Χάρτης-1: Στον Χάρτη-2 προστέθηκαν οι εξής πληροφορίες: Το όριο του FIR Αθηνών (κόκκινη γραμμή) βάσει του οποίου ο σταθμός Navtex του Ηρακλείου εξέδωσε την ελληνική αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24). Με ροζ γραμμή η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E) η οποία τερματίζει λίγο πριν τον 28ο Μεσημβρινό (σημείο Α). Με κίτρινη σκίαση (εντός των ορίωνA,B,C,D,E,F και G) η τουρκική Navtex (0592/24 που εκδόθηκε 24/06/24). Με μπλε σκούρο η όδευση της ελληνικής αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24).
ΑΡΑΓΕ ΙΣΧΥΕΙ; γιατί πρέπει να διαψευστεί - " Αθήνα και Λευκωσία κατέληξαν κοινή συναινέσει -εν αγνοία του κυρίαρχου λαού- να εκχωρήσουν έμμεσα κυριαρχικά δικαιώματα"
διαβάζουμε από τα https://i-epikaira.blogspot.com/
Με άλλα λόγια, εργαλειοποιώντας την πόντιση ενός καλωδίου οπτικών ινών, Αθήνα και Λευκωσία κατέληξαν κοινή συναινέσει -εν αγνοία του κυρίαρχου λαού-, να εκχωρήσουν έμμεσα κυριαρχικά δικαιώματα -τα οποία αποποιούνται de facto- που απορρέουν από το Δίκαιο της Θάλασσας, σε μείζονα περιοχή/κλειδί η οποία σύμφωνα με τον χάρτη της Σεβίλλης δίνει κοινό θαλάσσιο σύνορο σε Ελλάδα-Κυπριακή Δημοκρατία.
Σε προηγούμενο σημείωμά μας (26/06/24) γράψαμε σχετικά με τις πολύ ύποπτες εργασίες πόντισης καλωδίου οπτικών ινών από το ιταλικό πλοίο «C/S Teliri» στην περιοχή νοτίως της Ρόδου και του Καστελόριζου. Τότε θέσαμε τα παρακάτω ερωτήματα:
«Το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πότε ενημερώθηκαν οι ελληνικές αρχές για τις εργασίες που πρόκειται το «C/S Teliri» να διεξάγει;
Το δεύτερο είναι, το ότι προηγήθηκε η τουρκική Navtex σημαίνει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του «C/S Teliri» ζήτησε πρώτα άδεια από την Τουρκία;
Αν ναι γιατί;
Το πιο κρίσιμο ερώτημα όμως είναι, γιατί ενώ η Τουρκία διεκδίκησε υφαλοκρηπίδα εντός της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ (δυτικά του 28ου Μεσημβρινού) και της ελληνικής υφαλοκρηπίδας -η οποία υφίσταται ipso facto et ab initio (ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού)-, παρά ταύτα η Ελλάδα εξέδωσε αντι-Navtex μόνο με την όδευση του καλωδίου που θα ποντιστεί, αφήνοντας αναπάντητη την τουρκική αξίωση;
Τέλος, είναι τυχαίο το γεγονός ότι η όδευση του καλωδίου βρίσκεται εντός των ορίων του χάρτη που κατέθεσε η Τουρκία στον ΟΗΕ και τερματίζει δυτικά πάνω στο όριο που διεκδικεί (μεταξύ σημείων E και D);
Υπήρχε συνεννόηση μεταξύ Τουρκίας και διαχειρίστριας εταιρείας του «C/S Teliri»;
Ή μήπως γνώριζε και η Ελλάδα;»
Χάρτης-2: Σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο (σημεία F,E) η Τουρκία χάραξε τα όρια της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί και τα κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) με τον συγκεκριμένο χάρτη, στις 18/03/2020 (μαύρη γραμμή A,B,C,D,E,F και G ανατολικά της Κρήτης που δεν διακρίνεται)
Εντωμεταξύ, στις 30/06/24 η τουρκική «Milliyet» παρουσιάζοντας τον Χάρτη-2, τον οποίο η Τουρκία κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) στις 18/03/20 σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο διεκδικώντας την υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ της Ανατολικής Μεσογείου, έγραψε:
«Η Τουρκία δεν άφησε την Ελλάδα και την Κύπρο να κάνουν εργασίες στην υφαλοκρηπίδα της, στη Γαλάζια Πατρίδα».
Η εφημερίδα «Turkiye» ανέφερε ότι: «το εμπορικό πλοίο πόντισης καλωδίων ‘TELIRI’ ιδιοκτησίας της ιταλικής εταιρείας ‘Elettra’, πιθανώς μετά από διαβούλευση με την ιταλική κυβέρνηση, υπέβαλε αίτηση στην Τουρκία, για να ενημερώσει για τις εργασίες στα τμήματα της τουρκικής υφαλοκρηπίδας εντός της ‘Γαλάζιας Πατρίδας’, στο πλαίσιο της πόντισης καλωδίου επικοινωνίας μεταξύ Ιταλίας και Κύπρου».
περισσότερα στο https://echedoros.blog/