ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε στα Δυτικά Βαλκάνια , παρά μόνο....
στρατηγικοί αναλυτές "συμφωνούν" με άγιους πατερες "ότι γίνει θα γίνει μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια" ....ήδη γίνονται
συγκρατηθείτε από την μοιχεία , την πορνεία και τα σαρκικά - Φοβερό Θαύμα
"μην σκανδαλίζεστε, διαχειριστείτε τις προφητείες , διαχειριστείτε τις ζωές σας ..."
«Είδα μαύρα σύννεφα. Η οργή του Θεού κατέβαινε στον κόσμο. Σιγά - σιγά κατεβαίνουν, σιμώνουν... και όταν αγγίξουν στη γη, τότε θα γίνει ο πόλεμος»! ΕΙΔΑ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ - Αγία Σόφια της Κλεισούρας
φώτο από το f
ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ή κάτι πάει πολύ καλά για κάποιους.
Ανοίγουν προβλήματα ταυτόχρονα στα Βαλκάνια, στο ΑΙΓΑΙΟ, Αν. Μεσόγειο και ΣΤΕΝΑ.
Είναι ευκαιρία να ενωθούν όλοι οι πόλεμοι - πολεμικά πεδία και να κάνουν τον μεγάλο πόλεμο κλείνοντας λογαριασμούς ετών.
Ο ανθρωποκτόνος τέτοιες άγιες μέρες λυσσάει , το γνωρίζουμε.
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
" τα ΘΕΟΣΗΜΕΙΑ θα συνεχιστούν" είπε σεβάσμιος μας Γέροντας
Φώτο από fb Μείνων μεθ ημών
Τα έκτακτα αυτά σημεία δίνονται δωρεάν άνωθεν σήμερα στην ανθρωπότητα για δυο κυρίως πράγματα.
Α. Να κατανοήσει ο κοσμάκης τους άπειρους και απίθανους κινδύνους που τον έζωσαν ξαφνικά.
Β. Να κατανοήσει τις πλάνες των ημερών, να συνέλθει και να ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ.
Όλα αποσκοπούν στην μετάνοια και στην αιωνιότητα.
Ο πονηρός τρέχει αυτές τις άγιες μέρες να μας οδηγήσει στον θάνατο δίχως μετάνοια και δίχως προοπτική αιωνιότητας μέσω σκανδάλων και ψευδών εντυπώσεων.
Προσπαθούν να αποκρύψουν αλήθειες και αποποιούνται ευθύνες.
Η φίμωση του Λόγου οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην απώλεια αυτών που εισηγούνται την φίμωση ΤΟΥ.
Οι εκβιασμοί, ο φόβος και ο παγκόσμιος τρόμος που διακατέχει τα πάντα είναι το όργωμα που κάνει το σκότος στα χωράφια της γης που σε λίγο ο ίδιος ο Εσταυρωμένος και τριήμερος Αναστάς Κύριος Ιησούς Χριστός μας θα τα σπείρει.
Τώρα όσοι αντέξουν αδελφοί στην επίθεση του ψεύδους και της πλάνης.
Η Ελλάδα μας η πολυαδικημένη είναι Φίλη ΧΡΙΣΤΟΥ σαν τον τετραήμερο Λάζαρο, τον Φίλο του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ θα περιμένει με αγία υπομονή αυτές τις άγιες ώρες να έλθει ο Νικητής του Θανάτου, να της φωνάξει και να της παραγγείλει
"Ελλάδα ΔΕΥΡΟ ΕΞΩ" και πάντες θα εκπλαγούν από αυτό το μέγα ΘΕΟΣΗΜΕΙΟ.
Κάποια στιγμή όσοι επιβιώσουμε από αυτά τα δαιμονικά δεινά θα το δούμε.
Όταν μαρτυρούσαμε αυτό το γεγονός που βιώσαμε τότε, δεν μπορούσαμε και οι ίδιοι να κατανοήσουμε το σημερινό μέγεθος της τραγωδίας και της παγκόσμιας αποστασίας που μόνο ένα μεγάλο ΘΑΥΜΑ μπορεί να μας βγάλει από αυτές.
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Κυριακή 28 Απριλίου 2024
μια καλή ΕΙΔΗΣΗ μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα "ο Τούρκος δεν θα καταλάβει νησιά μας, μόνο θα τα πειράξει" ΣΤΩΜΕΝ καλώς
η "Μεγάλη βδομάδα" της Ουκρανίας το 2024 έχει "Ανάσταση " ..είναι το τρίτο Πάσχα του Πολέμου εκεί ( Γέροντας Ιωνάς Οδησσού)
" σήμερα κατά πολύ ομοιάζει η ξηρανθείσα υπό του ΚΥΡΙΟΥ συκή με την ξεραΐλα του ψευτορωμαίικου"
" Μας ρώτησε ένας παππούλης από τα Ιεροσόλυμα και μας προέτρεψε να διαβάσουμε τα σχετικά από τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό.
Όμως συμπλήρωσε ο ίδιος αυτός ο γέροντας ότι αυτή η ξεραΐλα του ψευτορωμαίικου θα το ξεπατώσει από τις ρίζες "
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/?m=1
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
" Επείγεται λοιπόν προς το πάθος και βιάζεται να πιεί το ποτήρι του θανάτου, το σωτήριο για όλο τον κόσμο.
Έρχεται πεινασμένος για τη σωτηρία της ανθρωπότητας, και δε βρίσκει σ᾽ αυτήν καρπό. Γιατί αυτήν υπαινίσσεται μεταφορικά η συκιά.
Ποιος δηλαδή τρώει το πρωί;
Ο βασιλιάς, ο Κύριος, ο Δάσκαλος.
Νιώθοντας πείνα πρωί-πρωί, δεν εμποδίζει την επιθυμία του φαγητού.
Δεν συγκρατεί τη φύση Του, αλλά, σαν κάποιος ακρατής κι ακόλαστος, ορμά ανόητα στο φαγητό, σε ακατάλληλη ώρα.
Πώς τότε παιδαγωγεί τους μαθητές Του να μην τους νικά το πάθος της επιθυμίας;
Δεν είναι έτσι το πράγμα.
Άλλα όπως μιλούσε διδάσκοντας με παραβολικούς λόγους, έτσι εκτελεί και τις παραβολές με έργο.
Πλησίασε στη συκιά πεινώντας (Ματθ. 11, 19).
Η συκιά υποδήλωνε τη φύση της ανθρωπότητας. Ο καρπός της συκιάς είναι γλυκός, τα φύλλα της τραχιά κι άχρηστα κι έτοιμα για τη φωτιά.
Αλλά και η φύση της ανθρωπότητας είχε γλυκύτατο τον καρπό της αρετής, έχοντας από τον Θεό την εντολή να την καρποφορεί, εξαιτίας όμως της ακαρπίας της στην αρετή έβγαλε τα τραχιά φύλλα.
Πράγματι τί υπάρχει τραχύτερο από τις βιοτικές μέριμνες (Γεν. 2, 25);
Ήταν κάποτε γυμνοί ο Αδάμ και η Εύα και δεν ένιωθαν ντροπή.
Γυμνοί στην απλότητα και την απέριττη ζωή τους.
Ούτε τέχνη είχαν ούτε βιοτικές μέριμνες.
Δεν επινοούσαν τρόπους πως να σκεπάσουν τη γύμνια του σώματός τους.
Δεν ντρέπονταν για την ακτημοσύνη τους ούτε για τη λιτότητα της ζωής τους, αλλά, αν και ήταν γυμνοί στο σώμα, τους σκέπαζε η Θεία Χάρη. Δεν είχαν σωματικό φόρεμα, αλλά φορούσαν ένδυμα αφθαρσίας.
Όταν όμως παράκουσαν, βρέθηκαν μακριά από τη Χάρη που τους σκέπαζε.
