Ελληνορωμαϊκά!

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

Αποστολάκης Γεώργιος - Διεκδικούμε: το δικαίωμα να υπάρχουμε ως πολίτες και να ασκούμε τα δικαιώματά μας και εκτός δικτύου - το δικαίωμα να ζούμε χωρίς να είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι - το δικαίωμα να υπάρχουμε πέρα από τους αριθμούς- το δικαίωμα στη σιωπή - το δικαίωμα στην απόκρυψη - το δικαίωμα στο ανθρώπινο λάθος που δεν γίνεται ψηφιακός φάκελος - το δικαίωμα να μην καταγράφεται το βλέμμα μας, η σκέψη μας, το απλό μας “εδώ είμαι”.

 

Αποστολάκης Γεώργιος: Το δικαίωμα σε μια offline ζωή. Η ελευθερία να υπάρχουμε πέρα από το Διαδίκτυο

Συναγωνίστριες και συναγωνιστές, φίλες και φίλοι,

Στον 21ο αιώνα, η ελευθερία δεν απειλείται μόνο από όπλα και νόμους.

Απειλείται από κάτι πιο αθόρυβο: την κανονικοποίηση του πλήρους ψηφιακού ελέγχου.

Και αυτή η απειλή δεν θα έρθει με σιδερόφρακτους στρατούς. Θα έρθει με ειδοποιήσεις. Με εφαρμογές. Με “ευκολίες”.

Ζούμε σε μια εποχή όπου η τεχνολογία δεν είναι πια εργαλείο. Είναι περιβάλλον. Είναι ο αέρας που αναπνέουμε. Και μέσα σε αυτόν τον αέρα, αρχίζει να μας λείπει η ανάσα.

Η ζωή μας γεμίζει QR codes — και αδειάζει από ιδιωτικότητα

Στα αεροδρόμια, δεν είμαστε άνθρωποι. Είμαστε ο κωδικός στο boarding pass.

Στα νοσοκομεία, δεν είμαστε πρόσωπα. Είμαστε ο αριθμός στο βραχιολάκι.

Στις δημόσιες υπηρεσίες, δεν είμαστε ιστορίες ζωής. Είμαστε ο αριθμός που “πρέπει να ταιριάξει” στο σύστημα.

Η τεχνολογία δεν μας έχει μόνο ψηφιοποιήσει. Μας έχει ισοπεδώσει.

Σήμερα θέλω να μιλήσω για ένα δικαίωμα που δεν κατονομάστηκε ακόμη σε συντάγματα και κώδικες, αλλά ήδη διεκδικείται στους δρόμους, στις δημόσιες συζητήσεις, στις κοινότητες:
Για το δικαίωμα της ψηφιακής ακεραιότητας, το δικαίωμα να παραμένουμε κυρίαρχοι σε έναν κόσμο που μας διαβάζει, μας προβάλλει, μας προδιαγράφει.

Στην Ελβετία η ψηφιακή ταυτότητα δίχασε ένα ολόκληρο έθνος — γιατί οι πολίτες κατάλαβαν πως το διακύβευμα είναι η ελευθερία

Η Ελβετία μας δίνει μάθημα: όσο πιο ψηφιοποιημένη γίνεται η κοινωνία, τόσο πιο επείγον γίνεται να προστατεύσουμε τον άνθρωπο.

Η Ελβετία — χώρα με μεγάλη παράδοση άμεσης δημοκρατίας — έφερε την ηλεκτρονική ταυτότητα σε δημοψήφισμα. Καμπάνιες, αντιπαραθέσεις, αμφιβολίες, συγκρούσεις.
Σχεδόν μισή χώρα είπε «ναι» και μισή είπε «όχι».

Οι πολίτες κλήθηκαν σε δημοψήφισμα για τον νόμο που εισάγει την «e-ID» — την ηλεκτρονική ταυτότητα. Η ψήφος ήταν οριακή: 50,4% υπέρ, 49,6% κατά. Πέρασε μεν η ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά με μία σημαντική διαφορά:  Θα είναι προαιρετική.

Αλλά εδώ δεν τελειώνει η ιστορία. Ο αντίλογος — και ο αγώνας — δεν εξαφανίζεται. Οι Ελβετοί φοβούνται ότι ακόμη και αυτή η “προαιρετική” ψηφιακή ταυτότητα μπορεί να ανοίξει πόρτες σε επιτήρηση, ιδίως αν οι αρχές και οι επιχειρήσεις αποκτήσουν τη δυνατότητα να ζητούν επιβεβαίωση στοιχείων πολύ συχνά ή πολύ “βαθιά”.

Και αυτό, ακριβώς, είναι το μήνυμα της Ελβετίας: ο ψηφιακός αυτοπροσδιορισμός είναι πολιτικό ζήτημα πρώτου μεγέθους.

Δεν συζητούμε απλώς για διαχείριση δεδομένων. Συζητούμε για το τι είδους άνθρωποι θέλουμε να είμαστε στην ψηφιακή σφαίρα.

Στην Ελβετία, άνθρωποι με διαφορετικές ιδεολογίες βγήκαν στους δρόμους. Μισό έθνος είπε «Όχι, δεν θέλω το κράτος να ξέρει πού ταυτοποιούμαι κάθε μέρα». Το άλλο μισό είπε «Ναι, αλλά πρέπει να εκσυγχρονιστούμε».

Δεν ψήφισαν για μια εφαρμογή. Ψήφισαν για το ποιος θα έχει πρόσβαση στο ψηφιακό “εγώ” τους.

Η Ελλάδα τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς την ενιαία ταυτότητα — χωρίς να ρωτήσει τον πολίτη

Στην Ελλάδα, όλα ενοποιούνται: ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ, η ταυτότητα — όλα κάτω από έναν αριθμό.

