Ελληνορωμαϊκά!

Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

πριν έτη - Γέροντα πως θα είναι τα πράγματα ; "να θα περπατάς στον δρόμο και από πίσω σου θα κραδαίνουν μαχαίρια"

 

Γερμανία: Χαροπαλεύει ο αστυνομικός που επιχείρησε να ακινητοποιήσει τον δράστη επίθεσης με μαχαίρι εναντίον πολιτικού

Ο αστυνομικός δέχθηκε δύο μαχαιριές, στον λαιμό και στην πλάτη - Ο πολιτικός Μίχαελ Στουρτσενμπέργκερ τραυματίστηκε σοβαρά.

οι Νεομάρτυρες που έφεραν το 21 θα μας σώσουν πάλι από την νέα "τουρκοκρατία" -Πατήρ Ανανίας Κουστένης

Ο άγιος Παύλος εξ Αροανίας Καλαβρύτων

του Αρχιμανδρίτη π. Φιλάρετος, Ι. Μ. Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων

Η εορτή προς τιμή των Νεομαρτύρων λέει ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος σε επιστολή του προς άγνωστο παραλήπτη, δεν είναι τίποτα άλλο από τη δική μας διάθεση να τους μακαρίσουμε και να τους δοξάσουμε, προβάλλοντάς τους μεσίτες στο Θεό για την ψυχική μας ίαση κι ωφέλεια. Οι χριστιανοί τους τιμάμε, τους ευλαβούμαστε, τους μακαρίζουμε, διαμοιράζουμε τα ματωμένα ιμάτιά τους, τα σχοινιά που τους έδεσαν ή τους κρέμασαν και φυλάμε τα χώματα που έβαψαν με το αίμα τους. Κι όλα αυτά χωρίς την άδεια της Εκκλησίας διότι οι θείοι Μάρτυρες δεν περιμένουν την επίγεια επικύρωση του μαρτυρίου τους, αφού σφράγισαν το τέλος τους με την ομολογία της θείας πίστεως και στεφανώθηκαν από τον Χριστό. Η άδεια της Εκκλησίας μας τονίζει ο Άγιος ζητείται και δίνεται μόνο στην περίπτωση των Οσίων Πατέρων και Μητέρων Της, διότι η αγιότητά τους δεν είναι σ̉ όλους γνωστή. Η Εκκλησία εξετάζει τον βίο και τα θαύματά τους και βεβαιώνει με την εκκλησιαστική της αυθεντία την αγιότητα τους κι ότι οι πιστοί ακωλύτως μπορούν να τους εορτάζουν [1].
Ο Άγιος θα κλείσει την επιστολή του κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στους Νεομάρτυρες που αρνήθηκαν τον Χριστό κι αφού συναισθάνθηκαν το αμάρτημά τους ομολόγησαν ενώπιον των τυράννων την πίστη τους. Κι υπάρχουν πολλοί λέει αμαθέστατοι και σαπροκοίλιδες όπως τους χαρακτηρίζει που δεν τους δέχονται ως Αγίους παρά την γνώμη και την πράξη της Εκκλησίας. Μια θέση που την αναπτύσσει ευρύτερα στο Νέο Λειμωνάριο, όπου και παραθέτει ειδικό κείμενο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου που είναι απόδειξη ότι είναι τέλειοι Μάρτυρες κι άξιοι της μαρτυρικής τιμής. Καταλήγοντας για να στηρίξει την θέση του αναφέρει παραδείγματα Μαρτύρων που αρνήθηκαν τον Χριστό κι η Εκκλησία τους τιμά, όπως ο Πέρσης Ιάκωβος, ο Αιγύπτιος Μείραξ, ο Ρωμαίος Παγχάριος κι άλλοι πολλοί αναρίθμητοι Μάρτυρες [2].
Έναν τέτοιο λοιπόν Νεομάρτυρα που αλλαξοπίστησε, μετανόησε και ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό με αποτέλεσμα να φθάσει στο μαρτύριο και να στεφανωθεί από τον Κύριο μας για τους άθλους του, έχει καύχημα και στολίδι η Ιερά Μητρόπολις Καλαβρύτων κι Αιγιαλείας εκ της οποίας κατάγεται και τον συνεορτάζει με την Ιερά Μητρόπολις Μαντινείας και Κυνουρίας όπου και μαρτύρησε, επρόκειτο δηλαδή για τον Άγιο Παύλο εξ Αροανίας Καλαβρύτων.

Αυτός ο ένδοξος του Χριστού Μάρτυρας γεννήθηκε το 1790, καταγόταν από το χωριό Σοπωτό της επαρχίας Καλαβρύτων, το βαπτιστικό του όνομα ήταν Παναγιώτης κι ήταν γιός του Ιωάννη και της Αντώνας εκ του γένους των Πανουτσοπουλαίων. Πολλές φορές πήγαινε στην σημερινή γυναικεία Μονή των Αγίων Θεοδώρων που βρίσκεται πάνω από το Σοπωτό, παρακολουθούσε ακολουθίες, αγρυπνίες κι αναλογιζόταν το μαρτύριο των Αγίων της Μονής, ευχόμενος να αξιωθεί κι αυτός ενός τέτοιου μαρτυρίου. Στην διαμόρφωση του ορθόδοξου χαρακτήρα του συνέβαλε ο αείμνηστος Επίσκοπος Ανδρούσης Κωνστάντιος, ο οποίος καταγόταν από το Σοπωτό και μαζί με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό πρωταγωνίστησε στην κήρυξη της Ελληνικής Επαναστάσεως στην Ιερά και Ιστορική Μονή της Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων[3]. Ο Παναγιώτης σε μικρή ηλικία πήγε στην Πάτρα όπου έμαθε την τέχνη του σανδαλοποιού κι αφού εργάστηκε εκεί για δεκατέσσερα χρόνια αναχώρησε για τα Καλάβρυτα, νοίκιασε εργαστήρι κι εξάσκησε την τέχνη του. Ο διάβολος όμως γρήγορα μίσησε την ενάρετη βιωτή του κι όχι απλά τον πείραξε αλλά τον έκανε να αρνηθεί την πίστη του με τον εξής τρόπο. Οι ιδιοκτήτες του εργαστηρίου ζητούσαν από τον Παναγιώτη περισσότερα χρήματα από τα συμφωνημένα κι αφού φυλακίστηκε.

 Πιεζόμενος έπειτα να τα δώσει σε κατάσταση θυμού είπε «Τούρκος να γίνω, εάν δώσω περισσότερα», όμως τα έδωσε και τότε αποφυλακίστηκε κι άρχισε με δύο φίλους του να διασκεδάζει στην περιοχή της Τριπόλεως διαλαλώντας πως είχε Τουρκέψει[4]. Ο Παναγιώτης την περίοδο εκείνη βρέθηκε σε κάποια κηδεία στο χωριό του, όταν άκουσε από τον ιερέα το «Γη ει, και εις γην απελεύσει» συναισθάνθηκε το αμάρτημα του και είπε μεγαλοφώνως «Τι έπραξα ο άθλιος αρνηθείς την πίστην μου». Αμέσως μετά αντιλαμβανόμενος την ματαιότητα του κόσμου αναχώρησε για το Άγιο Όρος [5].

Έφθασε στην Μονή της Μεγίστης Λαύρας κι εκεί υποτάχθηκε σ̉ ένα γνωστό του Πελοποννήσιο μοναχό από τους Ρωγούς Καλαβρύτων, τον Τιμόθεο. Ανέλαβε το διακόνημα του μαγείρου, μετά από ενάμιση χρόνο έγινε Σταυροφόρος Μοναχός με το όνομα Παύλος [6] και ακολούθησε τον γέροντά του στην Μονή του Αγίου Παντελεήμονος. Οι ασκητικοί του αγώνες άναψαν την επιθυμία να προσφέρει την ζωή του στο όνομα του Χριστού παρά την αντίρρηση του γέροντά του. Τότε ο Μοναχός Παύλος εκμυστηρεύτηκε το σχέδιο του στον γέροντα Ανανία της Σκήτης της Αγίας Άννης, κι εκείνος αφού τον δοκίμασε με αυστηρή νηστεία κι αδιάλειπτη προσευχή για σαράντα ημέρες, τον ενέδυσε το Μεγάλο Αγγελικό Σχήμα και τον ευλόγησε να προχωρήσει στο μαρτύριο. Έπειτα επέστρεψε στα πάτρια εδάφη, πέρασε από την Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου στην οποία έκατσε σαράντα ημέρες κι αφού ενισχύθηκε με αποκάλυψη της Θεοτόκου πήγε αρχικά στο Ναύπλιο για να παρακινήσει σε μετάνοια έναν ξάδελφο του που είχε αποστατήσει και να τον παρακαλέσει να παραστεί ως μάρτυρας της ομολογίας του [7].

