημέρα το 2023 ανοίγει την ομπρέλα των Προφητειών. 
"Η Τουρκία συμφώνησε να ελευθερώσει την κατεχόμενη βόρεια Συρία – Κοινή ανακοίνωση Μόσχας-Άγκυρας-Δαμασκού – Τι λένε για τους Κούρδους
Θα παραδώσουν τις περιοχές στο συριακό Στρατό – Η ανακοίνωση χαρακτηρίζει τους Κούρδους ως πράκτορες των ΗΠΑ και του Ισραήλ
 Mία ολική αλλαγή του γεωπολιτικού και του γεωστρατηγικού χάρτη της Συρίας λαμβάνει χώρα 12 χρόνια μετά την έναρξη του εμφυλίου, με τους εχθρούς να γίνονται σύμμαχοι (Συρία και Ρωσία με την Τουρκία) και τους συμμάχους να γίνονται εχθροί
(Οι Κούρδοι υπέρ Αμερικανών και Ισραηλινών και κατά της Συρίας και Ρωσίας), μετά την συμφωνία Μόσχας-Άγκυρας και Δαμασκού για αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων από όλα τα εδάφη της βόρειας Συρίας."
Του Θεόφραστου Ανδρεοπούλου


ΘΕΟΣ ΦΥΛΑΞΟΙ λέμε εμείς διαβάζοντας τα παρακάτω
"Το πρώτο θέμα της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ τη τελευταία μέρα του 2022 ,είναι βόμβα! Ο Μανώλης Κοττάκης που υπογράφει το άρθρο κάνει λόγο για μυστικές επαφές και για «δίαυλο επικοινωνίας» Αθήνας-Άγκυρας με στόχο τη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου!
Στο άρθρο γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες επαφές και παρεμβάσεις αλλά και σε σκηνοθετημένη ένταση στο Αιγαίο την άνοιξη με στόχο την αύξηση των ποσοστών Ερντογάν και Μητστοάκη!

Τα όσα αναφέρονται στο άρθρο είναι εξαιρετικά σοβαρά και δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα ή να δικαιολογηθούν με τα γνωστά και φθηνά επιχειρήματα περί «αντιπολίτευσης». Δεν είναι δα και μυστικό ότι οι συζητήσεις για πολιτική εκμετάλλευση των ελληνοτουρκικών γίνονται στα πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία εδώ και μήνες. Ο Μανώλης Κοττάκης παραθέτει τώρα και στοιχεία!"


να χαίρεστε γιατί δεν προσκυνήσατε τον Βάαλ και την παρέα του μέσα και έξω

φωτο από το fb και την Φιλιππια Βενετσάνου.
Το Καλή Χρονιά πρέπει να συνοδεύεται από καλές υπομονες και άνωθεν βοήθεια γιατί οι εφιάλτες στριμώχνονται ποιος θα ενεργήσει πρώτος.
Ευχόμαστε από καρδιάς μαζί με την υπομονή ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ να μας χαρίσει την Ειρήνη ΤΟΥ την πάντα νου υπερέχουσα.
Δρ.Κωνσταντινος Βαρδάκας 
Πάντα ήταν βέβηλοι και συνεχίζουν
"Ο Πρόεδρος Θρησκευτικών Υποθέσεων, Αλί Ερμπάς, έκανε τη μουσουλμανική προσευχή της Παρασκευής στην Αγία Σοφία και εκφώνησε κήρυγμα κρατώντας ένα σπαθί.
ο Ερμπάς, δήλωσε:
 «Όταν κατακτήθηκε η Κωνσταντινούπολη, το πρώτο κήρυγμα της Παρασκευής στην Αγία Σοφία διαβάστηκε με σπαθί και συνεχίστηκε έτσι για 481 χρόνια. Η ανάγνωση του κηρύγματος με αυτόν τον τρόπο είναι αφενός γνωστοποίηση ότι η Αγία Σοφία έχει μετατραπεί σε τζαμί και αφετέρου είναι μήνυμα για την κατάκτηση της», όπως χαρακτηριστικά είπε".



-

πριν δύο χρόνια επισημάναμε: " από την Κρήτη θα ξεκινήσει σαν αντάρα σύννεφο και στο Αιγαίο θα πάει" σήμερα αυτό λέγεται


20 Αυγούστου 2020 αρθρογραφούσαμε : 

« Όλα θα ξεκινήσουν από ένα μαύρο σύννεφο καπνού πολεμικής οχλοβοής νότια της Κρήτης που θα μεταφερθεί αστραπιαία στο Βόρειο ΑΙΓΑΙΟ»

Το επισημάναμε από παλαιότερα και το είπαμε :

Πριν μερικά χρόνια πνευματοφόροι Γέροντες « είδαν»  ένα μαύρο πυκνό σύννεφο στα νότια της Κρήτης ( έμοιαζε σαν να γίνεται μεγάλη σύγκρουση εκεί). Αστραπιαία αυτό το σύννεφο μεταφέρθηκε στην Λέσβο και στην Χίο, όπου από τις Μικρασιατικές ακτές ερχόταν αποβατικά. Οι πατέρες τα είδαν γεμάτα με στρατιώτες που έμοιαζαν με Γερμανούς γιατί φορούσαν τα κράνη των Γερμανών του Β΄ΠΠ με τα αυτιά. Μετά την διευκρίνιση μας όμως, κατάλαβαν ότι ήταν τούρκοι πεζοναύτες που σήμερα φορούν πανομοιότυπα κράνη.

Τότε τα λέγαμε αυτά και φαινόταν ή παράδοξα ή μακρινά ή ουτοπικά , αλλά σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά.


βλ. https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2020/08/blog-post_48.html


Σήμερα αυτό επιβεβαιώνουν και προδικάζουν  τούρκοι αναλυτές:

 "Η τουρκική παρέμβαση στην Κρήτη έχει συγκεκριμένη στρατηγική 

Όπως σχολίασε ο Μετεχάν Ντεμίρ, πολιτικός αναλυτής του τηλεοπτικού δικτύου Haberturk, "η Ελλάδα με την Κρήτη επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Αντί να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια στο Αιγαίο. Πάει να κάνει σταδιακή επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια στην Κρήτη και να το κάνει αργότερα αυτό και στο Αιγαίο. 

Ήδη, έκαναν κάτι παρόμοιο στο Ιόνιο πέλαγος και ήδη είχαν στείλει το μήνυμα πως θα κάνουν επέκταση των χωρικών υδάτων στην Κρήτη, δηλαδή από την άλλη πλευρά της ηπειρωτικής χώρας με στόχο να στείλουν μήνυμα στην Τουρκία. 

Τώρα υπήρξε η παρέμβαση της Τουρκίας, καθώς σε περίπτωση που η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο από τα 6 μίλια στα 12 μίλια, το μερίδιο που θα κατέχει στο Αιγαίο θα αυξηθεί στο 70% από το 35% που είναι σήμερα.
Έντονη είναι η ανησυχία στην Τουρκία για το ενδεχόμενο της επέκτασης των χωρικών υδάτων της Ελλάδας στα 12 μίλια, μέσω της Κρήτης. 

Όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΪ, οι χθεσινές δηλώσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου τις τελευταίες ημέρες του έτους -που έφεραν την έντονη αντίδραση τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ- μόνο τυχαίες δεν είναι, καθώς οι γείτονες έχουν βάλει στο μάτι οποιαδήποτε κίνηση της ελληνικής πλευράς που αφορά την Κρήτη, υποστηρίζοντας ότι αν γίνει επέκταση στα 12 μίλια από την Κρήτη, τότε θα "κλείσει" η δίοδος που έχουν για το Αιγαίο. 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

πρωτοχρονιάτικη έκπληξη...ξαναξεκιναει ο εφιάλτης;

ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΑΝ
Φώτο ΠΗΓΗ
Κορωνοϊός: Τρέχουν να προλάβουν νέο «ξέσπασμα» - Μέτρα σε Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ισραήλ για τους ταξιδιώτες από την Κίνα
Ζητούν αρνητικό τεστ 48 ωρών για όσους έρχονται από την Κίνα
Το Ισραήλ επιβάλλει Covid test σε ταξιδιώτες από την Κίνα - Έτοιμη για νέα μέτρα η Ιταλία
Σε κατάσταση συναγερμού αρκετές χώρες λόγω της έξαρσης κρουσμάτων κορωνοϊού στην Κίνα - Τη Δευτέρα θα αξιολογήσει την κατάσταση το Βέλγιο
Γερμανός υπουργός Υγείας: Προτείνει δημιουργία «παρατηρητηρίου παραλλαγών» του Covid στα αεροδρόμια της Ε.Ε.
Εκτός από την συγκεκριμένη πρόταση ζητάει ακόμη ενιαία πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά την είσοδο ταξιδιωτών από την Κίνα



21 ( 1821) - 22 ( 1922) - 23 ( 2023) η ΧΡΟΝΙΑ που κλείνουν οι πνευματικοί λογαριασμοί και γίνονται γεωπολιτικοί ισολογισμοί

 

1821 - 1922- 2023 

" οι τούρκοι θα φύγουν αλλά θα ξαναέρθουν στα ΕΞΑΜΙΛΙΑ" ΠατροΚοσμάς - "αλλά αυτό θα είναι και το τέλος τους" ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ


ΑΣΚΗΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ 

Φώτο η ακτογραμμή του ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ χιονισμένη - στο βάθος ο ΑΘΩΝΑΣ
" Προσπάθησε παιδί μου να τους τα μεταφέρεις" , μας είπε ένας ασκητής:  

- " βάλτε τέλος στην πλάνη την πλανεύτρα" 

- " υφάνατε στο αργαλειό της ζωής σας την μετάνοια και φτιάξτε τον χιτώνα της άνωθεν θεολογίας για να ντυθείτε εσείς και τα παιδιά σας" 

- " μονοιάστε κάτω από ΧΡΙΣΤΟ τεχθένα" 

- " ο κανόνας του 1922 της Μικράς Ασίας  με τα τόσα δεινά και τον πόνο μπορεί να φτάνει μετά από 100 χρόνια στο τέλος, αλλά θέλει κάποιους μήνες ακόμα που θα μας θυμίσουν ότι το πιο πολύτιμο είναι η ΠΙΣΤΗ και τα ιερά και τα όσια- για αυτό θα φροντίσουν οι δήθεν φίλοι και οι φανατικοί εχθροί μας " 

- " πάνω από την Ελλάδα σαν φωτεινό σύννεφο μέσα στην καταιγίδα που θα πλήξει την γη υπάρχει μεγάλη μακροθυμία που ρίχνει αχτίνες παρηγοριάς" 

- " αν πολλοί και άλλοι  Ιούδες εμφανιστούν αυτή την χρονιά μην κιοτέψετε, αλλά ομολογήστε Ορθόδοξο Βάπτισμα και ξανα - μυρώστε τις ζωές σας με ταπείνωση  πραγματική"

- " παρηγοριά και συναίσθηση κρίσης θα έλθει από όσα θα γίνονται γύρω μας , τέτοια που θα ξεχνάμε τα δικά μας δύσκολα" 

- " σηκωθείτε και γεμίστε τις εκκλησίες για να αντέξετε σε όλα αυτά που ήρθαν, αλλά ακόμα δεν ξεγυμνώθηκαν για να δείξουν το αποκρουστικό προσωπείο τους" 

- " αυτά που θέλουν, αυτά και δεν θα γίνουν, αλλιώς θα κινήσουν οι τροχοί της γης" 

-" οι Πατέρες τα είπαν, ενώ εμείς δίνουμε εξετάσεις, ενώ γνωρίζουμε το τέλος και την λύση που θα δοθεί για να βγει η ανθρωπότητα από το αδιέξοδα"

-" καλές οι ευχές, αλλά τώρα χρειάζονται δυνατές προσευχές" 

- " αυτή η χρονιά δεν θέλει ήρωες μόνο, αλλά κυρίως χρειάζεται  αγίους εν ζωή  γιατί  είναι η χρονιά που θέλει να κάνει κουμάντο ο πονηρός " 

-" ας συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο και θα έχουμε βεβαία την μισθαποδοσία , την στιγμή που αυτή θα σταματήσει για λίγο καιρό" 

-" αυτή την Άνοιξη θα αρχίσουν να φεύγουν από την πατρίδα  τα σύννεφα του φόβου και των εκβιασμών.  Στο τέλος του  καλοκαιριού  όλα θα είναι πιο ανθρώπινα μέσα εδώ, αλλά όχι έξω από εδώ γιατί 

"ο έξω από εδώ θα λυσσάει"  με αυτούς που μας αδίκησαν τα προηγούμενα χρόνια" 

- " οι συνταγές της Σωτηρίας του καθένα μας δεν γράφονται από γιατρούς, αλλά από ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ"

Αδελφοί προσπαθήσαμε να αποδώσουμε τους ανωτέρους λόγους όσο μπορούσαμε πιο καθαρά , να μας συμπαθάτε για τυχόν ασυνταξίες.

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και όχι πολλά - πολλά με την σκλαβιά που μας στέρησε την χαρά.

ΜΑΚΑΡΙΟΙ οι ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ, γνώριζαν από τα πρώτα χρόνια αυτό που παίζεται στις μέρες μας.



ΓΕΡΟΝΤΑΣ " να μελετάμε και την Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ προς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ, για να λυθούν τα δραματικά ερωτηματικά των ημερών  μας"

Πολλοί θέλουν την Θεσσαλονίκη γιατί η συμβασιλεύουσα της Ρωμιοσύνης έχει ένα ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΌ που της μετέφερε ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ των Εθνών ο ΘΕΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ.   

Β Θεσ. 1,6         εἴπερ δίκαιον παρὰ Θεῷ ἀνταποδοῦναι τοῖς θλίβουσιν ὑμᾶς θλῖψιν

Β Θεσ. 1,6                 Διότι θα είναι έργον δικαιοσύνης εκ μέρους του Θεού, εις εκείνους μεν που σας θλίβουν, να ανταποδώση θλίψιν,

Β Θεσ. 2,5                Δεν ενθυμείσθε, ότι σας τα έλεγα αυτά, όταν άκομα ήμουν μεταξύ σας;

Β Θεσ. 2,6         καὶ νῦν τὸ κατέχον οἴδατε, εἰς τὸ ἀποκαλυφθῆναι αὐτὸν ἐν τῷ ἑαυτοῦ καιρῷ·

Β Θεσ. 2,6                Και γνωρίζετε τώρα, ποίον είναι εκείνο, το οποίον συγκρατεί και εμποδίζει τον άνομον να αποκαλυφθή ενωρίτερα, δια να φανερωθή αυτός στον καιρόν, που του έχει καθορισθή από τον Θεόν.

Β Θεσ. 2,7         τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·

Β Θεσ. 2,7                Διότι τώρα η δράσις και το έργον της ανομίας ενεργείται και επεκτείνεται κατά τρόπον ακόμη μυστικόν, ώστε να μη είναι εξ ολοκλήρου φανερόν. Και τούτο διότι υπάρχει κάποιος, που εμποδίζει τον άνομον να εκδηλωθή με όλην αυτού την θρασύτητα και αναισχυντίαν. Και έτσι η πλήρης εμφάνισις του ανόμου θα γίνη, όταν το εμπόδιον αυτό λείψη από το μέσον.

Β Θεσ. 2,10        καὶ ἐν πάσῃ ἀπάτῃ τῆς ἀδικίας ἐν τοῖς ἀπολλυμένοις, ἀνθ᾿ ὧν τὴν ἀγάπην τῆς ἀληθείας οὐκ ἐδέξαντο εἰς τὸ σωθῆναι αὐτούς·

Β Θεσ. 2,10              Θα γίνη ακόμη η εμφάνισίς του με κάθε μέσον και είδος απάτης, που θα είναι καρπός της αδικίας, που θα επικρατήση μεταξύ εκείνων που θα είναι προωρισμένοι εξ αιτίας των δια την απώλειαν, επειδή δεν εδέχθησαν να αγαπήσουν και κάμουν κτήμα των την αλήθειαν, δια να σωθούν.

Β Θεσ. 2,11        καὶ διὰ τοῦτο πέμψει αὐτοῖς ὁ Θεὸς ἐνέργειαν πλάνης εἰς τὸ πιστεῦσαι αὐτοὺς τῷ ψεύδει,

Β Θεσ. 2,11               Και δια τούτο θα παραχωρήση ο Θεός να έλθη και εκδηλωθή εις αυτούς ενέργεια πονηρά, δια να πιστεύσουν αυτοί στο ψεύδος,

Β Θεσ. 2,12        ἵνα κριθῶσι πάντες οἱ μὴ πιστεύσαντες τῇ ἀληθείᾳ, ἀλλ᾿ εὐδοκήσαντες ἐν τῇ ἀδικίᾳ.

Β Θεσ. 2,12              και έτσι να κατακριθούν όλοι όσοι δεν επίστευσαν εις την αλήθειαν, αλλ' εδέχθησαν και ηκολούθησαν με ευχαρίστησιν και προθυμίαν την αδικίαν.


μπορεί να είμαστε λίγοι ,αλλά ο Ουρανός θα μας κάνει πολλούς, όταν συνέλθουμε από την δαιμονική μπόρα.

Μειώθηκε ο πληθυσμός της Ελλάδας κατά 200 χιλ. σε 10 χρόνια - Στα 9.716.889 άτομα ο νόμιμος πληθυσμός το 2021
Μειώνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας, παραμένοντας κάτω από τα δέκα εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της απογραφής του 2021, που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, ο νόμιμος πληθυσμός της χώρας ανέρχεται σε 9.716.889 άτομα.
Το 2011, η απογραφή είχε δώσει 9.904.286 κατοίκους, δηλαδή ο πληθυσμός της χώρας μειώθηκε κατά 200 χιλ. κατοίκους μέσα σε μία δεκαετία.
Τα αναλυτικά στοιχεία της Στατιστικής Αρχής κατά περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα, θα δημοσιευθούν σε ΦΕΚ.

την Ίμβρο την έχουν " φορτώσει" με πυραυλικά συστήματα και UAV που βλέπουν προς Μακεδονία και Θράκη, αλλά δεν γνωρίζουν ότι..και κάνουν και τους κάμποσους

Ακαρ : η Ίμβρος είναι το κάστρο της Γαλάζιας πατρίδας μας. ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ : Το «Εξαμίλι» θα είναι η αρχή του τέλους 

Πριν πούμε οτιδήποτε να επισημάνουμε ότι αυτοί που διαμαρτύρονται για την στρατικοποίηση των νησιών μας , φαίνεται την Ίμβρο την έχουν φορτώσει με πυραυλικά συστήματα και UAV που βλέπουν προς Μακεδονία και Θράκη, αλλά δεν γνωρίζουν ότι.. γιατί τους τυφλώνει το μίσος τους προς την. Ελλάδα.  Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
«Εξαμίλι» είναι κάθε σημείο που απέχει έξι μίλια από τις ακτές της Ελλάδας, χερσαίες ή νησιωτικές. Εκεί, λοιπόν, θα γίνει εκείνο που είπε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός».

«Όταν ο τουρκικός στόλος ξεκινήσει να κατευθύνεται κατά της Ελλάδος και φθάσει στα έξι μίλια, πράγματι θα καταστραφεί. Θα είναι η ώρα που θα έχουν τα κόλλυβα στο ζωνάρι τους. Αλλά, αυτό δε θα γίνει από εμάς. Αυτό είναι το θέλημα του Θεού.

Το «Εξαμίλι» θα είναι η αρχή του τέλους 
Πηγή Πηγή: Νικολάου Ζουρνατζόγλου «Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης, 1924 – 1994», εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία

Επίσκεψη στην Ίμβρο πραγματοποιήσε την Παρασκευή ο Χουλουσί Ακάρ και δεν έχασε την ευκαιρία να συνεχίσει την προκλητική τουρκική ρητορική κατά της Ελλάδας.

Σε δηλώσεις που έκανε και αφού προκάλεσε, λέγοντας μεταξύ άλλων πως «είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι στην Ίμβρο, μια από τις διακεκριμένες συνοικίες της χώρας μας και ένα από τα κάστρα της Γαλάζιας Πατρίδας μας στο Αιγαίο», στη συνέχεια καταφέρθηκε εναντίον της χώρας μας για τη στρατιωτικοποίηση των νησιών και τα «σχέδια επέκτασης των χωρικών υδάτων της Κρήτης».

«Δεν δεχόμαστε την επέκταση των χωρικών υδάτων πάνω από τα 6 μίλια. Περιμένουμε αυτό να γίνει κατανοητό. Το 1995 έγινε μια μελέτη στη Βουλή, όλοι πρέπει να το γνωρίζουν αυτό και θα πρέπει να γίνει καλά κατανοητό. Όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένα λάθος βήμα στο θέμα αυτό θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Λέμε στη γείτονα ότι η Άγκυρα θα τους απαντήσει σε οποιονδήποτε λάθος υπολογισμό κάνουν στο θέμα αυτό» είπε αρχικά ο Τούρκος υπουργός Άμυνας,

Η ΑΓΙΑ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑ - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΗΤΟΥΣ Εν πνευματι "ΨΩΡΙΑΡΗΔΕΣ"

Ψωροκώσταινα: προσβολή της πατρίδας και χλευασμός μιας ηρωίδας.
Όταν το 1821 καταστράφηκε η πόλη των Κυδωνιών, της Μικράς Ασίας, μετά από την αποτυχημένη επαναστατική κίνηση που επιχειρήθηκε, ο πληθυσμός της σφάχτηκε σχεδόν όλος. Στην χαλασιά αυτή βρέθηκε και η Πανωραία Χατζηκώστα.
Η Πανώρεια ήταν σύζυγος του πάμπλουτου Αϊβαλιώτη εμπόρου Κώστα Χατζηκώστα. Φημιζόταν, όχι μόνο για τα πλούτη της αλλά και για την ομορφιά της. Τον άντρα της και τα παιδιά της, τους έσφαξαν μπρος τα μάτια της οι Τούρκοι. Η οδύνη σάλεψε το λογικό της όμως κατάφερε να σωθεί και να βρεθεί στα Ψαρά, γι’ αυτό ονομάστηκε Ψαροκώσταινα.
Η Πανώρεια σύντομα άφησε τα Ψαρά ακολουθώντας τον ομοιοπαθή συντοπίτη της Βενιαμίν Λέσβιο στο Ναύπλιο. Μετά τον θάνατό του τον Αύγουστο του 1824, έμεινε πλέον μόνη και έβγαζε το ψωμί της πότε κάνοντας την αχθοφόρο, πότε την πλύστρα και πότε χάρη στην ελεημοσύνη όσων την συμπονούσαν.
Παρά τα προβλήματά της δε δίστασε να λάβει υπό την προστασία της ορφανά του Αγώνα. Για να τα θρέψει πέρναγε από σπίτι σε σπίτι και ζητιάνευε. Είχε παραμελήσει σε τέτοιο βαθμό τον εαυτό της, που τα αλητάκια της παραλίας την πείραζαν και την φώναζαν Ψωροκώσταινα.
Μια Κυριακή του 1826, η ερανική επιτροπή έστησε στη κεντρική πλατεία του Ναυπλίου ένα τραπέζι και ζήταγε από τους πεινασμένους και χαροκαμένους Έλληνες να βάλουν πάλι το χέρι στην τσέπη για να βοηθήσουν τους μαχητές και τους αποκλεισμένους του Μεσολογγίου. «Τό Μισολόγγι χάνεται. Ἡ πατρίς καταστρέφεται, ἡ ἐλευθερία ἐκπνέει. Ἀπαιτεῖται βοήθεια σύντονος. Ἄς δώσει ἕκαστος ὅ,τι ἔχει καί δύναται...» Κανείς δεν πλησίαζε.
Τότε η φτωχότερη όλων, η πλύστρα Χατζηκώσταινα, έβγαλε το ασημένιο δαχτυλίδι που φορούσε και ένα γρόσι που είχε στην τσέπη της. Το δαχτυλίδι αυτό ήταν μοναδικό κειμήλιο της προηγούμενης ευτυχισμένης ύπαρξής της. Τα ακούμπησε στο τραπέζι της ερανικής επιτροπής και είπε ταπεινά: «Δεν έχω τίποτα άλλο. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο μαρτυρικό Μεσολόγγι».
Ύστερα απ’ αυτή την απρόσμενη χειρονομία, κάποιος από το πλήθος φώναξε: «Για δείτε, η πλύστρα η Ψωροκώσταινα πρώτη πρόσφερε τον οβολό της» κι αμέσως το φιλότιμο πήρε και έδωσε. Άρχισαν να αποθέτουν στο τραπέζι του εράνου λίρες, γρόσια και ασημικά. Από εκείνη τη στιγμή η Πανωραία Χατζηκώστα η Αρχόντισσα από το Αϊβαλί, απαθανατίστηκε «επίσημα», με το προσωνύμιο «Ψωροκώσταινα».
Έπειτα από το περιστατικό του εράνου, όταν έφτασε ο Κυβερνήτης Καποδίστριας στην Ελλάδα, τη συμμάζεψε από τους δρόμους και όταν ίδρυσε το Ορφανοτροφείο, η Πανώρεια προσφέρθηκε χωρίς καμιά πληρωμή, να πλένει τα ρούχα των ορφανών παιδιών των Αγωνιστών. Λίγους μόλις μήνες μετά τη λειτουργία του ιδρύματος η Πανώρεια πέθανε. Τα παιδιά του ορφανοτροφείου την έκλαψαν σαν μάνα τους και με λυγμούς την παρέδωσαν στην αιώνια κατοικία της. Οι επίσημοι δεν την τίμησαν.
Πώς όμως το όνομα αυτό συνδέθηκε με την Ελλάδα; Η θλιβερή αυτή «έμπνευση» οφείλεται σε έναν εθνοπατέρα. Σε μια συνεδρίαση της Συνέλευσης, θέλοντας να πει για τη φτώχεια του Ελληνικού Δημοσίου, το παρομοίασε με την πασίγνωστη ζητιάνα του Ναυπλίου. Από τότε η λέξη επαναλήφθηκε στις συζητήσεις και τελικά επικράτησε.
Έτσι, η μορφή με την οποία αυτή η ηρωική ψυχή έμεινε γνωστή στο πανελλήνιο, δεν είναι η εικόνα της διάπυρης από πατριωτισμό ηρωίδας, αλλά η καρικατούρα μιας τρελής ζητιάνας.
Στα μάτια μας η Πανώρεια Χατζηκώστα, η Πανωραία στη μορφή και στην ψυχή είναι μαζί με της άλλες ηρωίδες, την Μπουμπουλίνα, την Τζαβέλαινα, την Βισβίζη.
Δε φορά πλέον τα κουρέλια της, δεν έχει άγρια αχτένιστα μαλλιά. Εκεί που βρίσκεται, η μορφή της είναι λουσμένη στο φως και η ομορφιά της ψυχής της κρατά ανθισμένη τη νιότη της.
Κείμενο: Μωραΐτες εν Χορώ

" τα νησιά μας και τα μάτια σας" ΧΙΩΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ- αφιέρωμα για τις πονηρές μέρες μας





ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/22JWjmdWyJ8

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022

" όταν θα πάνε να πειράξουν την ΛΑΥΡΑ των Σπηλαίων του Κιέβου θα βγουν τα "άγια σώματα της" και θα τους πάρουν κυνηγώντας τους "

 Σήμερα ζούμε ακριβώς την ίδια εποχή, όπως και το 1917. Μένει μόνον να αρχίζουν να σκοτώνουν ιερείς, επισκόπους και πιστούς. Δυστυχώς, βλέπω ότι προς εκεί βαδίζουν τα πράγματα» 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΈΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΚΙΕΒΟ 

διαβάζουμε 

Επιμέλεια - μετάφραση: Romfea.gr


Έκκληση προς τον Πρόεδρο της Ουκρανίας Βολοντιμίρ Ζελένσκι έκανε ο Καθηγούμενος της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, Σεβ. Μητροπολίτης Βίσγκοροντ και Τσερνόμπιλ κ. Παύλος.

Ο κ. Παύλος αρχικά ενημέρωσε τον πρόεδρο Ζελένσκι λέγοντας ότι απαγορεύθηκε η τέλεση Ιερών Ακολουθιών στους δύο μεγαλύτερος Ιερούς Ναούς της Λαύρας των Σπηλαιών.

Σύμφωνα με τον Καθηγούμενο οι Αρχές κατήγγειλαν μονομερώς τη σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης των δύο Ιερών Ναών, χωρίς να προειδοποιήσουν εντός καθορισμένης προθεσμίας.

Επίσης ο Μητροπολίτης Παύλος ανέφερε στον Ουκρανό Πρόεδρο ότι έχει κατ΄ επανάληψη απευθυνθεί στον Υπουργό Πολιτισμού Α. Τκατσένκο, χωρίς μέχρι σήμερα να λάβει καμία απάντηση.

Ο κ. Παύλος δεν παρέλειψε να υποδείξει κιόλας ότι οι δύο ναοί, αναστηλώθηκαν εκ βάθρων τη δεκαετία του 1990 από την ίδια την αδελφότητα.

Να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τον κ. Παύλο τους δύο αυτούς ναούς διεκδικούσε το λεγόμενο «Πατριαρχείο Κιέβου» του Φιλαρέτου Ντενισένκο, ενώ σήμερα τους διεκδικεί η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την αναστήλωσή τους.

«Τώρα εκ νέου δημιουργήθηκε σχίσμα εντός του κράτους μας από τον λεγόμενο Μητροπολίτη Επιφάνιο…Συνέχεια καραδοκούν να αρπάξουν τα ιερά σεβάσματα, με τα οποία δεν έχουν καμία σχέση… Οι άνθρωποι διεκδικούν ναούς, για τους οποίους δεν έπραξαν ποτέ τίποτε. Αδιαφορούν για τα ιερά σεβάσματα, αλλά τους μαγνητίζει το γεγονός ότι είναι η Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου» - υπογραμμίζει στην έκκλησή του ο Μητροπολίτης Παύλος.

Επίσης ο Μητροπολίτης Βίσγκοροντ κάλεσε τον πρόεδρο της Ουκρανίας να επισκεφθεί την Λαύρα ο ίδιος, και να διαπιστώσει ότι οι ναοί είναι ασφυκτικά γεμάτοι από πιστούς της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

«Υπερασπίζεσθε τη δικαιοσύνη, αλλά γύρω Σας υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι συμπεριφέρονται με τρόπο επαίσχυντο: αρπάζουν τα ιερά σεβάσματα, προχωρούν σε διαπληκτισμούς, τοποθετούν κλειδαριές στους ναούς…Λες και δεν φτάνει η θλίψη και η συμφορά που οι άνθρωποι μας πεινούν, παγώνουν και δεν έχουν ρεύμα. Θέλετε να αφαιρέσετε την πίστη από τους ανθρώπους; Να δώστε κατάλληλες εντολές στην κυβέρνηση και στους ανθρώπους γύρω Σας. Δώστε εντολές στο κόμμα σας να μην υπογράψουν αυτά τα έγγραφα κατά της Εκκλησίας…Πόσους ανθρώπους παρακάλεσα να Σας υπερψηφίσουν! Σήμερα στεναχωριέμαι να ακούσω μομφές για αυτό» - αναφέρει ο Ουκρανός Ιεράρχης.

Ακόμη ο Μητροπολίτης Παύλος αντιπαρέβαλε τη σημερινή κατάσταση της Μονής με τα χρόνια των διωγμών από τους άθεους, ενώ απαίτησε την μη ανάμειξη στις υποθέσεις της Εκκλησίας.

«Θέλω να Σας παρακαλέσω ότι αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι δεν έχουμε καμία σχέση με την Εκκλησία, να μην μας λένε πότε να εορτάζουμε τα Χριστούγεννα, ποια εκκλησία να πηγαίνουμε. Το έχω ζήσει πλέον. Το 1983 κρύφθηκα σε δάσος, διανυκτερεύοντας πάνω σε δένδρο, διότι μας κυνηγούσε η KGB, και τότε έγραψαν ότι είμαστε αίσχος της σοβιετικής μας χώρας. Τα εγγόνια αυτών των ανθρώπων, που εργάζονται στις υπηρεσίας της ασφάλειας, έρχονται σήμερα και ερευνούν…Σήμερα ζούμε ακριβώς την ίδια εποχή, όπως και το 1917. Μένει μόνον να αρχίζουν να σκοτώνουν ιερείς, επισκόπους και πιστούς. Δυστυχώς, βλέπω ότι προς εκεί βαδίζουν τα πράγματα» - τονίζει ο κ. Παύλος.

Επίσης, κάλεσε «όσους επιθυμούν το κακό» για την Εκκλησία να μελετήσουν το Ευαγγέλιο, υπογραμμίζοντας ότι «νομίζουν ότι θα επικρατήσουν με την δική τους εξουσία…Αλλά υπάρχει και η δίκη του Θεού, στην οποία δεν θα καταφέρουν να επικρατήσουν».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας Α. Τκατσένκο, δήλωσε ότι «δεν είναι υποχρεωμένος να επικοινωνεί με τον καθηγούμενο».

Ακόμη επιβεβαίωσε ότι οι δύο ναοί της Λαύρας δεν θα είναι διαθέσιμοι για ακολουθίες για την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ τόνισε πως αυτή την στιγμή ειδική κρατική επιτροπή ελέγχει την νομιμότητα της χρήσεως του χώρου της Λαύρας, ώστε στη συνέχεια θα αφαιρεθεί η δυνατότητα από την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία να χρησιμοποιεί τον υπόλοιπο χώρο της μονής.

Για το εν λόγω θέμα μίλησε και ο Μητροπολίτης Μπάντσεν κ. Λογγίνος, ο οποίος είναι γνωστός στην Ουκρανία για τον φλογερό του λόγο.

«Παρακαλέσαμε τον Κύριο να συνετίσει τους καημένους ανθρώπους, οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους ισχυρούς και αποφάσισαν να πολεμήσουν με τον Θεό, τον ουρανό και τον λαό Του…Μπορείτε να αρπάξετε τα οικοδομήματα, αλλά όχι και τον Θεό. Όλοι οι άνθρωποι είναι η Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος, να είσθε έτοιμοι: ο Θεός θα σας χτυπήσει! Στην Λαύρα αναπαύονται οι Άγιοι πατέρες Αντώνιος και Θεοδόσιος των Σπηλαίων του Κιέβου. Δεν θα μας εγκαταλείψουν, και όταν ξεσηκωθούν, θα αντιμετωπίσετε φοβερά δεινά» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λογγίνος.

Η Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου (10ος αι.) είναι ιστορικό λίκνο του ρωσικού μοναχισμού και μια από τις μεγαλύτερες ιερές μονές της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας με περισσότερους από 200 μοναχούς.

Ο συνολικός αριθμός των οικητόρων της μονής, συμπεριλαμβανομένων των δοκίμων μοναχών, εργαζομένων και φοιτητών της Θεολογικής Ακαδημίας και Ιερατικής Σχολής Κιέβου ανέρχεται σε χίλια άτομα.

Στη Λαύρα επίσης στεγάζεται η έδρα του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου.

Οι Ουκρανοί δημόσιοι υπάλληλοι δέχθηκαν νωρίτερα ότι ο κοινός αριθμός των μοναχών της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας στο Κίεβο (περίπου 50 άτομα) δεν επαρκεί για την εκ νέου επάνδρωση της τεράστιας Mονής.

πηγή https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/54346-1917

" όταν θα πάνε να πειράξουν την ΛΑΥΡΑ των Σπηλαίων του Κιέβου θα βγουν τα " άγια σώματα" και θα τους πάρουν κυνηγώντας τους