Τον λένε “Προσωπικό Αριθμό”. Αλλά δεν είναι προσωπικός. Είναι καθολικός. Είναι παντού. Είναι το κλειδί που ανοίγει κάθε πόρτα του κράτους — και άρα μπορεί να κλειδώσει και τον ίδιο τον πολίτη έξω από το κράτος. Να τον καταστήσει απόβλητο αν δεν είναι αρεστός.

Σκεφθείτε το καλά: όταν όλα περνούν από μία πόρτα — τότε όποιος κρατά το κλειδί αυτής της πόρτας κρατά και τον άνθρωπο.

Φανταστείτε το απλούστερο παράδειγμα: Ένας ενιαίος αριθμός μπορεί να δείξει τι  κάνεις στην εφορία, τι κάνεις στο γιατρό, τι κάνεις στο πανεπιστήμιο, τι κάνεις στην τράπεζα. Όχι επειδή “κάποιος θέλει να σε παρακολουθεί”, αλλά επειδή ξαφνικά όλα περνούν από το ίδιο κανάλι.

Και όταν όλα περνούν από την ίδια πόρτα, αρκεί να παραβιαστεί αυτή η μία πόρτα.

Ο λόγος που η κυβέρνηση επικαλείται για τον «αριθμό» είναι η «ευκολία», η «απλοποίηση», η «επιτάχυνση». Αλλά η Ιστορία μας έχει μάθει πως όταν η ευκολία προηγείται της ελευθερίας, η ελευθερία συρρικνώνεται.

Η ψηφιακή ταυτοποίηση είναι σαν φωτιά. Ωφέλιμη όταν υπάρχει έλεγχος. Καταστροφική όταν ξεφεύγει.

Τι σημαίνει “ασφάλεια” όταν ο πολίτης χάνει τον έλεγχο του εαυτού του;

Μας λένε “μείωση γραφειοκρατίας”. Μας λένε “απλοποίηση”. Μας λένε “εκσυγχρονισμός”. Αλλά δεν μας λένε το πιο βασικό: ότι όσο ενώνουμε αριθμούς, συστήματα, μητρώα, τόσο συγκεντρώνεται η ισχύς.

Και όσο συγκεντρώνεται η ισχύς, τόσο μειώνεται η δημοκρατία.

Δεν είναι θεωρία. Είναι δομικός κανόνας της πολιτικής επιστήμης.

Στην πολιτική θεωρία, η ελευθερία δεν ορίζεται μόνο από το τι μας επιτρέπει το κράτος. Ορίζεται από τον χώρο που μας επιτρέπει να είμαστε απρόβλεπτοι. Να υπάρχουμε χωρίς να είμαστε πλήρως υπολογισμένοι.

Το ψηφιακό οικοσύστημα σήμερα πολεμά την απροβλεψία. Προτιμά το προφίλ από το πρόσωπο. Προτιμά την κατηγοριοποίηση από την πολυπλοκότητα.

Γι’ αυτό ακριβώς η ψηφιακή ακεραιότητα είναι το νέο πεδίο αγώνα για την ανθρώπινη ελευθερία.

Χειροπιαστό παράδειγμα — Η αορατότητα ως ελευθερία

Θυμηθείτε κάτι απλό: Όταν μπαίνεις σε ένα βιβλιοπωλείο και χαζεύεις ράφια, κανένα σύστημα δεν ξέρει σε ποιο ράφι στάθηκες 15 δευτερόλεπτα παραπάνω.

Όταν συναντάς έναν φίλο τυχαία στο δρόμο, κανένα αρχείο δεν καταγράφει ότι οι δύο σας βρεθήκατε εκείνη τη στιγμή.

Όταν παίρνεις μια δραματική, προσωπική, καθοριστική απόφαση, κανένας αλγόριθμος δεν μπορεί να προβλέψει τι θα κάνεις πριν το κάνεις.

Αυτό είναι η ανθρώπινη ελευθερία. Η δυνατότητα να μην είσαι βιβλίο που το ξεφυλλίζουν τρίτοι.

Το αγωνιστικό μας αίτημα — Η διεκδίκηση της “εκτός δικτύου” ζωής

Ο χριστιανός δεν φοβάται την τεχνολογία· φοβάται την απανθρωποποίηση

Η Ορθόδοξη παράδοση υπερασπίζεται το πρόσωπο. Την ελευθερία. Το αυτεξούσιο. Ο Θεός μάς έδωσε ελευθερία που ούτε Εκείνος δεν καταργεί.

Ποιο κράτος, λοιπόν, ποια εταιρεία, ποια πλατφόρμα δικαιούται να την περιορίσει;

Δεν μιλάμε για θεωρίες. Μιλάμε για το πολύ πρακτικό, πολύ ανθρώπινο, πολύ πνευματικό δικαίωμα:

Να μη μας βλέπει, καταγράφει και αξιολογεί κάθε στιγμή μια μηχανή. Να μπορούμε να κάνουμε λάθος χωρίς να καταδικάζεται το λάθος σε αιώνια ψηφιακή μνήμη. Να μπορούμε να υπάρχουμε χωρίς να είμαστε συνεχώς “εντός συστήματος”.

Δεν ζητάμε να σταματήσει η τεχνολογία. Ζητάμε να σταματήσει η τεχνολογία να προχωρά χωρίς εμάς.

Διεκδικούμε:

  • το δικαίωμα να υπάρχουμε και εκτός δικτύου, η επιλογή να είναι δική μας
  • το δικαίωμα να επιλέγουμε τι αφήνουμε πίσω μας ως ίχνος,
  • το δικαίωμα να μη χαρτογραφείται κάθε μας κίνηση,
  • το δικαίωμα να είμαστε πολίτες, όχι δεδομένα.

Αυτό δεν είναι μια τεχνική συζήτηση. Είναι η πιο θεμελιώδης πολιτική συζήτηση της εποχής μας.

Τι ακριβώς διεκδικούμε;

Στον σύγχρονο διάλογο για τα ψηφιακά δικαιώματα, εμφανίζονται δύο κρίσιμες έννοιες:

  1. Το δικαίωμα στην επιλογή της παρουσίας — το ποιος, πού και πότε εμφανίζεται στο ψηφιακό πεδίο.
  2. Το δικαίωμα στην αποσύνδεση — όχι ως άρνηση της τεχνολογίας, αλλά ως ενεργό μέτρο αυτοπροστασίας.

Στον πυρήνα και των δύο βρίσκεται η αυτεξουσιότητα: η ικανότητα του ατόμου να καθορίζει τα όρια του ψηφιακού του εαυτού.

Αυτή η αυτεξουσιότητα είναι η ψηφιακή μορφή της πολιτικής ελευθερίας.

Αυτό είναι ψηφιακή ακεραιότητα. Αυτό είναι ελευθερία. Αυτό είναι ορθόδοξη ανθρωπολογία στην πράξη.

Γι’  αυτό εμείς ως «ΕΞΟΔΟΣ» διεκδικούμε κάτι πολύ μεγαλύτερο από την προαιρετικότητα, κάτι πολύ μεγαλύτερο από την “ασφάλεια δεδομένων”.

Διεκδικούμε:

  • το δικαίωμα να υπάρχουμε ως πολίτες και να ασκούμε τα δικαιώματά μας και εκτός δικτύου
  • το δικαίωμα να ζούμε χωρίς να είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι,
  • το δικαίωμα να υπάρχουμε πέρα από τους αριθμούς,
  • το δικαίωμα στη σιωπή,
  • το δικαίωμα στην απόκρυψη,
  • το δικαίωμα στο ανθρώπινο λάθος που δεν γίνεται ψηφιακός φάκελος,
  • το δικαίωμα να μην καταγράφεται το βλέμμα μας, η σκέψη μας, το απλό μας “εδώ είμαι”.

Όλα τα παραπάνω είναι το περιεχόμενο του δικαιώματος στην ψηφιακή ακεραιότητα. Ένα δικαίωμα που πρέπει να διεκδικήσουμε και που ήδη έχει κατοχυρωθεί στα συντάγματα δύο καντονιών της Ελβετίας.

Έχω ένα κάλεσμα για όλους: Να περάσουμε από την τεχνολογική παθητικότητα στη δημοκρατική διεκδίκηση

Φίλες και φίλοι, η ψηφιακή εποχή μας φέρνει μπροστά σε μια νέα μορφή αγώνα. Είναι αγώνας ηθικός. Είναι βαθειά πολιτικός. Είναι αγώνας πνευματικός, ένας αγώνας  συνείδησης. Διεξάγουμε έναν αγώνα για το δικαίωμα να ορίζουμε εμείς τον ψηφιακό μας εαυτό. Έναν αγώνα για να θυμηθούμε κάτι απλό: Ότι ο άνθρωπος προηγείται του αλγόριθμου. Ότι η ελευθερία προηγείται της ευκολίας. Ότι η αξιοπρέπεια προηγείται της ταυτοποίησης.

Δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνολογία. Πρέπει να φοβόμαστε την αδιαφάνεια της τεχνολογίας.

Και δεν πρέπει να δεχτούμε ότι “έτσι πάει ο κόσμος τώρα”.

Ο κόσμος δεν πάει πουθενά από μόνος του. Τον πάνε. Και τον πάνε όσοι έχουν δύναμη.

Σήμερα, λοιπόν, όλοι εμείς που συγκεντρωθήκαμε εδώ διακηρύττουμε: η τεχνολογία δεν θα καθορίσει τους ανθρώπους — οι άνθρωποι θα καθορίσουν την τεχνολογία.

Ας διεκδικήσουμε μαζί την ψηφιακή ακεραιότητα. Όχι ως τεχνικό όρο. Αλλά ως πολιτική υπόσχεση. Ως ηθική στάση. Ως συλλογικό καθήκον.

Για να μπορούμε να λέμε στα παιδιά μας, ότι σε αυτή τη γενιά, υπερασπιστήκαμε το ιερό δικαίωμα να είμαστε άνθρωποι, πρόσωπα, ελεύθεροι.

Σας ευχαριστώ.

ΠΗΓΗ https://www.eksodos.gr/index.php/el/kinisi-2/eksodos-draseis/apostolakis-georgios-to-dikaioma-se-mia-offline-zoi-i-eleftheria-na-yparxoume-pera-apo-to-diadiktyo

λένε ότι μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά με UAV τις γιορτινές εκδηλώσεις στο Σύνταγμα από την Σμύρνη

 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ 

«Τα τουρκικά UAV θα μπορούν να παρακολουθούν την Αθήνα από τη Σμύρνη»

Η ASELSAN, η οποία πρόσφατα ξεκίνησε μαζικές παραδόσεις του ASELFLIR-500, ισοδύναμου του καναδικού προϊόντος MX-15D, και το εξήγαγε σε πολλές χώρες, έχει επίσης ξεκινήσει τις δοκιμές της πιο προηγμένης έκδοσης, του ASELFLIR-600.

Κατά τη διάρκεια δοκιμών που διεξήχθησαν από την ASELSAN και την Baykar, το σύστημα ASELFLIR-600 EOS που ενσωματώθηκε στο Bayraktar AKINCI επέδειξε σημαντική απόδοση.

Το σύστημα μετέδωσε με επιτυχία εικόνες υψηλής ανάλυσης από μεγάλες αποστάσεις 200, 150 και 140 χιλιομέτρων. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει το τρέχον επίπεδο δυνατοτήτων εναέριας αναγνώρισης και επιτήρησης που έχει επιτύχει η Τουρκία.

Ικανό να παρακολουθεί την Αθήνα

Τα τουρκικά UAV, τα οποία έχουν αποκτήσει δυνατότητα επιτήρησης από απόσταση 200 χιλιομέτρων, θα μπορούν να παρατηρούν ακόμη και την Αθήνα από τον εναέριο χώρο της Σμύρνης υπό κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Οι τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας, οι οποίες έχουν επιτύχει σημαντικές δυνατότητες αναγνώρισης/πληροφοριών με τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό δορυφόρων πληροφοριών που διαθέτουν, θα ενισχύσουν επίσης σημαντικά τις δυνατότητες εναέριας αναγνώρισης με το ASELFLIR-600.

ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ στο https://echedoros.blog/

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Απίστευτο...το αρνάκι του "Ρουμλουκίου" σε αγιογραφικό τύπο Εικόνας του Τετραήμερου Φίλου του Χριστού Λαζάρου. ΒΙΝΤΕΟ

Ο Άγιος Λάζαρος, ο Τετραήμερος και Φίλος του Χριστού, δεν είναι απλώς μια Βιβλική μορφή. Είναι ένας ζωντανός προστάτης, η παρουσία του οποίου στην Ελλάδα, μέσα από την ιστορία των προσφύγων, αποτελεί φάρο ελπίδας και μνήμης.

Συνεχίζουμε την έρευνά μας για τη μοναδική στον κόσμο, φθαρμένη εικόνα του Αγίου Λαζάρου, η οποία, όπως πιστεύουμε, αποτελεί έναν κρυπτογραφημένο χάρτη με κρυμμένες πληροφορίες.

Μετά τη δημοσίευση του πρώτου μας βίντεο,

ήρθε στο φως μια νέα, συγκλονιστική αποκάλυψη:

Το αρνάκι στην εικόνα που φέρει εντυπωσιακές ομοιότητες με τη σπάνια και υπό εξαφάνιση στην χώρα μας, φυλή «Ρουμλουκίου», μίλησε!




Ένα μήνυμα απελπισίας ..το μοιραζόμαστε μαζί σας (μας συμπαθάτε για την λέξη απελπισία)

                                                                                                                                           Γκόμα, στις 15/12/2025
Αγαπητ. μας κ. Κώστα Καλημέρα
Μη μας αφήσετε! Κάνετε ό τι μπορείτε! 
Καμιά ανθρωπιστική βοήθεια δεν υπάρχει επί τόπου στην εμπόλεμη Ιερά μας Επισκοπή. Δεν υπάρχουν καν ανθρωπιστικοί διάδρομοι στην Περιοχή μας που  μαστίζεται από τον πόλεμο. Είμαστε συγκλονισμένοι, εγκαταλελειμμένοι ανθρωπίνως. Δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσω τι περνάει ο λαός μας στο Βόρειο και Νότιο Κίβου:  πείνα και δίψα , σφαγές, το υψηλό κόστος των τροφίμων και φαρμάκων, που επιδεινώνονται και από τις άλλες κακουχίες και  φρικαλεότητες του πολέμου. Και όσοι κατάφεραν να διασχίσουν τα σύνορα με το Μπουρούντι πριν κλείσουν ζουν σε συνθήκες ένδειας στο Μπουρούντι, χωρίς καμία βοήθεια. Η διεθνής κοινότητα καταδικάζει μόνο την επιθετικότητα της Ρουάντας και σταματάει εκεί (ούτε αναρωτιέται που βρίσκει η Ρουάντα τα όπλα αυτά, που δεν έχουν όλες οι γειτονικές χώρες), ενώ οι πολεμικές συγκρούσεις συνεχίζονται να προχωράνε σε πόλεις και χωριά του Ανατολικού Κονγκό. Σας παρακαλώ κρατάτε μας στις προσευχές σας. Καλά Χριστούγεννα , κ. Κώστα μου σε σας και σε όλους όσους μας στηρίζουν! ΜΗ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕΤΕ!

† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος 
https://www.skai.gr/news/world/oi-ipa-katigoroun-ti-rouanta-gia-anamiksi-ston-polemo
 
https://www.capital.gr/diethni/3962964/uper-tou-termatismou-ton-exthropraxion-kai-tis-prostasias-ton-amaxon-stin-ld-kongko-taxthike-i-ellada/
 
https://www.naftemporiki.gr/kosmos/2046108/kongko-royanta-oi-ipa-katigoroyn-to-kigkali-gia-anamixi-ston-polemo-kai-fovoyntai-mia-eyryteri-klimakosi/


ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ  ΕΙΝΑΙ: 
1) Εθνική Τράπεζα.  Swift-Bic Τράπεζας:  ETHNGRAA. 
Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗΝ».
2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας : PIRBGRAA.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ ΜΠΟΥΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟ».
3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA
Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ  ΜΠΟΥΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ»
Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας για να ξέρουμε ότι είναι από σας για να σας ενημερώσουμε ότι τα λάβαμε. Επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό). 

σαν να του λέει: "άσε τον Αμερικάνο , εμείς ξέρουμε να πολεμάμε τον Ρώσο"

 

Ο Γερμανός Καγκελάριος Merz ισχυρίστηκε ότι Ευρώπη και ΗΠΑ θα προσφέρουν στο Κίεβο την απόλυτη εγγύηση ασφαλείας..., δηλαδή την στρατιωτική εμπλοκή του ΝΑΤΟ σε περίπτωση επίθεσης της Ρωσίας, απειλώντας έτσι να τορπιλίσει οριστικά και αμετάκλητα τις διαπραγματεύσεις στο Βερολίνο.
Εκπρόσωποι των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να παράσχουν στην Ουκρανία εγγυήσεις ασφαλείας παρόμοιες με το Άρθρο 5 του ΝΑΤΟ μετά το τέλος της σύγκρουσης Ρωσίας–Ουκρανίας, τόνισε πιο συγκεκριμένα ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz, όπως μετέδωσε το πρακτορείο RIA.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η σχετική πρόβλεψη συνιστά casus belli για τη Ρωσία και όχι μόνο θα απορριφθεί, αλλά θα επιφέρει και μία πρωτοφανή κλιμάκωση στα μέτωπα των μαχών.
Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι μιλούν για «εγγυήσεις ασφαλείας τύπου Άρθρου 5 του ΝΑΤΟ».
Επισημαίνεται, δε, ότι το Άρθρο 5 της Συνθήκης του ΝΑΤΟ προβλέπει συλλογική απάντηση σε περίπτωση ένοπλης επίθεσης σε μία ή περισσότερες χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ.

Περισσότερα στο https://www.bankingnews.gr/

ΣΥΝΔΕΣΜΟ

αν έκλαιγε ο ΑΓΙΟΣ Πατέρας των Πατέρων , όπως τον λένε οι Αγιορείτες , εμείς τι πρέπει να κάνουμε;

 


Όταν προσεύχεσαι να προσπαθείς να έχεις δάκρυα

Μαζί με την ευχούλα -τώρα δεν μπορούμε να πούμε και λεπτομέρειες, αυτό όταν το βρεις μοναχός σου, έχει περισσότερη δύναμη παρά όταν το ακούσεις από τον άλλον- έρχονται τα δάκρυα. Τα οποία δάκρυα λίγο, λίγο, λίγο από εσένα εξαρτάται να τα αυξήσεις.
Πιστεύσατέ με ότι τα δάκρυα δεν είναι τίποτες άλλο, συνήθεια είναι. Αν συνηθίσεις να κλαις, την άλλη μέρα θα κλαις, και την άλλη μέρα θα κλαις, και θα φτάσεις σ' ένα σημείο θα πεις: «Γιατί κλαίω; Κι εγώ δεν ξέρω». Ναι αλλά με τα δάκρυα ξέρεις πόσος καθαρισμός γίνεται μέσα; Πώς πλένεις τη φανέλα σου, το μαντήλι σου με το σαπούνι, έτσι είναι και τα δάκρυα στην προσευχή. Μέσα σου καθαρίζεται, καθαρίζεται, καθαρίζεται κι έρχεται κατόπιν σ' άλλα ανώτερα δάκρυα.
Τα δάκρυα, θα σας πονέσει ο εγκέφαλος μέσα, το μυαλό θα σας πονέσει, διότι είναι τα πρώτα δάκρυα, τα οποία λέγονται "καθαρτικά δάκρυα", καθαρίζουν τα δάκρυα μέσα.
Όταν περάσει ο βαθμός των "καθαρτικών", έρχονται άλλα δάκρυα "χαροποιά". Τα οποία, και το πρόσωπό σας θα γίνει ωραίο, θα ομορφαίνει, και ο άλλος ο συνάνθρωπός σου, ο συνάδερφός σου, ο παράδελφός σου, θα τον βλέπεις σε άλλην ωραιότητα. Πνευματικώς εννοώ.
Κατόπιν είναι άλλα δάκρυα, αλλά αυτά ο καθένας κατά τη βία του που έχει μέσα, κατά τον ζήλο, κατά τη θερμότητα, θα τα συναντήσει.
Να καλλιεργείς τα δάκρυα. Να καλλιεργείς τις εικόνες, τις σκέψεις που φέρνουν δάκρυα. Εγώ καλλιεργούσα την εικόνα του νεκρού σώματος του γερο-Ιωσήφ. Όταν τον φίλησα και τον βάλαμε στο μνήμα. Σκεπτόμουνα, ότι κι εγώ σύντομα έτσι θα γίνω. Σκεπτόμουνα, μήπως ο Θεός δεν με δεχθεί, δεν με συγχωρήσει κ.ο.κ.
Τα δάκρυα είναι μεταξύ εμπαθείας και απαθείας· τα δάκρυα καθαρίζουν. Είναι τα αρχαρίτικα δάκρυα, δηλαδή τα δάκρυα μετανοίας· ήτοι σκέπτεσαι: Εάν κολασθώ; Θα είμαι με τον Χριστόν ή με τον διάβολον; Εάν θα είμαι αιώνια εις την κόλασιν; Τότε τι θα κάνω; κ.ο.κ.
Κατόπιν έρχονται τα δάκρυα της χάριτος. Τα δάκρυα αυτά είναι τόσο γλυκά, ώστε όταν μου ήρχοντο, έλεγα: «Θεέ μου εις τον Παράδεισο τίποτε άλλο δεν θέλω, παρά να κλαίω έτσι». Αυτά τα δάκρυα έρχονται ύστερα..
Τα δάκρυα είναι η τροφή της ψυχής. Όπως όταν το σώμα τρέφεται με καλή τροφή ζωογονείται, έτσι και η ψυχή τρέφεται με τα δάκρυα και ζωογονείται.
Όταν προσεύχεσαι, να προσπαθείς να έχεις δάκρυα. Γίνεται συνήθεια κατόπιν, και κλαις εις την προσευχή σου. Όταν έχεις δάκρυα εις την προσευχή, οτιδήποτε δάκρυα, πηγαίνεις μπροστά. Όταν σταματήσουν τα δάκρυα, πας οπίσω.
Εγώ παρακάλεσα τον άγιο Εφραίμ: «Άγιε του Θεού, εσύ των δακρύων άνθρωπος είσαι...» -όπως λέει το τροπάριο: "Ταις των δακρύων σου ροαίς της ερήμου το άγονον εγεώργησας..."- και μού 'δωσε τόσα πολλά δάκρυα, που δεν μπορούσα, μέρα-νύχτα έκλαιγα. Κι έφτασα στο σημείο να κλαίω όσο θέλω, όποτε θέλω και όπου θέλω.
Αλλά τι; Να, εδώ πάνω τώρα, να πούμε, από πάνω ο Ι., στο δωμάτιο επάνω, δίπλα κάθεται ο Ε. Και καμιά φορά με πιάνουν τα δάκρυα και λέει ο Ι.: «Σ' ακούγαμε τη νύχτα που έκλαιγες». «Ε, καλά, βρε παιδί μου», λέω, «άνθρωπος αμαρτωλός, άμα δεν παρακαλέσω τον Θεό να μ' ελεήσει, αλλά με παίρνουν τα δάκρυα». Και δίπλα ήτανε, δίπλα στο δωμάτιο κάθεται ο Ε. «Σ' ακούγαμε, Γέροντα, που όλη τη νύχτα έκλαιγες», λέει. «Ε, καλά, βρε παιδιά μου, αμαρτωλός είμαι, θα κλαίω».
«Άκουσε», λέω, «δεν γίνεται αυτό. Άμα καταλάβω ότι εσύ μ' ακούς κι ο Ε. μέσα ακούει, κόβεται η παρρησία στην προσευχή. Ναι, γι' αυτό», λέω, «άκουσε θα πάω σε άλλο μέρος, να μη με ακούει κανένας, να κλάψω όσο θέλω»· γιατί μπορεί και να ψάλλω, μπορεί και να... αυτό, πώς θά ρθουν τα δάκρυα;
Άμα φέρεις τέτοιες θεωρίες: Δεύτε τον τελευταίον ασπασμόν δώμεν, αδελφοί, τω θανόντι...», πώς, όσο σκληρή να είναι η ψυχή σου, να θεωρείς τον εαυτό σου ότι είσαι επάνω στο φέρετρο και πάνε να σε θάψουνε, ναι, μπορείς να μην κλάψεις; Μια-δυο, μετά είναι αδύνατο να μην κλάψεις και θα αποκτήσεις συνήθεια να κλαις. Αλλά να παρακαλέσεις και την Παναγία να πούμε.
Και ένας λογισμός μου ήρθε: «Να, βλέπεις που αγωνίζεσαι...» Έφυγαν, έφυγαν αμέσως τα δάκρυα. Επειδή αυτό το χάρισμα που μού δωσε ο άγιος Εφραίμ, το οικειοποιήθηκα, ότι είναι δικός μου κόπος, και έφυγαν τα δάκρυα.
ΘΗΒΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

