Ελληνορωμαϊκά!

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Αδελφοί για τον επικείμενο πόλεμο μιλάμε αλλά για την ΨΥΧΗ δεν μιλάμε (του Κώστα Δεσπότη)

 


ΨΥΧΗΣ ΟΡΙΣΜΟΣ


Δυστυχῶς πολλοί ἐκπαιδευτικοί, ὅλων τῶν βαθμίδων, ψυχίατροι καί ἄλλων

εἰδικοτήτων, ψυχολόγοι, καί ἁπλοί Ὀρθόδοξοι ἀδελφοί μας ἀγνοοῦν βασικά θέ-

ματα τῆς Ὀρθοδόξου πίστεώς μας, ψάχνοντας βρῆκα τόν ὁρισμό τῆς ψυχῆς,

ὑπάρχουν καί ἄλλοι Ἅγιοι Πατέρες πού ἀναφέρονται στό θέμα τῆς ψυχῆς, θέλει

ὅμως κοπιώδη ἔρευνα. Ὑπάρχουν καί ἄρθρα καταγεγραμμένα ἀλλά θέλει πολύ

μεγάλη προσευχή γιατί γράφονται ἀπό αἱρετικούς ἤ γνωρίζουν ἐλάχιστα πράγ-

ματα ἀπό την Ὀρθόδοξη Παράδοση. Γι’ αὐτό συγνώμην, δεν ἔχω σκοπό νά θίξω

κανέναν. Ἐάν κάποιος ζητᾶ περισσότερα γιά τήν ψυχή, νά ἐρευνήσει στίς ἑρμη-

νεῖες τῶν κειμένων τῶν Ἁγίων Πατέρων.

"Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης δίνοντας τον ορισμό τής ψυχής λέει ότι είναι

ουσία κτιστή, ζώσα, νοερά, μεταδίδουσα στο οργανικό και αισθητικό σώμα ζω-

τική δύναμη και αντιληπτική τών αισθητών, έως ότου βέβαια παραμένει το σώ-

μα στην ζωή. Η ψυχή εισάγει ζωτική δύναμη στον σωματικό οργανισμό για την

ενέργεια τών αισθήσεων. (Γρηγ. Νύσσης έργα, 1 ΕΠΕ, σελ. 228, 250) Αυτό ση-

μαίνει ότι το σώμα κινείται από τη δύναμη και την ενέργεια τής ψυχής. Έτσι, η

ψυχή είναι κτιστή, γεννητή, δημιουργημένη από τον Θεό, είναι νοερά και ζώσα

ουσία, που μεταδίδει την ζωή στο σώμα, έως ότου διατηρείται η ενότητα ψυχής

και σώματος, με την βοήθεια και ενέργεια τού Θεού.

Έναν ολοκληρωμένο ορισμό για την ψυχή μας δίνει ο όσιος Νικήτας Στη-

θάτος. Γράφει: "Ουσία δε ψυχής εστίν, ως και άλλοις πεφιλοσόφηται κάλλιστα,

απλή, ασώματος, ζώσα, αθάνατος, αόρατος, σωματικοίς οφθαλμοίς μηδαμώς

θεωρουμένη, λογική τε και νοερά, ασχημάτιστος, οργανικώ κεχρημένη σώματι

και παρεκτική τούτω ζωής κινήσεως, αυξήσεως, αισθήσεως και γεννήσεως,

νουν έχουσα μέρος αυτής το καθαρώτατον, πατέρα και προβολέα τού λόγου,

αυτεξούσιος φύσει, θελητική τε και ενεργητική και τρεπτή ήτοι εθελότρεπτος,

ότι και κτιστή". (Νικήτα Στηθάτου: Μυστικά συγγράμματα, εκδ. Παν. Χρήστου,

Θεσσαλονίκη 1957, σελ. 98).

«Η ψυχή κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή εἶναι: ἀσώματη καί ζωοποι-

ός οὐσία, νοερή, πολιτευόμενη στo σῶμα, παραιτία ζωῆς, οὐσία ἀσχημάτιστη

πού προηγεῖται ἀπό κάθε κίνηση, εἶναι ἄγνωστη καί γνωστή, ἄφθαρτη καί ἀθά-

νατη, διότι εἶναι ἁπλή, ἀσύνθετη, ἀδιάλυτη, λογική. Ἀξίωμά της δέν εἶναι τίποτε

ἄλλο, παρά τό πράττει τά πάντα μέ λογική καί ὡς πρός αὐτό ἀποδείχθηκε ὅτι

διαφέρει ἀπό τίς αἰσθήσεις. (Περί ψυχῆς PG 91, 356 A 361 B.

Ψυχής όρος. (Ἐξομολόγησι καί ψυχοθεραπεία π.Κ.Στρατηγοπούλου)


Έχω βρει κάποιους ορισμούς της ψυχής σε κείμενα των πατέρων. Απλώς να

παραθέσω δύο από τους πατέρες που προσεγγίζουν την έννοια της ψυχής και

δίνουν ορισμό της ψυχής. Υπάρχει ένας απλός ορισμός, αλλά πολύ ουσιαστικός,

που δίνεται πρώτα-πρώτα από τον Άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο. Μάλιστα αυτός ο

ορισμός είναι γραμμένος σ’ ένα από τα κείμενά του, τα «Δογματικά Έπη»

(«Έπη», δηλαδή τραγούδια), που είναι γραμμένα στο πρωτότυπο σε αρχαία Ελ-

ληνική γλώσσα και μάλιστα σε ρυθμό αρχαίων και ιαμβικών στίχων, πάρα πολύ

δύσκολα γραμμένα, αλλά εγώ θα διαβάσω μετάφραση. Είναι κορυφαία ποιήμα-

τα δογματικά. Λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος στα «Δογματικά Έπη», περί

ψυχής: «Η ψυχή είναι πνοή του Θεού και δέχθηκε σύντροφό της ό,τι έδωσε ο

Θεός να τη συντροφεύει», το σώμα δηλαδή. Αυτή είναι η προσέγγιση του Γρη-

γορίου του Θεολόγου, απλή. «Πνοή έδωσε ο Θεός»

Έναν πιο προχωρημένο ορισμό, πολύ προχωρημένο ορισμό, μετά από

μερικούς αιώνες απ΄ το Γρηγόριο το Θεολόγο δίνει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκη-

νός, σε εκείνο το περίφημο βιβλίο του -εύχομαι όλοι οι Χριστιανοί να το διαβά-

σουν- που λέγεται «Έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως», όπου ο Άγιος

Ιωάννης ο Δαμασκηνός βάζει κάτω και αναλύει, απλά και γλαφυρά, τα δόγματα

της πίστεώς μας. Γι΄ αυτό λέγεται «Έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως,

κεφ 26». Να διαβάσω το κείμενο που γράφει εδώ ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμα-

σκηνός˙ ορισμός της ψυχής: «ψυχή, λοιπόν, είναι ουσία ζώσα, απλή, ασώματη,

αόρατη κατά τη φύση της στα σωματικά μας τα μάτια, λογική και νοερή,

ασχημάτιστη. Ενώ χρησιμοποιεί ως όργανο το σώμα και παρέχει σ’ αυτό ζωή

και αύξηση και αίσθηση και γέννηση, χωρίς να έχει αλλού νου στην περιοχή της,

αλλά είναι η ίδια καθαρή, αυτεξούσια, θελητική, ενεργητική, τρεπτή, δηλαδή

εθελότρεπτη˙ είναι και κτιστή, αφού όλα αυτά τα έχει πάρει κατά φύσιν από το

Δημιουργό της, απ΄ όπου πήρε το είναι κατά φύσιν». Κι έτσι είναι. Πολύ βαθύς

ορισμός, πραγματικά θα χρειαζόταν μια ώρα για ανάλυση του ορισμού. Προσέ-

ξτε τη λέξη «ουσία». Είναι καίρια για την ανάλυσή μας η λέξη «ουσία» που είναι

«απλή». Να θυμηθούμε πάλι το Γρηγόριο το Θεολόγο που λέει πως ο Θεός είναι

«απλός», δηλαδή δεν έχει διχασμούς μέσα Του. Και εφόσον η ψυχή είναι κτί-

σμα του, αλλά είναι εικόνα του Θεού, είναι κι αυτή απλή. Δηλαδή δεν είναι

φτιαγμένη να έχει διχασμούς. Και φυσικά είναι αόρατη, λογική και νοερή.

Κρατήστε λοιπόν ότι είναι ουσία ζώσα, απλή κι όλα τα άλλα που είπα και φυσι-

κά είναι κτιστή, έχει φτιαχτεί από κάποιον.

(Εξομολόγηση και Ψυχοθεραπεία. Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του πρωτοπρεσβύτερου Κων-

σταντίνου Στρατηγόπουλου, στην Αγία Παρασκευή του ομωνύμου προαστίου Αθηνών, στις 18-3-

2003)


Ἡ ἴδια ἡ ψυχή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ὑλική καί ὄχι καθαρά πνευματική, ἐάν

ὡς πνευματικό ἐννοοῦμε τόν ἴδιο τόν Θεό". "Ἑπομένως, στήν ὀρθόδοξη παρά-

δοση δέν ἐξαρτᾶται ἡ ἀθανασία τῆς ψυχῆς ἀπό τό ὅτι ἡ ψυχή εἶναι ἄϋλη, ἀσύν-

θετη, ἀδιαίρετη κ.ο.κ., ἀλλά βασίζεται ὄχι στήν φύση, ἀλλά στήν θέληση τοῦ

Θεοῦ". (Μητρ. Ἱεροθέου Βλάχου, Ἐμπειρική Δογματική τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας κατά τίς προφο-

ρικές παραδόσεις τοῦ π. Ιωάννου Ρωμανίδη, τόμ.Α΄, Β΄. Λιβαδειά, 20)

Ἐπιμέλεια: Κων/νου Δεσπότη

Ποια Ελλάδα θέλουμε; Θέλουμε έναν πολίτη που ελέγχει την τεχνολογία ή μια τεχνολογία που ελέγχει τον πολίτη;

Ποια Ελλάδα θέλουμε;

Θέλουμε έναν πολίτη που ελέγχει την τεχνολογία ή μια τεχνολογία που ελέγχει τον πολίτη;

Γεώργιος Αποστολάκης, Αντιπρόεδρος ΑΠ ε.τ.
Η ψηφιακή ταυτότητα και ο προσωπικός αριθμός έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δεν είναι λίγοι αυτοί που προβληματίζονται και είναι αντίθετοι κυρίως στην υποχρεωτικότητα που συνοδεύει αυτά τα ψηφιακά εργαλεία. Συζητούμε σήμερα όχι απλώς μια τεχνική ρύθμιση. Συζητούμε μια βαθιά συνταγματική αρχή: εάν ο πολίτης έχει το δικαίωμα να υπάρχει χωρίς να είναι υποχρεωμένος να είναι ψηφιακός.

Στον 21ο αιώνα, η ανθρώπινη υπόσταση έχει πλέον δύο διαστάσεις: την φυσική και τη ψηφιακή. Και αυτή η ψηφιακή διάσταση χρειάζεται προστασία, όρια και εγγυήσεις. Αυτό ονομάζουμε ψηφιακή ακεραιότητα.

Η Υποχρεωτικότητα παραβιάζει θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές

Επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω βασικές
διατάξεις από το Σύνταγμα.

Άρθρα 2 §1 και 5 αριθ.1 – Σεβασμός και προστασία της αξίας του ανθρώπου. Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και συμμετοχή στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή.

1.- Η υποχρεωτική απόδοση Προσωπικού Αριθμού και η πρακτική υποχρεωτικότητας της ψηφιακής ταυτότητας επέχουν θέση καταναγκαστικής ψηφιακής ταυτοποίησης, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί συμβατή με την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η αξιοπρέπεια περιλαμβάνει το δικαίωμα στον αυτοκαθορισμό των δεδομένων και της ψηφιακής παρουσίας. Όταν η πρόσβαση στο κράτος, στη διοίκηση, σε δικαιώματα και παροχές εξαρτάται από μια ψηφιακή εφαρμογή, η μη χρήση της οδηγεί στον αποκλεισμό. Αυτό συνιστά περιορισμό της κοινωνικής συμμετοχής που δεν πληροί την αρχή της αναλογικότητας.
.- Άρθρο 9Α – Προστασία προσωπικών δεδομένων. Η καθολική υποχρεωτικότητα δημιουργεί έναν ενιαίο ψηφιακό φάκελο πολίτη, ο οποίος έρχεται σε σύγκρουση με την αρχή της ελαχιστοποίησης των δεδομένων (GDPR — άρθρο 5), της αναγκαιότητας και της σκοπιμότητας.

3.- Άρθρο 25 – Αρχή του Κράτους Δικαίου και της αναλογικότητας. Δεν είναι συνταγματικά ανεκτό να επιβάλλεται ψηφιακός τρόπος ταυτοποίησης ως μοναδικός. Η αναλογικότητα απαιτεί εναλλακτική διαδικασία ισοδύναμη σε αποτελεσματικότητα και σεβασμό δικαιωμάτων.

Ευρωπαϊκό πλαίσιο – Το Δίκαιο της Ένωσης δεν επιβάλλει καθολική ψηφιακή ταυτοποίηση

Ο Κανονισμός eIDAS και η αναθεώρησή του με τον Κανονισμό 2024/1183 δεν επιβάλλουν στα κράτη-μέλη να καταργήσουν αναλογικές διαδικασίες. Αντιθέτως, η Ευρωπαϊκή Ένωση ρητά επιτρέπει στα κράτη να προσφέρουν ψηφιακές ταυτότητες προαιρετικά. Η υποχρεωτικότητα στην Ελλάδα δεν αποτελεί ευρωπαϊκή απαίτηση. Είναι αποκλειστικά εθνική επιλογή και κατά τη γνώμη μου, βαθιά λανθασμένη.

Το Ελβετικό προηγούμενο — Μια ανεπτυγμένη δημοκρατία δείχνει τον δρόμο

Στην Ελβετία, μια χώρα με κορυφαία ψηφιακή διοίκηση και αναπτυγμένα συστήματα e-government, τα καντόνια της Γενεύης και του Neuchâtel έχουν κατοχυρώσει συνταγματικά το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα με ρητή αναφορά στο δικαίωμα για μια offline ζωή χωρίς συνέπειες και αποκλεισμούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 28.9.2025 έγινε δημοψήφισμα στην Ελβετία για την ηλεκτρονική ταυτότητα που είχε εξαγγείλει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Πλειοψήφησε με ελάχιστη διαφορά (50,4% έναντι 49,6%) η υπέρ καθιερώσεως ηλεκτρονικής ταυτότητας κυβερνητική πρόταση, αλλά με τη βασική διαφορά ότι οι νέες ταυτότητες θα είναι προαιρετικές. Κατοχυρώθηκε δηλαδή η προαιρετικότητα, με την έννοια του δικαιώματος σε μια offline ζωή.

Αυτό είναι η επιτομή της σύγχρονης δημοκρατίας. Όχι τυφλή ψηφιοποίηση.
Ψηφιοποίηση με δικαιώματα. Και η Ελλάδα οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη αυτό το μοντέλο.
Τα πραγματικά προβλήματα της υποχρεωτικότητας

Κάθε παιδί, κάθε ηλικιωμένος, κάθε άνθρωπος χωρίς ψηφιακές δεξιότητες,
κάθε πολίτης, που για λόγους συνείδησης πολιτικής, θρησκευτικής ή φιλοσοφικής,
αρνείται να υιοθετήσει ψηφιακή ταυτότητα, βρίσκεται σε κίνδυνο αποκλεισμού:

δεν μπορεί να αιτηθεί παροχές,
δυσκολεύεται να αποκτήσει πρόσβαση σε υπηρεσίες,
υφίσταται αποκλεισμούς σε δικαιώματα και ευχέρειες που με αναλογική ταυτοποίηση θα μπορούσε να ασκήσει
γίνεται εξαρτημένος από τρίτους,
χάνει την αυτονομία του.
Αυτό παραβιάζει την αρχή της ισότητας και την ουσιαστική πρόσβαση στα δικαιώματα.

Συγκεκριμένες Νομοθετικές Προτάσεις

1. Συνταγματική κατοχύρωση του δικαιώματος στην ψηφιακή ακεραιότητα προσαρμοσμένη στο ελβετικό πρότυπο.

2. Κατάργηση της υποχρεωτικότητας του Προσωπικού Αριθμού και επαναφορά της επιλογής διατήρησης των υφιστάμενων αναγνωριστικών.

3. Ρητή πρόβλεψη ισοδύναμης αναλογικής διαδικασίας σε κάθε δημόσια υπηρεσία χωρίς κόστος ή πρόσθετη ταλαιπωρία.

4. Προστασία των “αντιρρησιών συνείδησης ψηφιακής ταυτότητας”, όπως υπάρχει για άλλες μορφές έντιμης συνείδησης.

5. Έλεγχος και όρια σε αλγοριθμικές αποφάσεις και αυτοματοποιημένη διοίκηση με εγγύηση ανθρώπινης κρίσης.

Ποια Ελλάδα θέλουμε;

Η τεχνολογία δεν είναι ο εχθρός. Ο εξαναγκασμός είναι. Το κράτος δικαίου δεν νοείται χωρίς δυνατότητα επιλογής. Και η δημοκρατία δεν μπορεί να επιτρέπει την ύπαρξη πολιτών πρώτης ταχύτητας, αυτών που εντάσσονται ψηφιακά,
και πολιτών δεύτερης ταχύτητας, όσων επιλέγουν διαφορετικά.

Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να ψηφιοποιηθεί. Αλλά πρέπει να ψηφιοποιηθεί με σεβασμό, με όρια, με δικαιώματα.

Το ερώτημα είναι απλό: Θέλουμε έναν πολίτη που ελέγχει την τεχνολογία ή μια τεχνολογία που ελέγχει τον πολίτη;

Σ’ αυτό καλούμαστε να τοποθετηθούμε όλοι, κόμματα και πολίτες!

Η «Πανελλήνια Κίνηση κατά του Ψηφιακού Ολοκληρωτισμού» αγωνίζεται γι’ αυτό. Μπείτε στην www.eksodos.gr και υπογράψτε κατά της υποχρεωτικότητας του Προσωπικού Αριθμού και της νέας ταυτότητας.-

Περισσότερα για το δικαίωμα της ψηφιακής ακεραιότητας βλ. 

έσωσε τα πρόβατα από τους λύκους και θα τα φάνε τώρα άλλοι "βαρείς λύκοι " που θα κάνουν την Ελλάδα να πεινάσει; - ΒΙΝΤΕΟ

 ΒΙΝΤΕΟ 
Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα αποφασίζεται η θανάτωση των ζώων της φάρμας Θεοφιλου.Της τελευταίας εναπομείνουσας τέτοιας φάρμας στο νομό.
Αύριο θα θανατωθούν τα τελευταία ζώα αυτής της φυλής.Τα ζώα υγιέστατα.
Πολλά μπορώ να γράψω ειδικά για το χρονικό σημείο που αποφασίστηκε η θανάτωση.
Δείτε το μέχρι τέλους, ο κάθε ένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του και ας πράξει κατά συνείδηση.

