Ελληνορωμαϊκά!

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Η ΕΛΛΑΔΑ πριν από λίγο έψαλλε τη ΥΠΕΡΜΑΧΩ στα μπαλκόνια και στέλνει μήνυμα στον ΟΥΡΑΝΟ και στην γη.



ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΗΚΕ η πρόταση μας ως ένδειξη προσευχής και τιμής στην ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΗΤΕΡΑ  μας, καθότι αυτές τις τραγικές στιγμές κανένα άλλον δεν έχουμε συμπαραστάτη, παρά μόνο την ΠΑΝΑΓΙΑ μας.

Όταν λέμε τους  ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ εξαυλωνόμαστε , όταν λέμε ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΟΗΘΑ δεν μιλάμε μόνο στην μάνα μας αλλά πέφτουμε μέσα στην αγκαλιά της για να μας σώσει.
Αυτό γίνεται και τώρα.
Δεν συνέβη τούτο μόνο στο ΝΑΥΠΛΙΟ, την πρωτεύουσα του Καποδίστρια ,έγινε και στις γειτονιές της Αθήνας , της Θεσσαλονίκης , των Ιωαννίνων , της Ξάνθης, της Αλεξανδρούπολης , των Χανίων , του Ρεθύμνου , του Αγίου Νικολάου , της Ιεράπετρας , της Ρόδου , στο Βαθύ της Σάμου , στην Τήνο , στην Μυτιλήνη , στην Χίο και όπως φαίνεται σε πολλά αλλά μέρη.
Η ΕΛΛΑΔΑ αναστατεί με τους ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΎΣ και στέλνει μήνυμα « θέλουμε καθαρό οξυγόνο πνευματικής ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ, να καθαρίσουμε τα πνευμόνια από πάσης φύσεως φονικούς ιούς»
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας   

  
Από το: www.orthodoxianewsagency.gr
Πολίτες του Ναυπλίου βγήκαν στα μπαλκόνια τους και έψαλαν όλοι μαζί το ‘»Τη Υπερμάχω’. στην Παναγία , σαν κοινή δέηση μιας και οι εκκλησίες στο Ναύπλιο καθώς και σε όλη την Ελλάδα είναι κλειστές με απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης , Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020. Το κάλεσμα έγινε και πάλι μέσω του Facebook ,όπου καλούσαν του πολίτες σε κάθε σημείο της Ελλάδας να βγουν στο μπαλκόνι τους και να ψάλλουν το ΄΄Τη Υπερμάχω» σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το κλείσιμο των εκκλησιών. Κάθε Παρασκευή  τη Μεγάλη Σαρακοστή σε όλες τις εκκλησίες το βράδυ ψάλλονται  οι χαιρετισμοί στην Θεοτόκο
Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος («Κοντάκιο») της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτόκου, γνωστός ως Τη Υπερμάχω Στρατηγώ, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα).
Ο Ακάθιστος ύμνος θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας. Είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας. Η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και πλουτίζεται από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.
Το έτος 626, και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος ηγείτο εκστρατείας του βυζαντινού στρατού κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους Αβάρους.  Γνωρίζοντας την απουσία του στρατού, οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες, τη νύχτα της 7ης προς 8η Αυγούστου, ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενεθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή αρωγή, δημιούργησε τρικυμία και κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ αντεπίθεση των αμυνόμενων προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.
«Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ’ ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε».
Την 8η Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη ως τότε απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο» στην Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ».
Πηγή: www.orthodoxianewsagency.gr