Ελληνορωμαϊκά!
ΑΡΘΡΑ του Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι το τέλος του μεγάλου παιδαγωγικού κανόνος του Ελληνικού Ορθόδοξου Γένους. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η πραγματικότητα της επανεκκίνησης της συναλληλίας, του φιλότιμου και της αρχοντικής λεβεντιάς. Το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ είναι η αναστήλωση του Ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στην σωστή αποστολική του πορεία.
Ελληνορωμαϊκά!
Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025
πώς γνώρισα τον Σεβασμιότατο Γκόμας κ.Τιμόθεο στο Αν.Κονγκό; Πριν τέσσερα χρόνια μας έστειλε ένα μονολεκτικό μήνυμα " ΠΕΙΝΑΜΕ" .. σήμερα εκεί έχουν πόλεμο και σφαγές
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ - ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΞΑΦΝΙΚΑ - ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
«θά ‘ρθη ξαφνικά. Ή το βόδι (1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ) στο χωράφι, ή το άλογο στ’ αλώνι.(1 ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ)»
ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ο Αιτωλός
Το μεγαλύτερο ΘΑΥΜΑ είναι η άνωθεν Υπομονή που δίνεται ...το πιο μεγάλο θαύμα είναι ότι επιβιώνουμε σαν Έθνος και σαν άτομα με τις πρεσβείες της Θεοτόκου ..διαφορετικά θα μας είχαν εξαφανίσει..οι παλιές Τρα- Λα-Λα εποχές πέρασαν ανεπιστρεπτί . Τα γεγονότα θα είναι για παιδαγωγία μας και όχι για να περνάμε καλά και παχυλά ..πρέπει να ευχαριστούμε τον Άγιο Θεό για την ανοχή του.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
τρέχοντας- ΔΊΧΩΣ ΑΝΑΠΝΟΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ;
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/qu2S_O0PzuQ?si=zEF5rdL15ACcE3hC
ΠΛΕΟΝ ΔΙΧΩΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ
ΟΙ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ
Υποχρεωτικό το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας στις συναλλαγές στον ιδιωτικό τομέα Η Ελλάδα μπαίνει ολοταχώς σε μια εποχή όπου η ταυτότητα δεν είναι δική σου – είναι του κράτους, των τραπεζών, των εταιρειών.
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025
ΟΥΚΡΑΝΙΑ - ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ δεν είναι ποδοσφαιρικός αγώνας, αλλά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΩΝΙΑ
Είναι θέμα ωρών ή ημερών συντριπτικό πλήγμα των ΗΠΑ στην Βενεζουέλα και ο λόγος δεν είναι μόνο το καρτέλ των ναρκωτικών.
ΟΙ ΗΠΑ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΒΡΕΘΟΎΝ ΤΌΣΟ ΚΟΝΤΆ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΝΕΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ ΟΠΛΙΚΏΝ ΣΥΣΤΗΜΆΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ - ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟ ΥΠΟΓΑΣΤΡΙΟ ΤΟΥΣ.
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:
"Την Κυριακή, ένα ρωσικό μεταγωγικό Ilyushin Il-76 —το οποίο περιλαμβάνεται στη λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ από το 2023 για συμμετοχή σε εμπορία όπλων και μεταφορά μισθοφόρων— προσγειώθηκε στο Καράκας ύστερα από μακρά πτήση πάνω από την Αφρική, ώστε να αποφύγει τον δυτικό εναέριο χώρο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Flightradar24. Το Κρεμλίνο αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή του Βενεζουελάνου προέδρου.
Μόλις μία ημέρα νωρίτερα, η Μόσχα είχε επικυρώσει νέα στρατηγική συνθήκη συνεργασίας με τη Βενεζουέλα. Οι εξελίξεις αυτές καταδεικνύουν, σύμφωνα με αναλυτές, πόσα έχει να χάσει η Ρωσία σε περίπτωση κατάρρευσης του καθεστώτος Μαδούρο. Τα κοινά έργα των δύο χωρών παραμένουν σε εξέλιξη, όπως το εργοστάσιο παραγωγής όπλων Καλάσνικοφ που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο στην πολιτεία Αράγκουα - σχεδόν 20 χρόνια μετά την αρχική συμφωνία - καθώς και τα δικαιώματα ρωσικής έρευνας σε ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων" ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΑΥΞΑΝΕΙ ΩΡΑ ΜΕ ΩΡΑ Η ΕΝΤΑΣΗ
«Υποστηρίζουμε την ηγεσία της Βενεζουέλας στην υπεράσπιση της εθνικής της κυριαρχίας, λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική της διεθνούς και περιφερειακής κατάστασης.
Είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε κατάλληλα στα αιτήματα των εταίρων μας υπό το πρίσμα των αναδυόμενων απειλών».
💬#Zakharova: We support the leadership of #Venezuela in defending its national sovereignty, taking into account the dynamics of the international & regional situation.
🤝 We stand ready to respond appropriately to the requests of our partners in light of emerging threats. pic.twitter.com/tNYpUw56w3
— MFA Russia 🇷🇺 (@mfa_russia) October 31, 2025
Σημειώνεται ότι η Μόσχα έχει ήδη στείλει μεταφορικά αεροσκάφη Il-76 στο Καράκας έμφορτα με πυραύλους τόσο αντιαεροπορικών όσο και αέρος-αέρος, τα τελευταία για τα 24 μαχητικά Su-30MK2 που απέκτησε από την Ρωσία το 2006.
Η ΡΩΣΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΟΛΗΣ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΆΤΕΙΑ ΤΩΝ ΗΠΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
ΤΕΛΙΚΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Κλείνουν τα ΕΛΤΑ και στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - με τα περιστέρια θα στέλνουν την αλληλογραφία οι μοναχοί;
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ
" Επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΕΛ.ΤΑ. κ. Γρηγόριο Σκλήκα απέστειλε σήμερα, Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, σχετικά με την πρόθεση καταργήσεως του Ταχυδρομικού Καταστήματος Δάφνης.
Η Ιερά Κοινότητα στην επιστολή της εκφράζει την λύπης της για την πρόθεση αυτή και επισημαίνει την εξαίρετη σημασία και αναγκαιότητα του Ταχυδρομικού Καταστήματος για το Άγιον Όρος.
Πληροφορίες της Romfea gr αναφέρουν ότι το εν λόγω κατάστημα έχει σχεδόν μηδενικό κόστος και θεωρείται προσοδοφόρο, παρόλο αυτά είναι στη λίστα με τα καταστήματα που θα βάλουν λουκέτο!" ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/72789-kleinoun-elta-agion-oros
Είμαστε ακόμα μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα του ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΒΛΗΤΗ που η Ρωμιοσύνη τον συνέδεσε με την ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Παναγία Η Πάντων Ελπίς , εκ Μικράς Ασίας – Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης Ιπποδρομίου Θεσσαλονίκης.
Ο άγιος Δημήτριος και η σχέση του με την Υπεραγία Θεοτόκο
( ευχαριστούμε την Ειρήνη για το αξιόλογο αυτό πόνημα της που μας το υποσχέθηκε και εμείς το αναρτούμε μέσα στην Μεγάλη Εδομάδα του ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΒΛΗΤΗ)
Ο Άγιος Δημήτριος και η Υπεραγία Θεοτόκος συνδέονται με μία
άγνωστη μυστική σχέση. Πρόκειται για ένα αφανές μυστήριο της
ζωντανής πίστης μας, όπως πολυπληθή είναι τα αφανή μυστήρια της
ελληνορθόδοξης θρησκευτικής παράδοσής μας, που ιδιαίτερα τα
τελευταία χρόνια, άρχισαν να αναδύονται και να αποκαλύπτονται όλο και
περισσότερο, εις οσμήν ευωδίας πνευματικής, γεμίζοντάς μας με έκπληξη
και ιερό δέος.
Λόγω της σύνδεσης των δύο αυτών ιερών προσώπων, υπήρχε το αρχαίο
έθος να τελείται συνεορτασμός τους στον κατ’ εξοχήν ιερό ναό του
αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια των εορταστικών
εκδηλώσεων του αγίου. Οι χρονογράφοι του 6 ου μ.Χ αιώνα αναφέρουν ότι
οι εορτασμοί έπαιρναν οικουμενικές διαστάσεις, εφόσον ο άγιος
Δημήτριος είναι άγιος οικουμενικός. Πλήθη κόσμου, όχι μόνο από την
Ελλάδα, αλλά και από όλη τη Μεσόγειο, συνέρρεαν στη Θεσσαλονίκη,
τις ημέρες εκείνες, ώστε έξω από τα τείχη να στήνεται με σκηνές μία
δεύτερη πόλη. Από τότε ακόμη ο άγιος συνεορτάζετο με την Παναγία και
τούτο καταδεικνύεται από την παρακάτω περιγραφή των χρονογράφων:
Η εορτή ξεκινούσε αρχικά με πλήθος κόσμου και λάβαρα από τον ναό
της Παναγίας των Χαλκέων, την ονομαζόμενη και Καταφυγή. Κάτω
περίπου από τον ναό, υπήρχε η λεγόμενη χαλκευτική στοά, η οποία ήταν
ο τόπος όπου ο άγιος Δημήτριος συγκέντρωνε και δίδασκε τη χριστιανική
πίστη κυρίως στους νέους, και εκεί συνελήφθη, όταν κάποιος τον
κατέδωσε.
Μονή Καρακάλλου, Καθολικό
Η πομπή ανεβαίνοντας έκανε μία στάση στον ιερό ναό της
Παναγίας Αχειροποιήτου, όπου ετελείτο ο μέγας εσπερινός της εορτής
και εξεφωνείτο ο πανηγυρικός της ημέρας.
Στη συνέχεια, έφταναν στον ιερό ναό του αγίου Δημητρίου και εκεί άρχιζε η αγρυπνία. Συγχρόνως
το μύρο του αγίου έρρεε άφθονο από τον τάφο του και σχηματίζοντας
ρυάκια έφθανε μέχρι το λιμάνι, ώστε ολόκληρη η πόλη ευωδίαζε.
Όλα τα παραπάνω, βέβαια, σταμάτησαν, όταν το 1439 μ,Χ. κατέλαβαν
την πόλη οι Οθωμανοί και ο ναός μετατράπηκε σε τζαμί. Στα νεότερα
χρόνια, μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, στις 26 Οκτωβρίου
του 1912, ο συνεορτασμός του αγίου με την Παναγία δεν ετελείτο μέχρι
το έτος 1985. Τότε, ο μακαριστός μητροπολίτης Παντελεήμων
επεχείρησε να αναβιώσει, κατά κάποιον τρόπο, το έθιμο αυτό,
καθιερώνοντας να έρχεται κάθε χρόνο στον ιερό ναό του αγίου
Δημητρίου, κατά τη διάρκεια των εορτασμών του, μία θαυματουργή
εικόνα της Παναγίας από κάποιο μέρος της Ελλάδας, ώστε να εκτίθεται
σε προσκύνηση και να συνεορτάζει με τον άγιο.
Μία από αυτές τις εικόνες που ήρθε μέσα στα χρόνια αυτά, ήταν και η
Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα. Ένα αντίγραφό της υπάρχει στην είσοδο
του ναού, για να θυμίζει τον συνεορτασμό της με τον άγιο. Ακόμη,
μπαίνοντας κανείς στον ναό, αντικρίζει προς τη δεξιά πλευρά μία εικόνα
της Παναγίας και προς την αριστερή πλευρά μία εικόνα του αγίου
Δημητρίου, πράγμα που δηλώνει και υπογραμμίζει επίσης τον μεταξύ
τους σύνδεσμο. Ουσιαστικά, τα δύο αυτά ιερά πρόσωπα υποδέχονται
μαζί τον κάθε επισκέπτη.
Όμως, πώς εξηγείται η σχέση αυτή του αγίου Δημητρίου με την
Παναγία; Εκτός από την αγνότητα και την παρθενία του, ένα βασικό
στοιχείο, μέσω του οποίου αξιώνεται ο άγιος να έχει έναν ιδιαίτερο
σύνδεσμο με αυτήν, είναι και η ετυμολογία του ονόματός του. Το όνομα
προέρχεται από τη λέξη Δημήτηρ. Δημήτηρ στην αρχαία Ελλάδα ήταν η
ονομασία της θεάς Δήμητρας, θεάς της γεωργίας. Αρχικά, η λέξη αυτή
ήταν Γη μήτηρ και αργότερα έγινε Δημήτηρ με παραφθορά και αλλαγή
του γράμματος Γάμμα σε Δέλτα. Επομένως, Δημήτηρ είναι η μάνα γη. Η
μάνα γη μας τρέφει με τα σιτηρά και τους καρπούς της. Από αυτή τρώμε
το βασικό στοιχείο της διατροφής μας, τον άρτο, που μας συντηρεί στη
ζωή.
Όμως, πολλές έννοιες από τη θρησκεία των προγόνων μας στον
χριστιανισμό ανάγονται πνευματικά. Έτσι, για μας τους ορθοδόξους, η
Γη μήτηρ είναι η Παναγία, η Θεού μήτηρ και μητέρα όλου του κόσμου.
Αυτή είναι η πνευματική τροφός μας, γιατί μας τρέφει με τον ουράνιο,
άρτο που είναι ο Υιός της, Ιησούς Χριστός. Γι΄ αυτό και στους
Χαιρετισμούς την αποκαλούμε και γη: «Χαίρε, άρουρα βλαστάνουσα
ευφορίαν οικτιρμών». Δηλαδή, «Χαίρε, χωράφι που βλαστάνεις αφθονία
ελέους». (Άρουρα στην αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η γη, το χωράφι).
Παρομοιάζεται, δηλαδή, η Παναγία με γη, με χωράφι, από το οποίο
πηγάζει το έλεος και η αφθονία της αληθινής ζωής, που μας τρέφει και
μας ζωοποιεί. Δημήτριος, επομένως είναι εκείνος που ανήκει και είναι
αφιερωμένος στη μητέρα γη, εν προκειμένω, κατά την ανωτέρω
πνευματική αναγωγή, στην Παναγία. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι ο
άγιος Δημήτριος εορτάζει κατά τον μήνα Οκτώβριο, που είναι ο μήνας
του οργώματος και της σποράς της γης. Πέρα από στρατιωτικός, είναι και
γεωργικός άγιος που σπέρνει στον αγρό της καρδιάς μας τον σπόρο της
ευσεβείας.
Ένα άλλο και ουσιαστικό στοιχείο σύνδεσης με την Παναγία είναι το
ότι ο άγιος παρομοιάζεται με τον Χριστό, δηλαδή παρομοιάζεται με τον
Υιό της, και τούτο αναδεικνύεται μέσα από την ορθόδοξη εκκλησιαστική
υμνογραφία, αλλά και το ότι είναι ο μοναδικός άγιος που στο λειτουργικό
τυπικό της εκκλησίας μας, κατά την περίοδο της εορτής του, έχει Μεγάλη
εβδομάδα, ενώ η κυριώνυμος ημέρα της εορτής του θεωρείται Πασχάλια.
Παρομοιάζεται με τον Χριστό, γιατί δέχτηκε στην πλευρά του τον
λογχισμό, όπως ο Κύριος επάνω στον σταυρό. Αγαπούσε τόσο πολύ τον
Χριστό, που ποθούσε να τελειώσει τη ζωή του μιμούμενος με κάποιον
τρόπο το Πάθος Εκείνου. Από τα τρυπήματα που δέχτηκε ο άγιος στην
πλευρά του με τις λόγχες των δημίων του, ανέβλυσε το μύρο του
γενόμενος δοχείο μύρου, γιατί λογχεύτηκε για τον Χριστό. Και κάποιων
άλλων αγίων τα ιερά λείψανα μυροβλύζουν, αλλά η μυροβλυσία του
αγίου Δημητρίου δεν έχει προηγούμενο. Κάποιες φορές τα ιαματικά
νάματα του θείου μύρου του ρέουν ποταμηδόν και κατακλύζουν την
αγαπημένη πόλη του, την Θεσσαλονίκη, με άρρητη ευωδία
Η Παναγία είδε το μαρτύριο και τη λόγχευση του Υιού της και ρομφαία
διαπέρασε από τον μητρικό πόνο την καρδιά της, όπως της προφήτευσε
ο άγιος Συμεών ο Θεοδόχος. Άρα, και εκείνη με έναν τρόπο λογχεύτηκε,
όπως ο άγιος Δημήτριος και αρκετές θαυματουργές εικόνες της
μυροβλύζουν. Ασφαλώς, ως προς την Παναγία, η μυροβλυσία κάποιων
εικόνων της δεν οφείλεται μόνο στο ότι ρομφαία αβάσταχτου πόνου
διαπέρασε την καρδιά της βλέποντας και ζώντας τον μαρτυρικό θάνατο
του Υιού της πάνω στον σταυρό, αλλά κυρίως διότι η ίδια ως Υπεραγία
και Πάναγνη είναι «μύρον πολύτιμον», όπως αποκαλείται από τον
υμνογράφο στην ακολουθία των Χαιρετισμών της.
Εν κατακλείδι, σε σχέση με όλα τα παραπάνω, ίσως και να μην είναι
τυχαίο ότι η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Παρηγορήτριας, καθ’
όλη τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, μυρόβλυζε σε ναό του
αγίου Δημητρίου.
κάποιες ενδεικτικές Διαδικτυακές πηγές:
1 «Στον ιερό ναό του αγίου Δημητρίου, πολιούχου Θεσσαλονίκης»
Εκπομπή « Λόγια της πλώρης», από το εκκλησιαστικό κανάλι 4e tv,
video, youtube
2 «Τα τέσσερα χαρακτηριστικά του αγίου Δημητρίου» υπό Ασημίδη Δ.
Παρθενίου, Αρχιμανδρίτου Ι.Μ. Σιδηροκάστρου, Romfea.gr
αδελφοί εν Χριστώ "ψυχοπαθείς" ήδη άνοιξε το παγκόσμιο τρελοκομείο
"πίσω - πίσω να σωθούμε"
"η πατερική προφητεία είναι ποίηση απέναντι σε αυτά που μας δείχνουν"
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ;
"αυτό που θα ζήσετε δεν θα είναι ένας απλός εφιάλτης αλλά μια καθημερινότητα που θα επιδεινώνεται συνέχεια” και ο ΑΓΙΟΣ επιβεβαιώνεται συνέχεια"
ΠΟΛΕΜΟΣ - ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΚΕΣ - ΠΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΤΑΡΑΧΕΣ
Μας προειδοποίησε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της οικουμένης ο άγιος γέροντας Εφραίμ ο Αριζονίτης (στην φώτο με την γερόντισσα Μακρίνα της Ιεράς Μονής της Παναγίας της Οδηγήτριας στην Πορταριά του Πηλίου)
ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΣΤΑΤΗΣΑΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΟΨΩΝΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ.
ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ - ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΣΑΜΕ.
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ;
ΤΑ ΙΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ.
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
«Βλέπω ένα σκότος που έρχεται να καλύψει την γην μαζί με μία μεγάλην οργήν »
Το Δεκέμβριο του 1960 ο Όσιος Δαυίδ εμφανίστηκε σε ένα μικρό κορίτσι, που προσκυνούσε στο μοναστήρι ενώ παρών στο θαύμα ήταν και ο πατέρας Κύριλλος ηγούμενος της μονής που τότε ήταν στρατιώτης..( 1η Νοεμβρίου εορτή του Οσίου Δαυίδ)
Από το ΑΙΩΝΙΟ «από Θεού άρξασθαι» στην αποϊεροποίηση ΣΗΜΕΡΑ
" ἀπὸ τὸ πυθμένα τῆς θάλασσας ἔβγαινε ἕνα φῶς καὶ νόμισε ὅτι ἐκεῖ θά ὑπῆρχε ἕνα μεγάλος θυσαυρός ἀπὸ χρυσό"
Ἁγία Ἑλένη ἡ (Παρθενομάρτυς ἀπὸ τὴν Σινώπη) 1η Νοεμβρίου
τὴν εἰκόνα αὐτῆς, ἔργον τοῦ Ἁγιογράφου Κων/νου Γιωτάκη, εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου τοῦ ἐξ Ἀροανίας Καλαβρύτων.
Ἡ Ἁγία Ἑλένη μαρτύρησε τὸν 18ο αἰώνα μ.Χ. Καταγόταν ἀπὸ τὴν ὡραία πόλη τοῦ Πόντου Σινώπη καὶ ἦταν κόρη τῆς εὐσεβοῦς οἰκογενείας Μπεκιάρη. Ἦταν 15 ἐτῶν ὡραιότατη στὸ σῶμα, ἡ δὲ ἁγνότητα της ἔδινε ἰδιαίτερη χάρη στὸ πρόσωπο της. Διακρινόταν γιὰ τὴν ὑπακοὴ στοὺς γονεῖς της καὶ τὸν θερμὸ ἔρωτα τῆς ψυχῆς της πρὸς τὸν νυμφίο Χριστό. Στὴν ἀνατροφή της ἐπέδρασε ἰδιαίτερα ὁ θεῖος της, ἀδελφὸς τοῦ πατέρα της, ὁ ὁποῖος δίδασκε τότε σὲ Ἑλληνικὸ κρυφὸ Σχολεῖο τῆς Σινώπης.
Μιὰ μέρα λοιπόν, ἡ μητέρα της τὴν ἔστειλε ν’ ἀγοράσει νήματα γιὰ τὸ κέντημα, ἀπὸ τὸ κατάστημα τοῦ Κρύωνα. Στὸ δρόμο ὑπῆρχε τὸ σπίτι τοῦ Ουκούζογλου πασὰ, διοικητοῦ τῆς Σινώπης. Τὴν ὥρα ποὺ περνοῦσε ἡ Ἑλένη, ὁ πασὰς τὴν εἶδε ἀπ’ τὸ παράθυρο. Ἡ ὡραιότητα της τράβηξε τὴν ἀκόλαστη ψυχή του καὶ σκέφθηκε νὰ τὴν μολύνει. Διέταξε τότε καὶ τὴν ἔφεραν μπροστά του. Ἀφοῦ ἔμαθε ποιά ἦταν, προσπάθησε πολλές φορές νὰ τὴν βιάσει, ἀλλὰ χωρὶς ἀποτέλεσμα. Διότι ἕνα ἀόρατο τεῖχος προστάτευε τὴν Ἑλένη, ποὺ συνεχῶς προσευχόταν.
