Ελληνορωμαϊκά!
ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
ταξιδεύοντας μας έστειλαν αυτό ...εις την Πόλη
τότε απογραφή - σήμερα ψηφιακή απογραφή (μπορεί η Παναγία η Παρηγορήτρια μετά από χρόνια, τώρα να μην δακρύζει, αλλά μας άφησε ΜΕΓΑ ΜΗΝΥΜΑ)
Εδώ Άδης- ανήμερα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ -"ξύπνα Αδάμ μόλις φύσηξε ανοιξιάτικος αέρας" - " όχι Εύα δεν ξυπνάω φοβάμαι να μην με ξαναγελάσεις" - " ξύπνα Αδάμ τα παλαιά έφυγαν ήρθαν τα νέα"
Τι έκαναν οι Μάγοι; δρομολόγησαν με τον ΘΕΙΟ Αστέρα της Φάτνης παγκόσμιες εξελίξεις επιστρέφοντας στο Ιράν ( βλ. Περσία)
" Τα χρόνια μας ομοιάζουν στην κυριολεξία με τα χρόνια της ΓΕΝΝΗΣΗΣ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού" έλεγε ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης και σήμερα γίνεται αυτό κυριολεκτίκα με τον εξής σημειολογικό τρόπο:
" τις ημέρες της ΓΕΝΝΗΣΗΣ του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ η τότε γνωστή ανθρωπότητα απεγράφετο δηλ. μετριόταν, σήμερα και πάλι απεγράφεται με ψηφιακή απογραφή και σφραγίσματα " μας είπε γέροντας πριν δυο χρόνια και το μυαλό μας έτρεξε σε αυτά που ζούμε, άρα ζούμε ημέρες ανεπανάληπτα ιστορικές.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Χρόνια πολλά αδελφοί
Μας συμπαθάτε για αυτήν την μεγάλη εισαγωγή, αλλά υπάρχει και ποιο όμορφη συνέχεια απο το χέρι του ΑΓΙΟΥ ΡΩΜΑΝΟΥ του Μελωδού που μας εισαγάγει στα Μυστήρια στα οποία μας άφησε το σύστημα της ανομίας ακατήχητους εδώ και πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια για να μην γνωρίσουμε το ΜΕΓΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ της Ενανθρωπήσεως του ΛΟΓΟΥ του ΘΕΟΥ και τις σωτηριώδεις παγκόσμιες προεκτάσεις του.
Ένα κείμενο της αξιόλογης αρθρογράφου - φιλολόγου Ε.Τ μας απογειώνει και δεν έχουμε παρά να το παραθέσουμε:
Η Παναγία μοναδικό κλειδί της ατομικής και πανανθρώπινης σωτηρίας, όπως προβάλλεται μέσα από το Κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού « Κοντάκιον εις την γέννησιν του Κυρίου»
Άγνωστο για τους πολλούς είναι το αριστουργηματικό κοντάκιο του κορυφαίου εκκλησιαστικού υμνογράφου και μελωδού, Ρωμανού, το επιγραφόμενο « Κοντάκιον εις την γέννησιν του Κυρίου». Ο Ρωμανός μελώδησε δύο κοντάκια για τη γέννηση του Χριστού και το πιο γνωστό σ’ εμάς είναι εκείνο που έχει ως προοίμιό του «Η Παρθένος σήμερον τον Υπερούσιον τίκτει». Το κοντάκιο στο οποίο θα αναφερθούμε τώρα, έχει ως προοίμιο τον ακόλουθο ύμνο, που ψάλλεται στις εκκλησίες μας την επαύριο της γεννήσεως του Χριστού:
Ο προ εωσφόρου εκ πατρός αμήτωρ, γεννηθείς επί της γης απάτωρ,
εσαρκώθη σήμερον εκ σου. Όθεν αστήρ ευαγγελίζεται μάγοις,
άγγελοι δε μετά ποιμένων υμνούσι τον άφραστον τόκον σου,
η Κεχαριτωμένη.
