Όταν οι παρασπονδίες του κέντρου φέρνουν Εθνικές Τραγωδίες - όταν συμβούν ουδείς ψάχνει την πνευματική αιτία, αλλά μετράει τα θύματα;
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Μας έδωσε εντολή ο ΚΥΡΙΟΣ να παρακολουθούμε τα ΣΗΜΕΙΑ των ΚΑΙΡΩΝ και όχι μόνο τα μετερεωλογικά δελτία και ο λόγος ήταν απλός , ότι με το Δώρο της Κοινής Λογικής ( και όχι της τεχνητής νοημοσύνης ) να προετοιμαζόμαστε πνευματικά μέσω της μετανοίας για τα επερχόμενα , κυρίως όμως για τα αιώνια.
Και τώρα πείτε μας ..
σε κανένα δεν κάνει εντύπωση ότι στις μέρες μας συγκλίνουν τόσες συμπληγάδες που δεν συνέβησαν πίσω στο παρελθόν;
Νομοσχέδια με την ανοχή σχεδόν των πνευματικών που αλλάζουν το φυσικό και ηθικό νόμο πάνω στον οποίο πορεύτηκαν όλοι οι ανθρώπινοι πολιτισμοί επί αιώνες ...
Κλιματική αλλάγη με Πράσινο Πατριάρχη ( αφήγημα που τώρα βλέπουμε τις συνέπειες του)
Ψηφιακός μετασχηματισμός και τεχνητή νοημοσύνη ..τώρα πλέον οι γονείς θα αποχωρούν από τα μαιευτήρια όχι μόνο με το μωρό τους, αλλά και με ένα αριθμό για τον οποίο μίλησε ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ στην Αποκάλυψη ..όλοι κατά την επιθυμία του κοσμοκράτοροςς του αιώνος τούτου πρέπει να λάβουν ένα σειριακό αριθμό ταυτοποίησης , ένα δυσώνυμο αλγόριθμό πού όταν τον βάζεις στο σύστημα το θηρίο των παγκοσμιοποιήτων θα ανοίγει το στόμα του για να καταπιεί την θεόσδοτη ελευθερία σου.
Άλλο σημείο που επίσης τρέχει και μάλιστα κατοστάρι ..
Όλες οι θρησκευτικές αντιλήψεις στο ίδιο χωνευτήρι με ένα " πνευματικό αρχηγό", ακόμα και η Ορθοδοξία που δεν είναι θρησκεία, αλλά ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ και ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ, όπως μάς λένε θεολογούντες αλλά ξεχνούν όταν κάνουν δημόσιες σχέσεις.
ΚΑΙ ΌΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ - ΚΟΙΝΩΣ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ ..
την ίδια ώρα που μαίνεται λυσσώδης πόλεμος και καταφτάνουν στις ακοές μας εν δυνάμει πυρηνικά μανιτάρια.
την ίδια ώρα που το θηρίο της παραπληροφόρησης κρατά τον ανθρωπάκο σε νοητική καταστολή για να μην αντιδρά σε συνεργασία με τις εξουσίες που του φορτώνουν δυσβάστακτα βάρη.
Πήγε κάποιος για προσκύνημα στον ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΑΝΔΡΕΑ στην Πάτρα και εκεί δίπλα στην Τίμια Κάρα του, του παρουσιάστηκε ο Πρωτόκλητος και του είπε: "τι θα γίνει παιδί μου φέτος μέρες της γιορτής μου στην Κωνσταντινούπολη; τι θα γίνει με αυτόν ... δεν είδαν ότι ο προηγούμενος Πάπας αναχώρησε ..."
ΚΑΙ άλλα λίγα του είπε, αλλά δεν είναι επί του παρόντος
Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των " εορταστικών εκδηλώσεων " επί τη συμπληρώσει των 1700 ετών από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας παρουσία του Ποντίφηκα Ρώμης και πλειάδας αρχιερέων , καρδιναλίων, επισήμων κα
Φυσικά όλοι αναμένουν τρανταχτές ανακοινώσεις , όπως κοινός συνεορτασμός Πάσχα και άλλα.
Φυσικά όλα αυτά είναι εορταστικά, αλλά δεν γνωρίζουμε τις μετέπειτα πνευματικές συνέπειες ..
Απομένει να ανατρέξουμε στο ιστορικό παρελθόν και να ψηλαφήσουμε τα γεγονότα.
Πρίν όμως αναφερθούμε στα σχετικά να πούμε ότι μεταξύ των ετών 1920 - 1923 και ενώ έτρεχε το πρόγραμμα της αλλαγής του ημερολογίου της εκκλησίας , η Ορθόδοξη Ελλάδα βίωνε την μεγάλυτερη Εθνική της Τραγωδία στην Μικρά Ασία, στον Πόντο και στην Καππαδοκία.
ας διαβάσουμε , ας μάθουμε , ας ξυπνήσουμε , ας προσευχηθούμε , ας μετανοήσουμε
" Τόν 11ο μ.Χ. αἰώνα (1054) πού ἐπισημοποιήθηκε τό σχίσμα Ἀνατολῆς καί Δύσεως, τότε ἀποφάσισαν τήν διά τῶν ὅπλων κατάργηση τῆς Ἀνατολικῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας. Ὡς δικαιολογία ἔλαβαν "τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τούς Μουσουλμάνους τοῦ Τάφου τοῦ Χριστοῦ". Ξεκίνησαν ἔτσι, τίς περιβόητες "Σταυροφορίες", πού οὐσιαστικό λόγο εἶχαν τήν κατάληψη τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἤ τουλάχιστον τήν, μέ κάθε τρόπο, ἐξασθένησή της.
Ὅπως γράφει ὁ καθηγητής Βλ. Φειδᾶς, στή "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ", στό λῆμμα "Σταυροφορίαι": "Αἱ ἐκστρατίαι αὗται περιεβλήθησαν τό κύρος τοῦ πάπα Ρώμης καί προϊόντος τοῦ χρόνου ἔλαβον τόν χαρακτήρα γενικοῦ πολέμου κατά πάντων τῶν ἀπίστων, οἱ ὁποῖοι ἦσαν κεκηρυγμένοι ἐχθροί τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὡς καί κατά τῶν μή ἐπιθυμούντων νά ὑποταγοῦν εἰς τήν διοικητικήν δικαιοδοσίαν τοῦ πάπα". Ἡ ὑποταγή στόν πάπα ἀντιλαμβάνεται καθένας τί σημαίνει ὅταν ἀναλογισθεῖ ὅτι ὁ πάπας εἶναι ὁ κύριος ἐκφραστής τῆς Φραγκοσύνης ! Εὐτυχής κατάληξη γι’ αὐτούς (τούς Φράγκους) ἦταν ἡ ἐξασθένηση τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί ἡ ὑποδούλωση τῆς Ρωμηωσύνης στούς Τούρκους στίς 29 Μαΐου 1453.
Ἡ περίοδος τῆς Τουρκοκρατίας
Στό διάστημα τῆς Τουρκοκρατίας 1453-1821 προσπάθησαν οἱ Φράγκοι νά νοθεύσουν τήν Ὀρθοδοξία μέ τήν εἰσδοχή τοῦ Φράγκικου (νέου) καλενδαρίου (ἑορτολογίου). Οἱ Ρωμηοί (Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι) ἀντέδρασαν μέ πανορθόδοξες Συνόδους τά ἔτη 1583 - 1587 - 1593, οἱ ὁποῖες καταδίκασαν τούς Φράγκους ὡς αἱρετικούς καί παράδωσαν στό αἰώνιο ἀνάθεμα ὅποιον θά δεχόταν τό Φραγκικό καλενδάριο ! Δυστυχῶς μετά τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τόν τουρκικό ζυγό μιᾶς μικρῆς ἐπαρχίας, τῆς ἄλλοτε κραταιᾶς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, τῆς Ἑλλάδος, οἱ Φράγκοι μεταχειρίστηκαν ἕναν ἄλλο τρόπο γιά νά πετύχουν τόν σκοπό τους, τήν στρατολόγηση προδοτῶν.
Ἔπεισαν τό ὑπόδουλο Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο νά στέλνει τούς κληρικούς του στήν "ἐλεύθερη Χριστιανική δύση" γιά νά μορφωθοῦν...! Μέ τή φράγκικη μόρφωσή τους αὐτοί, μεταβάλλονταν σέ γενίτσαρους κατά τῆς Ὀρθοδοξίας καί τῆς Ρωμηοσύνης !
Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, προπομπός τῆς ἀλλαγῆς
Ἀπό τά τέλη τοῦ 19ου μ.Χ. αἰώνα, ἄρχισε νά πνέει τό Φιλοδυτικό πνεῦμα στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Μέ τήν ἀνάδειξη τοῦ Ἰωακείμ Γ’ ὡς Πατριάρχου, γιά πρώτη φορά (1878 - 1884), ἔχουμε τόν πρῶτο Οἰκουμενικό Πατριάρχη πού ἦταν μασῶνος. Τό ἔτος 1895 ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Ἄνθιμος Ζ’, μπορεῖ νά θεωρηθεῖ ὡς προπομπός τῆς ἡμερολογιακῆς ἀλλαγῆς, ἐφ’ ὅσον αὐτός πρῶτος ἐξέφρασε "πόθους καί εὐχάς ὑπέρ ἑνός ἑνιαίου ἡμερολογίου δι’ ἅπαντας τούς Χριστιανικούς λαούς".
Ὁ Ἰωακείμ Γ’ κατά τή δεύτερη περίοδο τῆς Πατριαρχείας του (1901-1912) τό 1902 μέ ἐγκύκλιό του πρός ὅλες τίς αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες ἐκκλησίες, ζητοῦσε τή γνώμη τους γιά ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου.
Στό πνεῦμα αὐτῆς τῆς ἐρωτήσεως ἡ ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος πιεζόμενη καί ἀπό τήν Ἑλληνική Πολιτεία γιά ἀποδοχή ἀλλαγῆς τοῦ Ἰουλιανοῦ ἑορτολογίου ἀπό τό Γρηγοριανό, συνέστησε ἐπιτροπή ἀποτελούμενη ἀπό τούς Σεβασμιώτατους: Δημητριάδος Γερμανό ὡς πρόεδρο, Ναυπακτίας καί Εὐρυτανίας Ἀμβρόσιο, τούς καθηγητές: τότε Ἀρχιμανδρίτη καί μετ’ ἔπειτα Μητροπολίτη Ἀθηνῶν Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, κ. Αἰγινήτη καί κ. Ζολώτα. Ἡ Ἐπιτροπή μέ πρόταση τοῦ καθηγητοῦ κ. Αἰγινήτου ἀπεφάσισε ὡς ἑξῆς:
"Ἡ Ἐπιτροπή φρονεῖ ὅτι ἡ μεταβολή τοῦ Ἰουλιανοῦ Ἡμερολογίου μή προσκρούουσα εἰς δογματικούς καί κανονικούς λόγους δύναται νά γίνει, μετά συνεννόησιν μετά πασῶν των λοιπῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, κ.λ.π.".
Μέ τήν εἰσήγηση τῆς ἐπιτροπῆς, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπέρριψε τήν ἰδέα τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου.
Φαίνεται ὅτι τό ζήτημα δέν βρῆκε τήν ἀναμενόμενη ἀνταπόκριση καί ἀπό τίς ἄλλες Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες καί παρέμεινε γιά εὐθετότερο χρόνο.
Ἡ Πατριαρχική ἐγκύκλιος τοῦ 1920
Ὄντως, τό νεωτερίστικο πνεῦμα βρῆκε προσφορότερο ἔδαφος γιά ἀλλαγές, στά τέλη τῆς πρώτης εἰκοσαετίας τοῦ 20ου μ.Χ. αἰώνα. Ἀφορμές, ἡ Ἐθνική τραγωδία τῆς Μ. Ἀσίας καί τά πολιτικά πάθη πού κυριαρχοῦσαν τήν ἐποχή αὐτή στόν Ἑλλαδικό χῶρο. Τότε ἦταν ὁ κατάλληλος καιρός γιά τά πρῶτα βήματα τῆς παναιρέσεως τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Σύμφωνα μέ τήν Πατριαρχική ἐγκύκλιο τοῦ 1920, ἐπί τοποτηρητείας τοῦ Δωροθέου Προύσης, (αὐτή ἐκτιμᾶται ὅτι ἀποτελεῖ τόν καταστατικό χάρτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ), στήν ὁποίαν ἐξηγεῖ τόν λόγο πού ἐπιβάλλει τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου "ὁ ταυτόχρονος συνεορτασμός τῶν ἀκινήτων ἑορτῶν μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσης θά συντελέσει τά μέγιστα εἰς τήν ἐπίτευξιν τῆς πολυποθήτου ἑνώσεώς των". Σκοπός τῆς ἀλλαγῆς, εἶναι ἡ γεφύρωση τοῦ χάσματος μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσεως. Ὄχι, ὅμως, μέ τήν ἐξάλειψη τῶν λόγων πού τό προκάλεσαν. Ὄχι μέ τήν ἐπιστροφή τῆς Δύσεως στίς Ὀρθόδοξες πηγές ἀπό τίς ὁποῖες, ὅπως προείπαμε, εἶχε ἀποκοπεῖ. Ἀλλά δεχόμενη ἡ Ὀρθόδοξη Ἀνατολή τίς διάφορες καινοτομίες τῶν Δυτικῶν, νά πλησιάσει καί νά ἀφομοιωθεῖ τελικά ἀπό τήν αἵρεσή τους !
Τό "Πανορθόδοξον Συνέδριον" Κωνσταντινουπόλεως τοῦ 1923
Τό "Πανορθόδοξον Συνέδριον" τῆς Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Ἰουνίου 1923, τό ὁποῖο ἀποφάσισε τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, στή 10η ἀπόφασή του ἐπιφυλάσσεται τοῦ δικαιώματος γιά "μεταγενεστέραν αὐτοῦ τροποποίησιν" (τοῦ νέου ἡμερολογίου). Βάζει, ὅμως, σάν ἀπαραίτητο ὄρο τήν συγκατάθεση τῶν ὑπολοίπων αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν "ἥν ἤθελον ἀποδεχθῆ ἅπασαι αἱ Χριστιανικαί Ἐκκλησίαι".
Ποιά ἦταν ἡ στάση τῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν;
Ἑπομένως συμπεραίνεται, ὅτι καί γιά τήν ἀρχική ἀλλαγή ἀπαραίτητη προϋπόθεση ἦτο ἡ συμφωνία "ἁπασῶν των Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν". Οἱ ὑπόλοιπες (ἐκτός της Ἑλλαδικῆς) ἐκκλησίες, ὄχι μόνο δέν συμφώνησαν στην ἀποδοχή τοῦ νέου ἡμερολογίου, ἀλλά γράφουν πρός τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο πού ζητᾶ τή γνώμη τους περί ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου:
Τό Πατριαρχεῖον Ρωσσίας
α) "Ἡ τοιαύτη γάρ μεταβολή, ὡς διασαλεύουσα τήν ἀνέκαθεν καί πολλάκις καθαγιασθεῖσαν ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τάξιν, συνεπάγετο ἀναμφιβόλως διασαλεύσεις τινάς ἐν τῷ ἐκκλησιαστικῷ βίῳ... Διό τό ἐφ’ ἡμῖν, ἡμεῖς ὑποστηρίξαμεν τήν τήρησιν ἐν τῇ ἐκκλησιαστικῇ τάξει τοῦ Ἰουλιανοῦ (παλαιοῦ) ἡμερολογίου"
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων
β) "Πᾶσα περί μεταρρυθμίσεως τοῦ κρατοῦντος ἡμερολογίου καί δή ἐπί προτιμήσει τοῦ Γρηγοριανοῦ ἀπόφασις, ἔσται ἐπί βλάβη τῆς ὀρθοδοξίας".
Ὅπως γράφει ὁ καθηγητής Βλ. Φειδᾶς, στή "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ", στό λῆμμα "Σταυροφορίαι": "Αἱ ἐκστρατίαι αὗται περιεβλήθησαν τό κύρος τοῦ πάπα Ρώμης καί προϊόντος τοῦ χρόνου ἔλαβον τόν χαρακτήρα γενικοῦ πολέμου κατά πάντων τῶν ἀπίστων, οἱ ὁποῖοι ἦσαν κεκηρυγμένοι ἐχθροί τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὡς καί κατά τῶν μή ἐπιθυμούντων νά ὑποταγοῦν εἰς τήν διοικητικήν δικαιοδοσίαν τοῦ πάπα". Ἡ ὑποταγή στόν πάπα ἀντιλαμβάνεται καθένας τί σημαίνει ὅταν ἀναλογισθεῖ ὅτι ὁ πάπας εἶναι ὁ κύριος ἐκφραστής τῆς Φραγκοσύνης ! Εὐτυχής κατάληξη γι’ αὐτούς (τούς Φράγκους) ἦταν ἡ ἐξασθένηση τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί ἡ ὑποδούλωση τῆς Ρωμηωσύνης στούς Τούρκους στίς 29 Μαΐου 1453.
Ἡ περίοδος τῆς Τουρκοκρατίας
Στό διάστημα τῆς Τουρκοκρατίας 1453-1821 προσπάθησαν οἱ Φράγκοι νά νοθεύσουν τήν Ὀρθοδοξία μέ τήν εἰσδοχή τοῦ Φράγκικου (νέου) καλενδαρίου (ἑορτολογίου). Οἱ Ρωμηοί (Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι) ἀντέδρασαν μέ πανορθόδοξες Συνόδους τά ἔτη 1583 - 1587 - 1593, οἱ ὁποῖες καταδίκασαν τούς Φράγκους ὡς αἱρετικούς καί παράδωσαν στό αἰώνιο ἀνάθεμα ὅποιον θά δεχόταν τό Φραγκικό καλενδάριο ! Δυστυχῶς μετά τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τόν τουρκικό ζυγό μιᾶς μικρῆς ἐπαρχίας, τῆς ἄλλοτε κραταιᾶς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, τῆς Ἑλλάδος, οἱ Φράγκοι μεταχειρίστηκαν ἕναν ἄλλο τρόπο γιά νά πετύχουν τόν σκοπό τους, τήν στρατολόγηση προδοτῶν.
Ἔπεισαν τό ὑπόδουλο Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο νά στέλνει τούς κληρικούς του στήν "ἐλεύθερη Χριστιανική δύση" γιά νά μορφωθοῦν...! Μέ τή φράγκικη μόρφωσή τους αὐτοί, μεταβάλλονταν σέ γενίτσαρους κατά τῆς Ὀρθοδοξίας καί τῆς Ρωμηοσύνης !
Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, προπομπός τῆς ἀλλαγῆς
Ἀπό τά τέλη τοῦ 19ου μ.Χ. αἰώνα, ἄρχισε νά πνέει τό Φιλοδυτικό πνεῦμα στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Μέ τήν ἀνάδειξη τοῦ Ἰωακείμ Γ’ ὡς Πατριάρχου, γιά πρώτη φορά (1878 - 1884), ἔχουμε τόν πρῶτο Οἰκουμενικό Πατριάρχη πού ἦταν μασῶνος. Τό ἔτος 1895 ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Ἄνθιμος Ζ’, μπορεῖ νά θεωρηθεῖ ὡς προπομπός τῆς ἡμερολογιακῆς ἀλλαγῆς, ἐφ’ ὅσον αὐτός πρῶτος ἐξέφρασε "πόθους καί εὐχάς ὑπέρ ἑνός ἑνιαίου ἡμερολογίου δι’ ἅπαντας τούς Χριστιανικούς λαούς".
Ὁ Ἰωακείμ Γ’ κατά τή δεύτερη περίοδο τῆς Πατριαρχείας του (1901-1912) τό 1902 μέ ἐγκύκλιό του πρός ὅλες τίς αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες ἐκκλησίες, ζητοῦσε τή γνώμη τους γιά ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου.
Στό πνεῦμα αὐτῆς τῆς ἐρωτήσεως ἡ ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος πιεζόμενη καί ἀπό τήν Ἑλληνική Πολιτεία γιά ἀποδοχή ἀλλαγῆς τοῦ Ἰουλιανοῦ ἑορτολογίου ἀπό τό Γρηγοριανό, συνέστησε ἐπιτροπή ἀποτελούμενη ἀπό τούς Σεβασμιώτατους: Δημητριάδος Γερμανό ὡς πρόεδρο, Ναυπακτίας καί Εὐρυτανίας Ἀμβρόσιο, τούς καθηγητές: τότε Ἀρχιμανδρίτη καί μετ’ ἔπειτα Μητροπολίτη Ἀθηνῶν Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, κ. Αἰγινήτη καί κ. Ζολώτα. Ἡ Ἐπιτροπή μέ πρόταση τοῦ καθηγητοῦ κ. Αἰγινήτου ἀπεφάσισε ὡς ἑξῆς:
"Ἡ Ἐπιτροπή φρονεῖ ὅτι ἡ μεταβολή τοῦ Ἰουλιανοῦ Ἡμερολογίου μή προσκρούουσα εἰς δογματικούς καί κανονικούς λόγους δύναται νά γίνει, μετά συνεννόησιν μετά πασῶν των λοιπῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, κ.λ.π.".
Μέ τήν εἰσήγηση τῆς ἐπιτροπῆς, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπέρριψε τήν ἰδέα τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου.
Φαίνεται ὅτι τό ζήτημα δέν βρῆκε τήν ἀναμενόμενη ἀνταπόκριση καί ἀπό τίς ἄλλες Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες καί παρέμεινε γιά εὐθετότερο χρόνο.
Ἡ Πατριαρχική ἐγκύκλιος τοῦ 1920
Ὄντως, τό νεωτερίστικο πνεῦμα βρῆκε προσφορότερο ἔδαφος γιά ἀλλαγές, στά τέλη τῆς πρώτης εἰκοσαετίας τοῦ 20ου μ.Χ. αἰώνα. Ἀφορμές, ἡ Ἐθνική τραγωδία τῆς Μ. Ἀσίας καί τά πολιτικά πάθη πού κυριαρχοῦσαν τήν ἐποχή αὐτή στόν Ἑλλαδικό χῶρο. Τότε ἦταν ὁ κατάλληλος καιρός γιά τά πρῶτα βήματα τῆς παναιρέσεως τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Σύμφωνα μέ τήν Πατριαρχική ἐγκύκλιο τοῦ 1920, ἐπί τοποτηρητείας τοῦ Δωροθέου Προύσης, (αὐτή ἐκτιμᾶται ὅτι ἀποτελεῖ τόν καταστατικό χάρτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ), στήν ὁποίαν ἐξηγεῖ τόν λόγο πού ἐπιβάλλει τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου "ὁ ταυτόχρονος συνεορτασμός τῶν ἀκινήτων ἑορτῶν μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσης θά συντελέσει τά μέγιστα εἰς τήν ἐπίτευξιν τῆς πολυποθήτου ἑνώσεώς των". Σκοπός τῆς ἀλλαγῆς, εἶναι ἡ γεφύρωση τοῦ χάσματος μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσεως. Ὄχι, ὅμως, μέ τήν ἐξάλειψη τῶν λόγων πού τό προκάλεσαν. Ὄχι μέ τήν ἐπιστροφή τῆς Δύσεως στίς Ὀρθόδοξες πηγές ἀπό τίς ὁποῖες, ὅπως προείπαμε, εἶχε ἀποκοπεῖ. Ἀλλά δεχόμενη ἡ Ὀρθόδοξη Ἀνατολή τίς διάφορες καινοτομίες τῶν Δυτικῶν, νά πλησιάσει καί νά ἀφομοιωθεῖ τελικά ἀπό τήν αἵρεσή τους !
Τό "Πανορθόδοξον Συνέδριον" Κωνσταντινουπόλεως τοῦ 1923
Τό "Πανορθόδοξον Συνέδριον" τῆς Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Ἰουνίου 1923, τό ὁποῖο ἀποφάσισε τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, στή 10η ἀπόφασή του ἐπιφυλάσσεται τοῦ δικαιώματος γιά "μεταγενεστέραν αὐτοῦ τροποποίησιν" (τοῦ νέου ἡμερολογίου). Βάζει, ὅμως, σάν ἀπαραίτητο ὄρο τήν συγκατάθεση τῶν ὑπολοίπων αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν "ἥν ἤθελον ἀποδεχθῆ ἅπασαι αἱ Χριστιανικαί Ἐκκλησίαι".
Ποιά ἦταν ἡ στάση τῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν;
Ἑπομένως συμπεραίνεται, ὅτι καί γιά τήν ἀρχική ἀλλαγή ἀπαραίτητη προϋπόθεση ἦτο ἡ συμφωνία "ἁπασῶν των Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν". Οἱ ὑπόλοιπες (ἐκτός της Ἑλλαδικῆς) ἐκκλησίες, ὄχι μόνο δέν συμφώνησαν στην ἀποδοχή τοῦ νέου ἡμερολογίου, ἀλλά γράφουν πρός τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο πού ζητᾶ τή γνώμη τους περί ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου:
Τό Πατριαρχεῖον Ρωσσίας
α) "Ἡ τοιαύτη γάρ μεταβολή, ὡς διασαλεύουσα τήν ἀνέκαθεν καί πολλάκις καθαγιασθεῖσαν ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τάξιν, συνεπάγετο ἀναμφιβόλως διασαλεύσεις τινάς ἐν τῷ ἐκκλησιαστικῷ βίῳ... Διό τό ἐφ’ ἡμῖν, ἡμεῖς ὑποστηρίξαμεν τήν τήρησιν ἐν τῇ ἐκκλησιαστικῇ τάξει τοῦ Ἰουλιανοῦ (παλαιοῦ) ἡμερολογίου"
Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων
β) "Πᾶσα περί μεταρρυθμίσεως τοῦ κρατοῦντος ἡμερολογίου καί δή ἐπί προτιμήσει τοῦ Γρηγοριανοῦ ἀπόφασις, ἔσται ἐπί βλάβη τῆς ὀρθοδοξίας".
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.agioskosmas.gr/sindesmos.asp?isue=122&artid=4613
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας