Ελληνορωμαϊκά!
ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025
ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ ; ή είμαστε με τα καλά μας; ΒΙΝΤΕΟ
η διάγνωση μπήκε "πεθαίνουμε" , το ερώτημα είναι πώς θα γίνει η "νεκρανάσταση" της Ελλάδος και η δική μας;
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ για την Θεσσαλονίκη εν μέσω προκλήσεων
Παρουσιάστηκε ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ σε πνευματικό του παιδί παραμονές της εορτής του και είπε...
"πολλοί Άγιοι κατεβαίνουν και μας βοηθούν!!" και δεν τους βλέπουμε
η εποχή μας σήμερα είναι των σούπερ ΑΓΙΩΝ...- "Ο Θεός θα επιβάλλει τη Nέα Tάξη των Αγίων"
2 Δεκεμβρίου μνήμη του Γέροντα που τα έλεγε ορθά - κοφτά
Πολλές φορές παλαιότερα, ἀλλά καί τώρα, ‘‘πετάω’’ στό Ἅγιον Ὄρος - ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
" Σύννεφα γύρω ἀπ᾿ τόν Ἄθωνα τά μοσχολίβανα!"
«Πολλές φορές παλαιότερα, ἀλλά καί τώρα, ‘‘πετάω’’ στό Ἅγιον Ὄρος πάνω ἀπ᾿ τόν Ἄθωνα καί προσεύχομαι μαζί μέ τούς Ἁγιορεῖτες πατέρες. Αἰσθάνομαι πολύ τή χάρη τῶν ἀσκητῶν καί τά θυμιάματα πού εὐωδιάζουν, καθώς ἀνεβαίνουν στόν οὐρανό. Σύννεφα γύρω ἀπ᾿ τόν Ἄθωνα τά μοσχολίβανα! Αὐτά τά μέρη ἄλλοτε τά βάδιζαν ἅγιοι μέ μεγάλη ἀφοσίωση καί προσευχή στόν Θεό. - ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Ο Άγιος Πορφύριος αγναντεύοντας τα αγαπημένα του Καυσοκαλύβια από την αυλή της Καλύβης του.
Tοῦ Δικαίου τῆς Ἱ. Σκήτης Ἁγίας Τριάδος, Γέροντος Παταπίου Καυσοκαλυβίτου
ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/agioritika-nea/47047-o-osios-porfyrios-os-kafsokalyvitisΣτήν ἀρχή τῆς μοναχικῆς ἀλλά καί στό τέλος τῆς ἐπίγειας ζωῆς του ἀσκήθηκε στήν Ἱερά Σκήτη Ἁγίας Τριάδος τῶν Καυσοκαλυβίων μία ἀπό τίς σημαντικότερες πνευματικές μορφές τοῦ περασμένου αἰώνα, ὁ γνωστός πλέον σ᾿ ὅλον τόν ὀρθόδοξο κόσμο ὅσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης (1906-1991).
Ἐπρόκειτο γιά ἕνα ἔκτακτο φαινόμενο θείας κλήσεως καί ζωῆς.
Γιά τή χαρισματική αὐτή μορφή, ὅμοια τῆς ὁποίας σπάνια παρουσιάζεται στήν ἐποχή μας στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, ἔχουν ἐπαξίως γραφεῖ πολλά καί θαυμαστά.
Τήν ἁγιοτόκο πλήν ἐρημική καί δυσπρόσιτη αὐτή Σκήτη τῶν Καυσοκαλυβίων ἔμελλε νά καταστήσει γνωστή ὁ ὅσιος Πορφύριος στά πέρατα τοῦ ὀρθόδοξου κόσμου μέ τήν προσωνυμία του «Καυσοκαλυβίτης».
Ἐκοιμήθη ὁσιακά στήν καλύβη τῆς μετανοίας του, τήν καλύβη Ἁγ. Γεωργίου, μετά ἀπό ἐπώδυνη ἀσθένεια, τήν ὁποία ὑπέμεινε καρτερικά, στίς 19 Νοεμβρίου (2 Δεκεμβρίου) τοῦ 1991.
Ἡ ἀγάπη του γιά τόν τόπο τῆς μετανοίας του ἀλλά καί ἡ ταπεινοφροσύνη του ἦταν τέτοια ὥστε, προγνωρίζοντας τό τέλος του, ἀπομακρύνθηκε ἀπό τόν κόσμο, γιά νά μήν τιμηθεῖ κατά τήν τελευτή του, ἐπανερχόμενος ἐκεῖ ἀπ᾿ ὅπου ξεκίνησε τούς πνευματικούς του ἀγῶνες, στή σκήτη τῶν Καυσοκαλυβίων.
Ἡ τελευταία του προσευχή δέν ἦταν ἄλλη παρά νά τόν ἀξιώσει ὁ Θεός νά τελειώσει τή ζωή του ἐκεῖ πού γεννήθηκε πνευματικά. Καί ὁ Θεός ἄκουσε τή δέησή του. Ἐπέστρεψε καί ἐκοιμήθη ἐκεῖ ὅπου ἐκάρη μοναχός. Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία του ἐτελέστη στό σεπτό Κυριακό τῆς Σκήτης.
Ἔλεγε ὁ ὅσιος Πορφύριος, δύο μῆνες πρίν τήν ὁσιακή του κοίμηση, σέ προσφιλῆ του ἐπισκέπτη: «Αὐτό τό δωματιάκι εἶναι τό μέρος ἀπ᾿ ὅπου ξεκίνησα, ὅταν ἤμουν δεκατεσσάρων ἐτῶν καί ἀνέβηκα ἐδῶ στούς ἀείμνηστους γεροντᾶδες μου Παντελεήμονα καί Ἰωαννίκιο. Ὁ Θεός ἐπέτρεψε καί ξαναγύρισα ἐδῶ».
Καί λέγοντάς τα αὐτά τά κλειστά του μάτια γέμισαν ἀπό δάκρυα χαρᾶς, εὐγνωμοσύνης καί εὐχαριστίας στόν Θεό.
Ὁ ὅσιος Πορφύριος συνέχισε τήν ὑπερχιλιετῆ παράδοση τοῦ Ἁγιωνύμου Ὄρους καί προστέθηκε στή χρυσῆ ἁλυσίδα τῶν ὁσιακῶν Καυσοκαλυβιτικῶν μορφῶν. Ἄλλωστε ὁ ἁγιορείτικος χρόνος μόνο μέ τήν αἰωνιότητα θά μποροῦσε νά εἶναι συγχρονισμένος.
Τονίζοντας σέ ἄλλους ἐπισκέπτες τή μεγάλη ἀξία πού ἔχουν οἱ ἁγιασμένοι τόποι, ἀφοῦ εἶναι διαποτισμένοι ἀπό τή χάρη τοῦ Θεοῦ, ἔλεγε χαρακτηριστικά: «Μπαίνω γιά παράδειγμα μέσα σ᾿ ἕνα ἅγιο σπήλαιο, ὅπως τό σπήλαιο τοῦ Ἁγ. Ἀκακίου ἤ τοῦ Ἁγ. Νείλου στό Ἅγιον Ὄρος ἤ στό σπήλαιο τῆς Ἀποκαλύψεως καί δέν προλαβαίνω ν᾿ ἀρχίσω νά προσεύχομαι κι ἀμέσως ὁ ἁγιασμένος χῶρος μέ ἀνεβάζει στά ὕψη».
Καί συμπλήρωνε: «Πολλές φορές παλαιότερα, ἀλλά καί τώρα, ‘‘πετάω’’ στό Ἅγιον Ὄρος πάνω ἀπ᾿ τόν Ἄθωνα καί προσεύχομαι μαζί μέ τούς Ἁγιορεῖτες πατέρες. Αἰσθάνομαι πολύ τή χάρη τῶν ἀσκητῶν καί τά θυμιάματα πού εὐωδιάζουν, καθώς ἀνεβαίνουν στόν οὐρανό. Σύννεφα γύρω ἀπ᾿ τόν Ἄθωνα τά μοσχολίβανα! Αὐτά τά μέρη ἄλλοτε τά βάδιζαν ἅγιοι μέ μεγάλη ἀφοσίωση καί προσευχή στόν Θεό. Καί οἱ πέτρες, καί αὐτές ἔχουν ἐμποτισθεῖ μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ, πού προσείλκυαν οἱ ἅγιοι στόν ἑαυτό τους. Αὐτά τά πρόσωπα ἐκεῖ ἦταν ἄγγελοι τοῦ Θεοῦ σταλμένοι ἐδῶ στή γῆ. Ἔζησαν ζωή ἀγγελική. Ἔζησαν μέ ἔρωτα πρός τόν Θεό, μέ ἀγάπη, μέ ἀφοσίωση. Καθώς ξυπνάω τή νύχτα ἐδῶ στό μοναστήρι, ‘‘βλέπω’’ τό Ἅγιον Ὄρος νά ἔχει πλημμυρίσει ἀπ᾿ τή χάρη ἐξαιτίας τῶν ἑωθινῶν προσευχῶν τῶν πατέρων. Μόλις χτυποῦσε τό τάλαντο, τρέχουνε ν᾿ ἀκούσουνε ‘’Ἐξεγερθέντες τοῦ ὕπνου’’ κι ἀρχίζουνε μέ λαχτάρα, μέ ἀγάπη, μέ χαρά τίς προσευχές. Τί νά σᾶς πῶ! Ἀνοίγει ὁ Παράδεισος!».
Διηγοῦνται γιά τόν ὅσιο Πορφύριο ὅτι ὅσες φορές ὁ Ἅγιος μιλοῦσε στούς ἐπισκέπτες του στό Μήλεσι γιά τή σκήτη τῶν Καυσοκαλυβίων αἰσθανόταν μιά χαρακτηριστική χαρά, ἀνάπαυση, πνευματική ἡδονή.
Ἦταν τό προσφιλές του θέμα. Καμμιά συζήτηση δέν τόν ἔθελγε περισσότερο ἀπό ἐκείνην, πού ἀναφερόταν στό Ἅγιον Ὄρος καί ἰδιαίτερα στά Καυσοκαλύβια.
Κάποτε σέ ἐπισκέπτες του στά Καλλίσια Ἀττικῆς ὁ Γέροντας ἔκανε μιά κατανυκτική, ἐξωτερική καί ἐσωτερική περιγραφή τῶν ἁγιορείτικων ἀγρυπνιῶν στά Καυσοκαλύβια, τότε πού, ὅπως ἔλεγε, «τό Ἅγιο Πνεῦμα ἐρχόταν καί πλημμύριζε μέ οὐράνια χαρά τίς ψυχές τῶν μοναχῶν». Καί λέγοντας αὐτά ἄφησε ἕνα ἀφυπνιστικό μήνυμα:
«Καί τώρα τό Ἅγιο Πνεῦμα θέλει νά μπεῖ στίς ψυχές μας, ὅπως καί τότε, ἀλλά σέβεται τήν ἐλευθερία μας, δέν θέλει νά τήν παραβιάσει. Περιμένει νά τοῦ ἀνοίξουμε μόνοι μας τήν πόρτα καί τότε θά μπεῖ στήν ψυχή μας καί θά τήν μεταμορφώσει».
Ὁ Δικαῖος τῆς Ἱερᾶς Σκήτης Ἁγίας Τριάδος
Γέρων Πατάπιος Καυσοκαλυβίτης
Ἀπολυτίκιον
Τόν συνάναρχον λόγον. Ἦχος πλ. α΄.
Ἰχνηλάτης τῶν πάλαι πατέρων γέγονας,
Ἁγιωνύμου τοῦ Ὄρους ἀσκήσας Σκήτη σεπτῇ,
Τριάδος τῆς Ζωαρχικῆς τῶν Καυσοκαλυβίων.
Ἄβυσσος θείων δωρεῶν,
λυτήρ δεινῶν ἀσθενειῶν,
ἐδείχθης ὦ θεοφόρε.
Πορφύριε οἰκουμένης,
πάσης ποιμήν ἡμῶν καί στήριγμα.
Κοντάκιον
Τῆ Ὑπερμάχῳ στρατηγῷ. Ἦχος πλ.δ΄.
Ἁγίων Πάντων ὁ χορός νῦν εὐφραινέσθωσαν
καί ὀρθοδόξων τά πληρώματα χαιρέτωσαν,
ὅτι ἄρτι τῇ Ἐκκλησίᾳ, λαμπρός ἀστήρ ἐφάνη,
Τριάδος τῆς Ἁγίας Σκήτης σεπτῆς.
τῶν Καυσοκαλυβίων κόσμος φανείς.
Διό κράζομεν˙ χαίροις πάτερ Πορφύριε.
Μεγαλυνάριον
Χαῖρε καί εὐφραίνου Σκήτη λαμπρά,
Καυσοκαλυβίων, ἐν σοί ηὔγασεν ἀληθῶς,
ἄστρον καταυγάσαν, τήν οἰκουμένην πᾶσαν,
καί πάντας ἀφυπνίζων, πρός βίον κρείττονα.

Ενθύμιο από τον πρώτο εορτασμό του Οσίου Πορφυρίου στο Κυριακό της Σκήτης Καυσοκαλυβίων. 2 Δεκεμβρίου 2013.
έπρεπε να το καταλάβουμε εδώ και χρόνια ότι στις πολιτικές του Ερντογάν ο Άγιος Παϊσιος έβλεπε την "πονηρή αλεπού".
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Μιλούν για Τρίτο Παγκόσμιο - ευκαιρία να ξεδιψάσει η Ευρώπη με Ναρκό -Πετρέλαιο;
Κόκκινο συναγερμό σήμανε η ΕΚΤ για δολαριακό σοκ 1,4 τρισ. στις ευρωπαϊκές τράπεζες
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΔΗΣΣΟΥ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ "ΣΑΝ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ"
Οι μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης έλαβαν ένα ξεκάθαρο προειδοποιητικό μήνυμα από την Ευρωπαίκή Κεντρική Τράπεζα (European Central Bank - ECB): μην υποθέτετε ότι το δολάριο ΗΠΑ θα παραμείνει σε ηρεμία, έρχεται νομισματική θύελλα – και βεβαιωθείτε ότι έχετε την απαιτούμενη ρευστότητα σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί.
Το παραπάνω μήνυμα καταγράφεται στο τελευταίο Financial Stability Review της ΕΚΤ, και παρότι αυτές οι εξαμηνιαίες εκθέσεις συνήθως είναι γεμάτες προσεκτική γλώσσα, αυτή εδώ δεν «μασάει» τα λόγια της.Εδώ το report της ΕΚΤ
Με το δολάριο να γίνεται πιο απρόβλεπτο – εν μέρει λόγω της πολιτικής αναταραχής γύρω από τον Donald Trump και της πίεσης προς τη Federal Reserve – η ΕΚΤ δηλώνει ότι ορισμένοι δανειστές της ευρωζώνης πρέπει να ενισχύσουν τα αποθεματικά τους τώρα, όχι αργότερα.
Γιατί η ΕΚΤ ανησυχεί για το δολάριο
Η ΕΚΤ εδώ και μήνες ρίχνει «υπονοούμενα», προτρέποντας τις τράπεζες να παρακολουθούν την έκθεσή τους στο δολάριο καθώς οι παγκόσμιες αγορές κλυδωνίζονται.
Όμως αυτή τη φορά ο τόνος άλλαξε. Το report της Fed προειδοποιεί ότι οι τράπεζες που διαχειρίζονται μεγάλες συναλλαγές σε δολάριο ενδεχομένως να χρειαστούν επιπλέον κεφάλαιο και ρευστότητα για να αντέξουν περιόδους έντονης μεταβλητότητας.
Με απλά λόγια: αν η αγορά δολαρίου «σφίξει» απροσδόκητα, αυτές οι τράπεζες πρέπει να παραμείνουν σε θέση να συνεχίσουν να δανείζουν, να συναλλάσσονται και να λειτουργούν – ακόμη κι αν η χρηματοδότηση από αλλού στερέψει.
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025
απλώς το μεταφέρουμε : "έφυγε ο Πάπας από την ΠΟΛΗ, έρχονται τα άλλα"
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Ο Ποντίφηκας Ρώμης ήταν πάντοτε προάγγελος γεωπολιτικών εξελίξεων, ενώ έρχεται σαν " άγγελος ειρήνης " πολλές φορές.
Το πρώτο επίσημο ταξίδι της Παποσύνης του Λέοντα στην Τουρκία σηματοδοτεί πάρα πολλά πέραν από τις εορταστικές εκδηλώσεις που έγιναν εκεί για τα 1700 χρόνια από την Α΄Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας.
η ΝΙΚΑΙΑ του 325 νίκησε την αίρεση
η ΝΙΚΑΙΑ του 2025 κυοφορεί προυποθέσεις να ανακατευθεί όλος ο γεωπολιτικός χώρος των ΣΤΕΝΩΝ , της Μαύρης Θάλασσας , το ΑΙΓΑΙΟ και τα Βαλκάνια.
Το κακό εξαπλώνεται μάλιστα και στην Μέση Ανατολή.
Η αποστασιοποίηση της Ρωσικής εκκλησίας και πολλών Πατριαρχείων από τις πρόσφατες εκδηλώσεις της Νίκαιας είναι τα πρώιμα σημεία καταιγιστικών εξελίξεων.
Από την στιγμή που οι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι σε Ανατολή και Δύση δεν μπόρεσαν να λύσουν το εκκλησιαστικό πρόβλημα της Ουκρανίας και αυτό μετεστράφει σε αδελφοκτόνο πόλεμο , πως μπορούν να λύσουν όλα τα μείζονα πρόβληματα του πλανήτη εν ονόματι ποιας αγάπης;
εν ονόματι της αγάπης των Αμερικάνων , των Ρώσων , των σιωνιστών , των Κινέζων , των σατανιστών;
όταν λέμε Βατικανό δεν μιλούμε απλώς για εκκλησιαστικό κέντρο, αλλά για κέντρο λήψης γεωπολιτικών αποφάσεων που λαμβάνονται και υλοποιούνται.
Οι μέρες που έρχονται είναι κολοβωμένες από την πραγματική εν Χριστώ ειρήνη και ανυπόφορες από την δαιμονική υστερία της νέας εποχής που χρησιμοποιεί την θρησκευτική και πνευματική ανάγκη της ανθρωπότητας για να επανεκκινήσει την καθημερινότητα της.
" στην παγίδα που άνοιξαν στην Ορθόδοξη Ελλάδα θα πέσουν μέσα, απλώς πρέπει να περάσουμε και εμείς τον κανόνα μας για να διακρίνουμε εύκολα τις καταστάσεις και όχι να αγόμαστε από διάφορες μεθοδεύσεις"
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
πες τους τα ΑΓΙΕ ΝΕΚΤΑΡΙΕ - τους πάει 1700 χρόνια πίσω και τους ρωτάει για την Α' Οικουμενική Σύνοδο
«Ήδη ερωτώμεν πού τα δικαιώματα του Πάπα (στην Α΄Οικουμενική); Πού το αλάθητο; Πού η εξουσία; Πώς αντεποιήθη (οικειοποιήθηκε, σφετερίστηκε) τούτων η καθόλου (η όλη) εκκλησία; Γιατί δεν αναφέρθησαν προς τον επίσκοπο Ρώμης, τον καθήμενον επί της καθέδρας του Πέτρου και έχοντα εκ διαδοχής το αδιάπταιστον εν τη Χριστιανική αληθεία; Γιατί μάλιστα προσεκλήθη και αυτός ως ένας των επισκόπων…; Γιατί δεν απεδόθη η προσήκουσα τιμή τω προκαθεζομένω της αληθείας; Βεβαίως ταύτα δεν συνηγορούν υπέρ των ισχυρισμών των Παπιστών» (Μελέτη Α..., 108).
«Ἡ ἱστορική ἀνάπτυξις τοῦ ζητήματος ἐφανέρωσε καί ἐγνώρισεν ἡμῖν τά παντοῖα μέσα καί τάς ποικίλας ἐνεργείας τῶν μακαριωτάτων Παπῶν τῆς Ρωμαϊκῆς ἐπισκοπικῆς ἕδρας για ὑποδούλωση σε αυτούς καί καταδυναστεία τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ἀκάθεκτος φιλαρχία καί φιλοδοξία τά πάντα ἐμηχανεύσαντο, τά πάντα ἐσοφίσθησαν, τά πάντα ἔδρασαν, ὅπως ἀναδείξωσι τούς Πάπας ἡγεμόνας τῆς Ἐκκλησίας καί τυράννους τῆς οἰκουμένης.
ΠΗΓΗ https://www.sostis.gr/blog/item/4692-thesi-ag-nektariou-romeokatholikoi
ΠΡΙΝ ΠΑΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΕΠΕΣΗΜΑΝΕ
" το ταξίδι του ΠΑΠΑ θα γίνει με σκοπό να συζητηθεί - ΕΝΑΣ ΚΥΡΙΟΣ ,ΜΙΑ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑ "
και έρχεται ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ σε μέλετη του και μιλάει για το από τότε σχεδιασμό των Παπικών
«Η Ρωμαϊκή Εκκλησία προδιέγραψε το πρόγραμμα, όπερ έμελλε να εφαρμόσει, και καθ’ ο όφειλε να βαδίσει καθ’ όλους τους αιώνας. Επί το πρόγραμμα εγράφη: «Ένας Θεός, μία πίστη, ένα βάπτισμα, μία Εκκλησία, η Εκκλησία της Ρώμης». Από δω αρχίζει η από της Μίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας απομάκρυνση της Ρωμαϊκής Εκκλησίας, η οποία ευθύς εξ’ αρχής άνοιξε το χάσμα του χωρισμού, αντικαταστήσασα τον προσδιορισμό της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας· από δω αρχίζει ο χωρισμός των Εκκλησιών, όστις συνετελέσθη επί Φωτίου τα μάλα (=πάρα πολύ) καλώς, αφού η Εκκλησία διέτρεχε κίνδυνο να αποβεί από Μία, καθολική και Αποστολική Εκκλησία, Εκκλησία Ρωμαϊκή ή μάλλον παπική, κηρύττουσα όχι πλέον τα των Αγίων Αποστόλων, αλλά τα των παπών δόγματα» (Μελέτη Α..., 30).
«Ένας άνθρωπος, ένας επίσκοπος Ρώμης, κατέχων την αρχήν και το κέντρον της ενότητας και θέλων άμα να είναι η κεφαλή της Καθολικής Εκκλησίας, ήθελε χαρακτηρισθή υπό του [αγίου] Κλήμεντος [επισκόπου Ρώμης] ως παράφρων» (Μελέτη Α...,92)
«Τοιαύτη [αλαζονική] υπήρξε η γλώσσα και η συμπεριφορά των λεγάτων του Πάπα Λέοντος του αγίου· δύναται πας τις να φαντασθή την γλώσσαν των μη φερόντων το προσόν του αγίου! Ο Θεός να φυλάξη την Εκκλησίαν. Είναι θαυμασία η ανοχή των πατέρων της ιεράς συνόδου (Δ΄Οικουμενικής). Βεβαίως δεν ήσαν επιλήσμονες (=δεν ξέχασαν) της ιστορίας της Εκκλησίας… ουδέ της στάσεως των διαφόρων συνόδων και των πατέρων προς τας αξιώσεις των Παπών, οι οποίες (αξιώσεις) χειρότερα από κάθε αίρεση έβλαψαν την Εκκλησίαν· πώς λοιπόν ηνέχθησαν αυτούς φλυαρούντας και ασχημονούντας ενώπιον τοιαύτης συνόδου! Πώς ήκουσαν τοσαύτα ψεύδη! Πώς δεν διερράγησαν εκ της αγανακτήσεως!» (Μελέτη Α..., 151).
«Αλλά το αρνείσθαι την αλήθειαν και οχυρούσθαι όπισθεν λεξιδίων προς υποστήριξιν του ψεύδους, είναι ίδιον του παπισμού, του ζητούντος μωράς (=ανόητες) συζητήσεις· ημείς προς τοιαύτα ουδέν έχομεν κοινόν, ουδέ έχομεν διάθεσιν·… Το ιδικόν μας έργο είναι να υποδείξωμεν ιστορικώς τα αίτια του σχίσματος προς τους έχοντας οφθαλμούς του βλέπειν και ώτα του ακούειν» (Μελέτη Α..., 152).