Απογυμνώθηκαν από την έκστασή τους προς τον Θεό και τη θεωρία Του. Είδαν τη γύμνωση του σώματός τους (Γεν. 3, 7).
Πόθησαν τα ευχάριστα της ζωής. Βρέθηκαν μέσα στη φτωχική και στερημένη ζωή. Έραψαν φόρεμα από φύλλα συκιάς κι έκαναν περιζώματα, έκαναν πολλούς λογισμούς και βρήκαν την τραχιά και γεμάτη μέριμνες και πόνους ζωή. «Με τον ιδρώτα του προσώπου σου θα φας το ψωμί σου. Καταραμένη θα είναι για τα έργα σου η γη, θα βγάλει για σένα αγκάθια και τριβόλια και θα καταλήξεις στη γη» (Γεν. 3, 17, 19).
Απόχτησες γήινα φρονήματα, γι᾽ αυτό η στροφή σου θα γίνει προς τη γη.
Έγινες ένα με τα άλογα ζώα, αφού δεν κατάλαβες ότι είχες τιμητική θέση (Ψαλμ. 48, 13).
Ήσουν στους κόλπους του Θεού και δεν κατάλαβες την καρποφόρο αρετή. Προτίμησες την απόλαυση των γήινων κι αγάπησες τη ζωή των αλόγων ζώων. Είσαι γη και θα καταλήξεις στη γη.
Θα κληρονομήσεις το θάνατο, όπως τα άλογα ζώα.
Αυτός είναι ο λόγος που φοράει και τους δερμάτινους χιτώνες (Γεν. 3, 21).
Όντας με το σώμα του ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο – ενώ πρώτα ζούσε στον παράδεισο της τρυφής και κατοικούσε σε βασιλικά διαμερίσματα – απόκτησε έπειτα θνητό και παχύ σώμα, ικανό να αντέχει στους κόπους.
Είναι αληθινά τραχιά τα φύλλα της συκιάς της φύσης μας, της απειθάρχητης κακίας της φύσεώς μας.
Σ᾽ αυτή τη συκιά, τη φύση δηλαδή της ανθρωπότητας, πήγε ο Σωτήρας πεινώντας και ζητώντας από αυτήν το γλυκύτατο καρπό, δηλαδή τη γλυκύτατη για το Θεό αρετή, με την οποία πραγματοποιεί τη σωτηρία μας.
Και δεν βρήκε καρπό, παρά φύλλα μονάχα, την τραχιά και πικρή αμαρτία και ό,τι κακό φυτρώνει από αυτήν.
Γι᾽ αυτό και της λέει επιτιμητικά: «Ποτέ πια δεν θα δώσεις καρπούς» (Ματθ. 11, 19).
Γιατί η σωτηρία δεν προέρχεται από τους ανθρώπους.
Η αρετή δεν προέρχεται από ανθρώπινη δύναμη.
Εγώ θα φέρω τη σωτηρία σας και με το πάθος μου θα σας χαρίσω την ανάσταση. Θα σας χαρίσω επιπλέον και την απαλλαγή από την πολύ σκληρή αυτή ζωή που τώρα ζείτε. Αυτά είπε και βέβαια όπως τα είπε, τα πραγματοποίησε." ΠΗΓΗ κειμένου λόγου ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ του Δαμασκηνού
Η «Γαλάζια Πατρίδα» στα τουρκικά σχολικά βιβλία!!! Στην Αθήνα όλα καλά;
Όπως τρέχουν τα γεγονότα της Μεγάλης Βδομάδας έτσι αρχίζουν να τρέχουν και οι μέρες μας
«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».
Ποια είναι η σημασία αυτού του τροπαρίου;
Οι στίχοι παραπέμπουν σε δύο παραβολές, δηλαδή ιστορίες με κάποιο νόημα που είπε ο Χριστός. Η πρώτη φράση προέρχεται από την παραβολή των δέκα παρθένων (κατά Ματθαίον, κεφ. 25, στίχοι 1-13). Λέει ότι δέκα κορίτσια είχαν βγει να προϋπαντήσουν το γαμπρό σε κάποιο γάμο. Όμως εκείνος άργησε και αποκοιμήθηκαν. Και καταμεσίς της νύχτας ακούστηκε φωνή: «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται!». Οι κοπέλες ξύπνησαν, αλλά «οι λαμπάδες τους» έσβηναν. Οι πέντε απ’ αυτές (οι «φρόνιμες» = συνετές) είχαν μαζί τους λάδι και ανανέωσαν τη φλόγα, αλλά οι άλλες πέντε (οι «μωρές» = επιπόλαιες) δεν είχαν. Έτσι, μέχρι να βρουν να αγοράσουν, ο Γαμπρός μπήκε στο σπίτι του γάμου, έκλεισε η πόρτα και έμειναν απ’ έξω.
Όπως φαίνεται στα λόγια του Χριστού, ο γαμπρός της ιστορίας συμβολίζει το Χριστό, που όλοι περιμένουμε τη Δευτέρα Παρουσία Του, αλλά αυτή καθυστερεί. Θα έρθει ξαφνικά («μέσα στη νύχτα») και τότε κάποιοι θα είναι έτοιμοι να εμφανιστούν μπροστά Του, γιατί θα είναι καλοί άνθρωποι, ενώ κάποιοι άλλοι θα είναι ανέτοιμοι (επειδή φέρθηκαν ανόητα και δε φρόντισαν να καθαρίσουν την καρδιά τους) και θα μείνουν έξω από «το γάμο», δηλαδή τη βασιλεία του Θεού (τον παράδεισο).
Η δεύτερη παραβολή (κατά Λουκάν, κεφ. 12, στίχοι 36-46) μιλάει για κάποιους δούλους, που περιμένουν τον κύριό τους να επιστρέψει από γάμο. Καλότυχος, λέει ο Ιησούς, εκείνος ο δούλος, που ο κύριος θα τον βρει σε επιφυλακή να τον περιμένει, ενώ αλίμονο σ’ εκείνον που θα σκεφτεί «αργεί ο κύριος» και θ’ αρχίσει να μεθοκοπάει, να δέρνει και να καταπιέζει τους άλλους δούλους. Και αυτή η παραβολή δηλώνει ότι ο Χριστός θα επιστρέψει «ως κλέπτης εν νυκτί», σε στιγμή που κανείς δε θα Τον περιμένει.
Εννοείται ότι η στιγμή, για την οποία ο καθένας πρέπει να είναι έτοιμος, είναι η στιγμή του θανάτου μας, που πιθανότατα θα προηγηθεί της Δ. Παρουσίας και είναι ουσιαστικά η στιγμή της κρίσης μας μπροστά στο Θεό. Ας είμαστε έτοιμοι, έχοντας καθαρίσει την καρδιά μας από τα ελαττώματα που μας εμποδίζουν να αγαπήσουμε το Θεό και τον πλησίον μας.
Αυτό ακριβώς είναι και το νόημα του τροπαρίου. Ο ποιητής καλεί την ίδια την ψυχή του να μετανοήσει και να αφεθεί στα χέρια του Θεού, ζητώντας τη βοήθειά Του μέσω της Θεοτόκου, των αγίων και των φωτεινών αγγέλων (η τελευταία φράση λέγεται με όλες αυτές τις παραλλαγές). Το τριπλό «Άγιος, Άγιος, Άγιος» είναι από τον ύμνο των αγγέλων (των Σεραφείμ) που άκουσε ο προφήτης Ησαΐας (Ησαΐας, κεφ. 6) και υποδηλώνει την Αγία Τριάδα.
Θ. Ι. Ρηγινιώτης
ΠΗΓΗ https://www.dogma.gr/dialogos/ti-simainei-idou-o-nymfios-erchetai/26930/
σας τα λέγω για το πώς να ακολουθήσετε τον ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ μέσα στα Ιεροσόλυμα της ζωής σας εκεί που πάντα θα πετούν "βόμβες"
η πλέον συγκλονιστική ΒΑΙΦΟΡΟΣ των ημερών μας στον Άγιο Πορφύριο στην ισοπεδωμένη ΓΑΖΑ - ζωντανή μετάδοση
Σάββατο 27 Απριλίου 2024
κατολίσθηση μεγαλούτσικη στην Σαντορίνη ...γιατί ; ΒΙΝΤΕΟ
Σύνδεσμος Βίντεο
πάμε για "άγια πάθη" του Ελληνισμού μέσω του "Οσαννά" και των μεγαλοστομιών για ανάπτυξη;
αόρατες δυνάμεις λένε τώρα οι Τούρκοι κυκλοφορούν μέσα στην Αγία Σοφία , δεν μπορούμε να προσευχηθούμε εκεί
τι σημαίνει η διάρρηξη στο υπουργείο Εσωτερικών προεκλογικά Ευρωεκλογών ;
" όταν θα δεχτούμε τον μεγάλο πειρασμό από την Τουρκία, αυτή θα δοκιμάζεται από Εμφύλιο"- Ευτυχώς
στην κατακλυσμιαία σήμερα δαιμονική μπόρα αυτό να κάνουμε...Γέροντας Εφραίμ ο Αριζονίτης
ξυπνάτε έρχονται νέες πανδημίες νέας εποχής ;
Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Κάτι πολύ σημαντικό θα συμβεί τον Μάϊο και ο κόσμος θα αλλάξει;
το πρόβλημα είναι ότι τα λέει και τα πιστεύει και εμείς τα ακούμε
1986 έσκαζαν πυρηνικά εργοστάσια - 2024 έτοιμοι να σκάσουν πυρηνικοί πύραυλοι; ...Μαρτυρία πρωτόγνωρη
ότι έγινε - έγινε με το νομοσχέδιο της "Φωτιάς" , τώρα περιμένουμε μόνο την Άνωθεν Οργή
"η Ελλάδα δεν θα αφήσει τους μικρούς αδελφούς της να πεινάσουν έστω και αν πεινάσει η ίδια "
" ο φίλος" να γίνουμε και εμείς φίλοι ΤΟΥ. ΚΑΛΗ ΜΕΓΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ
Τρίτον, εἶναι γεγονός ὅτι στίς δύο ἀδελφές του κυριαρχοῦσε φόβος ὅτι ὑφίσταται ἔντονη δυσοσμία, ἔπειτα ἀπό τήν πρό τεσσάρων ἡμερῶν ταφή.
Τέταρτον, ὑπάρχει στήν εὐαγγελική περικοπή λεπτομερέστατη περιγραφή τοῦ μνημείου καί τῆς σοροῦ τοῦ νεκροῦ, ἤτοι: ἐντάφια σπάργανά της κατά τό ἔθος ἐνταφιασμοῦ τῶν Ἰουδαίων. Πέμπτον, ἔχουμε τό γεγονός τῆς ἐντόνου ἀντιδράσεως τῶν ἐχθρῶν τοῦ Χριστού, τῶν Σαδδουκαίων πού ἀρνιόντουσαν ἐν γένει τήν ἀνάσταση τοῦ ἀνθρώπου.
Ἕκτον, ἱστορεῖται ἀκόμη, ἡ σφοδροτάτη ἐπιθυμία τῶν παραπάνω ἐχθρῶν καί τῶν Φαρισαίων νά θανατώσουν τόν Χριστό, ἀλλά καί τόν Λάζαρο καί ἕβδομον, ἀβάσιμη τυγχάνει καί ἡ ἄποψη, ὅτι στήν συγκεκριμένη περίπτωση τῆς ἀναστάσεως τοῦ Λαζάρου, ἔχουμε ἕνα φαινόμενο ἐγέρσεως ἀπό κάποιο εἰκονικό θάνατο, ἄποψη, ἡ ὁποία παραμένει ἀστήρικτη, ἀφοῦ ἔχουμε ἐνώπιόν μας τετραήμερο νεκρό.
Ἡ ἱστορία, μᾶς παρουσιάζει στή συνέχεια τήν ὅλη ζωή τοῦ Λαζάρου, μετά τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασίν του ἀπό τόν Χριστό, κατά τήν ὁποία, ὁ Λάζαρος ἀνεχώρησε ἀπό τήν Παλαιστίνη ἀποφεύγοντας τήν ἔχθρα τῶν ἀρχιερέων, γραμματέων καί φαρισαίων, πού ζητοῦσαν νά τόν θανατώσουν καί μετέβη στήν Κύπρο.
Ἐκεῖ ἐγκαταστάθηκε στήν πόλη Κίτιο (σήμερα ὀνομάζεται Λάρνακα). Ἀργότερα τόν συναντοῦν οἱ Ἀπόστολοι Παῦλος καί Βαρνάβας καί τόν χειροτονοῦν Ἐπίσκοπο Κιτίου.
Ἔζησε μετά τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασίν του τριάκοντα ἔτη καί ἀπέθανε τό δεύτερον ἐκεῖ στό Κίτιο. Μάλιστα, ἡ ὅλη ἐπισκοπική του παραμονή καί διακονία στή Λάρνακα ἔχει συνδεθεῖ μέ πολλές παραδόσεις.
Τό λείψανό του τοποθετήθηκε ἐντός μαρμαρίνης σαρκοφάγου ἐπί τῆς ὁποίας χαράχθηκε ἡ ἐπιγραφή «Λάζαρος ὁ τετραήμερος καί φίλος Χριστοῦ». Ἀργότερα, ἐπί τοῦ τάφου του κτίστηκε ἀρχικά μικρός ναός, ὁ ὁποῖος ἐπί αὐτοκράτορος Λέοντος ΣΤ' τοῦ Σοφοῦ διηυρύνθη σέ μεγάλο ὡραιότατο βυζαντινό ναό. Κατά δέ, τό 890 μ.Χ., ὁ αὐτοκράτωρ (ὁ Λέων ὁ ΣΤ') μετέφερε τό λείψανον στήν Κων/λη.
Τήν μεταφορά αὐτή τοῦ ἱεροῦ λειψάνου ἀπό τό Κίτιο στήν Κων/λη ἔχει μέ δύο λόγους του ἐγκωμιάσει ὁ λόγιος Ἐπίσκοπος Καισαρίας Ἀρέθας ἐκ Πατρῶν, ὁ καί μαθητής τοῦ Μ. Φωτίου.
Οἱ λόγοι του εἶναι «Ἐπιβατήριος ἐπί τοῖς τιμίοις λειψάνοις Λαζάρου, ἅ Λέων ὁ φιλόχριστος βασιλεύς ἐκ Κύπρου μετήνεγκεν» (ἀνέκδ. ἐν κώδ. Μάρκ. 524 φ. 122) καί «Τοῦ αὐτοῦ, ἔκφρασις πομπῆς ἱερᾶς, ἥν Λέων εὐσεβής βασιλεύς ἐπί τοῖς τιμίοις λειψάνοις πεποίηται τοῦ Χριστοῦ φίλου, ὅτι πρώτως αὐτά ἐκ Κύπρου μετήνεγκεν» (αὐτόθι φ. 123). Τά κατοπινά χρόνια, κυρίως τόν 18ο αἰῶνα, ἔγιναν ἀξιόλογες ἐπισκευές στόν ἐν λόγῳ ἱερό ναό, ὅπου ὑπάρχει καί ἕνα θαυμασίας τέχνης εἰκονοστάσιο καί ἄλλα συμπληρωματικά κτίρια γιά ν' ἀποτελεῖ σήμερα τό σημαντικότερο μνημεῖο καί ἱερό προσκύνημα τῆς πόλεως Λάρνακας