ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Τρίτη 28 Μαΐου 2024
"και η ΠΟΡΤΑ αυτή θα ανοίξει" αφού το είπε ένας μεγάλος Άγιος, θα γίνει (ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ)
Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ απαντά ¨και η ΕΛΛΑΔΑ θα σωθεί και η ΠΟΛΗ θα παραληφθεί ¨
μια ΑΓΙΑ που στην μνήμη της έπεσε η ΠΟΛΗ
Δευτέρα 27 Μαΐου 2024
το ιστορικό του αποτμήματος της Δεξιάς χειρός του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου που σήμερα έφτασε στο Προκόπι και συγκαταριθμήθηκε με το ΤΙΜΙΟ ΣΚΗΝΩΜΑ του
Τις σχετικές πληροφορίες λαμβάνουμε από την διήγηση του αειμνήστου Αρχιμανδρίτου Διονυσίου Χαραλαμπίδη, του Προκοπιέως, όπως αυτή δημοσιεύθηκε στην εκδοθείσα το 1897 Ασματική Ακολουθία του Οσίου και αναφέρει επί λέξει: «Προ ολίγων ετών, ήτοι κατά το 1880 Σωτήριον έτος, μαθόντες οι εν τη Ιερά και Σεβασμία Μονή ενασκούμενοι οσιώτατοι Ρώσσοι Πατέρες, παρά των εν τη ιδία Μονή συνασκουμένων Καππαδοκών συναδέλφων αυτών, περί του Ιερού και ακεραίου όλως Λειψάνου του Οσίου πατρός ημών Ιωάννου, περί του βίου και των εκάστοτε γενομένων θαυμάτων αυτού, ευλαβεία προς τον συμπολίτην αυτών Άγιον φερόμενοι, απέστειλαν επί τούτω αδελφόν τινά της Μονής, όστις μετέβη απευθείας εις Προκόπιον, και εζητήσατο παρά των κατοίκων αυτού, μέρος τι του ιερού λειψάνου του Αγίου Ιωάννου, όπως, μετά και άλλων ιερών κειμηλίων, ενθησαυρισθή εν τη Ιερά αυτών Μονή. Τότε τινές μεν των Προκοπέων εδέχθησαν την πρότασιν ευχαρίστως, έτεροι δε βαρέως τούτο ήκουσαν και ουδεποσώς ν’αποκοπή η δεξιά του Αγίου συγκατετέθησαν. Ούτω δε επέστρεψεν ο αποσταλείς αδελφός, κεναίς ταίς χερσίν, εις τα ίδια. Μετά παρέλευσιν όμως μικρού χρονικού διαστήματος, αυτοί ούτοι, οι πρότερον σφοδρώς αντιτείνοντες, μεταμεληθέντες ως εκ θαύματος, πρώτοι αυθορμήτως παρεκινήθησαν και συγκατετέθησαν μετά των άλλων κατοίκων πάντων ομοφώνως, όπως αποκοπή η δεξιά του αγίου και αποσταλή εις την ειρημένην Ιεράν Μονήν.
Και ούτως αποφασίσαντες κοινώς απέκοψαν αυτήν και απέστειλαν δι’εμού του ελαχίστου Ιερομονάχου Διονυσίου, και ενός των προκρίτων της πόλεως ημών, εις το αγιώνυμον Όρος του Άθω, κατά Μάιον του 1881.
Φθάσαντες δ’ αμφότεροι ακινδύνως εκείσε και αποκομίσαντες την δεξιάν του Αγίου εις την ειρημένην Ιεράν Μονήν του Ρωσσικού, οίαν παρ’ αυτής μεγαλοπρεπή υποδοχήν της δεξιάς του αγίου είδομεν και οίαν φιλοξενίαν και περιποίησιν ενετύχομεν παρά των πατέρων της Ιεράς Μονής ταύτης, περιττόν εστιν ενταύθα να εκθέσωμεν. Μετά μηνιαίαν δε αυτόθι διατριβήν ημών, εν τω επανέρχεσθαι ημάς εν τη πατρίδι ημών, οι πατέρες της εν λόγω Ιεράς Μονής εδωρήσαντο ημίν ικανά ιερά αναθήματα και μερικήν χρηματικήν συνδρομήν, προς ανέγερσιν μικρού παρεκκλησίου επί του τάφου του αγίου...».
Ταύτα, όσον αφορά το απότμημα της δεξιάς χειρός, το οποίον εδώρησαν εις την αγιορείτικη Ι. Μονή του Αγίου Παντελεήμονος.
Το υπόλοιπον, όμως, τμήμα του δεξιού βραχίονος και της παλάμης του Οσίου, διεφύλαξαν μετ’ ευλαβείας και σεβασμού έως σήμερον οι παρευρισκόμενοι εδώ ευσεβέστατοι αυτάδελφοι κ. Ελένη και κ. Ελευθέριος Παπαγρηγορίου, απόγονοι του αοιδήμου Ιερέως Γρηγορίου, οι οποίοι έχουν την ευλαβή τόλμη να το αποχωρισθούν και να το προσφέρουν στο Ι. Προσκύνημα, εξασφαλίζοντάς το φυσικά και διά το μέλλον, υπείκοντες στην συνείδησή τους, αλλά και στην προτροπή του πνευματικού των πατρός, αγαπητού μας δε και πολυσεβάστου αδελφού και συλλειτουργού αιδεσιμολογιωτάτου πρωτοπρεσβυτέρου π. Λάμπρου Ανδρεάκη, λαμπρού Κληρικού, ο οποίος διακονεί με αφοσίωση υπό το ωμοφόριόν Σας, Μακαριώτατε, στην Ενόριο Εκκλησία του Αγίου Αθανασίου Πολυδρόσου στο Χαλάνδρι Αθηνών.
Με πάλουσαν εκ συγκινήσεως καρδίαν τους ευχαριστούμε και τους συναριθμούμε στους μεγάλους ευεργέτες του Ιερού τούτου Καθιδρύματος.
και η εκκλησία των Σκοπίων σηκώνει μπαϊράκι - τελευταίες πληροφορίες
Με την πρέπουσα Τιμή και τον οφειλετικό Σεβασμό στο Παλληκάρι του Χριστού ...σήμερα στο Προκόπι Εύβοιας
ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1980 ειπώθηκε: “ένα γεγονός στον Τίγρη ποταμό θα διακόψει το σφράγισμα του αντίχριστου”
Για να σωθούμε πρέπει να γίνουμε πλούσιοι στις μοναδικές αλήθειες της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και της ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑΣ
Η άγνωστη Μεσοπεντηκοστή
Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής, η σπουδαία αυτή Δεσποτική εορτή, εμπεριέχει βαθύτατο θεολογικό, αλλά και συνάμα σωτηριολογικό περιεχόμενο, που οι περισσότεροι άνθρωποι αγνοούν.Αγνοούν ακόμη και την ύπαρξη αυτής της εορτής ή άλλοι την θεωρούν ως μία απλή ονομασία που δόθηκε από την Εκκλησία, για να δηλωθεί ότι έχει διανυθεί ήδη το μισό χρονικό διάστημα ανάμεσα στο Πάσχα και στην Πεντηκοστή.
Όμως, πόσο απέχει αυτό από την πραγματικότητα!
Στο Βυζάντιο την γιόρταζαν με περισσή λαμπρότητα, γιατί ήταν καταληπτότερο το πνευματικό της περιεχόμενο. Αν γνώριζαν οι άνθρωποι πόσο μεγάλο πνευματικό βάθος κρύβει η εορτή αυτή, θα έτρεχαν στην εκκλησία, και ολημερίς θα προσεύχονταν, εκζητώντας από τον Ιησού Χριστό τα μεγάλα δώρα που εμφαίνει και υπόσχεται κατά την ημέρα αυτή- αλλά και πάντοτε βέβαια- στον δυστυχή και ταλαιπωρημένο λαό Του, που επιμένει να αναζητεί ματαίως και μακριά από Εκείνον την πληρότητα και την ανάπαυση της ψυχής του.
