Ελληνορωμαϊκά!
ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
" στις μέρες μας χρειαζόμαστε τον Άγιο Σπυρίδωνα στο Αιγαίο και στην Κύπρο και θα τον έχουμε γιατί είναι τουρκο- καταλύτης σκοτεινών σχεδίων και φόβος αιρετιζόντων"
ένας 15χρόνος θυσιάστηκε , κανένας πολιτικός δεν "θυσιάστηκε"
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ -
Ακόμα και σήμερα, οι κάτοικοι του χωριού μιλούν με δάκρυα στα μάτια για την αυτοθυσία του μικρού παιδιού.
Η τραγική φωτιά που έχασε τη ζωή του ο Τηλέμαχος Τσιμιρίκας
Ήταν Δεκέμβριος του 2012 όταν το σπίτι των παππούδων του Τηλέμαχου έπιασε φωτιά, την ώρα που κοιμόταν ολόκληρη η οικογένεια.«Εγώ θα τα σώσω τα αδέλφια μου» φώναξε ο 15χρονος Τηλέμαχος και όρμησε μέσα στο σπίτι που φλεγόταν για να σώσει τα αγαπημένα του αδέλφια. Κανείς δεν μπόρεσε να τον συγκρατήσει.
Σύμφωνα με τους κατοίκους του χωριού, ένα φλεγόμενο δοκάρι που έπεσε από την οροφή του σπιτιού, του έκοψε το νήμα της ζωής του πριν να προλάβει να φτάσει στα αδελφάκια του.
Οι πυροσβέστες ανέσυραν τρεις σορούς από το φλεγόμενο σπίτι, εκείνο το μοιραίο βράδυ, του 15χρονου Τηλέμαχου, του 5χρονου Ανδρέα και του 9χρονου Γεράσιμου… Ο θρήνος στο χωριό μεγάλος. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνη τη μαρτυρική νύχτα που έχει καρφωθεί στις μνήμες των ανθρώπων που ζουν ακόμα στο χωριό και θυμούνται.
Πήραν γρήγορα κουβάδες και λεκάνες με νερό και προσπαθούσαν να σβήσουν την πυρκαγιά. Μαζί τους βγήκαν από την πίσω πόρτα οι γονείς και τα τέσσερα παιδιά.
Όταν διαπίστωσαν ότι ο Ανδρέας και ο Γεράσιμος έλειπαν, ο πατέρας επιχείρησε να μπει ξανά στο σπίτι, αλλά οι πυκνοί καπνοί τον εμπόδισαν. Τότε ήταν που έτρεξε σαν σίφουνας ο Τηλέμαχος και έπεσε κυριολεκτικά στην φωτιά"
Κυριακή, 9 Δεκεμβρίου 2012
Τέτοια ημέρα κλαίγαμε και θρηνούσαμε με όλη την Ελλάδα και δίναμε το τραγικό αυτό συμβάν που έγινε σε μια περίοδο που ταυτίστηκε με την είσοδο μας στα Μνημόνια των τοκογλύφων
Θρηνεί το όμορφο ΜΕΣΟΡΟΠΗ στις παρυφές του Παγγαίου όρους κάτω από την Σκέπη της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΣΙΦΟΙΝΙΣΣΑΣ, θρηνεί με βουβό κλάμα όλη η ΕΛΛΑΔΑ τα τρία παιδιά της σε αυτή την ανείπωτη τραγωδία των ημερών μας.
Σε λίγες μέρες η Εκκλησία μας θα γιορτάσει τους ΑΓΙΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΤΗ ΚΑΜΙΝΩ. Βαβυλώνια αιχμαλωσία τότε, Βαβυλώνια οικονομική σκλαβιά τώρα. Τυχαίο, συμπτωματικό ή ένα τρανταχτό σημάδι ότι ήδη με πόνο μπήκαμε σε ανθρωπιστική κρίση, με πρώτα θύματα αθώα παιδιά;
Ποιος φταίει; Στην Ελλάδα των μνημονίων κοιτάζει ο ένας τον άλλον και ανασηκώνει τους ώμους του περιμένοντας με προσμονή τις τοκογλυφικές δόσεις, πιστεύοντας ότι αυτές θα λύσουν «πάσαν νόσον και …» του νεολληνικού μορφώματος.