Ὁ πασάς, ἀντὶ νὰ δεῖ τὸ θαῦμα, σκλήρυνε περισσότερο ἡ ψυχή του καὶ ἐπειδή δὲν μποροῦσε νὰ ἱκανοποιήσει τὸν σκοπὸ του, τὴν βασάνισε σκληρὰ καὶ τελικὰ τὴν ἀποκεφάλισε. Τὸ Ἱερό της λείψανο τὸ ἔβαλαν σὲ ἕνα σάκο καὶ τὸ ἔριξαν στὴ θάλασσα. Ἀντὶ ὅμως νὰ βυθισθεῖ, τὸ λείψανο τῆς Ἁγίας ἐπέπλεε καὶ ἕνα οὐράνιο φῶς τὸ φώτιζε. Τὸ σεπτὸ Λείψανο συνέχισε νὰ ἐπιπλέει, ὥσπου ἔφτασε στὴν τοποθεσία Γάει, ὅπου λόγω τοῦ μεγάλου βάθους τῆς θάλασσας τὰ νερά εἶναι μαῦρα. Ἐκεῖ πλέον βυθίστηκε.
Μετὰ ἀπὸ ἀρκετές ἡμέρες, ἕνα ἑλληνικό πλοῖο ἀγκυροβόλησε στὴν τοποθεσία Γάει. Ἕνα βράδυ, ὁ φύλακας τοῦ πλοίου παρατήρησε ὅτι ἀπὸ τὸ πυθμένα τῆς θάλασσας ἔβγαινε ἕνα φῶς καὶ νόμισε ὅτι ἐκεῖ θά ὑπῆρχε ἕνα μεγάλος θυσαυρός ἀπὸ χρυσό. Ἀμέσως εἰδοποίησε τὸν καπετάνιο καὶ δύτες ἀνείλκυσαν τὸ σάκκο ποὺ ὅμως ἀντὶ χρυσοῦ ὑπῆρχε τὸ τίμιο λείψανο τῆς Ἁγίας. Ὁ καπετάνιος τοῦ πλοίου μετέφερε κρυφὰ τὴν τιμία Κάρα τῆς Ἁγίας στὸν ἱερό Ναὸ τῆς Παναγίας στὴν Σινώπη, τὸ δέ σεπτὸ σκήνωμα της τὸ ἔβαλε σὲ ἕνα ἄλλο πλοῖο, τὸ ὁποῖο ἔφευγε μὲ Ἕλληνες γιὰ τὴν Ρωσία. Στὸ σημεῖο τῆς θάλασσας ποὺ βυθίσθηκε τὸ Ἱερό Λείψανο, ἄρχισε νὰ βγαίνει γλυκὸ νερὸ καὶ ἀπὸ τότε ἡ περιοχή αὐτὴ ὀνομάστηκε «Ἁγιάσματα».
Διὰ τῆς τιμίας Κάρας τῆς Ἁγίας Παρθενομάρτυρος Ἑλένης γίνονταν πολλὰ θαύματα στὴν Σινώπη. Ἰδιαίτερα, ὅσοι ὑπέφεραν ἀπὸ πονοκεφάλους, καλοῦσαν τὸν Ἱερέα, ὁ ὁποῖος ἔφερνε τὴν ἁγία Κάρα, ἔψαλλε τὴν Παράκληση, έκαμνε Ἁγιασμὸ καὶ θεραπεύονταν ὁ πόνος.
Κατὰ τὴν ἀνταλλαγὴ τῶν πληθυσμῶν πρὶν ἀπὸ τὸ 1924 μ.Χ., ὁ τότε πρόεδρος τῆς Σινώπης Χρῆστος Καφαρόπουλος, ἔφερε τὴν Κάρα τῆς Ἁγίας Ἑλένης στὸν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης στὴν Ἄνω Τούμπα Θεσσαλονίκης, ὅπου φυλάσσεται σήμερα εὐωδιάζουσα καὶ θαυματουργοῦσα.