ο ΚΑΛΟΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ στην γη της Μικράς Ασίας εμφανίστηκε για να πει κάτι συγκεκριμένο που έρχεται στην γη αυτή

 

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:  

Η τοιχογραφία του 3ου αιώνα που αποκαλύφθηκε από Τούρκους αρχαιολόγους θεωρείται ότι είναι η καλύτερα διατηρημένη του είδους της μέχρι σήμερα

Μια τοιχογραφία που απεικονίζει έναν Ιησού ως «Καλό Ποιμένα» αποκαλύφθηκε από Τούρκους αρχαιολόγους. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα από την πρώιμη χριστιανική εποχή της Ανατολίας.

ΠΗΓΗ https://gr.euronews.com/culture/2025/12/13/nikaia-tourkoi-arhaiologoi-spania-toihografia-tou-hristou

Ὁ Ποιμὴν ὁ καλός! Συμβολισμός, πρωτοχριστιανικῶν αἰώνων.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ - ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ "μια δαιμονισμένη είπε σε μια κοπέλα ..εσύ επειδή μετανόησες η ΠΑΝΑΓΙΑ το εμβόλιο στο έκανε νεράκι"

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://www.facebook.com/reel/1388196499355913

η κατάσταση στα ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ είναι ήδη πολύ σοβαρή

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/On1tpm0sQOI?si=ALDREws-czVBCJaR

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν με δηλώσεις του πριν από λίγες ημέρες διέλυσε τις όποιες ψευδαισθήσεις επιμένουν να διακινούν οσρισμένοι για την κατάσταση στα ελληνοτουρκικά. Ο κ. Φιντάν δήλωσε  ότι η Τουρκία υποστηρίζει «την εξέταση όλων των διαφορών του Αιγαίου ως ένα σύνολο και την εξεύρεση λύσης σε αυτές μέσω ενός ουσιαστικού και εποικοδομητικού διαλόγου, στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας, ώστε να δούμε το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο ως περιοχή σταθερότητας και ευημερίας».

Η Τουρκία όμως δεν αρκείται στις δηλώσεις και τις ανακοινώσεις. Αυτές τις κάνει αφού πρώτα έχει ενεργήσει και μάλιστα με σχέδιο και ενέργειες που μπορεί να εξελίσσονται για χρόνια.

Η Δρ Κέρη Μαυρομμάτη, στη συνέντευξη της στο militaire channel, παραθέτει συγκλονιστικά στοιχεία για το πως η Τουρκία έχει ήδη εκμεταλλευθεί και τον «τελευταίο βράχο» στο Αιγαίο για να «χτίσει» αλλά και να επιβάλει τη στρατηγική της στο Αιγαίο! Όπως θα διαπιστώσετε από τα όσα λέει στη συνέντευξη της , η Τουρκία τρέχει στο θέμα του Αιγαίου και η Ελλάδα κοιμάται ή ακόμη χειρότερα κάνει ότι κοιμάται.