Λοιπόν, όλοι εμείς οι μεγάλης ηλικίας φταίμε που με τις πράξεις και την αδιαφορία μας όχι μόνο καλλιεργήσαμε αλλά και ποτίσαμε ζιζάνια που αναρριχήθηκαν στο κήπο του δημοκρατικού πολιτεύματος και σήμερα απομυζούν κάθε ικμάδα των νέων βλασταριών, των αθώων παιδιών μας.
Γιατί σήμερα η πλούσια σε ενεργειακά κοιτάσματα φυσικού αερίου ΠΑΤΡΙΔΑ μας να κρυώνει αυτό τον χειμώνα; Και να διακινδυνεύουν οι ζωές των ανθρώπων από τις ξυλόσομπες. Γιατί οδηγούν το επίπεδο
ζωής μας δραματικά και βίαια προς τα πίσω; Οι τοκογλύφοι δανειστές μας εδώ και χρόνια γνώριζαν ότι είμασθε πλούσιοι. Μικρό παιδί 17 ετών την Πασχάλια περίοδο του 1974, βρέθηκα συμπτωματικά λόγω συγγένειας με τον καπετάνιο του Motor ship στο πλοιάριο που μετέφερε δημοσιογράφους για να ιδούν ιδίοις όμμασι την δοκιμαστική καύση του αερίου που εξερχόταν από την θαλάσσια γεώτρηση του Πρίνου ανοικτά της Θάσου. Η πρώτη έξοδος και καύση του αερίου συνοδεύτηκε με επιφωνήματα χαράς από όλους τους παρευρισκόμενους. Το γεγονός αυτό ήταν μια ευτυχής συγκυρία λίγους μήνες μετά τα θλιβερά γεγονότα του Πολυτεχνείου που με γέμιζε με επιπλέον αισιοδοξία και για το μέλλον της ιδιαίτερης μου πατρίδας.
Δίπλα μου όμως στεκόταν ένας παππούς σιωπηλός, δεν έμοιαζε με δημοσιογράφο και ήταν σκεπτικός. Πιθανώς να ήταν μέλος του πληρώματος. Κατάλαβε ότι τον παρατηρούσα και τότε μου είπε τους εξής συγκλονιστικούς λόγους «μην χαίρεσαι, από σήμερα η πατρίδα μας μπαίνει σε μεγάλες περιπέτειες. Αυτά τα πετρέλαια τα γνώριζαν από την κατοχή και οι ξένοι τα θέλουν για δικά τους».Ο σοφόςπαππούς φαινόταν άνθρωπος Θρήσκος γιατί τελείωσε τους λόγους του με τα εξής «ό,τι και να κάνουν ο ΘΕΟΣ θα επιτρέψει να τα βγάλουν πραγματικοί ΕΛΛΗΝΕΣ». Τότε όλα αυτά με προβλημάτισαν.
Ο σοφός γέροντας στην συνείδηση μου επαληθεύτηκε πολλές φορές. Σε τρείς σχεδόν μήνες μετά την δοκιμαστική καύση στο κοίτασμα του Πρίνου είχαμε την Τουρκική εισβολή του Αττίλα και την Κυπριακή Τραγωδία. Σε λίγο ήρθε και η Μεταπολίτευση «μετά βαγιών και κλάδων». Τότε απονήρευτο παιδί σκέφτηκα«να έρχονται οι πραγματικοί ΕΛΛΗΝΕΣ του παππού να βγάλουν τα πετρέλαια …». Απογοητεύθηκα σφόδρα, αντί για εξόρυξη πετρελαίων έβλεπα ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΔΑΝΕΙΩΝ προς την καθ’ όλα πλούσια πατρίδα μας. Αντίκριζα ανθρώπους που δεν τους γνώριζε ο θυρωρός της πολυκατοικίας τους να κάνουν κουμάντο στις ζωές μας και από πάνω να είναι τακτικοί θαμώνες των γνωστών νυκτερινών κέντρων. Ήταν πασιφανές ότι τουλάχιστον αδιαφορούσαν για το ενεργειακό μέλλον της πατρίδας. Μέχρι που ήρθε η ώρα των μνημονίων και η μετατροπή των κρατικών χρεών μας σε ενυπόθηκα με βάσει το Βρετανικό δίκαιο. Τότε κατενόησα τα λόγια εκείνης της τυχαίας συνάντησης πριν 38 ολάκερα χρόνια .
Σήμερα ως ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΣ της Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας βρεθήκαμε μέσα στο «καμίνι των τοκογλυφικών αγορών» υποφέροντας το δριμύ ψύχος και την καλπάζουσα ανεργία. Και ακούμε ειδικούς ξένους οικονομολόγους ότι «θα δούμε φως στο τούνελ μετά το 2020 ή το 2030 και βλέπουμε…». ΠΟΙΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝΕ οι …;
Πιστεύω ότι θα επαληθευθούν και τα τελευταία λόγια του σοφού παππού σχετικά με τα πλούσια ενεργειακά αποθέματα μας «ό,τι και να κάνουν ο ΘΕΟΣ θα επιτρέψει να τα βγάλουν πραγματικοί ΕΛΛΗΝΕΣ». Οψόμεθα και ελπίζουμε γιατί πλέον η κοροϊδία κτύπησε ταβάνι. Μπορεί να ήμασταν ευκολόπιστοι στις υποσχέσεις του πολιτικού δυναμικού της χώρας, αλλά κάποιοι τραβάνε το σχοινί στο επίπεδο της ανθρωπιστικής κρίσης και θα είναι υπεύθυνοι γι αυτό, καθότι επιβαρύνονται και με τα αμαρτήματα «των πολιτικών γονέων τους» κατά ΤΟ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΕΥΟΥΣΙ ΤΕΚΝΑ.
Επιθυμούσα να γράψω και άλλα, να ξεσπάσω, όμως ο πυρετός και η συγκίνηση με εμποδίζουν …
Δρ. Κωσταντίνος Βαρδάκας
είπε ο ΑΓΙΟΣ για τις φωτιές στους άρχοντες " κηρύξτε νηστεία", τίποτε αυτοί, μετά πήγαν τρέχοντας και παρακαλούσαν
"Δέν παρέλειψα νά τονίσω τήν πρόσφατη διάσωση τῶν Ἱ. Μονῶν Ἁγίου Ἐφραίμ Νέας Μάκρης καί τῆς ἱστορικῆς Μονῆς Πεντέλης, ὅπως παλαιότερα ὅλου τοῦ Προκοπίου Εὐβοίας καί τῆς Ἱ.Μονῆς Ὁσίου Δαυΐδ τοῦ Γέροντος, μέ ἐκπληκτική θαυμαστή προστασία ἀπό τόν ὅσιο Ἰωάννη τόν Ρῶσο καί τούς ὁσίους Δαυΐδ καί Ἰάκωβο τῆς Μονῆς.
Ἐπικαλέστηκα ―ἀπό τά ἱστορικά (καί συναξαριακά) δεδομένα τοῦ Βυζαντίου― τήν ἐλεγκτική διαμαρτυρία καί τήν προφητική παρρησία τοῦ ὁσίου Δανιήλ, τοῦ μεγάλου Στυλίτη τῆς Χαλκηδόνας, πού ἀνέσωσε τελικά τήν Κωνσταντινούπολη ἀπό μαζικότερη καταστροφή πυρκαγιῶν, ζητώντας ἀπό τόν τότε Αὐτοκράτορα καί τόν Πατριάρχη νά κηρύξουν μετάνοια, νηστεία καί δεήσεις ταπείνωσης στό λαό. Δυστυχῶς δέν ἀνέμεναν τόση μεγάλη καταστροφή ἀπό τήν πυρκαγιά. Καί ἀφοῦ διαπίστωσαν τό μέγεθος, ταπεινωμένοι καί τρομοκρατημένοι, κατέφυγαν στή μεσιτεία τοῦ ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ, πού δέν εἶχαν ἀποδεχθεῖ τίς προτροπές του. Ὁ στυλίτης τούς ζήτησε προθεσμία νά προσευχηθεῖ καί ὅποια ἀπάντηση ἔπαιρνε, θά τούς ἐνημέρωνε. Ἡ ἀπάντηση ἦταν ὅτι γιά ἑπτά μέρες ἀκόμη ἡ φωτιά θά καίει καί θά καταστρέφει τήν Πόλη, γεγονός τό ὁποῖο καί ἐπαληθεύθηκε.
Μακάρι νά μπορούσαμε νά κρατούσαμε τούς θεούμενους ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ ἀνάμεσά μας γιά νά περιορίσουν τό κακό πού μᾶς βρῆκε. Νά γλίτωναν μέ κείνην τή νηστεμένη ξάγρυπνη διάτορη δέησή τους τά παιδιά μας καί τούς δικούς μας, ἀπό τό σαδισμό τοῦ ἀντιδίκου τῆς σωτηρίας μας, τήν κακία τοῦ “ἀπ᾽ ἀρχῆς ἀνθρωποκτόνου διαβόλου”.
