εορτάζει η γιαγιά όλων μας που το όνομα της σημαίνει ΧΑΡΗ
Το όνομα Άννα στα εβραϊκά προέρχεται από το εβραϊκό όνομα "Χάνα" που σημαίνει "χάρη" ή "εύνοια"
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ
Η Κοίμηση της Αγίας Άννης
25 Ιουλίου
«Η Αγία Άννα, η γιαγιά κατά σάρκα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ήταν από τη φυλή του Λευί, κόρη του ιερέα Ματθάν και της γυναίκας του Μαρίας. Ο Ματθάν ιεράτευε επί της βασιλείας Κλεοπάτρας και Σαπώρου ή Σαβωρίου, βασιλιά των Περσών, και της βασιλείας Ηρώδου του Αντιπάτρου. Ο Ματθάν είχε τρεις κόρες, τη Μαρία, τη Σοβή και την Άννα. Παντρεύτηκε η πρώτη στη Βηθλεέμ και γέννησε τη Σαλώμη, τη μαία. Παντρεύτηκε η δεύτερη, κι αυτή στη Βηθλεέμ, και γέννησε την Ελισάβετ (τη μητέρα του Ιωάννη του Προδρόμου).
Παντρεύτηκε δε και η Τρίτη, η Άννα, στη γη της Γαλιλαίας, και γέννησε Μαρία τη Θεοτόκο, που σημαίνει ότι η Σαλώμη, η Ελισάβετ και η αγία Μαρία η Θεοτόκος, ήσαν κόρες τριών αδελφών και μεταξύ τους πρωτεξαδέλφες. Αυτή λοιπόν η Άννα, αφού γέννησε τη σωτηρία όλου του κόσμου, την Παναγία, και την απογαλάκτισε, την ανάθεσε στον Ναό, ως άμωμο δώρο στον παντοκράτορα Θεό, και έζησε το υπόλοιπο της ζωής της, μέχρις ότου εξεδήμησε εν ειρήνη προς τον Κύριο, με νηστείες και ευεργεσίες προς αυτούς που είχαν ανάγκη. Τελείται δε η αυτής Σύναξις εν τω Δευτέρω».
Όλη η ακολουθία της ημέρας, εσπερινού και όρθρου, υπέρλαμπρη και φωτοφόρος, είναι γεμάτη από ωραιότατα εγκώμια προς την Αγία Άννα, στα οποία καλείται να μετάσχει «εν κυμβάλοις ψαλμικοίς», κατά το δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού, «Πάσα η κτίσις». «Μετ’ εγκωμίων εκτελείται η ένδοξος μνήμη σου… Άννα θεόκλητε». Ο εγκωμιασμός όμως δεν είναι μόνον για την αγία Άννα. Μετέχει σ’ αυτόν και ο σύζυγός της, ο δίκαιος Ιωακείμ, γιατί αυτός είναι, κατά κάποιο τρόπο, ο ήλιος, που ενώθηκε με τη σελήνη, την αγία Άννα, για να προέλθει η ακτίνα της Παρθενίας, η Παναγία Μαριάμ, η κόρη τους. «Ήλιος ώσπερ τη σελήνη τη Άννη ενούμενος, ο κλεινός Ιωακείμ, της παρθενίας ακτίνα γεννά».
«Ω, μακαρία δυάς, υμείς πάντων γεννητόρων υπερήρθητε…» Μακάρια δυάδα, που ξεπεράσατε όλους τους γονείς. Αιτία βεβαίως για τον πλούτο των εγκωμίων είναι αυτό που ο καθένας κατανοεί: από τον Ιωακείμ και την Άννα, γεννήθηκε η Παναγία, η οποία έφερε στον κόσμο, μέσα στο βάθος του σχεδίου του Θεού για τη σωτηρία αυτού, τον ίδιο τον Θεό εν σαρκί, τον Κύριο Ιησού Χριστό. «Δια της Παναγίας, της Θεότητος αυγή επέλαμψε». Με την Παναγία έλαμψε στον κόσμο το φως της Θεότητος. Και βεβαίως έτσι τιμώνται ο παππούς και η γιαγιά κατά σάρκα του Κυρίου μας. «Μνήμην τελούντες Δικαίων, των Προπατόρων Χριστού…».
Η αιτιολόγηση αυτή της φωτοφόρου εορτής της Κοιμήσεως της αγίας Άννης δεν συνιστά μία απλή αναφορά της όλης εορτής. Αποτελεί το κέντρο, την αδιάκοπα ανακυκλούμενη έννοια, τόσο που θα έλεγε κανείς ότι όλη η ακολουθία δεν κάνει τίποτε άλλο, από το να προβάλλει τον ερχομό του Χριστού διά της Παναγίας Μητέρας Του, και αυτό να το παρουσιάζει με διαφορετικές λέξεις και πολλαπλά λογοτεχνικά σχήματα, με εικόνες και με προτυπώσεις ακόμη από την Παλαιά Διαθήκη. Σαν να έχουμε το πολυτιμότερο διαμάντι στον κόσμο, και να το προβάλλουμε με όλων των ειδών τα φώτα και τους χρωματισμούς. «Οι εξ ακάρπων λαγόνων, ράβδον αγίαν την Θεοτόκον βλαστήσαντες, εξ ης η σωτηρία τω κόσμω ανέτειλε, Χριστός ο Θεός». «Της μητρός του Δεσπότου και Ποιητού, μήτηρ γέγονας Άννα πανευκλεής…»
Έτσι η κοίμηση της αγίας Άννης, και μαζί με αυτήν του αγίου Ιωακείμ, λειτουργεί παραπεμπτικά και αναγωγικά: δι’ αυτών τιμάται και εγκωμιάζεται ο Κύριος Ιησούς Χριστός. «Μνήμην Δικαίων τελούντες, σε ανυμνούμεν, Χριστέ». Κι είναι φυσικό: αν ένας άνθρωπος έχει κάποια αξία είναι γιατί ο ίδιος ο Θεός τον έχει χαριτώσει και τον έχει υπερυψώσει. Κι αν αυτό ισχύει για όλους τους αγίους, πόσο μάλλον για τους κατά σάρκα προπάτορές Του, τον παππού Του και τη γιαγιά Του;
Η τιμή ασφαλώς για την αγία Άννα και τον άγιο Ιωακείμ δεν είναι μία εύνοια του Θεού χωρίς λόγο. Για να χαριτωθούν με αυτόν τον τρόπο – να γεννήσουν το καλύτερο άνθος της ανθρωπότητας, την Παναγία Θεοτόκο – συνήργησαν και οι ίδιοι, με την αγιασμένη ζωή τους, γεγονός που προβάλλει εξίσου πολλαπλώς η ακολουθία της ημέρας. «…Η νοητή χελιδών (η Άννα)…αμέμπτως εν σωφροσύνη βιωσαμένη καλώς». Με σωφροσύνη και με άμεμπτο τρόπο έζησε η αγία Άννα. «Τας νόμου εντολάς, θεαρέστως τηρούσα, μητέρας Ισραήλ, υπερήρας απάσας…αγιόλεκτε Άννα, προμήτορ Κυρίου». Τήρησες τις εντολές του νόμου του Θεού, με θεάρεστο τρόπο, αγιόλεκτε Άννα, και ξεπέρασες όλες τις μητέρες του Ισραήλ.
Με την προϋπόθεση αυτή, να τηρεί δηλαδή πάντοτε το θέλημα του Θεού, αναδείχτηκε η Άννα σ’ αυτό το υψηλό σημείο, να γίνει Μητέρα της Μητέρας του Θεού, γι’ αυτό και οι ύμνοι στη συνέχεια δεν παύουν να μιλούν για το τελικό αποτέλεσμα: να μετατεθεί στους κόλπους του Θεού και να είναι συνόμιλος των αγγέλων. Ο Χριστός «σε μεταθέμενος προς τα επουράνια, μετά δόξης, Άννα ένδοξε». «Σήμερον εκ της προσκαίρου μεταστάσα ζωής, εν τοις επουρανίοις μετά χαράς την πορείαν ποιουμένη αγάλλεται». Το ένδοξο τέλος της αγίας Άννης, τηρουμένων των αναλογιών, περιμένει βεβαίως και εμάς, εφόσον αγωνιζόμαστε στη ζωή αυτή να τηρούμε τις άγιες εντολές του Χριστού. Ο Θεός μας, μη ξεχνάμε, δεν είναι προσωπολήπτης.
Πηγή: π. Γ. Δορμπαράκης (http://pgdorbas.blogspot.gr/)
ΠΗΓΗ Δήμητρα Φουσέκη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ


Πράγματι η Αγία εισάκουσε το αίτημά της κ η συγκεκριμένη ̟πιστή ζήτησε από έναν αγιογράφο των Κυδωνίων (Αϊβαλί) να αγιογραφήσει την Αγία, οπως κ έγινε.
Η εικόνα έμεινε μνημειώδης για την ζωντάνια των ̟προσωπων. Αυτό, όμως, που την έκανε ξεχωριστή ήταν ως απεικονιζόταν η Αγία Άννα μαζί με την κόρη της, την Θεοτόκο, σε ηλικία 12 ετών κοπέλα. Σπανιότατα απεικονίζεται η Παναγία μας ωσάν κοπέλα, πράγμα που την έκανε εξαρχής μοναδική την συγκεκριμένη αγιογραφία.
Η εικόνα αμέσως δωρίσθηκε στον περίλαμπρο ναό την Αγίας Φωτεινής, στην Σμύρνη, κ α̟πό την πρώτη στιγμή άρχισε την θαυματουργή της "δράση".
Ο ίδιος ο Άγιος Εθνομάρτυρας Χρυσόστομος Σμύρνης έστελνε τα άτεκνα ζευγάρια να παρακαλέσουν μπροστά στην εικόνα, ύστερα από 40 μέρες νηστείας, για να τους χαρίσει η Αγία ένα τέκνο. Τα αιτήματα χιλιάδες, οπως κ χιλιάδες τα θαύματα της τεκνοποίησης.
Το 1922 έρχεται η ολέθρια καταστροφή της Μ. Ασίας.
Στην Σμύρνη η βαρβαρότητα κ οι ωμότητες των Τούρκων δεν σταματούν στις λεηλασίες, στους βιασμούς κ στους σκοτωμούς. Εισβάλουν κ στις Εκκλησιές κλέβοντας ό,τι ̟πολύτιμο βρίσκουν, καταστρέφοντας τα υπόλοιπα.
Έτσι λοιπόν ανάβουν μία φωτιά έξω α̟πό τον Ι.Ναό κ ρίχνουν στις φλόγες τις άγιες εικόνες της Εκκλησίας της Αγίας Φωτεινής. Την δεδομένη στιγμη περνάει από την περιοχή η Γιασεμή Κολάρα η οποία, λόγω της συνοδείας υπαλλήλων της αγγλικής ̟πρεσβείας (καθώς πήγε να πάρει την εξαδέλφη της που δούλευε στην αγγλική πρεσβεία), μπόρεσε κ διέσχισε με σχετική ασφάλεια την περιοχή.
Η πορεία της όμως πέφτει πάνω στην βάρβαρη πράξη του καψίματος των ιερών εικόνων.
Βλεποντας το ανίερο κ αποτροπιαστικό θέαμα, χωρίς να το σκεφθεί, φωνάζει ένα τουρκάκι που τους συνοδεύει, ονόματι Αλί, του δίνει ό,τι χρήματα είχε πάνω της κ του ζητάει να πάει να δωροδοκήσει τους Τούρκους ένοπλους που είχαν μαζευτεί γύρω από το σημείο της καύσης, ώστε να τον επιτρέψουν να ̟περάσει κ να πάρει οποια εικόνα προλάβει α̟πό την πυρά καθώς, οπως έλεγε, "θα μας κάψει ο Θεός που βλεπουμε να καίγεται η κληρονομιά μας".
Πράγματι ο Αλί καταφέρνει να περάσει κ την πρώτη εικόνα ̟που πιάνει την φέρνει στην Γιασεμή.
Με μεγάλη συγκίνηση η Γιασεμή βλεπει ως η εικόνα που έσωσε ήταν αυτή της Αγίας Άννης την οποία δώρισε πριν από 40 χρόνια η μητέρα της στην Αγία Φωτεινή ως τάμα για το πρώτο της ̟παιδί. Το γεγονός είναι κυριολεκτικά θαυμαστό.
Η εικόνα κρατήθηκε ως Οικογενειακό κειμήλιο το οποίο, καθ’ όλην την διάρκεια των χρόνων πραγματοποιούσε θαύματα σε όσους την επικαλούνταν.
Τα χρόνια π̟έρασαν κ το Οικογενειακό κειμήλιο βρέθηκε στα χέρια των απογόνων της Γιασεμής κ συγκεκριμένα στην Οικογένεια Μαϊστράκη.
Τελικά η Οικογένεια Μαϊστράκη αποφασίζει να δωρίσει το Οικογενειακό κειμήλιο στο μοναστήρι της Αναλήψεως Βοιωτίας ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να ευεργετηθεί όσος ̟περισσότερος κόσμος μπορεί από την θαυματουργή εικόνα.
Από τότε τα αιτήματα χιλιάδες, το ίδιο κ τα θαύματα της τεκνοποίησης.
Οι μαρτυρίες άφθονες για άτεκνα ζευγάρια, ̟πολλά με σοβαρα προβλήματα, τα ο̟ποία μετά από τάμα προς την Αγία κατάφεραν κ τεκνοποίησαν.
Το μοναστήρι αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα εκατοντάδες προσκυνήματα της Πατρίδος μας που προσφέρουν ίαση ψυχής κ πνεύματος.
Πραγματικός φάρος πίστεως.
Το μοναστήρι είναι ανοικτό για το κοινό κ τους πιστούς.
ΠΗΓΗ Ελένη Δημητρίου ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