"Νέο πληθωριστικό κύμα θα σαρώσει την Ελλάδα λόγω κλειστής Ερυθράς Θάλασσας.
Από την απόφαση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ναυτιλιακών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών να αποσύρουν τα πλοία τους από την Ερυθρά Θάλασσα και να επαναδρομολογήσουν το 80% εξ αυτών μέσω του διάπλου της Αφρικής, απόφαση η οποία έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής σε αυξήσεις ναύλων από 250% ως 400% για τα containers, αναμένεται να πληγεί ιδιαίτερα η Ελλάδα.
Αυτό θα συμβεί επειδή το 40% των εισαγωγών της χώρας αφορά προϊόντα της Άπω Ανατολής που φτάνουν εδώ σε container στο λιμάνι του Πειραιά....
Αναδεικνύοντας το μείζον αυτό πρόβλημα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, εξέφρασε την περασμένη εβδομάδα, την ανησυχία του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου για τις συνέπειες..
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο είναι η επερχόμενη μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης σε ναύλα και ασφάλιστρα, κατέληξε ο Γ. Χατζηθεοδοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από τα μεγάλα ναυλομεσιτικά γραφεία ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιεί τον διάπλου της Αφρικής από το λιμάνι της Σαγκάης προς οποιοδήποτε λιμάνι της Μεσογείου μεταξύ αυτών και το λιμάνι του Πειραιά αγγίζει αυτή τη στιγμή τα 6.000 δολάρια ενώ πριν την έναρξη των επιθέσεων των Houthi, το ίδιο container μέσω του διάπλου του Σουέζ στοίχιζε 1.500 με 1.800 δολ.
Περισσότερα στο https://www.bankingnews.gr/