Ολόκληρο το κοντάκιο αποτελείται από πολλές στροφές, τους λεγόμενους οίκους, που δεν ακούγονται βέβαια στην ακολουθία. Όποιος όμως το ανακαλύψει και το διαβάσει, θα νιώσει την ομορφιά και έμπνευση μιας υπέροχης και λυρικής ποιητικής σύνθεσης. Πρόκειται για μια φανταστική αφήγηση, γεμάτη θεοπνευστία, που με πολύ συγκινητικό τρόπο εξιστορεί την προσκύνηση των Πρωτοπλάστων στο σπήλαιο της γέννησης στη Βηθλεέμ. Ο Ρωμανός όμως στοχεύει, μέσα από το ποιητικό του αυτό δράμα, να καταδείξει και να φανερώσει τον καθοριστικό ρόλο που ασκεί η Θεοτόκος ανά τους αιώνες για τη σωτηρία και λύτρωση του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά, αλλά και όλης τη ανθρωπότητας, σε οποιαδήποτε δεινή περίσταση. Το περιεχόμενό του, εν περιλήψει, είναι το ακόλουθο:
Το σκηνικό ανοίγει με το σπήλαιο της Βηθλεέμ και τη Θεοτόκο να κρατά στα χέρια της το νεογέννητο θείο βρέφος και με μελωδική εκστατική φωνή να το υμνολογεί. Θαυμάζει πώς φέρει στην αγκαλιά της τον ίδιο τον Δημιουργό του Σύμπαντος και τον ευχαριστεί ολόψυχα για την τιμή που της έκανε, γιατί κρατώντας μέσα στην κοιλιά της τη δύναμή Του, έγινε η ίδια βασίλισσα του κόσμου ως συμμέτοχος αυτής της δύναμης, και όλα τα εξουσιάζει πλέον.(Του γαρ κόσμου βασιλεύω. Επειδή κράτος το σον εβάστασα γαστρί, πάντων κρατώ).
Η φωνή της σαν μελωδική γλυκιά αύρα φτάνει στα κατάβαθα του Άδη, όπου ο Αδάμ και η Εύα κοιμούνται τον βαρύ ύπνο του θανάτου. Η Εύα ακούγοντας πρώτη τη μελωδία ξυπνά. Ψυχανεμίζεται ότι έφτασε η ώρα της λύτρωσής τους από τα δεσμά του Άδη και την κατάρα. Προσπαθεί να ξυπνήσει τον Αδάμ προτρέποντάς τον να ακούσει μια χελιδόνα που ξαφνικά κελαηδεί μέσα σε ανοιξιάτικο πρωινό. Άνοιξαν και τ’ αυτιά του Αδάμ, που είχαν κλείσει με την παρακοή, και τινάζει από τα βλέφαρα τον λήθαργο του θανάτου. Όμως, όταν συνειδητοποιεί ότι του μιλάει η Εύα με μια απαλή φωνή σαν σαγηνευτικό ψίθυρο, δεν την πιστεύει, γιατί φοβάται πάλι ο δύσμοιρος, μήπως εξαπατηθεί.
Η Εύα τον διαβεβαιώνει ότι τα παλιά πια πέρασαν(Τα αρχαία παρήλθε) και ότι ένας νεογέννητος Θεός, που τώρα ήδη πνέει σαν μυρωμένη ανοιξιάτικη αύρα πλάι τους, διώχνοντας τον πνιγηρό καύσωνα του Άδη, θα ξανακάνει τα πάντα νέα και θα τους σώσει. Τον παρακινεί ακόμη να πάνε να προσπέσουν στα πόδια της μητέρας Του και να την παρακαλέσουν να τους σπλαχνιστεί. Ο Αδάμ πείθεται, γιατί η εξαίσια ζωογόνα ευωδία που αισθάνεται να τους περιβάλλει, του θυμίζει την τρυφή του χαμένου παραδείσου και νιώθει ότι τώρα άνοιξε ένας νέος παράδεισος, που είναι η Παρθένος και του αναπτερώνει την ελπίδα της σωτηρίας. Σηκώνονται όρθιοι οι βαριόμοιροι και ως τραγικοί εκπρόσωποι του πεσμένου ανθρώπινου γένους, πηγαίνουν στο σπήλαιο και προσπέφτουν με τα κουρέλια τους στα πόδια της Θεοτόκου ζητώντας οδυρόμενοι να τους σπλαχνιστεί.
Τα μάτια της Μαρίας βλέποντας τους δυστυχείς προπάτορές της γέμισαν δάκρυα και τα σπλάχνα της ταράχτηκαν. (Σπλάγχνοις εταράττετο γονεύσι συμπάσχουσα), γιατί ως μάνα του ελεήμονα Θεού, ήταν κι εκείνη σπλαχνική. (Τω γαρ ελεήμονι μήτηρ έπρεπε εύσπλαγχνος). Τους παρηγορεί και τους ενθαρρύνει να πάψουν τον θρήνο, γιατί αυτή γέννησε την ίδια τη χαρά και τώρα θα γίνει πρέσβειρα και μεσίτρια για τη σωτηρία τους.(Μεσίτιν υμών γενέσθαι προς τον εξ εμού). Πλησιάζει στη φάτνη και ικετεύει ταπεινά το παιδί της για το αξιολύπητο γένος της. Το βρέφος της αποκρίνεται, ως τέλειος Θεός και άνθρωπος που είναι, με τα εξής συγκλονιστικά λόγια:
« Μάνα μου, να ξέρεις ότι μόνο για χάρη σου και μέσα από σένα θα τους σώσω». (Ω μήτερ, και δια σε και δια σου σώζω αυτούς). Γι’ αυτό βρίσκομαι εδώ. Κατέβηκα στη γη για να τους δώσω άφθαρτη ζωή.(Ίνα έχωσιν άφθαρτον ζωήν) και γι’ αυτό που σου λέω, βάζω την υπογραφή Μου». Επί πλέον της φανερώνει ότι θα σταυρωθεί και θα πεθάνει ακριβώς γι’ αυτό το πλάσμα Του, γιατί ο πόθος του για τον άνθρωπο τον νικάει. (Νικώμαι δια τον πόθον ον έχω προς τον άνθρωπον). Στην ταραχή της την παρηγορεί ότι θ’ αναστηθεί και να πάψει να κλαίει για πράγματα που αγνοεί, γιατί αν δεν γίνουν αυτά, θα χαθούν αυτοί για τους οποίους Τον ικετεύει. (Παύσαι μήτερ, κλαίουσα ο αγνοείς. Εάν γαρ μη τελεσθή, απολούνται ούτοι πάντες, δι ους ικετεύεις με). Και τέλος, την προτρέπει να βγει να τους τα πει όλα αυτά, για να ευφρανθούν και η ίδια και εκείνοι. Και η Μαριάμ βγήκε θριαμβεύουσα και έδωσε το χαρούμενο άγγελμα της σωτηρίας.
Στο κοντάκιό του ο Ρωμανός είναι ολοφάνερο ότι επιχειρεί να συναισθανθούμε όλοι οι άνθρωποι ότι το κλειδί της σωτηρίας του ανθρώπινου γένους, όπως τότε και πάντοτε, το κρατάει στα χέρια της η Θεοτόκος. Η μεγαλειώδης παρέμβασή της, για τη σωτηρία των ανθρώπων, δεν αφορά μόνο τους πρωτοπλάστους, αλλά διενεργείται ανά πάσα στιγμή και σε κάθε περίσταση αενάως, όταν δεχθεί τις ικεσίες μας.
Σήμερα, ως ανθρωπότητα αναβιώνουμε το δράμα της πτώσης και οδεύουμε ολοταχώς προς την καταστροφή. Όμως ο εμπνευσμένος θεοφώτιστος ποιητής Ρωμανός προσπαθεί με το διαχρονικό του ποιητικό έργο να μας κάνει να εννοήσουμε, εν πλήρει συνειδήσει, ότι μόνο η Θεοτόκος δύναται να μας βγάλει από όλα τα αδιέξοδα που εκπέσαμε, γιατί ο Θεός την έκανε βασίλισσα του κόσμου και της έχει δοθεί πάσα εξουσία, αρκεί να την ικετεύσουμε ταπεινά και με πόνο ψυχής. Της δίνει το ελεύθερο να πράξει ως αρχόντισσα κι Εκείνος σώζει πάντοτε τον άνθρωπο για λογαριασμό της, χάρη σ’ εκείνη και μέσω εκείνης. Αυτό πρέπει να γίνει βαθιά κατανοητό από όλους μας.
Άρα, πρέπει να αντιληφθούμε ότι τα αειρρόως αναβλύζοντα δάκρυα από την εικόνα της Παναγίας Παρηγορήτριας επί χρόνια στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου του Βύρωνα Αττικής, δεν αποτελούν μόνο έναν οιωνό για άμεσα επερχόμενα φοβερά δεινά, ώστε να μετανοήσουμε, αλλά η Θεοτόκος επιθυμεί να μας δείξει ότι κλαίει ακατάπαυστα μπροστά στον Υιό της και τον ικετεύει να μας λυπηθεί και να μας σώσει μειώνοντας τη σφοδρότητα της τιμωρίας Του.
Και δεν είναι τυχαίο ότι το θαυμαστό αυτό γεγονός συνέβαινε ειδικά στην εικόνα που φέρει την επωνυμία της Παρηγορήτριας, γιατί η Παναγία μας ενθαρρύνει να μην καταθλιβόμαστε, αλλά να ελπίζουμε, γιατί εκείνη δεν σταματά να παρακαλεί για την ανθρωπότητα και ιδιαίτερα για την Ελλάδα μας τον Κύριο και Θεό της και Θεό μας. Θα πρέπει όμως κι εμείς, όπως οι πρωτόπλαστοι του Ρωμανού, να προσπέσουμε στα γόνατα με τα κουρέλια της φθοράς μας και να την ικετεύσουμε για το ανθρώπινο δράμα που ζούμε συλλογικά ή ατομικά ο καθένας μας και να είμαστε βέβαιοι ότι θα το πράξει. Αυτή είναι ο μυστικός παράδεισος της σωτηρίας μας και αυτό είναι το σπουδαίο μήνυμα που μας κομίζει το χριστουγεννιάτικο κοντάκιο του Ρωμανού, που το προοίμιό του, όπως προαναφέραμε, ψάλλεται την επομένη των Χριστουγέννων, στην εορτή της Σύναξης της Υπεραγίας Θεοτόκου, ώστε να την τιμήσουμε για τις ασύλληπτες ευεργεσίες της."
ΣΗΜΕΙΩΣΗ- μπορεί η Παναγια η Παρηγορήτρια μετά από χρόνια τώρα να μην δακρύζει αλλά μας έδωσε ΜΕΓΑ ΜΗΝΥΜΑ
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ και ΑΓΙΑ ΥΠΟΜΟΝΗ αδελφοί
ΝΑΙ, σήμερα αδελφοί ξαναφύσηξε ανοιξιάτικο αεράκι μέσα στο άδη που μας έβαλαν , φεύγουν τα παλαιά , έρχονται τα νέα...
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΜΑΣ - "πως η φυγή του ΘΕΙΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ στην Βαβυλώνα της Αιγύπτου καταρρίπτει το επιχείρημα της Ρώμης, ότι ο Απόστολος Πέτρος βρέθηκε στην Δύση και μαρτύρησε εκεί, εξ ου και το Πρωτείο, που μας θέτουν κάθε τόσο; "
ΦΩΤΟ - Το σπήλαιο που φιλοξένησε το Θείο Βρέφος στην αρχαία Βαβυλώνα της Αιγύπτου
Α Πε. 5,12 Δια του Σιλουανού, του αξιοπίστου και εμπίστου αδελφού, σας έγραψα δι' ολίγων, όπως εγώ νομίζω, προτρέπων και παρακαλών και βεβαιώνων ότι αυτά, που σας έγραψα, είναι η αληθής και πραγματική χάρις και δωρεά του Θεού, εις την οποίαν και στέκεσθε σταθεροί.
Α Πε. 5,13 Ἀσπάζεται ὑμᾶς ἡ ἐν Βαβυλῶνι συνεκλεκτὴ καὶ Μᾶρκος ὁ υἱός μου.
Α Πε. 5,13 Σας στέλλει χαιρετισμούς η εν Βαβυλώνι Εκκλησία, που είναι μαζή και με την ιδικήν σας Εκκλησίαν εκλεκτή ενώπιον του Θεού, και ο Μάρκος, ο πνευματικός μου υιός.
Α Πε. 5,14 ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἀγάπης. Εἰρήνη ὑμῖν πᾶσι τοῖς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· ἀμήν.
Α Πε. 5,14 Χαιρετίσατε ο ένας τον άλλον με φίλημα αγίας αγάπης. Είθε να είναι η ειρήνη του Θεού εις όλους σας, που πιστεύετε και ανήκετε στον Ιησούν Χριστόν. Αμήν.
Πηγή ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Ποια ήταν λοιπόν η Βαβυλώνα , η Αιγυπτιακή αυτή πόλη, που κάποιοι θεολόγοι παραφράζοντας την πραγματικότητα λένε ότι ο Απόστολος Πέτρος με τον χαρακτηρισμό αυτό την ταυτίζει με την διεφθαρμένη Ρώμη ( όπου δήθεν βρέθηκε) ;
Έτσι ξεκινάει το μεγάλο παραμύθι, ότι δήθεν ο Απόστολος πήγε στην Ρώμη, από εκεί έγγραψε τις επιστολές του και εκεί μαρτύρησε, άρα το ΠΡΩΤΕΙΟ το έχει η Ρώμη και ο εκάστοτε ποντίφηκας ;
Κοινώς μύλος για να ικανοποιηθεί το Βατικανό;
Διαβάζουμε :
26 Δεκεμβρίου η ΠΑΝΑΓΙΑ η Βηθλεεμίτισσα «Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ» ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
26 Δεκεμβρίου και η Εκκλησία μας εορτάζει την Σύναξη της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ που και η Αθήνα κατέχει σήμερα το πρώτο πιστό αντίγραφο της με θαυμαστό τω τρόπω όπως επισημάναμε στις 30 Ιανουαρίου του 2022 ημέρα Κυριακή βλ. https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2022/01/blog-post_589.html
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Αυτό έγινε τώρα στην Ιερά Μονή της Δαμάστας :
"Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ"
Να σας μεταφέρουμε αδελφοί χαρούμενα πράγματα , να ξεφύγουμε για λίγο από την μιζέρια που μας τριγυρίζει με την οχλοβοή των ΜΜΕ με επικείμενους πολέμους , κρούσματα πανδημίας , περιοριστικά μέτρα , πόλεμο κατά της εκκλησίας και να πάμε στο χαροποιό γεγονός ότι η ΠΑΝΑΓΙΑ είναι ολοζώντανη κοντά μας.
Τι έγινε σήμερα στο μετόχι του ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ στην Πλάκα των Αθηνών;
Όπως γράψαμε εχθές η Εξαρχεία του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα υποδέχτηκε το πρώτο πιστό αντίγραφο που υπάρχει μέχρι σήμερα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ.
Βλ.https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2022/01/blog-post_123.html
Σήμερα πρωί – πρωί Κυριακής 30 Ιανουαρίου του 2022 βρεθήκαμε και εμείς εκεί να κατευοδώσουμε και να προσκυνήσουμε την ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ( ανήμερα της σύναξης των ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ και μνήμη της ανεύρεσης της εικόνας της ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ στην νήσο Τήνο)
Με το που εισήλθαμε στον Καθολικό των Αγίων Αναργύρων στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα η ματιά εστιάστηκε προς τα δεξιά μας.
Τέτοια ομορφιά δεν ξαναείδαμε, μια ομορφιά που σου έδινε ευφρόσυνη, χαρά και έλεγες να μην ξεκολλήσεις από αυτήν.
Στο μεγαλοπρεπές κουβούκλιο είχε εναποτεθεί από χθες η Εικόνα της Παναγίας της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ, πρώτο πιστό αντίγραφο ΤΗΣ που αγιογραφήθηκε- φιλοτεχνήθηκε στην Πάνσεπτο Ιερά Μονή της Δαμάστας που είναι πασίγνωστη σε όλους μας.
Στο τέλος της ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ο Καθηγούμενος και Έξαρχος του Παναγίου Τάφου πατήρ Ραφαήλ με έκδηλη την χαρά και την συγκίνηση μας είπε τα παρακάτω:
( λάβαμε την ευλογία του να τα μεταφέρουμε στους πιστούς προς οικοδομή και αγαλλίαση)
Τι μας είπε:
- Εχθές αδελφοί μετά την λιτάνευση της ΑΓΙΑΣ ΕΙΚΟΝΟΣ και την Παράκληση της είχαμε μια τέτοια χαρά σαν να ξανα βιώναμε Χριστούγεννα, καθότι η ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑ το πρωτότυπο σεμνύει με την παρουσία της τον Ιερό Ναό της Γεννήσεως του Θεανθρώπου ημών Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα.
