Μόλις άνοιξε το πρόβλημα στην Ερυθρά θάλασσα με άρθρα μας επισημάναμε ότι κάτι " μας ετοιμάζουν πάλι "
Βλ https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2023/12/blog-post_708.html?m=1
Συγκεκριμένα επισημαίναμε:
Μας ετοιμάζουν μεγάλα πανηγύρια τις επόμενες μέρες - Έκτακτη Ανάλυση και ο Θεός βοηθός.
Η προσοχή της παγκόσμιας κοινής γνώμης φεύγει από το Ουκρανικό και την Παλαιστίνη και πάει στα γεωστρατηγικά στενά της Υεμένης που στην απέναντι πλευρά της Αραβικής Χερσονήσου σχετίζονται με τα κρίσιμα ΣΤΕΝΑ του Ορμούζ του Περσικού κόλπου.
Πόσο θα κρατήσουν οι επιχειρήσεις αυτές;
πόσο θα αυξηθούν οι τιμές των προϊόντων;
Όλα και όλοι είναι ανοικτά στα γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται....
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Αυτά γράφαμε και σήμερα πριν λίγο ήρθαν τα μαντάτα..
"Ο θάνατος του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα - Πτώση 82% σε διελεύσεις, αύξηση 300% σε ναύλα, πληθωρισμός φωτιά στην ΕΕ
Χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και οι αυξήσεις στα ναύλα από Ασία ως Ευρώπη και Βόρεια Αμερική
Μια συγκλονιστικού μεγέθους κατακόρυφη πτώση 82% στην ολική χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περνούν από την Ευρθρά Θάλασσα και φτάνουν στον Κόλπο του Άντεν καταγράφηκε στο διάστημα 19-22 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Clarkson Research Services Ltd. τα οποία δημοσιεύει το Bloomberg.
Τα ναυτιλιακά δεδομένα αυτά δεν δείχνουν απλά σημαντική μείωση της δραστηριότητας των εμπορικών πλοίων στον κρίσιμο παγκόσμιο εμπορικό διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ και μέσω του οποίου γίνεται το 12% του διεθνούς εμπορίου και σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων, αλλά την κατά κυριολεξία κατάρρευσή της καθώς οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου αλλάζουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, επιλέγοντας να διαπλεύσουν την Αφρική για να αποφύγουν τις επιθέσεις με drone και πυραύλους των ανταρτών Houthi.
Τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν συγκεκριμένα ότι οι επιθέσεις των Houthi είχαν αποτέλεσμα αλλάζοντας ριζικά την εικόνα του διεθνούς εμπορίου και ότι μέσα σε λίγες μέρες ελάχιστα μόνο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με προορισμούς στην Ευρώπη ή την Ασία συνεχίζουν να διασχίζουν την κάποτε πολυσύχναστη Ερυθρά Θάλασσα."
Περισσότερα από το https://www.bankingnews.gr/