Ελληνορωμαϊκά!

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025

πώς γνώρισα τον Σεβασμιότατο Γκόμας κ.Τιμόθεο στο Αν.Κονγκό; Πριν τέσσερα χρόνια μας έστειλε ένα μονολεκτικό μήνυμα " ΠΕΙΝΑΜΕ" .. σήμερα εκεί έχουν πόλεμο και σφαγές

«Ντζάλα=Πεινάω» - Επείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με» ( Ματθ.25.34-35). Γ

κόμα, 1η Νοεμβρίου 2025
                                   ΈΚΚΛΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ   
                                      «Ντζάλα=Πεινάω»
Αγαπητοί μας φίλοι και φίλες καλημέρα και καλό μήνα. Στις 9 Νοεμβρίου έχουμε την Εορτή του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, Πολιούχου της Ιεράς μας Επισκοπής Γκόμας και Μεγάλου Κίβου, η οποία βιώνει αυτή τη στιγμή μια πολύ δύσκολη περίοδο λιμού, ασθενειών και ακραίας φτώχειας για τους πληθυσμούς μας. 
Η Επισκοπή μας αποτελείται από 3 Επαρχίες του Ανατολικού Κονγκό: Βόρειο Κίβου, Νότιο Κίβου και Μανιέμα. Παρακαλούμε, στηρίξτε μας ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε χαρά στα παιδιά που υποφέρουν από υποσιτισμό και τις κακουχίες του πολέμου. Η Επισκοπή μας διοργανώνει φιλανθρωπικά γεύματα, συσσίτια, για αυτά τα παιδιά, για να δείξουμε τη συμπόνια μας και την αλληλεγγύη, να παρέχουμε την έμπρακτη συμπαράσταση και βοήθεια και να ικανοποιήσουμε την πείνα τους. Παντού όπου πηγαίνεις, ακούς απελπιστικά τη λέξη «Ντζάλα», που σημαίνει «Πεινάω». Ας μην ξεχνάμε τη δήλωση του Χριστού στο Ευαγγέλιο: « Τότε ἐρεῖ ὁ Βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου. 

Επείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με» ( Ματθ.25.34-35). Ο Άγιος μας Νεκτάριος, ο Άγιος των αδικημένων απανταχού της γης, ας είναι Προστάτης καθενός μας και ένθερμος Πρεσβευτής όλων μας προς τον Χριστό και Θεό μας. Χρόνια πολλά με υγεία σε όλους και σε όλες. 
† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος 
ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΕΙΝΑΙ: 
1) Όνομα: TIMOTHEE NTUMBA MUSUNGAYI. Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Το IBAN: 00011150520000138271793. Επωνυμία της τράπεζας: BCDC (EQUITY BANK). Swift (BIC) : BCDCCDKI.
2) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: CD4805100051720112169700197.
Επωνυμία της τράπεζας: RAWBANK.
Swift (BIC): RAWBCDKI.
3) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: 00011050288200180113301.
Επωνυμία της τράπεζας: EQUITY BCDC.
Swift (BIC): BCDCCDKI.
Μπορείτε να προσφέρετε τις δωρεές σας επίσης και μέσω των κάτωθι λογαριασμών του Συλλόγου μας στην Ελλάδα «Φίλοι Ιεραποστολικού Έργου π. Τιμοθέου Ntumba στο Κονγκό». 
1) Εθνική Τράπεζα. Swift-Bic Τράπεζας: ETHNGRAA. 
Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.
2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας : PIRBGRAA.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.
3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA
Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ».
Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας για να ξέρουμε ότι είναι από σας για να σας ενημερώσουμε ότι τα λάβαμε. Επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό). 
Υ. Γ. Στείλτε μας ένα email σας, ώστε ο Σύλλογός μας να σας αποστείλει απόδειξη για την δωρεά που καταθέσατε στο Σύλλογο για την Ιεραποστολή μας στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου.
ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ είναι να στείλετε μέσω των κάτωθι υπηρεσιών που υπάρχουν στον τόπο μας: Western Union, Money Gram, Ria και Express Union ( WorldRemit). Να σας δώσουμε, αν είναι τα στοιχεία, αναλόγως με την υπηρεσία που θα χρησιμοποιείστε.
                                         ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ - ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΞΑΦΝΙΚΑ - ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ

 


«θά ‘ρθη ξαφνικά. Ή το βόδι (1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ) στο χωράφι, ή το άλογο στ’ αλώνι.(1 ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ)»

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ο Αιτωλός 

Το μεγαλύτερο ΘΑΥΜΑ είναι η άνωθεν Υπομονή που δίνεται ...το πιο μεγάλο θαύμα είναι ότι επιβιώνουμε σαν Έθνος και σαν άτομα με τις πρεσβείες της Θεοτόκου ..διαφορετικά θα μας είχαν εξαφανίσει..οι παλιές Τρα- Λα-Λα εποχές πέρασαν ανεπιστρεπτί . Τα γεγονότα θα είναι για παιδαγωγία μας και όχι για να περνάμε καλά και παχυλά ..πρέπει να ευχαριστούμε τον Άγιο Θεό για την ανοχή του.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 


τρέχοντας- ΔΊΧΩΣ ΑΝΑΠΝΟΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ;

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/qu2S_O0PzuQ?si=zEF5rdL15ACcE3hC

ΠΛΕΟΝ ΔΙΧΩΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ

ΟΙ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ

Υποχρεωτικό το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας στις συναλλαγές στον ιδιωτικό τομέα Η Ελλάδα μπαίνει ολοταχώς σε μια εποχή όπου η ταυτότητα δεν είναι δική σου – είναι του κράτους, των τραπεζών, των εταιρειών.

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025

ΟΥΚΡΑΝΙΑ - ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ δεν είναι ποδοσφαιρικός αγώνας, αλλά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΩΝΙΑ

 

Είναι θέμα ωρών ή ημερών συντριπτικό πλήγμα των ΗΠΑ στην Βενεζουέλα και ο λόγος δεν είναι μόνο το καρτέλ των ναρκωτικών. 

ΤΟ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ.

ΟΙ ΗΠΑ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΒΡΕΘΟΎΝ ΤΌΣΟ ΚΟΝΤΆ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΝΕΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ ΟΠΛΙΚΏΝ ΣΥΣΤΗΜΆΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ - ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟ ΥΠΟΓΑΣΤΡΙΟ ΤΟΥΣ.

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ: 

"Την Κυριακή, ένα ρωσικό μεταγωγικό Ilyushin Il-76 —το οποίο περιλαμβάνεται στη λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ από το 2023 για συμμετοχή σε εμπορία όπλων και μεταφορά μισθοφόρων— προσγειώθηκε στο Καράκας ύστερα από μακρά πτήση πάνω από την Αφρική, ώστε να αποφύγει τον δυτικό εναέριο χώρο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Flightradar24. Το Κρεμλίνο αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή του Βενεζουελάνου προέδρου.

Μόλις μία ημέρα νωρίτερα, η Μόσχα είχε επικυρώσει νέα στρατηγική συνθήκη συνεργασίας με τη Βενεζουέλα. Οι εξελίξεις αυτές καταδεικνύουν, σύμφωνα με αναλυτές, πόσα έχει να χάσει η Ρωσία σε περίπτωση κατάρρευσης του καθεστώτος Μαδούρο. Τα κοινά έργα των δύο χωρών παραμένουν σε εξέλιξη, όπως το εργοστάσιο παραγωγής όπλων Καλάσνικοφ που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο στην πολιτεία Αράγκουα - σχεδόν 20 χρόνια μετά την αρχική συμφωνία - καθώς και τα δικαιώματα ρωσικής έρευνας σε ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων" ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

ΑΥΞΑΝΕΙ ΩΡΑ ΜΕ ΩΡΑ Η ΕΝΤΑΣΗ 

«Υποστηρίζουμε την ηγεσία της Βενεζουέλας στην υπεράσπιση της εθνικής της κυριαρχίας, λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική της διεθνούς και περιφερειακής κατάστασης.

Είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε κατάλληλα στα αιτήματα των εταίρων μας υπό το πρίσμα των αναδυόμενων απειλών».

 🤝 We stand ready to respond appropriately to the requests of our partners in light of emerging threats. pic.twitter.com/tNYpUw56w3

Σημειώνεται ότι η Μόσχα έχει ήδη στείλει μεταφορικά αεροσκάφη Il-76 στο Καράκας έμφορτα με  πυραύλους τόσο αντιαεροπορικών όσο και αέρος-αέρος, τα τελευταία για τα 24 μαχητικά Su-30MK2 που απέκτησε από την Ρωσία το 2006.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Η ΡΩΣΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΟΛΗΣ  ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΆΤΕΙΑ ΤΩΝ ΗΠΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.

ΤΕΛΙΚΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Κλείνουν τα ΕΛΤΑ και στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - με τα περιστέρια θα στέλνουν την αλληλογραφία οι μοναχοί;

 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ 

" Επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΕΛ.ΤΑ. κ. Γρηγόριο Σκλήκα απέστειλε σήμερα, Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, σχετικά με την πρόθεση καταργήσεως του Ταχυδρομικού Καταστήματος Δάφνης.

Η Ιερά Κοινότητα στην επιστολή της εκφράζει την λύπης της για την πρόθεση αυτή και επισημαίνει την εξαίρετη σημασία και αναγκαιότητα του Ταχυδρομικού Καταστήματος για το Άγιον Όρος.

Πληροφορίες της Romfea gr αναφέρουν ότι το εν λόγω κατάστημα έχει σχεδόν μηδενικό κόστος και θεωρείται προσοδοφόρο, παρόλο αυτά είναι στη λίστα με τα καταστήματα που θα βάλουν λουκέτο!"  ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/72789-kleinoun-elta-agion-oros

Είμαστε ακόμα μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα του ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΒΛΗΤΗ που η Ρωμιοσύνη τον συνέδεσε με την ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ

 

Παναγία Η Πάντων Ελπίς , εκ Μικράς Ασίας – Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης Ιπποδρομίου Θεσσαλονίκης.

Ο άγιος Δημήτριος και η σχέση του με την Υπεραγία Θεοτόκο

( ευχαριστούμε την Ειρήνη για το αξιόλογο αυτό πόνημα της που μας το υποσχέθηκε και εμείς το αναρτούμε μέσα στην Μεγάλη Εδομάδα του ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΒΛΗΤΗ) 

Ο Άγιος Δημήτριος και η Υπεραγία Θεοτόκος συνδέονται με μία

άγνωστη μυστική σχέση. Πρόκειται για ένα αφανές μυστήριο της

ζωντανής πίστης μας, όπως πολυπληθή είναι τα αφανή μυστήρια της

ελληνορθόδοξης θρησκευτικής παράδοσής μας, που ιδιαίτερα τα

τελευταία χρόνια, άρχισαν να αναδύονται και να αποκαλύπτονται όλο και

περισσότερο, εις οσμήν ευωδίας πνευματικής, γεμίζοντάς μας με έκπληξη

και ιερό δέος.

Λόγω της σύνδεσης των δύο αυτών ιερών προσώπων, υπήρχε το αρχαίο

έθος να τελείται συνεορτασμός τους στον κατ’ εξοχήν ιερό ναό του

αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια των εορταστικών

εκδηλώσεων του αγίου. Οι χρονογράφοι του 6 ου μ.Χ αιώνα αναφέρουν ότι

οι εορτασμοί έπαιρναν οικουμενικές διαστάσεις, εφόσον ο άγιος

Δημήτριος είναι άγιος οικουμενικός. Πλήθη κόσμου, όχι μόνο από την

Ελλάδα, αλλά και από όλη τη Μεσόγειο, συνέρρεαν στη Θεσσαλονίκη,

τις ημέρες εκείνες, ώστε έξω από τα τείχη να στήνεται με σκηνές μία

δεύτερη πόλη. Από τότε ακόμη ο άγιος συνεορτάζετο με την Παναγία και

τούτο καταδεικνύεται από την παρακάτω περιγραφή των χρονογράφων:

Η εορτή ξεκινούσε αρχικά με πλήθος κόσμου και λάβαρα από τον ναό

της Παναγίας των Χαλκέων, την ονομαζόμενη και Καταφυγή. Κάτω

περίπου από τον ναό, υπήρχε η λεγόμενη χαλκευτική στοά, η οποία ήταν

ο τόπος όπου ο άγιος Δημήτριος συγκέντρωνε και δίδασκε τη χριστιανική

πίστη κυρίως στους νέους, και εκεί συνελήφθη, όταν κάποιος τον

κατέδωσε. 


Μονή Καρακάλλου, Καθολικό

Η πομπή ανεβαίνοντας έκανε μία στάση στον ιερό ναό της

Παναγίας Αχειροποιήτου, όπου ετελείτο ο μέγας εσπερινός της εορτής

και εξεφωνείτο ο πανηγυρικός της ημέρας. 


Στη συνέχεια, έφταναν στον ιερό ναό του αγίου Δημητρίου και εκεί άρχιζε η αγρυπνία. Συγχρόνως

το μύρο του αγίου έρρεε άφθονο από τον τάφο του και σχηματίζοντας

ρυάκια έφθανε μέχρι το λιμάνι, ώστε ολόκληρη η πόλη ευωδίαζε.

Όλα τα παραπάνω, βέβαια, σταμάτησαν, όταν το 1439 μ,Χ. κατέλαβαν

την πόλη οι Οθωμανοί και ο ναός μετατράπηκε σε τζαμί. Στα νεότερα

χρόνια, μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, στις 26 Οκτωβρίου

του 1912, ο συνεορτασμός του αγίου με την Παναγία δεν ετελείτο μέχρι

το έτος 1985. Τότε, ο μακαριστός μητροπολίτης Παντελεήμων


επεχείρησε να αναβιώσει, κατά κάποιον τρόπο, το έθιμο αυτό,

καθιερώνοντας να έρχεται κάθε χρόνο στον ιερό ναό του αγίου

Δημητρίου, κατά τη διάρκεια των εορτασμών του, μία θαυματουργή

εικόνα της Παναγίας από κάποιο μέρος της Ελλάδας, ώστε να εκτίθεται

σε προσκύνηση και να συνεορτάζει με τον άγιο.

Μία από αυτές τις εικόνες που ήρθε μέσα στα χρόνια αυτά, ήταν και η

Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα. Ένα αντίγραφό της υπάρχει στην είσοδο

του ναού, για να θυμίζει τον συνεορτασμό της με τον άγιο. Ακόμη,

μπαίνοντας κανείς στον ναό, αντικρίζει προς τη δεξιά πλευρά μία εικόνα

της Παναγίας και προς την αριστερή πλευρά μία εικόνα του αγίου

Δημητρίου, πράγμα που δηλώνει και υπογραμμίζει επίσης τον μεταξύ

τους σύνδεσμο. Ουσιαστικά, τα δύο αυτά ιερά πρόσωπα υποδέχονται

μαζί τον κάθε επισκέπτη.

Όμως, πώς εξηγείται η σχέση αυτή του αγίου Δημητρίου με την

Παναγία; Εκτός από την αγνότητα και την παρθενία του, ένα βασικό

στοιχείο, μέσω του οποίου αξιώνεται ο άγιος να έχει έναν ιδιαίτερο

σύνδεσμο με αυτήν, είναι και η ετυμολογία του ονόματός του. Το όνομα

προέρχεται από τη λέξη Δημήτηρ. Δημήτηρ στην αρχαία Ελλάδα ήταν η

ονομασία της θεάς Δήμητρας, θεάς της γεωργίας. Αρχικά, η λέξη αυτή

ήταν Γη μήτηρ και αργότερα έγινε Δημήτηρ με παραφθορά και αλλαγή

του γράμματος Γάμμα σε Δέλτα. Επομένως, Δημήτηρ είναι η μάνα γη. Η

μάνα γη μας τρέφει με τα σιτηρά και τους καρπούς της. Από αυτή τρώμε

το βασικό στοιχείο της διατροφής μας, τον άρτο, που μας συντηρεί στη

ζωή.

Όμως, πολλές έννοιες από τη θρησκεία των προγόνων μας στον

χριστιανισμό ανάγονται πνευματικά. Έτσι, για μας τους ορθοδόξους, η

Γη μήτηρ είναι η Παναγία, η Θεού μήτηρ και μητέρα όλου του κόσμου.

Αυτή είναι η πνευματική τροφός μας, γιατί μας τρέφει με τον ουράνιο,

άρτο που είναι ο Υιός της, Ιησούς Χριστός. Γι΄ αυτό και στους

Χαιρετισμούς την αποκαλούμε και γη: «Χαίρε, άρουρα βλαστάνουσα

ευφορίαν οικτιρμών». Δηλαδή, «Χαίρε, χωράφι που βλαστάνεις αφθονία

ελέους». (Άρουρα στην αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η γη, το χωράφι).

Παρομοιάζεται, δηλαδή, η Παναγία με γη, με χωράφι, από το οποίο

πηγάζει το έλεος και η αφθονία της αληθινής ζωής, που μας τρέφει και

μας ζωοποιεί. Δημήτριος, επομένως είναι εκείνος που ανήκει και είναι

αφιερωμένος στη μητέρα γη, εν προκειμένω, κατά την ανωτέρω

πνευματική αναγωγή, στην Παναγία. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι ο

άγιος Δημήτριος εορτάζει κατά τον μήνα Οκτώβριο, που είναι ο μήνας

του οργώματος και της σποράς της γης. Πέρα από στρατιωτικός, είναι και


γεωργικός άγιος που σπέρνει στον αγρό της καρδιάς μας τον σπόρο της

ευσεβείας.

Ένα άλλο και ουσιαστικό στοιχείο σύνδεσης με την Παναγία είναι το

ότι ο άγιος παρομοιάζεται με τον Χριστό, δηλαδή παρομοιάζεται με τον

Υιό της, και τούτο αναδεικνύεται μέσα από την ορθόδοξη εκκλησιαστική

υμνογραφία, αλλά και το ότι είναι ο μοναδικός άγιος που στο λειτουργικό

τυπικό της εκκλησίας μας, κατά την περίοδο της εορτής του, έχει Μεγάλη

εβδομάδα, ενώ η κυριώνυμος ημέρα της εορτής του θεωρείται Πασχάλια.

Παρομοιάζεται με τον Χριστό, γιατί δέχτηκε στην πλευρά του τον

λογχισμό, όπως ο Κύριος επάνω στον σταυρό. Αγαπούσε τόσο πολύ τον

Χριστό, που ποθούσε να τελειώσει τη ζωή του μιμούμενος με κάποιον

τρόπο το Πάθος Εκείνου. Από τα τρυπήματα που δέχτηκε ο άγιος στην

πλευρά του με τις λόγχες των δημίων του, ανέβλυσε το μύρο του

γενόμενος δοχείο μύρου, γιατί λογχεύτηκε για τον Χριστό. Και κάποιων

άλλων αγίων τα ιερά λείψανα μυροβλύζουν, αλλά η μυροβλυσία του

αγίου Δημητρίου δεν έχει προηγούμενο. Κάποιες φορές τα ιαματικά

νάματα του θείου μύρου του ρέουν ποταμηδόν και κατακλύζουν την

αγαπημένη πόλη του, την Θεσσαλονίκη, με άρρητη ευωδία

Η Παναγία είδε το μαρτύριο και τη λόγχευση του Υιού της και ρομφαία

διαπέρασε από τον μητρικό πόνο την καρδιά της, όπως της προφήτευσε

ο άγιος Συμεών ο Θεοδόχος. Άρα, και εκείνη με έναν τρόπο λογχεύτηκε,

όπως ο άγιος Δημήτριος και αρκετές θαυματουργές εικόνες της

μυροβλύζουν. Ασφαλώς, ως προς την Παναγία, η μυροβλυσία κάποιων

εικόνων της δεν οφείλεται μόνο στο ότι ρομφαία αβάσταχτου πόνου

διαπέρασε την καρδιά της βλέποντας και ζώντας τον μαρτυρικό θάνατο

του Υιού της πάνω στον σταυρό, αλλά κυρίως διότι η ίδια ως Υπεραγία

και Πάναγνη είναι «μύρον πολύτιμον», όπως αποκαλείται από τον

υμνογράφο στην ακολουθία των Χαιρετισμών της.

Εν κατακλείδι, σε σχέση με όλα τα παραπάνω, ίσως και να μην είναι

τυχαίο ότι η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Παρηγορήτριας, καθ’

όλη τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, μυρόβλυζε σε ναό του

αγίου Δημητρίου.


 κάποιες ενδεικτικές  Διαδικτυακές πηγές:

1 «Στον ιερό ναό του αγίου Δημητρίου, πολιούχου Θεσσαλονίκης»

Εκπομπή « Λόγια της πλώρης», από το εκκλησιαστικό κανάλι 4e tv,

video, youtube


2 «Τα τέσσερα χαρακτηριστικά του αγίου Δημητρίου» υπό Ασημίδη Δ.

Παρθενίου, Αρχιμανδρίτου Ι.Μ. Σιδηροκάστρου, Romfea.gr


αδελφοί εν Χριστώ "ψυχοπαθείς" ήδη άνοιξε το παγκόσμιο τρελοκομείο

Δεν θα μείνουμε στο τόλμημα της εκφοράς της ύβρεως προς τους αδελφούς Ορθόδοξους χριστιανούς που αντιτίθενται στο  πνεύμα του ψηφιακού δυνάστη που θέλει να μαρκάρει με την βούλα του την ανθρωπότητα, ώστε να είναι διαχειρίσιμη στις αντίχριστες ορέξεις του ..αλλά θα δώσουμε τον λόγο στα γεγονότα που μας κύκλωσαν αίφνης και με αυξανόμενη ένταση , ώστε να γίνει αντιληπτό ότι τίποτε δεν γίνεται τυχαία στα σκοτεινά δωμάτια  των αποφάσεων.
Και εξηγούμεθα :
Πόσες φορές τόλμησαν την ταυτοποίηση μας με τον δυσώνυμο αριθμό ;
Πολλάκις, αλλά πάντα το έπαιρναν πίσω.
Γιατί τώρα επιμένουν με ζηλωτισμό φαρισαϊκό;
Απλώς γιατί  τώρα για αυτούς ήρθε το πλήρωμα της τεχνολογίας κορυφής να μας ελέγξουν καλλίτερα μέσα από αυτήν την ίδια τεχνολογία που μας την εμπέδωσαν μέσα στην καθημερινότητα .
Γιατί τώρα βιάζονται;
Γιατί  τώρα τρέχει παράλληλα και το πρόγραμμα μέσω της Παναίρεσης που θέλει όλες τις θρησκείες ενωμένες δηλ. πολτό - χυλό με πρόφαση την ανάγκη για άμεση ειρήνη, αλλά δίχως ΧΡΙΣΤΟ Ευσταυρωμένο - Αναστημένο, μια "ειρήνη" του νου πονηρών ανθρώπων που δεν έχει καμία σχέση με την "ειρήνη την πάντα νου υπερέχουσα " στην προς Φιλιππησίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου που κατά  τον Άγιο ενεργεί και ζωοδοτεί την υπόσταση της αληθινής Ειρήνης .
Και ενώ μιλούν οι κοσμοκράτορες του αιώνος του απατεώνος  για  την δική τους ειρήνη και για τον δικό τους δυσώνυμο αλγόριθμο του σφραγίσματος, ξεπροβάλλει αμείλικτη η ιδέα ενός Γ' ΠΠ που μάλιστα ξεδιάνδροπα τον διαφημίζουν καθότι  δεν μπορούν να μοιράσουν την κρεατόπιτα της εξουσίας στον πλανήτη.
Γιατί με το ζόρι λοιπόν να μας βάλλουν όλους στο παγκόσμιο τρελοκομείο;
Γιατί να μας δέσουν ταυτόχρονα με ψηφιακές αλυσίδες;
Γιατί να επανεκκινήσουν τον ανθρώπινο πολιτισμό με άλλο ηθικό και φυσικό νόμο;
Και πολλά άλλα γιατί ...
Γιατί αδελφοί εν Χριστώ ¨ψυχοπαθείς¨ *μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι*
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 





"πίσω - πίσω να σωθούμε"

Φώτο Γραφικού ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
+  Άγιος Πορφύριος: "Πέφτουμε στο χάος, χανόμαστε. Όλοι πίσω, όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε"

"Μπορεί όμως, με το σχέδιο του Θεού, να έρθει, να έρθει ώστε οι άνθρωποι να αποκτήσουν μία επίγνωση, να ιδούνε το χάος ολόφωτο, ολοζώντανο μπροστά τους, να πούνε:

Έεε! Πέφτουμε στο χάος, χανόμαστε.

Όλοι πίσω, όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε. Και να έρθουνε πάλι στο δρόμο του Θεού και να λάμψει η Ορθόδοξος πίστις. Αυτό εμείς επιδιώκομε και έτσι θέλομε τα πράγματα σιγά σιγά να γίνουνε με τη Χάρη του Θεού.

Ο Θεός εργάζεται μυστικά.

Δεν θέλει να επηρεάσει του ανθρώπου την ελευθερία. Τα φέρνει έτσι και σιγά-σιγά, σιγά σιγά πάει ο άνθρωπος εκεί που πρέπει"

Θηβαίος ΠολίτηςΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

"η πατερική προφητεία είναι ποίηση απέναντι σε αυτά που μας δείχνουν"

 

Στο μεταξύ, μας σκοτώνουν με μικρές δόσεις, πολύ ταχτικά, πολύ σιωπηλά, πολύ σοφά. Κάθε μέρα γυρίζουμε στο σπίτι μας για να θάψουμε ένα νεκρό: μια σκέψη, ένα αίσθημα. Σε λίγο δε θα χουμε τίποτε άλλο να κάνουμε παρά να κοιτάζουμε πως να βρούμε το ταΐνι μας, σαν τα σκυλιά και σαν τις γάτες, με μόνη τη διαφορά, το χειρότερο, πως θα κουβαλούμε μαζί μας τα υπολείμματα των ανθρώπων που ήμασταν.

Γ. Σεφέρης, Μέρες, Γ΄, σελ. 208-9
(Αθήνα, 8-7-1940)
Η ανακοίνωση της βράβευσής του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας έγινε στις  24.10.1963
ΠΗΓΗ

Γιῶργος Βς

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ;

 

 "αυτό που θα ζήσετε δεν θα είναι ένας απλός εφιάλτης αλλά μια καθημερινότητα που θα επιδεινώνεται συνέχεια” και ο ΑΓΙΟΣ επιβεβαιώνεται συνέχεια" 

ΠΟΛΕΜΟΣ - ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΚΕΣ - ΠΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΤΑΡΑΧΕΣ 

Μας προειδοποίησε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της οικουμένης ο άγιος γέροντας Εφραίμ ο Αριζονίτης (στην φώτο με την γερόντισσα Μακρίνα της Ιεράς Μονής της Παναγίας της Οδηγήτριας στην Πορταριά του Πηλίου) 


ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΣΤΑΤΗΣΑΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΟΨΩΝΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ. 

ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ - ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΣΑΜΕ. 

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ;

ΤΑ ΙΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ.

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

«Βλέπω ένα σκότος που έρχεται να καλύψει την γην μαζί με μία μεγάλην οργήν »



Σκοτάδι είναι το κακό. 
Θάνατος είναι. 
Νύχτα είναι. 

Μια κατάσταση τόσο κακή, που μας κάνει και δεν βλέπουμε εκείνα που θα έπρεπε να τα βλέπαμε και δεν κάνουμε τίποτε από εκείνα, που ήταν το πιο καλό για μας να τα κάναμε!
( Αγ.Ιωάννης ο Χρυσόστομος )

Ο Χριστός βαδίζει αργά μέσα στην ιστορία. 

Αργά σαν βαθύ ποτάμι, που κάποιο παιδί θα το νόμιζε ακίνητο, αλλά που ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε να του φτιάξει φράγμα. 

Αργά σαν σιτάρι, που σπέρνεις το φθινόπωρο και το χειμώνα νομίζεις ότι είναι νεκρό. 

Ακόμα δεν ήρθε η άνοιξη για το σπόρο του Χριστού.

Ο δρόμος Του είναι δύσκολος. 

Γι' αυτό βαδίζει αργά. 

Πορεύεται μέσα από λακκούβες αίματος, μέσα από το σκοτάδι των αμαρτιών, και μέσα από τα αγκάθια των ληστών. 

Είναι στενός ο δρόμος Του και πολλοί πεσμένοι αμαρτωλοί βρίσκονται στον γκρεμό και στις δυο πλευρές του δρόμου Του. 

Εκείνος πρέπει να σκύβει και στις δυο πλευρές, να τους σηκώνει και να τους τραβά πίσω Του και να περπατά προς τα μπρος. 

Γι' αυτό βαδίζει αργά.

Βαδίζει αργά, γιατί το πλήρωμά Του είναι μακριά. 

Το πλήρωμά Του εκτείνεται στα πέρατα της ιστορίας και η θέση Του είναι στα έσχατα...( Αγ.Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

«Βλέπω ενα σκότος που έρχεται να καλύψη την γην μαζί με μία μεγάλην οργήν. 

Βλέπω συγχρόνως ότι το φως έγινε σκότος βαθύ, το δε σκότος έγινεν αμέτρητον σκότος. 

Ω είς ποιόν σκότος βαδίζομεν!»

(† π.Φιλόθεος Ζερβάκος)


Η Ρωσίδα γερόντισσα Μακαρία (+18 Ιουνίου 1993) είπε: 
(Εντός παρενθέσεως η ημερομηνία που το είπε.)

– Στους σκοτεινούς ανθρώπους αρέσει να μαυρίζουν την γη, ενώ οι δυνάμεις του κακού πολλαπλασιάζονται. 

Σύντομα ο καθένας θα ξέρει αυτήν την δουλειά 
(σ.σ. την μαγεία). 

Όλα τα ακάθαρτα πνεύματα θα συγκεντρωθούν γύρω από τον κακό (δηλ. τον Διάβολο). 

Θα τους συγκεντρώσει και θα αρχίσουν. 

Η ζωή θα είναι άσχημη (28η Οκτωβρίου 1987)

– Οι μάγοι θα καλύψουν όλο τον κόσμο με το σκοτάδι, ενώ χωρίς ήλιο τίποτα δεν θα μεγαλώνει. (18η Φεβρουαρίου 1988)

- Ὄχι, ἀδέρφια μου. 

Ἡ ἁμαρτία δὲν θὰ νική­σῃ. 

Μέσα στὴν κολασμένη καὶ σατανικὴ γενεά μας, στὸ σκοτάδι αὐτό, ὑ­πάρχει φῶς, ἐλπίδα, ἄγκυρα, σωσίβιο. 

Ποιό εἶ­­νε; 

Ἂν κάποιος ἀνάμεσά σας, ἄντρας ἢ γυναίκα, εἶνε πολὺ ἁμαρτωλὸς κ᾽ ἔχῃ χρόνια νὰ ἐξομο­λογηθῇ, τοῦ λέω· Ἄνοιξε τὰ αὐτιά σου κι ἄκου­σε σήμερα μιὰ γλυκειὰ φωνή. Σοῦ μιλάει ὁ Χριστὸς καὶ σοῦ λέει· 

«Θάρσει, τέκνον», ἔχε θάρ­ρος, παιδί μου· «ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου». Μιὰ σταγόνα ἀπὸ τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας μπο­ρεῖ νὰ κάψῃ τὶς ἁμαρτίες ὅλου τοῦ κόσμου.

Φτάνει πιὰ ἡ ἁμαρτία. 

Ἀρκετὰ δουλέψαμε γιὰ τὸν διάβολο. 

Τώρα νὰ γυρίσουμε στὸ Χριστὸ καὶ σὰν τὴν πόρνη νὰ φιλή­σουμε τὰ πανά­χραντα πόδια του. 

Κι ὅταν μιὰ μέρα πεθάνου­με, νὰ μᾶς ἀξιώσῃ ὁ Θεὸς νὰ σφραγίσουμε τὰ χείλη μας μὲ τὰ λόγια «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου» (Λουκ. 23,42).

(† ἐπίσκοπος Φλωρίνης Αὐγουστῖνος ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ)

Το Δεκέμβριο του 1960 ο Όσιος Δαυίδ εμφανίστηκε σε ένα μικρό κορίτσι, που προσκυνούσε στο μοναστήρι ενώ παρών στο θαύμα ήταν και ο πατέρας Κύριλλος ηγούμενος της μονής που τότε ήταν στρατιώτης..( 1η Νοεμβρίου εορτή του Οσίου Δαυίδ)

 

☦ Το Θαύμα του Οσίου Δαυίδ που συγκλονίζει! Το 12χρονο κορίτσι που τον έβλεπε και συνομιλούσε μαζί του
ΘΗΒΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΠΗΓΗ

ΕΥΒΟΙΑ ΟΣΙΟΣ ΔΑΥΙΔ: Μία απίστευτη, θαυμαστή ιστορία, η οποία ακόμη και 58 χρόνια μετά συγκλονίζει. Το Δεκέμβριο του 1960 ο Όσιος Δαυίδ εμφανίστηκε σε ένα μικρό κορίτσι, που προσκυνούσε στο μοναστήρι ενώ παρών στο θαύμα ήταν και ο σημερινός ηγούμενος της μονής.
Η μαρτυρία που ακολουθεί είναι η περιγραφή του θαύματος από πιστό που ήταν παρών στο διάλογο του Οσίου με το μικρό κορίτσι.
Με βαθιά συγκίνηση θέλω να σας διηγηθώ ένα περιστατικό που μου συνέβη πριν 45 χρόνια στη Μονή του Οσίου Δαβίδ. Την εποχή εκείνη ζούσα με την οικογένειά μου στο χωριό Κοκκινομηλιά, ένα πανέμορφο χωριό της Β. Ευβοίας, ορεινό με θέα το γαλάζιο Αιγαίο. Εκείνη την περίοδο υπηρετούσα ως ψάλτης στο αναλόγιο των ενοριών στη Κούλουρη και Μαρούλη, δύο γειτονικά μικρά χωριά με ξεχωριστή και αυτά ζωντάνια και ομορφιά.
Στις 31 Οκτωβρίου 1960 είχαμε αποφασίσει με την σύζυγό μου να πάμε στην Ιερά Μονή του Οσίου Δαβίδ για να προσευχηθούμε επειδή την άλλη ημέρα ήταν η γιορτή του Αγίου. Η μετάβαση τότε γινόταν ή με τα ζώα ή με τα πόδια.Αιφνιδίως όμως το κοριτσάκι μας, αρρώστησε γεγονός που συνέβαλε στη ματαίωση του προσκυνήματος μας. Αν και κατά τη διάρκεια της νύχτας συνήλθε εν τούτοις η αναχώρηση μας για το μοναστήρι αναβλήθηκε.
Στις 5 Δεκεμβρίου 1960, την παραμονή του Αγίου Νικολάου ξεκινήσαμε να πραγματοποιήσουμε το προσκύνημά μας. Στο μοναστήρι συναντήσαμε και άλλους 30 περίπου προσκυνητές από ένα κεντρικό χωριό της Ευβοίας, την Αγία Άννα. Στην Ιερά Μονή βρισκόταν ως προσκυνητής και ο σημερινός ηγούμενος της Μονής π. Κύριλλος, λαϊκός τότε με την μητέρα του, εκμεταλλευόμενος την άδεια του από το στρατό, όπου υπηρετούσε. Κατά τον Εσπερινό που τελέστηκε από τον πατέρα Ιάκωβο Τσαλίκη και τον πατέρα Γρηγόριο (που σήμερα βρίσκεται στην Αλόννησο), οι προσκυνητές από την Αγία Άννα μας πληροφόρησαν ότι μαζί τους είναι και ένα δωδεκάχρονο κορίτσι Γυμνασίου που συνομιλεί με τον Άγιο.
Η πρώτη επικοινωνία του έγινε στην Εκκλησία της Αγίας Άννας, όπου είχαν μεταφερθεί τα ιερά λείψανα του Οσίου Δαβίδ. Το δωδεκάχρονο κορίτσι έβλεπε τον Όσιο Δαυίδ και αυθόρμητα άρχισε διάλογο μαζί του. Αυτό επαναλήφθηκε και στο μοναστήρι του Οσίου. Η έκπληξή μας ήταν μεγάλη. Παρακολουθούσαμε το διάλογο και από τις απαντήσεις συμπεραίναμε τι έλεγε στη μικρή ο Όσιος Δαυίδ. Σημειωτέον πως δεν βλέπαμε ούτε ακούγαμε την φωνή του Αγίου.
Αξέχαστος ο διάλογος του Αγίου
Παραθέτω ορισμένα τμήματα από τον καταπληκτικό αυτό διάλογο που ειλικρινά σημάδεψε από τότε τη ζωή μας:
Ο Άγιος είπε, «Ο καθηγητής σου Μαντζ …; είναι αμαρτωλός». «Όχι Όσιε, είναι πολύ καλός» του απάντησε η κοπελίτσα. «Ναι, θα ‘;ρθει μια μέρα που θα μετανοήσει και στο κήρυγμά του θα πιστέψουν δύο χιλιάδες άνθρωποι» συμπλήρωσε ο Άγιος Δαυίδ.
Σε ερώτηση του Αγίου, αν επιθυμεί να δει την κόλαση, η απάντηση του κοριτσιού ήταν καταφατική. «Ναι, θα ήθελα να δω την κόλαση και τους κολασμένους», (εδώ θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι το κορίτσι καθόταν και βρισκόταν σε κατάσταση έκστασης). Αμέσως τότε βρέθηκαν στην κόλαση. Η κοπελιά τρόμαξε μ’; αυτά που αντίκρισε και ξεφώνησε: «Πάρε με Άγιε από εδώ, γιατί δεν αντέχω να βλέπω». Ρώτησε όμως τον Άγιο να εξηγήσει για μια φρικτή εικόνα που αντίκρισε. «Γιατί αυτή η γυναίκα τρώει το παιδί της;» «Επειδή το γέννησε και το σκότωσε, για αυτό το τρώει;» απάντησε ο Όσιος Δαυίδ. Τότε ξανά παρακάλεσε τον Άγιο να φύγουν, διότι δεν άντεχε να βλέπει άλλο το φρικτό εκείνο θέαμα. Από τους μορφασμούς του προσώπου του κατανοούσες τη φρίκη που έβλεπε.
Όσιος Δαυίδ : «Θέλεις τώρα να δεις τους εκλεκτούς του παραδείσου»;
«Ναι, θέλω Όσιε» ήταν η απάντηση της μικρής. Αμέσως βρέθηκαν στον Παράδεισο.
Κοπελίτσα: «Όσιε, τι λαμπρός που είναι ο Ήλιος εδώ και τι ωραία τριαντάφυλλα; Όσιε, γιατί τα τριαντάφυλλα είναι άλλα ανοιγμένα, άλλα μισανοιγμένα και άλλα κλειστά»;
Όσιος Δαυίδ: «Τα ανοιγμένα είναι οι καθαρές ψυχές των χριστιανών, τα μισανοιγμένα όχι και τόσο καθαρές και τα κλειστά οι άπιστες».
Κοπελίτσα: «Όσιε αυτοί με τα λευκά φτερά γιατί σκουπίζουν τους δρόμους»;
Όσιος Δαυίδ: «Αυτοί είναι οι Άγγελοι και σκουπίζουν τους δρόμους για να περάσει η ψυχή του πατρός Ιακώβου» (ο πατήρ Ιάκωβος ήταν μαζί μας και τ’; άκουγε αυτά).
Κοπελίτσα: «Και θα ‘;ρθει τώρα η ψυχή του πατρός Ιακώβου;
«Θα αργήσει πολύ γιατί πρέπει να εξομολογεί τον κόσμο». Τότε είδα τον γέροντα Ιάκωβο να σκουπίζει με ένα λευκό μαντήλι τα δάκρυά του.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας ήλθε ένα λεωφορείο με 25 περίπου επιβάτες. Εισήλθαν στον Ιερό Ναό. Η ησυχία που επικρατούσε τους ώθησε την περιέργεια. Τι συμβαίνει, μας ρώτησαν. Τους εξηγήσαμε πως ζούμε ένα θαύμα. Παρακολουθούμε μια συζήτηση του κοριτσιού με τον Άγιο Δαυίδ. Γέλασαν ειρωνικά και μας χλεύασαν.
Εκείνη ακριβώς τη στιγμή σταμάτησε η συνομιλία του κοριτσιού με τον Άγιο. Με απορία η κοπελίτσα απευθυνόμενη στον Άγιο ρωτά: «Όσιε, γιατί φεύγεις; μήπως οι ψυχές των χριστιανών δεν είναι καθαρές»;
«Το πούλμαν που ήλθε τώρα με τα 25 άτομα είναι όλοι άθεοι; εκτός από μια γερόντισσα 85 περίπου ετών, η οποία είναι πολύ πιστή και χάριν αυτής της ψυχής έφτασε εδώ το πούλμαν; Τι είπες Άγιε; στο πούλμαν υπάρχει και ένας Αθηναίος ψηλός και άκληρος που έχει ένα σκυλί που το ταΐζει καλύτερα από το παιδί του, ενώ πολλοί φτωχοί που έπεσαν στα χέρια του τους πέταξε στους δρόμους»; (τα λόγια τούτα του Αγίου συμπεραίνουμε από τις ερωτήσεις της κοπελίτσας.
Ο άνθρωπος που περιέγραψε η κοπελιά κατά σύμπτωση με πλησίασε και με ρώτησε: «Κύριε, τι είναι εδώ που ήλθαμε»; Είναι το μοναστήρι του Οσίου Δαβίδ, του είπα. «Μα αυτά που είπε το κορίτσι, αυτός που περιέγραψε είμαι εγώ. Πού ξέρει αυτό για μένα»;
Την στιγμή εκείνη πήρε την γυναίκα του και στάθηκαν μπροστά στην εικόνα του Αγίου λέγοντας: «Άγνωστε Άγιε, δεν σε ξέρω ποιος είσαι, αλλά σ’; ευχαριστώ που μέσα σ’; αυτή την ερημιά βρήκα τον Θεό μου».
Τότε το κοριτσάκι απευθυνόμενη προς αυτούς που είχαν εισέλθει στον Ιερό Ναό είπε: «Σας παρακαλώ, όσοι έχουν βαριά την συνείδησή τους ας βγουν έξω, διότι ο Άγιος δεν θέλει να τους βλέπει».Οι επιβάτες του πούλμαν αναχώρησαν αφού δεν είχαν σκοπό και να μείνουν άλλο.
Μόλις έφυγαν άρχισε πάλι η συζήτηση με τον Άγιο. Ήταν πλέον περασμένα μεσάνυχτα. «Μη φεύγεις Όσιε, δεν κουράσθηκα» είπε η κοπελίτσα και αμέσως συμπλήρωσε: «Α! θα ‘;ρθεις στις 3.00 η ώρα και θα κάνεις και θαύμα»; Στη συνέχεια έτριψε τα μάτια του και απευθυνόμενη στη φίλη της που στεκόταν δίπλα της είπε: «Κοιμήθηκα»; «Ναι, σε είχε πάρει ο ύπνος» απάντησε εκείνη. «Συγχώρεσέ με Άγιε, ήλθα να σε προσκυνήσω και κοιμήθηκα» μονολόγησε. Τότε πράγματι καταλάβαμε ότι αυτά που προηγήθηκαν μπροστά στα έκπληκτα μάτια μας τα αγνοούσε.
Εμείς όμως με αγωνία περιμέναμε το θαύμα στις 3.00 π.μ. που είχε προαναγγείλει ο Άγιος. Ήταν 2:45 π.μ όταν οι καμπάνες του μοναστηριού άρχισαν να κτυπούν χαρμόσυνα. Πεταχτήκαμε έξω. Κτυπούσαν μόνες τους. Το γεγονός αυτό το εκλάβαμε ως το θαύμα που αναμέναμε. Εισήλθαμε πάλι στον Ναό.
Το ρολόι έδειχνε 3:00. Ξαφνικά η ματιά όλων μας επικεντρώθηκε στο πάνω μέρος του τέμπλου. Στο ύψος του μικρού παραθύρου στον λευκό τοίχο παρουσιάστηκε μια σκιά που τράβηξε σαν μαγνήτης την προσοχή μας. Διερωτηθήκαμε, τι προκαλεί αυτή τη μαύρη σκιά στον τοίχο;
Τότε είδαμε να προβάλλει το κεφάλι του Οσίου Δαβίδ, με τα λευκά γένια του, όπως ακριβώς είναι στην εικόνα η μορφή του. Φάνηκε ακόμη το πετραχήλι, καθώς και δύο ή τρεις σταυροί από το πετραχήλι. Κουνούσε το κεφάλι του. Στο χέρι του κρατούσε το θυμιατό. Άρχισε να θυμιάζει. Τα κουδουνάκια του θυμιατού ακουγόντουσαν δυνατά. Δάκρυα κατάνυξης πλημμύρισαν τους πάντες. Ικετεύαμε τον Άγιο να μας ελεήσει. Τα δάκρυα έτρεχαν ασταμάτητα. Ο Άγιος έπαιρνε το θυμιατό στο αριστερό χέρι και με το δεξί ευλογούσε τον κόσμο.Ομολογώ ότι το θυμάμαι όσο ζω και δεν θα ξεχάσω ποτέ μου την γλυκύτητα του προσώπου του. Μια γλυκύτητα που αγαλλίαζε την ψυχή μου.
Τη στιγμή που ο Άγιος έσκυψε και προσκυνούσε το κοριτσάκι φωνάζει δυνατά: «Παναγιά μου! Χριστέ μου! περνάει ο Χριστός, περνάει η Παναγία, ο Μ. Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Άγιος Γεώργιος, ο Άγιος Δημήτριος». Ανέφερε πλειάδα Αγίων για αρκετή ώρα.
Του λόγου μας διακρίναμε μόνο τον Όσιο Δαβίδ που έκανε αυτή την υπόκλιση. Εξ αυτών που έλεγε το κορίτσι δεν βλέπαμε τίποτε. Μέσα σε όλα αυτά οφείλω να σας διηγηθώ και ένα εξίσου σοβαρό περιστατικό που συνέβη στη σύζυγό μου την βραδιά εκείνη. Κρατούσε το μικρό μας κοριτσάκι στην αγκαλιά της όλη την νύχτα χωρίς να αισθάνεται κούραση. Σε μια στιγμή όμως που προσπαθούσε να δει καλύτερα, αισθάνθηκε ότι το μικρό έγινε φοβερά βαρύ. Προσπάθησε να αφήσει κάτω το μικρό αλλά εκείνο παρέμεινε στην αγκαλιά της χωρίς ωστόσο η ίδια να το κρατά.
Επί μία ώρα ο Όσιος Δαυίδ παρέμεινε ορατός δια γυμνού οφθαλμού μέσα στον Ναό του. «Παιδιά μου ιδού ο Άγιος μας είναι εδώ κοντά μας. Να τον παρακαλείτε να σας βοηθάει πάντα. Ας αρχίσουμε όμως τώρα τον Όρθρο και την Θεία Λειτουργία».
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας συνομίλησα με τον τότε φαντάρο και φίλο μου και σημερινό Ηγούμενο της Μονής πατέρα Κύριλλο. «Είδες Κώστα- είπα- απόψε τι έγινε»; «Ναι Σταύρο, ζωντανά πράγματα αυτά, έχω συγκλονισθεί. Όπως βλέπεις είμαι στρατιώτης και αυτή τη στιγμή σου λέω πως όταν απολυθώ θα έλθω κατευθείαν εδώ και δεν θα πάω στο χωριό μου. Γιατί πλέον θέλω να υπηρετήσω τον Άγιο τον οποίο απόψε είδα με τα μάτια μου. Θα μείνω μοναχός στην Ιερά Μονή του Αγίου, διότι όπως είδες και συ τον είδα ζωντανό, τι άλλη απόδειξη θέλω». Πράγματι έτσι και έγινε. Όταν απολύθηκε πήγε στο Μοναστήρι. Σήμερα είναι ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Οσίου Δαβίδ.
evia365.gr

