Τρίτη 1 Ιουλίου 2025

που βρισκόμαστε -"θα σας ρίξουν παρά πολύ" - τόσο πολύ που ζαλίστηκαν και εκμαυλίστηκαν βλ. ΟΠΕΚΕΠΕ- " θα ζητήσουν να τον πάρουν πίσω αλλά δεν θα προλάβουν " 300 χρόνια πίσω πως τα γνώριζε ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ο Αιτωλός;

 

η Ελλάδα δεν κλέβει , όπως κάποιοι θέλουν να αμαυρώσουν την εικόνα της με όσα κατόρθωσαν διαχρονικές μικροκομματικές συμπεριφορές άγρας ψήφων και ατομικού πλουτισμού κάποιων  που νομίζουν ότι αν την γλυτώσουν εδώ δεν θα τα πληρώσουν επάνω.

αντίθετα η Ελλάδα κλέβει εντυπώσεις , είναι το ΦΩΣ, είναι ο ΑΓΕΡΑΣ της , είναι ο Πολιτισμός και η ΠΊΣΤΗ της.

Πολλοί έρχονται ως επισκέπτες και χαίρονται αλλά δεν γνωρίζουν γιατί τόσο πολύ χαίρονται ..

Είναι η ΧΑΡΙΣ που έχει ενσωματωθεί σε τούτα τα αλμυρά λιθάρια αυτής της ματωμένης μαρτυρικής γης ..όταν  ενστερνιστούν αυτή την μυστική δύναμη, τότε η Χαρά τους θα είναι ολοκληρωμένη.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟΝ - το ΑΥΤΟΔΕΣΠΟΤΟ - το ΑΠΑΤΗΤΟ της Ιεράς Μονής της ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ στο Σινά

 


τὸ αὐτοδιοίκητον, τὸ αὐτόδεσποτον καὶ τὸ ἀπάτητον τῆς μεγάλης Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΕΠΙΚΑΙΡΑ  ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Ἡ ἱστοσελίς τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων ἀναρτᾷ τήν λίαν ἐνδιαφέρουσαν μελέτην τοῦ Ἐπίτιμου Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ΕΚΠΑ κ. Βλασίου Φειδᾶ περί τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ καί περί τῆς προσφάτου δημιουργηθείσης καταστάσεως ἐν αὐτῇ ὡς ἕπεται: “Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΙΝΑ” 

Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ

Ἐπίτιμου Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ΕΚΠΑ

Τὸ ζήτημα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ συνδεόταν πάντοτε μὲ τὴν ἄρρηκτη σχέση της μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων, ἤτοι τόσο κατὰ τὴν περίοδον τῆς Φραγκοκρατίας, ὅσον καὶ μὲ τὴν ἐπιβολὴ λατίνου Πατριάρχη καὶ λατινικῆς Ἱεραρχίας (1099–1268), ἀλλ’ ὅμως ἐκδιώχθηκαν, ἀμέσως μετὰ τὴν εἰσβολὴ τῆς κυριαρχίας τῶν Μαμελούκων στὴν Αἴγυπτο, στὴ Συρία καὶ στὴν Παλαιστίνη (1268–1517).

Οὕτως, ἀναγνωρίσθηκαν τά καθιερωμένα προσκυνηματικὰ δικαιώματα, ὄχι μόνον τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, ἀλλὰ καὶ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ, ἀλλ’ ὅμως αἱ συνεχείς οἰκονομικαί πιέσεις καὶ οἱ περιοδικοί διωγμοί δέν ἐπέτρεπαν τήν πλήρη ἀνάπτυξη, ἤτοι τόσον τῆς Ὀρθόδοξης  Ἱεραρχίας, ὅσον καί τῆς  κανονικῆς δικαιοδοσίας τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων.

Ἐν τούτοις, ὁ αὐτοκράτορας τοῦ Βυζαντίου Ἰουστινιανὸς Α΄ (527–565), εἶχε ἤδη κατοχυρώσει τὸ αὐτοδιοίκητον, τὸ αὐτόδεσποτον καὶ τὸ ἀπάτητον τῆς μεγάλης Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ, ὅπως ἐπίσης καὶ ὅλων τῶν θεοβαδίστων Ἁγίων Τόπων τῆς κανονικῆς δικαιοδοσίας τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, ἤτοι τῆς Παλαιστίνης, τοῦ Ὄρους Σινᾶ καὶ τῆς Ἰορδανίας.

Βεβαίως, οἱ δύο καταστροφικοὶ παγκόσμιοι πόλεμοι τοῦ εἰκοστοῦ αἰῶνα (1914–1918 καὶ 1939–1945) κατέστησαν ἀναγκαίαν τὴν ἐπικύρωση τῆς Συνθήκης τῶν Παρισίων (1856), ἤτοι γιά τήν διεθνῆ προστασία τοῦ ἤδη καθιερωμένου προσκυνηματικοῦ καθεστῶτος (Status quo), ἤτοι ὅλων τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καὶ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ.

Ἄλλωστε, τὸ καθεστὼς αὐτὸ (Status quo) εἶχε ἤδη ἐπικυρωθῆ καὶ μὲ τὸ ἄρθρον 63 τῆς Διορθωτικῆς Συνθήκης τοῦ Βερολίνου (1878), μὲ τὴ ρητὴ μάλιστα διακήρυξη, ἤτοι ὅτι «οὐδεμία ἀλλοίωσις δύναται νὰ ἐπιβληθῆ εἰς τὸ καθεστὼς τῶν Ἁγίων Τόπων» (Status quo), ἤτοι ὅπως αὐτό εἶχε ἤδη ὁρισθῆ  ἀμέσως μετὰ τὸν Κριμαϊκὸ πόλεμο (1853–1856) καὶ μὲ τὴ Συνθήκη τῶν Παρισίων (1856).

Ὑπό τό πνεῦμα λοιπόν αὐτό, τὸ προσκυνηματικὸ καθεστὼς τῶν Ἁγίων Τόπων διατηρήθηκε δέ καί μετά τόν πρῶτον Παγκόσμιον Πόλεμον (1914–1918), διό καί ἐπικυρώθηκε ἐπίσης ἀπὸ τὴν «Κοινωνίαν τῶν Ἐθνῶν» (1925), ἀλλ’ ὅμως καὶ μετὰ τὸν δεύτερον παγκόσμιον πόλεμον (1939–1945), παρά τὴν ἵδρυση τοῦ κράτους τοῦ Ἰσραήλ (1948), ἀνανεώθηκε ἡ προστασία τοῦ προσκυνηματικοῦ καθεστῶτος (Status quo), παρά τὶς ὑποκινούμενες ἀντικανονικὲς πιέσεις τῶν ἀραβοφώνων ὀρθοδόξων, ἤτοι στην προσκυνηματική ἀποστολήν τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, γι’ αὐτὸ κατέστη τελικῶς ἀναγκαία καὶ ἡ τροποποίηση τοῦ Κανονισμοῦ Λειτουργίας ὅλων τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων, ἤτοι ὄχι μόνον γιὰ τὴν ὑπόστασή του, ἀλλὰ καὶ γιὰ τήν ἐσωτερική του λειτουργία.

Εἶναι λοιπόν εὐνόητον, ὅτι οἱ δύσκολες διαπραγματεύσεις τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων μὲ τὴν Κυβέρνηση τῆς Ἰορδανίας, γιὰ τὴν διαμόρφωση ἐνὸς νέου νομοκανονικοῦ Κανονισμοῦ, κατέληξαν τελικῶς σὲ μία παραδεκτὴ σύνθεση τῶν διεθνῶς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, τόσον τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, ὅσον καὶ τῆς Ἁγιοταφιτικῆς Ἀδελφότητος, στὴν ὁποία μάλιστα ἐπέμεινε ἀδιάλλακτα ὁ ἔμπειρος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων Βενέδικτος (1958–1980).

Οὗτος, ὁ ἔμπειρος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων ἔπεισε τὸν Βασιλιά τῆς Ἰορδανίας Χουσεΐν νὰ ἐκδόση τὸν ἰσχύοντα μέχρι σήμερον νομοκανονικὸν Κανονισμόν (1958), ὁ ὁποῖος ἐκάλυπτε ἤδη καὶ καλύπτει πλήρως, τὸ ἤδη καθιερωμένον καθεστὼς τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καὶ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ.

Εἰς τὸ καθεστὼς λοιπόν αὐτὸ, ἐντάσσεται, ἀμέσως ἢ καὶ ἐμμέσως ἡ Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Ὄρους Σινᾶ, ἀλλ’ ὅμως κατ’ ἀναφοράν πάντοτε τόσον πρὸς τὸ Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων, ὅσον καὶ πρὸς ὅλα τὰ ἄλλα Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα τῆς Ἀνατολῆς, τὰ ὁποῖα ὅμως συντονίζονται πάντοτε ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖο, διὰ νὰ ἀποτρέπωνται κανονικῶς οἱ ἀντικανονικὲς ἀξιώσεις καὶ ἀντιφατικές συγχύσεις τῶν ἀφιερωμένων εἰς τήν Ἱεράν Μονήν τοῦ Ὄρους Σινᾶ μοναχῶν, ἀλλ’ ὅμως διά τήν ἐκπλήρωσιν καί τῶν καθιερωμένων περιοδειῶν, ἤτοι τῆς ἱερᾶς ζητείας, ἤτοι εἰς ὅλας τάς Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, διά τήν οἰκονομικήν ὑποστήριξιν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ.

Βεβαίως, ἡ  Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Ὄρους Σινᾶ, εἶχε καί ἔχει ἤδη ἀναγνωρισθεῖ διεθνῶς ἀπὸ τὴν UNESCO, ὡς ἕνα ἀναγκαῖο καί πολύτιμο μνημεῖο παγκόσμιας πολιτιστικῆς κληρονομίας (2002), διό καί ὁλόκληρη ἡ περιοχή τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Ὄρους Σινᾶ προστατεύεται ὄχι μόνον ἀπό ὅλους τούς διεθνεῖς Κανονισμοὺς, τούς σχετικούς Νόμους, ἀλλὰ καὶ τίς καθιερωμένες Συνθῆκες, οἱ ὁποῖες μάλιστα ἀναγνωρίζονται ἀπό ὅλα σχεδόν τά Κράτη τοῦ κόσμου (Διεθνής Συνθήκη τῆς Γενεύης, Διεθνὴς Συμφωνία γιά τά ἀτομικά καί πολιτικά  Ἀνθρώπινα Δικαιώματα, Διεθνής Σύμβαση για τήν Προστασία τοῦ Παγκοσμίου Πολιτισμοῦ καί τῆς φυσικῆς κληρονομίας κ.ἄ.) Ἄλλωστε ἡ Ἱερά Μονή τοῦ Ὄρους Σινᾶ εἶχε ἤδη καί ἔχει πάντοτε μεγάλη σημασία καί για τήν ἴδια τήν ἐπιστημονική κοινότητα, ἀφοῦ τά  πολύτιμα καὶ σπάνια χειρόγραφα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ ἀποτελοῦν ἕνα πραγματικό θησαυρό διά τούς προσκυνητάς καί τούς ἐρευνητάς τῶν ἀπανταχοῦ τοῦ κόσμου.

Συνεπῶς, ὅλες οἱ διεθνεῖς Συνθῆκες, ἀλλά καί ὅλοι οἱ σχετικοί Νόμοι τῶν εὐλόγως ἐνδιαφερομένων κρατῶν, ἤτοι διά τήν προστασίαν ὅλων τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καί ὅλων τῶν Ἱερῶν Μονῶν, ἤτοι τῆς εὐρύτερης περιοχῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ, διατηροῦν δέ ἀλώβητη ὄχι μόνο τήν ἱερότητα ὅλων τῶν θεοβαδίστων ἱερῶν Προσκυνημάτων, άλλά καί τήν ἀποτροπήν τῆς ὁποιασδήποτε ἀμφισβητήσεως, ἀθετήσεως ἤ καί ἀλλοιώσεως τῆς διαχρονικῆς ἀποστολῆς τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων, ὅπως λ.χ. ἡ ἄκριτη, ἀπαράδεκτη, παράνομη καί αὐθαίρετη ἀπόφαση, ἤτοι διά τόν προκλητικό ἀποκλεισμό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ, ἡ ὁποία ὑποβαθμίζει ἤ ἀπορρίπτει τόσον τήν πανορθόδοξη, ὅσον καί τήν παγκόσμια ἀκτινοβολίαν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τόν Ὄρους Σινᾶ, διό καί ὁ βίαιος ἀποκλεισμός της καταλύει τήν ὅλην ἀποστολήν τοῦ Προσκυνηματικοῦ Καθεστῶτος (Status quo) τόσον πρός τούς ἐγγύς, ὅσον καί πρός τούς μακράν…!

Ὑπό τήν προοπτικήν ὅμως αὐτήν, ἰσχύουν πάντοτε ὅλες οἱ προαναφερθεῖσες διεθνεῖς Συνθῆκες καί πολύτιμες ἐγγυήσεις γιά τήν καθιερωμένη προστασίαν τοῦ Προσκυνηματικοῦ Καθεστῶτος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ (Status quo), διό καί ἡ Κυβέρνηση τῆς Αἰγύπτου δέν νομιμοποιεῖται νά παρεμβαίνη αὐθαιρέτως ἤ καί νά ἀποφασίζη ἀκρίτως, ἤτοι γιά τήν Ἱεράν Μονήν τοῦ Ὄρους Σινᾶ, ἡ ὁποία ὅμως εἶχε καί ἔχει πάντοτε τήν ἀναφοράν αὐτῆς, ἤτοι τόσον εἰς τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων, ὅσον καί εἰς τό Προσκυνηματικόν καθεστώς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὄρους Σινᾶ (Status quo), διό καί ἀποκλείεται, ρητῶς καί κανονικῶς, ὄχι μόνον ἡ παρέμβαση τῆς αἰγυπτιακῆς Κυβερνήσεως, ἀλλά καί τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας, ὑπό τήν καθιερωμένην ἐποπτείαν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου.

ΠΗΓΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

η άλλη ιατρική των Αγίων ...ναι υπάρχει ...

 

Παιδί μου… (Άγιος Λουκάς ο Ιατρός)

Δεν πονάει η πλάτη σου ,αλλά τα βάρη που κουβαλάς στη ζωή σου ..

Δεν πονούν τα μάτια σου,αλλά το άδικο που βλέπεις.

Δεν πονάει το κεφάλι σου,αλλά οι αρνητικές σκέψεις που κάνεις.

Δεν πονάει ο λαιμός σου,αλλά αυτά που δεν λες, και κρατάς μέσα σου ,

ή όσα λες πάνω στο θυμό σου.


Δεν πονάει το στομάχι σου ,αλλά όσα δεν μπορείς να χωνέψεις.

Δεν σου πονάει το συκώτι σου , αλλά ο θυμός που μαζεύεται μέσα σου ..

Δεν σε πονάει η καρδιά, αλλά σου λείπει η αγάπη.

Δεν πονάει το σώμα σου όλο, αλλά η φυλακή στην οποία βρίσκεται η ψυχή σου .»

Άγιος Λουκάς ο ιατρός της Κριμαίας

" Τα μαθηματικά του Κυρίου δεν τα ξέρει κανείς. Πολύ φοβάμαι ότι με αυτά που συμβαίνουν και θα συμβούν πολλοί θα στραφούν κατά του Κυρίου "

 

Δεν μπορούμε να δώσουμε όλη την επιστολή ενός ασκητή γιατί θα λυγίσουμε ( ένα απόσπασμα δίνουμε μόνο)

Τα μαθηματικά του Κυρίου δεν τα ξέρει κανείς .

Πολύ φοβάμαι ότι με αυτά που συμβαίνουν και θα συμβούν πολλοί θα στραφούν κατά του Κυρίου .

Ας τα αφήσουμε όλα στα χέρια του Κυρίου .

 Όποιος είναι καλός Χριστιανός λέγει "τα αφήνω όλα στα χέρια του Θεού" .

Στις αποφάσεις του Κυρίου δεν μπλεκόμαστε .

Ότι και να λάβει χώρα να ξέρεις πως θα είναι προς όφελός μας . Θα έλθει καιρός αποκαλύψεων .

Ο Κύριος οφείλει να προστατέψει την Εκκλησία ΤΟΥ .

Κάποιοι εκμαυλιζόμενοι θα αποκαλυφθούν πλήρως .

Θα μπει τέρμα στα παιγνίδια τους Κοντεύουν να κάνουν την Εκκλησία τον ναό του Σολομώντος .

Ωχριά η Νινευή όπως ωχριούν τα Σόδομα και τα Γόμορα.

  Έχει αναλάβει δράση ο Αρχάγγελος των Αγγέλων και θα κυλήσει αίμα όπου πρέπει .

Μετάνοια ελάχιστη , και μετά από όσα συνέβησαν η μετάνοια ελάχιστη .

 Ο Κύριος αναζητά μετάνοια και ευσέβεια και όχι ευσεβισμό .

 Περίσσεψαν όλα τα κακά . και όχι απλώς περίσσεψαν αλλά θα μας πνίξουν .

Θα δούμε πτώσεις μεγαλοσχημόνων που θα τρίβουμε τα μάτια μας .

