Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

ΤΑ ΑΠΟΝΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ;

 

ΦΏΤΟ από https://www.facebook.com

Ξεκόλλησε αλλά φάνηκε πόσο εύθραυστη είναι η Παγκόσμια οικονομία σε τέτοιου είδους γεγονότα.

 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ( ανανέωση) 

Τελικά ξεκόλλησε το θηρίο - πλοίο με το βάρος των 20000 κοντέινερ. Λίγα μέτρα πιο εκεί ξανα κόλλησε, αλλά κατόρθωσαν να το επαναφέρουν σε ευθεία πάλι πλεύσης. Όλα αυτά το ξημέρωμα της Δευτέρας. Όμως οι επιπτώσεις (τα απόνερα) αυτής της περιπέτειας θα είναι ορατές στις ήδη με καθυστέρηση διελεύσεις  των άλλων 390 Πλοίων που περιμένουν εκατέρωθεν για να διέλθουν από την διώρυγα και φυσικά στα γειτονικά λιμάνια  (τερματικούς σταθμούς) της Μεσογείου( βλ. και Πειραιάς ) τα οποία πρόκειται να δεχτούν φόρτο εργασιών που καθυστέρησαν.     


σημειώναμε χθες " ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΞΕΦΟΡΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ;"  ήταν το άσχημο τελευταίο σενάριο.

" Παρά την πρόοδο στην χαλάρωση του κύτους  και την απελευθέρωση του πηδαλίου και της έλικας, το σκάφος παραμένει σφηνωμένο κατά μήκος του καναλιού.

Το Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Συρίας δήλωσε ότι η απόφραξη της διώρυγας του Σουέζ "εμπόδισε την προμήθεια πετρελαίου στη Συρία και καθυστέρησε την άφιξη ενός δεξαμενόπλοιου που μεταφέρει πετρέλαιο και παράγωγα πετρελαίου στη Συρία", ανέφεραν οι κρατικές ειδήσεις της SANA."  ΠΗΓΗ https://edition.cnn.com/2021/03/28/africa/suez-canal-ship-blockage-intl/index.html

ΕΤΣΙ Η ΣΥΡΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

" Μιλώντας στο Bloomberg, ο Κρις Ρότζερς, αναλυτής θεμάτων εμπορίου στην S&P Global Market Intelligence, υπογράμμισε πως οι καθυστερήσεις και το συνεπακόλουθο κόστος «θα προστεθούν στις ήδη ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις που δέχονται οι εφοδιαστικές αλυσίδες».

Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της ασφαλιστικής Lloyd’s, ο αποκλεισμός της διώρυγας έχει ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διέλευση προϊόντων αξίας κατ’ εκτίμησιν 400 εκατ. δολαρίων την ώρα ή περίπου 9,6 δισ. δολαρίων την ημέρα.

Την εξαιρετικά δυσοίωνη για το διεθνές εμπόριο εκτίμηση συνοδεύει τώρα η πρόβλεψη των εμπειρογνωμόνων πως θα χρειαστεί τουλάχιστον μια εβδομάδα, ίσως και πολλές εβδομάδες, για να αποκολληθεί το γιγάντιο πλοίο και να ξαναρχίσει η κυκλοφορία.

Στις εγγενείς δυσκολίες που ενέχει το εγχείρημα εντάσσεται και η ανάγκη να μετακινηθούν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου από τη διώρυγα ώστε να διανοιχτεί βάθος που θα επιτρέψει τη μετακίνηση του πλοίου.Από τη διώρυγα του Σουέζ διέρχεται καθημερινά το 12% του παγκόσμιου εμπορίου προϊόντων και ορισμένες ναυτιλιακές έχουν δώσει ήδη εντολές στα πλοία τους να αναζητήσουν εναλλακτικά δρομολόγια." https://neoskosmos.com/el/287633/dioryga-tou-souez-ntomino-zimion-gia-to-diethnes-emporio/

Το γεγονός αυτό ήταν ένα σημείο πόσο εύθραυστη μπορεί να καταστεί η παγκοσμιοποιήμενη οικονομία που καμώνεται, ότι μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα της ανθρωπότητας με σκοπό το μέγιστο κέρδος της.

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com