Ελληνορωμαϊκά!

Σάββατο 8 Μαΐου 2021

ΚΑΙ που είσαι ακόμα κοπέλα μου να δεις πως θα θεραπεύσει πολιτισμικά η μικρή Ελλάδα την ανθρωπότητα;

 


Δημοσιογράφος του Guardian συγκλονίστηκε όταν μπήκε σε ένα ξωκλήσι σε ελληνικό νησί -«Δεν πιστεύω στο Θεό, αλλά...»

Δεν πιστεύω, αλλά με συνεπαίρνουν τα ξωκλήσια στην Ελλάδα. Αυτό λίγο πολύ δηλώνει η δημοσιογράφος Χάνα Τζέιν Πάρκινσον του Guardian, γράφοντας το δικό της ύμνο, στο βρετανικό μέσο, για τις ελληνικές μικροσκοπικές εκκλησίες που ξεφυτρώνουν σε κάθε γωνιά της χώρας.

Και συνεχίζει στη διήγησή της η Πάρκινσον: «Αυτά τα παρεκκλήσια είναι πάντα ανοιχτά. Χωράνε ίσα ίσα - το πολύ- τέσσερα άτομα. Συχνά είναι άδεια. Το να μπεις μέσα σε αυτά είναι σαν να μπαίνεις σε μια μήτρα καλυμμένη με φύλλα χρυσού.


Σε ένα από τα πιο μικρά ξωκλήσια που έχω μπει ποτέ ήταν αυτό στο νησί της Καλύμνου στο Αιγαίο. Ενα ορθόδοξο εκκλησάκι μέσα στο οποίο αν άπλωνα τα χέρια μου άγγιζα όλους τους τοίχους. Οι μόνοι ήχοι που ακούγονταν ήταν το τρίξιμο από τους παλιούς μεντεσέδες στην πόρτα, τα βήματά μου, η αναπνοή μου και το θρόισμα των βελόνων του πεύκου. Υπήρχε ωστόσο μια συντριπτική αίσθηση ασφάλειας.

Πηγή: https://www.iefimerida.gr/ellada/dimosiografos-toy-guardian-apotheonei-ta-xoklisia-sta-nisia