† Ὁ Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως & Πολυκάστρου Δημήτριος
από το άρθρο
" Η καρδιά των «Θεοτοκείων» στη Γουμένισσα"
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Νέα από το μέτωπο της Μ. Βρετανίας - Γεώργιος Αποστολάκης
Πείτε το στην Ελληνική Κυβέρνηση να τους κάνει "ντά";
«Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση στην Αγία Σοφία»
Όπως τονίζει, η UNESCO παρακολουθεί στενά την κατάσταση και έχει λάβει υπόψη τα πρόσφατα δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης.
«Η UNESCO έχει επικοινωνήσει με τις αρμόδιες αρχές για να λάβει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται από τη Σύμβαση για την Παγκόσμια Κληρονομιά, οι οποίες διασφαλίζουν ότι τυχόν εργασίες συντήρησης σε μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς δεν επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν την εγγραφή τους στον κατάλογο».
ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ - ΤΙΠΟΤΕ ΆΛΛΟ;
κορυφαίος Τούρκος ιστορικός εγκαλεί την τουρκική κυβέρνηση για την προχειροδουλειά που γίνεται και προειδοποιεί ότι ο ναός κινδυνεύει με κατάρρευση.
Η Αγία Σοφία δεν μπορεί να αντέξει αυτό το φορτίο
«Πραγματικά (η Αγία Σοφία) δεν μπορεί να αντέξει αυτό το φορτίο. Δεν καταλαβαίνουν από αρχιτεκτονική. Όχι φορτηγό ή ένας γερανός, εκεί δεν μπορεί να μπει ούτε αυτοκίνητο. Ο αντίκτυπος αυτών των παρεμβάσεων θα φανεί αργά ή γρήγορα. Το οικοδόμημα είναι εντελώς γεμάτο με σήραγγες από κάτω. Αντιμετωπίζουν την Αγία Σοφία σαν ιδιοκτησία του πατέρα τους. Θα το πω ξανά. Αν αυτό το οικοδόμημα καταρρεύσει ο κόσμος θα θεωρήσει υπεύθυνους τους Τούρκους. Πώς λοιπόν ξέρουν πόσους τόνους μπορεί να αντέξει; Σε ποια δεδομένα βασίζονται όσοι κάνουν αυτή την εργασία; Συμβουλεύτηκαν τον Ανθέμιο ή τον Σινάν;» τονίζει χαρακτηριστικά ο Ορταϊλί.
ΜΕΤΡΑΝΕ ΑΝΑΠΟΔΑ - ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΒΕΒΗΛΩΣΗ;
ΤΩΡΑ - αμβισβητούν την φυλή του κοπαδιού ρουμλουκίου και δεν αμβισβητούν την τελευταία φυλή γιδιών "ψηφοφόρων" που ταίζουν με σανό προεκλογικό;
ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΜΕΤΩΠΟ ΣΤΑ ΙΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΕΣΤΡΑΤΕΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΡΟΜΑΞΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΤΙ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ >>>> ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΘΗΚΕ ΣΑΝΟ ΦΡΕΣΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΜΕ - ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ή ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;
ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ( βλ. ΦΩΤΟ) ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΘΑ ΤΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΠΟ ΠΡΙΝ.
ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΝΑ ΨΆΞΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΡΝΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΤΣΕΡΝΟΜΠΙΛ;
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΝΕΑ ΑΓΡΟΤΙΣΣΑ - "16 κιλά στάρι για να αγοράσω ένα καφέ- κάτι δεν πάει καλά" ΒΙΝΤΕΟ " να το πάτε μέχρι τέλους , είμαστε μαζί σας"
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://www.facebook.com/reel/2278602265900298
ξυπνάτε γιατί στην Θάσο και στην ευρύτερη περιοχή δεν θα μείνει "κολυμπηθρόξυλο" αν κάνει ...
"ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΟΣ Ο ΟΣΙΟΣ ΔΑΝΙΗΛ Ο ΣΤΥΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΤΕ"
πως ο ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ του Δεκεμβρίου ενώνει την Αθήνα με την Ελευθερούπολη μέσω Αλεξάνδρειας Αιγύπτου και θέλει να φωτίσει τους δημοσιογράφους αν αυτοί το θέλουν
ούτε κάν καταλάβατε τι μήνυμα έδωσε ο Ουρανός με το κοπάδι του Κώστα Θεοφίλου
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑΣ ΑΛΛΆ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΟΤΙ ΛΑΟΣ ΞΥΠΝΑΕΙ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ - ΣΤΩΜΕΝ καλώς - Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Εγώ είμαι ο καλός Ποιμένας.Ιωάννου κεφ. 10 (ι΄) στίχοι 1-42
1 (1)Ἀμὴν ἀμὴν(2) λέγω ὑμῖν, ὁ μὴ εἰσερχόμενος(3) διὰ τῆς θύρας εἰς τὴν αὐλὴν τῶν προβάτων(4), ἀλλὰ ἀναβαίνων ἀλλαχόθεν(5), ἐκεῖνος κλέπτης ἐστὶ καὶ λῃστής(6)·
1 «Σας βεβαιώνω: εκείνος που δεν μπαίνει από την πόρτα στη μάντρα των προβάτων, αλλά πηδάει μέσα απ’ αλλού, είναι κλέφτης και ληστής.
2 ὁ δὲ(1) εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας(2) ποιμήν(3) ἐστι τῶν προβάτων.
2 Αυτός όμως που μπαίνει από την πόρτα είναι ο βοσκός των προβάτων.
3 Τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει(1), καὶ τὰ πρόβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει(2), καὶ τὰ ἴδια πρόβατα καλεῖ κατ' ὄνομα(3) καὶ ἐξάγει αὐτά(4). έδωσε ο
3 Ο φύλακας του ανοίγει και τα πρόβατα αναγνωρίζουν τη φωνή του· τα φωνάζει το καθένα με τ’ όνομά του και τα οδηγεί έξω.
4 Καὶ ὅταν τὰ ἴδια πρόβατα ἐκβάλῃ(1), ἔμπροσθεν αὐτῶν πορεύεται(2), καὶ τὰ πρόβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ(3), ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ(4)·
4 Όταν βγάλει έξω τα πρόβατά του, μπαίνει αυτός μπροστά κι εκείνα τον ακολουθούν, γιατί αναγνωρίζουν τη φωνή του.
5 ἀλλοτρίῳ(1) δὲ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται(2) ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων(3) τὴν φωνήν(4).
5 Έναν ξένο δεν θα τον ακολουθήσουν, αλλά θα φύγουν μακριά του, γιατί δεν αναγνωρίζουν τη φωνή των ξένων».
6 Ταύτην τὴν παροιμίαν(1) εἶπεν αὐτοῖς(2) ὁ Ἰησοῦς· ἐκεῖνοι δὲ οὐκ ἔγνωσαν(3) τίνα ἦν(4) ἃ ἐλάλει αὐτοῖς.
6 Αυτή την παραβολή τούς είπε ο Ιησούς· εκείνοι όμως δεν κατάλαβαν για ποιο πράγμα τους μιλούσε.
7 Εἶπεν οὖν(1) πάλιν(2) αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἐγώεἰμι ἡ θύρα τῶν προβάτων(3).
7 Τους είπε λοιπόν πάλι ο Ιησούς: «Σας βεβαιώνω πως εγώ είμαι η θύρα για τα πρόβατα.
8 Πάντες(1) ὅσοι ἦλθον(2) πρὸ ἐμοῦ(3), κλέπται(4) εἰσὶ καὶ λῃσταί(5)· ἀλλ' οὐκ ἤκουσαν αὐτῶν τὰ πρόβατα(6).
8 Όλοι όσοι ήρθαν πριν από μένα ήταν κλέφτες και ληστές· έτσι, τα πρόβατα δεν τους αναγνώρισαν.
9 Ἐγώ(1) εἰμι ἡ θύρα(2)· δι' ἐμοῦ ἐάν τις(3) εἰσέλθῃ(4), σωθήσεται(5), καὶεἰσελεύσεται καὶ ἐξελεύσεται(6), καὶ νομὴν εὑρήσει(7).
9 Εγώ είμαι η θύρα· όποιος περάσει από μένα θα βρει σωτηρία· και θα μπαίνει και θα βγαίνει και θα βρίσκει βοσκή.
10 Ὁ κλέπτης(1) οὐκ ἔρχεται εἰ μὴ ἵνα κλέψῃ καὶ θύσῃ καὶ ἀπολέσῃ(2)· ἐγὼ(3) ἦλθον ἵνα ζωὴν(4) ἔχωσι καὶ περισσὸν(5) ἔχωσιν(6).
10 Ο κλέφτης δεν έρχεται, παρά μόνο για να κλέψει, να σφάξει και να εξολοθρέψει· εγώ όμως ήρθα για να έχουν τα πρόβατά μου ζωή, και μάλιστα ζωή περίσσια.
11 Ἐγώ εἰμι(1) ὁ ποιμὴν(2) ὁ καλός(3). ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς(4) τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν(5) ὑπὲρ τῶν προβάτων(6)·
11 Εγώ είμαι ο καλός ποιμένας· ο καλός ποιμένας θυσιάζει τη ζωή του για χάρη των προβάτων.
12 Ὁ μισθωτὸς(1) δὲ καὶ οὐκ ὢν(2) ποιμήν(3), οὗ οὐκ εἰσὶ τὰ πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησι τὰ πρόβατα(4) καὶ φεύγει(5)· καὶὁ λύκος ἁρπάζει(6) αὐτὰ καὶ σκορπίζει τὰ πρόβατα(7).
12 Ο μισθωτός όμως, που δεν είναι ο βοσκός και δεν είναι δικά του τα πρόβατα, όταν βλέπει το λύκο να έρχεται, αφήνει τα πρόβατα και φεύγει. Έτσι ο λύκος τ’ αρπάζει και τα διασκορπίζει.
13 Ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει(1), ὅτι μισθωτός ἐστι(2) καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων(3).
13 Ο μισθωτός φεύγει, γιατί είναι μισθωτός και τα πρόβατα δεν είναι δικά του.
14 Ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν(1) ὁ καλός(2), καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν(3),
14 Εγώ είμαι ο καλός βοσκός και γνωρίζω τα δικά μου και γνωρίζομαι από τα δικά μου.
15 καθὼς γινώσκει με ὁ πατὴρ(1) κἀγὼ γινώσκω τὸν πατέρα(2), καὶ(3) τὴν ψυχήν μου τίθημι(4) ὑπὲρ τῶν προβάτων.
15 Όπως ο Πατέρας αναγνωρίζει εμένα κι εγώ αναγνωρίζω τον πατέρα και θυσιάζω τη ζωή μου για χάρη των προβάτων.
16 Καὶ ἄλλα πρόβατα(1) ἔχω, ἃ οὐκ ἔστιν ἐκ τῆς αὐλῆς ταύτης(2)· κἀκεῖνά(3) με(4) δεῖ(5) ἀγαγεῖν(6), καὶ τῆς φωνῆς μου(7) ἀκούσουσι(8), καὶ γενήσεται μία ποίμνη(9), εἷς ποιμήν(10).
16 Έχω κι άλλα πρόβατα, που δεν ανήκουν σ’ αυτή την μάντρα· πρέπει κι εκείνα να τα οδηγήσω. Θα γνωρίσουν τη φωνή μου και θα γίνουν ένα ποίμνιο με έναν ποιμένα.
17 Διὰ τοῦτο(1) ὁ πατήρ με ἀγαπᾷ(2), ὅτι ἐγὼ(3) τίθημι τὴν ψυχήν μου(4), ἵνα(5) πάλιν λάβω αὐτήν.
17 Γι’ αυτό ο Πατέρας με αγαπάει, γιατί εγώ θυσιάζω τη ζωή μου, ώστε να την ξαναπάρω πίσω.
18 Οὐδεὶς αἴρει αὐτὴν ἀπ' ἐμοῦ(1), ἀλλ' ἐγὼ τίθημι αὐτὴν ἀπ' ἐμαυτοῦ(2)· ἐξουσίαν ἔχω(3) θεῖναι αὐτήν(4), καὶ ἐξουσίαν ἔχω πάλιν λαβεῖν αὐτήν(5)· ταύτην τὴν ἐντολὴν(6) ἔλαβον παρὰ τοῦ πατρός μου(7).
18 Κανείς δε μου την παίρνει· εγώ από μόνος μου την προσφέρω. Από μένα εξαρτάται να την προσφέρω κι από μένα εξαρτάται να την ξαναπάρω πίσω. Αυτήν την εντολή έλαβα από τον Πατέρα μου».
ΟΙ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΙ ΤΡΕΧΕΙ
πηγή φώτο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
πηγή φώτο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