Ο αρχέκακος όφις ξέρει καλα τη δουλειά του , και αυτό που κάνει είναι να βάζει λογισμό αγωνίας .

 Ότι είναι να γίνει θα γίνει .

Εξάλλου ο Κύριος είναι ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ .

Ο αρχέκακος βρίσκεται σε μια λυσσώδη κατάσταση .

Θα έλθουν τα πάνω κάτω .

Θα φάει μια σφαλιάρα που θα συγκλονιστούμε όλοι .

Όλοι αυτοί που λέγονται ισχυροί στον κόσμο είναι όργανά του  

Ο αντίδικος κάνει τη δουλειά του γιατί είναι μισάνθρωπος και ο Χριστός κάνει τη δουλειά Του .

Αυτοί φοβούνται περισσότερο από εμάς , αλλά δεν υπάρχουν πνευματικοί να μας καθοδηγήσουν.

 μη δεδομένη η εξουσία του σουλτάνου 

Είναι συμφωνημένα προ πολλού μεταξύ των Εβραίων και των Αμερικάνων να γίνει το κουρδικό κράτος . Και το ξέρει και ο ίδιος ." 

  https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

" τόσοι πολλοί οι προδότες σαν τα φύλλα του βασιλικού και τα άστρα του ουρανού;" μας είπε τον Ιούλιο του 2015

 

και συνέχισε ο ασκητής :

" Πιάστε το νήμα της ζωής από εκεί που το άφησαν οι πρόγονοι σας.

Εσείς οι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί είστε μεγάλη πνευματική προσκομιδή με σπουδαία καταξίωση.

Είστε φωτισμένοι με προβολέα Παγκοσμίου φήμης.

Αφουγκραστείτε τα κοιτάσματα που είναι κάτω από την καρδιά σας.

Στην Ελλάδα οι συνήθειες γίνονται αξίες Παύλειες και οι αξίες το πεπρωμένο σας" 

Είναι τόσα πολλά τα Άσχημα Μηνύματα που πρέπει να τρέξουμε να πιαστούμε από την ΤΙΜΙΑ ΕΣΘΗΤΑ της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ που εορτάζει στις 2 Ιούλιου.

 


2 ΙΟΥΛΙΟΥ η μνήμη της Κατάθεσης της Τίμιας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου και στην Γαλλία που φαίνεται να την κατέχει παρανόμως απο τις  "εκπολιτιστικές"σταυροφορίες των λεηλασιών του Βυζαντινού πλούτου της Ρωμιοσύνης.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΘΕΗ ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΣΑ ΖΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΥ  ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ .

διαβάζουμε:  

 " Πού πλέον ευρίσκεται η ιερά Έσθήτα;

«…Η εσθής της Θεοτόκου εν αργυρά επίχρυσω σορώ και εν ιδιαιτέρω παρεκκλήσιω, το όποιον εκαλείτο δια τούτο και «Αγία Σορός», κείμενον προς βορρά του Αγίου Βήματος, και κιτισθέν υπό Λέοντος του Μεγάλου, η εσθής αύτη ήτις ονομάζεται και «Μαφόριο» εκ του εβραϊκού μαφορά, δηλούντος σκέπασμα της κεφαλής, δεν ήτο κυρίως φόρεμα. Αλλά σκέπασμα – πέπλος, κεφαλής επικάλυμμα. Μαζί δε με άλλα κειμήλια μετακομίσθη εκ Κωνσταντινουπόλεως εις Ευρώπη, όπου εσώζετο εν τη «μονή των Τριβήρων» εν Γαλλία, ην δε εξ ερίων εύφθαρτων εξειργασμένον και η κρόκη και ο στημων ομοειδή και ομόχροα. και αδιάλυτο επί τοσαύτους αιώνας. Και διαμένει πάντως και μέχρι του νύν όπου και αν σώζεται. Εφερον δε αυτό οι αυτοκράτορες μεθ’ εαυτών στρατεύοντες και το εκράτουν εν είδει σημαίας….» (ΒΙΒΛΙΟ «τα θαύματα της Παναγίας», 1890, σελ. 453).
Το κείμενο αυτό λέει ότι η ιερά Εσθήτα από την Πόλη μετακομίσθη σε μονή της Γαλλίας, προφανώς από τους Σταυροφόρους, στην οποία και μάλλον υπάρχει" 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο άρθρο μας:  


Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας