Ελληνορωμαϊκά!

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

αυτό που φοβούνται όλοι - μήπως η απόγνωση οδηγήσει σε πυρηνικό πλήγμα

 


 ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:  

Ενώ οι Ρώσοι συνεχίζουν τα χειρουργικά χτυπήματα και η Οδησσός έγινε ξανά στόχος… το Γερμανικό μέσο ενημέρωσης προειδοποιεί πανικός επικρατεί στον Ουκρανικό στρατό, δεν έχουν στρατιώτες και τρομάζουν με την Ρωσική προέλαση…

Πρόσφατα το BN ανέφερε ότι οι Ουκρανοί στρατιώτες ξέμειναν από πολεμοφόδια και παραδόθηκαν αλλά αυτό στην περιοχή Sumy προσλαμβάνει διαστάσεις… πολλά τάγματα ξεμένουν από σφαίρες και άλλα πυρομαχικά και υποχωρούν…
Τα σημάδια πριν την ολική κατάρρευση…
Εν τω μεταξύ οι πόλεις Lyman στο Βόρειο Donetsk, Hulyaipole στην Ανατολική Zaporizhia, Novopavlivka στο Ανατολικό Dnipropetrovsk κατέρρευσαν… αφού οι άμυνες των Ουκρανών έσπασαν… στα πρώτα κύματα διείσδυσης των Ρωσικών Ειδικών Δυνάμεων.
Το Αμερικανικό Military Watch, τόνισε ότι το ρωσικό Su-30SM2 έγινε το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος στον κόσμο που κατέστρεψε Patriot... το οποίο στην Ουκρανία απέδειξε ότι είναι πλέον ξεπερασμένο σύστημα

Politico: Ο Rubio ο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ θέλει ειρήνη στην Ουκρανία πριν συμφωνήσουν σε εγγυήσεις ασφαλείας

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Rubio, ενημέρωσε τους Ευρωπαίους συμμάχους για την πρόθεση της Ουάσινγκτον να συνάψει μια ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία προτού παράσχει εγγυήσεις ασφαλείας για το Κίεβο, αναφέρει το Politico.
«Ο Rubio είπε στους Ευρωπαίους συμμάχους ότι οι ΗΠΑ θέλουν μια ειρηνευτική συμφωνία πριν συμφωνήσουν σε οποιεσδήποτε εγγυήσεις ασφαλείας για την Ουκρανία»
Σύμφωνα με την πηγή του Politico, ο Υπουργός Εξωτερικών ανέφερε επίσης σε γενικές γραμμές διάφορα άλλα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν μετά τη σύναψη της συμφωνίας.
Οι Ευρωπαίοι πίστευαν ότι αυτά περιλάμβαναν την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας και τα παγωμένα περιουσιακά στοιχεία της Ρωσίας.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την ανάπτυξη μιας πρωτοβουλίας για την επίλυση της κατάστασης στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με ξένα μέσα ενημέρωσης, το σχέδιο περιλαμβάνει τη μεταφορά ολόκληρου του Donbass στον έλεγχο της Ρωσίας, την επίσημη αναγνώρισή του και της Κριμαίας ως ρωσικών εδαφών, το πάγωμα του μεγαλύτερου μέρους της γραμμής επαφής στις περιοχές Zaporizhia και Kherson, τη μείωση στο μισό του μεγέθους των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων και την απαγόρευση της ανάπτυξης ξένων στρατευμάτων και όπλων ικανών να χτυπήσουν βαθιά στη Ρωσία.

Τελεσίγραφο σοκ στην Ουκρανία: «Θα αποσυρθείτε από το Donbass άμεσα, αλλιώς συνεχίσουμε μέχρι τέλους με... τα όπλα»

Εν συνεχεία, διατυπώθηκε το τελεσίγραφο του Putin για εκεχειρία στην... καθαρή του μορφή  Οι Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις είτε θα αποσυρθούν από τα εδάφη που κατέχουν, είτε ο Ρωσικός Στρατός θα το διασφαλίσει με την ισχύ που του παρέχουν τα όπλα του.
Ο Ρώσος Πρόεδρος Vladimir Putin έθεσε αυτή την απαράβατη προϋπόθεση για την παύση των εχθροπραξιών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μετά τη σύνοδο κορυφής του CSTO στο Μπισκέκ, σύμφωνα με το Tass.
«Τα Ουκρανικά στρατεύματα θα εγκαταλείψουν τα εδάφη που κατέχουν, και τότε οι μάχες θα σταματήσουν. Αν δεν αποχωρήσουν, θα το επιτύχουμε με τη δύναμη των όπλων», δήλωσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Μόσχα συνεχίζει να λαμβάνει αιτήματα για παύση των εχθροπραξιών μέσω διαφόρων διαύλων.
Ο Ρώσος πρόεδρος δεν διευκρίνισε ποιοι είναι αυτοί.

Γεώργιος Αποστολάκης: Ψηφιακή ακεραιότητα, δικαίωμα στην «εκτός δικτύου ζωή» και το συνταγματικό πείραμα της Ελβετίας

Η ΕΛΒΕΤΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΝΕΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕΒΟΜΕΝΟΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. 
Φώτο ..λίγο πίσω από το Συντριβάνι της λίμνης της Γενεύης; είναι η οικία του Καποδίστρια και σήμερα Μουσείο , όπου οι Ελβετοί αποδίδουν στον μέντορα του Συντάγματος τους ιδιαίτερη τιμή ( αντίθετα εμείς τον δολοφονήσαμε ) ΣΤΩΜΕΝ καλώς ..να αλλάξουμε γρήγορα μυαλά 

ΜΙΑ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΗ

Διαβάζουμε με ενδιαφέρον :
Γεώργιος Αποστολάκης
Ο όρος digital integrity (γερμ. digitale Unversehrtheit, γαλλ. intégrité numérique) αναφέρεται στην αντίληψη ότι κάθε άτομο έχει θεμελιώδες δικαίωμα, όχι μόνο στην ιδιωτικότητα και στην προστασία των δεδομένων του, αλλά και στην προστασία της “ψηφιακής του υπόστασης”, δηλαδή της συνολικής του ταυτότητας και ύπαρξης στον ψηφιακό κόσμο. Η έννοια αυτή περιλαμβάνει στοιχεία όπως:

πρωτίστως, δικαίωμα σε “offline ζωή”, δηλαδή το δικαίωμα να μην εξαρτάται κανείς αποκλειστικά από ψηφιακές υπηρεσίες, να μην υποχρεούται να είναι διαρκώς συνδεδεμένος,
προστασία από κατάχρηση, αδιάκριτη ή ανεξέλεγκτη επεξεργασία δεδομένων που αφορούν την «ψηφιακή ζωή» του ατόμου,
ακεραιότητα και ασφάλεια δεδομένων στον ψηφιακό χώρο,
δικαίωμα στη “λήθη” (right to be forgotten), δηλαδή να μπορεί να διαγράφει ή να ελέγχει τα ίχνη του στον ψηφιακό χώρο,
έλεγχο ότι οι αποφάσεις που τον αφορούν, ειδικά όταν βασίζονται σε αλγορίθμους, αυτοματισμούς, ή τεχνητή νοημοσύνη, δεν λαμβάνονται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και χωρίς διαφάνεια.
Με άλλα λόγια, η ψηφιακή ακεραιότητα αντιπροσωπεύει έναν διευρυμένο πυρήνα ατομικών δικαιωμάτων, που αναγνωρίζει πως «η ζωή μας» πλέον δεν είναι μόνο υλική ή φυσική, είναι και ψηφιακή.
Ειδικότερα, η διάσταση του δικαιώματος σε “offline ζωή” (offline life) αποκτά ριζική σημασία: στην εποχή της πληροφορίας, της τεχνητής νοημοσύνης, της κοινωνικής δικτύωσης, της ψηφιακής ταυτοποίησης, η δυνατότητα να υπάρχω χωρίς να μετριέμαι, να μη χρειάζεται να είμαι συνεχώς διασυνδεδεμένος και «ελέγξιμος» είναι βασική προϋπόθεση της ελευθερίας και της αυτονομίας.
Β.- Η Ελβετία ως τόπος γεννήσεως του δικαιώματος (καντόνια, πρωτοβουλίες, όρια)
Στην Ελβετία συντελείται σήμερα ένα ενδιαφέρον συνταγματικό πείραμα: η έννοια της ψηφιακής ακεραιότητας προωθείται πλέον όχι μόνο σε καντονικά συντάγματα, αλλά και σε ομοσπονδιακό επίπεδο.

Καντόνι Γενεύης (Genève). Το 2020 η γαλλόφωνη παράταξη των Φιλελευθέρων (PLR) κατέθεσε λαϊκή πρωτοβουλία για την προσθήκη του δικαιώματος στην ψηφιακή ακεραιότητα. Η πρωτοβουλία μετασχηματίστηκε σε νομοθετική πρόταση για αναθεώρηση του βασικού νόμου του καντονιού και, τελικά, στις 18 Ιουνίου 2023 το λαϊκό δημοψήφισμα ενέκρινε με ποσοστό άνω του 94% την προσθήκη του άρθρου 21A στη Συνταγματική Χάρτα του Καντονιού: “Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα”. Το άρθρο κατοχυρώνει ρητά το δικαίωμα στην “offline ζωή”, στην προστασία από κατάχρηση δεδομένων, στη λήθη, και ρυθμίζει την επεξεργασία δεδομένων που εμπίπτει στην κρατική ευθύνη (π.χ. δημόσιες υπηρεσίες). 
Καντόνι Neuchâtel (Neuenburg). Με πρωτοβουλία που εγκρίθηκε από το κοινοβούλιο του καντονιού και στη συνέχεια υποβλήθηκε σε δημοψήφισμα, στις 24 Νοεμβρίου 2024 οι πολίτες ψήφισαν υπέρ της προσθήκης δικαιώματος ψηφιακής ακεραιότητας στο καντονικό σύνταγμα. Η ένταξη έγινε με ευρεία πλειοψηφία (περίπου 91,5%). 
Καντόνι Ζυρίχης (Zürich). Τον Μάρτιο του 2024 το «Κόμμα των Πειρατών» (Piratenpartei Zürich) κατέθεσε λαϊκή πρωτοβουλία (με 9.841 υπογραφές, δηλ. πολύ περισσότερες από τις απαιτούμενες) για την ένταξη του δικαιώματος στην ψηφιακή ακεραιότητα στο σύνταγμα του καντονιού. Η ψηφοφορία έχει οριστεί για τις 30 Νοεμβρίου 2025. Αν εγκριθεί, θα πρόκειται για σημαντική επέκταση του δικαιώματος, ειδικά στο σημαντικότερο, από πληθυσμιακή και οικονομική άποψη, καντόνι της Ελβετίας.
Αυτή η πολιτική και νομική διεργασία καταδεικνύει δύο πράγματα:

πρώτον, ότι η “ψηφιακή ακεραιότητα” δεν είναι έννοια μόνο θεωρητική ή ένα απλό αίτημα ακτιβιστών, αλλά έχει ήδη μετατραπεί σε συνταγματικό δικαίωμα στις παραπάνω οργανωτικές υποδιαιρέσεις (καντόνια) του ελβετικού κρατικού συστήματος,
δεύτερον, ότι η κατεύθυνση δεν είναι παρόμοια σε όλα τα καντόνια, αλλά σιγά-σιγά προτείνεται (ή υιοθετείται) όπου υπάρχει πολιτική βούληση, κοινωνική ευαισθητοποίηση ή ενεργά δίκτυα πολιτών και οργανώσεων που πιέζουν για αυτό.
Ωστόσο, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, μέχρι στιγμής, η προσπάθεια δεν έχει περάσει: παρά τη σχετική “parliamentary initiative” που κατατέθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2022 για να συμπεριληφθεί το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα στο Ομοσπονδιακό Σύνταγμα, το Εθνικό Συμβούλιο (Nationalrat) το απέρριψε τον Δεκέμβριο 2023, θεωρώντας ότι, επί του παρόντος, η προσθήκη θα είχε “κυρίως συμβολικό χαρακτήρα”. 
Αυτό σημαίνει πως στην Ελβετία σήμερα συντελούνται ουσιαστικές διεργασίες: το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα χτίζεται “από κάτω προς τα πάνω” (bottom-up), καντόνι προς καντόνι, ωστόσο όχι (ακόμα) ως ομοσπονδιακή καθολική εγγύηση.

Γ.- Πολιτική και νομική σημασία του δικαιώματος για “ζωή εκτός δικτύου”
Γιατί όμως είναι σημαντική η διάσταση του δικαιώματος αυτού στην ειδικότερη εκδήλωσή του της “offline ζωής”; Γιατί εξασφαλίζει:

Υπεράσπιση της αυτονομίας και της ελευθερίας επιλογής. Σε έναν κόσμο όπου οι ψηφιακές ταυτότητες, οι υπηρεσίες online, η ηλεκτρονική επικοινωνία, οι αλγοριθμικές αποφάσεις, οι βάσεις δεδομένων και τα προφίλ πολιτών γίνονται καθολικά, η υποχρέωση να είσαι πάντα διασυνδεδεμένος ισοδυναμεί με άτυπη επιβολή συμμόρφωσης. Το δικαίωμα για offline ζωή διακηρύσσει ότι ο πολίτης δεν πρέπει να μετατραπεί σε «ψηφιακό αντικείμενο» για να υπάρχει ως πλήρες υποκείμενο δικαιωμάτων.
Προστασία από κοινωνικό αποκλεισμό και κοινωνικό έλεγχο. Η ψηφιακή ζωή συχνά συνοδεύεται από συλλογή δεδομένων, κοινωνική βαθμολόγηση, προφίλ, αλγοριθμικές “αξιολογήσεις”. Έτσι, όποιος δεν συμμετέχει, μπορεί να βρεθεί αποκλεισμένος από κρίσιμες υπηρεσίες, πρόσβαση σε αγαθά, ακόμη και συμμετοχή στην κοινωνία. Το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα διασφαλίζει ότι η άρνηση συμμετοχής στην ψηφιακή ταυτότητα δεν σημαίνει αυτομάτως κοινωνική περιθωριοποίηση.
Θεμελίωση νέας ισορροπίας μεταξύ κράτους, τεχνολογίας και πολίτη. Αναγνωρίζοντας σε συνταγματικό επίπεδο το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα, το κράτος αναλαμβάνει νομική υποχρέωση, όχι απλά να προστατεύει τα δεδομένα, αλλά και να εξασφαλίζει την επιλογή του πολίτη να μην είναι συνεχώς ψηφιακός. Αυτό αναδιαμορφώνει τη σχέση εμπιστοσύνης, εξουσίας και αυτονομίας στο ψηφιακό κράτος.
Γι’ αυτό είναι κρίσιμο και εξαιρετικά ενδιαφέρον το αποτέλεσμα της 30.11.2025 στη Ζυρίχη. Αν το καντόνι της Ζυρίχης ψηφίσει «υπέρ» στις 30 Νοεμβρίου 2025, η επέκταση του δικαιώματος θα παύσει να αντιμετωπίζεται ως τοπική ιδιαιτερότητα (Γενεύη, Neuchâtel). Αναβαθμίζεται σε μία τάση που αποκτά ευρύτερο έδαφος. Θα στείλει ισχυρό πολιτικό μήνυμα: ότι ο ελβετικός ομοσπονδιακός πλουραλισμός μπορεί να οδηγήσει σε νέα γενιά δικαιωμάτων. Και ίσως να ρίξει ξανά φως στην παλαιότερη (από το 2018) πρόταση για ομοσπονδιακή συνταγματική κατοχύρωση. 

Δ.- Η ελληνική πραγματικότητα: υποχρεωτική ψηφιακή ταυτότητα, προσωπικός αριθμός και η απώλεια επιλογής

Συγκρίνοντας τώρα την ελληνική νομοθετική και πολιτική πρακτική δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε πως, αντίθετα με την κατεύθυνση της ψηφιακής ακεραιότητας, στην Ελλάδα κυριαρχεί ο ψηφιακός καταναγκασμός:

Με το Προεδρικό Διάταγμα 40/2025 που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 11 του ν.4727/2020, έγινε θεσμικά υποχρεωτική η χορήγηση Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) σε κάθε φυσικό πρόσωπο που έχει ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ, χωρίς να παρέχεται (νομικά) δικαίωμα άρνησης. 
Επίσης, η νέα “ψηφιακή ταυτότητα” (ηλεκτρονική ταυτότητα) της ΚΥΑ 8200/0-297647/10.4.2018, όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 8200/0-109568/16.2.2023, εισάγει μια ενιαία, διασυνδεδεμένη ταυτότητα που λειτουργεί ως κλειδί για πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, συναλλαγές, κρατική διοίκηση κ.λπ. 
Περαιτέρω, ούτε ο GDPR, ούτε ο ευρωπαϊκός κανονισμός eIDAS (εντός των ορίων του) παρέχουν δικαίωμα άρνησης στην ελληνική περίπτωση της ανωτέρω ψηφιακής ταυτότητας, δηλαδή η υποχρεωτικότητα δεν αντιστρέφεται από ευρωπαϊκούς κανόνες. 
Αυτό σημαίνει ότι στην Ελλάδα:

ο πολίτης δεν έχει επιλογή: είτε αποδέχεται τον προσωπικό αριθμό και την ψηφιακή ταυτότητα, είτε, πρακτικά, αποκλείεται από σημαντικές δημόσιες λειτουργίες και δικαιώματα (π.χ. πρόσβαση στην υγεία, φορολογία, κοινωνική ασφάλιση, δικαιοσύνη, διοίκηση).
η “ψηφιακή του υπόσταση” καθίσταται προϋπόθεση για την κανονική συμμετοχή στην κοινωνία. Με το δεδομένο αυτό, η αντίσταση ή η άρνηση λήψης και χρήσης των παραπάνω ψηφιακών εργαλείων δεν είναι μόνο προσωπική επιλογή, αλλά μετά βεβαιότητας οδηγεί σε αποκλεισμό, «αόρατη ζωή», κοινωνικό στιγματισμό.
Από νομική και πολιτική άποψη, αυτή η υποχρεωτικότητα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ψηφιακός καταναγκασμός. Ένας τέτοιος όμως καταναγκασμός σαφώς συγκρούεται με τις αρχές της αυτονομίας, της ελευθερίας επιλογής, της ελευθερίας από εξαναγκασμούς (negative liberty), που θεωρούνται θεμέλιο των φιλελεύθερων δημοκρατιών.

Η υποχρεωτική ταυτοποίηση δια ψηφιακού μέσου μετατρέπει την ταυτότητα από ένα απλό μέσο επαλήθευσης της ταυτότητας σε όρο επιβίωσης μέσα στο κράτος. Ο πολίτης παύει να είναι υποκείμενο δικαιωμάτων και γίνεται «αντικείμενο διαχείρισης», με δεδομένα, αρχεία, κωδικούς, πίσω από μηχανισμούς και βάσεις δεδομένων που ελέγχονται από το κράτος.

Ακόμη κι αν οι προθέσεις είναι αυτές που συχνά δηλώνονται: «διοικητική απλούστευση», «ασφάλεια», «επιτάχυνση διαδικασιών», το αποτέλεσμα είναι συχνά αυταρχικό. Ο πολίτης δεν έχει εναλλακτική, δεν μπορεί να επιλέξει να ζήσει εκτός του ψηφιακού φακέλου του.

Ε.- Σύγκριση: Ελβετία και Ελλάδα. Το πολιτικό και νομικό δίλημμα

Η σύγκριση ανάμεσα στην ελβετική εμπειρία και στην ελληνική πραγματικότητα αποκαλύπτει ένα βαθύ πολιτικό και φιλοσοφικό δίλημμα για τον 21ο αιώνα:

Στην Ελβετία, το κίνημα για ψηφιακή ακεραιότητα αντιλαμβάνεται την ψηφιακή ταυτότητα ως ενδεχόμενο πεδίο εξουσίας, ελέγχου, και κοινωνικής πίεσης. Γι’ αυτό και επιλέγει να την αντιμετωπίσει μέσω συνταγματικής κατοχύρωσης δικαιωμάτων, με έμφαση στη προστασία του ατόμου και στην ελευθερία επιλογής. Η “offline ζωή” θεωρείται θεμελιώδες δικαίωμα, όχι μία ιδιοτροπία ή πολυτέλεια. Ο πολίτης δεν αναγκάζεται να ζει μέσα στο “ψηφιακό panopticon”, αλλά έχει το δικαίωμα να αποσυνδεθεί.
Στην Ελλάδα, η κατεύθυνση είναι αντίστροφη: η ψηφιακή ταυτότητα και ο προσωπικός αριθμός επιβάλλονται ως κανόνας, χωρίς (νόμιμη) δυνατότητα άρνησης, με αποτέλεσμα η ένταξη στο ψηφιακό σύστημα να λειτουργεί ως προϋπόθεση για την πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία. Η “offline ζωή” δεν αναγνωρίζεται ως δικαίωμα, αλλά ως επιλογή που οδηγεί σε αποκλεισμό.
Από νομική άποψη, η ελληνική υποχρεωτικότητα εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ελευθερία, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την αντίθεση στην επιβολή ταυτότητας, καθώς και για το δικαίωμα στην ανωνυμία ή στην απόρρητη ζωή, στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των διεθνώς αναγνωρισμένων θεμελιωδώς δικαιωμάτων.

Από πολιτική άποψη, το ελληνικό σύστημα δείχνει τάση μετατροπής μιας ευκαιρίας για “τεχνολογική απλούστευση” σε δομική εξάρτηση: ο πολίτης χάνει την επιλογή, και η διαφορά μεταξύ “ψηφιακού” και “μη-ψηφιακού” γίνεται διαχωριστική γραμμή προσβασιμότητας, συμμετοχής, δικαιωμάτων. Μπορούμε έτσι να μιλάμε για ψηφιακό φασισμό, για τεχνοφασισμό!

Στ.- Γιατί έχει σημασία η ψηφοφορία της 30ης Νοεμβρίου 2025 στον Ζυρίχη

Η προγραμματισμένη ψηφοφορία στο καντόνι Ζυρίχης στις 30.11.2025 είναι κρίσιμη για διάφορους λόγους:

Αν εγκριθεί, η ένταξη του δικαιώματος στην ψηφιακή ακεραιότητα θα αφορά ένα από τα πιο δυναμικά και πυκνοκατοικημένα περιφερειακά κέντρα της Ελβετίας. Αυτό θα δώσει μεγάλη πολιτική βαρύτητα στην ιδέα.
Θα δείξει ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένες πρωτοβουλίες (όπως στη Γενεύη ή Neuchâtel), αλλά για γενικευμένη τάση, ότι όλο και περισσότεροι πολίτες και καντόνια αναγνωρίζουν την ανάγκη για “ψηφιακό δικαίωμα” που υποστηρίζει, και δεν καταργεί, την ανθρώπινη ελευθερία.
Θα αποτελέσει ισχυρό μήνυμα προς ομοσπονδιακό επίπεδο: ότι υπάρχει περιθώριο, βάρος και δημοκρατική αποδοχή για την υιοθέτηση του δικαιώματος σε επίπεδο ελβετικής συνομοσπονδίας. Με άλλα λόγια, μπορεί να επηρεάσει μελλοντικές προσπάθειες ή και να ξανανοίξει τη συζήτηση στο ομοσπονδιακό Σύνταγμα.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η 30η Νοεμβρίου 2025 δεν είναι απλώς μια τοπική ψηφοφορία· είναι ένα πολιτικό και νομικό πείραμα με διεθνή σημασία, που μπορεί να καθορίσει τη μορφή της “ψηφιακής πολυφωνίας” στον 21ο αιώνα.

Ζ.- Η Ελλάδα στο σταυροδρόμι: προς ψηφιακή κυριαρχία ή προς ψηφιακή υποταγή;

Με βάση τα παραπάνω, προκύπτουν δύο νομικο-πολιτικές θέσεις για την ελληνική πραγματικότητα:

Η υποχρεωτικότητα είναι επιστημονικά και πολιτικά προβληματική.
Από νομική άποψη, η υποχρεωτική χορήγηση ψηφιακής ταυτότητας και προσωπικού αριθμού χωρίς δικαίωμα άρνησης περιορίζει την αυτονομία του ατόμου, υπονομεύει την ελευθερία της επιλογής και μπορεί να συγκρούεται με θεμελιώδεις αρχές προστασίας δεδομένων, ανωνυμίας και ιδιωτικότητας.

Από πολιτική άποψη, η υποχρεωτικότητα μετατρέπει τον πολίτη σε “ψηφιακό υποκείμενο” υπό διαρκή καταγραφή, παρακολούθηση και ρύθμιση, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αποκλεισμό κοινωνικό, στιγματισμό ή αδυναμία άσκησης των δικαιωμάτων του χωρίς συμμόρφωση.

Η ανάγκη για επαναπροσέγγιση: κατοχύρωση δικαιωμάτων, όχι καταναγκασμών.
Η εμπειρία της Ελβετίας δείχνει ότι υπάρχει δρόμος να θεμελιωθεί το δικαίωμα στην ψηφιακή ακεραιότητα, ως συνταγματικό δικαίωμα, με έμφαση στην επιλογή, την προστασία, την αυτονομία.

Για την Ελλάδα, μια τέτοια προσέγγιση θα σήμαινε να επιτραπεί στους πολίτες να έχουν εναλλακτική: είτε να υιοθετήσουν την ψηφιακή ταυτότητα, είτε να κρατήσουν την «αναλογική» υπόστασή τους χωρίς να χάνουν δικαιώματα. Να υπάρξει διάκριση ανάμεσα στην ψηφιακή διακυβέρνηση ως επιλογή και στην ψηφιακή ταυτοποίηση ως υποχρέωση.

Αυτό φυσικά απαιτεί νομική μεταρρύθμιση, νομική αναγνώριση δικαιωμάτων, και πολιτική βούληση.

Συμπέρασμα

Η αναγνώριση της ψηφιακής ακεραιότητας ως δικαιώματος, και ειδικά του δικαιώματος σε “offline ζωή”, δεν είναι μια γραφική, τεχνοφοβική αντίδραση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά μια σοβαρή αναγκαιότητα για τη δημοκρατία, την ελευθερία, και την αξιοπρέπεια του ατόμου.

Η Ελβετία, με τις πρωτοβουλίες σε καντόνια όπως Γενεύη, Neuchâtel και πιθανώς Ζυρίχη, δείχνει ότι μπορεί να υπάρξει θεσμική ισορροπία ανάμεσα στην καινοτομία και τα δικαιώματα, ανάμεσα στο “ψηφιακό” και στο “ανθρώπινο”.

Η Ελλάδα, αντίθετα, κινδυνεύει να μετατρέψει την ταυτότητα και την εξυπηρέτηση από δημόσιες υπηρεσίες σε σύστημα αναγνώρισης και συμμόρφωσης: μια μορφή ψηφιακής υποταγής.

Αν ο στόχος είναι όντως η τεχνολογική πρόοδος και η “εκσυγχρονισμένη διοίκηση”, όπως η Κυβέρνηση διατείνεται, τότε δεν μας χρειάζεται η υποχρεωτικότητα· χρειάζεται νομική κατοχύρωση των δικαιωμάτων που προστατεύουν τον πολίτη, όχι με όρους διοικητικής ευκολίας, αλλά με όρους δημοκρατικών εγγυήσεων.

Σε διαφορετική περίπτωση, η υποχρεωτική χρήση τη ψηφιακής ταυτότητας και του προσωπικού αριθμού θα οδηγήσει όχι σε “ψηφιακή δημοκρατία”, αλλά σε “ψηφιακή βιοεξουσία”. Και αυτή στο όχι πολύ μακρινό μέλλον σε τεχνοφασισμό!

* Αντιπρόεδρος ΑΠ ε.τ.


ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: "γιατί Πατέρα μας αγάπησες μίαν άλλην ¨γυναίκα μοντέρνα¨;"

 



το δεύτερο χειρόγραφο  πριν τα "ΣΗΜΕΙΑ των ΚΑΙΡΩΝ " του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ..πρέπει να διαβαστεί λέξη - λέξη ενόψει της  επίσκεψης του Πάπα στην Πόλη 


ΟΣΟΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΎΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ..ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΠΛΗΓΕΣ ...

ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΠΟΝΟ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΟΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΑΣ ΣΥΜΠΟΝΑΕΙ ΖΩΝΤΑΝΑ


( επιστολή πού στάλθηκε πρός τόν Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, προηγούμενο τότε τής Ιεράς Μονής Πετράκη καί ιδρυτή τού ” Ορθόδοξου τύπου” απ΄ όπου τελευταία ή επιστολή αυτή δημοσιεύτηκε)

" Επειδή βλέπω τον μεγάλον σάλον που γίνεται εις την Εκκλησίαν μας, εξ αιτίας των διαφόρων φιλενωτικών κινήσεων και των επαφών του Πατριάρχου μετά του Πάπα, επόνεσα κι εγώ σαν τέκνον Της και εθεώρησα καλόν, εκτός από τις προσευχές μου, να στείλω κι ενα μικρό κομματάκι κλωστή (που έχω σαν φτωχός μοναχός), δια να χρησιμοποιηθή κι αυτό, έστω και για μια βελονιά, δια το πολυκομματιασμένο φόρεμα της Μητέρας μας.

Πιστεύω ότι θα κάμετε αγάπην και θα το χρησιμοποιήσετε δια μέσου του θρησκευτικού σας φύλλου. Σας ευχαριστώ.

Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη εν πρώτοις απ όλους, που τολμώ να γράφω κάτι, ενώ δεν είμαι ούτε άγιος, ούτε θεολόγος.

Φαντάζομαι ότι θα με καταλάβουν όλοι, ότι τα γραφόμενά μου δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας βαθύς μου πόνος δια την γραμμήν και κοσμικήν αγάπην, δυστυχώς, του πατέρα μας κ. Άθηναγόρα.

Όπως φαίνεται, αγάπησε μίαν άλλην γυναίκα μοντέρνα, που λέγεται Παπική Εκκλησία διότι η Ορθόδοξος Μητέρα μας δεν του κάμνει καμμίαν εντύπωσι, επειδή είναι πολύ σεμνή. Αυτή η αγάπη, που ακούσθηκε από την Πόλι, βρήκε απήχησι σε πολλά παιδιά του, που την ζουν εις τας πόλεις. Άλλωστε αυτό είναι και το πνεύμα της εποχής μας : η οικογένεια να χάση το ιερό νόημα της από τέτοιου είδους αγάπες, που ως σκοπόν εχουν την διάλυσιν και οχι την ένωσιν.

Με μια τέτοια περίπου κοσμική αγάπη και ο Πατριάρχης μας φθάνει στη Ρώμη. Ενώ θα έπρεπε να δείξη αγάπη πρώτα σε μας τα παιδιά του και στη Μητέρα μας Εκκλησία, αυτός, δυστυχώς, έστειλε την αγάπη του πολύ μακριά. Τό αποτέλεσμα ήταν να αναπαύση μεν όλα τα κοσμικά παιδιά, που αγαπούν τον κόσμον και έχουν την κοσμικήν αυτήν αγάπην, να κατασκανδαλίση όμως όλους εμάς, τα τέκνα της ορθοδοξίας, μικρά και μεγάλα, που έχουν φόβο Θεού…

Μετά λύπης μου από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό.

Ξέρουν όμως, να ομιλούν για αγάπη και ενότητα ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει.

Θα ήθελα να παρακαλέσω θερμά όλους τους φιλενωτικούς αδελφούς μας :

Επειδή το θέμα της ενώσεως των Εκκλησιών είναι κάτι το πνευματικόν και ανάγκην έχουμε πνευματικής αγάπης, ας το αφήσουμε σε αυτούς που αγαπήσανε πολύ τον Θεόν και είναι θεολόγοι, σαν τους Πατέρας της Εκκλησίας, και όχι νομολόγοι που προσφέρανε καί προσφέρουν ολόκληρο τον εαυτόν τους εις την διακονίαν της Εκκλησίας (αντί μεγάλης λαμπάδας), τους οποίους άναψε το πυρ της αγάπης του Θεού και όχι ο αναπτήρας του νεωκόρου.

Ας γνωρίζωμεν οτι δεν υπάρχουν μόνον φυσικοί νόμοι, αλλά και πνευματικοί. Επομένως, η μέλλουσα οργή του Θεού δεν μπορεί να αντιμετωπισθή με συνεταιρισμόν αμαρτωλών (διότι διπλήν οργήν θα λάβωμεν), αλλά με μετάνοιαν και τήρησιν των εντολών του Κυρίου.

Επίσης, ας γνωρίσωμεν καλά ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν. Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές.

Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί. Όμως δεν είναι ανησυχητικόν. Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει.

Δεν είναι Ναός, που κτίζεται από πέτρες, άμμο και ασβέστη από ευσεβείς και καταστρέφεται με φωτιά βαρβάρων, αλλά είναι ο ίδιος ο Χριστός. «Και ο πεσών επί τον λίθον τούτον συνθλασθήσεται, εφ ον δ’ αν πέση λικμήσει αυτόν» (Ματθ. καί 44-45).

Ο Κύριος, όταν θα πρέπη, θα παρουσίαση τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγόριους Παλαμάδες, δια να συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, δια να ομολογήσουν την Ορθόδοξον Πίστιν, να στερεώσουν την Παράδοσιν και να δώσουν χαράν μεγάλην εις την Μητέρα μας.

Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από αυτήν, εξ αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην οτι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φοράν που θα πταίη ο Πατριάρχης.

Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσι ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπον του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό νομίζω, είναι παράλογον.

Εάν δια την α ή την β λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες – Θεός φυλάξει! – θα ξεπεράσωμε και τους Προτεστάντες ακόμη.

Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει…

Δυστυχώς, έχουμε πολλές « εκκλησίες » στην εποχή μας. Δημιουργήθηκαν είτε από μεγάλες ομάδες ή και από ένα άτομο ακόμη. Επειδή συνέβη στο καλύβι των (ομιλώ δια τα εν Αγίω Όρει συμβαίνοντα) να υπάρχη και ναός, ενόμισαν οτι μπορούν να κάνουν και δική τους ανεξάρτητη Εκκλησία.

Εάν οι φιλενωτικοί δίνουν το πρώτο πλήγμα στην Εκκλησία, αυτοί, οι ανωτέρω, δίνουν το δεύτερο.

Ας ευχηθούμε να δώση ο Θεός τον φωτισμόν Του σε όλους μας και εις τόν Πατριάρχην μας κ. Αθηναγόραν δια να γίνη πρώτον η ένωσις αυτών των «εκκλησιών», να πραγματοποιηθή η γαλήνη ανάμεσα στο σκανδαλισμένο ορθόδοξο πλήρωμα, η ειρήνη και η αγάπη μεταξύ των Ορθοδόξων Ανατολικών Εκκλησιών και κατόπιν ας γίνη σκέψις δια την ένωσιν μετά των άλλων «Όμολογιών», εάν και εφ όσον ειλικρινώς επιθυμούν να ασπασθούν τό Ορθόδοξον Δόγμα.

Θα ήθελα ακόμη να ειπώ, οτι υπάρχει και μια τρίτη μερίδα μέσα εις την  μας. Είναι εκείνοι οι αδελφοί, που παραμένουν μεν πιστά τέκνα Αυτής, δεν έχουν όμως συμφωνίαν πνευματικήν αναμεταξύ τους.

Ασχολούνται με την κριτικήν ο ένας του άλλου και όχι δια το γενικώτερον καλόν του αγώνος. Παρακολουθεί δε ο ένας τον άλλον (περισσότερον από τον εαυτόν του) εις το τι θα ειπή ή τι θα γράψη δια να τον κτυπήση κατόπιν αλύπητα.Ενώ ο ίδιος αν έλεγε ή έγραφε τό ίδιο πράγμα, θα το υπεστήριζε και με πολλές μάλιστα μαρτυρίες της Αγίας Γραφής και των Πατέρων.

Το κακό που γίνεται είναι μεγάλο, διότι αφ ενός μεν αδικεί τον πλησίον του, αφ ετέρου δε και τον γκρεμίζει μπροστά στα μάτια των άλλων πιστών. Πολλές φορές σπέρνει και την απιστία στις ψυχές των αδυνάτων, διότι τους σκανδαλίζει.

Δυστυχώς, μερικοί από εμάς έχουμε παράλογες απαιτήσεις από τους άλλους. Θέλουμε οι άλλοι να έχουν τον ίδιο με εμάς πνευματικόν χαρακτήρα. Όταν κάποιος άλλος δεν συμφωνεί με τον χαρακτήρα μας δηλαδή ή είναι ολίγον επιεικής ή ολίγον οξύς, αμέσως βγάζομε το συμπέρασμα ότι δεν είναι πνευματικός άνθρωπος.

Όλοι χρειάζονται εις την Έκκλησίαν.

Όλοι οι Πατέρες προσέφεραν τας υπηρεσίας των εις Αυτήν. Και οι ήπιοι χαρακτήρες και οι αυστηροί.

Όπως δια το σώμα του ανθρώπου είναι απαραίτητα και τα γλυκά και τα ξινά και τα πικρά ακόμη ραδίκια (τό καθένα έχει τις δικές του ουσίες και βιταμίνες), έτσι και δια το Σώμα της Εκκλησίας.

Όλοι είναι απαραίτητοι.

Ο ένας συμπληρώνει τον πνευματικόν χαρακτήρα του άλλου καί όλοι είμεθα υποχρεωμένοι να ανεχώμεθα όχι μόνον τον πνευματικόν του χαρακτήρα, αλλά ακόμη και τις αδυναμίες, που έχει σαν άνθρωπος.
Και πάλιν έρχομαι να ζητήσω ειλικρινώς συγγνώμην από όλους, διότι ετόλμησα νά γράψω. Εγώ είμαι ένας απλός μοναχός και το έργον μου είναι να προσπαθώ, όσο μπορώ, να απεκδύωμαι τόν παλαιόν άνθρωπον και να βοηθώ τους άλλους και την Εκκλησίαν, μέσω του Θεού δια της προσευχής.

Αλλά επειδή έφθασαν μέχρι το ερημητήριό μου θλιβερές ειδήσεις δια την Αγίαν Ορθοδοξίαν μας επόνεσα πολύ και εθεώρησα καλό να γράψω αυτά που ένοιωθα.

Ας ευχηθούμε όλοι να δώση ο Θεός την χάριν Του και ο καθένας μας ας βοηθήση με τον τρόπον του δια την δόξαν της Εκκλησίας μας.

Μέ πολύν σεβασμόν προς όλους

Εν Αγίω όρει τη 23η Ιανουαρίου 1969

Παϊσιος μοναχός" 

( επιστολή πού στάλθηκε πρός τόν Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, προηγούμενο τότε τής Ιεράς Μονής Πετράκη καί ιδρυτή τού ” Ορθόδοξου τύπου” απ΄ όπου τελευταία ή επιστολή αυτή δημοσιεύτηκε)

ΠΗΓΗ https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/agios-gerontas-pa%CE%90sios-dite-tin-epistoli-tou-gia-tin-papiki-ekklisia-ke-ton-orthodoxo-patriarchi-athinagora/#goog_rewarded

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ :"είναι εποχή τελευταίας ομολογίας ..αν προδώσουμε την ΠΙΣΤΗ μας καλύτερα να μην είχαμε γεννηθεί στον κόσμο αυτό "

Σπάνιο βίντεο 
Αξίζει να  δείτε όλη την μαρτυρία και στο τέλος αυτής υπάρχει η παραπάνω επισήμανση. 


οι τρεις τελευταίες συγκλονιστικές μέρες του Νοεμβρίου του 2025

 


Καταλάβατε αδελφοί προς τα που τρέχουμε; 

Καταλάβατε που μας σέρνουν; 

Καταλάβατε ότι τα πάντα γίνονται ερήμην μας και  "δημοκρατικά";

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Ενώ η σωτηρία της ψυχής μας είναι μεγάλο πράγμα , είναι όμως προσωπική υπόθεση του καθενός απέναντι στο Προσωπικό Νούμερο της καθυποταγής  στην επανεκκίνηση του πολιτισμού από τα σκοτεινά κέντρα του αιώνος τούτου του απατεώνος.

Υπάρχει όμως συλλογική ευθύνη, όταν παγκόσμια γεγονότα ανατροπών μας περικυκλώνουν για να μας  φέρουν πιο γρήγορα προς τον πραγματικό και νοητό άδη της καθημερινότητας των ημερών .

ΕΞΗΓΟΥΜΕΘΑ συντόμως γιατί ο πλατυασμός κουράζει , απλώς ενημερώνουμε ότι μπροστά μας βρίσκονται τρεις μέρες χρονικά ορόσημα για να αλλάξουν όλα όσα γνωρίζαμε και με όσα τόσα χρόνια διαπορεύομαστε.

Γεωπολιτικά και Εκκλησιαστικά γεγονότα συγκλίνουν στην ώρα 0 

ΚΙΕΒΟ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025

Στις 27 Νοεμβρίου ο πολύς ηθοποιός πρωθυπουργός  Ζελένσκι πρέπει να αποφασίσει αν είναι με τον χωροφύλακα ή τον αστυφύλακα , αν συμφωνεί δηλαδή  με τον το σχέδιο  "δήθεν ειρήνευσης " της Ρωσίας - ΗΠΑ  με τους 28 όρους του ή αν θα ευθυγραμμιστεί με την πολεμική προθυμία της ΕΕ να αντιπαρατεθεί εσαεί με την στρατιωτική μηχανή της Ρωσίας;

Να το πούμε απλουστευμένα ..αυτή την στιγμή οι Βρυξέλλες κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα γιατί οι μυστικές συμφωνίες Τραμπ - Πούτιν  για την Ουκρανία  τινάζουν στον αέρα όλο το πολεμικό σκηνικό που στήνεται από μια ΕΕ που από Οικονομική ένωση έγινε ξαφνικά Στρατοκρατικός συνεταιρισμός κατά της Ρωσίας.

Άραγε του λαούς των Ευρωπαίων τους ρώτησαν;

Ανάμεσα σε όλα αυτά  είναι το "κεφάλι" του Ζελένσκι  που δεν θέλει ο ίδιος να το χτυπούν σαν μπάλα του Ράγκμπι στις πλατείες του Κιέβου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025 

28 με 30 Νοεμβρίου  οι "μεγαλοπρεπείς ιεροτελεστίες" στην Νίκαια της Βιθυνίας και μετά στο Φανάρι για τις εκδηλώσεις στην μνήμη των 1700 ετών από την συμπλήρωση της  Α΄ Οικουμενικής Σύνοδου.

"ζηλεύουμε" αδελφοί που οι μέρες μας δεν έχουν τέτοιους μεγάλους Αγίους εκείνων των Οικουμενικών Συνόδων που έσωσαν το  ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΔΟΓΜΑ  και  ο ζήλος τους απέναντι στην αίρεση έφερε ένα πράο Άγιο Νικόλαο " εικόνα πραότητος στο απολυτίκιο του" να ρίχνει μια φοβερή καρπαζιά στον ανεπαίσχυντο αιρεσιάρχη Αρείο.

Καθ οδόν  προς την ΠΟΛΗ  όμως και ο "αρχιεπίσκοπος Ρώμης" όπως τον προσφωνούν πλέον και σκανδαλίζουν αρκετοί "νεο- οικουμενικό - λάγνοι", ώστε να παρευρεθεί  ο ίδιος μετά της εντιμοτάτης συνοδείας του (έτσι εκφράζεται η εκκλησιαστική γλώσσα) στις εορταστικές εκδηλώσεις στην ΠΟΛΗ και τα περίχωρα της.

ο Λέων ο αμερικανός είναι λίγο τζαναμπέτης σε σχέση με τον εκδηλωτικό πρώην μακαρίτη Φραγκίσκο  γιατί όπως φαίνεται θέλει να γίνεται το δικό του...το γνωρίζουν αυτό οι δικοί μας παπόφιλοι.

Έτσι ο Ποντίφηκας Ρώμης έστειλε πριν πάει στην ΠΟΛΗ πριν καιρό μήνυμα από το Βατικανό με ειδική και προσεγμένη  έκφραση  " θα παρευρεθώ στις εορταστικές εκδηλώσεις με σκοπό να συζητήσουμε για ένα Κύριο , μία Πίστη , ένα Βάπτισμα " ..σαν να λέει στους δικούς μας "μην χάνουμε χρόνο  με μαζώξεις διαθρησκειακές και λόγια , άντε να αποφασίσουμε γρήγορα για την ένωση και να το αναγγείλουμε στον πλανήτη" 

Αδελφοί οι τρεις τελευταίες συγκλονιστικές μέρες του Νοεμβρίου του 2025  έχουν να γράψουν πολλά στην παγκόσμια ιστορία.

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΓΙΔΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΈΣ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΜΕ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΌ ΤΩΝ ΨΥΧΏΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ 

Οι χωματένιες εξουσίες σχεδίασαν, αλλά τον τελευταίο λόγο τον έχει ο Αρχηγός και ο Τελειωτής της Ιστορίας Κύριος μας Ιησούς Χριστός.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για την ημέρα .. η ΠΑΝΑΓΙΑ θα  μας σώσει με ΕΚΤΑΚΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑΥΜΑ γιατί πρέπει η Ελλάδα  να μείνει και να γίνει ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ όλων των Λαών της Οικουμένης κατα πώς τα είπε ο Αντι-οικουμενιστής (για αυτό και καταδιωκώμενος ) ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ .

( ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από την ημέρα των ΕΙΣΟΔΙΩΝ της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ)

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας    


  

  

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

ότι έπαθε το Ιράκ (και το Ιράν) στρώνουν για να πάθει η τουρκία - ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ

 

" ό,τι έπαθε το Ιράκ, το ίδιο θα πάθει και η Τουρκία" ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ: 
Σε υψηλό επίπεδο συναγερμού βρίσκεται η Τουρκία, μετά την αποκάλυψη από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΜΙΤ), σε συνεργασία με την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία (TEM) της Τουρκικής Εθνικής Αστυνομίας, εκτεταμένης επιχείρησης κατασκοπείας που θυμίζει τις μεθόδους της Mossad κατά της Hezbollah στον Λίβανο.

Η επιχείρηση, που έλαβε χώρα το πρωί της 25ης Νοεμβρίου 2025 στην Κωνσταντινούπολη, είχε ως στόχο τέσσερα άτομα που φέρονται να συνδέονται με την υπηρεσία πληροφοριών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (UAE).
Όπως έγινε γνωστό, οι ύποπτοι χρησιμοποιούσαν ψεύτικα προφίλ και τηλεφωνικές γραμμές που αποκτήθηκαν από τουρκική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για να συλλέξουν ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού και ανώτατων Τούρκων αξιωματούχων που εργάζεται σε κρίσιμους κυβερνητικούς θεσμούς, όπως η αμυντική βιομηχανία και το Υπουργείο Εξωτερικών.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Γενικής Εισαγγελίας της Κωνσταντινούπολης, τρεις από τους τέσσερις ύποπτους με καταγωγή από τα ΗΑΕ συνελήφθησαν, ενώ για τον τέταρτο, που βρίσκεται στο εξωτερικό, εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης.....

Οι τουρκικές αρχές χαρακτήρισαν τις ενέργειες των ΗΑΕ ως «στρατιωτική και πολιτική κατασκοπεία», υπογραμμίζοντας ότι οι δραστηριότητες στόχευαν καίριους τομείς της χώρας.
Η χρονική στιγμή της επιχείρησης δείχνει τις εντάσεις στις σχέσεις Τουρκίας–ΗΑΕ, παρά την πρόσφατη οικονομική συνεργασία.
Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί πως οι σχέσεις των μυστικών υπηρεσιών των ΗΑΕ με τη Mossad είναι ΑΡΙΣΤΕΣ.
Και εύλογα, η εξέλιξη αυτή έχει σημάνει συναγερμό, καθώς υπενθυμίζει ότι η πρόσβαση της Mossad σε βιογραφικά στοιχεία στελεχών της Hezbollah, αλλά και ανώτατων κρατικών αξιωματούχων του Ιράν, είχε οδηγήσει πριν από λίγους μήνες στην εξουδετέρωσή τους.


Καραφείζης Βασίλειος, ταξίαρχος ε.α., Διδυμότειχο, Έβρου: Την 10η Ιανουαρίου 1992
έλαβε χώρα η έξης συνομιλία μεταξύ του Γέροντος και εμού:
«Γέροντα, πώς βλέπετε τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας»; «Έ, καλό θα βγει για την
Ελλάδα». «Τι γίνεται με το "μουσουλμανικό τόξο"; Υπάρχει κίνδυνος για μας;»
«Καλό και απ' αυτό θα βγει». Επειδή προβληματίσθηκα και δεν κατάλαβα το νόημα των
λόγων του, μου εξήγησε στη συνέχεια ότι:
«Ο διάβολος επιθυμεί την καταστροφή του ανθρώπου. Πάντα, όμως, ο Θεός δεν
επιτρέπει να γίνει έτσι, όπως το θέλει ο διάβολος. Άλλα τι κάνει; Παραχωρεί στο διάβολο το
δικαίωμα να κάνη κακό μέχρις ενός σημείου, γιατί από το κακό αυτό θα προκύψει κάτι καλό.
Είπε πώς ό,τι έπαθε το Ιράκ, το ίδιο θα πάθει και η Τουρκία από μία συμμαχική δύναμη
και κυρίως από τους Αμερικανούς. Θα χάσει ακόμη και τους πατροπαράδοτους φίλους
της, τους Γερμανούς».
Είπε, επίσης, ότι: «Στην Ιταλία θα παρουσιασθεί ένας νέος Μουσολίνι, στη Γερμανία ένας νέος Χίτλερ και η ΕΟΚ (τώρα Ε.Ε.) θα διαλυθεί». H ΕΟΚ, είπε, δεν έχει καμμία σχέση με την
Αμερική. Η Αμερική μοιάζει μ' έναν αργαλειό, που αφομοιώνει όλα τα κουρέλια, ενώ
στην ΕΟΚ υπάρχουν αντιτιθέμενα και διαπλεκόμενα συμφέροντα. «Πήγατε, Γέροντα,
στην Τουρκία»; «Ναι, πήγα. ο πατέρας μου πολέμησε τους Τσέτες». «Άραγε, Γέροντα, θα
ξαναπάμε πίσω»;
Μετά την ερώτηση μου αυτή, ο Γέροντας πήγε αμέσως μέσα στο κελλί και
έφερε ένα μικρό τετραδιάκι, γραμμένο στα φαρασιώτικα ή στα τούρκικα, με προφητείες του
αγίου Αρσενίου (του Καππαδόκη) από το 1901 έως το 1923. Το τετραδιάκι εκείνο
περιελάμβανε γεγονότα που συνέβησαν την εποχή εκείνη, καθώς και προφητείες
μελλοντικές. Ο Γέροντας μου έδειξε τι έγραφε για το 1922: «Φέτος η πατρίδα μας θα χαθεί
και θα μας διώξουν, αλλά θα πάμε πάλι». (σελ. 279)

Ο Γέροντας Παίσιος ο Αγιορείτης(μαρτυριες)


Μαρτυρίες Προσκυνητών

Όσιος Παίσιος ο Αγιορείτης (1924-1994)  Μαρτυρίες προσκυνητών τ.Α΄.


Ο συγγραφέας, επισμηναγός ε.α. Νικόλαος Α. Ζουρνατζόγλου σημειώνει στον πρόλογό του:


«Τo ιστορικό της όλης προσπάθειάς μου, καρπός της οποίας υπήρξε το παρόν βιβλίο, έχει ως εξής: Γνώρισα τον μακαριστό Γέροντα Παΐσιο το 1988. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ακούγοντας προσκυνητές και αγιορείτες πατέρες να αφηγούνται διάφορες προσωπικές εμπειρίες για τον θεοφόρο Γέροντα, αισθάνθηκα την ανάγκη νσ συγκεντρώσω τις μαρτυρίες αυτές. Με θέρμη καρδίας άρχισα τη συλλογή, η οποία υπήρξε επίπονη, διότι απαιτούσε πολύ χρόνο καί συχνές μετακινήσεις στούς τόπους διαμονής των ανθρώπων που προσφέρθηκαν να καταθέσουν τις μαρτυρίες τους. Πολύ σύντομα, στην ἀρχή ακόμη της έρευνάς μου, συνειδητοποίησα τον πνευματικό θησαυρό που έκρυβαν οι μαρτυρίες των προσκυνητών. Διότι σε κάθε μαρτυρία βρίσκει κανείς απαντήσεις σέ διάφορους προβληματισμούς, ενώ παράλληλα μας προετοιμάζουν, ενδυναμώνουν καί μας εμψυχώνουν για τα επερχόμενα, που τόνιζε κατ᾿ επανάληψιν ο Γέροντας ότι θα ζήσουμε».

Δοχείον Θείας Χάριτος

Στον πρόλογο του βιβλίου ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Αντώνιος σημειώνει:

“… Θεωρούµε, όµως, οφειλήν προς τον αγιορείτην  Γέροντα Παΐσιον και εις µνηµόσυνον τούτου, να είπωµεν µετά βεβαιότητος, ότι εις το πρόσωπόν του συνεκέντρωνεν την ποικιλίαν του ἀποστόλου, του  προφήτου, του ευαγγελιστού, του διδασκάλου και, προ πάντων, του πατρός. Όλη η ζωή του  Γέροντος ήτο αναστάσιµος. Εµαρτύρει την Ανάστασιν, ήτο δηλαδή, «τύπος Αναστάσεως», ο  οποίος επτέρωνε µε ελπίδας όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους που τον επεσκέπτοντο.

…ο Γέροντας Παΐσιος είχε και τα αληθή χαρίσµατα της διοράσεως, της διακρίσεως και της προοράσεως  του Παρακλήτου.

… Καί τούτο, διότι ο πατήρ Παΐσιος έζη µε ταπεινοφροσύνην, αγάπην, νηστείαν, προσευχήν αδιάλειπτον, µε καρδιακόν πένθος, υπακοήν και µε συχνήν συµµετοχήν εις το Μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας. Έγινε, δηλαδή, δοχείον  της Θείας Χάριτος᾽᾽.

ΠΗΓΗ