Ελληνορωμαϊκά!

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

μια σελίδα της ιστορίας μας θα συμπληρώσει: "ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ - ΣΤΕΝΑ ΟΡΜΟΥΖ - ΙΡΑΝ- ΣΤΕΝΑ ΒΟΣΠΟΡΟΥ " - άντε καλή δύναμη ανθρωπότητα

 

φώτο - η ΠΑΝΑΓΙΑ μας προσμένει στο σπίτι ΤΗΣ που το "πλειστηρίασε- βεβήλωσε"  ο τούρκος 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

εν ολίγοις 

Οι ΗΠΑ έχουν περικυκλώσει την Βενεζουέλα με ναυτική αρμάδα, όπως τότε στον πόλεμο στον Περσικό κόλπο.

Αναμένεται συντριπτικό και ακαριαίο κτύπημα εκ των έσω και εκ των έξω..

Ο σκοπός δεν είναι μόνο τα καρτέλ των ναρκωτικών, αλλά η χρήση των  πλουσίων κοιτασμάτων της  χώρας σε αυτό που έρχεται στον πλανήτη γη.

Με τα κοιτάσματα αυτά οι ΗΠΑ θα αισθάνονται άνετα και ασφαλείς  σε παγκόσμιες οικονομικές  επιπλοκές που μπορεί να υπάρξουν με το κλείσιμο των ΣΤΕΝΩΝ του Ορμούζ σε περίπτωση που συνεχιστεί η αποψίλωση της ιρανικής επικράτειας.

Επίσης από αυτά της Βενεζουέλας  θα πουλούν  στην Ευρώπη με σκοπό να απεξαρτηθεί ολοκληρωτικά  από το Ρωσικό αέριο (στην Ελλάδα σύμφωνα με την επικαιρότητα γίνονται οι κατάλληλες υποδομές για να διοχετεύονται στις Βαλκανικές χώρες μέχρι και την Μολδαβία και την Ουκρανία) 

Πάμε όμως στην Μέση Ανατολή ...ήδη εχθές ο Νετανιάχου θα ενημέρωνε τον πρόεδρο ΤΡΑΜΠ για νέες πιθανές προσβολές του ιρανικού οπλοστασίου που σηκώνει κεφάλι πάλι ...

Το ερώτημα ..τι θα κάνει η Ρωσία ..θα περιμένει λύση στην Ουκρανία; ..μάλλον δεν έρχεται εκεί ή θα εμπλακεί στα νέα μέτωπα που θα ανοίξουν στην Μέση Ανατολή μέσω των ΣΤΕΝΩΝ του ΒΟΣΠΟΡΟΥ; ..το τονίζουμε αυτό γιατί αρχίζει να ωριμάζει.

Η τουρκία αρχίζει να αμερικανοποιείται και να απορωσοποιείται για αυτό ζητάει να επιστρέψει στην Μόσχα τους S-400 για να δείξει καλή διαγωγή στις ΗΠΑ  και την ίδια ώρα η Ρωσία στέλνει drones κατασκοπευτικά πάνω απο την ΠΟΛΗ και τα ΣΤΕΝΑ για να δεί τι συμβαίνει εκεί .

ΣΤΩΝΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  

Μπορεί η Τουρκία να συνεχίσει να κάθεται σε δύο καρέκλες;


 Διηπειρωτικός βαλλιστικός πύραυλος Yars εκτοξεύεται από το κοσμοδρόμιο Πλέσετσκ κατά τη διάρκεια στρατιωτικής άσκησης των ρωσικών πυρηνικών δυνάμεων στην περιοχή Αρχάγγελσκ της Ρωσίας, σε αυτή τη φωτογραφία που τραβήχτηκε από βίντεο που κυκλοφόρησε στις 22 Οκτωβρίου 2025. Ρωσικό Υπουργείο Άμυνας/Διανεμήθηκε μέσω Reuters.

Η ιστοσελίδα της «Αραβικής Άμυνας» αναφέρεται στονΤούρκο δημοσιογράφο και συγγραφέα Γιουσούφ Σερίφογλου ο οποίος σε άρθρο του σημειώνει ότι οι σχέσεις μεταξύ Άγκυρας και Μόσχας βιώνουν μια άνευ προηγουμένου περίοδο έντασης.

Αυτή εκδηλώνεται με έντονα διατυπωμένα ρωσικά μηνύματα με σαφείς στρατιωτικές και ασφαλιστικές διαστάσεις, τα οποία είναι πιθανό να επηρεάσουν άμεσα το συριακό τοπίο την επόμενη περίοδο.

Ο Τούρκος αναλυτής επισημαίνει ότι αυτές οι σοβαρές εξελίξεις δεν έχουν ακόμη λάβει επαρκή κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης, παρά την αλήθεια τους και την εξαιρετικά σημαντική χρονολογική τους ακολουθία.

Ο Σερίφογλου τοποθετεί την κατάρριψη ενός ρωσικού drone κοντά στην Άγκυρα στο επίκεντρο αυτής της κλιμάκωσης, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα «περίεργο και επικίνδυνο» περιστατικό.

Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, το drone ήταν μέρος των ρωσικών επιθέσεων που στόχευαν την Ουκρανία, αλλά παρέκκλινε από την πορεία του πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο και συνέχισε να πετάει νότια σε χαμηλό υψόμετρο, κοντά στην Άγκυρα, πριν γυρίσει πίσω.

Τελικά εντοπίστηκε και καταρρίφθηκε από ένα τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος F-16 βόρεια της πρωτεύουσας.

Ο Τούρκος συγγραφέας επεσήμανε ότι η σοβαρότητα του περιστατικού δεν έγκειται μόνο στην παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από ξηρά και θάλασσα, αλλά και στην άφιξη του drone στην καρδιά της πρωτεύουσας και την πτήση του πάνω από εξαιρετικά ευαίσθητες εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου πυραύλων Roketsan.

Περισσότερα στο https://echedoros.blog/

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

ΒΙΝΤΕΟ - έχουμε παρέμβαση του Ρώσου Πατριάρχη στα εκκλησιαστικά και πολιτικά δρώμενα της Ελλάδος - ( πριν ένα μήνα ) μήπως ανοίγει το Γεωπολιτικό πεδίο στα Βαλκάνια;

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://www.facebook.com/reel/867875172248520

ΕΡΩΤΗΜΑ - γιατί τον έπιασε τώρα ο πόνος;

ΦΥΣΙΚΑ λέει πράγματα που βιώνουμε, αλλά γνωρίζει ότι δεν τον έπιασε  ο ίδιος  πόνος, ούτε διαμαρτυρήθηκε, όταν ο φίλος του Πούτιν Σουλτάνος βεβήλωσε και συνεχίζει να βεβηλώνει την Οικουμενική ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ..εκεί τσιμουδιά γιατί υπάρχουν συμφωνίες πολλών δις  και φυσικά ουδείς από αυτούς επιθυμεί την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

Γιατί δεν λέει στο πνευματικό του τέκνον να πάνε μια βόλτα στην ΠΟΛΗ και να ανοίξουν την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ;

Θα μας πείτε και οι δικοί μας εποίησαν την νήσσαν ..

τι να κάνουμε ..είμαστε μόνο με τους ΑΓΙΟΥΣ μας και την ΣΚΕΠΗ της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ που πάντα μας θυμίζει " πάλι με χρόνια και καιρούς.." και ήρθαν οι καιροί. 

Εμείς γνωρίζουμε τόσα χρόνια πόσο πονάμε υπό την καταδυνάστευση παγκόσμιων κέντρων εξουσίας ..γιατί τώρα ασχολείται με την Ορθόδοξη Ελλάδα;

Πλέον φαίνεται ολοκάθαρα ότι τα εκκλησιαστικά κέντρα συν αυτό της Μόσχας έχουν γίνει ισχυρά γεωπολιτικά κέντρα που χαράζουν εξελίξεις αντί να ασχοληθούν με την πραγματική ΕΙΡΗΝΗ την πάντα νου υπερέχουσα , μήπως δούμε ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟ. 

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

τα παιδάκια (πολλά ορφανά) της εμπόλεμης Γκόμας Αφρικής σας ευχαριστούν που τα ταίζετε και σας λένε τα ΚΑΛΑΝΤΑ - ΒΙΝΤΕΟ

 


Γκόμα, στις 21/12/2025

ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ; ΠΕΙΤΕ ΤΑ!
Κάλαντα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς από την εμπόλεμη ζώνη! Καλή εβδομάδα. Καλά Χριστούγεννα με υγεία και ευτυχισμένο το Νέο Έτος 2026 για όλους και όλες!
ΒΙΝΤΕΟ

( Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου) ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Αχ αδελφοί υπάρχει και αυτό το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι για τους μικρούς χριστιανούς ...

Αν μπορείτε, αγαπητοί φίλοι και φίλες, ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ! Ο Χριστός να γεννηθεί και να μένει διαπαντός στην αγαθή σας καρδιά και το Πνεύμα το Άγιον να σας χαριτώνει. Να έχετε ευλογημένα Χριστούγεννα και ευτυχισμένο να σας είναι το Νέο Έτος 2026!
ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΓΚΟΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΙΒΟΥ
Μπορείτε να προσφέρετε τις δωρεές σας επίσης και μέσω των κάτωθι λογαριασμών του Συλλόγου μας στην Ελλάδα «Φίλοι Ιεραποστολικού Έργου π. Τιμοθέου Ntumba στο Κονγκό».
1) Εθνική Τράπεζα. Swift-Bic Τράπεζας: ETHNGRAA.
Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.
2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας : PIRBGRAA.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.
3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA
Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ».
Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας για να ξέρουμε ότι είναι από σας για να σας ενημερώσουμε ότι τα λάβαμε. Επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό).
Υ. Γ. Στείλτε μας ένα email σας, ώστε ο Σύλλογός μας να σας αποστείλει απόδειξη για την δωρεά που καταθέσατε στο Σύλλογο για την Ιεραποστολή μας στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου.
ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ είναι να στείλετε μέσω των κάτωθι υπηρεσιών που υπάρχουν στον τόπο μας: Western Union, Money Gram, Ria και Express Union ( WorldRemit). Να σας δώσουμε, αν είναι τα στοιχεία, αναλόγως με την υπηρεσία που θα χρησιμοποιείστε.



Ο πλέον κρίσιμος Στρατηγικός Διάδρομος - η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ και το ΕΛΕΟΣ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ

 03_41.jpgΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ  

" Με την υπογραφή του μνημονίου μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τη δημιουργία του διαδρόμου Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, η Αθήνα εντάσσεται πλέον ανοιχτά στον στρατιωτικό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ.

Ο διάδρομος αυτός, με επενδύσεις 2,6 δισ. ευρώ, παρουσιάζεται επίσημα ως υποδομή μεταφορών, όμως χαρακτηρίζεται από τις Βρυξέλλες ως «η πρώτη γραμμή άμυνας της ΕΕ», με σαφή στόχο την ταχεία μεταφορά στρατευμάτων και οπλικών συστημάτων προς τα σύνορα Ουκρανίας και Μολδαβίας.
01_121.JPG
Αυτή η εξέλιξη δεν είναι αποκομμένη από όσα συμβαίνουν στο μέτωπο.
Αντίθετα, συνδέεται άμεσα με τη συστηματική προσπάθεια της Δύσης να διατηρήσει τη στρατιωτική ικανότητα της Ουκρανίας, παρά τις βαριές απώλειες σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.
Η Ρωσία, αναγνωρίζοντας τον κομβικό ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας, εστιάζει πλέον μεθοδικά στα σημεία που στηρίζουν την ουκρανική πολεμική μηχανή.
02_87.jpg

Ο θαλάσσιος και χερσαίος διάδρομος Αιγαίου–Μαύρης Θάλασσας και ο ρόλος της Ελλάδας

Ο λεγόμενος διάδρομος Μαύρης Θάλασσας–Αιγαίου δεν αποτελεί απλώς ένα έργο μεταφορών, αλλά εντάσσεται στη στρατηγική της ΕΕ και του ΝΑΤΟ για τη λεγόμενη «στρατιωτική κινητικότητα».
Πρόκειται για ένα πλέγμα λιμανιών, σιδηροδρομικών γραμμών, οδικών αξόνων και ενεργειακών υποδομών που επιτρέπουν τη γρήγορη μεταφορά στρατευμάτων, βαρέος εξοπλισμού και καυσίμων από τη Νότια Ευρώπη προς την Ανατολική πτέρυγα της Συμμαχίας.

Η θέση της Ελλάδας

Η Ελλάδα παίζει κεντρικό ρόλο στο νότιο σκέλος του διαδρόμου, κυρίως μέσω:

-του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε βασικό κόμβο μεταφοράς στρατιωτικού υλικού των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ προς Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουκρανία

-των λιμανιών Θεσσαλονίκης και Καβάλας, που λειτουργούν συμπληρωματικά για μεταφορές φορτίων

- του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο συνδέεται με Βουλγαρία και από εκεί με Ρουμανία και Μολδαβία

- ενεργειακών υποδομών, όπως ο FSRU Αλεξανδρούπολης, που ενισχύει τον εφοδιασμό της περιοχής με καύσιμα, κρίσιμα για στρατιωτικές επιχειρήσεις

Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει χαρακτηρίσει τον διάδρομο ως κρίσιμο για την «ασφάλεια της ΕΕ», ενώ στρατιωτικοί αναλυτές τον εντάσσουν στο πλαίσιο αντικατάστασης ή συμπλήρωσης των επισφαλών θαλάσσιων διαδρομών της Μαύρης Θάλασσας, που βρίσκονται υπό ρωσικό έλεγχο.


Για τη Ρωσία πλέον η Ελλάδα δεν λειτουργεί πλέον ως «ουδέτερος μεσογειακός παίκτης» αλλά ως ενεργό τμήμα της νατοϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας που στηρίζει έμμεσα τη συνέχιση του πολέμου
Η μετατροπή της χώρας σε κόμβο στρατιωτικής κινητικότητας αυξάνει το γεωπολιτικό της βάρος, αλλά ταυτόχρονα και την έκθεσή της σε κινδύνους, χωρίς να έχει λόγο στη στρατηγική κατεύθυνση του πολέμου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.bankingnews.gr/

Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΟΠΩΣ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΙΟ ΕΛΕΟΣ 

Από το “ΗΓΓΙΚΕΝ”, 23 Σεπτεμβρίου 2012

Είχαμε την ευλογία να γνωρίσουμε έναν άνθρωπο ( τον Κ.Δ)  που γνώριζε τον γέροντα Παΐσιο για δεκαπέντε χρόνια και είχε ιδιαίτερες σχέσεις μαζί του.

Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα για να τον γνωρίσουμε από κοντά και το υλικό που μας εμπιστεύθηκε νομίζω πως είναι σημαντικό και θα προσπαθήσουμε να το προβάλλουμε σταδιακά.
Ξεκινάμε με μια μαρτυρία, λόγω επικαιρότητας που έχει σχέση με τα ελληνοτουρκικά. Από βαθιά ταπεινότητα και μόνο, ο εν λόγω κύριος δεν θέλησε να δημοσιεύσουμε ούτε το όνομά του, ούτε την πόλη που μένει :

«Βρισκόμαστε στο 1990 που είδα τον γέροντα. Ήταν η τελευταία φορά γιατί μετά από λίγο αρρώστησε. Με έβαλε μέσα στο κελλί του και καθόταν στο πάσι. Κάθε φορά που τον επισκεπτόμουν, του πήγαινα καμιά μάλλινη φανέλα για το κρύο. Πήρα και τον σάκκο μαζί μου και τον έβαλα σε μια γωνιά.

Μου λέει “μην τον πειράζεις τον σάκκο”

Εγώ μέσα στον σάκκο είχα ένα μαγνητοφωνάκι που κατέγραφε από απόσταση συνομιλίες και είχα σκοπό μόλις πάω να βγάλω την φανέλα να το πατήσω και να αρχίσει να καταγράφει τα λόγια του γέροντα.

Μόλις σηκώθηκα μου λέει “Κ. μην το ανοίγεις, δεν πρόκειται να δουλέψει. Φέρ’ το εδώ να το δω κι εγώ.”

Αφού με κατάλαβε το πήρα και του το έδωσα. Μου λέει “τίνος είναι αυτό;”. Του λέω “είναι του φίλου μας του Β.” ο οποίος ήταν γνωστός του γέροντα. Άρχισε να το περιεργάζεται και λέει “είναι πολύ ωραίο αλλά να ξέρεις δεν θα λειτουργούσε. Αφού δεν είχες ευλογία δεν θα λειτουργούσε.”

Εκείνη την ώρα τον φώναξε κάποιος έξω από το κελλί κι εκεί είδα το μεσημεριανό του γέροντα που ήταν μισή ντομάτα, τρεις ελιές και μισή φέτα ψωμί.

Μόλις ήρθε μέσα του λέω «γέροντα, έχω έναν λογισμό. Τι θα γίνει με την Ελλάδα; Πες μου αν είναι ευλογημένο».

Μου λέει ο γέροντας «θα σου πω… Εγώ μου λέει δεν θα το δω, εσύ θα το δεις. Θα γίνει επί των ημερών σου! Εσύ θα το ζήσεις το γεγονός αυτό… Το πρόβλημα θα αρχίσει από την Θράκη. 

Θα είναι ένα διπλωματικό επεισόδιο το οποίο δεν θα μπορεί να λυθεί. 

Τότε όμως οι δήθεν «φίλοι» μας θα βοηθήσουν την Ελλάδα μας αλλά στην ουσία αυτοί θα έχουν το μυαλό τους στα Δαρδανέλια και στην Ευρωπαϊκή Τουρκία.

Από εκεί θα αρχίσει, από την Θράκη!». 

Τον ρωτάω «εμείς θα λάβουμε μέρος σε ό,τι γίνει;»

«Όχι!», μου λέει. »Εμείς θα φτάσουμε μέχρι το σημείο της γενικής επιστράτευσης. 

Χάρην των μικρών των παιδιών, των μοναχών και άλλων που προσεύχονται ο Θεός θα μας λυπηθεί και δεν θα μας αφήσει να λάβουμε μέρος στον πόλεμο που θα γίνει. 
Θα την πατήσουν αυτοί οι δήθεν «φίλοι» μας και οι άλλοι…»

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2024/06/blog-post_49.html

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025

ρωσικά drones κατασκοπεύουν τα ΣΤΕΝΑ στην τουρκία και μόλις τελειώσει η αποστολή τους γίνονται παιχνίδια για τους τούρκους

 

Από χθες τα επισημάναμε ..σήμερα έρχονται περισσότερες πληροφορίες 

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:  

" Ρωσική παρακολούθηση

Η πτώση των ρωσικών UAV στη βορειοδυτική Τουρκία και κοντά στην Κωνσταντινούπολη δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, αλλά τα πρώτα εμφανή σημάδια μιας πιο οργανωμένης στρατηγικής παρακολούθησης και ελέγχου της περιοχής από τη Ρωσία.
Η διπλή ερμηνεία των γεγονότων – είτε ως ουκρανική αντίδραση είτε ως ρωσική συλλογή πληροφοριών – αποδεικνύει ότι η ένταση στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας πιθανότατα θα κλιμακωθεί, και η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για τις πιθανές συνέπειες σε επίπεδο ασφάλειας και στρατηγικής." 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

η Πατρίδα χρειάζεται την ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ για να της λύσει τα " μάγια - Παγίδες" ...Δεν τα πιστεύετε αλλά αυτό συμβαίνει...

 

Επιμέλεια κειμένου Δρ.Κωνσταντίνου Βαρδάκα..
" Να ξεκινήσουμε από τα μπόλια , από τα γενόσημα, από τα υβρίδια , από τα σκουλήκια της εν δυνάμει διατροφικής ατζέντας...από που να ξεκινήσουμε ; 
Από τους πολιτικούς παλαιούς και νέους που τρέχουν στις δυνάμεις του σκότους για να μάθουν ποτέ θα πάρουν την εξουσία για να τυραννούν όλους εμάς ...και τελειωμό δεν έχει η μεθοδεία της δαιμονίας στους καιρούς μας ...αυτά ήδη διδάσκονται χάριν "παιδείας" στους νέους μας ..για αυτό αυτή η κατάντια ...αλλά να γιατί ο Άγιος Παϊσιος μιλούσε για δαιμονική μπόρα"
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ

22 Δεκεμβρίου 2025

Γιατί ονομάζεται «Φαρμακολύτρια»
α) Δίδει φάρμακα και θεραπεύει σωματικές και ψυχικές ασθένειες
Το επίθετο «Φαρμακολύτρια» της ῾Αγίας έχει δύο έννοιες, μία γενική και μία ειδική. Κατά την ευρύτερη, την γενική έννοια, η ῾Αγία ονομάζεται έτσι, διότι όπως λέει ο Τρύφων Ευαγγελίδης στο βιβλίο του Βίοι ῾Αγίων (σελ. 994) «είχεν άνωθεν παρά Θεού την δύναμιν να λύη και καταστρέφη των φαρμάκων και των δηλητηρίων τα κακά αποτελέσματα και τας ενεργείας» ή διότι παρέχει η ίδια αφθόνως φάρμακα, «εκλύει» φάρμακα για την θεραπεία των σωματικών και ψυχικών ασθενειών, όπως λέγει το Μεγαλυνάριο μιάς ακολουθίας της: «Φάρμακα προχέουσα μυστικά ψυχών και σωμάτων θεραπεύεις πάθη δεινά, ω ᾿Αναστασία, τη θεία ενεργεία• διό τας χάριτάς σου πάντες κηρύττομεν».
β) Διότι λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια
Κατά την ειδική έννοια η Αγία ονομάζεται «Φαρμακολύτρια», διότι ανάμεσα στις πολλές άλλες ιάσεις και θεραπείες που επιτελεί έλαβε από τον Θεό τη Χάρη και τη δύναμη να γλυτώνει όσους έπεσαν στα δίχτυα των φαρμακών και των φαρμακευτριών, δηλαδή των μάγων και των μαγισσών. Λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια, και γι᾿ αυτό ονομάζεται φαρμακολύτρια.
Θαυμαστή εμφάνιση και Θαύμα της Αγίας Αναστασίας στην Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
Παραθέτουμε ένα από τα παλαιά θαύματα της ῾Αγίας που αναφέρεται σε θεραπεία μαγεμένης κοπέλλας και έχει σχέση με το μοναστήρι που ήταν τότε ηγουμένη η ῾Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, όπως το διηγείται ο πατήρ Χαράλαμπος Βασιλόπουλος (Βίοι ῾Αγίων 89, ῾Η ῾Αγία ᾿Αναστασία η Φαρμακολύτρια, σελ. 34 ε.):
Μια κοπέλλα ευγενής και ωραία, που καταγόταν από την Καππαδοκία, ήταν αρραβωνιασμένη. ῎Επειτα μετάνοιωσε η νέα και δεν τον ήθελε τον μνηστήρα. ῎Αλλά για να μην την ενοχλεί εκείνος, έφυγε και πήγε στο Μοναστήρι, που ήταν ῾Ηγουμένη η ῾Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, κοντά στην Κωνσταντινούπολη και εκεί εμόνασεν.
῾Ο μνηστήρας της δεν μπορούσε με κανέναν τρόπο να την βγάλη από το Μοναστήρι. ῏Ηταν μεθυσμένος από τον έρωτα. Γι᾿ αυτό βρήκε ένα μεγάλο μάγο και του έταξε πολλά χρήματα, αν θα μπορούσε να καταφέρη την νέα με τα μάγια του, να εγκαταλείψη το Μοναστήρι. ῏Ηταν μεθυσμένος από τον έρωτα. Γι᾿ αυτό βρήκε ένα μεγάλο μάγο και του έταξε πολλά χρήματα, αν θα μπορούσε να καταφέρη την νέα με τα μάγια του, να εγκαταλείψη το Μοναστήρι και να γίνη γυναίκα του.
῾Ο μάγος εκεί στην Καππαδοκία έκανε τα μάγια του και η γυναίκα βγήκε από τις φρένες της.
Γύριζε όλο το Μοναστήρι και φώναζε τον μνηστήρα με το όνομά του. ῾Ωρκιζόταν δε, ότι εάν δεν της ανοίξουν την πόρτα να πάη να τον βρη θα πνιγόταν. ῾Η ῾Οσία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, η ῾Ηγουμένη, την έβλεπε σ᾿ αυτήν την κατάσταση, έκλαιγε και έλεγε:•
-᾿Αλλοίμονο σε μένα την αθλία, διότι διά την αμέλειαν των βοσκών αρπάζουν οι λύκοι τα πρόβατα. ᾿Αλλά, πονηρέ διάβολε, άδικα κοπιάζεις. ῾Ο Χριστός δεν θα σε αφήση να καταπιής την αμνάδα μου.
Τότε συγκέντρωσε όλη την αδελφότητα και τις δίδαξε να φυλάγωνται από τις πανουργίες του δαίμονος. Διέταξε κατόπιν να νηστέψουν όλες όλη την εβδομάδα και να προσεύχωνται. Να κάμνουν δε διά την πάσχουσαν αδελφήν, κάθε μέρα χίλιες μετάνοιες. ῎Ετσι προσευχόταν η κάθε μία στο κελλί της.
Την τρίτη νύχτα βλέπει η ῾Αγία Ειρήνη εκεί που προσευχόταν, τα μεσάνυχτα, μπροστά της τον Μέγαν Βασίλειον, που της είπε:
-Γιατί μας ονειδίζεις Ειρήνη, ότι αφήνομε και γίνονται στην πατρίδα μας τα φοβερά και ανόσια μάγια; ῞Οταν ξημερώση, πάρε την άρρωστη μαθήτριά σου και να την πας εις τας Βλαχέρνας. ᾿Εκεί θα έλθη να την θεραπεύση η Μήτηρ του Δεσπότου Χριστού, που έχει τη δύναμη.
῾Ο ῞Αγιος αμέσως έγινε άφαντος. ῾Η ῾Αγία πήρε την πάσχουσα και δύο αδελφές, τις εναρετώτερες, και πήγε στον Ναό των Βλαχερνών. Εκεί προσευχόταν όλη την ημέρα με δάκρυα. Το μεσονύκτιον όμως από τον κόπον αποκοιμήθηκαν.
Τότε βλέπει στον ύπνο της η ῾Αγία πολύ λαό, που ετοίμαζαν τους δρόμους. ῏Ηταν χρυσοφορεμένοι, ολόφωτοι και ραντίζανε με ευωδέστατα άνθη και εθυμίαζαν. ῾Η ῾Αγία τους ρώτησε, γιατί έκαμναν τόση ετοιμασία. ᾿Εκείνοι αποκρίθηκαν:
- ῾Η Μήτηρ του Θεού έρχεται. ῾Ετοιμάσου και συ ν᾿ αξιωθής να την προσκυνήσης.
Τότε έφτασε η Παντάνασσα. Την ακολουθούσε πλήθος αμέτρητο αστραπηφόρων, το δε θείο και σεβάσμιο πρόσωπό της έχυνε τόση λάμψη, που δεν μπορούσε να το βλέπη άνθρωπος. ῞Οταν είδε όλους τους εκεί αρρώστους η Παναγία, ήλθε και στην άρρωστη μαθήτρια της Ειρήνης. ῾Η ῾Ηγουμένη πέφτει στα πόδια της Παναγίας φοβισμένη και έντρομη.῎Ακουσε όμως ότι η Θετόκος φώναξε το Μέγαν Βασίλειον και τον ερώτησεν για την Ειρήνη, τι χρειαζόταν. ᾿Εκείνος της εξέθεσεν όλη την υπόθεση της νέας.
- Καλέστε την ᾿Αναστασία, είπεν η Παναγία.
῾Η ῾Αγία ᾿Αναστασία η Φαρμακολύτρια έφθασε αμέσως. Τότε η Θεοτόκος της είπε:
- Πηγαίνετε στην Καισάρεια με τον Βασίλειο, εξετάστε με επιμέλεια και να θεραπεύσετε αυτήν την κόρη της, διότι σε σένα ο Υιός και Θεός μου χάρισε αυτήν την χάριν.
Κατόπιν προσκύνησαν την Παναγία η ῾Αγ. ᾿Αναστασία και ο Μέγας Βασίλειος και ανεχώρησαν εσπευμένως να εκτελέσουν την εντολή. ῎Ακουσε δε και η ῾Οσία ῾Ηγουμένη μια φωνή, που της έλεγε•:
- Πήγαινε στο Μοναστήρι σου, εκεί θα θεραπευθή.
Όταν η Χρυσοβαλάντου ξύπνησε, φανέρωσε και στις άλλες μοναχές το όραμα και ανεχώρησαν χαρούμενες. ῏Ηταν Παρασκευή και την ώρα του ῾Εσπερινού μαζεύτηκαν όλες στο Ναό. ῾Η οσία τους διηγήθηκε την οπτασία και τις διέταξε να σηκώσουν μάτια και χέρια στον Ουρανό και να λέγουν από την καρδιά τους το «Κύριε ελέησον».
῎Επειτα από πολλή ώρα προσευχής με δάκρυα, φάνηκαν στον αέρα πετώντας η ᾿Αναστασία η Φαρμακολύτρια και ο Μέγας Βασίλειος, ο οποίος της είπε:
- ῞Απλωσε, Ειρήνη, τα χέρια σου. Δέξου αυτά και μη μας ονειδίζεις άδικα.
Αυτό της το είπε, διότι η ῾Οσία Χρυσοβαλάντου προσευχόταν στην εικόνα του και του έλεγε να διώξη τους Μάγους από την Καισάρεια. Άπλωσε τότε τα χέρια της και πήρε ένα δέμα, που ερχόταν από τον αέρα και το οποίον εζύγιζε τρεις λίτρες.
῞Οταν όμως το έλυσε, βρήκαν μέσα διάφορα μαγικά• σπάγγους, τρίχες, μολύβια, δεσίματα και γραμμένα ονόματα δαιμόνων, ιδιαιτέρως όμως είχαν δύο μικρά αγαλματάκια από μολύβι. Το ένα ήτο του ανδρός το ομοίωμα και το άλλο της μοναχής. Οι μοναχές εθαύμασαν και όλη την νύχτα ευχαριστούσαν την Θεοτόκον.
Το πρωί έστειλε η ῾Ηγουμένη στις Βλαχέρνες δύο μοναχές και την πάσχουσαν. ῎Εδωσε συγχρόνως εις αυτές και τα προαναφερθέντα μαγικά, καθώς και λάδι με πρόσφορον, για να λειτουργήση ο Προσμονάριος.
Αυτός μετά την θείαν Λειτουργίαν έχρισε την άρρωστη από το λάδι της κανδήλας. ῎Επειτα έβαλε τα μαγικά επάνω στα αναμμένα κάρβουνα. Την ώρα δε που καιγόταν εκείνα, λύνονταν και τα αόρατα δεσμά της μοναχής. ῏Ηλθε τότε στο μυαλό της και δόξαζε τον Θεόν, που την απάλλαξε.
Όταν όμως διαλύθηκαν τελείως τα μολυβένια αγάλματα, έβγαιναν φωνές μεγάλες από τα κάρβουνα, όπως κάνουν οι χοίροι, όταν τους σφάζουν.
Όσοι ήσαν παρόντες και έβλεπαν και άκουγαν αυτά, φύγανε έντρομοι, δοξάζοντες τον Θεόν, που κάμνει τέτοια θαυμάσια. Κατόπιν επέστρεψαν οι μοναχές στο Μοναστήρι και διηγόνταν στις άλλες τα συμβάντα.
ΠΗΓΗ

Θηβαίος Πολίτης ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

" όταν κυβέρνησαν ευσεβείς ο λαός ευφραινόταν , όταν εξουσίαζαν ασεβείς ο λαός καταδυναστευόταν "

 

Αδελφοί πως θα κάνουμε Χριστούγεννα όταν η φτώχεια,, η ανέχεια και η εγκληματικότητα σκέπασαν την χώρα ;

Έβαλαν ακόμα και στους θάμνους φωτάκια ( δεν τους νοιάζει η ΔΕΗ) αρκεί να καμαρώνουν τα μούτρα τους στον ψεύτικο φωτισμό.. 
Ο μεγάλος κατασκανδαλισμός είναι η υποκρισία του δήθεν ανθρωπισμού τους.
Ότι αποφασίζουν είναι για να μας πάρουν κάθε στιγμή ευτυχίας γιατί η ευτυχία είναι η πραγματική ελευθερία.  
Πλησιάζει η ώρα που η ΟΡΓΗ του Θεού συγκλίνει με την κοινωνική οργή και τότε η ιστορία θα γράφει ότι "όταν κυβέρνησαν ευσεβείς ο λαός ευφραινόταν , όταν εξουσίαζαν ασεβείς ο λαός καταδυναστευόταν "
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Πάντες γάρ οἱ ὁμοπάτριδες κείμεθα ἐπί ξυροῦ ἀκμῆς τῶν θλίψεων ὀδυνόμενοι ἐπί τή χλεύη καί καταφρονήσει τῆς φιλτάτης ἠμῶν πατρίδος

 

ΔΟΞΑ ΕΝ ΥΨΙΣΤΟΙΣ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ-
ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟ

 Κύριε ὁ Θεός ἠμῶν, ὁ δείξας τό ἔλεός Σου ἐν πάσι τοῖς προσιούσι σοῖ καί ἑξαιτουμένοις τοῦτο, ὁ εὐμήχανος καί ποικίλα ἔχων τῆς σωτηρίας τά φάρμακα, «ὁ πατήρ τῶν οἰκτιρμῶν καί Θεός πάσης παρακλήσεως, ὁ παρακαλῶν ἠμᾶς ἐπί πάση τή θλίψει ἠμῶν», ὁ διά τοῦ μονογενοῦς Σου Υἱοῦ πληροφορήσας ἠμᾶς ὅτι «οἰκτίρμων» ὑπάρχεις καί πολυέλεος, «ὁ ἐλεῶν πάντας, ὅτι πάντα δύνασαι καί παρορῶν ἁμαρτήματα ἀνθρώπων εἰς μετάνοιαν», ὁ παρακινήσας τόν προφητάνακτα Δαυΐδ εἰπεῖν• «καθαρισθήσομαι ἀπό ἁμαρτίας μεγάλης» τή δυνάμει σου, ὁ μή θέλων τόν θάνατον τοῦ ἁμαρτωλοῦ, προσδεξαι ἐν ταύτη τή ὥρα τήν δέησιν ἠμῶν ὑπέρ τοῦ Ἔθνους καί τῆς Πατρίδος ἠμῶν.

Πάντες γάρ οἱ ὁμοπάτριδες κείμεθα ἐπί ξυροῦ ἀκμῆς τῶν θλίψεων ὀδυνόμενοι ἐπί τή χλεύη καί καταφρονήσει τῆς φιλτάτης ἠμῶν πατρίδος, οὐ μήν ἀλλά καί τή δυστυχία τῶν κατοίκων αὐτῆς. Ὄντως ἐκ τέ τῶν ἁμαρτιῶν ἠμῶν καί ἐκ τῆς ἐνεστώσης οἰκονομικῆς ἀνάγκης καί τῆς πνευματικῆς κρίσεως τῶν Ἐθνῶν κατέστημεν ἄνθρωποι θλίψιν μόνιμον ἔχοντες καί... Ἔθνος ὑπό τῶν ἄλλων Ἐθνῶν ὀνειδιζόμενον. Δός, οὔν, ἠμίν, Κύριε ὁ Θεός ἠμῶν ἄνεσιν βίου, πάντα τά χρειώδη της κάθ' ἡμέραν ἐπί τῆς γής ἠμῶν διαβιώσεως, μετάνοιαν διά τάς παραλείψεις καί ἁμαρτίας ἠμῶν, ἐλευθερίαν ἐκ τῶν πολλῶν δυσοιώνων λογισμῶν, πίστιν βεβαίαν πρός Σέ, ἐλπίδα ἐπί τά βελτίω τῶν ὀχληρῶν ἠμῶν καταστάσεων ἀκαταίσχυντον, χαράν ἐν ταῖς καρδίαις ἠμῶν σταθηρᾶν. Ἐξάγαγε ἠμᾶς ἐκ τῶν λυπηρῶν ἐπί τά θυμηδέστερα, ἐκ τῶν στενωπών τῆς ἀπελπισίας εἰς τόν δίαυλον τοῦ θάρσους, ἐκ τῆς ὀλισθηρᾶς ὁδοῦ τῆς ἀπωλείας εἰς τήν ἀτραπόν τῆς σταθερότητος, ἐκ τῆς ἀπιστίας εἰς τήν πίστιν, φανερῶν τοῖς πάσι τόν δρόμον τῆς ἀληθινῆς ζωῆς. Ὅτι σύ εἰ ἡ πηγή τῆς ζωῆς καί σοί τήν δόξαν ἀναπέμπομεν τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῶ καί τῷ Ἁγίω Πνεύματι, νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰώνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν. * Τήν ὡραία αὐτή εὐχή, σέ ἐκκλησιαστική γλώσα, συνέταξε ὁ Μητροπολίτης Ἐδέσσης Ἰωήλ, δόκιμος ὑμνογράφος.
ΠΗΓΗ fb

" παρουσιάστηκε ο Άγιος Ραφαήλ και μου είπε: πάρε το θυμιατήρι σου και θυμιάτιζε, τα πάντα θα τα γεμίσουν με δαιμονικά τάγματα"

 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Πάμε τριάντα ΕΦΤΑ χρόνια πίσω.
 Περασμένο μεσημέρι και κατάκοπος από την ορθοστασία και την εργασία που ξεκινούσε από το πρωί έκλεισα τα μάτια για να ξεκουραστώ σε ένα καναπέ υποδοχής.
Αίφνης άκουσα ένα θόρυβο δίπλα μου , σαν θρόισμα φύλλων και αισθάνθηκα μια ανθρώπινη παρουσία.
Ένας λεπτός ψηλός με κατσαρά γένια και μεγάλες πλάτες ιερέας ήταν ήδη μπροστά μου, όταν είχα ανοίξει  τα μάτια μου 
Στο χέρι του κρατούσε το θυμιατήρι μου που είχα μπροστά στις εικόνες με το αναμμένο καντήλι στο χώρο της εργασίας μου.
- πάρτο, μου λέει και να θυμιατίζεις κάθε μέρα , όπως κανείς το Σάββατο και τις μεγάλες γιορτές.
- κάθε μέρα να θυμιάζεις , τα πάντα θα τα γεμίσουν με δαιμονικά τάγματα και η κατάσταση θα χειροτερεύει.
- για να επιβιώσετε με αυτά που θα σας κάνουν πρέπει να μάθετε πολλά από τους 
 "ασκητές μέσα στον κόσμο".
Ο Ιερέας ήταν αυστηρός και μου κουνούσε το χέρι του , ότι έπρεπε να κάνω υπακοή 
Μόλις και πήγα να ψελλίσω ...ποιος είσαι;
Μου λέει: δες την εικόνα με τους τρεις Νεοφανείς Μάρτυρες της Λέσβου που έχεις στο εικονοστάσι σου .
Μόλις άρχισα να καταλαβαίνω , ο ιερέας εξαφανίστηκε ενώ στο χέρι μου κρατούσα το θυμιατήρι.
( Προσωπική Μαρτυρία , όποιος την δέχεται καλώς , όποιος δεν την δέχεται ας ψάξει τι συμβαίνει σήμερα και είναι σαν να ζούμε σε ένα τρελοκομείο)
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

22 Δεκεμβρίου η ΑΓΙΑ η μελαχροινούλα

 

Η Αγία Αναστασία των Μικρασιατών
Δεκεμβρίου 22, 

Η ιερή εικόνα της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας που έφεραν οι μικρασιάτες πρόσφυγες από το ομώνυμο Ναό του Χορόσκιοϊ και ευλαβικά φυλάσσεται στον Ναό της Αγίας στον Περισσό Νέας Ιωνίας Αττικής που κτίστηκε από τους ίδιους εις ανάμνηση του Ναού στη Μικρά Ασία. Λόγω του σκούρου χρώματος του προσώπου της Αγίας στην εικόνα, οι Τούρκοι που ευλαβούνταν και αυτοί της Αγία, την αποκαλούσαν ''καρά κιζ'', δηλαδή μαύρο κορίτσι ή μελαχροινούλα.
Γιώργου Καζάνα

Προέδρου Ένωσης Μικρασιατών Φοιτητών

22 Δεκεμβρίου, μνήμη της Αγίας μεγαλομάρτυρος Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας.

Η Αγία Αναστασία τιμάται ιδιαιτέρως από τους Μικρασιάτες και αυτό καταδεικνύεται αφενός από το μεγάλο προσκύνημα στο Ναό της στη Μικρά Ασία αλλά και μετά την Καταστροφή του ’22 με τους νέους ναούς που χτίσανε στο όνομά της οι πρόσφυγες και οι απόγονοί τους. Άλλωστε το όνομα Αναστασία ήταν από τα πιο δημοφιλή των Μικρασιατων και μάλιστα με διάφορα υποκοριστικά, χαρακτηριστικά της γλώσσας τους: Σίτσα , Ανάστα , Αναστασού , Στασώ …

Η ιερή εικόνα της Αγίας Αναστασίας που έφεραν οι Μικρασιάτες πρόσφυγες από το ομώνυμο Ναό του Χορόσκιοϊ και ευλαβικά φυλάσσεται στον Ναό της Αγίας στον Περισσό Νέας Ιωνίας Αττικής και κτίστηκε από τους ίδιους εις ανάμνηση του Ναού στη Μικρά Ασία. Λόγω του σκούρου χρώματος του προσώπου της Αγίας στην εικόνα, την αποκαλούσαν »καρά κιζ», δηλαδή μαύρο κορίτσι ή μελαχροινούλα.
Στη Μικρα Ασία

Το χωριό Χορόσκιοϊ (Πετεινοχώρι) εντοπίζεται στην κοιλάδα του ποταμού Έρμου, 32 χλμ. βορειοανατολικά της Σμύρνης και μόλις 3,5 χλμ. βορειοδυτικά της Μαγνησίας, αποτελώντας ουσιαστικά προάστιό της.

Σύμφωνα με μια παράδοση, το όνομα του χωριού σχετίζεται με την ίδρυση του ναού της Αγίας Αναστασίας και τη λατρεία της ομώνυμης αγίας. Σύμφωνα με αυτή την παράδοση, η εύρεση της εικόνας της συνοδεύτηκε από λάλημα πετεινού.

Το Χορόσκιοϊ είχε αμιγώς χριστιανικό πληθυσμό ήδη από το 16ο αιώνα. Οι κάτοικοι του χωριού ήταν τουρκόφωνοι. Κατά το 19ο αιώνα παραδίδεται πως το χωριό είχε 1.600 κατοίκους. Ωστόσο, σε στατιστικό πίνακα του 1905 εμφανίζεται να έχει 4.500 ορθόδοξους κατοίκους. Το χωριό υπαγόταν στο βιλαέτι Αϊδινίο και εκκλησιαστικά ανήκε στη δικαιοδοσία της Μητρόπολης Εφέσου. Οι κάτοικοι του χωριού μετά το 1922 διασκορπίστηκαν σε αρκετά μέρη της Ελλάδας: στο Αραπλί Θεσσαλονίκης, στην Έδεσσα, στη Νέα Ιωνία Βόλου, την Κοκκινιά και τον Πόρο.

Ο ναός της Αγίας Αναστασίας στο χωριό Χορόσκιοϊ ήταν σημαντικό κέντρο λατρείας για τους κατοίκους του χωριού, τους ορθόδοξους των γύρω περιοχών, αλλά και για τους μουσουλμάνους της περιοχής της Μαγνησίας.

Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αναστασίας Φαρμακολυτρίας στο χωριό Χορόσκιοϊ ήταν σημαντικό κέντρο λατρείας για τους Σμυρναίους αλλα και όλους τους Μικρασιάτες.

Ήταν χτισμένη το 1818, σύμφωνα με την επιγραφή που υπήρχε στην εξωτερική πύλη του περιβόλου της: «Αγία Αναστασία 1818 Κτήτωρ Κωνσταντίνος Αλτίνογλου». Στον περίβολο του ναού υπήρχε η θέση όπου βρέθηκε η εικόνα της Αγίας και Αγίασμα, ενώ ένα υψηλό κωδωνοστάσιο υπήρχε στην είσοδο του ναού, ο οποίος είχε σχήμα πλοίου. Ακόμα εκεί βρίσκονταν πάνω από σαράντα δωμάτια που φιλοξενούσαν πιστούς απ’ όλο τον μικρασιατικό χώρο κατά τον εορτασμό της Αγίας στις 22 Δεκεμβρίου.

Εσωτερικά υπήρχε πλούσιος διάκοσμος με πολυελέους, χρυσά και ασημένια καντήλια ενώ η εικόνα της θαυματουργής Αγίας ήταν καλυμμένη από πολύτιμα αναθήματα.

Στον περίβολο του ναού υπήρχαν επίσης κτίρια στα οποία στεγάζονταν: εξατάξια αστική σχολή αρρένων με 5 δασκάλους και 120 μαθητές, τετρατάξια σχολή θηλέων με 3 δασκάλες και 90 μαθήτριες, και το νηπιαγωγείο με 150 παιδιά. Οι ετήσιοι προϋπολογισμοί του αρρεναγωγείου και του παρθεναγωγείου ανέρχονταν σε 25 και σε 20 τουρκικές λίρες αντίστοιχα. Τα ιδρύματα αυτά συντηρούνταν ως επί το πλείστον χάρη στα εισοδήματα από την περιουσία του ναού.

Η εκκλησία της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας του Χορόσκιοϊ πανηγύριζε στις 22 Δεκεμβρίου (ημέρα εορτής της αγίας), την Κυριακή του Θωμά και την Πεντηκοστή. Το πανηγύρι της Αγίας το Δεκέμβριο συγκέντρωνε πιστούς από ολόκληρη τη Μικρά Ασία και συμμετείχαν πολλοί έμποροι με τα προϊόντα τους. Θεωρούνταν ότι η αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια θεράπευε με θαυματουργό τρόπο ψυχικές ή πνευματικές διαταραχές. Οι ασθενείς παρέμεναν στα κελιά που προορίζονταν για τους προσκυνητές μαζί με τους δικούς τους ανθρώπους για διάστημα 40 ή περισσότερων ημερών, μέχρι να γίνει το θαύμα που επιθυμούσαν ή μέχρι να εκπληρώσουν το τάμα τους.

Στη γιορτή της αγίας Αναστασίας τα σπίτια στο χωριό είχαν το καθιερωμένο λαδερό φαγητό για τη «μεγάλη» μέρα: ρεβιθοντολμάδες, δηλαδή ξερές μελιτζάνες γεμιστές με ρύζι και ρεβίθια αλεσμένα.

Σχετικά με τα θαύματα της αγίας Αναστασίας υπήρχε και η παράδοση πως κάποτε μουσουλμάνοι ληστές περικύκλωσαν το Χορόσκιοϊ, αλλά λόγω της επέμβασης της αγίας, δεν μπόρεσαν να βρουν το δρόμο για να μπουν στο χωριό.

Στον κυριως ελλαδικο κορμό

Κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή ο ναός καταστράφηκε ολοσχερώς. Οι πρόσφυγες συνέχισαν την τιμή προς την Αγία Αναστασία και στους τόπους όπου εγκαταστάθηκαν μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Οι Μικρασιάτες έκτισαν στον Περισσό της Νέας Ιωνίας Αττικής νέο ναό της Αγίας Αναστασίας σε ανάμνηση του ομώνυμου Ναού του Χορόσκιοϊ της Μικράς Ασίας. Εκεί φυλάσσεται η ιερή εικόνα της Αγίας που έφεραν μαζί τους.


Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Νικαίας Αττικής υπάρχει παρεκκλήσιο της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας και πραγματοποιείται στη μνήμη της Ιερά Πανήγυρις από τους απογόνους των προσφύγων Μικρασιατών.

Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν δυο ναοί της Αγίας: 1) Ο Ιερός Ναός Αγίας Αναστασίας & Αγίων Θεοδώρων Συκεών (στην προσφυγική περιοχή της Νέας Βάρνας – Καλλιθέας Συκεών) και 2) ο Ιερός Ναός Αγίας Αναστασίας Νέας Κηφισιάς που εγκαινιάστηκε το 2013 στην περιοχή όπου επίσης εγκαταστάθηκαν Μικρασιάτες μετά την Καταστροφή του 1922 και σήμερα αποτελεί μια ανεπτυγμένη συνοικία της Θεσσαλονίκης.