φώτο ( Ιερός Ναός Αναστάσεως - το θαύμα της διάνοιξης της μαρμάρινης κολώνας και η εκπήγαση μέσα από αυτήν του ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ)
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Και οι Ρώσοι θέλουν να πουλήσουν τα εμβόλια τους, αλλά ενώ οι Δυτικοί ενημερώνουν για παρενέργειες, αυτοί γιατί αποσιωπούν για τυχόν παρενέργειες του εμβολίου τους;
"Βολοκολάμσκ: ''Όσοι εμβολιάζονται, δεν τον πράττουν μόνον για τον εαυτό τους''
η Εκκλησία υποδεικνύει συνεχώς ότι το ζήτημα του εμβολιασμού ή της άρνησής του πρέπει να αποτελεί προσωπική υπόθεση, ο μητροπολίτης Ιλαρίωνας υπογράμμισε: «Ανεξαρτήτως της στάσεως του ανθρώπου έναντι του εμβολιασμού, είτε πιστεύει στον κίνδυνο της νόσου, είτε όχι, πρέπει να ενθυμείται ότι όσοι εμβολιάζονται, δεν τον πράττουν μόνον για τον εαυτό τους, αλλά και για τους γύρω τους».
«Ακόμη κι εάν δεν φοβείσθε τίποτε, ούτε τον θάνατο, ούτε τη νόσο, λυπηθείτε τους άλλους, συμπεριλαμβανομένων και των ηλικιωμένων, των πλησίον σας, τους οποίους συναναστρέφεσθε και στους οποίους άθελά σας μπορείτε να μεταδώσετε τον ιό και επομένως να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή τους», προέτρεψε ο ιεράρχης." ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/43213-volokolamsk-osoi-emvoliazontai-den-ton-prattoun-monon-gia-ton-eafto-tous
Βγαίνει από μόνο του αυτό το συμπέρασμα;
" Είναι σαν να μας λένε ότι όσοι εμβολιάζονται και πεθαίνουν από τυχόν παρενέργειες , όπως αυτές ανακοινώνονται στα ΜΜΕ, αυτοί οι συνάνθρωποι μας το κάνουν για τον πλησίον τους;"
Οι κληρικοί είναι ιατροί ψυχών και σωμάτων.
Και σήμερα κάποιοι διαφημίζουν αποκλειστικά την σωτηρία των σωμάτων δίχως μάλιστα να έχουν και εξιδεικευμένες ιατρικές γνώσεις.
Φυσικά όταν από τα κοινοβούλια των χωρών τους ψηφιζόταν νόμοι που καταστρέφουν τις ψυχές, δεν τους είδαμε να μιλούν για τον " εμβολιασμό της αμαρτίας" μέσα στην κοινωνία και το χριστεπώνυμο πλήρωμα, αλλά έμαθαν να ομιλούν φειδωλά και νομικίστικα δίχως να καταλαβαίνει γκρι ο λαός, αλλά για να έχουν ένα πάτημα ότι κάτι ψέλλισαν.
Ακόμη και κάτι άλλο. Γνωρίζουν άραγε ότι εκτός από τις παρενέργειες των εμβολίων υπάρχουν και οι "παρενέργειες της κακοδοξίας" όταν καταπατάς τα Δόγματα και τους Κανόνες;
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ (16, 1 – 8)
Καί διαγενομένου τοῦ Σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ
᾿Ιακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν
αὐτόν.
Καὶ λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον,
ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. Καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν
λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι
ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα.
Απόδοση
Και αφού πέρασε το Σάββατο, η Μαρία η Μαγδαληνή και η Μαρία η
μητέρα του Ιακώβου και η Σαλώμη αγόρασαν αρώματα για να πάνε και
να τον αλείψουν.
Και πολύ πρωί, την πρώτη ημέρα της εβδομάδος, μόλις
ανέτειλεν ο ήλιος κάτω από τον ορίζοντα, έρχονται στο μνήμα. Έλεγαν δε
μεταξύ τους: «Ποιος θ’ αποκυλίση για μας το λίθο απ’ την είσοδο του
μνήματος;» Αλλά μόλις κοίταξαν, βλέπουν ότι ο λίθος είχεν αποκυλισθή.
Ήταν δε πάρα πολύ μεγάλος
ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΛΑΒΑΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΟ ΠΑΝΑΚΗΡΑΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ
" Καί διαγενομένου τοῦ Σαββάτου"
" Καὶ λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων"
"ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου"
Το να μας πείσουν ότι η εορτή της Αναστάσεως άρχεται όπως τις καθημερινές εορτές από την ώρα του τελούμενου εσπερινού τους και ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την εξ οικονομία αλλαγή της ώρας της Αναστάσεως θεωρούμε ότι προσκρούει στα ανωτέρω.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ αδελφοί σύντομα έρχεται στην ώρα της.
Φαίνεται ότι είμεθα ολομόναχοι αλλά βέβαιοι ότι ο Νικητής του Θανάτου και η ίδια η ΑΥΤΟΖΩΗ είναι δίπλα μας.
( ανανέωση 1 )
ΙΣΚΕ:"Θεωρούμε ότι θα πρέπει η Πολιτεία να σταματήσει να μας περιπαίζει προκλητικά λέγοντας ότι επιβάλλεται στις 2 Μαΐου, την ημέρα του Πάσχα, η απαγόρευση κυκλοφορίας να αρχίζει στις 22:00, ενώ την επόμενη ημέρα η απαγόρευση θα αρχίζει από τις 23:00, και σύμφωνα με δήλωση Υπουργού αν κάποιος αποχωρήσει από χώρο εστίασης στις 23:00 θα είναι σύννομος, με αποτέλεσμα de facto να παρατείνεται η κυκλοφορία μετά τις 23:00 (τι θα αλλάξει άραγε μέσα σε μία ημέρα;) και να σταματήσουν να μας θεωρούν πολίτες δευτέρας κατηγορίας.
( ανανέωση 2 )
" του αειμνήστου καθηγητού Ιωάννου Φουντούλη, ο οποίος αποφαίνεται ρητώς ότι «οι μαρτυρίες των αρχαίων Τυπικών» τείνουν εις το ότι η Ανάστασις γίνεται μετά τα μεσάνυκτα, πριν ακόμη αρχίση να υποχωρή η νύχτα, δηλαδή «Όρθρου βαθέος» της Κυριακής, ως Κυριωνύμου, Αναστασίμου Ημέρας." https://www.romfea.gr/
( ανανέωση 3 )
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΆΣΕΩΣ.
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Από σήμερα εισήλθαμε στην περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος. Δυστυχώς, πολλά συμβαίνουν και πολλά έχουν επιβληθεί στην Εκκλησία, ξένα και παράδοξα.
Στο ερώτημα περί του πότε θα πρέπει να γίνει η τελετή της Αναστάσεως, οφείλω να πω ότι:
1) Η σωστή ώρα είναι 12:00 τα μεσάνυχτα. Και τούτο διότι η Ανάσταση του Κυρίου έλαβε χώρα μετά τα μεσάνυχτα της "πρώτης των Σαββλατων", δηλ. μετά από τα μεσάνυχτα και ξημερώματα της Κυριακής, δηλ. "την πρώτη των Σαββάτων ".
Επίσης, η πρώτη επίσκεψη των Μυροφόρων έλαβε χώρα "όρθρου βαθέως", δηλαδή τις πρώτες ώρες μετά τα μεσάνυχτα.
2) Είναι γνωστόν, ότι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός έμεινε στα βάθη του Άδου συνολικά για 33 ώρες, όσα αριθμητικά ήταν τα χρόνια της επί γης ζωής Του, με σκοπό να ελευθερώσει τον άνθρωπο από τα δεσμά και την αιχμαλωσία του θανάτου.
3) Η Λειτουργική παράδοση της Εκκλησίας μας, βασισμένη επάνω στην Αγία Γραφή, απαιτεί η Θεία Λειτουργία να τελείται μιά φορά μέσα στο εικοσιτετράωρο. Διότι ο Άγιος Απόστολος Παύλος μας διδάσκει, ότι ο Κύριος μιά φορά πρόσφερε την μοναδική Θυσία επάνω στο Σταυρό.
4) Εκείνος που τελεί δύο Λειτουργίες μέσα στο ίδιο εικοσιτετράωρο ξανασταυρώνει τον Χριστό. Ούτε επιτρέπεται οι πιστοί να κοινωνούν δύο φορές μέσα σε μία ημέρα.
5) Οι ιεροί Κανόνες απαιτούν την καθαίρεση όσων τελέσουν δύο Λειτουργίες την ίδια ημέρα.
6) Εάν παραθεωρήσουμε τα πιό πάνω, τότε θα μοιάζουμε με τους αιρετικούς Παπικούς και Προτεστάντες, που βρίσκονται εκτός Εκκλησίας.
7) Στα ζήτημα της Πίστεως και Ιεράς Αποστολικής Παραδόσεως δεν χωρεί καμία "οικονομία". Η οικονομία εφαρμόζεται μόνον στη χρήση των Ιερών Κανόνων, ουδέποτε σε θέματα Πίστεως. Η ακρίβεια της τήρησης των Αγιογραφικών, Αποστολικών και Πατερικών Παραδόσεων είναι ζωτικής σημασίας για την γνησία αγάπη μας προς τον Κύριο Ιησού Χριστόν και την ορθοτόμησις της Αληθείας.
Ούτε κατά την περίοδον των μεγάλων διωγμών, ούτε την περίοδον της κατακτήσεως των Ιεροσολύμων από τους Πέρσες και Οθωμανούς κατακτητές τον 7ον αιώνα μ.Χ., ούτε την περίοδον των 400 και αλλού 500 χρόνων της Τουρκοκρατίας, ούτε κατά τους 1ο και 2ο Παγκοσμίους Πολέμους, ούτε σε άλλες πιό θανατηφόρες πανδημίες, κανένας Πατριάρχης, Μητροπολίτης, Επίσκοπος, Ηγούμενος, αλλά ούτε καμία Ιερά Σύνοδος τόλμησε να μεταθέσει την ώρα της Αγίας Αναστάσεως. 9) Τέλος, ποιά η λογική των επιχειρημάτων που προβάλλουν, και απαιτούν να γίνει η Ανάστασις στις 9:00 μ.μ.; Δηλαδή, ο Κορωνοιός COVID-19 υπάρχει τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου, αλλά δεν υπάρχει στις 9:00 μ.μ.;
Όταν τηρούνται όλα τα υγειονομικά μέτρα, (μάσκες και αποστάσεις) πού είναι το πρόβλημα;
Στις πολιτικές συγκεντρώσεις, στα κορωνοπάρτια, στο άνοιγμα του Τουρισμού και αλλού δεν υπάρχει ο κίνδυνος του Κορωνοιού; Μόνον μέσα στις Ιερές Ακολουθίες βρίσκεται ο κίνδυνος μετάδοσης του Κορωνοιού COVID-19; Και αποτρέπουν, μάλιστα, οι άπιστοι να μη μετέχουν οι πιστοί στην Θείαν Κοινωνίαν, αγνωούντες ότι είναι Σώμα και Αίμα του Θεανθρώπου και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος δεν μεταδίδει ασθένειες, αλλά, αντιθέτως, θεραπεύει πάσαν νόσον.
Λίγη σοβαρότητα, λοιπόν. Ας μην υποτιμούν την νοημοσύνη του Ελληνικού Ορθοδόξου λαού.
Άς προσέξουμε όλοι. "Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου"! Άς τηρήσουμε τις αρχαίες Παραδόσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Ευελπιστώ, ότι μ' αυτά τα απλά και σύντομα επιχειρήματα απάντησα στο σοβαρό αυτό ερώτημα.
Υπακοή μετά διακρίσεως απαιτούν οι θεοφόροι Πατέρεα, και όχι τυφλή υπακοή.
Το βέβαιο και ουσιαστικότερον είναι ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, ο Υιός του Θεού, αναστήθηκε εκ των νεκρών, "πρωτότοκος των νεκρών γενόμενος". Ενίκησε τον θάνατον με τον δικόν Του θάνατον.. "Θανάτω θάνατον πατήσας"
Ο Άγιος Θεός να μας λυπηθεί.
+Ο Ο Μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων
Εφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής
( ανανέωση 4 )
Γράφει ο Πρωτ. Νικόλαος Μοναστηριώτης
Αρχιερατικός Επίτροπος Πόλεως Κέρκυρας
Διάβασα με ενδιαφέρον διάφορα κείμενα το τελευταίο διάστημα –ως και το κείμενο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Πειραιώς, «Διευκρινίσεις περί της ώρας της Αναστάσεως» - σχετικά με την ώρα τέλεσης της Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας και θα ήθελα να εκφράσω ταπεινά τις απόψεις μου επί των θέσεων που έχουν δημοσιευθεί.
Κατ’ αρχήν θεωρώ πως όλοι παραδεχόμαστε ότι μέσα σε μία ημέρα μπορεί να τελεστεί μόνο μία Θ. Λειτουργία από τον ίδιο κληρικό και στην ίδια Αγία Τράπεζα.
Τούτου δοθέντος τίθεται το ερώτημα: πως διαχωρίζεται η μία ημέρα από την άλλη; Κάποιοι θεωρούν ότι η ημέρα αλλάζει στις 12 τα μεσάνυχτα, κάποιοι άλλοι με την τέλεση του Εσπερινού ως πρώτης ακολουθίας της λειτουργικής ημέρας. Νομίζω ότι η σωστή απάντηση δεν είναι καμμία από τις δύο παραπάνω. Και εξηγούμαι.
Μπορεί ο Εσπερινός να είναι η πρώτη ακολουθία της λειτουργικής ημέρας, ωστόσο δεν σηματοδοτεί την αλλαγή της "φυσικής" ημέρας.
Ο Εσπερινός μας εισάγει στην εορτή της ημέρας που ξημερώνει, δεν αποτελεί την έναρξή της.
Αν υιοθετήσουμε την ακολουθία του Εσπερινού ως σημαίνουσα την αλλαγή της ημέρας, τότε θα έπρεπε και η νηστεία της Παρασκευής λ.χ. να σταματάει το απόγευμα της αυτής ημέρας ή η κατάλυση της Πέμπτης να σταματάει το απόγευμα της Πέμπτης.
Υπάρχει, όμως, αυτή η πρακτική στην Παράδοση της Εκκλησίας μας;
Επίσης η προηγιασμένη Θ. Λειτουργία των Παρασκευών της Μ. Τεσσαρακοστής πότε τελείται τελικά, την Παρασκευή ή το Σάββατο επειδή τελείται μετά τον Εσπερινό;
Αν τελείται την Παρασκευή τότε δεν παίζει ρόλο στην αλλαγή της ημέρας η ακολουθία του Εσπερινού. Αν τελείται το Σάββατο τότε πως γίνεται να λειτουργούμε πάλι τα πρωινά των Σάββατων της Μ. Τεσσαροκοστής;
Το ίδιο ισχύει και για τις Λειτουργίες της παραμονής των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων.
Το ότι γίνονται συναπτά με την ακολουθία του Εσπερινού ουδόλως σημαίνει ότι έχουμε περάσει στην επόμενη ημέρα, διότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να τελέσουμε και δεύτερη Θ. Λειτουργία (εκτός αν τελικά δεν ισχύει αυτός ο κανόνας περί της μη τέλεσης δύο Θ. Λειτουργιών την ίδια ημέρα).
Ακόμη και στα πρώιμα βυζαντινά χρόνια όταν οι Λειτουργίες αυτές τελούνταν όντως το απόγευμα και όχι το πρωί όπως σήμερα (αφού προηγούνταν βέβαια ολοκληρωτική νηστεία-αφαγία), ακολουθούσε ολονύκτια ακολουθία με μακράς διαρκείας πανυχίδα και όρθρο προκειμένου να τελεστεί η πανηγυρική Θ. Λειτουργία τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας.
