Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

ΑΝΟΙΞΕ - ΚΛΕΙΣΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

 


ΑΝΟΙΞΕ - ΚΛΕΙΣΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ 

Το Ιράν κλείνει εκ νέου τα Στενά του Hormuz


Συγκεκριμένα, στις 24 Ιουνίου, το Ιράν επανήλθε με νέες με απειλές για κλείσιμο του Στενού του Hormuz, δοκιμάζοντας την εύθραυστη εκεχειρία που ακολούθησε τον πρόσφατο πόλεμο στην περιοχή, την ώρα που η ένταση μεταξύ Ισραήλ και Hezbollah παραμένει υψηλή στον Λίβανο.
Σύμφωνα με το Associated Press, το Ιράν ανακοίνωσε εκ νέου το κλείσιμο του Στενού του Hormuz, την ώρα που συνεχίζονται οι συγκρούσεις μεταξύ Ισραήλ και Hezbollah στον Λίβανο.
Η νέα κλιμάκωση έρχεται μετά από ισραηλινό αεροπορικό πλήγμα που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων του Λιβάνου, σηματοδοτώντας την πρώτη ισραηλινή επίθεση στη χώρα μετά την έναρξη ισχύος της τελευταίας εκεχειρίας το περασμένο Σάββατο.
Νωρίτερα, ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Israel Katz, δήλωσε την Τετάρτη 24/6 ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ζητήσει από το Ισραήλ να αποσύρει τις δυνάμεις του από τον Λίβανο, υπογραμμίζοντας ότι η ισραηλινή στρατιωτική παρουσία θα συνεχιστεί όσο η Hezbollah εξακολουθεί να αποτελεί απειλή για τους στρατιώτες και τους πολίτες της χώρας.
Από την πλευρά της, η Hezbollah επιμένει ότι δεν θα σταματήσει τις επιθέσεις αν το Ισραήλ δεν δεσμευτεί για πλήρη αποχώρηση.
«Δεν αποχωρούμε και, μέχρι αυτή τη στιγμή, κάτι που αποτελεί και διπλωματική επιτυχία, δεν υπάρχει αμερικανικό αίτημα προς το Ισραήλ να αποσυρθεί από τον Λίβανο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Katz.

https://edition.cnn.com/
Οι σύμμαχοι του Τραμπ στον Κόλπο φοβούνται ότι η συμφωνία του με το Ιράν αποτελεί «καταστροφικό σημείο καμπής» 

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, έφτασε στην περιοχή την Τρίτη, με το δύσκολο έργο να πείσει τα κράτη του Κόλπου ότι οι δεσμεύσεις της Ουάσινγκτον για την ασφάλεια παραμένουν άθικτες. Ωστόσο, για πολλούς στον Κόλπο, το ερώτημα δεν είναι πλέον αν η Ουάσινγκτον παραμένει προσηλωμένη στην ασφάλειά τους, αλλά αν η αναδυόμενη συμφωνία με το Ιράν τους αφήνει σε καλύτερη ή σε χειρότερη θέση από ό,τι ήταν πριν από τον πόλεμο.

«Από την οπτική γωνία των αραβικών κρατών του Κόλπου, ο πόλεμος στο Ιράν αποτελεί ένα καταστροφικό σημείο καμπής για την περιφερειακή τάξη ασφαλείας», δήλωσε ο Χασάν Αλχασάν, ανώτερος συνεργάτης στο Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών (IISS), ο οποίος βλέπει τη συμφωνία ως μέρος μιας ευρύτερης αποχώρησης των ΗΠΑ από την περιοχή. «Η αποδέσμευση των ΗΠΑ από τον Κόλπο και η ροή χρηματοοικονομικών και οικονομικών πόρων προς το Ιράν είναι πιθανό να ενθαρρύνουν περαιτέρω την Τεχεράνη».