Από το ΑΙΩΝΙΟ «από Θεού άρξασθαι» στην αποϊεροποίηση ΣΗΜΕΡΑ

 

Του Θεοφ. Επισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου - Βοηθού Επισκόπου της Ι.Μ. Πατρών στην Romfea.gr

Οι προθέσεις ως μέρους του λόγου κατέχουν πολύ σημαντική θέση στη διατύπωση των σκέψεών μας. Η ίδια πρόθεση ανάλογα με την σύνταξή της παράγει και διαφορετικό σημασιολογικό αποτέλεσμα.

Για παράδειγμα η πρόθεση «από» μπορεί να δηλώσει την αφετηρία, την μεταβολή μιας κατάστασης, την προέλευση ή την καταγωγή, την απομάκρυνση, το αναγκαστικό αίτιο όπως και άλλες σχέσεις.

Μέσα από μια πρόθεση μπορούν λοιπόν να αναδειχθούν και οι δικές μας προθέσεις, να δηλωθεί με ποιον συντασσόμαστε, από πού ξεκινάμε και πού καταλήγουμε, να αποδοθεί η μεταβολή αυτού του κόσμου και τα αίτια της, να τονιστεί η απομάκρυνση. Ίσως λοιπόν η εικόνα του σύγχρονου κόσμου να συνοψίζεται ως εξής: Από το «ἀπό Θεοῦ ἄρξασθαι» στην αποϊεροποίηση.
Ο σοφός λαός όταν θέλει να κατηγορήσει κάποιον για παντελή έλλειψη σεβασμού και για απουσία ηθικών φραγμών χρησιμοποιεί την χαρακτηριστική φράση «δεν έχεις ούτε ιερό ούτε όσιο».

Στην σύγχρονη εποχή όμως τι θεωρείται πραγματικά ιερό και όσιο; Έχουμε πλέον ιερό και όσιο ή μήπως στο όνομα μιας κατ' επίφασιν ελευθερίας, μιας τραγικής μηδενιστικής αμφισβήτησης ή στο όνομα ενός ψευτοπροοδευτισμού επιδιώκουμε την αποϊεροποίηση των πάντων; Δυστυχώς τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν αυτή την τάση είναι πολλά και εντοπίζονται σε κάθε έκφανση του ιδιωτικού και του δημόσιου βίου.

Οι ιεροί κανόνες της Ορθοδοξίας δεν τηρούνται και αντιθέτως πολύ συχνά λοιδορούνται και παρουσιάζονται ως καταπιεστικοί και αναχρονιστικοί. Οι Νηστείες και ο Εκκλησιασμός είναι για πολλούς άγνωστες λέξεις, η Εξομολόγηση και η Θεία Κοινωνία αφορούν μόνο στους ηλικιωμένους θρησκόληπτους, οι μεγάλες θρησκευτικές εορτές αποτελούν απλώς μια αφορμή για ανάπαυλα, διασκέδαση και δώρα.

Οι περισσότεροι έχουν πλήρη άγνοια της 
Αγίας Γραφής και του περιεχομένου της Πίστεώς μας και όχι μόνο δεν επιθυμούν να την γνωρίσουν αλλά ασκούν και «δριμύτατη» κριτική αναπαράγοντας τις κακοδοξίες της λασπολογίας. Δεν αναγιγνώσκομεν την Αγία Γραφή γι' αυτό γίναμε παράφρονες.

Δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό δείγμα σεβασμού κι αυτό καταμαρτυρείται και από τις βλασφημίες όπως και από τον τρόπο που είμαστε ενδεδυμένοι και τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε μέσα στους ιερούς ναούς κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων.

Οι ιερές εικόνες εξορίστηκαν από τους δημόσιους χώρους θυμίζοντας περίοδο της εικονομαχίας. Στα σχολεία η Χριστιανική διδασκαλία «καταστρατηγεί» τα δικαιώματα των παιδιών ενώ οι ύβρεις και η άρνηση του Θεού αποτελούν δείγμα της επιστημοσύνης των διδασκόντων. Το ίδιο βέβαια και η ιερότητα της πατρίδος καθώς σε μερικές μύτες ο πατριωτισμός έχει την δυσωδία του εθνικισμού ενώ ο ανθελληνισμός και η άγνοια και η διαστρέβλωση της ιστορίας ευωδιάζουν!

Γνωστή είναι και η προσπάθεια κατάργησης της πρωινής προσευχής και της αναγραφής του θρησκεύματος στα απολυτήρια των μαθητών όπως και ο περιορισμός της παρουσίας των κληρικών στο σχολικό περιβάλλον ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών χαρακτηρίζεται πλέον ως δευτερεύον ή ακόμα και προαιρετικό και ανάλογα με τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες η θρησκευτική αγωγή των παιδιών είναι διαχρονικά όμηρος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.
Περισσότερα στο ΣΥΝΔΕΣΜΟ

" ἀπὸ τὸ πυθμένα τῆς θάλασσας ἔβγαινε ἕνα φῶς καὶ νόμισε ὅτι ἐκεῖ θά ὑπῆρχε ἕνα μεγάλος θυσαυρός ἀπὸ χρυσό"

 

Ἁγία Ἑλένη ἡ (Παρθενομάρτυς ἀπὸ τὴν Σινώπη) 1η Νοεμβρίου 

τὴν εἰκόνα αὐτῆς, ἔργον τοῦ Ἁγιογράφου Κων/νου Γιωτάκη, εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου τοῦ ἐξ Ἀροανίας Καλαβρύτων.

Ἡ Ἁγία Ἑλένη μαρτύρησε τὸν 18ο αἰώνα μ.Χ. Καταγόταν ἀπὸ τὴν ὡραία πόλη τοῦ Πόντου Σινώπη καὶ ἦταν κόρη τῆς εὐσεβοῦς οἰκογενείας Μπεκιάρη. Ἦταν 15 ἐτῶν ὡραιότατη στὸ σῶμα, ἡ δὲ ἁγνότητα της ἔδινε ἰδιαίτερη χάρη στὸ πρόσωπο της. Διακρινόταν γιὰ τὴν ὑπακοὴ στοὺς γονεῖς της καὶ τὸν θερμὸ ἔρωτα τῆς ψυχῆς της πρὸς τὸν νυμφίο Χριστό. Στὴν ἀνατροφή της ἐπέδρασε ἰδιαίτερα ὁ θεῖος της, ἀδελφὸς τοῦ πατέρα της, ὁ ὁποῖος δίδασκε τότε σὲ Ἑλληνικὸ κρυφὸ Σχολεῖο τῆς Σινώπης.

Μιὰ μέρα λοιπόν, ἡ μητέρα της τὴν ἔστειλε ν’ ἀγοράσει νήματα γιὰ τὸ κέντημα, ἀπὸ τὸ κατάστημα τοῦ Κρύωνα. Στὸ δρόμο ὑπῆρχε τὸ σπίτι τοῦ Ουκούζογλου πασὰ, διοικητοῦ τῆς Σινώπης. Τὴν ὥρα ποὺ περνοῦσε ἡ Ἑλένη, ὁ πασὰς τὴν εἶδε ἀπ’ τὸ παράθυρο. Ἡ ὡραιότητα της τράβηξε τὴν ἀκόλαστη ψυχή του καὶ σκέφθηκε νὰ τὴν μολύνει. Διέταξε τότε καὶ τὴν ἔφεραν μπροστά του. Ἀφοῦ ἔμαθε ποιά ἦταν, προσπάθησε πολλές φορές νὰ τὴν βιάσει, ἀλλὰ χωρὶς ἀποτέλεσμα. Διότι ἕνα ἀόρατο τεῖχος προστάτευε τὴν Ἑλένη, ποὺ συνεχῶς προσευχόταν.

Ὁ πασάς, ἀντὶ νὰ δεῖ τὸ θαῦμα, σκλήρυνε περισσότερο ἡ ψυχή του καὶ ἐπειδή δὲν μποροῦσε νὰ ἱκανοποιήσει τὸν σκοπὸ του, τὴν βασάνισε σκληρὰ καὶ τελικὰ τὴν ἀποκεφάλισε. Τὸ Ἱερό της λείψανο τὸ ἔβαλαν σὲ ἕνα σάκο καὶ τὸ ἔριξαν στὴ θάλασσα. Ἀντὶ ὅμως νὰ βυθισθεῖ, τὸ λείψανο τῆς Ἁγίας ἐπέπλεε καὶ ἕνα οὐράνιο φῶς τὸ φώτιζε. Τὸ σεπτὸ Λείψανο συνέχισε νὰ ἐπιπλέει, ὥσπου ἔφτασε στὴν τοποθεσία Γάει, ὅπου λόγω τοῦ μεγάλου βάθους τῆς θάλασσας τὰ νερά εἶναι μαῦρα. Ἐκεῖ πλέον βυθίστηκε.

Μετὰ ἀπὸ ἀρκετές ἡμέρες, ἕνα ἑλληνικό πλοῖο ἀγκυροβόλησε στὴν τοποθεσία Γάει. Ἕνα βράδυ, ὁ φύλακας τοῦ πλοίου παρατήρησε ὅτι ἀπὸ τὸ πυθμένα τῆς θάλασσας ἔβγαινε ἕνα φῶς καὶ νόμισε ὅτι ἐκεῖ θά ὑπῆρχε ἕνα μεγάλος θυσαυρός ἀπὸ χρυσό. Ἀμέσως εἰδοποίησε τὸν καπετάνιο καὶ δύτες ἀνείλκυσαν τὸ σάκκο ποὺ ὅμως ἀντὶ χρυσοῦ ὑπῆρχε τὸ τίμιο λείψανο τῆς Ἁγίας. Ὁ καπετάνιος τοῦ πλοίου μετέφερε κρυφὰ τὴν τιμία Κάρα τῆς Ἁγίας στὸν ἱερό Ναὸ τῆς Παναγίας στὴν Σινώπη, τὸ δέ σεπτὸ σκήνωμα της τὸ ἔβαλε σὲ ἕνα ἄλλο πλοῖο, τὸ ὁποῖο ἔφευγε μὲ Ἕλληνες γιὰ τὴν Ρωσία. Στὸ σημεῖο τῆς θάλασσας ποὺ βυθίσθηκε τὸ Ἱερό Λείψανο, ἄρχισε νὰ βγαίνει γλυκὸ νερὸ καὶ ἀπὸ τότε ἡ περιοχή αὐτὴ ὀνομάστηκε «Ἁγιάσματα».

Διὰ τῆς τιμίας Κάρας τῆς Ἁγίας Παρθενομάρτυρος Ἑλένης γίνονταν πολλὰ θαύματα στὴν Σινώπη. Ἰδιαίτερα, ὅσοι ὑπέφεραν ἀπὸ πονοκεφάλους, καλοῦσαν τὸν Ἱερέα, ὁ ὁποῖος ἔφερνε τὴν ἁγία Κάρα, ἔψαλλε τὴν Παράκληση, έκαμνε Ἁγιασμὸ καὶ θεραπεύονταν ὁ πόνος.

Κατὰ τὴν ἀνταλλαγὴ τῶν πληθυσμῶν πρὶν ἀπὸ τὸ 1924 μ.Χ., ὁ τότε πρόεδρος τῆς Σινώπης Χρῆστος Καφαρόπουλος, ἔφερε τὴν Κάρα τῆς Ἁγίας Ἑλένης στὸν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης στὴν Ἄνω Τούμπα Θεσσαλονίκης, ὅπου φυλάσσεται σήμερα εὐωδιάζουσα καὶ θαυματουργοῦσα.

ΠΗΓΗ :  https://www.saint.gr/2868/saint.aspx

https://www.fotgrammi.gr/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/%CE%AF%CE%B4%CF%81%CF%85%CE%BC%CE%B1-