Η εορτή έχει να κάνει με το μέσον, δηλαδή το κέντρο, ως προς πολλά της σημεία. Εκτός του ότι τοποθετείται ανάμεσα στο Πάσχα και την Πεντηκοστή, ακολουθείται και από πολλά άλλα σχετικά παράδοξα, που έχουν σχέση με το μέσον. Το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας (Ιωάννης Ζ΄14-30), παρουσιάζει τον Ιησού, ακριβώς στο μέσον της εορτής του εβραϊκού Πάσχα, (μεσούσης της εορτής), να ανεβαίνει στο ιερό και στεκόμενος στο μέσον της ομηγύρεως των διδασκάλων του Ιουδαϊκού λαού, να διδάσκει δημόσια ενώπιον λαού και νομομαθών ιερέων. Με την κεντρική και σημαίνουσα θέση που παίρνει μέσα στον χώρο, και με τον θεϊκό του λόγο, προβάλλει φανερά τον Εαυτό Του ως Μεσσία, ονομασία που ηχητικά θυμίζει πάλι το μέσον, εφόσον είναι ο μεσίτης και συμφιλιωτής ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο. Και με τον θείο λόγο Του, που δονεί τις ψυχές και υπερεκχειλίζει από σοφία και δύναμη, προκαλεί τον θαυμασμό, αλλά και τον προβληματισμό στους ακροατές Του και αποδεικνύεται ως ο μόνος και αληθινός Διδάσκαλος, γιατί ο ίδιος είναι ο Λόγος Του Θεού και η ίδια η ενσαρκωμένη η Του Θεού Σοφία. Ο στίχος του συναξαρίου της ημέρας αναφέρει: «Εστώς διδάσκει της Εορτής εν μέσω Χριστός Μεσσίας των διδασκάλων μέσον». «Στο μέσον της εορτής ο Μεσσίας Χριστός στέκεται και διδάσκει στο μέσον των διδασκάλων».
Όμως στην υμνογραφία του όρθρου της εορτής συσχετίζεται το θέμα της παραπάνω ευαγγελικής περικοπής και με το θέμα της περικοπής που ακολουθεί λίγο πιο κάτω (Ιωάννης Ζ΄ 37-39), ενώ δεν έχει να κάνει φανερά με την έννοια το μέσου. Στο κομμάτι αυτό ο Ιησούς, κατά την εσχάτη μέρα της μεγάλης εορτής και την πιο λαμπρή, (την Πεντηκοστή των Εβραίων), στάθηκε μπροστά στο πλήθος και φώναξε δυνατά: «Όποιος διψάει, ας έρθει σε μένα να πιει. Μέσα από εκείνον που πιστεύει σε μένα, καθώς λέει η Γραφή, ποτάμια ζωντανού νερού θα τρέξουν. Αυτό το είπε ο Ιησούς, εννοώντας το Πνεύμα που θα έπαιρναν όσοι πίστευαν σ’ Αυτόν».
Δεν είναι όμως καθόλου άσχετα τα δύο θέματα που εμπλέκει μεταξύ τους η υμνογραφία της ημέρας. Διότι μέσα από τον Μεσσία, που μας συμφιλιώνει με τον Πατέρα Θεό και μας διδάσκει την Σοφία του Θεού, το αποτέλεσμα είναι να γίνει ο πιστός άνθρωπος και αυτός μια πηγή ζωντανού νερού, δηλαδή να φωτιστεί και να πληρωθεί από το Πνεύμα το Άγιο, που είναι ο θησαυρός κάθε αγαθού και να μην ξαναδιψάσει ποτέ, αποζητώντας τα φθαρτά πράγματα του κόσμου τούτου, που μονίμως τον απογοητεύουν.
Και δεν είναι επίσης τυχαίο ότι η εορτή της Μεσοπεντηκοστής τοποθετείται σχεδόν ανάμεσα (πάλι έχουμε και εδώ ένα μέσον) στην Κυριακή του Παραλύτου και τη Κυριακή της Σαμαρείτιδος. Διότι αυτό σημαίνει, δίδοντας τις ανάλογες προεκτάσεις, ότι ο Χριστός ανορθώνει γενικά τον παράλυτο από την αμαρτία άνθρωπο και του δίνει να πιει από το ζωντανό νερό του Πνεύματος, όταν, βέβαια, Του το ζητήσει, όπως Του το ζήτησε η Σαμαρείτιδα στο φρέαρ του Ιακώβ, που Τον συνάντησε.
Επομένως, η θεία Μεσοπεντηκοστή μας δίνει τούτο το μεγαλειώδες μήνυμα και προτροπή: Ο Χριστός, που είναι ο μεσίτης μας ανάμεσα σ’ εμάς και στον Θεό Πατέρα, όταν πιστέψουμε σ’ Αυτόν και Του το ζητήσουμε, μας συμφιλιώνει και μαζί Του και με τον Πατέρα, με αποτέλεσμα να πληρωθούμε από το φως της του Θεού Σοφίας, του Αγίου Πνεύματος, και να γίνουμε πηγή αλλομένου ύδατος και ευτυχίας ακόρεστης. Δεν μας προτρέπει απλά ο Χριστός σ’ αυτό το υπέρτατο δώρο, μας το φωνάζει, βοά να του το ζητήσουμε, βοά να Του ζητήσουμε το ζωντανό νερό Της θείας Του χάριτος, για να πάψουμε να είμαστε παράλυτοι και δυστυχείς, στον γήινο τούτο κόσμο.
Εκφραστικότατο το τροπάριο του Κανόνος της εορτής:
«Λεπρώσαν μου την καρδίαν αποκαθάρας
και της ψυχής μου, Λόγε, τα όμματα φωτίσας ,
επί κλίνης οδύνης μου κείμενον,
ανόρθωσόν με ως τον παράλυτον ανέστησας
εν κλίνη κατακείμενον».
«Τη γεμάτη από τη λέπρα της αμαρτίας καρδιά μου
καθάρισε,
και της ψυχής μου τα μάτια φώτισέ μου, Λόγε,
από το κρεβάτι του πόνου μου ανόρθωσέ με,
όπως σήκωσες τον κατάκοιτο παράλυτο».
Και το απολυτίκιο της εορτής:
« Μεσούσης της εορτής
διψώσαν μου την ψυχήν
ευσεβείας πότισον νάματα.
ότι πάσι Σωτήρ εβόησας.
Ο διψών ερχέσθω προς με και πινέτω.
Η πηγή της ζωής , Χριστέ ο Θεός, δόξα Σοι».
Σήμερα, μέσα στην δαιμονική τρέλα του κόσμου, μέσα στα τεράστια αδιέξοδα και τον πόνο, βοά ο Χριστός στις διψασμένες ψυχές μας, να τον πλησιάσουμε και να του ζητήσουμε με πίστη και ταπεινή καρδιά να πιούμε από τις θείες και ζωοποιές δωρεές Του, για να βρούμε ανάπαυση και γαλήνη. Σήμερα, αυτός είναι ο μόνος δρόμος, που σε πολλούς πλέον έχει αρχίσει, ως υπέρτατη αλήθεια, να γίνεται συνείδηση και καταφυγή. Διότι δεν υπάρχει πλέον άλλη σωτηρία. Τα υπόλοιπα είναι πόνος και θάνατος. Ο τωρινός άνθρωπος επιβάλλεται να ενισχυθεί και να αλλοιωθεί πνευματικά, να χαριτωθεί, για να μπορέσει να επιβιώσει και να αντέξει στη σύγχρονη σκληρή και ακάνθινη πραγματικότητα.
Αυτά είναι κάποια από τα θεία και σε πολλούς άγνωστα και λυτρωτικά μηνύματα που μας μεταφέρει η πολυσήμαντη και αγία εορτή της Μεσοπεντηκοστής.
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ - για αυτό να τιμάμε την μεγάλη εορτή της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
" οι μεγάλοι κάνουν τις πάπιες και ο τούρκος κόρακας κόβει κρέας από τον ανθρώπινο πολιτισμό" εν μέσω ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ
" τουρκικές προκλήσεις η μια μετά την άλλη , δηλώσεις φανατικές που βγάζουν μόνο πόλεμο και επεκτακτικότητα"
ΦΥΣΙΚΑ μόνο ξερές δηλώσεις για να μην χαλάσουμε την διάθεση του γείτονα.
η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ εξακολουθεί να μυρίζει θυμίαμα όσα και να την κάνουν γιατί μυστικά την λειτουργούν άγγελοι με χορείες ΑΓΙΩΝ.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
πριν πολλούς χρόνους γράφαμε