ΦΩΤΟ από https://www.newsit.gr/kosmos/symfonia-rosias-oukranias-gia-ta-sitira-stin-konstantinoupoli/3569027/
Κανονικά έπρεπε να παρευρίσκονται οι υπουργοί των οικονομικών και όχι ο ΥΠΑΜ.
ΑΡΑΓΕ υπογράφτηκε εμπορική ή πολεμική συμφωνία με γεωπολιτικές επεκτάσεις;
Στα παρασκήνια τι συμφώνησαν;
Στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής επισιτιστικής κρίσης λόγω μη εξαγωγής των σιτηρών λόγω των εχθροπραξίων και της συμφωνίας που υπογράφηκε υπάρχει μεγάλο παρασκήνιο που σχετίζεται όχι μόνο με την Μαύρη Θάλασσα, αλλά με τα ΣΤΕΝΑ και το ΑΙΓΑΙΟ.
Ήδη πριν υπογραφεί η συμφωνία αυτή επισημάναμε πόσο μας επηρεάζει πέραν του ότι θα χρησιμοποιηθεί ο Ελληνικός Εμπορικός στόλος και αυτό είναι το μεγάλο θετικό, αλλά ο λύκος πάντα καραδοκεί.
βλ. https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2022/07/blog-post_98.html
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ
" Η συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα στην Κωνσταντινούπολη ώστε να ξαναρχίσει η εξαγωγή περίπου 20 εκατ. τόνων ουκρανικών σιτηρών θα επιτρέψει να ξεμπλοκαριστούν τρία λιμάνια στην περιοχή της Οδησσού, όμως θα χρειαστεί να βρεθούν κατάλληλα πλοία και πληρώματα –και φυσικά να ασφαλιστούν– κάτι που εκτιμάται ότι θα κοστίσει ακριβά.
Τι προβλέπει η συμφωνία
Από ασφαλείς διαδρόμους θα μπορούν να μετακινούνται τα εμπορικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα και οι δύο πλευρές (Ρωσία και Ουκρανία) δεσμεύονται "να μην επιτεθούν", σύμφωνα με έναν αξιωματούχο των Ηνωμένων Εθνών.
Τι θα συμβεί με τις νάρκες;
Οι διαπραγματευτές εγκατέλειψαν την προσπάθεια εκκαθάρισης της Μαύρης Θάλασσας από τις νάρκες που τοποθέτησαν κυρίως οι Ουκρανοί για να προστατεύσουν τα παράλιά τους. "Η αποναρκοθέτηση θα έπαιρνε πάρα πολύ χρόνο", εξήγησε ο ΟΗΕ, διευκρινίζοντας ότι ουκρανικά πλοία-πιλότοι θα ανοίγουν τον δρόμο στα φορτηγά στα χωρικά ύδατα της χώρας, ώστε να αποφεύγουν τις νάρκες.
Η Τουρκία πάντως δήλωσε "έτοιμη" να βοηθήσει στην αποναρκοθέτηση. "Σε περίπτωση ανάγκης, προβλέπεται (από τη συμφωνία) ότι η αποναρκοθέτηση μπορεί να γίνει από τρίτη χώρα. Η Τουρκία είναι έτοιμη να προσφέρει τη βοήθειά της", είπε ο Ιμπραχίμ Καλίν, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας, μιλώντας στο ιδιωτικό κανάλι NTV.
Πόσο θα κοστίσει;
Τα έξτρα ασφάλιστρα για τη Μαύρη Θάλασσα ανέρχονταν στο παρελθόν στο 5-7% της ασφαλιζόμενης αξίας του πλοίου, είπε ο Γκοντέν, για να δώσει μια τάξη μεγέθους. Συνήθως, η ασφάλιση του φορτίου στοιχίζει μεταξύ 0,2-0,5% της αξίας του, φτάνοντας μέχρι και το 1% για τα γερασμένα πλοία. "Είναι τεράστιο ποσό!", σημείωσε.
"Όταν μιλάμε για εμπόλεμες ζώνες, η κοστολόγηση γίνεται κατά περίπτωση και το κόστος μπορεί πολύ γρήγορα να εκτιναχθεί στα ύψη", είπε ο Ματιέ Μπερουριέ, ο γενικός διευθυντής της ναυλομεσίτριας εταιρείας Eyssautier Verlingue.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ https://www.capital.gr/diethni/3648957/sumfonia-oukranias-rosias-gia-ta-sitira-ta-erotimatika-kai-o-rolos-tis-ellinikis-nautilias