η Ρωσία αίφνης πατάει την ουρά της αλεπούς στην Μαύρη Θάλασσα ΚΑΙ έφεραν το πιο χαμογελαστό πρόσωπο στην Ελλάδα για να κάνει την δύσκολη δουλειά.

 Η ΡΩΣΙΑ ΠΑΤΑΕΙ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΗΣ ΑΛΕΠΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 
Διαβάζουμε :
Ξαφνικά, οι εντάσεις στη Μαύρη Θάλασσα μετατρέπονται σε διπλωματική αναμέτρηση μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας.
Ο Ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin απειλεί με θαλάσσιο αποκλεισμό της Ουκρανίας, ενώ η Άγκυρα, υπό τον Recep Tayyip Erdogan, επιταχύνει τη στρατιωτική συνεργασία με το Αζερμπαϊτζάν και άλλες τουρκικές χώρες, δημιουργώντας ένα de facto «τουρκικό ΝΑΤΟ» στην Κεντρική Ασία και τον Καύκασο.
Στο παρασκήνιο, drones, επιθέσεις σε πετρελαιοφόρα και στρατιωτικές ασκήσεις κλιμακώνουν την ένταση, φέρνοντας την περιοχή σε μία από τις πιο επικίνδυνες γεωπολιτικές στιγμές των τελευταίων ετών…
Διαβάζουμε:
ΕΦΕΡΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ένα σκληρό διπλωματικό πόκερ σημειώνεται μεταξύ Αθήνας, Κιέβου και Ουάσινγκτον με κεντρικό πρωταγωνιστή -μεταξύ άλλων- την πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Kimberly Guilfoyle, η οποία έχει αναλάβει δράση, πιέζοντας την κυβέρνηση Μητσοτάκη να συνεισφέρει στο πρόγραμμα PURL για την αγορά αμερικανικών όπλων για την Ουκρανία, όπως αποκαλύπτει το ουκρανικό RBC, επικαλούμενο ελληνικά έντυπα.
Με πληροφορίες από το https://www.bankingnews.gr/


το "ΜΗΝΥΜΑ" του ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ για την επαγγελλόμενη " ΕΝΩΣΗ"

 

ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ : όπως ήταν το Ιερόν Λείψανο του όταν σήκωσε τα χέρια για να του βγάλουν τα Λατινικά άμφια, ώστε να φορέσει τα ΟΡΘΟΔΟΞΑ…

Έτσι και η ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ θα σηκώσει τα χέρια της για να θεραπεύσει τις ματωμένες πληγές της ανθρωπότητας των καιρών μας.
Τα Είπε Όλα: 1965 Σηκώνει τα χέρια του για να του βγάλουν τα λατινικά άμφια και να τον ντύσουν ΟΡΘΟΔΟΞΑ.
Μόνο στην ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ συμβαίνουν αυτά για αυτό και η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ μετά της ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑΣ της έχει να δώσει πολλά μέχρι της συντέλειας των αιώνων.
ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ στον Πάπα: "κανόνισε να επιστρέψω πίσω από εκεί που με κλέψατε" κάπως έτσι φαίνεται ότι έγινε....

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Στην Βενετία  το 1965
ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΑΥΤΟΥ

Το Ιερό Σκήνωμα του ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ να ζωντανεύει , να κτυπά το τζάμι της Λάρνακας, να κάνει φασαρία , να τρομοκρατεί τους Λατίνους, γιατί ήθελε να γυρίσει στο σπίτι του, στα Ιεροσόλυμα, ώστε  να βρίσκεται κοντά στα παιδιά του, τους Ορθοδόξους προσκυνητές των ΑΓΙΩΝ ΤΟΠΩΝ , να τους ευλογεί και να τους βοηθάει με την παρρησία του.
Και μόνο το χρονικό της επανακομιδής του Ιερού Σκηνώματος του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου από την Εσπερία αποτελεί ένα ξεχωριστό Συναξάρι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.

Ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ συντάραξε όχι ένα αλλά δύο Πάπες της Ρώμης για να γυρίσει στο σπίτι του.

Το ιερό λείψανο το είχαν κλέψει οι σταυροφόροι της Α’ σταυροφορίας (1096 – 1099) μαζί με πολλά άλλα ιερά λείψανα και το μετέφεραν στη Βενετία όπου και το έθεσαν στον ναό του αγίου Αντωνίνου. Εννέα αιώνες περίπου αργότερα έμελλε να επανέλθει και πάλι ο μεγάλος ασκητής της Ορθοδοξίας στο μοναστήρι που ο ίδιος έκτισε.»

Το 1965 θα ήταν μια ευλογημένη χρονιά .

Τότε ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ αποφάσισε ότι έπρεπε να επιστρέψει στο σπίτι του στα Ιεροσόλυμα και στην παλαίφατη ομώνυμη Ιερά Μονή του της οποίας ήταν ο Κτήτωρ.
« Πριν την παραλαβή του ιερού λειψάνου είχαν προηγηθεί μεταξύ του Πάπα της Ρώμης Παύλου ΣΤ΄ και του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Βενεδίκτου συνεννοήσεις για τον καθορισμό αντιπροσωπειών, ημερομηνιών, τελετών και άλλων θεμάτων σχετικών με την παράδοση και την παραλαβή.
Από πλευράς Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ορίσθηκε η αντιπροσωπεία στην οποία μετείχαν ο Αρχιεπίσκοπος Ιορδάνου (νυν Μητροπολίτης Καισαρείας) κ. Βασίλειος, ο Αρχιμανδρίτης Θεοδόσιος ηγούμενος της Βηθανίας, ο Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ ηγούμενος της Λαύρας και ο ιεροδιάκονος (νυν Μητροπολίτης Ναζαρέτ) κ. Κυριακός.»


Τι μεσολάβησε όμως και οι Λατίνοι εσπευσμένα ζητούσαν να αποδώσουν το κλεμμένο από αυτούς Ιερό Σκήνωμα στους φυσικούς του κατόχους στην Παλαιστίνη;

Το έκαναν γιατί μας αγαπούσαν ή έγινε κάτι το συνταρακτικό;

Μήπως μεσολάβησε ο αιφνίδιος θάνατος ενός Πάπα της Ρώμης;

Το ΙΕΡΟ ΣΚΗΝΩΜΑ κτυπούσε το τζάμι μέσα στην Λάρνακα, έκανε φασαρίες και φόβιζε τους παριστάμενους φρουρούς στο Αββαείο.

Ο Γέρων Σεραφείμ είχε ιδιαίτερη αγάπη και ευλάβεια στον άγιο Σάββα. Εδιηγείτο στα καλογέρια του μετά την επανακομιδή του ιερού λειψάνου τα εξής:

«Ο Πάπας», έλεγε «δεν μας έδωσε το ιερό λείψανο, γιατί μας αγαπούσε, αλλά γιατί συχνά εμφανιζόταν σ’ αυτόν και τον ενοχλούσε για να επιστρέψει στο μοναστήρι του.
Όταν πέθανε ο Πάπας που δεν έλαβε υπ’ όψιν του τον Άγιο, εκείνος εμφανίστηκε και πάλι στον διάδοχό του.
Αλλά και στον ναό που βρισκόταν το ιερό λείψανό του θησαυρισμένο μέσα σε γυάλινη λάρνακα χτυπούσε το τζάμι, έκανε φασαρίες, τάραζε τους φύλακες και τους Λατίνους μοναχούς».
Ο ΓΕΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΑΒΒΑΪΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑ


Μετά από αυτά τα συνταρακτικά και θαυμαστά γεγονότα φαίνεται οι Λατίνοι να ήθελαν πως και πώς να επιστρέψουν τον ΘΗΣΑΥΡΟ αυτόν της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ .

Πάντα όμως στο μυαλό το δικό μας υπήρχε ο ενδοιασμός , τι τους έπιασε ξαφνικά και επιστρέφουν το Ιερό ΣΚΉΝΩΜΑ του ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ ή μήπως δεν είναι το πραγματικό Σκήνωμα του Αγίου;

Όλα όμως τα αποκάλυψε η ΠΡΟΝΟΙΑ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ.

« Παρά τις εκδηλώσεις τιμής και αγάπης εκ μέρους των Λατίνων τόσο στην αντιπροσωπεία όσο και στην Αγιοταφική Αδελφότητα υπήρχε διάχυτη η αμφιβολία εάν οι Δυτικοί απέδιδαν το πραγματικό άγιο λείψανο στην ορθόδοξη αντιπροσωπεία.
Όταν η ορθόδοξη αντιπροσωπεία μετά από το μακρύ και κοπιαστικό ταξείδι έφθασε στον ναό του Άγίου Αντωνίνου, ο Γέρων Σεραφείμ παρατηρούσε, προς έκπληξη των υπολοίπων, με ιδιαίτερη επιμονή το ιερό λείψανο, σαν να έψαχνε να βρει κάποιο σημάδι που να πιστοποιεί την αυθεντικότητά του.
Κάποια στιγμή με έκδηλη χαρά φώναξε στους υπόλοιπους: «Πατέρες, είναι το πραγματικό λείψανο».
Πιστοποίησε τη γνησιότητα από το γεγονός ότι έλειπε το ένα από τα δύο μάτια.
Γνώριζε ο π. Σεραφείμ από παλαιά συναξάρια της Λαύρας ότι οι μονοφυσίτες στα χρόνια του αγίου Σάββα σε μια διαμάχη που είχαν μαζί του για την ορθή πίστη του είχαν βγάλει το μάτι.
Από εκείνη τη στιγμή δεν απομακρύνθηκε από αυτό. Ακόμη και όταν το αεροπλάνο διενυκτέρευσε στην Αθήνα, για να προσκυνήσουν επί του αεροπλάνου οι αναμένοντες αυτό πιστοί, ο Γέρων παρέμεινε μόνος όλη τη νύχτα φύλακας του ιερού λειψάνου, ενώ η υπόλοιπη συνοδεία λόγω του κόπου μετέβη στην Αθήνα για ανάπαυση.
Διηγείται ο Μητροπολίτης Ναζαρέτ ότι καθ’ όλο το διάστημα που ο Γέρων Σεραφείμ στεκόταν φρουρός δίπλα στο άγιο λείψανο, έδιδε τόσο στον ίδιο όσο και στα υπόλοιπα μέλη της αντιπροσωπείας την αίσθηση ότι ανάμεσά τους γινόταν κάτι σαν μυστική συνομιλία, σε σημείο που να εντυπωσιάζονται και να θαυμάζουν το γεγονός.»
Ο ΓΕΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΑΒΒΑΪΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑ

Θαυμαστός ο Θεός εν τοις Αγίοις αυτού.

Εκείνες τις συγκλονιστικές και πνευματικά φορτισμένες στιγμές φρόντισε και τα υπόλοιπα ο ολοζώντανος ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ.

Ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ σηκώνει τα χέρια του για να του φορέσουν τα Ορθόδοξα άμφια.

« Όμως δεν άργησε να παρουσιασθεί ο μεγάλος προβληματισμός:
πως δηλαδή θα γινόταν η αλλαγή των ενδυμάτων του ιερού λειψάνου βάσει των συμφωνηθέντων.
Συγκεκριμένα μετά την αρπαγή του ιερού λειψάνου από το μοναστήρι, οι Λατίνοι στη Βενετία το έντυσαν με ενδύματα Λατίνου ιερέως, ενώ τα χέρια του αγίου Σάββα ήταν σταυρωειδώς επί του στήθους του.


Φώτο : το Ιερό Σκήνωμα του ΑΓΙΟΥ την χρονιά της επανακομιδής του το 1965. 

Μετά από εννέα περίπου αιώνες, η ακαμψία του σώματος δεν επέτρεπε την αλλαγή της λατινικής περιβολής με τα ράσα του Ορθόδοξου κληρικού, με το πετραχήλι και το μοναχικό σχήμα που είχε φέρει μαζί της η αντιπροσωπεία για τον σκοπό αυτόν.
«Τότε είδαμε τον Γέροντα Σεραφείμ να γονατίζει μπροστά στο ιερό λείψανο και να προσεύχεται για πολύ ώρα.
Κάποια στιγμή σηκώθηκε έκαμε μετάνοιες στρωτές και σήκωσε με τα χέρια του τα χέρια του αγίου Σάββα σαν να ήταν χέρια ζωντανού ανθρώπου μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων μας», θυμάται με ακρίβεια μέχρι σήμερα και διηγείται ο Μητροπολίτης Ναζαρέτ. Τότε άλλαξαν τα ενδύματα του αγίου Σάββα και αφού τελείωσαν οι τελετές εκ μέρους των Λατίνων, άρχισε το ταξείδι της επιστροφής.»

ΦΩΤΟ : Τα περιστέρια  και οι άνθρωποι   της Πλατείας του ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΚΟΥ αποχαιρετούν την πνευματική συντροφιά τους τόσων αιώνων.

« Όταν το γυάλινο φέρετρο έφθασε στην πλατεία του αγίου Μάρκου, στο μώλο, υπήρχε μια γόνδολα η οποία το μετέφερε με συνοδεία σε χώρο κοντινό προς το αεροδρόμιο. Κατά μια δε περίεργη σύμπτωση στον ίδιο μώλο είχε αποβιβασθεί το ιερό λείψανο αιώνες πριν.
Θαυμαστό γεγονός που εντυπώθηκε στον νου όλων ήταν τα χιλιάδες περιστέρια της πλατείας του αγίου Μάρκου τα οποία όλα μαζί τη στιγμή που η γόνδολα με το ιερό λείψανο ξεκινούσε τον πλού της στα νερά των καναλιών σαν κύμα πέρασαν πάνω από αυτήν χαιρετώντας με τον τρόπο αυτό τον μεγάλο φιλοξενούμενο που πλέον αναχωρούσε για το μοναστήρι του.
Χρόνια μετά, κάθε φορά που αντάμωναν ο Γέρων Σεραφείμ με τον Μητροπολίτη Ναζαρέτ κ. Κυριακό, του θύμιζε : «Τα περιστέρια, τα περιστέρια», σαν υπόμνηση του ότι και η άλογη ακόμη φύση συμμετείχε ως μαρτυρία τη στιγμή της αναχώρησης από τη Βενετία με προορισμό τα Ιεροσόλυμα. Εκεί παρέμεινε στον πανίερο ναό της Αναστάσεως για μέρες χάριν προσκυνήσεως των γυναικών, λόγω του αβάτου της Μονής του αγίου Σάββα.»
Ο ΓΕΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΑΒΒΑΪΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑ



 13ης Οκτωβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε η μεταφορά του Λειψάνου του Αγίου Σάββα σε νέα λάρνακα


Μετά από όλα αυτά θα αναφωνήσουμε από βάθους καρδιάς
ΖΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΑΥΤΟΥ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ώ φίλη ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Με Πίστη και Ελπίδα
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

" Γιατί άφησες, Θεέ μου, την πατρίδα μας να έλθει σε τέτοια δυστυχία; Λυπήσου, Κύριε, τα παιδιά μας!" ένας ΑΓΙΟΣ τα λέει αυτά

 


Ήταν προπαραμονές Χριστουγέννων του έτους 1988. Στο Αρχονταρίκι της Μονής Αγάθωνος με κρεμαστό τζάκι ο Γέροντας Βησσαρίων διάβαζε κάποιο Χριστιανικό έντυπο. Ήταν απορροφημένος και φαινόταν συγκινημένος.

Σε μιά στιγμή ο σημερινός Ηγούμενος, πατήρ Δαμασκηνός, ο οποίος καθόταν κοντά του και έγραφε Χριστουγεννιάτικες κάρτες αντιλήφθηκε το Γέροντα να κλαίει και να προσπαθεί να σφογγίσει τα δάκρυά του.
Γιατί κλαις, παπούλλη, τον ρώτησε;
— Δεν έχω τίποτα, παιδί μου, απάντησε, μην ανησυχείς!
Μα κλαις, παπούλλη! Πες μου γιατί κλαις; Σου συμβαίνει τίποτα;
— Όχι, παιδί μου! Να, κάτι θυμήθηκα. Ποτέ να μην ξανάρθουν στον τόπο μας εκείνα τα μαύρα χρόνια της κατοχής, της εξαθλιώσεως, της πείνας. Θυμάμαι κάτι που μου συνέβηκε κατά τη Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων του 1941, σε ένα ορεινό χωριό της Καρδίτσας, όπου τότε εφημέρευα.
Όταν βγήκα στην Ωραία Πύλη με το Άγιο Δισκοπότηρο στα χέρια και είπα το «Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε», άρχισαν να έρχονται για τη Θεία Κοινωνία όλοι οι χωριανοί, με προπορευόμενα τα παδιά τους.
Μιά νεαρή μάννα έφερε μπροστά μου το σκελετωμένο παιδάκι της. Εκείνο άνοιξε το στοματάκι του και περίμενε το Θείο Μαργαρίτη· περίμενε να μεταλάβει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας.
Μου είπε το όνομά του και τι κοινώνησα. Αλλά, αντί να απομακρυνθεί κράτησε σφιχτά, το καϋμένο, με τα αδυνατισμένα χεράκια του το ιερό μάκτρο, το κόκκινο μανδήλι που σκουπίζουμε τα στόματά μας μετά τη Θεία Κοινωνία, και μου φώναξε κλαίοντας:
—Κι’ άλλο, παπούλλη, κι’ άλλο!
Πεινούσε το παιδάκι μου! Λύγισαν τα γόνατά μου και μιά τρεμούλα απλώθησε σε όλο το κορμί μου. Βούρκωσαν τα μάτια μου και για να μη δουν οι πιστοί γύρισα στην Αγία Τράπεζα. Άφησα το Άγιο Ποτήριο και κάθισα σ’ ένα σκαμνάκι. Έκλαψα και είπα με ανθρώπινο πόνο:
— Γιατί άφησες, Θεέ μου, την πατρίδα μας να έλθει σε τέτοια δυστυχία; Λυπήσου, Κύριε, τα παιδιά μας!
Δρ Χαραλάμπης Μ. Μπούσιας
Μέγας Υμνογράφος της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας

μόνο οι ΑΓΙΟΙ τρέχουν σήμερα και η κακία των ανθρώπων

 


ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ – Η Μεγάλη Προστάτιδα του Πυροβολικού του Ελληνικού έθνους


"Βαρβάραν τὴν Ἁγίαν τιμήσωμεν· ἐχθροῦ γὰρ τὰς παγίδας συνέτριψε, καὶ ὡς στρουθίον ἐῤῥύσθη ἐξ αὐτῶν, βοηθείᾳ καὶ ὅπλῳ τοῦ Σταυροῦ ἡ πάνσεμνος."
~Απολυτίκιον~
Η μέρα που ξημερώνει και κάθε 4 Δεκεμβρίου εκάστου έτους, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Μεγαλομάρτυρος Αγίας Βαρβάρας, της αγίας που με τη ζωή της, την πίστη της και το μαρτύριό της φωτίζει τις καρδιές μας και εμπνέει γενιές ολόκληρες. Μια γυναίκα γενναία, που με θάρρος και ακατάλυτη πίστη στον Χριστό αντιμετώπισε τα δεινά της αδικίας και του μίσους. Κρυφά Χριστιανή, ομολόγησε την πίστη της στον Θεό, αψηφώντας την οργή του πατέρα της και των διωκτών της, και σφράγισε την αφοσίωσή της με το μαρτύριο της αποκεφαλίσεως.
Η Βυζαντινή παράδοση την υμνεί ως φρουρό της πίστεως και φάρο του φωτός μέσα στα σκοτάδια της ειδωλολατρίας. Κατά τον 9ο αιώνα, τα λείψανά της μεταφέρθηκαν από τη Βιθυνία στην Κωνσταντινούπολη, και αργότερα, το 991, μέρος τους δόθηκε στους Βενετούς και τοποθετήθηκε στον Ναό του Αγίου Μάρκου. Τον 12ο αιώνα, λείψανα μεταφέρθηκαν στο Μοναστήρι του Αγίου Μιχαήλ με τους Χρυσούς Τρούλους στο Κίεβο, όπου παρέμειναν έως το 1930, πριν μεταφερθούν στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βλαδίμηρου.
Η Αγία Βαρβάρα δεν έμεινε μόνο στην ιστορία της Εκκλησίας. Το Ελληνικό Πυροβολικό την έχει υιοθετήσει ως προστάτιδά του. Όπως ο Θεός τιμώρησε τον πατέρα της με κεραυνό, έτσι τα πυρά του Πυροβολικού συμβολίζουν τη δύναμη της Θείας Δικαιοσύνης ενάντια στην αδικία και την επιβουλή. Από το 1829, η Αγία καθιερώθηκε επισήμως ως προστάτιδα του πρώτου Τάγματος Πυροβολητών, και κάθε βολή, κανονιά και προσπάθεια θάρρους θυμίζει το φως της πίστης και τη δύναμη του Θεού που συνοδεύει τους στρατιώτες μας.
Η Παράδοση της Εκκλησίας και η στρατιωτική ιστορία συναντιούνται στην Αγία Βαρβάρα. Η βυζαντινή ψυχή της, η πίστη της, η ανδρεία και η αφοσίωσή της στην αλήθεια και στον Θεό έγιναν έμβλημα και πνευματικός οδηγός για το Πυροβολικό. Οι ύμνοι, οι προσευχές και οι παραδοσιακές προσφορές στους στρατιώτες θυμίζουν τη διαρκή προστασία της.
Ας ανυψώσουμε τις ψυχές μας στη μνήμη της Μεγαλομάρτυρος Αγίας Βαρβάρας. Ας εμπνευστούμε από το μαρτύριό της, από τη θυσία της και από το φως που φέρνει στις ζωές μας. Ας θυμόμαστε ότι η πίστη, η αρετή και το θάρρος νικούν κάθε κακία, και ότι η Αγία Βαρβάρα παραμένει αιώνια προστάτιδα και οδηγός, φωτίζοντας το Πυροβολικό και κάθε καρδιά που αναζητά την αλήθεια και την προστασία του Θεού.
Αγία Βαρβάρα, πρέσβευε υπέρ ημών και του Ελληνικού Πυροβολικού, και σκέπαζε πάντα την πατρίδα μας με το άγιο σου φως!✝️🇬🇷
✍ Στυλ. Καβάζης ΠΗΓΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
📸Αριστοτεχνική δημιουργία των σπουδαίων βυζαντινών αγιογράφων Ευτύχιου και Μιχαήλ Αστραπά(αρχές 14ου αιώνα) από την Θεσσαλονίκη που απεικονίζουν την Αγία Βαρβάρα ως Βυζαντινή πριγκίπισσα!!
Ναός της Παναγίας στο Πρίζρεν, Κόσοβο,τότε αποτελούσε μέρος του Βασιλείου της Σερβίας. 🇷🇸

τώρα πλέον δεν περπατάμε, αλλά τρέχουμε σαν τον "Κεντέρη"

 

"πάλι η Ορθοδοξία ανάμεσα στο Ισλάμ και τους Δυτικούς Σταυροφόρους με όλες τις κερκόπορτες ανοιχτές εδώ μέσα.. Μόνο η Μετάνοια και τα δάκρυα της Παναγίας μας σώζουν"

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΕΣ. 
Η ΕΙΡΗΝΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΑΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΜΕ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ.
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΨΗΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΖΟΦΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΝΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΜΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΕΙΔΑΝ ΤΙ ΜΥΑΛΟ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΣΕ ΠΟΊΜΝΙΟ ΑΦΩΝΩΝ ΑΜΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ.
ΤΟ ΜΕΤΈΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΠΛΕΟΝ Η ΜΠΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΟΜΠΡΈΛΕΣ.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

βιώνουμε Παραμονές Μεγάλου Παγκοσμίου Πολέμου και δεν μπορούμε να το πιστέψουμε


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:  

 Πρωτοφανής κλιμάκωση από τη Δύση — Rutte: Διαλύουμε το Συμβούλιο ΝΑΤΟ - Ρωσίας, καταργείται η Ιδρυτική Πράξη του 1997

Σε τροχιά ανεξέλεγκτης, πρωτοφανούς και μεγάλης κλίμακας σύγκρουσης οδηγείται ολόκληρος ο πλανήτης μετά την απόφαση της Βορειοατλαντικής Συμφωνίας να διαλύσει το συμβούλιο ΝΑΤΟ - Ρωσίας, δηλαδή τον μοναδικό εναπομείναντα διαύλο επικοινωνίας μεταξύ της Δύσης και της Μόσχας.
Μάλιστα η σχετική πρόταση έγινε από τον Γραμματέα της Βορειοτλαντικής Συμμαχίας, Mark Rutte και επικροτήθηκε από τους Υπουργούς Εξωτερικών του ΝΑΤΟ.
Η Μόσχα αντέδρασε ακαριαία στη διάλυση του Συμβουλίου - παρότι  του είχε ατονήσει θεσμικά ως προς την ουσιαστική του λειτουργία - με τον Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας, Dmitry Medvedev, να εκπέμπει ένα τρομακτικό μήνυμα σε όλη τη συλλογική Δύση: «Θα παραδοθείτε ή θα διαλυθείτε»...

Ακραία κλιμάκωση πριν το... μεγάλο μπαμ: Το ΝΑΤΟ ακυρώνει τον μοναδικό διαύλο διπλωματίας με τη Ρωσία

Υπενθυμίζεται, ότι η Ιδρυτική Πράξη ΝΑΤΟ-Ρωσίας υπογράφηκε το 1997, με την οποία οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ρωσία επιβεβαίωσαν τις μη εχθρικές τους απόψεις και καθιέρωσαν έναν μηχανισμό διαβούλευσης.
Το 2002 ιδρύθηκε το Συμβούλιο ΝΑΤΟ-Ρωσίας, το οποίο χρησίμευε ως μηχανισμός για δυτικές διαβουλεύσεις με τη Ρωσία σε θέματα ασφάλειας.
Ωστόσο, το 2021, η Ρωσία ανέστειλε τη λειτουργία της Μόνιμης Αποστολής της στο ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες και έκλεισε τα γραφεία της στη Μόσχα.
Νωρίτερα, η εκπρόσωπος της ρωσικής διπλωματίας Maria Zakharova δήλωσε ότι το ΝΑΤΟ είχε καταφύγει σε εκφοβισμό επειδή απέτυχε να διαταράξει τις επαφές για μια ειρηνική διευθέτηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία.


Σκληρή απάντηση από τη Μόσχα: Θα παραδοθείτε

Η Μόσχα απάντησε με ιδιαίτερη οξύτητα στην απόφαση της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας να διαλύσει το Συμβούλιο ΝΑΤΟ-Ρωσίας, χαρακτηρίζοντας τη Συμμαχία ως «εχθρό» και στέλνοντας σαφές μήνυμα για την αποφασιστική αντιμετώπιση των αντιπάλων της.


Ο λόγος για τον Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, Dmitry Medvedev ο οποιός απάντησε με σφοδρότητα στην προαναγγελία του Rutte, γράφοντας στο X:
«Το ΝΑΤΟ κήρυξε με χαρά για την κατάργηση του Συμβουλίου Ρωσίας–ΝΑΤΟ. Πρέπει να ομολογήσω, συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό τους.
Το ΝΑΤΟ είναι ο εχθρός μας. Για ποιο «συμβούλιο» μιλάμε, εν πάση περιπτώσει;
Υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να αντιμετωπίζεις τους εχθρούς. Όπως το έθεσε ο Gorky:
"Εάν ο εχθρός δεν παραδίδεται, καταστρέφεται".»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.bankingnews.gr/

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ;
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/DGrrsZ6L9yE?si=PsBI-UFU2l7GEwH4


μας θέλουν κοτόπουλα; - Ιταλίδα ερευνήτρια έλαβε 4.000.000 ευρώ από την ΕΕ για να απαντήσει στο ερώτημα «τι σκέφτονται τα κοτόπουλα»

 

πηγή https://www.iefimerida.gr/kosmos/ti-skeftontai-ta-kotopoyla-ereynitria-pire-4-ekat-apo-ee

ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΕΝΑ; Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. 

ο Αι Βασίλης φέρνει δώρα στην Ελλάδα μαζί με παλαιά ξωτικά.



ο Μύλος των "παλαιών ξωτικών"  βιάζεται και κόβει εισιτήρια.


ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΕ ΜΠΑΖΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ. 


ΚΑΤΙ ΜΥΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΓΡΑΜΜΗ 

ΚΑΙ ΤΡΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΟΥΝ ΕΝΩ ΟΙ ΝΩΠΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΣΕ ΜΑΥΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ.

Ο ΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΕΡΝΕΙ ΩΣ ΔΩΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ  ΚΟΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΠΑΛΑΙΑ ΞΩΤΙΚΑ.  

ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ "ΣΩΤΗΡΕΣ" ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ " ΑΝΟΙΚΤΆ ΣΎΝΟΡΑ"  ή ΤΣΙΠΟΥΡΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ, ΘΑ ΤΙΣ ΤΡΩΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ  - ΟΙΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

στην κυριολεξία "έμειναν" οι άνθρωποι στα ΧΕΡΙΑ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ

 


Γκόμα, στις 03/12/2025

Αγαπητοί μας αδελφοί, φίλοι και φίλες, χαίρετε! Οι ανάγκες μας είναι τεράστιες και επείγουσες. Δεν έχουμε καν όχημα κατάλληλο για τις ανάγκες της Ιεραποστολής. Τα δύο μεταχειρισμένα οχήματά μας είναι ήδη πολύ παλιά και φθείρονται σχεδόν καθημερινά. Πρέπει να καλούμε το συνεργείο και τον μηχανικό σχεδόν κάθε μέρα... Μερικές φορές, πρέπει να πηγαίνουμε σε πιο απομακρυσμένα μέρη, σε αποστάσεις όπου είναι πρακτικά αδύνατο να περπατήσουμε για ώρες, σε δύσβατους δρόμους ή σε δύσβατα εδάφη, σε περίπλοκες συνθήκες, είτε πρόκειται για τη μεταφορά ενός ασθενούς στο νοσοκομείο, είτε για την επίσκεψη άρρωστου ενορίτη, είτε για άλλες έκτακτες ανάγκες. Μερικοί από τους πιστούς μας που ζουν πολύ μακριά συχνά χρειάζονται να νοικιάσουμε λεωφορείο για να διευκολύνουμε το ταξίδι τους στις συναντήσεις, για την ασφάλειά τους και για να μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι τους εγκαίρως. ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΓΚΟΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΙΒΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΕΟΥΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΕΙ, ΝΑ ΣΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΟΥ! ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ! ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2026 ΝΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ, ΥΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ:
- E-mail : timotheosntumba@gmail.com
- Face Book:
2. Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου (https://web.facebook.com/profile.php?id=61574442563106).
3. Φίλοι Ιεραποστολικού έργου πατρός Τιμόθεου Ntumba στο Ανατολικό Κονγκό (https://web.facebook.com/profile.php?id=100085529545558).
E-mail της Ι. Επισκοπής: eglisegoma@gmail.com
- Τηλ : +243838383725