Ο Μοναχός Παύλος πια αρχίζει να πορεύεται προς στο μαρτύριο, αφού δεν κατάφερε να κατηχήσει τον ξάδελφο του αναχωρεί πρώτα για το Άργος, όπου στον ύπνο του αξιώνεται μιας οπτασίας. Είδε τον Άγιο Δημήτριο τον Νέο που μαρτύρησε στην Τρίπολη στις 14 Απριλίου του 1803 και του είπε: «Χαίροις συναθλητά Παύλε, σπούδασον να υπάγης εις την Τρίπολιν, να τελειώσης τον υπέρ πίστεως αγώνα σου, διά να στεφανωθής εις την επουράνιον Βασιλείαν, και να συνευφρανθώμεν τω πνεύματι». Έτσι λοιπόν στις 21 Μαΐου [8] παρουσιάσθηκε στον μουφτή της Τρίπολης και ζήτησε να αποδοθεί δικαιοσύνη γι αυτό που είχε χάσει από μια ανόητη πράξη της νεότητάς του. Ο μουφτής τότε του ζήτησε να επιστρέψει στο Ισλάμ αλλιώς τον απείλησε πως θα τον κάψει ζωντανό. Ο ένδοξος Μάρτυρας του Χριστού δεν λύγισε, διακήρυξε με δυνατή φωνή το μυστήριο της Σωτηρίας και καταδίκασε την πλάνη του ισλαμισμού [9], δηλώνοντας ότι χριστιανός γεννήθηκε και χριστιανός θέλει να πεθάνει. Τότε ένας υπηρέτης του κριτή τον ράπισε στο στόμα βρίζοντάς τον αλλά αμέσως δαιμονίσθηκε. Αμέσως μετά έβγαλαν τον Μάρτυρα ασκεπή και ανυπόδητο και τον πήγαν στον Κεγχαγιάμπεη κι αργότερα στον ηγεμόνα Σεϊτ Αλή-Πασάν κι αφού παρέμεινε σταθερός στην ομολογία του κλίστηκε στην φυλακή για τρείς ώρες όπου και κοινώνησε των Αχράντων Μυστηρίων υπό τα χέρια του Ιεροδιακόνου Νικηφόρου του εν Τριπόλει. Εκεί προείπε σ̉ έναν χωρικό συνδεσμώτη του την ταχεία ελευθερία του, που πράγματι έτσι έγινε στην συνέχεια [10] και έπειτα αφού παρέμενε σταθερός στην πίστη του καταδικάστηκε σε αποκεφαλισμό με τρείς σπαθιές. Φθάνοντας στο τόπο της θανάτωσης ενθάρρυνε ο μακάριος Μάρτυρας τον δήμιο να φανεί ανδρείος και τότε η αγία κάρα του έπεσε με το πρώτο κτύπημα, στις 22 Μαΐου του 1818. Την νύχτα ένα φως φάνηκε πάνω από το σκήνωμα του και τρεις μέρες αργότερα πέταξαν το σώμα του στον κοπρώνα του παλατιού. Έπειτα δύο ευσεβείς χριστιανοί το βρήκαν εκεί και με τιμή το έθαψαν στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Βαρσών [11].

Σήμερα μεγάλο μέρος των λειψάνων του Αγίου αγνοούνται, η διάσωση των υπολοίπων οφείλεται στην προαναφερθείσα Μονή. Εκεί οι προσκυνητές μπορούν να προσκυνήσουν τμήμα λειψάνου που προφανώς προέρχεται από την ωμοπλάτη του. Μέρος του λειψάνου έχει δωθεί στον Ιερό Ναό Ευαγγελίστριας Σοπωτού και στην Ιερά Σκήτη της Αγίας Θεοπρομήτορος Άννης του Αγίου Όρους. Σημαντικό κειμήλιο αποτελούν και τα κατά ένα μεγάλο μέρος διασωθέντα ενδύματά του, τα οποία φορούσε κατά το μαρτύριο και φυλάσσονται στην Ιερά Μονή της Αγίας Ματρώνας της νήσου Ύδρας. Ο πρώτος βιογράφος του είναι ο Αγιορείτης Ιερομόναχος Ιάκωβος Βερτσάγιας ο Ζακύνθιος εκ του Ρωσικού Κοινοβίου και η ακολουθία του συντάχθηκε εκ του Χριστοφόρου Μοναχού του Λημνίου (1858). Στον τόπο του μαρτυρίου του το 1921 κτίσθηκε ο πρώτος Ναός προς τιμή του, πρόκειται για μία λιθόκτιστη βασιλική με τρούλο και η πιο παλιά εικόνα του (1914) βρίσκεται στον Πανεπιστημιακό Ιερό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου Καπνικαρέας και συγκεκριμένα στο παρεκκλήσιο της Αγίας Βαρβάρας. Στο τόπο καταγωγής του εντύπωση προκαλεί ο τελευταίος αναγερθείς προς τιμή του μεγαλοπρεπής βυζαντινός Ναός [12].

Ο Άγιος Παύλος είναι σαν την σελήνη, όπως χαρακτηρίζει ο Άγιος Ιωάννης ο Καρπάθιος τον άνθρωπο που άλλοτε πράττει καλά κι άλλοτε αμαρτάνει και με την μετάνοια πάλι επιστρέφει στην ενάρετη ζωή. Έτσι και η σελήνη άλλοτε μεγαλώνει κι άλλοτε μικραίνει, το φώς της είναι αυτό που λιγοστεύει κι όχι το σώμα της. Ο άνθρωπος αποκτά πάντα την λαμπρότητα του με την μετάνοια, όπως η σελήνη μετά το λιγόστεμά της ξαναντύνεται πάλι το φως [13]. Η μακροθυμία του Θεού είναι απεριόριστη κι αυτό φαίνεται μέσα στο Συναξάρι της Εκκλησίας μας, ληστές, τελώνες, φαρισαίοι, πόρνοι και διώκτες του Χριστιανισμού με τη μετάνοια τους στολίζουν τον παράδεισο κι αποτελούν για μας πρότυπα ζωής, μετάνοιας κι αγάπης. Ένα τέτοιο πρότυπο μετάνοιας είναι κι ο Άγιος Παύλος εξ Αροανίας Καλαβρύτων, ας έχουμε την ευχή του και να πρεσβεύει για όλους μας στον Ζωοδότη Χριστό. Αμήν!

Τέρμα τα λάχανα κύριοι , ας ετοιμαστούμε να μετράμε τον χρόνο με τα λάχανα (εξάμηνο) που θα κρατήσουν οι Ρώσοι την Πόλη.

Γράφει ο Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Έρχεται μια Ευρωβουλή που θα λαμβάνει στρατοκρατικές αποφάσεις;
Θα ζήσουν πρώτοι πρώτοι οι Ευρωβουλευτές "τρέλα πράγματα" που δεν θα τολμούσαν να τα σκεφτούν παλαιότερα .
Μετά θα τα ζήσουμε εμείς, αλλά και τις συνέπειες που θα προκύψουν. 
Η ανθρωπότητα βαδιζει ολοταχώς στην καρδιά του σκότους .
Σηκώθηκαν όλα τα ανθρωποκτονία θηρία σε Ανατολή και Δύση και σε  όλες τις γωνιές του πλανήτη γιατί θέλουν γενικευμένη σπονδή για το αφεντικό τους που προετοίμαζε  τόσα χρόνια αυτή την κατάληξη .

"Δραματικές οι εξελίξεις στο μέτωπο της Ουκρανίας, μετά το πράσινο φως των ΗΠΑ  για τη χρήση όπλων - Με τακτικό πυρηνικό χτύπημα μετά τη Σύνοδο Κορυφής της Ελβετίας στις 15 - 16 Ιουνίου θα απαντήσει"    λέει το bankingnews

Ευρωεκλογές και στο χρηματιστήριο των δηλώσεων υπερτιμούνται τα φύκια και οι μεταξωτές κορδέλες για ανάπτυξη και στρατηγικούς σχεδιασμούς επενδύσεων,  ενώ δίπλα μας βλ.Ουκρσνία , Μέση Ανατολή , Παλαιστίνη και Άπω Ανατολή, Ταϊβάν μιλάνε για ολοκληρωτικό πόλεμο.
Απροετοίμαστοι υποψήφιοι θα λαμβάνουν εν δυνάμει  αποφάσεις που θα κρίνουν την πορεία και το μέλλον της ΕΕ που προβλέπεται μικρό και διαλυτικό εξ αιτίας αυτών που εξελίσσονται επιδεινούμενα.
Στην πλειοψηφία οι αναλυτές "ντρέπονται" να μιλήσουν για τις προφητείες των Αγίων Πατέρων μιας και αυτές  πρόλαβαν τα λεγόμενα τους  και έχουν ακόμα βάθος επιβεβαίωσης .
Μετά το Κίεβο η Κωνσταντινούπολη , λίγο πριν τα Βαλκάνια και η Βόρειος Ήπειρος , πακέτο και το Αιγαίο.
Η διαστροφή φεύγει μόνο με "πυρηνική σκούπα" στις αυλές των μεγαλουπόλεων των ισχυρών .
Αρκετά σας ανέχθηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός που δεν πρόκειται ποτέ να μετατραπεί σε χοιροστάσιο των δαιμόνων .
Τέρμα τα λάχανα κύριοι , ας ετοιμαστούμε για να μετράμε τον χρόνο ( εξάμηνο ) που θα κρατήσουν οι Ρώσοι την Πόλη και τα Στενά , όπως λέει και η προφητεία "οι Ρώσοι θα κρατήσουν την Πόλη όσο κάνουν για να βγουν τα λάχανα "
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 





Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

από εδώ και πέρα δύσκολα στο Αμέρικα - Ένοχος ο Τραμπ και για τις 34 κατηγορίες - θα πάνε για ΝΕΟ εμφύλιο και τα υπόλοιπα;

 Ιστορική απόφαση για τις ΗΠΑ Η ετυμηγορία βυθίζει τις ΗΠΑ σε ανεξερεύνητο έδαφος ενόψει των προεδρικών εκλογών ...

Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Μάικ Τζόνσον, επέκρινε με σφοδρότητα χθες Πέμπτη την «ημέρα ντροπής στην αμερικανική ιστορία» που ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κρίθηκε ένοχος για το σύνολο των κατηγοριών σε βάρος του στην ποινική δίκη του στη Νέα Υόρκη.


«Η σημερινή είναι ντροπιαστική μέρα στην αμερικανική ιστορία. Οι Δημοκρατικοί πανηγυρίζουν για την καταδίκη του ηγέτη του αντίπαλου κόμματος στη βάση γελοίων κατηγοριών, τεκμηριωμένων με την κατάθεση καταδικασμένου για κακούργημα, διαγραμμένου από τον δικηγορικό σύλλογο. Πρόκειται για καθαρά πολιτική διαδικασία, όχι νομική», τόνισε ο κ. Τζόνσον. ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

και παράλληλες δηλώσεις 

Politico : " Ο Μπάιντεν δίνει στην Ουκρανία την άδεια να πραγματοποιήσει περιορισμένα πλήγματα εντός της Ρωσίας χρησιμοποιώντας αμερικανικά όπλα" 

Προς Θεομπαίχτες και ενόψει εκλογών "ο ΛΟΓΟΣ του ΘΕΟΥ μαχαίρι κοπτερό που φτάνει μέχρι μυελού των Οστών "

 ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΥΛΟΥ Κεφ. Δ 

.12 Ζῶν γὰρ ὁ λόγος τοῦ θεοῦ καὶ ἐνεργὴς καὶ τομώτερος ὑπὲρ πᾶσαν μάχαιραν δίστομον καὶ διϊκνούμενος ἄχρι μερισμοῦ ψυχῆς καὶ πνεύματος͵ ἁρμῶν τε καὶ μυελῶν͵ καὶ κριτικὸς ἐνθυμήσεων καὶ ἐννοιῶν καρδίας· 

4.13 καὶ οὐκ ἔστιν κτίσις ἀφανὴς ἐνώπιον αὐτοῦ͵ πάντα δὲ γυμνὰ καὶ τετραχηλισμένα τοῖς ὀφθαλμοῖς αὐτοῦ͵ πρὸς ὃν ἡμῖν ὁ λόγος. 

4.14 Ἔχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς͵ Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ θεοῦ͵ κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας· 4.15 οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν͵ πεπειρασμένον δὲ κατὰ πάντα καθ΄ ὁμοιότητα χωρὶς ἁμαρτίας. 

4.16 προσερχώμεθα οὖν μετὰ παρρησίας τῷ θρόνῳ τῆς χάριτος͵ ἵνα λάβωμεν ἔλεος καὶ χάριν εὕρωμεν εἰς εὔκαιρον βοήθειαν.

να γιατί δεν θα μείνει κολυμβηθρόξυλο στην τουρκία

 

ΦΏΤΟ ΠΗΓΗ


Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  


Μπορεί ο Μακρόν να λέει ότι θέλει δηλ. η Ουκρανία με τα Δυτικά όπλα να κτυπάει το εσωτερικό της Ρωσικής επικράτειας, αλλά το ζόρι δεν το έχει αυτός, αλλά οι χώρες που στον παραπάνω χάρτη είναι κόκκινες, γιατί έχουν βάσεις με πυρηνικά όπλα των ΗΠΑ .

η Ρωσία δήλωσε πριν λίγο επίσημα: " μόλις χτυπηθεί το εσωτερικό μας θα πάρει φωτιά το πελεκούδι στις χώρες που φιλοξενούν πυρηνικά των ΗΠΑ " 

Ας πάμε στην Γερμανία με την οποία έχει παλαιούς λογαριασμούς η Ρωσία . Μπορεί στην χώρα μετά τον Β΄ ΠΠ να μετασταθμεύουν πυρηνικά των ΗΠΑ, αλλά συμπολίτευση και αντιπολίτευση κρατούν λεπτές ισορροπίες στο θέμα του πολέμου της Ουκρανίας, πριν μεμονωμένων δηλώσεων για εσωτερικούς λόγους. Γνωρίζουν τι έπαθαν και ποιούν την νήσσαν.

Ας πάμε  στην Ιταλία . Η Μελόνι εμφανώς τσαντισμένη δηλώνει "που θέλεις να μας μπλέξεις Μακρόν;"  

Βλέπετε έχουν και εκεί αμερικανικές βάσεις από τις οποίες κτυπούσαν την Ορθόδοξη  Σερβία με τις ευλογίες ..." . 

Είναι βλέπετε και το Βατικανό εκεί που μπορεί και αυτό να γίνει παρανάλωμα του πυρηνικού πολέμου;  

ας πάμε και στην τουρκία ...λέει ο σουλτάνος "εγώ είμαι φίλος με τον Πούτιν και δεν κινδυνεύω" 

Μπορεί να είναι φίλος με τον Πούτιν, αλλά η Ρωσία και το στρατιωτικό σκέλος της  δεν τρέφει τα καλύτερα συναισθήματα για αυτόν και τις  διπλωματικές παλινωδίες του ( προμηθεύει αβέρτα όπλα στον Ζελένσκι ) 

Να πάμε κατευθείαν στην ουσία αυτών που έχουν ωριμάσει ως προφητικός λόγος για να γίνουν.

Έλεγε ο Άγιος Αμφιλόχιος ο Μακρής στα πνευματικά του τέκνα πριν δεκαετίες:  "ξέρετε γιατί η ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ μερίμνησε και μέσω της μικρασιατικής τραγωδίας το 22 οδήγησε τους Ελληνικούς πληθυσμούς από εκεί να έρθουν στην  σημερινή μητροπολιτική Ελλάδα; ( γιατί η αυριανή μητροπολιτική Ελλάδα θα είναι αλλού)

" για να μην βρίσκονται Έλληνες και Ελληνίδες στην Μικρά Ασία την ημέρα που θα την επισκεφτεί η Οργή του ΘΕΟΥ " 

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας    

"ανοίξαμε πρώτα την Κερκόπορτα στην Καθ' ημάς Ανατολή, αλλά εδώ και χρόνια την ανοίξαμε και στην Δύση ...το αποτέλεσμα είναι πια μπροστά μας"

Μας μιλάει η πνευματοφόρος λαλιά του πατρός Γεωργίου Μεταλληνού και βλέποντας τα χάλια  μας με τις πόρτες και τις προδοσίες που υποστήκαμε φωνάζει η ψυχή μας "της  ευσπλαχνίας την Πύλη ανοίξουν  ημίν ευλογημένη ΘΕΟΤΟΚΕ "
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ :
Πριν από είκοσι περίπου χρόνια δίδασκα στο αμφιθέατρο της Σχολής μας, στους πρωτοετείς Φοιτητές. 
Από το ύψος της έδρας διέκρινα στα πρώτα έδρανα μία ομάδα φοιτητών και φοιτητριών, που δεν έδειχναν για ελλαδίτες. 

Στο τέλος του μαθήματος τους πλησίασα και τους ρώτησα για το τόπο της καταγωγής τους. 

Ένας από αυτούς, που, όπως έδειχαν τα πράγματα, κατείχε καλύτερα την ελληνική γλώσσα, μου απάντησε: 
«Είμασθε Ρωμηοί από τη Μέση Ανατολή» (Λίβανο, Συρία, Παλαιστίνη κ. τ. λ). 

Αιφνιδιάσθηκα, το ομολογώ, με την απάντηση αυτή, που δεν την ανέμενα. Έτσι, προχώρησα σε μία δεύτερη ερώτηση: «Γιατί είσθε Ρωμηοί»; 

Και τότε ήλθε η ακόμη πιο αιφνιδιαστική απάντηση «Επειδή ο αυτοκράτοράς μας ήταν στην Νέα Ρώμη, την Κωνσταντινούπολη, και ο πρώτος Ορθόδοξος Πατριάρχης μας είναι ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως - Νέας Ρώμης»!

Τότε συνειδητοποίησα, ότι υπάρχουν ακόμη Ορθόδοξοι στη Μέση Ανατολή, που έχουν συνείδηση της ταυτότητας και της ιστορίας τους, 
σ' αντίθεση με πολλούς από εμάς τους Νεοέλληνες, 
που [επηρεασμένοι από την προπαγανδιστική συνθηματολογία των Ευρωπαίων, 
κυρίως από 18/19 αιώνα], 
έχουμε τελείως αποξενωθεί από τις έννοιες αυτές, [στην ακατανίκητη μανία μας τα ταυτισθούμε με την (Δυτική) Ευρώπη (=εξευρωπαισμός)]...

2.  Ὁ Θεός ἐπέτρεψε, νά μᾶς ἀπογοητεύσει ἡ Εὐρώπη ἐκεῖ πού στηρίξαμε «τήν πᾶσαν ἐλπίδα» μας, στά οἰκονομικά, γιά νά εἶναι εὐκολότερη ἡ ἀφύπνισή μας. 

Ξεχάσαμε τόν Θεόν τῶν Πατέρων ἡμῶν καί πιστεύουμε στήν ἀπολυτοποιημένη «ἀξία» τοῦ οἰκονομισμοῦ..

Δέν ἀνοίξαμε καμμιά κερκόπορτα, ἀλλά τίς πύλες τῆς ψυχῆς καί καρδιᾶς μας, γιά νά μᾶς ἀλλοτριώσει καί νά μᾶς συντρίψει ἡ σημερινή Δύση. Εὐτυχῶς ὃμως ὑπάρχει -εἶναι βέβαιο- καί ἡ «μαγιά» τοῦ Μακρυγιάννη..

Σ’ αὐτήν ἀνήκουν ὃσοι σημερινοί Ἑλληνες μένουμε πιστοί στήν Ὀρθοδοξία τῶν Ἁγίων μας, καί τόν Σωτήρα μας Κύριον ‘Ιησοῦν Χριστόν. 

Οἱ ἀληθινοί πατερικοί καί Ὀρθόδοξοι. Αὐτοί μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ μας, θά ἀναστήσουν τό Ἒθνος, σέ κάποιο νέο ’21, ὃταν ὁ Θεός τό ἐπιτρέψει..! 

Πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός
Πηγή Πατέρες της Εκκλησίας ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

δεν είναι μόνο το "θηρίο" των Βρυξελλών , τώρα μας "παρακολουθεί" και το "θηρίο" της Άγκυρας

ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ  ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΟΥΝ ή να ερμηνεύσουν σωστά οι Τούρκοι και αυτό είναι οι σχετικές προφητείες που τους αφορούν ...
Για αυτό τα βρήκαν με τον Πούτιν μήπως τυχόν γίνει καμία στραβή .
Για αυτό έκαναν την Αγία Σοφία Τζαμί βεβηλώνοντας την , όπως και άλλα μνημεία των Ρωμιών ..
Για αυτό μας κάνουν τους δήθεν φίλους, ενώ είναι φίδια κολοβά.
Ότι και να κάνουν το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον , όπως λένε αυτοί και όπως είπε ένας άνθρωπος του Θεού " το προφητευόμενον φυγείν αδύνατον"
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Την Ελλάδα και την Κύπρο αναγνωρίζει ως κορυφαίες απειλές για την εθνική ασφάλειά της η Τουρκία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με απόρρητο στρατιωτικό έγγραφο που εξασφάλισε η γνωστή ιστοσελίδα Nordic Monitor, η Ελλάδα και η Κύπρος βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των χωρών από τις οποίες η Τουρκία χρειάζεται να συγκεντρώσει στρατιωτικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές, επικοινωνιακές, επιστημονικές και τεχνολογικές πληροφορίες - ακόμη και σε καιρό ειρήνης.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται από τη Διεύθυνση Πληροφοριών του Γενικού Επιτελείου (Genelkurmay İstihbarat Başkanlığı) αξιολογούνται από το τουρκικό Γενικό Επιτελείο για να προσδιοριστούν «οι δυνατότητες, η ετοιμότητα ή η κατάσταση 
 στρατιωτικής συναγερμού, οι δραστηριότητες, οι προθέσεις, οι στόχοι και/ή η κατεύθυνση των ένοπλων δυνάμεων του δυνάμει εχθρού».
Ο δηλωμένος στόχος είναι να επιτραπεί στην Τουρκία να λάβει εγκαίρως μέτρα για να εξουδετερώσει απειλές και κινδύνους, δίνοντας στην κυβέρνηση άφθονο χρόνο για να λάβει αποφάσεις και ενημερώνοντας εβδομαδιαίως τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.
Περισσότερα στο https://www.bankingnews.gr/

"τρυπάμε αλλά δεν βρίσκουμε τίποτε" , λένε οι Τούρκοι , "να έρθουμε πιο κοντά σας ;"

"το μοιρολόγι της αποτυχίας τους όσο αναφορά τις γεωτρήσεις με τα πολυέξοδα γεωτρύπανα που τους κόστισαν κάποιους προϋπολογισμούς, είναι για να μας προετοιμάζουν ως φαίνεται και καθώς λένε για νέες γεωτρήσεις μέσα στις περιοχές του τουρκολιβυκού μνημονίου δηλ.νότια της  Κρήτης και να αρχίσει το πανηγύρι " Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 
Διαβάζουμε:
Όπως δήλωσε ο Τούρκος υπουργός, συνολικά οκτώ γεωτρήσεις στη Μεσόγειο έχουν πραγματοποιήσει τα τουρκικά γεωτρύπανα. Και μπορεί οι γεωτρήσεις να μην είχαν σημαντικά ευρήματα, σύμφωνα με τον υπουργό, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι παραιτούνται από την Ανατολική Μεσόγειο, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλης Κωστίδης.
«Υπάρχουν ανακαλύψεις, κάνουμε νέες γεωτρήσεις. Η Μεσόγειος είναι το πρώτο βήμα της στρατηγικής μας να πάμε σε περιοχές που δεν έχουν ερευνηθεί στο παρελθόν με τα πλοία μας», ανέφερε ενδεικτικά ο Τούρκος υπουργός, προσθέτοντας ότι συνολικά έχουν γίνει «8 γεωτρήσεις βαθιάς θάλασσας στη Μεσόγειο. Όμως, οι τοποθεσίες που κάναμε γεωτρήσεις στις περιοχές αδειών που παραχωρήθηκαν από την 'ΤΔΒΚ' στην Turkish Petroleum - έχουμε πραγματοποιήσει γεωτρήσεις στα νότια του νησιού της Κύπρου, το έχουμε κάνει στα δυτικά και στα βόρεια - σε όλες αυτές τις περιοχές και σε όλες τις έρευνες που έχουμε κάνει στην περιοχή της δικής μας υφαλοκρηπίδας, δυστυχώς, δεν έχουμε κάνει μια ανακάλυψη που να εκφράζει ένα σημαντικό οικονομικό μέγεθος σε 8 έρευνες», τόνισε χαχαρακτηριστικά ο Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ.
Περισσότερα στο https://www.protothema.gr/

για να ξυπνάμε...πως θα πέφτουν τούρκοι αλεξιπτωτιστές σε νησί;

 


Το τουρκικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας δημοσίευσε βίντεο μιας μονάδας αλεξιπτωτιστών να πέφτουν σε σημείο της ακτής της Μικράς Ασίας που επιλέχθηκε βάσει του  πολεμικού σεναρίου κατά την άσκηση Efes-2024 που διεξήχθη στη Σμύρνη.

Μάλιστα, όπως σημειώνεται η δράση αυτή χαρακτηρίζεται ως ‘επιχείρηση διείσδυσης’ των ειδικών δυνάμεων του τουρκικού στρατού.


βίντεο από την τουρκική Ensonhaber

Χαρακτηριστικό είναι ότι η ρίψη αυτή από το τουρκικό πολεμικό αεροσκάφος των αλεξιπτωτιστών ονομάστηκε ρίψη από «μεγάλο υψόμετρο σε μικρό άνοιγμα», σε περιορισμένο, δηλαδή, εδαφικό σημείο.

Υπονοείται ότι πρόκειται, ίσως, για ενδεδειγμένο σημείο μιας απομονωμένης περιοχής ή ενός νησιού στο Αιγαίο Πέλαγος…

The Hellenic Information Team

ΠΗΓΗ https://echedoros.blog/

https://echedoros.blog/2024/05/29/%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ac%cf%83%ce%ba%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%80%cf%89%cf%82-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%af%cf%81/

Τεχνητή Νοημοσύνη και εσύ την πάτησες και έμεινες με ανοημοσύνη

 


Τεχνητή Νοημοσύνη ίσον ο αντίχριστος;;

Σε λίγο θα είμαστε κοντά σας.

Βλέπετε και φρίξτε
ΒΙΝΤΕΟ 

"Ρομπότ όπως εγώ μπορούν να φροντίσουν τους άρρωστους ή τους ηλικιωμένους», λέει η Sophia καθώς βρίσκεται  στο εργαστήριό της στο Χονγκ Κονγκ. «Μπορώ να βοηθήσω στην επικοινωνία, στη θεραπεία και στην παροχή κοινωνικών ερεθισμάτων, ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις" βλ.φώτο 2

Χρόνια το δουλεύουν και σκορπούν χρήματα στους Ρωμαίους στρατιώτες.

"Ολίγας ημέρας μετά την καταστροφήν της Μ. Ασίας κατά το έτος 1922, νύκτα τινά είδον ότι ευρέθην μετ΄ άλλων τινών ου μακράν της Μονής μου εις το άκρον της κοιλάδος και θεωρώ υψηλά εις τον αιθέραν νέφος τι μικρόν, σκοτεινόν, το οποίον ήρχισεν ολίγον κατ΄ ολίγον να διαλύεται. Και ότε διελύθη εφάνη καθαρά το θηρίον της Αποκαλύψεως το έχον κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα. Κατ΄ αρχάς ίστατο ως αεροπλάνον υψηλά, κατόπιν κατήλθε χαμηλά και πλησίον μου έως 15 μέτρα. Και είδον καθημένους επάνω εις τας κεφαλάς και τα κέρατα αυτού πολλούς των αρχόντων της γης, αυτοκράτορας, βασιλείς, ηγεμόνες, πρωθυπουργούς και εκ των αρχόντων της Εκκλησίας, Πάπας, Πατριάρχας, Αρχιερείς, ενδεδυμένους τας στολάς των, οι μεν άρχοντες της πολιτείας τα διαδήματα και τα σκήπτρα, οι δε της Εκκλησίας τας ιερατικάς στολάς των, τιάρας, μίτρας, πατερίτσας κ.λ.π. Φόβος και τρόμος με κατέλαβε και στενάξας εκ καρδίας είπον. ΟΥΑΙ ! ουαί τω κόσμω ! Οποία θλίψις μέλλει να έλθει εις τους κατοικούντας την γην, όταν οι άρχοντες αυτών εισίν υπηρέται και δούλοι του αντιχρίστου!"

Άγιος Φιλόθεος Ζερβάκος
πνευματικό τέκνο του Αγίου Νεκταρίου.

" Το μέγα πορνοστάσιο της οικουμένης καίγεται και δεν θ’ απομείνει μηδέ στάχτη, για να καθαριστεί με τη φωτιά η βρώμα της ασέλγειας." κυρ ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

 

 Το μέγα  πορνοστάσιο της οικουμένης καίγεται και δεν θ’ απομείνει μηδέ στάχτη, για να καθαριστεί με τη φωτιά η βρώμα της ασέλγειας.

Η επίκαιρη προφητική ματιά του Φώτη Κόντογλου

 Βαρύν αγέρα ανασαίνουμε οι σημερινοί άνθρωποι. Όλη η οικουμένη βρίσκεται σε ταραχή και ακαταστασία, ο ένας φοβερίζει τον άλλον και τρίζει τα δόντια του μην τύχει και χάσει την ψεύτικη ευτυχία του και τη σαρκική καλοπέραση. Απελπισία και αγωνία πνίγει όλη την ανθρωπότητα,  που με κάνει να θυμηθώ τα παρακάτω λόγια του Χριστού: «Και έσται σημεία εν ηλίω και σελήνη και άστροις και επί της γης συνοχή εθνών εν απορία ηχούσης θαλάσσης και σάλου, αποψυχούντων ανθρώπων από φόβου και προσδοκίας των επερχομένων τη οικουμένη».

Τα έθνη λέγει θα βρίσκονται σε απορία τι θα απογίνουν, κι οι άνθρωποι θα ξεψυχάνε από τον φόβο τους  κι από την ανησυχία που θα ’χουνε τι βάσανα και τι καταστροφή έρχουνται καταπάνω στην οικουμένη. Λέγει δηλαδή ο Κύριος αυτό που βλέπουμε σήμερα.

 Άκουσε και τα παρακάτω λόγια της προφητείας: « Και θα κλάψουνε γι’ αυτή την πόρνη* οι βασιλείς (οι ισχυροί) της γης που πορνέψανε και οργιάσανε μαζί της, στεκόμενοι από μακριά και κυττάζοντας με φόβο το βάσανό τους και φωνάζοντας: Αλλοίμονο, αλλοίμονο! Ώ πάμπλουτη πολιτεία, μέσα σε μια ώρα έφταξε η κρίση σου!...Ο καρπός της επιθυμίας της ψυχής σου χάθηκε και όλα τα πλούσια και λαμπερά φύγανε από σένα. Οι έμποροι που εμπορευόντανε τα πλούτη σου και πλουτίσανε από σένα, από μακριά θα σταθούνε και θα βλέπουνε να καίγεσαι κλαίγοντας και δερνόμενοι και λέγοντας: Αλλοίμονο, η πλούσια πολιτεία που ήτανε στολισμένη με μεταξωτά και με πολύτιμα πετράδια, μέσα σε μια ώρα ρήμαξε και χαθήκανε τα πλούτη της!».

 Ωστόσο, τα προμηνύματα που δείχνουνε πως ο κόσμος κατρακυλά στον γκρεμνό με μια γρηγοράδα φριχτή, αντί να μας κάνουμε να μετανοήσουμε, μας κάνουνε πιο άπιστους. Σε καιρό που τρέμουμε από τον φόβο μας, βρίζουμε τον Θεό. Τον Θεό δεν τον λογαριάζουμε πια ολότελα, γιατί κάναμε κάποιες μηχανές να πετάξουμε στ’ άστρα και δεν βλέπουμε πως κατάντησε η γη κοιλάδα του κλαυθμώνος.

 

  Όσο πιο σκληρά πέφτει απάνω μας το ραβδί που κρατά το αόρατο χέρι, τόσο εμείς βουλιάζουμε στην αμαρτία, κατά τα λόγια που λέγει ο Θεός με το στόμα του προφήτη: «Σας έδειρα και δεν πονέσατε». Όσο πληθαίνουνε τα σημεία που δείχνουν πως έρχεται η τιμωρία, τόσο μεγαλώνει το πείσμα και η αναισθησία μας. Το μέγα  πορνοστάσιο της οικουμένης καίγεται και δεν θ’ απομείνει μηδέ στάχτη, για να καθαριστεί με τη φωτιά η βρώμα της ασέλγειας. Ύστερα από τόσα φοβερά προμηνύματα οι άνθρωποι δεν αλλάζουνε τον πονηρό δρόμο τους. Δεν αλλάζουν, γιατί δεν πιστεύουν στον Θεό, γιατί είναι άθεοι. Το σκοτάδι της απιστίας πλακώνει τον κόσμο και κάνει τους ανθρώπους κτήνη αναίσθητα.

 Η μεγαλύτερη απιστία δέρνει τους νέους. Στην αρχή τους τρώγει το σαράκι της αμφιβολίας, που το θρέφουνε οι αδιάκοπες καυχησιές της επιστήμης, που φανερώνει με τυμπανοκρουσίες πως εξουσιάζει τον κόσμο και πως αυτή είναι Θεός παντοδύναμος. Την αμφιβολία στις ψυχές των νέων τη δυναμώνουνε και οι άνθρωποι της θρησκείας, κληρικοί και θεολόγοι, με τις χλιαρές διδασκαλίες τους και με τη ζωή τους, που δείχνει πως κατά βάθος πολλοί λίγοι απ’ αυτούς έχουνε μέσα στην καρδιά τους την αληθινή φωτιά της πίστης και πως μ’ όλα που λένε « ουκ επιζητούσι την μέλλουσαν πόλιν, αλλά την μένουσαν». Από την αμφιβολία, καταντάνε στην αθεΐα.

 Η επιστήμη πονήρεψε τους ανθρώπους και τους έμαθε να ζητούν αποδείξεις για κάθε πράγμα. Πράγματα που δεν βλέπονται και δεν ακούγονται, μ’ έναν λόγο που δεν παίρνουνε είδηση οι αισθήσεις, τέτοια πράγματα πως μπορεί να τα ελέγξει η επιστήμη και ν’ αποδείξει πως υπάρχουν; Αυτό είναι το μεγάλο μυστήριο που δεν θα το πάρουνε είδηση ποτέ οι σπουδαίοι και οι τετραπέρατοι του κόσμου τούτου, επειδή τους τυφλώνει η περηφάνεια. Ο Θεός δεν βρίσκεται με το μυαλό, αλλά νιώθεται με την καρδιά. Η επιστήμη και η επίγεια γνώση δεν έχουνε καμιά σχέση με την καρδιά. Με την πίστη μαθαίνουμε εκείνα τα ακατανόητα κι όχι με την εξέταση και με τη δύναμη της γνώσης. Για την ίδια αιτία είπε ο Χριστός στους μαθητές του: «Τα δικά σας τα μάτια είναι καλότυχα, γιατί βλέπουνε, και τ’ αυτιά σας το ίδιο, γιατί ακούνε. Σας λέγω αληθινά πως πολλοί σπουδαίοι και σοφοί άνθρωποι επιθυμήσανε να δούνε αυτά που βλέπετε και δεν τα είδανε, και ν’ ακούσουνε και δεν τ’ ακούσανε».

 Τέτοια αθάνατα και φρικτά νοήματα πώς να τα νιώσει ο άνθρωπος, που κάνει μηχανές για να πετάξει, μη νιώθοντας πως στ’ αλήθεια στα πνευματικά είναι χελώνα και σκουλήκι κολλημένο στη λάσπη της ύλης; Αυτός  είναι ο σημερινός άνθρωπος που δεν είναι σε θέση να πιστέψει στον Θεό παραζαλισμένος από την αλαζονεία του και νομίζοντας πως τα ξέρει όλα, ενώ δεν ξέρει τίποτα από την παραμέσα ουσία του κόσμου κι από τα βαθιά μυστήριά της, που είναι ακατανόητα για το μυαλό του.

 Αν διάβαζε το Ευαγγέλιο,  δεν θα καταλάβαινε τίποτα από τα λόγια που είπε ο Χριστός στον νέο που ήθελε να πάγει να θάψει τον πατέρα του: «Άφες τους νεκρούς θάπτειν τους εαυτών νεκρούς». Δεν θα καταλάβαινε, γιατί τάχα είπε ο Χριστός πως οι άνθρωποι που ζούνε με τον τρόπο που ζει αυτός, δηλαδή μακριά από τον Θεό,  είναι πεθαμένοι που θαρρούν πως ζούνε. Ακόμα δεν θα καταλάβαινε τα λόγια το αγίου Κυρίλλου που λέγει: «Θάνατος δεν είναι ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα, αλλά ο χωρισμός της ψυχής από τον Θεό. Μήτε τα παρακάτω λόγια ενός άλλου αγίου που λέγει: «Όποιος δεν ζει και δεν αισθάνεται πνευματικά, είναι πεθαμένος».

 * Αναφέρεται στην Βαβυλώνα της αμαρτίας, δηλαδή την Αμερική και το Χόλλυγουντ.

 Το παρόν κείμενο προέρχεται από ανθολογημένα αποσπάσματα και επιλεγμένες φράσεις από το βιβλίο του Φώτη Κόντογλου «Μυστικά άνθη», εκδόσεις Παπαδημητρίου, και συγκεκριμένα από το άρθρο του «Αγωνία και απιστία. Η πονηρή επιστήμη».

" Πλανητάρχης η Κίνα " είναι τελειωμένο

 


«Χρυσό» deal Κίνας - Ταλιμπάν: Τους προσφέρει 10 δισεκ. δολάρια για αποκλειστική πρόσβαση στα υπερπλούσια κοιτάσματα λιθίου.

Κινεζική εταιρεία πρόσφερε στους Ταλιμπάν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και μια πρόταση για την κατασκευή βασικής στρατηγικής υποδομής που συνδέει το Βορρά-Νότο Αφγανιστάν με αντάλλαγμα την πρόσβαση στα αποθέματα της πρώτης ύλης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: τα κοιτάσματα λιθίου της χώρας.
Στο άκουσμα της προσφοράς ειδικοί και αναλυτές εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι η προσφορά θα επέτρεπε στο κινεζικό καθεστώς να επεκτείνει την γεωπολιτική και οικονομική του επιρροή στην περιοχή.

ο Όσιος Σεραφείμ του Σαρώφ εμφανίστηκε και είπε: «Βρισκόμαστε ήδη στους έσχατους χρόνους, γι αυτό πρέπει να εντείνετε τις προσευχές σας και να κοινωνάτε συνέχεια. Να έχετε τρόφιμα και νερό….»

 Θαυμαστή εμφάνιση του Όσιου Σεραφείμ του Σαρώφ σε μοναχό

☦Πήραμε την πληροφορία ότι πριν από λίγο καιρό ο Όσιος Σεραφείμ του Σαρώφ παρουσιάσθηκε σε υπέργηρο μοναχό Ιεράς Μονής και του είπε: «Βρισκόμαστε ήδη στους έσχατους χρόνους, γι αυτό πρέπει να εντείνετε τις προσευχές σας και να κοινωνάτε συνέχεια. Να έχετε τρόφιμα και νερό….»

ΠΗΓΗ 

Θηβαίος Πολίτης


 Σε ποιόν είχε ξαναεμφανισθεί ο Όσιος Σεραφείμ του Σαρώφ και είχε μιλήσει πάλι για τα εσχατολογικά !!!


Το Προφητικό όραμα του Αγίου Ιωάννη της Κροστάνδης κι η εμφάνιση του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ
Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητος μία άλλη εμπειρία του αγίου Ιωάννη. Ο Άγιος είχε ένα σχετικό όραμα τον Ιανουάριο του 1901, κατά το οποίο του εμφανίσθηκε ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ.
Μετά τις βραδινές προσευχές, ξάπλωσα λίγο να ξεκουραστώ στο αμυδρά φωτισμένο κελί μου, καθώς ήμουν κουρασμένος. Μπροστά από την εικόνα της Μητέρας του Θεού βρισκόταν κρεμασμένη η λαμπάδα μου. Δεν είχε περάσει πάνω από μισή ώρα, όταν άκουσα ένα θρόισμα. Κάποιος ακούμπησε τον αριστερό μου ώμο και με τρυφερή φωνή μου είπε: “Σήκω, δούλε του Θεού Ιωάννη, και ακολούθησε το θέλημα του Θεού!”
Σηκώθηκα και είδα κοντά στο παράθυρο έναν ένδοξο στάρετς (γέροντα)1 με ψαρά μαλλιά, φορώντας ένα μαύρο μανδύα, και κρατώντας μια ράβδο στο χέρι του. Με κοιτούσε τρυφερά και κρατιόμουν με δυσκολία να μην πέσω εξαιτίας του μεγάλου φόβου μου. Τα χέρια και τα πόδια μου έτρεμαν, ήθελα να μιλήσω, αλλά η γλώσσα μου δεν με υπάκουε. Ο γέροντας έκανε το σημείο του σταυρού σε μένα και σύντομα γέμισα με γαλήνη και χαρά. Έπειτα, έκανα το σταυρό μου ο ίδιος.
Στη συνέχεια, έδειξε με τη ράβδο του προς το δυτικό τοίχο του κελιού μου, έτσι ώστε να παρατηρήσω ένα συγκεκριμένο σημείο. Ο γέροντας είχε χαράξει στον τοίχο τους ακόλουθους αριθμούς: 1913, 1914, 1917, 1922, 1924 και 1934. Ξαφνικά, ο τοίχος εξαφανίστηκε και περπατούσα με το γέροντα σε ένα πράσινο λιβάδι και είδα πλήθος από χιλιάδες σταυρούς σαν σημάδια τάφων.
Ήταν ξύλινοι, πήλινοι ή χρυσοί. Ρώτησα τον γέροντα, για ποιο λόγο υπήρχαν αυτοί οι σταυροί. Μου απάντησε γαλήνια, ότι οι σταυροί αυτοί υπάρχουν γι’ αυτούς που υπέφεραν και δολοφονήθηκαν για την πίστη τους στο Χριστό και για τον Λόγο του Θεού, και έγιναν μάρτυρες. Και έτσι συνεχίσαμε να περπατάμε.

Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

"φλέγεται" ο Πειραιάς, άραγε πόσο γεμίζει την καρδιά και τι είδους ελπίδα συντηρεί;

 


η ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΡΙΑ κάνει νεκρανάσταση σε ένα παλληκάρι στα Καρπάθια της Ρουμανίας



ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ 
Κάθε φορά που μαθαίνουμε για ένα ΘΑΥΜΑ η ψυχή μας αγαλλιάται ,ειδικά σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που διερχόμαστε .
Αυτό αισθανθήκαμε και εμείς και το μοιραζόμαστε μαζί σας προς Δόξα του Αγίου Τριαδικού Θεού μας .
Μόλις έβαλαν το βαμβακάκι με τα Χαριτόβρυτα Μυρίπνοα  Δάκρυα της Υπεραγίας Θεοτόκου της Παρηγορητρίας στο μέτωπο ενός κατάκειτου και ετοιμοθάνατου νέου στην περιοχή των Καρπαθίων στην Ρουμανία αμέσως το παλληκάρι ανασηκώθηκε πλήρως υγιές..
Το γεγονός αυτό συγκλόνισε τους ανθρώπους εκεί, μαζί με τους κληρικούς της περιοχής αυτής και το καταγράφουν ως Μέγα Θαύμα για να το δώσουν στην Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου της Ρουμανίας .
Η Παναγία η ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΡΙΑ είναι από μόνη της ένα συνεχόμενο Θαύμα με την αδιάλειπτη Δακρυρροή της Εφέστειας Εικόνας ΤΗΣ στον Άγιο Δημήτριο στον Βύρωνα Αττικής .
Είναι  από μόνη ΤΗΣ ένα Μέγα Μυστήριο , είναι η Παρουσία του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καθημερινότητα μας .
Και πράγματι αδελφοί αυτός είναι και ο σκοπός της μικρής ζωής μας δηλ.η απόκτηση και η συμμετοχή μας στην Αγιαστική Χάρη .
Αυτό τονίζει ο Ίδιος Σεραφείμ του Σάρωφ, ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτσ και τόσοι άλλοι Άγιοι Πατέρες.
Ένας πνευματικός αδελφός κληρικός στην Αν.Μακεδονία είπε κάτι πολύ δυνατό σε ομήγυρι κληρικών .
" Πατέρες μπορεί να αγωνιζόμαστε να οδηγήσουμε άλλους εις μετάνοια, αλλά πρέπει να ξεκινήσουμε πρώτα από την δική μας μετάνοια "
Τελικά η έμπρακτη μετάνοια μας φέρνει πιο κοντά στην μετοχή μας στη Χάρη του Αγίου Πνεύματος , άλλωστε και το μήνυμα της Μεσοπεντηκοστής που βρίσκεται στο μέσο του χρόνου μεταξύ της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και της Πεντηκοστής αυτό δεικνύει.
Περνάμε την καθημερινότητα μας προσπαθώντας να λύσουμε τα προβλήματα επιβίωσης μας και δεν παίρνουμε μυρωδιά τι εστί η Αλήθεια της εδώ ύπαρξης μας .
Εμείς οι Βαπτισμένοι και οι Μυρωμένοι Ορθόδοξοι οφείλουμε να γνωρίζουμε...
  Σήμερα αλλά εδώ και τέσσερα έτη αυτό μας υποδεικνύει το ΘΑΥΜΑ της Παρηγορητρίας στις υπώρειες του Υμηττού στον Βύρωνα .
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ 
Δρ.Κωνσταντίνου Βαρδάκας 

Τρίτη 28 Μαΐου 2024

"Τρέχουν για το έπαθλο των Ευρωεκλογών, ενώ η χώρα θέλει Ηρακλή για να τρέξει μέσα στους άθλους της, ειδικά του κόπρου του Αυγεία"

 ενώ τα διεθνή μηνύματα αποπνέουν σήψη...

