Ελληνορωμαϊκά!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025

"ζορίζονται" στην Αίγυπτο και "κελαηδούν"


ΣΙΓΑ - ΣΙΓΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΚΕΛΑΗΔΟΥΝ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ - ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΙ ΥΠΟΒΟΣΚΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΑΦΥΑΔΑ - ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΩΓΜΩΝ. 

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
 Γράφει η αιγυπτιακή Aboutmsr.

Γιατί η Μονή της Αγίας Αικατερίνης ονομάζεται με αυτό το όνομα;

Ο κύριος λόγος είναι η ιστορική δογματική διαμάχη που χρονολογείται από τη Σύνοδο της Χαλκηδόνας (451 μ.Χ.), η οποία καθόρισε ότι ο Χριστός είχε δύο φύσεις (θεϊκή και ανθρώπινη).

Οι Ελληνορθόδοξες εκκλησίες αποδέχτηκαν αυτήν την απόφαση, ενώ η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία την απέρριψε, καθώς πιστεύει ότι ο Χριστός έχει μία ενσαρκωμένη φύση, μια θέση γνωστή ως «Αλεξανδρινός κλάδος».

Έτσι, η Μονή της Αγίας Αικατερίνης ακολουθεί τον βυζαντινό χαλκηδόνιο κλάδο, ενώ η Κοπτική Εκκλησία ακολουθεί τον αλεξανδρινό, μη χαλκηδόνιο κλάδο.

Δογματικές και διοικητικές διαφορές διαχωρίζουν τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης από την Κοπτική Εκκλησία.

Στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης χρησιμοποιούνται η βυζαντινή τυπική και η αρχαία ελληνική, ενώ η Κοπτική Εκκλησία χρησιμοποιεί τη δική της τυπική τόσο στην κοπτική όσο και στην αραβική γλώσσα. Η πλειοψηφία των μοναχών της μονής είναι Έλληνες, σε αντίθεση με τις κοπτικές εκκλησίες, των οποίων οι μοναχοί είναι αποκλειστικά Κόπτες Αιγύπτιοι.

Νομικά, η Μονή της Αγίας Αικατερίνης χαρακτηρίζεται ως αδειοδοτημένη ξένη εκκλησία, ενώ η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι εθνική εκκλησία της οποίας οι υποθέσεις ρυθμίζονται εντός των επίσημων θρησκευτικών θεσμών του αιγυπτιακού κράτους.

Μια κρίση που ξεπερνά τα όρια μιας νομικής διαμάχης

Η κρίση γύρω από τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης δεν περιορίζεται σε μια νομική διαμάχη για την ιδιοκτησία γης. Θίγει αρκετά ευαίσθητα ζητήματα, κυρίως την κυριαρχία του αιγυπτιακού κράτους επί των εδαφών του και τον παγκόσμιο θρησκευτικό συμβολισμό που έχει η μονή για τις βυζαντινές εκκλησίες, ιδίως την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία.

Ο αντίκτυπος της κρίσης επεκτείνεται στις σχέσεις της Αιγύπτου με την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρωσία, όλες χώρες με λαϊκούς και εκκλησιαστικούς δεσμούς με το μοναστήρι, το οποίο είναι ένας από τους ιερότερους βυζαντινούς τόπους.

 Η τοποθεσία του μοναστηριού σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη θρησκευτική περιοχή μεταξύ των τριών Αβρααμικών θρησκειών (Ισλαμισμός- Χριστιανισμός- Εβραϊσμός) περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση.

Περισσότερα στο https://echedoros.blog/

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