- Μιλώντας χθες με την ηγουμένη της Ιεράς Μονής της Δαμάστας όπου και παραγγέλθηκε η εικόνα της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ κατόπιν ευλογίας του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου Γ΄ μας είπε :
- « όταν έδωσα άγιε καθηγούμενε την εντολή στην αγιογράφο αδελφή της Μονής μας να ξεκινήσει, συνέβη το εξής…
η αδελφή ξεκίνησε, αλλά στην πορεία είχε δυσκολία. Έσβηνε και διόρθωνε , δεν μπορούσε να κάνει πινελιά. Δυσκολευόταν τόσο πολύ που της είπα .. “παιδί μου άστο , δεν πειράζει”. Aλλά η μονάχη δεν ήθελε να αφήσει αυτήν την αγιογραφία.
Προσευχόμασταν όλοι.
Κάποια στιγμή μετά από καιρό πήγα στο εργαστήριο και είδα την αδελφή μοναχή να είναι πεσμένη στο πάτωμα πάνω από την σανίδα – τάβλα και την ρώτησα … “τι κάνεις παιδί μου εκεί;”
Και η αδελφή μου είπε:
« Γερόντισσα άφησε με τώρα , με βοηθάει η ΠΑΝΑΓΙΑ να αγιογραφήσω την εικόνα ΤΗΣ»
Εγώ , λέει η γερόντισσα παρακολουθούσα την μοναχή να αγιογραφεί με τελίτσες και όχι με ευθείες γραμμές.
Τελικά μας είπε ο Καθηγούμενος Έξαρχος του Παναγίου Τάφου Πατήρ Ραφαήλ, ότι το τελικό έργο είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο πιστό αντίγραφο της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ να απεικονίζει την πραγματική μορφή του Πρωτότυπου στην Βηθλεέμ ακόμα και το ίδιο πουκάμισο – ένδυμα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ με τις ίδιες αποχρώσεις.
Και συνέχισε ο Έξαρχος να μας λέει και για άλλο ΘΑΥΜΑΣΤΟ γεγονός της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΑΣ που συνδέεται με την Παράκληση ΤΗΣ.
« Πριν χρόνια, το 2004 ένας μοναχός φοιτητής που μόναζε στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας στο Άγιον Όρος και θα κατέβαινε στην Βηθλεέμ τον ρώτησαν οι πατέρες ..τι δώρο να σου κάνουμε για να το πας στην ΠΑΝΑΓΙΑ και αυτός τους είπε αυθόρμητα ..την ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ.
“Βρε παιδί μου δεν προλαβαίνουμε , του είπαν γιατί αυτό θέλει χρόνο από τον υμνογράφο μας , άλλη φορά , του είπαν” .. “να είναι ευλογημένο” , τους απάντησε.
Αλλά τι συνέβη εν τω μεταξύ .
Την επόμενη μέρα στο Όρθρο και στην Θεία Λειτουργιά , ο υμνογράφος ιερομόναχος δεν προσήλθε.
Εμφανίζεται μετά από ώρα και οι άλλοι μοναχοί τον ρώτησαν να μάθουν τι έπαθε.
Αυτός σε έκσταση τους απάντησε:
« Αδελφοί να δείτε τι έπαθα χθες το βράδι.
Την ώρα που ξεκουραζόμουν άκουσα μια φωνή που μου είπε “ σήκω και άρχισε να γράφεις”.
Ήταν η ΠΑΝΑΓΙΑ , το χέρι μου πήγαινε επί δυο ώρες μόνος του . Εγώ δεν σκεφτόμουν , πήγαινε μόνο του .
Συνήθως όταν γράφω, μετά τα ξαναδιαβάζω μήπως υπάρχουν λάθη.
Αυτή την φορά δεν υπήρχε τίποτε»
Και τελείωσε έτσι ο Έξαρχος την αφήγηση του." η ΠΑΝΑΓΙΑ μας είναι ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΗ"
Αυτά αδελφοί από τα ΜΕΓΑΛΕΙΑ της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΙΣΣΗΣ , αυτά άκουσα , αυτά σας μεταφέρω και οποιαδήποτε παράλειψη κατά την μεταφορά αυτή την χρεώνομαι εγώ και η ακουστική αδυναμία μου.
- που να ξέρω παιδί μου , ο Τεχθείς Κύριος γνωρίζει , τέτοια μέρα όμως γίνονται πολλά και παράδοξα ...
Γεώργιος Αποστολάκης- Αγωνιστικές ευχές!
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλες και όλους.
Τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια εορτή συναισθημάτων ή συμβολισμών, αλλά θεολογικό γεγονός πρώτου μεγέθους: ο Ἄσαρκος Λόγος του Θεού προσλαμβάνει την ανθρώπινη φύση, χωρίς σύγχυση και χωρίς διαίρεση, για τη σωτηρία του ανθρώπου και την ανακαίνιση ολόκληρης της κτίσης. Ο Θεός εισέρχεται ελεύθερα στην ιστορία, όχι για να καταργήσει τον άνθρωπο, αλλά για να τον θεραπεύσει, να τον ελευθερώσει και να του αποκαταστήσει το πρόσωπο και την ελευθερία του. Μέσα στο σκοτάδι του κόσμου γεννιέται το φως της αλήθειας που δεν εξουσιάζει, αλλά σώζει.
Σε αυτό το πνεύμα απευθύνω θερμές ευχές σε όλους τους φίλους που με ακολουθούν, και ιδιαίτερα σε όσους συμπορεύονται με το «Κίνημα κατά του Ψηφιακού Ολοκληρωτισμού» eksodos.gr. Ο αγώνας για ψηφιακή ακεραιότητα, ανθρώπινη ελευθερία και σεβασμό του προσώπου είναι βαθιά συνδεδεμένος με την ίδια την αξία του ανθρώπου, όπως αυτή αποκαλύπτεται στη Γέννηση του Χριστού.
Ο αγώνας για ψηφιακή ακεραιότητα, ιδιωτικότητα και πραγματικά δικαιώματα δεν είναι ουτοπία· είναι αναγκαίος και εφικτός. Η ελπίδα δεν είναι αφελής. Τροφοδοτείται από πράξεις και παραδείγματα: στην Ελβετία οι πολίτες έχουν υπερασπιστεί έμπρακτα τα δικαιώματά τους μέσω δημοκρατικών διαδικασιών, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο κοινωνικές και νομικές αντιστάσεις απέδειξαν ότι η ψηφιακή παντοδυναμία δεν είναι ανίκητη.
Αυτά τα παραδείγματα αποδεικνύουν ότι όταν οι κοινωνίες ενημερώνονται, οργανώνονται και επιμένουν, μπορούν να πετύχουν.
Ας βαδίσουμε στο νέο έτος με πίστη, συνείδηση και συλλογικό αγώνα. Όπως ο Λόγος έγινε σάρκα για να ελευθερώσει τον άνθρωπο, έτσι και εμείς μπορούμε να αγωνιστούμε για έναν ψηφιακό κόσμο με ελευθερία, αλήθεια και αξιοπρέπεια.
Καλά Χριστούγεννα και ένα φωτεινό, αγωνιστικό και γι’ αυτό ελπιδοφόρο Νέο Έτος.
Πηγή https://www.iepomenimera.gr/index.php/el/i-thesi-mas/georgios-apostolakis-agonistikes-efxes
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025
Χριστουγεννιάτικα μπορεί να ακουστούν πολεμικές ιαχές στην Μεσόγειο και στο Αρχιπέλαγος ...
Ρωσική βόμβα: «Ισραηλινό ίχνος στη συντριβή του μοιραίου Falcon στην Άγκυρα» - Η... Wagner βλέπει εκρηκτικό σαμποτάζ
Όπως υπενθυμίζει η ρωσική ιστοσελίδα Tsargdrad, η Τουρκία «πασχίζει να κερδίσει μια υψηλότερη θέση στην παγκόσμια ιεραρχία».
"κάποιοι μας φυλάνε για να υπάρχουμε, μέχρι να δούμε Θεού Πρόσωπο εδώ μέσα " "μετά θα πάμε πιο πέρα"
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ στην ΠΟΛΗ. Τούρκος στρατηγός λειτουργείται και μεταλαμβάνει των ΑΧΡΑΝΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ανήμερα.
" γιατί θα το κάνει γνωστό σε πολλούς προς ΔΟΞΑ ΘΕΟΥ"

