Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΒΓΗΚΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ότι "νομικά η συνθήκη του Μοντραί που ρυθμίζει την ναυσιπλοία στα Στενά δεν μπορεί να αλλάξει"
ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: ( με αυτά που σκαρφίζονται θέλουν να αλλάξουν- αναδιαμορφώσουν την παραπάνω συνθήκη με άλλο τρόπο )
Από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδος Σαμπάχ.
" Η κατασκευή ενός τεράστιου καναλιού στην άκρη της Κωνσταντινούπολης πρόκειται να ξεκινήσει στο εγγύς μέλλον, ανακοίνωσε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας Adil Karaismailoismlu.
«Το Kanal Istanbul θα χρησιμεύσει ως διεθνής πλωτής οδός που θα συμπληρώσει την εφοδιαστική δύναμη και την υποδομή της Τουρκίας, εκτελώντας μια σημαντική λειτουργία στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο», δήλωσε ο Karaismailoğlu σε συνάντηση στην πρωτεύουσα της Άγκυρας.....
Το κανάλι θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα βόρεια της Κωνσταντινούπολης με τη Θάλασσα του Μαρμαρά στα νότια, σχεδιασμένη ως εναλλακτική παγκόσμια ναυτιλιακή λωρίδα και εκτιμάται ότι κοστίζει περίπου 75 δισεκατομμύρια TL (9,2 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κυβέρνηση λέει ότι θα διευκολύνει τη ναυτιλιακή κίνηση στο Στενό του Βοσπόρου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο, και θα αποτρέψει ατυχήματα παρόμοια με αυτά της περασμένης εβδομάδας στο κανάλι Σουέζ της Αιγύπτου, όπου ένα γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων κατατέθηκε και μπλόκαρε το κανάλι για σχεδόν μια εβδομάδα .
Η απόφραξη έριξε την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε αταξία, απειλώντας δαπανηρές καθυστερήσεις για εταιρείες που ήδη παλεύουν με περιορισμούς COVID-19, και σχεδόν διπλασιάστηκαν τα ποσοστά για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου.
Ο Karaismailoğlu είπε ότι το ατύχημα προκάλεσε μια μεγάλη κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο, σημειώνοντας ότι το μπλοκάρισμα προκάλεσε καθημερινή απώλεια περίπου 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Η παγκόσμια κρίση δημιούργησε μια ευκαιρία για τη χώρα μας», δήλωσε ο υπουργός.
Δήλωσε ο Karaismailoğlu.
«Ο Βόσπορος είναι ένα υπαίθριο μουσείο με αρχιτεκτονική και ιστορικές βίλες», σημείωσε ο υπουργός. «Το ίδιο το στενό είναι ένα φυσικό θαύμα. Οι Κωνσταντινούπολη θα συναντηθούν τώρα περισσότερο με τη θάλασσα. "
Το κανάλι 45 χιλιομέτρων (27,96 μίλια), το οποίο θα κατασκευαστεί στον διάδρομο Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu της Κωνσταντινούπολης, θα έχει χωρητικότητα 160 πλοίων την ημέρα και αναμένεται να δημιουργήσει σημαντική οικονομική αξία μειώνοντας τις περιόδους και το κόστος διέλευσης, εκτός από τέλη διέλευσης.
Ωστόσο, οι επικριτές επισημαίνουν τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου στη Θάλασσα του Μαρμαρά και τα ίδια τα 15 εκατομμύρια megapolis μέσω επιπτώσεων στους υδάτινους πόρους και μια πιθανή έκρηξη κατασκευής κατά μήκος της διαδρομής του καναλιού. Επιπλέον, το τεράστιο κόστος του έργου είναι επίσης ένα σημείο διαμάχης με επικριτές υποστηρίζοντας ότι τέτοια κεφάλαια θα μπορούσαν να εκτραπούν σε διάφορα άλλα θέματα προτεραιότητας, συμπεριλαμβανομένης μιας επείγουσας προσπάθειας ανανέωσης των πόλεων που εκκρεμεί πριν από έναν μεγάλο σεισμό που αναμένεται να πλήξει την
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στην https://www.dailysabah.com/business/transportation/turkey-to-soon-start-work-on-huge-waterway-project-kanal-istanbul
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΆΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ,ΟΠΩΣ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Η ΡΩΣΙΑ ;
ΗΔΗ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΘΟΤΙ ΑΛΛΆΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΌΡΤΑ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ.
ΠΡΆΓΜΑΤΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΘΑ ΠΑΙΧΤΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΗΔΗ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ.
ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΝΑΛΙ ΘΑ ΘΕΣΕΙ ΣΕ ΓΕΩΣΤΑΤΙΚΌ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΥΠΌΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ.
ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΛΕΟΝΕΚΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΉΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ .
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας