Ελληνορωμαϊκά!

Σάββατο 3 Ιουνίου 2023

- τα πάντα φωτίστηκαν γύρω μου

 

Άνθρωπος του ΘΕΟΥ μας είπε πριν χρόνους: 

- βρέθηκα μετά από δεκαετίες στον Ιερό Ναό που με βάπτισαν οι γονείς μου .

- στάθηκα έμπροσθεν του Ιερού βήματος και έκανα μετάνοιες .

- κατάνυξη, δοξολογία και συγκίνηση με διακατείχαν 

- ήλθε όμως και μια έκπληξη αναπάντεχη 

- πάνω από την ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ εμφανίστηκε ένα Κατάλευκο Περιστέρι πολύ διαφορετικό από τα άλλα .

- ήταν πολύ μικρότερο από τα κανονικά αλλά απαράμιλλης ομορφιάς και ακεραιότητας .

- με έβλεπε με τα διαπεραστικά μάτια του και το έβλεπα 

- ένα κύμα αγάπης για τα πάντα κατέκλυσε το εσωτερικό μου.

- εκεί που έλεγα να ζήσω και άλλο αυτή την στιγμή , το μικρόσωμο αυτό  Περιστέρι  βγήκε από το Ιερό Βήμα και επικάθησε επί της κεφαλής μου.

- ούτε καν κατάλαβα πως βρέθηκα στο έδαφος μπρούμυτα και με τα χέρια ανοικτά σε σχήμα ΣΤΑΥΡΟΥ ακριβώς στο σημείο που τοποθετούν την κολυμβήθρα.

- αναρωτιόμουν , τι βάρος μπορεί να έχει αυτό το Περιστεράκι; 

- τα πάντα φωτίστηκαν γύρω μου 

- δεν θα σου που πως αισθανόμουν γιατί δεν μπορώ να περιγράψω αυτά .

- έτρεξα αμέσως στον Γέροντα μου και του τα είπα:  

" είδες παιδί μου πως η Πίστη  και το Βάπτισμα μας είναι ολοζώντανα , είμαστε   σφραγισμένοι- μυρωμένοι ανεξίτηλα  από εδώ και προς τα επάνω , για αυτό να προσέχουμε γιατί συνέχεια μας προσέχει το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ"     

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΑΧ ΕΛΛΑΔΑ πάντα οι ομορφιές σου ζηλοτυπίες φτιάχνουν από τα βάρβαρα έθνη, αλλά δεν προλαβαίνουν " να φάνε" άλλο

 





"ο πόλεμος"  που έφτασε στην Ελλάδα είναι "η αυτοκτονία"  της Ευρώπης 

πολεμοχαρής κυβέρνηση; - άντε να κάνουμε χωριό με αυτήν ...

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ -πέταξε όλους τους παλιούς γιατί τους φοβόνταν ... σουλτανικά πράγματα. 
Πριν λίγο " Η νέα κυβέρνηση Ερντογάν - Ο Φιντάν στο ΥΠΕΞ και ο Γιασάρ Γκιουλέρ στο υπουργείο Άμυνας"
Καρατομήθηκαν Τσαβούσογλου, Ακάρ, Σοϊλού
Επισημαίναμε χθές:
ο σουλτάνος ανακοινώνει νέο υπουργικό συμβούλιο... κανένας φίλος του παλαιάς κοπής υπουργός δεν μετέχει, μάλλον τους φοβάται. Αυτούς που θα βάλει δείχνουν και τις προθέσεις του.

το βασικότερο ο σουλτάνος ορκίστηκε για την υπεράσπιση της δήθεν γαλάζιας πατρίδος του και για τους αδελφούς του που μένουν σε αυτήν .
άντε να κάνουμε χωριό με αυτόν ...


«Κύριος ἀνέβη εἰς τούς οὐρανούς καί ἐβρόντησεν» ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

 


«Ήχος ώσπερ φερομένης βιαίας πνοής και γλώσσαι ωσεί πυρός»

Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ'


Τό βιβλίον τῶν «Πράξεων τῶν Ἀποστόλων» ἐπακριβῶς περιγράφει τό ἱστορικό γεγονός τῆς καθόδου καί τῆς ἐπιφοιτήσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς. Ἀναφέρεται συγκεκριμένα: «Καί ἐν τῷ συμπληροῦσθαι τήν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς ἦσαν ἅπαντες ὁμοθυμαδόν ἐπί τό αὐτό. Καί ἐγένετο ἄφνω ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἦχος ὥσπερ φερομένης πνοῆς βιαίας, καί ἐπλήρωσεν ὅλον τόν οἶκον οὗ ἦσαν καθήμενοι˙ καί ὤφθησαν αὐτοῖς διαμεριζόμεναι γλῶσσαι ὡσεί πυρός, ἐκάθισέ τε ἐφ' ἕνα ἕκαστον αὐτῶν, καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου» (Πράξ. 2, 1-4).

Ὅλοι οἱ πιστοί μέ μιά ψυχή ἦσαν συνηγμένοι στό αὐτό μέρος, στά Ἱεροσόλυμα καί ἔξαφνα χωρίς νά τό περιμένει κανείς, ἦλθε ἕνας ἦχος ἀπό τόν οὐρανό, σάν βοή σφοδροῦ ἀνέμου. Καί αὐτή ἡ βοή γέμισε ὅλη τήν οἰκία ὅπου βρισκόντουσαν ὅλοι οἱ μαθητές. Παρουσιάσθηκαν δέ σ' αὐτούς γλῶσσες, σάν ἀπό φλόγες πυρός νά διαμοιράζωνται˙ καί στόν καθένα ἀπ' αὐτούς κάθησε στίς κεφαλές τους ἀπό μία γλῶσσα. Καί ὅλων γέμισε ἡ ὕπαρξή τους, ὁ ἐσωτερικός τους κόσμος 

μέ Πνεῦμα Ἅγιον.

Εἰδικότερα, ὅταν ἐπρόκειτο νά συμπληρωθεῖ ὁλοκληρωτικά ἡ ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς κατά τόν ἰουδαϊκό τρόπο, ὅπως καθοριζόταν, ὅπως γράφει ὁ ἱερός Λουκᾶς, ἦσαν ὅλοι, δηλαδή οἱ Ἀπόστολοι, οἱ μαθητές καί οἱ πιστοί συνηγμένοι στό ἴδιο μέρος. Εἰρήσθω ἐν παρόδῳ ὅτι ἡ Πεντηκοστή, ὡς γνωστόν, ἦταν μία ἀπό τίς τρεῖς μεγάλες ἐνιαύσιες ἑορτές τῶν Ἰουδαίων. Ὀνομαζόταν δέ Πεντηκοστή, διότι εἶχε ὁρισθεῖ νά τελεῖται ἡ ἑορτή, μετά ἀπό ἑπτά ἑβδομάδες ἀπό τῆς δευτέρας ἡμέρας τοῦ Πάσχα. Ἦταν ἑορτή εὐχαριστίας γιά τό θέρος, γι' αὐτό καί εἶχε καί τήν ὀνομασία «ἑορτή θερισμοῦ» καί ἡμέρα τῶν νέων καρπῶν, τῶν «ἀπαρχῶν». Ἀκόμη, κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς τελοῦσαν καί τήν ἀνάμνηση τῆς ἐπί τοῦ ὄρους Σινᾶ χορηγήσεως τοῦ Νόμου.

*

Ὅλοι, λοιπόν, βρισκόντουσαν ἐκεῖ στό ὑπερῶον τῶν Ἱεροσολύμων, ὅπως γράφει ὁ συγγραφεύς τῶν «Πράξεων» καί συγκεκριμένα «ὁμοθυμαδόν», ἤτοι ὑπό τήν ἔννοια τῆς ὁμοψυχίας, τῆς κοινωνίας τῶν ψυχῶν, τῶν αἰσθημάτων ἀγάπης, εἰρήνης καί ὁμονοίας. Τότε «ἐγένετο ἄφνω ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἦχος ὥσπερ φερομένης πνοῆς βιαίας». Αὐτό τό «ἄφνω», τό αἰφνίδιον, παραπέμπει, βέβαια, στήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ, «ὥσπερ ἡ ἀστραπή ἐξέρχεται ἀπό ἀνατολῶν καί φαίνεται ἕως δυσμῶν» (Ματθ. 24,27) καί «περί τῆς ἡμέρας ἐκείνης καί ὥρας οὐδείς οἶδεν» (Ματθ. 24,36). Καί στή συνέχεια συνέβη, ὁ ἦχος πού ἦλθε ἀπό τόν οὐρανό νά εἶναι, ὄχι σάν ἄνεμος βαθμιαίως ἀπό ἐλαφρῶς σέ βίαιη κατάληξη, ἀλλά εὐθύς ἐξ ἀρχῆς ὡς πνοή ἀνέμου βιαία καί ἰσχυρά. Κάπως ἔτσι, ὅπως ὅλοι ἔχουμε αἰσθανθεῖ, ἕνα ἦχο, ὁ ὁποῖος ἐνίοτε ὀλίγον χρόνον προηγεῖται μιᾶς σεισμικῆς δονήσεως. Ἦταν ἦχος ἐκ τοῦ οὐρανοῦ, ὡς ἀναφέρει ἡ Ἀποκάλυψις, «ὡς φωνή βροντῆς» (Ἀποκ. 6,1) καί χωρίς καμμία γνώση ἀπό ποῦ προέρχεται, ὡς ἀναγράφει ὁ εὐαγγελιστής Ἰωάννης, καθ’ ὅτι «τό πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ καί τήν φωνήν αὐτοῦ ἀκούεις, ἀλλ' οὐκ οἶδας πόθεν ἔρχεται καί ποῦ ὑπάγει» (Ἰω. 3,8).

Ὡς δέ ὡραιότατα ἑρμηνεύει ὁ Ἱ. Χρυσόστομος τίς λέξεις «ὥσπερ» καί «ὡσεί» στό συγκεκριμένο κείμενο γιά τόν ἦχο καί τό πῦρ, τοῦτο συμβαίνει, «ἵνα μηδέν αἰσθητόν περί τοῦ Πνεύματος νομίσῃς». Δέν εἶναι τό Ἅγιον Πνεῦμα, οὔτε ἦχος βιαίας πνοῆς, οὔτε γλῶσσαι πυρός. Τό Ἅγιον Πνεῦμα δέν περικλείεται καί ὁρίζεται μέ τά φυσικά αὐτά φαινόμενα, ἀλλά εἶναι ἐξ ὁλοκλήρου ὑπεράνω αὐτῶν. Χρησιμοποιοῦνται οἱ λέξεις αὐτές γιά τήν ἰδική μας ἀδυναμία καί πρός μία προσέγγιση τῆς καθόδου τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί μάλιστα τά σημεῖα τῆς ἐπιφοιτήσεώς Του ἦσαν διπλά, ἤτοι γιά τήν ἀκοή, βοή ὅμοια πρός τήν ὑπό τοῦ ἀνέμου βιαίου παραγομένη καί γιά τήν ὅραση γλῶσσαι ὡσεί πυρός. Ἄκουγαν καί ἔβλεπαν τό μυστήριον τῆς καθόδου τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Ἡ βιαία πνοή εἶχε προτυπωθεῖ στή Π. Διαθήκη ὅταν ἡ μητέρα τοῦ προφήτου Σαμουήλ εἶπε: «Κύριος ἀνέβη εἰς τούς οὐρανούς καί ἐβρόντησεν» (Α' Βασιλ. 2,10) ἀλλά καί στό ὄρος Σινᾶ «κατέβη» ὁ Θεός μέ θύελλα. «Καί τό ὄρος ἐκαίετο πυρί ἕως τοῦ οὐρανοῦ, σκότος, γνόφος, θύελλα, φωνή μεγάλη» (Δευτερ. 4,11). Τοῦτο ἔγινε γιά νά δοθεῖ αἴσθηση τῆς θεοπρεποῦς παρουσίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Γράφει, ἐν προκειμένῳ, ὁ ἱερός ὑμνογράφος τοῦ πεζοῦ Κανόνος τῆς ἑορτῆς Κοσμᾶς ὁ Μελωδός (8ος αἰ.) στήν η’ ὠδή: «Ζωτικῆς ἐξ ὕψους βιαίας φερομένης, ἠχητικῶς τοῦ Πνεύματος τοῦ παναγίου, ἁλιεῦσι πνοῆς πυρίνων εἴδει γλωσσῶν, τά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ ἐρρητορεύοντο». Ὅταν δηλαδή κατέβηκε ἀπό τόν οὐρανό, στούς Ἀποστόλους, τό Ἅγιο Πνεῦμα μέ ἦχο βιαίας πνοῆς καί ἐν εἴδει πυρίνων γλωσσῶν, τότε τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀναζωογόνησε καί ἐνθάρρυνε τίς ψυχές τους γιά νά κηρύξουν στή συνέχεια τά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ. Ἡ βιαία αὐτή πνοή δέν προξένησε τρόμο καί φόβο στούς Ἀποστόλους, ἀλλά ὡς ζωτική πού ἦταν ἡ πνοή ἐκείνη, τούς ἔδωκε θάρρος καί δύναμη καί ἱερό ἐνθουσιασμό. Τούς Ἀποστόλους αὐτούς τούς ἀδύναμους, τούς ἔκαμνε δυνατούς καί γι' αὐτό ὁ Μέγ. Βασίλειος λέγει: «Καθάπερ γάρ ἡλίου βολαί φωτίσασθαι νέφος καί λάμπειν ποιοῦσι, χρυσοειδῆ ὄψιν ποιοῦσαι˙ οὕτω καί Πνεῦμα ἅγιον ἐπελθόν εἰς ἀνθρώπου σῶμα, ἔδωκεν μέν ζωήν, ἔδωκεν δέ ἀθανασίαν, ἔδωκεν ἁγιασμόν, ἤγειρε δέ κείμενον. Τό δέ κινηθέν κίνησιν ἀΐδιον ὑπό Πνεύματος Ἁγίου ζῶον ἅγιον ἐγένετο. Ἔσχε δέ ἀξίαν ἄνθρωπος, Πνεύματος ἐσοικισθέντος, προφήτου, ἀποστόλου, ἀγγέλου Θεοῦ, ὤν πρό τούτου γῆ καί σποδός» (PG 29, 769). «Βιαία, ἀκριβῶς, ἐστίν ἡ πνοή, ὡς πάντα νικῶσα» καί κατά τόν ἅγ. Γρηγόριο Παλαμᾶ.

*

Καί συνάμα «ὤφθησαν αὐτοῖς διαμεριζόμεναι γλῶσσαι ὡσεί πυρός, ἐκάθισέ τε ἐφ' ἕνα ἕκαστον αὐτῶν» (Πράξ. 2,3). Μάλιστα, ὁ ἱερός ὑμνογράφος στό Πεντηκοστάριο θά γράψει τήν τόσο χαρακτηριστική φράση: «Πνοή βιαία γλωσσοπυρσεύτως νέμει».

Λίαν ὁρατή, λοιπόν, ἡ παρουσία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος σάν πύρινες γλῶσσες, οἱ ὁποῖες διαμερίσθηκαν στίς κεφαλές τῶν Ἀποστόλων. «Γλῶσσες» ἀκριβῶς, ἐπειδή τό πιό συγγενές πρός τόν λόγο εἶναι ἡ γλῶσσα καί ἔτσι δηλοῦται ἡ συμφυΐα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ. Ἀλλά καί διά τοῦ στόματός τους «ἐν ἐνάρθρῳ λόγῳ», θά ἐξήγγειλον τήν θεία διδασκαλία, «θείῳ Πνεύματι κινούμενοι». Ὁ σοφός ὑμνογράφος στόν κανόνα του ἐνθυμεῖται, ἐν προκειμένῳ, τήν σύγχυση τῶν γλωσσῶν μέ τήν πυργοποιΐα στή Βαβέλ καί γράφει θαυμάσια στήν γ' ὠδή: «Ἡ τοῦ θείου Πνεύματος ἐπιδημήσασα δύναμις, τήν μερισθεῖσαν πάλαι φωνήν, κακῶς ὁμονοησάντων, εἰς μίαν ἁρμονίαν θείως συνῆψε, γνῶσιν συνετίζουσα πιστούς τῆς Τριάδος, ἐν ᾗ ἐστερεώθημεν». Δηλαδή, ἡ Πεντηκοστή, ὡς μία «ἀντί-Βαβέλ», ἔρχεται καί κατατροπώνει τήν σύγχυση, τήν ἀσυνοησία τῶν ἀνθρώπων, τήν ἀλαζονεία καί τήν ὑπερηφάνεια, διαλύοντας τήν σύγχυση τῶν ἀνθρώπων τήν ὁποία ἔφερε ἡ πτώση. Τῷ ὄντι, τό Ἅγιο Πνεῦμα ἑνώνει καί συνετίζει. Καί μέ τήν πνευματική ἁρμονία πού φέρει, διδάσκει στούς πιστούς τήν γνώση τῆς Ἁγίας Τριάδος στήν ὁποία εἴμαστε στερεωμένοι. Γράφει ὁ Ἱ. Χρυσόστομος σχετικά: «Ἐπειδή γάρ τό παλαιόν εἰς ἀπόνοιαν ἐξοκείλαντες οἱ ἄνθρωποι πύργον ἠβουλήθησαν κατασκευάσαι ἕως τοῦ οὐρανοῦ φθάνοντα, καί διά τῆς τῶν γλωσσῶν διαιρέσεως διεῖλεν αὐτῶν τήν κακήν συμφωνίαν, διά τοῦτο καί νῦν ἐν εἴδει γλωσσῶν πυρίνων ἐφίπταται αὐτοῖς τό Πνεῦμα τό ἅγιον, ἵνα διαιρεθεῖσαν τήν οἰκουμένην διά τούτου συνάψῃ» (ΕΠΕ, 36, 340).

*

Ἀλλά καί «γλῶσσαι ὡσεί πυρός». Ἡ φανέρωση τῶν πυρίνων γλωσσῶν καί ὄχι μέ κάποια ἄλλη μορφή, δηλώνει ἐπιπλέον, τό ὁμοούσιον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ τόν Πατέρα καί Υἱόν, ἀφοῦ ὁ Θεός εἶναι «πῦρ καταναλῖσκον» (Δευτ. 4,24). Πῦρ δέ φάνηκε καί στό ὄρος Σινᾶ (Ἐξ. 19,18). Τοιοὐτοτρόπως δηλώνεται ὅτι τό Ἅγ. Πνεῦμα ἔχει τήν ἴδια φύση καί ἐνέργεια μέ τά ἄλλα δύο πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος.

Ὡραιότατα ὁ ὑμνογράφος, ὁ Κοσμᾶς ὁ Μελωδός, γράφει καί θεολογεῖ ὑμνολογῶντας στήν δ' ὠδή: «Σῆμα Θεότητος φέρον, τοῖς Ἀποστόλοις ἐν πυρί, Πνεῦμα κατεμερίσθη, καί ξέναις ἐν γλώσσαις ἐνέφηνεν, ὡς πατρόθεν θεῖον σθένος, ἐρχόμενον ἐστίν αὐτοκέλευστον». Λέγει ὁ ἱερός ποιητής, ἐν προκειμένῳ, καί ἐξηγεῖ γιατί τό Ἅγιον Πνεῦμα κατῆλθε στούς Ἀποστόλους «ὡσεί γλῶσσαι πυρός». Ναί μέ πῦρ, ἐπειδή ἔφερε τό σημεῖο τῆς θεότητος, τό ὁποῖον εἶναι τό πῦρ συμβολικῶς καί ἔδειξε ὅτι εἶναι Θεός. Καί στή συνέχεια μέ τά παράδοξα λόγια, φανέρωσε ὅτι ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα ὡς μία θεία δύναμη καί ἀκόμη «ἐρχόμενον ἐστιν αὐτοκέλευστον», δηλαδή δέν εἶναι κατώτερο ἀλλά αὐτοδύναμο καί αὐτεξούσιο, ὁμότιμο μέ τόν Πατέρα καί τόν Υἱό. «Σθένος γάρ καί δύναμις, οὐ μόνον λέγεται ὁ Υἱός κατά τό «Χριστόν Θεοῦ δύναμιν» (Α' Κορ. 1,24) ἀλλά καί τό Πνεῦμα τό Ἅγιον κατά τό «Ἰησοῦς οὖν ὑπέστρεψεν ἐν τῇ δυνάμει τοῦ Πνεύματος» (Λουκ. 4,14) καί ὁ Πατήρ δύναμις ὀνομάζεται κατά τό «ἀπ' ἄρτι ὄψεσθε τόν Υἱόν τοῦ ἀνθρώπου καθήμενον ἐκ δεξιῶν τῆς δυνάμεως» (Ματθ. 26,64).

Καί βέβαια δέν ἀναγράφει τό ἱερό κείμενο ἁπλῶς «πυρός», ἀλλά «ὡσεί πυρός», διότι «οὐ γάρ ἦν πῦρ τό φαινόμενον, ἀλλά πῦρ ἐνομίζετο». Ὅπως στά Θεοφάνεια, στήν Βάπτιση τοῦ Κυρίου πάλιν γράφει: «Καί καταβῆναι τό Πνεῦμα τό Ἅγιον σωματικῷ εἴδει ὡσεί περιστεράν ἐπ' αὐτόν» (Λουκ. 3,22). Ἑπομένως γράφεται «ὡσεί πυρός» γιά νά μή νομίσουμε τό Ἅγ. Πνεῦμα, ὡς κάτι τό ὑλικόν. Λέγει ὁ Ἱ. Αὐγουστῖνος ὅτι «δέν δυνάμεθα νά κατονομάσωμεν τό Πνεῦμα τό ἅγιον, Θεοπεριστεράν ἤ Θεοπῦρ». Καί βέβαια τό Ἅγιον Πνεῦμα ὡς «ἄλλο πῦρ» δηλώνει ὅτι: «Τήκει καί μαλακώνει τάς σκληράς καρδίας ἀναμορφοῦν ταύτας, χωρίζει καί κατακαίει τήν σκωρίαν καί ἀνάπτει εἰς τό ἐσωτερικόν τῶν ἀνθρώπων εὐσεβῆ καί ἀφωσιωμένα συναισθήματα, μεταβάλλον τάς ψυχάς εἰς ἔμψυχον καί λογικόν θυσιαστήριον, ὅπου αἱ πνευματικαί καί λογικαί θυσίαι ἀναφέρονται» (Π. Τρεμπέλα, Ὑπόμνημα εἰς τάς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων, Ἀθῆναι 1955, σελ. 78).

Καί ἀκόμη νά προσθέσουμε ὅτι οἱ πύρινες αὐτές γλῶσσες ἐκάθισαν στίς κεφαλές τῶν Ἀποστόλων, γεγονός πού δηλώνει τήν Δεσποτικό-Βασιλικό κῦρος, τήν ἀξία καί τό ἑνιαῖο τοῦ Ἁγ. Πνεύματος. Γράφει μάλιστα τό ἱερό κείμενο ὅτι «ἐκάθισέ τε ἐφ' ἕνα ἕκαστον αὐτῶν» (στίχ. 3), δηλ. σέ ἑνικό ἀριθμό γιά νά δηλώσει ὅτι μία μόνη γλῶσσα ἐκάθισε στόν καθένα καί ὄχι ὅτι ὅλες οἱ γλῶσσες ἐκάθησαν ἀλληλοδιαδόχως. Ἡ δέ κεφαλή τυγχάνει τό ἀνώτατον καί ἀξιολογώτατον μέρος τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος καί αὐτό ἔχει ἰδιαίτερη σημασία.

Ἐν κατακλεῖδι, μία ὑπενθύμιση τυγχάνει ἐξόχως χαρακτηριστική καί ἀξίζει ν' ἀναφερθεῖ: Στήν ὑμνογραφία ἀποκαλεῖται ἡ Πεντηκοστή, ὡς ἡ τελευταία ἑορτή. Ἀναγράφεται συγκεκριμένα: «Τήν μεθέορτον πιστοί καί τελευταίαν ἑορτήν ἑορτάσωμεν φαιδρῶς˙ αὕτη ἐστι Πεντηκοστήν, ἐπαγγελίας συμπλήρωσις καί προθεσμία» (Δευτέρα μετά τήν Πεντηκοστήν). Αὐτό σημαίνει ὅτι μέ τήν Πεντηκοστήν ὁλοκληρώθηκε τό σωτηριῶδες ἔργο τῆς Θείας Οἰκονομίας. Εἶναι τό «τέλος», καθ' ὅτι μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα, τό ὁποῖο λαμβάνει ὁ πιστός κατά χάριν, καθίσταται πλέον μέλος τοῦ ἀναστημένου Σώματος τοῦ Χριστοῦ καί καταδεικνύεται κατ' αὐτόν τόν τρόπον, ὅτι πράγματι, «ὅλα δημιουργήθηκαν μέ σκοπό νά γίνουν ἕνα σῶμα μέ κεφαλή τόν Χριστό» (βλ. Βασ. Τσίγκου, Θέματα Δογματικῆς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, Θεσ/κη 2014, σελ. 322), δηλαδή νά γίνουν τά πάντα Ἐκκλησία καί νά πληρωθεῖ, τοὐτέστιν, ὁ ἀπώτερος σκοπός τῆς χριστιανικῆς βιοτῆς. Γι' αὐτό, «πᾶσα πνοή, δόξαζε Πνεῦμα Κυρίου».

https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/57144-ixos-osper-feromenis-viaias-pnois-kai-glossai-osei-pyros



σήμερα " χιόνισε" στα Γιάννενα πρωτόγνωρη χαλαζόπτωση.

ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ "τα λεγόμενα αγίων πατέρων προ χρόνων έλεγαν ότι πίσω από το Μπάμ στα Βαλκάνια θα είναι οι τούρκοι" και ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΙΝΕ : "η Τουρκία στέλνει καταδρομείς στο Κόσοβο"

Φώτο ΠΗΓΗ
εντάξει τώρα θα είμαστε ήσυχοι;
 " Η Τουρκία στέλνει καταδρομείς στο Κόσοβο, έπειτα από αίτημα του ΝΑΤΟ"

Θα τους έχουμε και στα βόρεια;
Διαβάζουμε:
"Ένα τουρκικό τάγμα καταδρομών θα μεταβεί στο Κοσσυφοπέδιο, έπειτα από αίτημα της Διακλαδικής Διοίκησης Συμμαχικών Δυνάμεων του ΝΑΤΟ, που εδρεύει στη  Νάπολη, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

Αποστολή της τουρκικής μονάδας είναι να συμβάλει ως εφεδρική μονάδα στο έργο της ΝΑΤΟΪκής δύναμη ΚFOR, έπειτα από τα επεισόδια που σημειώνονται της τελευταίες ημέρες στο Κοσσυφοπέδιο"
Στις 4 και 5 Ιουνίου 2023, Τούρκοι στρατιώτες με τον εξοπλισμό τους θα διασχίσουν το εθνικό βουλγαρικό οδικό δίκτυο προκειμένου να μεταβούν στο Κοσσυφοπέδιο για να ενταχθούν στις δυνάμεις σταθεροποίησης του ΝΑΤΟ (KFOR), δημοσιεύουν σήμερα τα βουλγαρικά media.
Τμήματα του τουρκικού στρατού θα διέλθουν μέσω της συνοριακής διέλευσης Καπιτάν Αντρέεβο στην επικράτεια της Βουλγαρίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλγαρικού υπουργείου Άμυνας.

με λίγα λόγια είπε τον Μεγάλο Λόγο για τον οποίον ζούμε

«Η Διαθήκη που σας αφήνω είναι να γνωρίσετε το Άγιο Πνεύμα. 
Να το εργαστείτε και να το χτίσετε μέσα σας, τηρώντας τις εντολές του Ευαγγελίου και έχοντας ειρήνη στη ψυχή σας.
Να έχετε αγάπη, ομόνοια και να φωνάζετε το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας. 
Οι άγγελοι να σας συντροφεύουν».

Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας (1928-2019✞)

αυτοί είναι... βρετανικό υποβρύχιο τορπιλίζει και " δολοφονεί" Έλληνες Εθελοντές από την Κωνσταντινούπολη που ήρθαν να πολεμήσουν το 40 για την πατρίδα...και πόσα άλλα από τους "ευγενικούς" φίλους μας


Η είδηση δεν είναι ότι οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης ήρθαν αυθόρμητα στην Ελλάδα αμέσως μετά την κήρυξη του πολέμου το 1940, προκειμένου να πολεμήσουν τους Ιταλούς στα βουνά της Βορείου Ηπείρου.

Οι ειδήσεις είναι άλλες!…
Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Και μάλιστα δυο, και ιδιαίτερα αποκαλυπτικές 82 χρόνια μετά…
Πρώτον, τα Ελληνόπουλα της Πολης δεν τα τίμησε ποτέ και πουθενά μέχρι σήμερα κανείς.

Η ανιδιοτελής προσφορά τους έμεινε να ξεθωριάζει στην λήθη του χρόνου, την στιγμή που οι ελληνικές αρχές από τότε μέχρι σήμερα τίμησαν και μνημόνευσαν τους πάντες για την οποία προσφορά τους στην ελευθερία.
Δεύτερον, εκτός εκείνων που πέθαναν πολεμώντας στα χιονισμένα βουνά, 78 νέοι Κωνσταντινουπολίτες, πνίγηκαν στο Αιγαίο κατά την επιστροφή τους στα παράλια της Μικρας Ασίας, όχι από ναυάγιο, αλλά από τορπιλισμό… βρετανικού υποβρυχίου!

Την αποκάλυψη έκανε πρόσφατα ο ερευνητής Νίκος Μιχαηλίδης , στο πλαίσιο της τιμητικής βράβευσής του από τον Σύλλογο Κωνσταντινουπολιτών για τη προσφορά προς τον Ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης.
«Από τους επιζήσαντες εθελοντές Πολίτες, περίπου 75 στρατιώτες επιβιβάστηκαν στο πλοίο «Ευαγγελίστρια» προκειμένου να επιστρέψουν στην Κωνσταντινούπολη.

 Όμως ποτέ δεν έφτασαν.

 Το πλοίο χάθηκε και όλοι πίστευαν ότι ναυάγησε αύτανδρο. Αυτό μέχρι πριν μερικές μέρες! 

Διότι μετά από επισταμένες έρευνες διαπιστώθηκε ότι το «Ευαγγελίστρια» με τους 75 Κωνσταντινουπολίτες εθελοντές στρατιώτες και το 10μελές πλήρωμα, δεν ναυάγησε, αλλά όλοι δολοφονήθηκαν, από τους ναύτες ενός αγγλικού υποβρυχίου! Δυστυχώς η περίπτωση «λάθους» έχει αποκλειστεί…»  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πληροφορίες
«Ορθόδοξη Αλήθεια»
Σωτήρης Λέτσιος







Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

Είδε τον ΑΓΙΟ του και του είπε: Στην ευχή σου να προσθέτεις « ταις πρεσβείαις της Παρηγορητρίας και θα ανοίγουν τα αδιέξοδα» « έρχονται πολύ δύσκολες μέρες»


« άραγε ΠΑΝΑΓΙΑ μου κλαις ακόμα για εμάς;» αναρωτήθηκα και προσήλθα στην ΜΕΧΑΛΟΧΑΡΗ για να την προσκυνήσω.

 Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Είχαμε αδελφοί μου  πολύ καιρό να πάμε στην ΠΑΝΑΓΙΑ την ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΡΙΑ στον Άγιο Δημήτριο στον Βύρωνα και πάντα  στο μυαλό μας έμπαινε ο ανθρώπινος λογισμός μήπως η ΠΑΝΑΓΙΑ μετά από τόσους μήνες σταμάτησε να Δακρύζει και να Μυροβλύζει εξ αιτίας της επιδεινούμενης σκληροκαρδίας μας που δεν μαλάκωσε μετά από μήνες αδιάκοπης ενέργειας αυτού του Έκτακτου Θεοσημείου που ελάμβανε (λαμβάνει)  χώρα στο κέντρο της Ελλάδος, στην πρωτεύουσα των Αθηνών.

Μια πληροφορία από μια προσευχόμενη σεβάσμια ψυχή επίσπευσε το προσκύνημα μας αυτό στην Μεγαλόχαρη.

Όπως μας εκμυστηρεύθηκε ένας  Γέροντας είδε τον Άγιο Προστάτη του και του είπε:

-        Στην ευχή σου να προσθέτεις  « ταις πρεσβείαις της Παρηγορητρίας και θα ανοίγουν τα αδιέξοδα» « έρχονται πολύ δύσκολες μέρες»

Έτσι με την πρώτη ευκαιρία προσήλθαμε ανήμερα της ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ κάτωθεν της Εφέστειας εικόνος της Παναγίας της Παρηγορήτριας στον Άγιο Δημήτριο στον Βύρωνα και όταν μετά φόβου σηκώσαμε το βλέμμα προς τα επάνω και αντικρύσαμε το Κεχαριτωμένο Πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου είδαμε δυο μεγάλα δάκρυα εκείνη την στιγμή να σχηματίζονται μέσα στις Οφθαλμικές κόγχες έτοιμα να κυλήσουν προς το Πρόσωπο του Θείου Βρέφους.



Ταυτόχρονα μια άρρητη ευωδία μας περικύκλωσε από το Ξύλινο κουβούκλιο που φιλοξενεί την Θαυματουργή αυτή  Εικόνα.

Μια  πιστή   μας έδωσε ένα βαμβακάκι και μας προέτρεψε να το φέρουμε σε επαφή με το ξύλινο  πλαίσιο της Εικόνας.

Αυτό και κάναμε δίχως αντίρρηση και το αποτέλεσμα ήταν το μικρό αυτό βαμβακάκι να υγρανθεί αυτοστιγμής  με ένα τέτοιας σύστασης Μύρο που ούτε ακριβώς Ελαιόβρυτο ήταν, ούτε Αιθέριο αλλά μιας άλλης σύστασης. Και το καταλάβαμε αυτό λόγω της ιατρικής μας ιδιότητας να διακρίνουμε.

Το πλέον συγκλονιστικό ήταν, ότι ένα τόσο μικρό βαμβάκι γέμισε τα χέρια μας με άφθονο  Μύρο λες και σκουπιστήκαμε με μια βρεγμένη πετσέτα.

Όλα αυτά δεν εξηγούνται με την κοινή ανθρώπινη λογική, αλλά μέσω της Πίστης ιστάμεθα αινεοί και προσευχόμενοι, βλέποντας σε όλα αυτά την παρουσία του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ που ενεργεί ποικιλοτροπώς.

Συγκλονισμένοι κάτω από τέτοια Θεοσημεία δεν έχεις παρά να ταπεινωθείς και να προσευχηθείς για όλα αυτά που συμβαίνουν στους άστατους και πονηρούς καιρούς μας.

Πολλές φορές αναρωτηθήκαμε τι θέλει να μας πει η ΠΑΝΑΓΙΑ με το χαριτόβρυτο και μυροβόλο αυτό αδιάκοπο κλάμα ΤΗΣ ;

Ίσως γιατί γνωρίζει η Υπεραγία Θεοτόκος ότι τα χάλια μας είναι τόσο σκληρά σαν αγκάθια που μας τρυπούν  και  μόνο με το κλάμα της μπορεί να μας γιάνει;

Ίσως γιατί βλέπει το παγκόσμιο κακό που μας περικυκλώνει και τώρα μας σφίγγει πιο  ασφυκτικά;

Ίσως γιατί βλέπει όχι μόνο αυτές τις δυσκολίες που έχουμε όλοι μας ήδη , αλλά τις άλλες που έρχονται και ήδη οι κοσμοκράτορες του αιώνος του απατέωνος μας  τις απαριθμούν μέσα από πανδημίες βιολογικών εργαστηρίων , πολέμων με πυρηνικά κ.α;

Ίσως γιατί βλέπει που θα καταλήξει αυτή η αρρώστια των απειλών του τούρκου;

Ίσως γιατί γνωρίζει ότι η πραγματική μετάνοια θα έρθει με πολλά δάκρυα και πόνους σαν το άτακτο παιδάκι που δεν βλέπει τις αταξίες του, αλλά όταν όμως  χτυπήσει πάντα πέφτει στην  αγκάλη της στοργικής μάνας.



Θυμηθήκαμε τα προαναφερθέντα λόγια του Γέροντα: 

« ταις πρεσβείαις της Παρηγορητρίας και θα ανοίγουν τα αδιέξοδα», « έρχονται πολύ δύσκολες μέρες»

Και ευχαριστήσαμε τον Αναληφθέντα τετοιές μέρες Θεάνθρωπο που εκεί ψηλά στις υπώρειες του Υμηττού κάτω από το γαλάζιο Αττικό Φως μας χάρισε μια άλλη ΖΩΟΔΟΧΟ ΘΑΥΜΑΤΟΒΡΥΤΗ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΟΥΣ

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

λοιπόν έχουμε και λέμε...ο νικητής σουλτάνος ορκίζεται πρόεδρος ανήμερα του Αγίου Κωνσταντίνου ( Παλαιόν) και ανήμερα του Ψυχοσάββατου. "ο Άγιος Κωνσταντίνος θα του πάει τα κόλλυβα για την βεβήλωση της Αγίας Σοφίας " και συμπλήρωσε " τίποτε δεν είναι τυχαίο η ΠΟΛΗ θα παρθεί και η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ θα λειτουργηθεί"


ΣΤΩΜΕΝ καλώς

" εμείς δεν είχαμε αναλυταράδες, αλλά αγίους πατεράδες που μας τα είπαν όλα "

 

από fb  η φώτο και την Φιλιππία Βενετσάνου
 

Γίνεται παγκοσμίως ένα τρομώδες μασάζ για να μην ξεσηκωθεί ο κόσμος.

Ταυτόχρονα ενώ πάμε στην σκάλα του κακού αυτοί μας ετοιμάζουν την επανεκκίνηση του μετά- ανθρώπου. 

Τελικά έμειναν μόνο οι προφητείες να κάνουν διπλωματία. « Όταν ακούσεις την τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια ακολουθεί πόλεμος»

 


Όλη η νεοθωμανική αυλή στην Άγκυρα αυτές τις στιγμές είναι αποφασισμένη για σύγκρουση. Την βοηθούν ευκαιριακές υπέρ της γεωπολιτικές συγκλίσεις και το μείζον γεγονός, ότι αυτή την στιγμή παζαρεύει με τους μεγάλους ευκολίες και ευνοικότερο καθεστώς  για δίοδο των ΣΤΕΝΩΝ, όσο αφορά πολεμικών πλοίων που δεν προβλέπονται από την συνθήκη Μοντρέ.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

«Όταν», λέει, “θα ακούσεις την τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια, για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης) από 6 σε 12 μίλια, τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος. Ακολουθεί” ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ο Αγιορείτης


« Ο Γέροντας Παΐσιος αποκαλύπτει στον Ανέστη Μαυροκέφαλο, τα γεγονότα που θα προηγηθούν της παράδοσης της Κωνσταντινούπολης στους Έλληνες, όπως επίσης και ορισμένα από εκείνα που θα ακολουθήσουν.
Καθώς η καταγωγή μας είναι απ’ την Καππαδοκία και η μία γιαγιά μας κατάγεται απ’ το χωριό του Γέροντα, απ’ τα Φάρασα, ενώ η άλλη απ’ την Καισάρεια, έχουμε κοινές ρίζες με το Γέροντα, και επειδή εκείνα τα μέρη μας πονάνε ιδιαίτερα τώρα που είναι σε ξένα χέρια, ρωτούσα συνέχεια το Γέροντα για την Τουρκία, τι θα γίνει με τον Ελληνισμό και άλλα σχετικά.
Κάποτε, είχα πάει στο Γέροντα με ένα φίλο μου και εκεί συναντήσαμε μία παρέα από πέντε παιδιά. Τότε, ρώτησα το Γέροντα ποιές προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία. «Γέροντα», του λέω, «απ’ την Αλεξανδρούπολη είμαστε. Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει;» Μου απαντά: «Κοίταξε να δεις. Οι Τούρκοι δε θα μπουν στην Αλεξανδρούπολη. Θα κάνουν μόνο μία πρόκληση στην Ελλάδα, που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη. Και εμάς θα μας πιάσει πείνα. Θα πεινάσει η Ελλάδα. Και επειδή θα κρατήσει αυτή η μπόρα κάποιο διάστημα, μήνες θα είναι, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι».
Μετά ρωτάω: «Γέροντα, πώς θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο;» «Όταν», λέει, “θα ακούσεις την τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια, για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης) από 6 σε 12 μίλια, τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος. Ακολουθεί”. Λέω: «Και ποια κράτη θα συμμετέχουν;» «Κοίταξε, μετά την πρόκληση των Τούρκων, θα κατεβούν οι Ρώσοι στα Στενά. Όχι για να βοηθήσουν εμάς. Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα. Αλλά, χωρίς να το θέλουν, θα βοηθάνε εμάς. Τότε, οι Τούρκοι για να υπερασπισθούν τα Στενά, που είναι στρατηγικής σημασίας, θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα. Παράλληλα δε, θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη. Όμως, θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης, συγκεκριμένα η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλα έξι-εφτά κράτη της ΕΟΚ, ότι η Ρωσία θα αρπάξει μέρη, οπότε θα πουν: «Δεν πάμε κι εμείς εκεί πέρα, μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι;» Όλοι, όμως, θα κυνηγούν τη μερίδα του λέοντος. Έτσι, θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο».
Σ’ αυτό το σημείο ρωτάω: «Εμείς, τι θα κάνουμε; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο;» «Όχι» λέει. «Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μη στείλει στρατό. Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα. Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δε θα πάρει μέρος. Γιατί, όποιος πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο, χάθηκε… Τότε, επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί, πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία, προς τον Θεό, και θα μετανοήσουν. Γι’ αυτό, επειδή θα υπάρξει μετάνοια, δε θα πάθουμε κακό οι Έλληνες. Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα, επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία, προς το Μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχονται. Και θα Βαπτισθούν πολλοί Τούρκοι. Τότε, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θα συμβάλει ως μεσάζοντας, να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα. Είναι ευλαβής, είναι καλός». «Γέροντα», τον ρωτάω μετά, «την Πόλη θα την δώσουν σ’ εμάς;» «Θα την δώσουν σε μας, όχι επειδή θα το θέλουν, αλλά επειδή αυτή η λύση θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων. Τότε θα το καταλάβουν αυτό. Αυτά που σου λέω, μην τα πεις σε κανένα. Θα σε βγάλουν τρελλό. Γιατί δεν είναι ώριμες οι συγκυρίες ακόμα. Τότε θα το καταλάβεις». Αυτή η συζήτηση με το Γέροντα έγινε το 1991, όταν υπηρετούσα στο στρατό.
‘Αλλη φορά, ο Γέροντας είπε: «Η διοίκηση της Πόλης, από μας, θα είναι και στρατιωτική και πολιτική». Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς που είχαν πάει στο Γέροντα. Απ’ τους τρεις αξιωματικούς ο ένας έλεγε: «Μόνο σε μένα ο Γέροντας είπε πως θα είμαι διοικητής στρατιωτικού τμήματος στην Πόλη. Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε».
Κάποια άλλη παρέα είχε πάει στο Γέροντα. Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης. Σε μια στιγμή, γυρίζει ο Γέροντας, τον δείχνει με το δάκτυλο – αυτός, σημειωτέον, πήγαινε στο Γέροντα για πρώτη φορά – και του λέει: «Εσύ, σαν πολιτικός μηχανικός, θα συμβάλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης, γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί απ’ την αρχή». Γύρισε και τον έδειξε με το δάκτυλο μπροστά σε όλους. Το παιδί, τότε, ήταν φοιτητής. Μετά, ο Γέροντας γυρίζει σε μένα και λέει: «Κι εσύ, Ανέστη, θα πας στην Πόλη. Κι εσείς οι δύο – έδειξε εμένα και τον φίλο μου – θα πάτε στην Πόλη, αλλά για άλλο σκοπό». Δε μου τον φανέρωσε το σκοπό. Μετά απ’ αυτό, μου μπήκε η επιθυμία να μάθω τουρκικά.
Μια άλλη φορά που είχα πάει στο κελλί του Γέροντα, έτυχε να είναι μέσα ένας πρώην μουσουλμάνος από τη Θράκη. Τον πιάνω και του λέω: «Εσύ πώς συνέβη και ήλθες εδώ, στο Γέροντα;» Σταύρο τον έλεγαν. «Άσε», λέει, «κάτσε να σου πω. Ο Γέροντας μας έκανε ένα πολύ μεγάλο θαύμα και πίστεψε όλη η οικογένειά μου. Μετά ήλθε στο χωριό και φρόντισε να Βαπτισθούμε».
Και σε άλλη επίσκεψή μας στην Παναγούδα, ήταν παρών και ο μουσουλμάνος που Βαφτίσθηκε, ο Σταύρος. Τότε, πάλι μας ανέφερε ο Γέροντας για τα γεγονότα, πώς θα εξελιχθούν με την Κωνσταντινούπολη. Και όταν έφθασε στο σημείο που θα πονέσει η Ελλάδα και είπε ότι, εμάς, θα μας αγγίξει η πείνα, λέει ο κύριος Σταύρος: «Γέροντα, να κρατήσω ένα σακκί αλεύρι για να μπορέσω ν’ αντιμετωπίσω εκείνη την περίοδο και να μην πεινάσουν τα παιδιά;» «Όχι», του λέει, «μην παίρνεις, γιατί ο γείτονάς σου θα έχει αλεύρι και θα σου δώσει»! Δηλαδή, προείδε ο Γέροντας ποιός θα βοηθήσει τον κύριο Σταύρο στην περίοδο της πείνας. Εκείνος φυσικά θα ζει σε χωριό. Τώρα, εμείς που ζούμε στις πόλεις, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι. Γι’ αυτό, άλλη φορά, ο Γέροντας έλεγε: «Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργείτε. Κοντά σε σας, θα βοηθήσετε και κάποιον που δεν θα έχει».
 Πηγή: Περιοδικό Παρακαταθήκη

Όλη η νεοθωμανική αυλή στην Άγκυρα αυτές τις στιγμές είναι αποφασισμένη για σύγκρουση. Την βοηθούν ευκαιριακές υπέρ της γεωπολιτικές συγκλίσεις και το μείζον γεγονός, ότι αυτή την στιγμή παζαρεύει με τους μεγάλους ευκολίες και ευνοικότερο καθεστώς  για δίοδο των ΣΤΕΝΩΝ, όσο αφορά πολεμικών πλοίων που δεν προβλέπονται από την συνθήκη Μοντρέ.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΑΓΙΕ του ΘΕΟΥ ΠΑΙΣΙΕ πιάσαμε πάτο άραγε;

 Αγ.Παΐσιος: "Όταν φτάσουμε στον πάτο, τότε θα αρχίσουν να τακτοποιούνται τα πράγματα".Από το βιβλίο της Σουρωτής "Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης"



ΣΗΜΕΡΑ 


Αφού δεν υπάρχουν πνευματικά αναστήματα να βάλλουν τα πράγματα στο ύψος των περιστάσεων , βεβαιότατα πιάσαμε πάτο.
Η επιθετικότητα του τούρκου δεν είναι ο πάτος, αλλά η δική μας αμετανοησία και σκληροκαρδία.

Η ιστορία κάνει στους χαλεπούς καιρούς μας την στροφή της. Μπορεί τα θλιβερά να είναι βέβαια, αλλά μετά την μπόρα την δαιμονική , έρχεται λιακάδα ΘΕΙΚΗ , επιβεβαιώνει ο πνευματοκίνητος λόγος του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ.    
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  

Κρατήστε το μυαλό για να μην μας φύγει , με όλα αυτά που συμβαίνουν, βάλτε τους αγίους πατέρες μπροστά.

 


Κυκλοφορούν φήμες για μεγάλο επερχόμενο σεισμό, λέγονται σοκαριστικά πράγματα που εξουθενώνουν το πνευματικό ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου. Τα ακούμε , τα διαβάζουμε και δεν χρειάζονται να τα λέμε.
Και αν γίνει κανένας σεισμός , την στιγμή που όλα βράζουν από κάτω μας , ακόμα και τα υποθαλάσσια ηφαίστεια του ΑΙΓΑΙΟΥ « βράζουν» , τι έγινε ; που η Αγάπη και η Άφατος Φιλανθρωπία του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ;  Μήπως μαζί με το σκοτεινιασμένο κοινωνικό περίγυρο  μας ΤΗΝ  ξεχνάμε;
Η Οικονομία του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ δεν καταστρέφει ολοκληρωτικά, αλλά παιδαγωγεί και βγάζει μεγάλα καλά.
Όσοι στην Αθήνα έζησαν το σεισμό τον Ιούλιο του 2019 και όσοι κατάλαβαν , κατανόησαν τι σημαίνει ΑΓΑΠΗ και άνωθεν ΕΛΕΟΣ.
Οι  αμαρτίες  και οι διαστροφές της εποχής μας είναι τόσο μεγάλες και ποικίλες που η ψυχοβλάβη δεν μπορεί πλέον να ελεγχθεί.
Τράνταγμα μπορεί να γίνει μεγάλο στην Μεσόγειο , ήδη το λένε  οι σεισμολόγοι, αλλά και τα καθημερινά σεισμικά δεδομένα στις πλάκες νότια της Κρήτης( Αφρικανική πλάκα)  και στο ρήγμα της Αδριατικής( Ιόνιο)  είναι πλούσια σε σεισμικές δονήσεις, λες και εκεί που ετοιμάζονται να φέρουν οι τούρκοι τα τρυπάνια τους  τα νερά και ο βυθός υποκάτω αυτών να αντιδρά , αφού δεν αντιδρούν αποτελεσματικά οι σημερινοί Έλληνες.
Κάπου το 1989 μεταφέραμε οδικώς έναν άγιο άνθρωπο ( κοιμήθηκε πριν χρόνους ) , τον μεταφέραμε στο μοναστηράκι του έξω από την Αθήνα .Σε κάποιο φανάρι που μας έπιασε, άνοιξε η « ώρα του Ουρανού»  και ο άγιος αυτός  ξεκίνησε να μας λέει πράγματα δίχως να υπήρχε προηγούμενη αφορμή ( τα λέμε και αξιολογήστε τα).
-         « Η γενιά σου πριν δει τα μεγάλα γεγονότα που μας προείπαν οι άγιοι της εκκλησίας μας, θα φοβηθεί από φήμες που θα περιγράφουν αυτά τα γεγονότα.
-         Ένα μυαλό πρέπει να είναι άγιο για να διακρίνει και να μπορεί να περιγράψει αυτά που είναι το ΘΕΛΗΜΑ του ΘΕΟΥ να γίνουν.
-         Η φαντασία είναι φωτιά που τα καίει όλα και ο φόβος είναι η χειρότερη αρρώστια.
-         Η ιστορία της Ελλάδος είναι γεμάτη με μπόρες – μπόρες, αλλά οι τυφώνες γίνονται πέρα από τον Ατλαντικό και οι παγωνιές είναι για την Βόρειο Ευρώπη.
-         Και ο τούρκος θα έρθει γιατί πρέπει να φύγει εκτός της ανθρώπινης ιστορίας και ξεφτισμένοι πολιτικοί θα κάνουν τις ζωές μας δύσκολες και σεισμοί και καταποντισμοί θα γίνουν, αλλά τίποτε δεν πρέπει να μας πτοεί διότι  όλα αυτά γίνονται μόνο αν ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ θέλει να βγάλει κάτι καλό .
-         Ότι και να ακούσεις μην φοβηθείς σε τίποτε για να μπορέσεις με ψυχραιμία να  ζήσεις τα άσχημα.
-         Η Ελλάδα είναι  μικρογραφία στα έσχατα γιατί την αγαπάει η ΠΑΝΑΓΙΑ μας, όπως την αγαπάει σαν ΜΗΤΕΡΑ του ΘΕΟΥ η ΕΛΛΑΔΑ.
-          Τα έσχατα είναι για  αυτούς που αδίκησαν το πλάσμα του ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ.
-         Στους σεισμούς που έρχονται στον κόσμο  οι πέτρες και τα λιθάρια θα μιλούν από μόνα τους και θα λένε ΜΕΤΑΝΟΙΑ.
-         Κρατήστε το μυαλό για να μην μας φύγει , με όλα αυτά που συμβαίνουν, βάλτε τους αγίους πατέρες μπροστά
Σε άλλη απρόσμενη συζήτηση αυτός ο άγιος μας είπε ότι « καλοκαίρι θα είναι όταν μας προκαλέσει άσχημα ο τούρκος , μεγάλοι σεισμοί και καταποντισμοί θα γίνονται στον πλανήτη, όταν οι  μεγάλοι στρατοί θα ετοιμάζονται να κτυπηθούν στην ΠΟΛΗ. Τότε την Ελλάδα θα την χαρακτηρίζουν φίλοι και εχθροί της ΤΥΧΕΡΗ, αλλά δεν θα ξέρουν για ποιο λόγο έχει αυτή την ΕΥΝΟΙΑ»
Αυτά μας είπε , αυτά σας λέμε, ΚΥΡΙΟΣ ΟΙΔΕ.
Κάποια στιγμή και ήδη συμβαίνει , τις περιώνυμες προφητείες δεν θα τις διαβάζουμε ή θα τις συγκρίνουμε στο ποια μας « κάθετε καλύτερα», αλλά θα τις ζούμε και τότε μαζί με την μετάνοια που θα γίνεται εξ ανάγκης, θα πρέπει να διαχειριστούμε και την επιβίωση μας.
Προς το παρόν δεν πρέπει να προσθέτουμε από άκριτη φημολογία σοκ στο σοκ.
Όλα  παίρνουν σειρά γιατί έτσι τα βάζει η ΑΓΑΠΗ του ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ

ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  

Τα ¨Θερμά επεισόδια¨ με την τουρκία τελείωσαν , πάμε κατευθείαν για ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.

 


Αντί να βάλουμε στο άρθρο σχετική πολεμικής φύσεως φωτογραφία, επιλέξαμε εικόνα της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ της Αρχιστρατήγου του Έθνους μας σε όλα αυτά που θα γίνουν σύντομα στο ΑΙΓΑΙΟ.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Σε μια αναδρομή πριν αρκετά χρόνια ενθυμούμαστε γεωπολιτικούς αναλυτές να μας μαλώνουν διότι ξεμπροσταριάζαμε με αρθρογραφία μας τις τουρκικές επιθετικές προθέσεις και ότι έπρεπε να μείνουμε φρόνιμοι στην νιρβάνα μας για να μην θιχτεί ο σουλτάνος. ( και να υπενθυμίσουμε ότι τον τίτλο αυτό του σουλτάνου που τον υιοθέτησαν πολλοί μετά , του τον δώσαμε εμείς με το άρθρο μας το 2014, « Σουλτάνος ή μπακάλης;» https://koukfamily.blogspot.com/2014/05/blog-post_8326.html?fbclid=IwAR0h2XpngbQpt8Cgj0fjh5OLAhB0JB03q8pvjiyPxpAHZI7vP37qsyEpy)



Και ξαφνικά σήμερα στις μέρες μας βλέπουμε πολιτικούς ταγούς να μαλώνουν στο ποιος έκανε τα λιγότερα ή καθόλου λάθη στα θέματα που τόσα χρόνια προσπαθούσαν να λύσουν με την τουρκία.

Το γιατί τώρα τους έπιασε αυτός ο συγκρητισμός είναι γιατί όλοι αυτοί γνωρίζουν τι έρχεται και φοβούνται άραγε;

Ο Ελληνικός Λαός , ο αδικημένος , ο τσαλαπατημένος με τις πολιτικές τους που αποσκοπούσαν στην ευθυγράμμιση της χώρας σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ δηλώνει, ότι δεν φοβάται.
Τι να φοβηθεί άραγε τον τούρκο ή τα θηρία αυτών των εκσυγχρονιστών που τόσα χρόνια μας δάγκωναν;

Τον τούρκο, τον τίμιο εχθρό μας κατά τον Μακρυγιάννη δεν τον φοβάται γιατί μπορεί να δείχνει δόντια, αλλά φοράει μασέλες που δεν κουμπώνουν καλά γιατί δεν του πήραν καλά μέτρα ( και αναφερόμαστε στα ποικίλα προβλήματα εσωτερικής, οικονομικής , εθνολογικής και κοινωνικής φύσεως που έχει ιδίως μετά το καλοκαιρινό πραξικόπημα του Ιουλίου του 2016)


Η κοινή λογική με αυτά που διαβάζουμε καθημερινά και διασταυρώνουμε για να αποφύγουμε τις υπερβολές λέει , ότι ο τούρκος πήρε εντολή για να κάνει αυτά τα τρελά που κάνει
( βλ. στρατιωτική συμφωνία με Λιβύη, οριοθέτηση ΑΟΖ με αυτήν , επάνδρωση του κατεχόμενου κομματιού της Κύπρου με UAV, παράνομες NAYTEX, καθημερινές παραβιάσεις επάνω από τα κεφάλια των νησιωτών μας , απειλές για σεισμικές έρευνες και γεωτρήσεις μεταξύ Κύπρου – Καστελόριζου- Κρήτης κα)

Ουσιαστικά κάθε μέρα η Ελλάδα έχει και ένα ΘΕΡΜΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ με την τουρκία.

Και εδώ οι πολιτικοί ταγοί μας εξορκίζουν το Θερμό επεισόδιο με γενναίες δηλώσεις ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε.

Μας πως ; όταν κάθε μέρα η θερμοκρασία στην συνοριογραμμή μας από Έβρο μέχρι Καστελόριζο ανεβάζει σαράντα πυρετό και εμείς δεν έχουμε να δώσουμε ακόμη και ένα παυσίπονο για καταπραΰνουμε την απαξίωση του Εθνικού μας φρονήματος;

( ήταν Δεκέμβριος του 2019 όταν τα γράφαμε και τώρα γίνονται πιο επίκαιρα-https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2019/12/blog-post_81.html )

Σε παρακαλώ παλληκάρι μου , γράψε και επεσήμανε , μας παρακάλεσε ένας σεβαστός Γέροντας ,έστω και αν γίνεσαι γραφικός για κάποιους, συμπλήρωσε:
« - Δεν θα γίνει ένα μεμονωμένο θερμό γεγονός που θα μπορούν να το διαχειριστούν με ευχαριστίες, όπως τον Ιανουάριο του 1996 και μετά όλα μέλι γάλα.
- Τώρα το φημιζόμενο θερμό επεισόδιο με τους τούρκους θα είναι σύγκρουση κατευθείαν σε όλα τα μέτωπα.
- Ο τούρκος θα κτυπήσει παντού, από πάνω από το ποτάμι μέχρι κάτω την Κρήτη
- Και θα κτυπήσει με σφοδρότητα γιατί πρώτα εμείς κτυπήσαμε τις ζωές μας με την αμαρτία, την διαστροφή και την αμετανοησία.
- Πήρε άδεια γραπτή από τους κοσμοκράτορες του αιώνος τούτου.
- Το επιτρέπει ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ για να μην εξοκείλουμε και άλλο.
- Ότι γίνεται έχει πνευματική διάσταση , είναι απλά τα πράγματα στην ανθρώπινη ζωή, αλλά φοράμε παρωπίδες και τα ερμηνεύουμε κατά το δοκούν.
- Μπορεί να σοκαριστούμε στην αρχή γιατί μέχρι τώρα μας ζαχαρώνουν το πικρό χάπι, αλλά θα ξυπνήσουμε γενναίοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις – θηρία που μας ετοίμασαν οι δήθεν φίλοι μας.»

Τον πίεσα το Γέροντα να μας πει γιατί μας επισημαίνει τα παραπάνω και η απάντηση του ήταν:
- Μου παρουσιάστηκε στα ξύπνια μεγάλος άγιος ( δεν ήθελε να μας πει ποιος, αλλά καταλάβαμε ότι επρόκειτο για άγιο των ημερών μας) και μου είπε
« η στάση που θα κρατήσει ο καθένας μας σε αυτά που έρχονται θα μετρήσει πολύ στην άλλη ζωή» « η Ελλάδα ανήκει στους ΑΓΙΟΥΣ και στην ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ»


ΣΤΩΜΕΝ καλώς αδελφοί, τι άλλο να πούμε …


Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

το Βυζάντιο έπεσε για να σηκωθεί στις μέρες μας ως ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ

 

Ἔχει γράψει ὁ διαπρεπής γάλλος βυζαντινολόγος Κάρολος Ντήλ " Ὅταν τό Βυζάντιο ἔπεσε, ἡ Ἐκκλησία παρέσχε στόν Ἑλληνισμό ἀκόμη ἐξοχώτερη ἀπό πρίν ὑπηρεσία. Μαζί μέ τήν Ὀρθοδοξία διαφύλαξε καί τήν ἑλληνική ταυτότητα καί τήν ἑλληνική παιδεία», συνεχίζοντας τήν πνευματική καί πολιτιστική παρουσία τοῦ Ἑλληνισμοῦ



ἡ Ρωμηοσύνη ζεῖ. Μέ τή βοήθεια τοῦ Κυρίου, τίς πρεσβεῖες τῆς Κυρίας Θεοτόκου, θά συνεχίσει νά ὑπάρχει. Θά ζεῖ τήν ἐν Χριστῷ ἐλευθερία. Θά ἀναπνέει τό ἄρωμα τῆς θεοφρούρητης Πόλης. Θά συνεχίσει νά ζεῖ χάρη στίς θυσίες τῶν ἁγίων νεομαρτύρων καί τῶν ὁσίων της. Του π. Παταπίου Καυσοκαλυβίτου

«Η σύγχρονη Ελλάδα οφείλει πολύ περισσότερα στο χριστιανικό Βυζάντιο, παρά στην Αθήνα του Περικλή και του Φειδία», έγραφε στις αρχές του 20ού αιώνα ο Κάρολος Ντιλ.
Ο Γάλλος ευγενής, πριν κλείσει τα πενήντα (γεννημένος στο Στρασβούργο το 1859), έφτασε στη Θεσσαλονίκη την πρώτη δεκαετία του εικοστού αιώνα.
Ήταν ήδη διάσημος και του είχε ανατεθεί μια σπουδαία αποστολή: Η επίβλεψη αναστήλωσης της Αγίας Σοφίας που είχε καεί πριν από δεκαπέντε χρόνια και πλέον.

Από τον 16ο αιώνα ήταν ήδη τζαμί και η διατήρηση της αρχιτεκτονικής δυναμικής, όπως και της οικονομικής ακμής της πόλης, με μετάκληση σπουδαίων επιστημόνων και επιχειρηματιών της Ευρώπης, αποτελούσε ένα από τα μεγάλα όνειρα της εκσυγχρονιστικής οθωμανικής διοίκησης, που την αντιπροσώπευε ο Λέσβιος Χιλμή Πασάς.
Ο Κάρολος Ντηλ είχε ήδη πλήθος περγαμηνών. Διδάκτορας στα τριάντα του, εδραιωμένος ήδη στη Ρώμη και στην Αθήνα, εξελίχτηκε σε καθηγητή του πανεπιστημίου του Νανσύ και έπειτα από βραχεία επιτυχή καριέρα, ήταν στη Θεσσαλονίκη ως καθηγητής της βυζαντινής ιστορίας στη Σορβόνη. Σπούδασε στην σχολή École Normale Supérieure στο Παρίσι και αργότερα δίδαξε Βυζαντινολογία στη Σορβόννη. Ήταν μέλος της Γαλλικής σχολής της Ρώμης (1881–1883) και της Αθήνας.
Τον ακολουθούσε ο στενός του συνεργάτης και επιτυχημένος αρχιτέκτονας Μαρσέλ Λε Τουρνώ, ο οποίος ερευνούσε αρχιτεκτονικές δομές της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, αποτυπώνοντας, ερμηνεύοντας, χαρτογραφώντας και φωτογραφίζοντας.
Στη Θεσσαλονίκη, η οδός Καρόλου Ντηλ (μεταξύ της Αριστοτέλους και Αγίας Σοφίας) πήρε το όνομά της από τον Γάλλο ιστορικό και βρίσκεται κοντά στον ναό της Αγίας Σοφίας, τον οποίο ο ίδιος αναστήλωσε κατά τα έτη 1907-1909.
Ο Ντηλ ως ιστορικός
Ο Ντηλ συνέγραψε πολλά βιβλία σχετικά με τη βυζαντινή τέχνη και ιστορία. Το πιο γνωστό είναι το «Βυζάντιο: Ακμή και παρακμή».
Όπως έγραφε ο ίδιος στις αρχές του 20ού αιώνα, «η σύγχρονη Ελλάδα οφείλει πολύ περισσότερα στο χριστιανικό Βυζάντιο παρά στην Αθήνα του Περικλή και του Φειδία».
Σ' αυτόν χρωστάμε την κλασική πλέον «Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας», έργο-αναφοράς πολύτιμο για την εθνική μας αυτογνωσία.
«Δεν πρέπει να φανταζόμαστε ότι στα χίλια χρόνια που επέζησε, μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, το Βυζάντιο ακολούθησε μια συνεχή πορεία προς την καταστροφή. Τις κρίσεις, στις οποίες παραλίγο να υποκύψει, ακολούθησαν πολλές φορές περίοδοι ασύγκριτης λάμψης», διευκρινίζει ο Ντιλ στις εισαγωγικές σελίδες του βιβλίου.
Κι ευθύς εξαρχής, επισημαίνει τη σωτήρια για την Ευρώπη στρατιωτική αξία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, την άνθιση στους κόλπους της του «πιο εκλεπτυσμένου πολιτισμού του Μεσαίωνα» και την «παντοδύναμη» πνευματική επιρροή της τόσο στη Δύση όσο και στην σλαβική και ασιατική Ανατολή. https://www.enikos.gr/media/531008/karolos-ntil-o-koryfaios-gallos-vyzantinologos