Ελληνορωμαϊκά!

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

" ξέρεις γιατί τόσα χρόνια δεν θέλουν να γίνει το ΤΑΜΑ του Έθνους μας για το 21;" " για να να μην αισθανθούμε ότι κάποτε ελευθερωθήκαμε και να μας πουν ότι είστε ακόμα ραγιάδες, αλλά και θα παραμείνετε"


φώτο από fb

Έρχονται εκπλήξεις που μόνο αν καθαρίσουμε την ματιά μας με μετάνοια και ανθρωπιά θα δούμε το ΧΕΡΙ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

 Όποιος έκλεψε την Ελλάδα είναι σαν να έκλεψε το παγκάρι της εκκλησίας γιατί η Ελλάδα είναι το σπίτι του ΧΡΙΣΤΟΥ και της ΠΑΝΑΓΙΑΣ.

Επειδή δοκιμάστηκαν όλοι οι  οι εθνικοί σωτήρες, αυτή την φορά θα μας σώσει ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ με τον δικό του τρόπο. 

Και ο δικός ΤΟΥ  τρόπος έχει να κάνει με όσα παράδοξα συμβαίνουν γύρω μας και από κάτω μας ...

Πολλοί  αναρωτιούνται  γιατί δεν καταλαβαίνουν οι Έλληνες που τους πάνε ; δίχως να προβληματίζονται ότι υπάρχουν τραγικές ελλείψεις σε κοινό νου που εδώ και δεκαετίες πολτοποιήθηκε σε μπλέντερ της νέας εποχής.

Τι είναι η νέα εποχή ; και γιατί δημιουργήθηκε ως αντίπαλο δέος της Ελληνοχριστιανικής  Παιδείας ; 

Γιατί εδώ στην Ελλάδα πονάει περισσότερο το μαστίγιο της νέας εποχής;

Ακριβώς γιατί πρέπει να γίνουμε φρόνιμοι σκλάβοι στα κελεύσματα των νέων αφεντικών.

μας έλεγε ένας παππούλης:  

" ξέρεις γιατί τόσα χρόνια δεν θέλουν να γίνει το ΤΑΜΑ του Έθνους μας για το 21;" 

" για να να μην αισθανθούμε ότι κάποτε  ελευθερωθήκαμε και να μας πουν ότι είστε ακόμα ραγιάδες, αλλά και θα παραμείνετε" 

" από λόγια καλά πάμε και υστερούμε δραματικά σε πράξεις και ενέργειες που αναδεικνύουν τον Θεανθρώπινο χαρακτήρα της ιδιοσυγκρασίας μας, που είναι  πνευματικό στοιχείο του Ορθόδοξου βαπτίσματος μας " 

" έλεγε ο παπά - Ανανίας ο Κουστένης - χρειαζόμαστε νέους πυρπολητές σαν τον Κανάρη για να πυρπολήσουν τα καλά σπλάχνα του Έλληνα και της Ελληνίδος " 

 Προς το παρόν βιώνουμε κάτι σαν έκτακτη " πανδημία εκδημιών"  και ουδείς  προβληματίζεται ;

Έρχονται εκπλήξεις που μόνο  αν καθαρίσουμε την ματιά  μας με μετάνοια και ανθρωπιά θα δούμε το ΧΕΡΙ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΝΗΜΗΣ - Να αναγνωρίσω μια στάχτη; Δεν μπορώ να κηδέψω τον άντρα μου και το παιδί μου

 

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΟΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ...ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΝΕΨΟΥΜΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ

«Είμαι με τα ηρεμιστικά. 40 χρόνων ''έφυγε'' ο σύζυγός μου και 5 χρόνων το παιδί μου. Ήταν στο πρώτο βαγόνι. Όλοι οι άνθρωποι που είναι εκεί είναι άχρηστοι, να φύγουν. Βγαίνουν κάποιοι βουλευτές και μας λένε συλλυπητήρια. Να μου πούνε τι; Θα μου φέρουν πίσω το παιδί μου και τον άντρα μου; Να απολυθούν όλοι, είναι όλοι άχρηστοι», είπε αρχικά μιλώντας συγκλονισμένη για την απίστευτη τραγωδία που της στέρησε ξαφνικά σύζυγο και παιδί.

Την ίδια ώρα, σοκ προκαλεί η μαρτυρία για το όταν κλήθηκε να αναγνωρίσει την οικογένειά της.

«Και που πήγαμε (σ.σ.: στο νοσοκομείο) τι είδα; Δεν βρήκαμε τίποτα, είδα το παιδί μου, τον άντρα μου; Είδα κάτι; Δεν μου πήραν DNA. Στάχτες πήρα και αποκαΐδια, δεν μου έδωσαν τίποτα. Τι; Να αναγνωρίσω μια στάχτη; Δεν μπορώ να κηδέψω τον άντρα μου και το παιδί μου. 
( Αναδημοσίευση)

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΝΗΜΗΣ Φρίκη στα Τέμπη: «Κάποιοι εξαϋλώθηκαν» Ούτε όταν χάνονται οι πιλότοι των πολεμικών μας.

 

Στο καμένο βαγόνι βρισκόταν το κυλικείο, το οποίο ήταν γεμάτο από νέους ανθρώπους και από το οποίο δεν έχει μείνει τίποτα εξαιτίας της σύγκρουσης, καθώς μετατράπηκε σε μια άμορφη μάζα.
ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΑΝ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ ΗΤΑΝ ΑΔΕΙΑ ή ΦΟΡΤΩΜΕΝΗ και με τι;
( Αναδημοσίευση )
Ένα χρόνο μετά τα ερωτήματα τριπλασιάστηκαν 

900 τρακτέρ " κατέλαβαν" τις Βρυξέλλες

Συμβαίνει τώρα - συνεδριάζουν εκτάκτως οι υπουργοί Γεωργίας των 27 χωρών της ΕΕ
Ζωντανά ΣΥΝΔΕΣΗ
Φωτογραφίες AP

πολύ φρέσκο αδελφοί - μόλις άνοιξαν τις κουρτίνες φάνηκε η Ρωμιοσύνη στην Αγία Σοφία

Εγκυμονούνται γεγονότα με τις προσευχές των Αγίων στην Αγία Σοφία. 
Προσπάθεια λήψης από τον γυναικωνίτη κοντά στην Πλατυτέρα και άλλες λήψεις.
Μας τις έστειλαν 
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου θα κτυπήσουν πένθιμα οι καμπάνες στην Ελλάδα για τους μάρτυρες στα Τέμπη .

Αυτό που μας απαγορεύτηκε να κάνουμε την Μεγάλη Παρασκευή της Πανδημίας του 2020 , θα το κάνουμε τώρα και με δάκρυα για το μνημόσυνο των 57 μαρτύρων στα Τέμπη.
Από εδώ και πέρα οι Καμπάνες των Ορθοδόξων Ιερών Ναών θα βαρούν τον Συναγερμό σε ότι κακό ή σε ότι καλό έρχεται .
Για να το πούμε πιο απλά οι Καμπάνες θα γίνουν το πνευματικό διαδίκτυο μας μιας και αυτό μπορεί να παρουσιάζει προβλήματα. 
την μόνη μάνα που θα " φοβηθούν " είναι η ΜΑΝΑ Εκκλησία, η ίδια η ΠΑΝΑΓΙΑ
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

"Περιμένουμε χρόνια δύσκολα, χρόνια επικίνδυνα και γι αυτήν την ζωή μας. Λύσσαξε ο διάβολος κι άνοιξε το στόμα του σαν άδης να μας καταπιή όλους μέσα" τα είπε μεγάλος Άγιος των ημερών μας

 

Ο χρόνος μας είναι μετρημένος. Περιμένουμε χρόνια δύσκολα, χρόνια επικίνδυνα και γι αυτήν την ζωή μας. Λύσσαξε ο διάβολος κι άνοιξε το στόμα του σαν άδης να μας καταπιή όλους μέσα.

 Μακάριος ο άνθρωπος, που θα ξεφύγη από τα δόντια του και θα πετάξη στον ουρανό και θα σωθή. Κάθε χρόνο και χειρότερη γίνεται η κατάστασις. Η αμαρτωλότης και η γυμνότης έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο, που φωνάζει από μόνο του το πράγμα, ότι θα επέμβη η θεια δικαιοσύνη.

 Γι'αυτό πρέπει, τόσο εμείς να βιαζώμεθα, όσο και να νοιώθουμε συμπάθεια για τους αδελφούς μας, όχι μόνο τους οικείους μας, αλλά και τους εν Χριστώ οικείους αδελφούς, που έχουμε χρέος να τους πονούμε. Διότι εάν εμείς κινδυνεύουμε, που είμαστε μέσα στο λιμάνι της Παναγίας πόσο μάλλον αυτοί οι άνθρωποι, που βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι μπροστά στην πρόκλησι της αμαρτίας!

Αν εμείς καιώμεθα μακρυά από την φωτιά, αυτοί οι άνθρωποι τι γίνονται, που οι φλόγες τους περικυκλώνουν;

Όταν εξομολογούσα στον Kαναδά, λυπόμουν τους ανθρώπους κι έκανα νοερώς με δάκρυα αυτήν την προσευχή κατά την ώρα της εξομολογήσεως. «Κύριε αξίωσέ με, να αγαπώ τους ανθρώπους, όπως Συ τους αγαπάς. Να τους συγχωρώ, όπως Συ τους συγχωρείς. Δώσε μου απ το πνεύμα Σου, με το οποίο μακροθυμείς και αγαπάς και ανέχεσαι, κι εγώ να ανέχωμαι, να αγαπώ, να μακροθυμώ, ώστε η αγάπη να με βοηθήση να βοηθήσω, με τα λίγα πράγματα, που μπορώ να τους προσφέρω με την Χάρι σου» Κι έτσι με την προσευχή αυτή ένοιωσα πολλή αγάπη και στοργή για τους ανθρώπους.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΝΗΜΗΣ - το 2015 ένας Ουκρανός ΣΤΑΡΕΤΣ μας είπε: " ο πόλεμος που ήρθε και μας βρήκε,θα έρθει να βρει και εσάς, ξεκινώντας από τους νέους"


Ο  ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Λιμάνια κοντά στην Οδησσό είναι πιθανό να έχουν χρησιμοποιηθεί για την παράδοση ραδιενεργών υλικών στην Ουκρανία
(upd) Για προβοκάτσια των Ουκρανών και για επίθεση με ραδιενεργά υλικά κοντά στα σύνορα με την Υπερδνειστερία προειδοποιεί η Ρωσία, η οποία το τελευταίο διάστημα επιμένει να υποστηρίζει πως επίκειται κάποια πρόκληση είτε των Ουκρανών είτε των Δυτικών σε αυτήν την αποσχισθείσα από τη Μολδαβία περιοχή, όπου υπάρχει έντονο το ρωσικό στοιχείο.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ -  ΜΙΑ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ ΨΥΧΩΝ ΝΕΩΝ ΠΑΡΕΛΑΒΕ
Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες των σωστικών συνεργείων για την εύρεση αγνοούμενων, τον γύρο των social media κάνουν αναρτήσεις φίλων και συγγενών που αναζητούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Στους 38 οι νεκροί, 24 οι αγνοούμενοι - Δύσκολη η αναγνώριση των σορών
 Δραματικές στιγμές στο νοσοκομείο της Λάρισας, συγγενείς καλούνται να δώσουν όποιο στοιχείο μπορούν για την αναγνώριση
Το έργο της έρευνας στα συντρίμμια δεν έχει ολοκληρωθεί και για αυτό οι αρχές τονίζουν ότι ο τελικός αριθμός θα αυξηθεί και άλλο. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης και η πυρκαγιά που ξέσπασε στα βαγόνια δυσχεραίνουν κατά πολύ το έργο του εντοπισμού των θυμάτων, πολύ περισσότερο όμως της ταυτοποίησής τους.

"μέσα στο καφάσι της πολιτικής θα σαπίσεις σαν την ντομάτα" ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ο Κατουνακιώτης

 


Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Ένας καλός φίλος πήγε πριν χρόνια στον γνωστό του Γέροντα σήμερα  ΟΣΙΟ ΕΦΡΑΙΜ τον  Κατουνακιώτη με ένα ερώτημα:

- Γέροντα μου πρότειναν να ασχοληθώ με την πολιτική, τι γνώμη έχετε, έχω την ευλογία σας;

και ο πάντα μειλίχιος ΑΓΙΟΣ του απάντησε:

- παιδί μου, η πολιτική έχει και δύσκολες περιπτώσεις , όπως 

- παιδάκι μου, αν πάρεις μια φρέσκια ντομάτα και την βάλεις μέσα σε ένα καφάσι με σάπιες ντομάτες , τι θα πάθει , δεν θα σαπίσει και αυτή;

Φυσικά και ο φίλος μας δεν επιθυμούσε να σαπίσει σαν την ντομάτα.

Όταν ερχόταν η ευκαιρία και αγιορείτες ασκητές αγωνιστές φτασμένοι στους χρόνους της προσευχής και της νήψεως ξεκινούσαν για  να μιλήσουν σχετικά με τον ΟΣΙΟ ΕΦΡΑΙΜ τον χαρακτήριζαν "Πατέρα Πατέρων" δηλ. απλανή οδηγό πολλών αγίων ψυχών που ετοιμάστηκαν έτσι από αυτόν για να βοηθήσουν με την σειρά τους πολλούς άλλους.

Αυτοί οι Πατέρες  σαν τον Όσιο ήταν τα αλεξικέραυνα στην δικαία οργή του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ. 

Να γιατί σήμερα πρέπει να οδηγηθούμε καρφί στην αγιότητα μέσω της συντριπτικής μετάνοιας καθότι  ο αγώνας που διεξάγεται τούτες τις ώρες είναι άνισος.

Από την μια πλευρά πολεμάμε με ότι χειρότερο σκοτάδι υπήρξε ιστορικά μέσα στην ανθρωπότητα και από την άλλη πλευρά πολεμάμε με τον κακό εαυτό μας και τα πάθη.

Μια απότομη στροφή μας στην αγιότητα εν Χριστώ θα σώσει όχι μόνο εμάς αλλά και τους γύρω μας.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


Ὑπακοῇ, εὐχῇ καὶ σκληραγωγίᾳ
Ἐφραίμ, διέπρεψας ἐν Κατουνακίοις.
Ο Όσιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης γεννήθηκε το 1912 μ.Χ. στο Αμπελοχώρι Θηβών. Ο πατέρας του ονομάζονταν Ιωάννης Παπανικήτας και η μητέρα του Βικτορία. Ο Γέροντας είχε σαν κοσμικός το όνομα Ευάγγελος. Τελείωσε το Γυμνάσιο αλλά η Χάρις του Θεού έκλεινε στον Ευάγγελο τις κοσμικές θύρες της αποκατάστασης.

Στην Θήβα, όπου είχε μετακομίσει η οικογένεια του, ο Ευάγγελος γνώρισε τους γεροντάδες του τον Εφραίμ και τον Νικηφόρο.

Η ζωή του Ευάγγελου ήταν καλογερική. Αγωνίζονταν πνευματικά με την ευχή του Ιησού, τις μετάνοιες, την νηστεία και κυρίως με την υπακοή.

Η μητέρα του αξιώθηκε να λάβει πληροφορία από τον Όσιο Εφραίμ τον Σύρο (βλέπε 28 Ιανουαρίου) ότι το θέλημα του υιού της να γίνει μοναχός ήταν και θέλημα Θεού και πώς ο Ευάγγελος θα τιμήσει την μοναχική ζωή.

Την 14η Σεπτεμβρίου 1933 μ.Χ. ο Ευάγγελος άφησε τον κόσμο ήλθε στην έρημο του Αγίου Όρους στα Κατουνάκια, στο ησυχαστήριο του Οσίου Εφραίμ του Σύρου και έβαλε μετάνοια στην συνοδεία των Γεροντάδων Εφραίμ και Νικηφόρου. Μετά την δοκιμασία του εκάρη μικρόσχημος μοναχός με το όνομα Λογγίνος. Το 1935 μ.Χ. έγινε μεγαλόσχημος μοναχός από τον Γέροντα του Νικηφόρο και έλαβε το όνομα Εφραίμ. Τον επόμενο χρόνο χειροτονήθηκε Ιερέας.

Ο Όσιος Εφραίμ αξιώθηκε και γνώρισε τον πρύτανη της ησυχαστικής ζωής τον διορατικό, προορατικό και άγιο Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή (βλέπε 16 Αυγούστου) και συνδέθηκε πνευματικά μαζί του με την ευλογία του Γέροντα του Νικηφόρου. Ο Γέροντας Ιωσήφ με την σειρά του είχε διδαχθεί την απλανή πνευματική ζωή από τους περίφημους ησυχαστές μοναχό Καλλίνικο και Ιερομόναχο Δανιήλ. Επομένως ο Όσιος Εφραίμ μας διδάσκει την επίμονη αναζήτηση για την πνευματική ζωή και την ανεύρεση απλανούς πνευματικού οδηγού, πού θα είναι «Εκδόσεις ακριβής της ορθοδόξου πίστεως». Ο απλανής πνευματικός βλέπει τις δαιμονικές πλάτες και με τα κατάλληλα πνευματικά φάρμακα οδηγεί τα πνευματικά παιδιά του στον Παράδεισο.

Ο Όσιος Εφραίμ διαχώρισε την γνήσια υπακοή από την αρρωστημένη όταν συμβούλευσε κοινοβιάτη μοναχό να κάνει υπακοή στον Γέροντα του όχι σαν ζώο αλλά από αγάπη και ζήλο Θεού.

Ο άγιος Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής έδωσε ένα πρόγραμμα ησυχαστικής ζωής στον Όσιο Εφραίμ, για να καλλιεργεί την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, υιέ του Θεού, ελέησον με», να έχει φυλακή των αισθήσεων και τον οδήγησε στην κάθαρση της καρδίας και τον θείο φωτισμό.

Ο Όσιος Εφραίμ με την ευλογία του Οσίου Γέροντος Ιωσήφ εντρύφησε στην «Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών» και ελάμβανε τις συμβουλές των Νηπτικών Πατέρων για τον αγώνα του. Δεν διάβαζε ούτε βιβλία ψυχιατρικής, ούτε «κουλτουριάρικα» αναγνώσματα δια πνευματικές επιδείξεις στα σαλόνια, ούτε είχε τον φόβο μήπως τον αποκαλέσουν οι κοσμικοί κύκλοι «φονταμενταλιστή».

Το 1973 μ.Χ. εκοιμήθη ο Ιερομόναχος Νικηφόρος ο Γέροντας του Οσίου Εφραίμ.

Ο Όσιος Εφραίμ μετά το 1980 μ.Χ. είχε συγκροτήσει συνοδεία και τήρησε την εντολή του Οσίου Γέροντος Ιωσήφ να αποκτήσει συνοδεία μετά τον θάνατο του παπα-Νικηφόρου. Επομένως ο Όσιος Εφραίμ πρώτα έφθασε στην κάθαρση και κατόπιν έγινε ο ίδιος Γέροντας. Ο Όσιος Εφραίμ πολέμησε τον μεγάλο εχθρό της πνευματικής ζωής την κενοδοξία. Οι θυσίες του γίνονταν για τον Χριστό και όχι για προσδοκώμενο έπαινο από τους ανθρώπους.

Η θ. Λειτουργία για τον Όσιο Εφραίμ ήταν συγκλονιστικό και βιωματικό γεγονός. Είχε εκμυστιρευθεί σε Ιερομόναχο πνευματικό φίλο του ότι από την πρώτη θεία Λειτουργία πού τέλεσε, έβλεπε αισθητά την Χάρη του Θεού να μεταβάλλει τα θεία δώρα. Μάλιστα, μετά τον καθαγιασμό των τιμίων δώρων, έβλεπε τον ίδιο τον Χριστό μέσα στο δισκάριο και ήταν αδύνατον να συγκρατήσει τα δάκρυα του, όταν έφθανε στο τεμαχισμό του Σώματος του Χριστού. Έβρεχε με τα δάκρυα του το αντιμήνσιο κατά την θεία Λειτουργία και έβλεπε δεξιά και αριστερά τους αγγέλους να συλλειτουργούν.

Όμως ο Όσιος Εφραίμ δεν αναφέρθηκε ποτέ σε «λειτουργική αναγέννηση» και μάλιστα ζητούσε σε κοινοβιάτες, πού βρίσκονταν στα εξωτερικά διακονήματα να μη παραλείπουν το ψαλτήρι.

Ο Όσιος Εφραίμ ήταν κοσμημένος με το διορατικό χάρισμα και έβλεπε την πνευματική κατάσταση κάθε κληρικού ή μοναχού και έδιδε τα κατάλληλα πνευματικά φάρμακα για την πρόοδο στην πνευματική ζωή.

Η Χάρις του Θεού είχε κοσμήσει τον Όσιο Εφραίμ και με το προορατικό χάρισμα, γι 'αυτό και έβλεπε καταστάσεις πού έρχονταν (όπως ο σεισμός του 1977 μ.Χ. στην Θεσσαλονίκη), αλλά και πολλές φορές είχε προσφωνήσει λαϊκούς ακόμα και μικρά παιδιά με τα ονόματα πού έλαβαν μετά από χρόνια στην μοναχική τους κούρα. Μάλιστα, κάποιος φοιτητής έστειλε μία περιληπτική και χωρίς λεπτομέρειες επιστολή στον μακαριστό Γέροντα και έλαβε απάντηση από τον Όσιο Εφραίμ, πού του περιέγραφε με λεπτομέρειες την πνευματική του κατάσταση ακόμα και κατασταθείς στον χώρο πού διέμενε ο φοιτητής χωρίς αυτός να τις έχει προαναφέρει.

Κάποτε άγνωστοι μεταξύ τους κληρικοί συναντήθηκαν στον δρόμο για τα Κατουνάκια και όταν έφτασαν στον Όσιο Εφραίμ, ο μακαριστός άγιος Γέροντας άρχισε να επιπλήττει έναν από τους κληρικούς, πώς δεν είναι παπάς αλλά μασόνος, πού έβαλε ράσο, για να κατασκοπεύει το Άγιον Όρος. Ο μασόνος παραδέχτηκε την ραδιουργία του.

Ο Όσιος Εφραίμ έζησε εμπειρίες, πού μόνο οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί μπορούν να ζήσουν, μακριά από παπικές η προτεσταντικές πλάνες.

Κάποτε ένας ηγούμενος, δύο θεολόγοι και ένας φοιτητής ζήτησαν από τον Όσιο Εφραίμ να τους εξηγήσει την ευωδιά των αγίων λειψάνων. Ο Όσιος έσκυψε το κεφάλι του στο μέρος της καρδιάς και προσεύχονταν. Ο τόπος γέμισε ευωδιά και ο Όσιος Εφραίμ τους είπε πώς επειδή δεν μπορούσε ο ίδιος να το εξηγήσει παρακάλεσε τον Θεό να απαντήσει στους συνομιλητές.

 Ο Όσιος Εφραίμ αισθάνονταν τις αμαρτίες σαν δυσοσμία. Κάποιος επίσκοπος μέσω τρίτου ρώτησε τον μακαριστό άγιο Γέροντα για τον οικουμενισμό. 

Ο Γέροντας έκανε προσευχή, για να τον πληροφορήσει ο Θεός και τότε ξεχύθηκε μία δυσωδία με γεύση ξινή, αλμυρή και πικρή, πού τον γέμισε με αποτροπιασμό.

Η παρακαταθήκη του Οσίου Εφραίμ για την ενότητα των Ορθοδόξων ήταν σαφής «Το σχίσμα εύκολα γίνεται, η ένωση είναι δύσκολος». Άραγε, πόσο απήχηση έχουν σήμερα τα λόγια ενός θεοφόρου σύγχρονου Πατρός;

Ο Όσιος Εφραίμ αναδείχθηκε με την Χάρη του Θεού και πρακτικός οδηγός στην ποιμαντική του γάμου και της οικογενείας, γιατί βοήθησε πολλούς νέους να καταλήξουν στον γάμο χωρίς να τους πιέσει γι' αυτό αλλά και οι επιστολές του, πού σώζονται, αποτελούν πνευματική παρακαταθήκη και «σχολή γονέων» χωρίς ψυχολογικές και φιλοσοφικές θεωρίες για τις αγωνιζόμενες πνευματικά οικογένειες.

Το 1996 μ.Χ. ο Όσιος Εφραίμ έπαθε εγκεφαλικό επεισόδιο και έπεσε σε ακινησία. Δεν γόγγυσε καθόλου αλλά δοξολογούσε τον Θεό. Μας αφήνει το άγιο παράδειγμα του για την αντιμετώπιση των ασθενειών.

Στις 27 Φεβρουαρίου 1998 μ.Χ. ο Όσιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης του Αγίου Όρους παρέδωσε την αγιασμένη ψυχή του στα χέρια του Δημιουργού του, πού υπηρέτησε από την νεότητα του.

Λέγουν πώς κάποτε ρωτήσανε έναν υπερήλικα, πού ζούσε τον 19ο αιώνα μ.Χ., να πει το συγκλονιστικότερο γεγονός στην ζωή του. Ο υπερήλικας απάντησε ότι όταν ήταν μικρός είδε και άκουσε τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό. 

Και η δική μας γενιά αξιώθηκε να γνωρίσει τα εύοσμα άνθη του Αθωνικού Μοναχισμού, τον Όσιο Γέροντα Παίσιο και τον Όσιο Εφραίμ τον Κατουνακιώτη, πού μας καλούν να ακολουθήσουμε την ζωή τους.

Τα τέλη του Γέροντα Εφραίμ Κατουνακιώτη

Το Νοέμβριο του 1996 μ.Χ. ένα ισχυρό επεισόδιο τον έριξε μόνιμα στο κρεβάτι με σχεδόν τέλεια ακινησία, αφωνία, αδυναμία καταπόσεως. Φαινόταν να μην έχει καμιά επαφή με το περιβάλλον. Δεν προσπαθούσε να πει τίποτε, έστω και με χειρονομίες. Ούτε φαινόταν να ακούει ό,τι τον ρωτούσαν. Ήταν ένα μυστήριο. Μόνο όταν πονούσε πολύ, βογκούσε.

Οι αδελφοί που τον αγαπούσαν, του έγραφαν: «Και όταν η καθημερινότης με παρασύρει πολλές φορές, βλέπω νοερώς εντός μου το δικό σας βλέμμα και ιλιγγιώ ο άθλιος μπροστά στη δική σας υπομονή και στις δικές σας δοκιμασίες»…

Παρ’ όλες τις δοκιμασίες όμως έβλεπε, έστω λίγο, και άκουγε μια χαρά. Και η απόδειξη ήταν ότι ανταποκρινόταν με χαμόγελα ή και γέλια ακόμη, όταν του διηγούνταν τις αγαπημένες του χαριτωμένες ιστοριούλες που συνήθιζε και ο ίδιος να χρησιμοποιεί παλαιότερα. Ήταν ο μόνος τρόπος επικοινωνίας μαζί του στην κατάσταση τετραπληγίας που βρισκόταν. Πάντοτε ευχαριστιόταν να χαριτολογεί λέγοντας διδακτικές ιστορίες από την ελληνική μυθολογία ή την λαϊκή παράδοση, άλλοτε να αυτοσαρκάζεται ή να πειράζει τους άλλους με ευφυΐα και αγαθότητα.

Όταν κάποιος δεν έτρωγε το φαγητό του από θεληματάρικη άσκηση, διηγείτο για το γαϊδουράκι του Χότζα που δεν το τάισε μια, δεν το τάισε δύο, και χαιρόταν που δούλευε χωρίς έξοδα. Κάποια στιγμή όμως η πόρτα του στάβλου δεν άνοιγε, γιατί το γαϊδουράκι ψόφησε και έπεσε κάτω φαρδύ-πλατύ.

Άλλοτε σχηματίζοντας σαν παιδική τη φωνή του προσποιούταν τη συνομιλία δύο μικρών παιδιών:- Που είναι τα σταφύλια; -Τί τα θέλεις; – Να τα δω!» για να στηλιτεύσει την παιδική πονηριά κάποιου.

Για άλλον που δεν έλεγε να μάθει στοιχειώδη τυπικά, θυμόταν τη φλάσκα του παπά. Ήταν αγράμματος και μέτρησε κουκιά μέσα σε ένα σακούλι. Τρώγοντας ένα κάθε μέρα θα ήξερε πότε να κάνει Πάσχα. Η παπαδιά το αντιλήφθηκε και πρόσθετε κουκιά, για να τον ευχαριστήσει. Και ο παπάς απαντούσε στους παραπονούμενους χωρικούς: «Όπως πάνε τα κουκιά και όπως δείχνει η φλάσκα, ούτε φέτος έχει Λαμπρή ούτε του χρόνου Πάσχα».

Αν κάποιος έκανε υπακοή για τα μάτια, κουνούσε χαμογελώντας το κεφάλι, και με βαριά προσποιητή φωνή έλεγε: «Αντώνη, Αντώνη.,.», θυμίζοντας την αποδοκιμαστική φράση και έκφραση ενός άγιου γέροντος που ο υποτακτικός του έκανε υπακοή, μόνο όταν ήταν παρόντες άλλοι.

Αυτά και άλλα παρόμοια, μικρότερα ή εκτενέστερα, ήταν που του κρατούσαν εύθυμη συντροφιά τους δεκατρείς μήνες της συνεχούς κατακλίσεώς του στο κρεβάτι του πόνου. Όταν ο πυρετός και η ασθένεια δυνάμωναν, το χαμόγελο μαραινόταν στα γεροντικά χείλη του.

Δεν αναπαυόταν στην κατάκλιση. Προτιμούσε να κάθεται στο κρεβάτι με τα πόδια χαμηλά στο πάτωμα και την πλάτη στηριγμένη σε μαξιλάρια. Όπως πάντοτε πολύ σκυφτός. Η αγαπημένη του στάση προσευχής. Σ’ αυτήν τη στάση τον πήρε ήσυχα ο Θεός στις 27 Φεβρουαρίου 1998 μ.Χ.

Επανειλημμένα είχε δώσει εντολές να γίνει η κηδεία του στον στενό κύκλο της γειτονιάς. Αλλά το μυστικό διέρρευσε και αρκετοί πατέρες πρόλαβαν τον τελευταίο ασπασμό του. Ένας απ’ αυτούς γράφει:

«Ο Γέροντας, άνθρωπος Όσιος, με αγία ζωή, έμπλεως της χάριτος του Θεού με πληροφορίας δι όσα ο ιδικός του κόσμος χωρούσε, και όμως ζούσε με την αίσθηση του αμαρτωλού και παρακαλούσε να ευχώμεθα δι΄ αυτόν.

“Παιδί μου, σε παρακαλώ, όταν φύγω, να μου κάνεις ένα σαρανταλείτουργο και πάντοτε να με μνημονεύεις”. Είχε δώσει εντολή στη θανή του να παρευρεθούν οι γείτονες, με τους οποίους πέρασε την παρούσα ζωή. Δι’ εμέ είχε δώσει ευλογία να με καλέσουν. Τον ευχαριστώ. Τη νύκτα της θανής του τον βλέπω στον ύπνο μου ντυμένο λευκή ιερατική στολή, αστράπτοντα, χαριέστατον και λέγοντα: “Παπαδάκο μου, υπάγω να λειτουργήσω”.

Παρευρέθην εις την κηδεία του. Έβλεπα κοιμώμενον έναν όσιον ανήκοντα πλέον εις την χορείαν των Αγιορειτών Πατέρων και ηυχαρίστησα τον Θεόν και τον Γέροντα που με αγάπησε και χαρακτήρισε την ζωήν μου με την ιδικήν του. Τέλος, το σώμα του εδέχθη η μητέρα γη, αγιαζομένη υπ’ αυτού, την δε αγίαν του ψυχήν υπεδέχθη χαίρουσα η χορεία πάντων των Οσίων των εν ασκήσει διαλαμψάντων, των οποίων η μνήμη την ήμερα εκείνη ήρχιζε με τον Εσπερινό, δια να εορτάσει ούτω ο Όσιος μετά των Οσίων.

»Εις ημάς άφησε μνήμην και υπόδειγμα ενάρετου ησυχαστικής ζωής, ζωής Αγιορείτου μονάχου και νοσταλγικήν ανάμνησιν του σεπτού του προσώπου.

»Εις τα τεσσαρακονθήμερα μνημόσυνα δεν ηδυνήθην να παρευρεθώ, διότι είχομεν εις το κελλίον μας κουράν, και εστενοχωρούμην που δεν ήμουν και εγώ εκεί. Εις την Λειτουργίαν μετά τον καθαγιασμόν, εις τήν μνημόνευσιν των κεκοιμημένων, λέγων “Μνήσθητι, Κύριε, του πατρός ημών Εφραίμ…” αισθάνομαι δύο χέρια να με αγκαλιάζουν στοργικά στους ώμους. Με έπιασε ρίγος. Σταμάτησα. Γύρισα πίσω. Δεν βλέπω τίποτε. Τον ηυχαρίστησα και συνέχισα την Λειτουργίαν. Η αγαπώσα καρδία του πιστεύω ότι μας παρακολουθεί. Εύχεται και το αισθανόμεθα».

«Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, και αργο λογίας μή μοι δώς.

Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης χάρισαί μοι τω σω δούλω.

Ναι, Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου, ότι ευλογητός εί εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.»

Αγίου Εφραίμ του Σύρου.

"έρχεται βαρύ χειρουργείο"

"ψηφίστηκε! Ἔρχονται γεγονότα μεγάλα παρὰ Θεοῦ καὶ θὰ ἀνατρέψουν τὰ πάντα! Ὁ καλός Θεός μᾶς ἔδωσε ντεπόν, ἀσπιρίνες, ἀντιβιοτικὰ, ἀλλὰ, δὲν πιάσανε. Τώρα θὰ βάλει τὸ νυστέρι. Θὰ θεραπεύσει, ἀλλὰ καὶ θὰ πονέσει" 

(Γέρων Γαβριὴλ Ἁγιορείτης)

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΝΗΜΗΣ "Κινητό που βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος (μάλλον του Εγκλήματος) να κουδουνίζει με την ένδειξη ¨ΜΑΜΑ¨- Τώρα τα παιδιά τα ανέλαβε η ΜΑΝΑ ΠΑΝΑΓΙΑ "

 

για να καταλάβουμε τι πρόκειται να γίνει τις επόμενες μέρες στα Σκόπια

Σκόπια: Πρώτη φορά μια Βόσνια μουσουλμάνα υποψήφια για πρόεδρος της χώρας...
Η Μερσίχα Σμαΐλοβιτς, ακτιβίστρια πολλών ετών για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών, πραγματοποιησε χθες συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις του κόμματος στα Σκόπια, όπου ο πρόεδρος της BDS Μούνιρ Κολασίνατς επιβεβαίωσε την υποψηφιότητα της Σμαΐλοβιτς.....
Για πρώτη φορά στην ιστορία των Σκοπίων, οι Βόσνιοι έχουν τον δικό τους ανεξάρτητο υποψήφιο για τις προεδρικές εκλογές», είπε η Σμαΐλοβιτς....
Η Μερσίχα Σμαΐλοβιτς είναι  απόφοιτος της αμερικανικής οργάνωσης «Vital Voices», που ιδρύθηκε από τη Χίλαρι Κλίντον , η οποία στοχεύει στην εκπαίδευση και υποστήριξη των γυναικών στην πολιτική.
Περισσότερα στο https://echedoros.blog/

ΦΙΛΗΣ "ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ" - ΒΙΝΤΕΟ

Σύνδεσμος ΒΙΝΤΕΟ


«.. και από κατάραν ιερέως»! δρεπανηφόρος ο λόγος του Γέροντα Μαξίμου του Ιβηρίτη

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΙΒΗΡΙΤΗΣ – Προ χρόνων με επεσκέφθη εις τα καθ’ ημάς εν Αγίω Όρει του Άθω επώνυμος Αμερικανός αξιωματικός της Αμερικανικής Πρεσβείας των Αθηνών.
Εις γενομένην συζήτησιν περί διαφόρων θεμάτων, με ηρώτησε ποίαν γνώμην έχω διά την Αμερικήν.

Του απήντησα άνευ περιστροφής, ότι άνωθεν εδόθη εις την χώραν ταύτην η επί γης εξουσία και οι λόγοι είναι ευνόητοι. Όμως, εάν δεν τηρήση τους νόμους του Θεού και δεν εφαρμώση δικαιοσύνην επί γης, αι ημέραι αυτής θα κολοβωθούν< θα ψαλιδισθούν. Ο ίδιος καθώς εφάνη ήτο θεοσεβής, και κατά καιρούς μοί έγραφεν έκτοτε διάφορα γράμματα, με την παράκλησιν της μνημονεύσεως των ονομάτων των οικείων του.

Δυστυχώς, εις τας ημέρας μας η άρχουσα υπερατλαντική χώρα υπερέβη τα εσκαμένα, και αντί να οικοδομή κατακρημνίζει και καταστρατηγεί τους νόμους του Δημιουργού, όπως εσχάτως και με την κατάργησιν του οικογενειακού θεσμού, όστις αποτελεί το κύτταρον της ζωής.

Σήμερον αύτη ομοιάζει με την παναρχαίαν Βαβυλώνα, το τέλος της οποίας περιγράφει η Γραφή με το συμπόσιον του βασιλέως Βαλτάσαρ και την δοθείσαν εξήγησιν του προφήτου Δανιήλ, εις όσα ο βασιλεύς είδε γραφόμενα επί τοίχου υπό αοράτου χειρός [= «μανή, θεκέλ, φάρες»: μανή <εμέτρησεν ο Θεός την βασιλείαν σου και επλήρωσεν αυτήν>, θεκέλ <εστάθη εν ζυγώ και ευρέθη υστερούσα>, φάρες <διήρηται η βασιλεία σου και εδόθη Μήδοις και Πέρσαις>, είπεν ο Δανιήλ προς τον Βαλτάσαρ] (Δαν. ε ́).

Η Βαβυλών, την οποίαν είδε και περιγράφει ο Έλλην ιστορικός Ηρόδοτος (Α ́, 178), ήτο η περίβλεπτος πόλις της Κάτω Μεσοποταμίας, της οποίας τα ερείπια κείνται επί της αριστεράς όχθης του Ευφράτου ποταμού και Ν. της σημερινής Βαγδάτης. Η πόλις περιεβάλλετο από διπλούν οχυρόν τείχος, του οποίου ο εξωτερικός περίβολος ήτο τετράγωνος και είχε συνολικόν μήκος 480 σταδίων, ήτοι 89 περίπου χλμ., κατ’ άλλους δε των αρχαίων συγγραφέων 360 στάδια.

Το τείχος της Βαβυλώνος ήτο ύψους 126 μ. και πλάτους 32 μ. Είχε 316 πύργους και ολόκληρος η τεχνοδομία ήτο εξ οπτοπλίνθων γης και ασφάλτου. Έσωθεν του τείχους υπήρχε τάφρος πλήρης ύδατος. Επίσης, είχε 100 πύλας εκ συμπαγούς χαλκού, ανά 25 εις εκάστην πλευράν, αι οποίαι ήνοιγον προς την εξοχήν. Έσωθεν
υπήρχον 25 οδοί μήκους 8 χλμ. και πλάτους 54 μ. από πύλης εις πύλην, αι οποίαι διέσχιζον την πόλιν από Β. προς Ν. και 25 ομοίως από Α. προς Δ., ώστε κατενέμετο αύτη εις 629 εν όλω τετράγωνα.

Την Βαβυλώνα χρησιμοποιεί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης εις την Αποκάλυψιν διά να στιγματίση την Ρώμην, μεταφέρων ενίοτε και λεκτικώς την απήχησιν του σχετικού προφητικού αυτού κηρύγματος, έχοντος τας ρίζας εις την οδυνηράν πείραν της Βαβυλωνίου αιχμαλωσίας, καθώς και γενικώτερον της σχετικής μνήμης του άλλοτε περιουσίου έθνους του Ισραήλ (πρβλ. Ησ. κα ́, 9 και Αποκ. ιδ ́, 8).

Καθώς απεδείχθη, δάκτυλος και επιβολή των Η.Π.Α. ήτο και η προ ολίγων ημερών ψήφισις του επαισχύντου Σοδομιτικού Νομοσχεδίου από την Βουλήν των Ελλήνων, με αρχηγεύοντα ένα προφητευθέντα «κασιδιάρην», όστις ως έπιλλος [= διάστροφος τοις όμμασιν] ήνοιξε τον εαυτού τάφον και τον τάφον της εμής Πατρίδος.

Δικαίως κατακρίνονται σήμερον οι πρωτοστάται του ανωτέρω ανουσιουργήματος, διό και ευσεβείς Ιερείς προβαίνουν εις αφοριστικά επιτίμια και αναθέματα, προς γνώσιν και συμμόρφωσιν. Ορθότερον όμως θα ήτο να είχε προλάβη και ενεργήση σχετικώς πολύ ενωρίτερον η καθ’ ημάς εκκλησιαστική αρχή, αν και πλείστοι
Ιεράρχαι εστάθησαν εις το ύψος των περιστάσεων.

Όσοι αντιλέγουν, ας προσέξουν. Οι ιερείς του Θεού δεν είναι ουραγοί και υπηρετικόν προσωπικόν, όπους τους θέλουν μερικοί. Είναι θεματοφύλακες της Πίστεως και της Πατρίδος, και έχουν πνευματικήν εξουσίαν εις το να τελούν τα θεία και ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας.

Ως Πνευματικοί έχουν το δικαίωμα του «δεσμείν και λύειν», το οποίον εντάσσεται εις το Μυστήριον της Μετανοίας και Εξομολογήσεως. Και εάν επιμένουν αρνητικώς οι αγνοούντες την πραγματικήν αλήθειαν, ας μελετήσουν επισταμένως την προ του τάφου αναγινωσκομένην συγχωρητικήν ευχήν προς τον τεθνεώτα,
λέγουσαν μεταξύ των άλλων: «.. και από κατάραν ιερέως»!

Η προαγαγούσα την αμαρτίαν σημερινή νέα Βαβυλών, η Αμερική, έχει ήδη καταγραφή εις τον παγκόσμιον χάρτην, ως η «Μεγάλη Πόρνη» της Αποκαλύψεως.

Δυστυχώς, το τέλος αυτής διαφαίνεται ζοφερόν εφεξής· και καθώς φαίνεται, μία δύναμις εξ Άρκτου κινουμένη θα την προσβάλη και θα θραύση εν τάχει την σιδηράν αυτής μηχανήν. Αυτά δε τα δορυφορικά της συστήματα, εις τα οποία στηρίζει και την πυρηνικήν της ασπίδα, μέλλει να καταστραφούν. Τα τσουνάμια
ύδατα θα την σκεπάσουν, όπως και την αρχαίαν Ατλαντίδα, τα ίχνη της οποίας ακόμη αναζητούνται.

Δεν χρειάζονται ειδικοί χρησμολόγοι, διά να μας είπουν το τι μέλλει γενέσθαι. Η ιστορία είναι μάρτυς των γεγονότων και οδηγός, και όστις την μελετά διδάσκεται. Λέγεται ότι, όταν τα μυρμήγκια βγάζουν πτερά, πίπτουν εις τους ποταμούς και τα πελάγη και πνίγονται. Το ίδιον συμβαίνει και με όσους αποστατούν εκ του Θεού.

Εις το πέλαγος κατέπεσε και ο μυθικός Ίκαρος, όστις πετών εις τον ουρανόν εξεμάκρυνεν εκ του πατρός του Δαιδάλου.

Εμφανές παράδειγμα αποτελεί και το γεγονός της εξολοθρεύσεως των γιγάντων της Παλαιάς Διαθήκης, με τας μεγάλας καθώς αναφέρεται πόλεις, τα τείχη των οποίων έφθανον έως τον ουρανόν. Τούτο δε εγένετο κατά παραχώρησιν Θεού, ένεκα της αθεραπεύτου ασεβείας αυτών (Δευτ. θ 1-6).

Η Ρωσική εν προκειμένω Άρκτος, αν και αύτη επίκρανε τον Θεόν και ημάς τους Έλληνας εις το διάβα της ιστορίας με τον πανσλαβισμόν, όστις προέταξε το οικείον συμφέρον έναντι όλων, κατώρθωσεν όμως αύτη και εκράτησε την Ορθόδοξον πίστιν και την εκκλησιαστικήν παράδοσιν κατά την άθεον υλιστικήν περίοδον, όπως και ημείς κατά τα έτη της οθωμανικής δουλείας.

Όλως δε ιδιαιτέρως, σήμερον είναι η μόνη μεγάλη δύναμις ήτις αντιστρατεύεται εις την Νέαν Τάξιν πραγμάτων, και ως εκ τούτου εμποδίζει την έλευσιν του «ανόμου» εις τον Κόσμον. Ο Θεός είναι αγαθός τη φύσει και δίκαιος. Δίδει αφειδώς και αφαιρεί άνευ ελέους, όταν πρόκειται περί αποστασίας.

Είδομεν τι συνέβη με το εκπεσόν Αγγελικόν τάγμα του Εωσφόρου και τους Πρωτοπλάστους Αδάμ και Εύαν. Είδομεν τι συνέβη με τον Κατακλυσμόν επί Νώε και τον Πύργον της Βαβέλ με την αλλαγήν των γλωσσών. Είδομεν τι συνέβη με τα Σόδομα και τα Γόμορα, καθώς και με τα δεινοπαθήματα των Εβραίων οίτινες παρέβησαν τον Νόμον της Παλαιάς Διαθήκης<τας Μωσαικάς Δέκα Εντολάς, και ακολούθως εσταύρωσαν τον ίδιον Σωτήρα Ιησούν Χριστόν.

Η ανθρωπότης διανύει σήμερον την εσχατιάν προς την άβυσσον, και μόνον ο Θεός δύναται να αναστρέψη την πορείαν των πραγμάτων. Πιστεύομεν όμως ακραδάντως, ότι τούτο θα γίνη εν τάχει, διότι υπάρχουν ακόμη πολλοί ευσεβείς, οίτινες αντιστέκονται.

Εις τα Σόδομα και τα Γόμορα ήσαν ολιγώτεροι των πέντε, σήμερον όμως υπάρχουν πολλοί περισσότεροι ευσεβείς άνθρωποι, οι οποίοι αγωνίζονται διά να σωθούν· και όστις θέλει να σωθή, θα σωθή!, καθώς μοί είπε Γέρων φωτεινός τη όψει όταν ήλθον εις το Άγιον Όρος.

Κατά την γνώμην της Εκκλησίας, όσον θα υπάρχουν άνθρωποι προς σωτηρίαν, θα υπάρχη και Κόσμος. Ενώ όταν παύσουν να υπάρχουν άνθρωποι διά τον Παράδεισον, δεν θα έχη νόημα να υπάρχη και Κόσμος! Ο ίδιος δε Κύριος εις την Παραβολήν του Απολωλότος Προβάτου μας διδάσκει, ότι φροντίζει και διά τον ένα
άνθρωπον, όπως και ο ποιμήν εκείνος όστις εγκαταλείπει επί τα όρη το ποίμνιόν του αποτελούμενον από ενενήκοντα εννέα πρόβατα, διά να εύρη το πλανώμενον (Ματθ. ιη ́, 12-14 και Λουκ. ιεί, 3-7).

Κατακλείω με τα σοφά λόγια του μεγάλου συγχρόνου Έλληνος επιστήμονος κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτου, τ. Πρυτάνεως του Πανεπιστημίου Αθηνών, λέγοντος: «Για μένα η Ορθοδοξία είναι στοιχείο αχώριστο, συνυφασμένο με τη συνείδησή μου ως Έλληνα… Η έννοια του γένους λ.χ. που σφράγισε τον Ελληνισμό στην
Τουρκοκρατία, αναδύθηκε μέσα από την υπόδουλη Πατρίδα, την κοινή ορθόδοξη Πίστη και την κοινή ελληνική γλώσσα. Όποιος μιλάει για Ορθοδοξία ερήμην του Ελληνισμού, νομίζω ότι ματαιοπονεί· όποιος μιλάει για Ελληνισμό ερήμην της Ορθοδοξίας κάνει κάτι χειρότερο· ασχημονεί» («Βήμα», 19.4.1998).