Η κατάσταση είναι ήδη πολύ σοβαρή και δεν είναι υπερβολή η εκτίμηση ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε το μισό Αιγαίο «στα χαρτιά»

πηγή https://www.militaire.gr/pos-i-toyrkia-arpazei-idi-to-miso-aigaio-kai-i-ellada-siopa-keri-mayrommati/

Ευρώπη: "πάμε σε πόλεμο για να μην διαλυθούμε και επιβεβαιωθεί ο ΑΓΙΟΣ των Ελλήνων"

 

ΦΩΤΟ - γνωρίζουμε ποιος μας βοηθάει και ποιος μας σώζει από τις δαιμονικές πλεκτάνες

"η Ευρώπη θέλει να κάνει πόλεμο για να μην διαλυθεί, αλλά το μοιραίον ου  φυγείν"  

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Παραμονές των τελευταίων ευρωεκλογών και όταν τίποτε δεν προμήνυε, ότι θα μπούμε σαν Ευρώπη 

στα βαθιά νερά του πολέμου αρθρογραφούσαμε κατά επανάληψη και επισημαίναμε ότι βλέπαμε χακί αποχρώσεις στις νέες πολιτικές της ΕΕ που θα χαρακτούν.

Όχι μόνο δεν επιβεβαιώθηκαν οι κουβέντες μας, αλλά σήμερα βιώνουμε μια Ευρώπη των Εθνών να μεταστοιχειώνεται σε μια Ευρώπη πολέμου που χρησιμοποιεί το πρόβλημα της Ουκρανίας ώς άλλοθι.

Ουδείς ποτέ στο παρελθόν  θα μπορούσε να πιστέψει, ότι η ΕΟΚ ή η σημερινή ΕΕ θα γινόταν από κοινωνική ένωση σε πολεμοχαρή συμμαχία προθύμων να ηγηθούν σε νέο Ευρωπαικό Πόλεμο;

Φυσικά υπάρχουν βαθύτεροι λόγοι γεωπολιτικοί  που δρομολογήθηκαν από την εποχή του Ομπάμα και του Μπάιντεν και σήμερα φαίνεται να υλοποιούνται παρόλο την αντίθεση του Τράμπ.

'Ομως οι πρόθυμοι ηγέτες της ΕΕ για πόλεμο θεωρούν τον Τράμπ ως ένα διάλειμμα στις ΗΠΑ και θέλουν να κρατήσουν ζωντανό το σχεδιασμό του προηγούμενου διδύμου των δημοκρατικών πρόεδρων των ΗΠΑ.

Σήμερα όμως υπάρχει ακόμη ένας παραπάνω επιτακτικός λόγος για να σύρουν τους Λαούς της Ευρώπης σε πόλεμο ..δεν είναι μόνο ο κακός Ορθόδοξος Ρώσος, αλλά είναι κυρίως η ανάγκη να φτιάξουν μια νέα κουλτούρα επιβίωσης ή ένα κοινό όραμα συνύπαρξης λόγω της αβέβαιης οικονομικής προόδου της ίδιας της ένωσης λόγω της ενεργειακής κρίσης που κτύπησε τον βιομηχανικό πυλώνα της εξ αιτίας των κυρώσεων  που επέβαλαν οι ΗΠΑ πρόσφατα και δεν πρόκειται να τις πάρουν πίσω.

'Ετσι αντί η ΕΕ να επιμένει στην κουλτούρα της ενίσχυσης των κοινωνικών προγραμμάτων μάλλον τα περιορίζει και στρέφει πολλά κονδύλια στην βιομηχανία πολέμου.

Ίσως για αυτό βλέπουμε αγρότες να κατεβαίνουν στους δρόμους και να αναζητούν τις χαμένες επιδοτήσεις ( τελικά αυτές οι σοβιετικές τύπου επιδοτήσεις χάλασαν την αγροτική κουλτούρα και το ρίζωμα των ανθρώπων στην γη που έβλεπαν την γη σαν εύκολη επιδότηση και όχι σαν μέρος της ζωής τους).

Πάμε όμως πάλι στην κουλτούρα του πολέμου που φτιάχνεται στις μέρες μας στην Ευρώπη και βρίσκει τους λαούς της αντίθετους να συμμετάσχουν σε αυτήν . 'Ηδη πολλά δημοσιεύματα καταγράφουν την απροθυμία των Ευρωπαίων να στρατευθούν κατά των "κακών" Ορθόδοξων Ρώσων και ταυτόχρονα οι αναλυτές ομιλούν για την εν δυνάμει  στράτευση των λαθραίων  μεταναστών που πλημμύρισαν την γηραία ήπειρο την τελευταία δεκαετία.

και τώρα αδελφοί λύνεται η εξίσωση ..

Όλα αυτά σχεδιάστηκαν με κάθε επιμέλεια δηλαδή να φέρνουν οι διεθνείς δουλέμποροι νέους ανθρώπους από την Αφρική και την Ασία σε ηλικία στρατεύσιμη, η συντριπτική πλειοψηφία τους και μάλιστα όλοι αυτοί να έρχονται από εμπόλεμες περιοχές γνωρίζοντας την χρήση των όπλων και τεχνικών πολέμου.

Μαζί όμως με την κουλτούρα πολέμου στην ΕΕ φέρνουν και την κουλτούρα της ψηφιακής ταυτοποίησης των λαών της, ώστε η καταγραφή και η παρακολούθηση τους να μην εξυπηρετεί μόνο την γραφειοκρατία, αλλά να γίνει χρήση της για τον περιορισμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ίδιας ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του ατόμου - πρόσωπου που το κάνουν πειθαναγκαστικά ΑΡΙΘΜΟ με τον αλγόριθμο της Αποκάλυψης του Ιώαννου του Ευαγγελιστού. 

ΜΑΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑ από σκοτεινά κέντρα οδηγούν στο μοιραίο που δεν θα μπορέσουν να το αποφύγουν.

Στο ενδιάμεσο της κατηφόρας τους θα φροντίσουν να  μας βάλουν τρικλοποδιά με τον μυστικό τους φίλο στην Ανατολή.

Και πόλεμος θα γίνει, όπως το θέλει η καρδία και το  μαύρο αφεντικό τους, αλλά και διάλυση θα γίνει που θα την καταγράψει η ιστορία ως διάλυση της πιο δαιμονικής μυστικοπαθούς  ένωσης που διέδραμε πάνω στην γη.

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ είχε δίκαιο που έλεγε ότι θα κυβερνήσουν με τον σατανισμό, αλλά αυτό επειδή δεν έχει ευλογία θα διαλυθεί.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  

   

η ΟΔΥΣΣΕΙΑ της Οδησσού μπορεί να φτάσει στο ΑΙΓΑΙΟ και παρακάτω;

 

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 

Η ΟΔΗΣΣΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.
ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
 
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 


ΠΡΩΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ και ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ 

ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΗΝ ΟΔΗΣΣΟ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ 
Διαβάζουμε: 

Προειδοποίηση σοκ από Ρώσο Συνταγματάρχη: Πραγματική αποστρατιωτικοποίηση της Ουκρανίας θα γίνει μόνο όταν πέσει η Οδησσός

Όσο οι περιοχές Οδησσού και Nikolaev παραμένουν υπό ουκρανικό έλεγχο, η Κριμαία παραμένει ευάλωτη σε επιθέσεις από UAV

Οι επιθέσεις των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (UAF) στην Κριμαία μπορούν να σταματήσουν μόνο με την απελευθέρωση της Οδησσού, όπως δήλωσε ο στρατιωτικός παρατηρητής και απόστρατος Συνταγματάρχης Viktor Litovkin, σύμφωνα με το Tsargrad.
«Οι επιθέσεις στην Κριμαία μπορούν να σταματήσουν μόνο με έναν τρόπο: με την απελευθέρωση των περιοχών Nikolaev και Οδησσού», ανέφερε ο ειδικός.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όσο οι περιοχές Οδησσού και Nikolaev παραμένουν υπό ουκρανικό έλεγχο, η Κριμαία παραμένει ευάλωτη σε επιθέσεις από UAV.

Η νύχτα της 13ης Δεκεμβρίου 2025 σηματοδότησε μια από τις πιο σκοτεινές στιγμές για την Οδησσό από την έναρξη της ρωσικής ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στις 24 Φεβρουαρίου 2022.
Η ιστορική πόλη της Μαύρης Θάλασσας βυθίστηκε κυριολεκτικά στο σκοτάδι: χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, χωρίς θέρμανση, χωρίς νερό, με τις δημόσιες συγκοινωνίες πλήρως ακινητοποιημένες και τα νοσοκομεία να λειτουργούν αποκλειστικά με εφεδρικές γεννήτριες.
Ουκρανικά μέσα ενημέρωσης και στρατιωτικοί αναλυτές χαρακτήρισαν το χτύπημα ως το μεγαλύτερο και πιο μαζικό που έχει δεχθεί ποτέ η Οδησσός από την αρχή του πολέμου.
Δεν πρόκειται απλώς για ακόμη έναν γύρο βομβαρδισμών.
Πρόκειται για μια ποιοτική αλλαγή στη σύγκρουση, η οποία μεταφέρει το κέντρο βάρους στην ενεργειακή υποδομή, στα λιμάνια και –κυρίως– στη ναυσιπλοΐα της Μαύρης Θάλασσας, ανοίγοντας τον δρόμο για μια ευρύτερη διεθνή εμπλοκή.
Την ίδια στιγμή Βρετανοί αναλυτές εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα η Οδησσός αναπόφευκτα θα περάσει στον έλεγχο των Ρώσων.

με πληροφορίες από το https://www.bankingnews.gr/

ΟΙ ΔΥΤΙΚΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΑ ΡΩΣΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑ ΤΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ...ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΡΟΝΟ 
Η ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΔΗΣΣΟΥ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΚΛΕΙΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ.
ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙΜΗΜΑ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΡΩΣΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΟΔΗΣΣΟ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΑΝΟΙΧΤΟΥΝ ΜΕΤΩΠΑ ΝΕΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΡΩΣΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ .
ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΡΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΚΑΤΩΜΑ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ. 
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΚΕΤΗ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΟΣΠΑΡΑΓΜΟ.

ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕΤΩΠΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΙΓΑΙΟ - ΣΤΕΝΑ - ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 
ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ Η ΕΥΑΛΩΤΗ ΦΙΛΙΑ ΠΟΥΤΙΝ - ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΦΑΛΗΣ.
ΕΔΩ ΘΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΧΑΜΠΕΡΙΑ 
ΗΔΗ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΤΟΙΜΟ.
ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΤΑ ΠΥΡΠΟΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΚΑΡΥΔΟΤΣΟΦΛΟΥΔΑ.

ΤΡΕΧΕΙ ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ 
ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΡΙΑ ..ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΟΙ ΗΠΑ , Η ΤΟΥΡΚΙΑ , ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΧΑΣΑΠΗ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΣΕ ΝΕΑ ΑΓΩΝΑ ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΟΥΡΔΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ.
ΜΠΟΡΕΙ ΕΚΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΤΟ ΙΡΑΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ...

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Η ΟΔΗΣΣΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.
ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας