Ένας λαός όταν ξεχνάει μεγάλες ανθρώπινες τραγωδίες που λόγω της κοινωνικής μορφής των θα μπορούσε να ήταν και αυτός θύμα, αυτός ο λαός είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένος να ζήσει μεγαλύτερες; Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ το άρθρο " Το πόρισμα των Τεμπών, οι ευθύνες και η σιωπή κομμάτων και Μέσων Ενημέρωσης"
του ΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΒΕΛΑΚΗ
Διδάσκων καθηγητής Τμήματος Οικονομικής Έρευνας ΕΚΠΑ
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι σχεδόν κανένα τηλεοπτικό μέσο μαζικής ενημέρωσης δεν είπε κουβέντα για το θέμα εδώ και δέκα μέρες. Αλλά και στο γραπτό και διαδικτυακό τύπο ελάχιστα έχουν γραφεί και αυτά στις πίσω σελίδες. Θεωρώ προκλητική την υποβάθμιση ενός τόσο σοβαρού θέματος και από αυτή τη σκοπιά θα σταθώ στο περιεχόμενο του πρίσματος.
Το κείμενο είναι 228 σελίδες και εκτείνεται σε 10 Κεφάλαια. Για κάποιον μη ειδικό όπως εγώ, η ουσία του βρίσκεται στο κεφάλαιο 5 (σελ. 79-99). Ξεκινώντας από το τέλος (σελ. 99) η έκθεση αναφέρει:
«Μεταξύ των πολλών ζητημάτων για θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας για τα οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε τον τελευταίο λόγο πρέπει να
Μνημονευθούν… οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης ανάταξης της
φωτεινής σηματοδότησης και συστημάτων ασφαλείας την περίοδο 2016-2022, η μη
στελέχωση της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, η μη επαρκής
στελέχωση της ΡΑΣ την περίοδο 2017-2022 ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα
υψηλά καθήκοντα εποπτείας, ελέγχων και υλοποίησης σε θέματα σιδηροδρομικής
ασφάλειας, ο μη εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Εκπαίδευσης Σταθμαρχών, η μη επαρκής
στελέχωση της ΡΑΣ την περίοδο 2017-2022 ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα
υψηλά καθήκοντα εποπτείας, ελέγχων και υλοποίησης σε θέματα σιδηροδρομικής
ασφάλειας, ο μη εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Εκπαίδευσης Σταθμαρχών, η μη
στελέχωση του ΟΣΕ (περίοδος 2011-2022) με το απαραίτητο προσωπικό (ιδίως σε
θέσεις σταθμαρχών, κλειδούχων), κ.λπ.»