Ακόμη περισσότερο πρέπει να σκεφτούμε το εξής: η Λειτουργία της Μ. Πέμπτης τελείται την Μ. Πέμπτη ή μήπως την Μ. Παρασκευή;
Αν άλλαζε η ημέρα με τον Εσπερινό τότε η Θ. Λειτουργία της Μ. Πέμπτης θα τελούνταν την Μ. Παρασκευή. Είναι αυτό αποδεκτό θεολογικά, λειτουργικά, κανονικά και παραδοσιακά;
Νομίζω ότι η απάντηση είναι προφανής και πρέπει να είναι και ο οδηγός μας για την λύση του προβλήματος που αφορά την ώρα της Αναστάσιμης Θ. Λειτουργίας.
Αν η Θ. Λειτουργία της Μ. Πέμπτης γίνεται όντως την Μ. Πέμπτη παρόλο που προηγείται ο Εσπερινός, τότε αναγκαστικά το ίδιο θα ισχύει και για την Θ. Λειτουργία του Μ.Σαββάτου: ή τελείται το Μ. Σάββατο ή τελούνται δύο Λειτουργίες την Κυριακή του Πάσχα.
Αν η Λειτουργία του Μ.Σαββάτου λογίζεται ως πρώτη Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα, τότε η Λειτουργία της Μ.Πέμπτης πρέπει να λογιστεί ως Λειτουργία της Μ.Παρασκευής, πράγμα άτοπο.
Επομένως πότε αλλάζει η ημέρα; Προφανώς με την πάροδο της νύχτας. Αυτή η αρχή τηρείται και στο Άγιο Όρος στο οποίο αναφέρεται ο Άγιος Πειραιώς στο πρόσφατο κείμενό του.
Στο Άγιο Όρος λοιπόν, παρά το ότι τηρείται το βυζαντινό ωρολόγιο, εντούτοις ουδέποτε τελείται Θ. Λειτουργία πριν το φυσικό μεσονύχτιο, πριν δηλαδή αρχίσει η νύχτα να κατηφορίζει προς την ανατολή του ηλίου (δεν έχει σημασία αν τη μέση της νύχτας την ονομάζουμε 12η ή 1η ή 6η ή κάτι άλλο). Γι’ αυτό άλλωστε και οι ακολουθίες στις Ιερές Αγρυπνίες είναι πολύωρες, προκείμενου να παρέλθει η νύκτα.
Συμπερασματικά (συνειδητά παρέμεινα μόνο στην λειτουργική διάσταση του θέματος. Δεν επεκτάθηκα στο εγειρόμενο ζήτημα της ευχαριστιακής νηστείας προ της Θ. Μετάληψης που είναι εξίσου σοβαρό για λόγους κανονικούς και ποιμαντικούς): Δεν είναι η ακολουθία του Εσπερινού που σηματοδοτεί την έναρξη της ημέρας αλλά η πάροδος της νύκτας –καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωὶ ἡμέρα μία. Η 12η νυχτερινή είναι όντως ώρα του κοσμικού ωρολογίου.
Είναι όμως μια συμβατική ώρα που σημαίνει την μέση της νύκτας και την καθοδική της πορεία προς το ξημέρωμα της νέας ημέρας, που βέβαια υιοθετήθηκε από την Εκκλησιαστική πράξη κατ’ οικονομίαν.
Αν με τις εφετινές συνθήκες λόγω της πανδημίας δεν είναι επιτρεπτό από τις κρατικές αρχές να εορταστεί η Ανάσταση κατά το λειτουργικό έθος, τότε η ορθή λειτουργικά, κανονικά και παραδοσιακά λύση είναι μία: η τέλεση της Αναστάσιμης Θ. Λειτουργίας όρθρου βαθέος της μιας των Σαββάτων, της Κυριακής ημέρας του Πάσχα. ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/43232-peri-tis-oras-tis-anastasimis-theias-leitourgias