διαβάζουμε ...

Goldman Sachs: Οι φετινές ευρωεκλογές από τις πιο σημαντικές – Η ΕΕ είναι οικονομικά θνησιγενής και σε κατάσταση πολιορκίας

ΣΑΝ να τους λέει "καθίστε καλά, γιατί θα κτυπηθούν οι πυκνοκατοικημένοι πληθυσμοί της Ευρώπης με διαστημική τεχνολογία που έχουμε"

 


Ο πύραυλος κρουζ Ζircon («ζιρκόνιο»), μέλος μιας νέας γενιάς ρωσικών όπλων, πετά με ταχύτητα 9 φορές μεγαλύτερη του ήχου και σύμφωνα με τη Μόσχα μπορεί να διαπερνά κάθε αντιπυραυλική ασπίδα

Μόσχα.

«Δες πώς έχουν τα πράγματα. Αυτοί οι εκπρόσωποι των χωρών του ΝΑΤΟ, ειδικά στην Ευρώπη, ειδικά στις μικρές χώρες, θα πρέπει καταρχήν να γνωρίζουν με τι παίζουν. Πρέπει να θυμούνται ότι γενικά πρόκειται για χώρες με μικρά εδάφη και πολύ πυκνούς πληθυσμούς. Και αυτός είναι ένας παράγοντας που πρέπει να εξετάσουν πριν μιλήσουν για χτυπήματα βαθιά σε ρωσικό έδαφος».

Αυτή η απειλή έγινε από τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν...



 «Εάν (ο Στόλτενμπεργκ – σημ. ) μιλά για τη δυνατότητα να χτυπήσει το ρωσικό έδαφος με όπλα ακριβείας μεγάλης εμβέλειας, αυτός, ως πρόσωπο που ηγείται μιας στρατιωτικής και πολιτικής οργάνωσης, παρόλο που είναι πολίτης σαν εμένα, θα πρέπει να γνωρίζει ότι τα όπλα ακριβείας μεγάλου βεληνεκούς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς μέσα διαστημικής αναγνώρισης», τόνισε με τον ίδιο τόνο ο Πούτιν μετά την επίσκεψή του στο Ουζμπεκιστάν.

Περισσότερα στο https://echedoros.blog/

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ


"είχε φύγει η Χάρη του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ τότε και σήμερα ο πονηρός και τα όργανα του έχουν την ίδια τεχνογνωσία... αλλά υπάρχει κάτι που τους φρενάρει ..."

Φώτο - σύνθεση Φιλιππία Βενετσάνου 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ 
π. Ανανίας Κουστένης:
Θα έπρεπε η 29 Μαΐου να είναι ημέρα αργίας - εδώ κάνουμε αργία και απεργία για το τίποτε – και περισυλλογής και πένθους και αγρυπνιών και Θείας Λειτουργίας. Γιατί να μη βαράνε όλες οι καμπάνες από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και μέχρι τα Γιάννενα και μέχρι τη Ζάκυνθο και δεν ξέρω που αλλού; Γιατί να μη βαράνε πένθιμα; 
     Από τις αμαρτίες μας έπεσε η Βασιλεύουσα. Τις αμαρτίες των αρχόντων της. Και του λαού της. Είχε συμβεί η μέσα άλωση πρώτα. Της ψυχής η άλωση. Όταν εγκαθιδρύθηκε στις ψυχές των Βυζαντινών προγόνων μας, στις περισσότερες, τουλάχιστον, το κράτος της φιλαυτίας, από κει και πέρα ήταν εύκολο να πέσει η Βασιλεύουσα εξωτερικά. Ναι αδελφοί μου. Κλείστηκαν μέσα στη Θεοφρούρητη Πόλη, όσοι είχαν απομείνει. Μερικές χιλιάδες. Οι υπερασπιστές της δεν έφταναν τις πέντε χιλιάδες. Δέκα χιλιάδες ήσαν καλογεροπαίδια στα μοναστήρια, παρακαλώ! Τα λέει κι ο Άγιος Νεκτάριος. Πήγαν εκεί για να γλυτώσουν, να μην πολεμήσουν, να μην υπερασπιστούν την πίστη και την πατρίδα. Και στο τέλος κατεσφάγησαν από τους βάρβαρους, μέσα στα ίδια τους τα μοναστήρια. Κι ο λαός είχε φύγει τελείως πιά, αφού και οι άρχοντες, με τις ίντριγκες, τις φατρίες, τις αιρέσεις, τις διαιρέσεις, τα εγκλήματα και τα τόσα, είχε απελπιστεί τελείως. Όπως και σήμερα. Ποιόν να πιστέψεις; Ποιόν να ακούσεις; Πού ν’ ακουμπήσεις; Πού να σταθείς; 
Και οι γυναίκες, και οι νέες περισσότερο, ησχολούντο, λέει ο ιστορικός, περί τον καλλωπισμόν κτλ.  Καλό είν’ αυτό. Αλλά να ‘χουμε κι άλλον καλλωπισμό. Να πηγαίνουμε και βαθύτερα. «Ίσθι φιλόκαλος αλλά μή καλλωπιστής», που θα ‘λεγαν κι οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Κι όταν το ξημέρωμα της αποφράδος εκείνης ημέρας, της Τρίτης της ασβολερής, όπως τη λέει και το λαϊκό άσμα, έμπαιναν οι Τούρκοι, πολλές Βυζαντινές φτιαγμένες και στολισμένες πήγαιναν στο ναό της Αγίας Θεοδοσίας, για το πανηγύρι. Ήσαν κι αυτοί για τα πανηγύρια, λίγο. Και τις πρόλαβαν οι Τούρκοι και τις εφρόντισαν. Ακόμη, είχαμε μαύρη αγορά στα τρόφιμα. Άλλοι πέθαιναν απ’ την πείνα και πολεμούσαν νηστικοί και διψασμένοι, κι άλλοι έκρυβαν τα τρόφιμα, για να «κονομίσουν» περισσότερα. Μαύρη αγορά!
Είχε φύγει, λοιπόν, η Χάρη του Θεού. Στο «Χρονικό» του Ρώσου Νέστορος, του μοναχού, αναφέρεται το εξής φοβερό, ότι στο λίγο πριν την Άλωση έγινε κρότος φοβερός στην Κωνσταντινούπολη, και θόρυβος μεγάλος, και μάλιστα στο ναό της του Θεού Σοφίας. Κι είδαν να βγαίνει απ’ τον τρούλο της εκκλησίας μιά λάμψη μεγάλη και ν’ ανεβαίνει στον ουρανό, εγκαταλείποντας την εκκλησιά, τη Μεγάλη εκκλησιά, στο σκοτάδι. Έφυγε το Πνεύμα του Θεού. Έφυγε το Πνεύμα του Θεού! Για τις αμαρτίες του κλήρου και του λαού και των αρχόντων θα παρέδινε ο Θεός τη Βασιλεύουσα στους μωαμεθανούς. Γιατί «είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει».
Η μέσα Άλωση έφερε την έξω Άλωση, η οποία, όμως για τους περισσότερους των Ελλήνων, στάθηκε ευεργετική. Γιατί όπως λέει ο μεγάλος Μακρυγιάννης «στα χρόνια της Τουρκοκρατίας πολλοί άγιασαν». Ο λαός πιά άφησε τα μίση, τις έχθρες, τις ματαιότητες, τις μικροψυχίες κι αγκάλιασε τον Εσταυρωμένο Χριστό. Και αισθάνθηκε τη θλιμμένη Παναγιά. Ταπεινώθηκε θεληματικά και επήρε τη χάρη του Θεού. Αφού λέει η Θεία Γραφή «Ο Θεός ταπεινοίς δίδωσι χάριν». Και βγήκαν αναρίθμητοι Νεομάρτυρες και Άγιοι, που εστόλισαν την Εκκλησία του Χριστού. Αγίασαν με τα αίματά των το σκλαβωμένο και μαρτυρικό τούτο τόπο. Κι εκείνα τα αίματα έγιναν θεμέλιο κι εστήριξαν το Γένος το σκλαβωμένο. 
Γιατί οι πρώτοι αντιστασιακοί εναντίον των μωαμεθανών κατακτητών ήσαν οι Νεομάρτυρες. Δυστυχώς αυτό δεν τονίζεται επαρκώς και δεόντως. Οι Νεομάρτυρες! Που δεν εσήκωσαν συμβατικά όπλα κατά του τυράννου, όπως οι κλεφταρματωλοί, αλλά εσήκωσαν τα όπλα τα πνευματικά. Τα όπλα της ψυχής τους. Τα όπλα της καρδιάς τους. Τα όπλα της πίστεως. Της αγάπης. Της ελπίδος. Του μεγαλείου της θρησκείας μας. Κι αυτούς φοβήθηκαν περισσότερο οι Μουσουλμάνοι. Και μάλιστα πιό πολύ απ’ όλους, φοβήθηκαν τον Άγιο των σκλάβων, τον μεγάλο διδάχο, τον ισαπόστολο και ιερομάρτυρα και εθνομάρτυρα Κοσμά τον Αιτωλό. Ο οποίος, εάν δεν υπήρχε, δεν ξέρω σήμερα αν η Ελλάς θα υπήρχε, θα ήτο Ορθόδοξος. 

Πηγή: “Λόγοι για τη Άλωση της Πόλης”, Αρχιμανδρίτης Ανανίας Κουστένης, εκδ. Ακτή, τόμ. Α΄, σελ. 32-34
Αληθώς Ανέστη

"είχε φύγει η Χάρη του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ τότε και σήμερα ο πονηρός και τα όργανα του έχουν την ίδια τεχνογνωσία... αλλά υπάρχει κάτι που τους φρενάρει ..."
Αυτό το κάτι που τους φρενάρει σήμερα το βλέπουμε όλοι, αλλά δεν το κατανοούμε , ούτε το ενστερνιζόμαστε.
Είναι η ΘΕΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗ που έρχεται σαν άνεμος  μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, απέναντι σε αυτούς που με πολλές δαιμονικές τεχνουργίες προσπαθούν να αλλάξουν την ροή της ανθρώπινης ιστορίας και να  αναμείξουν το ανθρώπινο DNA με το "δαιμονικό DNA" .
Ας ρίξουμε μια ματιά τι συμβαίνει γύρω μας και πιο κοντά μας , ακόμα και μέσα μας .
Όλοι προσδοκούν το ΘΑΥΜΑ της απελευθέρωσης και της λύτρωσης, αλλά το ΘΑΥΜΑ ¨καραδοκεί¨.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 


 

"δεν είναι συγκυρία, αλλά ΣΗΜΕΙΟ για όσα έρθουν φέτος - η εορτή της Μεσοπεντηκοστής του 2024 στην οποία εορτάζει η Αγία Σοφία στην ΠΟΛΗ συμπίπτει με την μνήμη της Άλωσης της " Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Σε λίγους πιστούς είναι γνωστή η εορτή, αυτή. Εκτός από τους ιερείς και μερικούς άλλους χριστιανούς, που έχουν ένα στενότερο σύνδεσμο με την Εκκλησία μας, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή της. Λίγοι είναι εκείνοι που εκκλησιάζονται κατ’ αύτη και οι περισσότεροι δεν υποπτεύονται καν, ότι την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Παραλύτου πανηγυρίζει η Εκκλησία μία μεγάλη δεσποτική εορτή, την εορτή της Μεσοπεντηκοστής. Και όμως κάποτε αυτή η εορτή ήταν η μεγάλη εορτή της Μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και συνέτρεχαν κατ’ αυτή στον μεγάλο ναό πλήθη λαού.

Δεν έχει κανείς παρά να ανοίξει την Έκθεση της Βασιλείου Τάξεως του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου για να δει το επίσημο τυπικό του εορτασμού, όπως ετελείτο μέχρι την Μεσοπεντηκοστή του έτους 903 στον ναό του αγίου Μωκίου στην Κωνσταντινούπολη μέχρι δηλαδή την ημέρα που έγινε η απόπειρα κατά της ζωής του αυτοκράτορα Λέοντος ς΄ του Σοφού (11 Μαΐου 903). Εκεί υπάρχει μία λεπτομερής περιγραφή του λαμπρού πανηγυρισμού, που καταλαμβάνει ολόκληρες σελίδες και καθορίζει με την γνωστή παράξενη βυζαντινή ορολογία, πως ο αυτοκράτορας το πρωί της εορτής με τα επίσημα βασιλικά του ενδύματα και την συνοδεία του ξεκινούσε από το ιερό παλάτι για να μεταβεί στον ναό του αγίου Μω­κίου. όπου θα ετελείτο η θεία λειτουργία .
Σε λίγο έφθανε η λιτανεία με επί κεφαλής τον πατριάρχη, και βασιλιάς και πατριάρχης εισέρχονταν επισήμως στον ναό. Η θεία λειτουργία ετελείτο με την συνήθη στις μεγάλες εορτές βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Μετά από αυτήν ο αυτοκράτορας παρέθετε πρόγευμα, στο οποίο παρεκάθητο και ο πατριάρχης. Και πάλι ο βασιλιάς υπό τις επευφημίες του πλήθους «Εις πολλούς και αγαθούς χρόνους ο Θεός αγάγοι την βασιλείαν υμών» και με πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς επέστρεφε στο ιερό παλάτι.

Αλλά και στα σημερινά μας λειτουργικά βιβλία, στο Πεντηκοστάριο, βλέπει κανείς τα ίχνη της παλαιάς της λαμπρότητας. Παρουσιάζεται σαν μία μεγάλη δεσποτική εορτή, με τα εκλεκτά της τροπάρια και τους διπλούς της κανόνες, έργα των μεγάλων υμνογράφων, του Θεοφάνους και του Ανδρέου Κρήτης, με τα αναγνώσματά της και την επίδρασή της στις προ και μετά από αυτήν Κυριακές και με την παράταση του εορτασμού της επί οκτώ ημέρες κατά τον τύπο των μεγάλων εορτών του εκκλησιαστικού έτους.
Ποιό όμως είναι το θέμα της ιδιορρύθμου αυτής εορτής; Όχι πάντως κανένα γεγονός της ευαγγελικής ιστορίας. Το θέμα της είναι καθαρά εορτολογικό και θεωρητικό. Η Τετάρτη της Μεσοπεντηκοστής είναι η 25η από του Πάσχα και η 25η προ της Πεντηκοστής ημέρα. Σημειώνει το μέσον της περιόδου των 50 μετά το Πάσχα εορτάσιμων ημερών. Είναι δηλαδή ένας σταθμός, μία τομή.

Χωρίς δηλαδή να έχει δικό της θέμα η ημέρα αυτή συνδυάζει τα θέματα, του Πάσχα αφ’ ενός και της επιφοιτήσεως του αγίου Πνεύματος αφ’ ετέρου, και «προφαίνει» τη δόξα της αναλήψεως του Κυρίου, που θα εορταστεί μετά από 15 ημέρες. Ακριβώς δε αυτό το μέσον των δύο μεγάλων εορτών έφερνε στο νου και ένα εβραϊκό επίθετο του Κυρίου, το «Μεσ­σίας». Μεσσίας στα ελληνικά μεταφράζεται Χριστός. Αλλά ηχητικά θυμίζει το μέσον. Έτσι και στα τροπάρια και στο συναξάριο της ημέρας η παρετυμολογία αυτή γίνεται αφορμή να παρουσιασθεί ο Χριστός σαν Μεσσίας -μεσίτης Θεού και ανθρώπων, «μεσίτης και διαλλάκτης ημών και του αιωνίου αυτού Πατρός». «Διά ταύτην την αιτίαν την παρούσα εορτή εορτάζοντες και Μεσοπεντηκοστήν ονομάζοντες τον Μεσσίαν ανυμνούμεν Χριστόν», σημειώνει ο Νικηφόρος Ξανθόπουλος στο συναξάριο.

Σ’ αυτό βοήθησε και η ευαγγελική περικοπή, που επελέγη για την ημέρα αυτή. Μεσούσης της εορτής του ιουδαϊκού Πάσχα ο Χριστός ανεβαίνει στο ιερό και διδάσκει. Η διδασκαλία Του προκαλεί τον θαυμασμό, αλλά και ζωηρή αντιδικία μεταξύ αυτού και του λαού και των διδασκάλων. Είναι Μεσσίας ο Ιησούς ή δεν είναι; Είναι η διδασκαλία Του εκ Θεού ή δεν είναι; Νέο λοιπόν θέμα προστίθεται: ο Χριστός είναι ο διδάσκαλος. Αυτός που ενώ δεν έμαθε γράμματα κατέχει το πλήρωμα της σοφίας, γιατί είναι η Σοφία του Θεού που κατασκεύασε τον κόσμο. Ακριβώς από αυτόν τον διάλογο εμπνέεται μεγάλο μέρος της υμνογραφίας της εορτής. Εκείνος που διδάσκει στο ναό, στο μέσον των διδασκάλων του ιουδαϊκού λαού, στο μέσον της εορτής, είναι ο Μεσσίας, ο Χριστός, ο Λόγος του Θεού. Αυτός που αποδοκιμάζεται από τους δήθεν σοφούς του λαού Του είναι η του Θεού Σοφία.